vauvakuume mutta ei vielä

Mammukka81
Voihan vinde Nuhnus :hug: ...todella inhottavia tollaset kutsumattomat vieraat. Olis vaan täti tajunnut pysyä poissa. Omassa tuttavapiirissäni oli aikoinaan tapaus, jossa testi näytti haamua useamman päivän ajan, tuttava sai lähetteen verestä tehtävään raskaustestiin, jossa arvo oli hiukan päälle 10 ja muutaman päivän kuluttua enää 3 ja sitten alkoi jo vuotokin. Ilmeisesti kemiallinen raskaus tai hyvin varhaisessa vaiheessa tapahtunut keskenmeno. Jotenkin tuollainen on niin kurjaa, kun tietää olleensa raskaana, vaikka menkat saattaa olla vaan pari päivää myöhässä (niinkuin tässä tapauksessa kävi). Mutta jaksamista ja positiivisella mielellä uuteen kiertoon, eikös vaan :heart: .

Kuumeilijalla on nyt kyllä jännät paikat....pidäthän meidät ajan tasalla niin toivottavasti saadaan niitä kauan kaivattuja plussauutisia :heart: .

Pantalaimonlle myös jaksuja sinne vällyjen väliin. Jopas olet haluttua tavaraa kun kaikki pöpöt suhun iskee samaan aikaan...ei kivaa ollenkaan.

).( : Täällä kärvistellään erittäin runsaiden menkkojen kanssa...siis todella vuodan kuin seula :eek: . Muistaako kukaan kenellä jo lapsia on, millaiset ekat menkat synnytyksen jälkeen olivat? Aika karseeta tällanen. Pelottaa kokoajan et milloin se japanin lippu koristaa hameen takapuolta...
 
Tänää aamulla tein aconilla negan. En voi uskoa tätä..olin varma että tulee jonkinlainen plussaviiva.. Onko mulla mitään toivoa enää?? En kyllä ikinä enää luota tohon clear blue testiin...tai sitte se on niin että jos plussa katoaa niin se on nega. :'(
 
kuumeilija: Eipäs heitetä kirvestä kaivoon ennen kuin menkat alkavat ja toivottavasti siis eivät ala :hug:

mammukka81: Täällä yksi, jolla ekat menkat synnytyksen jälkeen RUNSAAT, yök... ja itselläni ei ole helpotusta tullut runsauden suhteen toisellakaan menkkakerralla :headwall: tässä sitä odotellaan mensu numero kolmosta alkavaksi millä hetkellä tahansa, ny kp 28/28-32, aaarg!!! Ja siis ennen raskautta menkat olivat niukat/normaalit, en tajuu miksi ne nyt ovatkin niin valtaisat...

Mä istuskelen parvekkeella kannettava sylissä aurinkoa ottaen (ettei vaan rusketus häviä,heh), tyty nukkuu ja isi on töissä, ahh onpas mukavaa B)
 
Minut saa lisätä tositoimijoihin... :heart:

Ei maltettu odottaa enää. Vaikkakin tän kierron otolliset päivät on jo menneet ja odottelen jo menkkoja alkaviksi parin päivän päästä, joten pääsen jännittelemään vasta syyskuulla.
Mutta oli miten oli, tositoimiin alettiin tänään ja kumiukot lensi roskakoriin. =)
 
Meillä ukko on niin jäärä ettei suostu aloittaan yritystä nyt kun tärppipäivät on käsillä. Haluaa ehdottomasti odottaa vielä kuukauden! Aagh!!! :headwall: Odottavan aika on pitkä eikös sitä niin sanota... tässä oon ootellut jo huhtikuun alusta milloin alkaa tositoimet. *huoh*

ps. Tällainen juttu oli tänään Iltalehdessä http://www.iltalehti.fi/uutiset/200708076437796_uu.shtml
 
Huomenna pitää viimeinen rengas ottaa käyttöön. Muakin ärsyttää suunnattomasti, kun täytyy odottaa vielä kuukausi. Toisaalta, kun on odottanut näinkin kauan, voi odottaa samoilla lämpimillä vielä yhden kuukauden. :)

Onnea meritähdelle yrityksen aloittamