vauvakuume mutta ei vielä

Onpa täällä tullu taas paljon juttua :) Ja uusiaki tullu :)

Oltiin oulussa melkein viikko ja sitten tilttas kone niin ei oo päässy käymään täällä. :(

Nuhnus kysy että aiotaanko ottaa sukupuoli selville?
Mun tietääkseen mun vanhemmat ei ole kenenkään meijän(meitä siis viis tyttöö) kohalla kysyny että kumpi on tulossa.Kolmannen jälkeen kuulemma ovat olleet varmoja että tulee vaan tyttöjä :)
Sisko ei kans kysyny sillon ku ootti.
Ja en varmaan minäkään.
Tosin olis se kyllä kiva ku tietäis niin sais ostaa just niitä poika tai tyttö-vaatteita sun muita. Mut sillon varmaan ei kerrottais muille.

Tuliki mieleen että onko teijän lähipiirissä tämmösiä ihmisiä jotka ajattelee vielä niin vanhanaikasesti että poikalapsi olis muka jotenki parempi ku tyttö? " Noh,toivottavasti nyt tulis poika " " No eikö teillä yhtään poikaa ole? "

Mäki selasin henkkamaukan ihanat mammavaatteet läpi...Oi oi :eek:
Elloksellekki on tullu mamma vaatteita,ei kait sielä ennen ole ollu...
Noista vaatteista tuliki mieleen ku oon nyt ihan hulluna niihin tunikoihin vai mitä ne on. Ja ostin seppälästä aivan ihanan mustan niin ukko alko väittämään että oon ostanu jonku äitiyspaijjan muka vahingossa :LOL: Eikä meinannu uskoo ku sanoin että ostin sen seppälästä "ihan tavallisten vaatteitten osastolta"...
 
Mammukka81
:heart: Haaveilijat: :heart:
Aavikkokahlaaja
ak84
BlueAngel
Deluxxe
Dive
Farouk
Futuremami
Färbö
harald haaraparta
Hellu1
hilja
Janis
Kitty1979
koiramamma
kuumeilija-
Laala
LeenuLiinuTiinu
lemmuAmmu
Lilli
Meritähti
Mincki77
M-J
Muusa78
Mökönen
Näätänen
Pantalaimon
Pantteri76
Perhoinen84
Pilvilinna
Ripsuh
Sigurd
sisarHENTOvalkoinen
Vaahteramäen Iita
Venus
viivi
Äitti-83
Äitsykkä

:heart: Tositoimissa: :heart:
Katbe
Mammukka81
Miranda-81
Nuhnus
pippa
sonja R
Tikkunekku
Äiti84ja2p

:heart: Plussanneet: :heart:
Mamitre
 
Mammukka81
Hei taas :wave: ...

Gallupeihin: Ollaan sen verran uteliaita, että oltais kyllä haluttu tietää onko tulokas tyttö vai poika, mutta eipä ne rakenneultrassa sanoneet. Ilmeisesti eri käytäntöjä eri paikoissa. Eli arvoituksena pysyi tuo sukupuoli loppuun saakka. Ei sen takia viitsitty yksityiselle ultraan mennä.

Tän esikoisen odotusaikana lähes kaikki veikkaili meille poikaa ja niin sitä vaan itsellekin tuli vahva poikafiilis. Kuitenkin jotenkin salaa toivoin tyttöä, rupes niin kypsyttämään noi poikajutut...mutta nyt ei saa käsittää väärin, sukupuolella kun ei tosiaan ollut loppupeleissä mitään merkitystä. Mutta jotenkin sitä hykerteli niin tyytyväisenä, kun tyttö syntyi niin sai ilmoitettua kaikille, jotka oli niin varmoja meidän pojasta, että tyttö tuli! :heart:

Saa nähdä miten sitten joskus uuden tulokkaan kanssa...toisaalta jos sais toivoa niin toinen tyttö ihan käytännön yms. kannalta olis kiva (vaatteet vois paremmin kierrättää jne.) mutta olis poikakin ihana. Ja jotenkin oon huomannut, että tuo mun mies joskus sen pojankin haluais (vaikkei sitä ehkä ihan suoraan myönnäkkään)...miettii niin kovin tuota tytön kasvatustakin, kun hänellä ei siskoja ole ja on kuulemma muutenkin tytön kasvatus niin paljon vaikeampaa :LOL: ...hassu mies.

Ja varoituksen sana kaikille h&m tilaajille...ne vauvan/lastenvaatteet on niin ihania että taas tuli tehtyä sen verran iso tilaus että jo etukäteen hirvittää :whistle: ...mutta tehty mikä tehty, pakettia odotellessa :p .

Viikonloppuja virtuaalisiskoseni!!!
 
Meillä äite kans sano et koittakaa te nyt saada edes yks poika tähän sukuun et olis muitaki ku vävyt.. :D
Meillä siis kaikki tyttöjä, mulla 3 siskoa ja siskolla 2 tyttöä.. Aika akka voittoista.. :p
Että siinä mielessä olis ihan kiva jos olis poika, mut ei sillä sukupuolella sillai ole väliä. Molemmat ottaisi avosylin vastaan vaikka heti..
Ovis on nyt sit ohi ja nyt sitte jännäillään, menkkojen pitäs alkaa 10.8 jos kierto on edelleen sama.. että sit päästään jänneileen ja oon nyt jo ihan malttamaton.. :p siis tyypillinen oma itseni... :LOL:
 
Sukupuolen selvittämisestä:
Minä olen kyllä varmasti niin utelias, että jos ultrassa näkevät kumpi on tulossa ja kysyvät tahdonko tietää, en varmasti malta sanoa, ettei tarvitse kertoa.
En ehkä lähtitisi erikseen selvittämään, mutta tilaisuuden tulle tahtoisin kyllä tietää.

Minun täytyy tunnustaa, että toisaalta toivon salaa tyttöä.
Usiampaa lasta kylläkin toivomme, vähintään kahta ja mukavaa olisi toki saada molemmat. Jotenkin silti tuntuu, että olisin pettynyt jos saisin pelkkiä poikia.
Hävettää edes sanoa moista, mutta tulipa sanottua. :ashamed:
Eipä tuo tunne kuitenkaan vaarallisen vahva ole, loppujen lopuksi varmasti aivan sama, kumpi sieltä putkahtaa.

Ehkä tyttöä toivon siksi, että minulla on äitiini älyttömän hyvät välit, äitini on yksi parhaita ystäviäni, ja toivon että voisin olla samanlainen tai edes puoliksi yhtä ihana äiti omalle tyttärelleni.
Vai voivatko äidit ja pojatkin olla kavereita??? Eivät mielestäni samalla tavalla. Loistovälit kyllä isäänikin minulla, mutta isän kanssa ei ihan kaikesta jutella, äidin kanssa kyllä.
Mutta tervetulleita ovat pikkuprinssitkin ja varmasti yhtä toivottuja.

Poden huonoa omaa tuntoa siitä, että toivon tiettyä sukupuolta.
Mutta eikö se ole ihan normaalia vai onko? Onko muilla salaisia toiveita sukupuolen suhteen?

Mitä suvun toiveisiin tulee sukupuolen suhteen, niin eipä taida olla mitään erityisempiä mielipiteitä suuntaan tai toiseen.

Isovanhemmista:
Omat vanhempani ovat edelleen yhdessä, miehen äiti ja isä ovat eronneet mieheni ollessa vain noin 2-vuotias, ja ovat molemmat yksineläjiä.
Eli mummuja ja pappoja ei sen enempää tule olemaan, vaikkakin kun lasketaan sitten mukaan isoisovanhemmat, on mummuloita heti enemmän. =)

Miehelläni ei ikävä kyllä juuri ole suhdetta isäänsä, vaan tekevät puolin toisin enemmänkin velvollisuuskäyntejä pakollisiin sukujuhliin eivätkä muuten näe toisiaan. Ollut näin ilmeisesti aina ja tuskinpa se siitä korjautuu, vaikkakin tämäkin vaari olisi koska tahansa tervetullut lastenlastensa elämään jos niin haluaisi. Pois emme häntä sulje, mutta eipä taida itse olla kovin kiinnostunut.

Kreikan matkaa odotellaan meillä aikas malttamattomina, eikä vähiten vauvahaaveiden vuoksi...enää muutama viikko... :p
 
Nuhnus: :hug: Tiedän, ettei erolapsena ole helppoa. Vaikka meillä on nykyään hyvät välit, on isän alkoholinkäyttö varjostanut lapsuutta ja nuoruutta monta vuotta. Nyt se on hallinnassa ja kaikki muutenkin ok. Paljon plussatuulia sinne! :)

En ole kuullut keneltäkään mitään toiveita sukupuolen suhteen. Varmasti kumpikin on yhtä tervetulleita. Itse vähän toivoisin tyttöä, miehelle on ihan sama, kunhan tulee joskus molemmat. :D Minulla on ihana sisko, joka on paras ystäväni ja siksi ehkä haaveilen pikkutytöistä. Toisaalta olisi sellainen pieni poikakin ihana, voisin ryhtyä soccer mom:ksi. :D

Haluan melko varmasti tietää vauvan sukupuolen etukäteen. Voi sitten paremmin ohjeistaa tulevia mummuja ja vaareja hankintojen suhteen. :D No ei vais. En lähtisi varmaan erikseen selvittämään, mutta jos kysytään, että haluanko tietää, niin en varmasti osaa sanoa ei.

Tänään illalla remuamaan DBTL:n miehen ja kavereiden kanssa. Hyvässä lykyssä nämä ovat toistaiseksi viimeiset festarit, joissa käyn. Hauskaa viikonloppua kaikille! :)
 
välit isään on menny about 3 vuotta sitten...ei olla puhuttu puhelimessa tai mitään..asutaankin eri puolilla Suomea.. Äitiin on huippuvälit :) Alkoholi myös meidän perheessä on ollut aina kuvioissa ja jättänyt kaikenlaisia traumoja.... Sitä suuremmalla innolla odotankin että saisin antaa omalla pikkuselle hyvän ja turvallisen kodin<3.. Mä oon muuten miettiny että jos meillä olis käyny vahinko....Ku pitkän aikaa on jo sillee omituisen kovaa vihlonu häpyluun/kohdun kohalta ja vatsaa turvottaa ja jatkuvasti pissahätä. Voihan tää olla pissatulehduski mut ei oo mitää kirvelyä tai sellasta... En oo kyllä testiä uusinu nyt viime menkkojen jälkeen..luultavasti olis nega...Mut nää ihme oireet pistää vähän miettimään.....? :whistle:
 
Yksi haaveilija lisää? :wave:
Vauvakuumetta riittää vaikka naapurustoonkin jaettavaksi, mutta miehen kanssa sovittiin, että vasta tuossa loppuvuodesta ryhdyttäis tositoimiin. Mulle sopis jo vaikka heti, mutta ehkä parempi antaa ajatuksen kypsyä... Saattaapi kyllä käydä niinkin, että päädytään tjottailemaan jo piankin :whistle:
 
Mä oon myös miettinyt paljon tuota sukupuolen selvittämistä. Toisaalta olis käytännön kannalta hyvä tietää, ja kai se ihmisen perimmäinen tiedonhalu yrittää sanoa, että tietty se pitäis selvittää, mutta olis kuitenkin jotenkin ihanan romanttista, että sitten vasta vauva itse tulisi sen "kertomaan".
 
Alkuperäinen kirjoittaja kuumeilija-:
välit isään on menny about 3 vuotta sitten...ei olla puhuttu puhelimessa tai mitään..asutaankin eri puolilla Suomea.. Äitiin on huippuvälit :) Alkoholi myös meidän perheessä on ollut aina kuvioissa ja jättänyt kaikenlaisia traumoja.... Sitä suuremmalla innolla odotankin että saisin antaa omalla pikkuselle hyvän ja turvallisen kodin<3.. Mä oon muuten miettiny että jos meillä olis käyny vahinko....Ku pitkän aikaa on jo sillee omituisen kovaa vihlonu häpyluun/kohdun kohalta ja vatsaa turvottaa ja jatkuvasti pissahätä. Voihan tää olla pissatulehduski mut ei oo mitää kirvelyä tai sellasta... En oo kyllä testiä uusinu nyt viime menkkojen jälkeen..luultavasti olis nega...Mut nää ihme oireet pistää vähän miettimään.....? :whistle:
Testaa nyt ihmeessä, äläkä pidä meitä jännityksessä.. :D
Täältä puhallaan oikein paljon plussa tuulia.. :whistle: :)
 
meillä on huomennä häät!pikkasen jännittää..en oo täälläkään paljoo kerenny poikkeen ku on ollu semmosta hässäkkää.
asiasta toiseen.meillä on ny eka yrityskerta menossa.nyt kp 23.on monta asiaa jännättävänä!
toisaalta tuntuu et ei ny oo tärpänny,kun on ollu semmonen häästressi..
 
Oi, sonjalle paljon onnea häiden johdosta.. meijän muori ressaa jo nyt mun häistä vaikka ne on VASTA 2009.. :D
No mut, olishan se kiva jos siellä alttarilla olis mukana pikku masuasukki, luotetaan siihen.. ;)
puuh.. :whistle: plussatuulia, myös sinnekin..
 
Emme ole edellisissä raskauksissa kysyneet sukupuolta vaikka esikoisen odotuksessa oikein kysyttiin ultrassa että haluatko tietää, kun nyt näkyisi hyvin... Arvatkaa oliko vaikea kieltäytyä... Mutta olipahan synnytyksessä jotain odotettevaa =) . Kolmannen kerran sukupuolen haluaisin saada selville koska tiedän että se on meidän vika vauva ja haluan kokea kaikki "tyylit" :D .
 
:heart: Haaveilijat: :heart:
Aavikkokahlaaja
ak84
BlueAngel
Deluxxe
Dive
Farouk
Futuremami
Färbö
harald haaraparta
Hellu1
hilja
Janis
Kitty1979
koiramamma
kuumeilija-
Laala
LeenuLiinuTiinu
lemmuAmmu
Lilli
Meritähti
Mincki77
Mimosa81
M-J
Muusa78
Mökönen
Näätänen
Pantalaimon
Pantteri76
Perhoinen84
Pilvilinna
Ripsuh
Sigurd
sisarHENTOvalkoinen
Vaahteramäen Iita
Venus
viivi
Äitti-83
Äitsykkä

:heart: Tositoimissa: :heart:
Katbe
Mammukka81
Miranda-81
Nuhnus
pippa
sonja R
Tikkunekku
Äiti84ja2p

:heart: Plussanneet: :heart:
Mamitre
[/quote]


Jos Mamitre täällä käy vilkuilemassa niin kerro ihmeessä kuulumisia :heart:

 
Kirjoitin kauhean pitkän viestin ja zip se katosi...turhauttaa
Mä olen onnistunut työllistämään itseäni ja tehokkaasti, ei ole vauva aatokset painaneet mieltä :D Niin kunnes se h&m kuvasto kolahti meillekkin. Voin myöntää että silmä viipyi hyvin hartaasti odotusvaatteissa :LOL:

Minulle ei ole mitään väliä kumpi masusta putkahtaisi tyttö vai poika. Ne eroavat niin kauheasti toisistaan etten osaa verrata tai valita. Molemmilla on omat hyvät ja huonot puolensa. Useamman lapsikatraan haaveilijana toivon molempia :p

Minun vanhemmat ovat edelleen yhdessä (olleet kohta 40v.) mutta miehen vanhemmat ovat eronneet noin 18v. sitten. Enemmän olemme tekemisissä miehen isään.

Nimistä olemme käyneet keskustelua ja päätyneet että nimiä tulee kolme ja toinen nimi on suvun kautta tuleva.

Sonjalle oikein kovasti onnea!!! :flower: :heart:

Oikein paljon plussatuulia niitä tarvitseville :whistle:

Nyt kahvin keittoon!
 
Meidän molempien vanhemmat ovat eronneet ja siksi on siis kyläilypaikkoja 4. Kaikkiin olemme siis yhteydessä, toisiin enemmän, toisiin vähemmän. Suurin ongelma on ollut mm ristiäiset ja häät kun eroparit eivät ole halunneet olla saman katon alla. Onneksi lastemme etu on ollut aina heille tärkein, joten mitään välienselvittelyitä juhlissamme ei koskaan ole ollut. :)

Meillä on kahdella lapsella kaksi nimeä, ja niin tulisi olemaan kolmannellakin vain kaksi. Suvun nimiä ei olla jatkettu kun ei kertakaikkiaan ole ollut sopivia nimiä.

Sonjalle onnea!

Höpsöä galluppia:
Oletteko miettineet jo kummeja???
:heart: Me ollaan, syystä että ei ole kovin montaa vaihtoehtoa, koska niin monet jo käytössä aiemmilla lapsilla :D .
 
Oi, onnea Sonjalle. :heart:

Mepä ei olla mitää kummiasioita mietitty ku ei kuuluta kirkkoonkaan. :D Mut toisaalta, kylhän sitä tulee mietittyä et ketä ystäviä on sellasia jotka haluis et tulis lapsillekin läheisiksi ihmisiksi. Samaa asiaahan toi kummipohdinta varmaan nykyään pääasiassa on. B)

Nimiä ollaan mietitty, mut kun tässä mietin niin eipä taida suvun nimiä kauheasti tulla. :LOL: Musta piti aikanaan tulla Salme, ja samaa mietintää en aio käydä omien lasteni kohdalla. :LOL: Meil on kaks tytön nimeä valmiina ja yks pojan nimi. Tai ne on siis koko nimiä, kolme etunimeä jokaiselle. Tosin en tiedä kuin pitäviä ne suunnitelmat on. :whistle: Joskus suunniteltiin ne nimet ku oltiin just alotettu seurustelee... :LOL:

Onpa taas järkevää asiaa. Pitää vain ilmaista että minäki oon edelleen topicia seuraamassa. :D
 
Mammukka81
Onnea Sonjalle! :heart: :flower:

Nimistä...meidän tytöllä on kaksi nimeä, samoin kuin meillä vanhemmillakin ja varmaan tulevillakin tulee olemaan vain kaksi nimeä. Toinen nimi on suvusta, tosin hieman kauempaa. Meillä ei varsinaisesti ole väliä, vaikkei nimi löydykään suvusta, pääasia että sopii tulokkaalle ja molempien mielestä kaunis nimi. Jos olette jo nimiä miettineet, niin meneekö mieltymykset paljon miehen kanssa ristiin? Joskus oon sellaistakin kuullut, että vielä kastetilaisuudessa pyöritellään nimiä ja vanhemmilla on eri näkemykset nimistä... :/ . Meillä on onneks aika samanlainen maku näiden nimien suhteen, ei ole tarvinnut tapella :LOL: .

Kummeista
...ei varsinaisesti olla mietitty, mutta sellaisia läheisiä sukulaisia/ystäviä, joita kummeiksi voitaisiin ajatella, ei niin valtavan paljon ole. Joten tästä ihan lähipiiristä varmaan kummit valitaan. Esikoisella on kolme kummia, mun mielestä ihan passeli.

Mites Katbe, Nuhnus ja Tikkunekku? Ja Pippa? Missäs mennään yrityksen suhteen? Se on aina kiva jännäillä muitten puolesta kun omat jännäilyt on vähän hakusessa vielä... :headwall: :LOL: . Äiti84 tais olla jossain matkalla jos oikein muistan...

Mä elättelen tässä toiveita, josko ne menkat joskus alkais...mielialat on heitelly aikasta lailla tässä viime aikoina. Eilenkin kun katoin sen Englantilainen potilas -leffan ni kyyneleet silmissä täällä niiskutin ja nieleskelin. Mies vähän katto pitkään. No helppohan sen on, kun kroppa vaan tasaseen tahtiin puskee testosteronia ni homma toimii :LOL: .

 
kummeista
meillä ollaan jo mietitty, toinen toisen hyvä kaveri ja toinen kummi toisen, eli kaksi kummia tulee..
Kiitos mammukka81 kysymästä, kp 18/28 menossa, että reilu viikko tässä olis vielä piinailtavaa. En oo ees viitiny testiä tehdä, ku todennäköisesti liian aikaista..
Mies oli ihana eilen, ku on ollu koko ajan sellainen fiilis, et josko olen painostanu tuon ukon tähän "projektiin", ku ei sitä oo tuntunu koko aihe kiinnostavan erityisemmin. mutta toissa päivänä tuli kyllä toisiin aatoksiin, kun se kysyi multa päivällä ko pötköteltiin sängyllä, että no millanen olo sulla on, kysyin siltä et jaa minkä suhteen, niin se tokas vaan että no onko sellainen olo et olis tärpänny..
kyllä tuli vete silmiin, ku se oli jotenkin niin huomaavaista siltä (ei tosiaan kuulu sen tapoihin), oon kyllä muutenkin ollu todella herkällä päällä viime aikoina..
ensin saattaa nauratta ja sit vois räjähtää ihan vaan vaikka siitä et leipäpaketti on väärässä paikassa.. mahaa nippailee välillä, mut koitan olla kiinnittämättä siihen huomioon, etten rupea kuvitteleen päässäni mittää.. :D
Hyvää viikonalkua kaikille, jos nyt voi jo toivotella.. :)
 
Kummeista:
Ollaan puhuttu miehen kanssa, että kummeiksi pyydettäisiin mieheni veljeä ja minun siskoani.
Muitakin on, joille voisin kummin tehtävän mielelläni suoda, mutta ehkä kaikista heistä näille kahdelle se voisi olla tärkeintä.

Suvussa kulkevista nimistä:

Kiitän yhä äitiäni siitä, että katkaisi vihdoin kohallani perinteen suvussa kulkeneesta toisesta nimestä, joka on mielestäni aika kamala...
 
testasin negan rfsu:n testillä. Yks odottaa vielä laatikossa. Nyt siis kp 20/n.30-32 Ollaan taas oltu ehkäsyn kanssa huolimattomia.... En tajua mitä mieski oikee kelaa ku välillä kortsu saa jäädä.... Noh..kohta pääsee sitte testailemaan.... Mitäköhän se sanois ku oiski käyny oikee vahinko ja testi oiski plussa. :LOL:
 
Mammukka81
Nuhnus, taitaa olla aika harvinaista jos näkyis. Muistaakseni herkimmät testit näyttäis hedelmöittymisen joskus 10 päivää oviksesta, joten jos ovis ois aikasessa esim. kp 10 niin periaatteessa vois kai näkyä. Mutta silloin kierronkin täytyy olla lyhyt esim. 24 päivää...näin mä olen ymmärtänyt.
 
Sain vihdoin ja viimein rekisteröityä itseni mukaan. Olen seuraillut ja lueskellut palstaa jo jonkin aikaa ja nyt lomilta palattuani ajattelin liittyä "oikeasti" mukaan. Lienee vielä tilaa yhdelle?

Itse olen kuumeillut vauvaa jo ties kuinka monta vuotta, mutta nyt vihdoin sain miehenkin mukaan kun tuntui olevan kaikin puolin (työ yms.) hyvä hetki. Ainut mikä puuttuu niin papin aamen, mut ajateltiin et jos nopeasti tärppää niin voitaisiin ehkä mennä naimisiin samalla kun vauva kastetaan. Jos taas pienokainen antaa odottaa itseään niin ehkä ehdimme naimisiin jo aiemminkin. Aikaisemmin aina ajattelin et ensin pitäisi mennä naimisiin ja sit vasta olisi lasten vuoro mut nyt on niin kova kuume et ei auta :) varsinkin kun ukkokin on juonessa mukana.

Tosiian jätin pillerit viime viikolla pois eli nyt olis kp 7/?. Olen popsinut noita pillereitä jonkun 8 vuotta ja joskus koittanut lopettaa ja sain kierron täysin sekaisin niin en kyllä uskalla tähän ensimmäiseen kiertoon oikein suuria toivoa. Mukavaa olisi jo se, että tulisi menkat, eikä joutusi niitä kovin montaa kuukautta odottamaan...

Gallupeihin sen verran että nimiä on mietitty jo jonkin verran ja mummoloita on 3 ( mun vanhemmat eronneet) ja kaikkiin ollaan yhteyksissä ja kaikki olisivat varmasti onnesta soikeena kun uutinen kerrottaisiin!!!

Mutta siinä vähän tietoa ja tosiaan "toisitoimijoihin" saisi minut lisätä... =)
 

Yhteistyössä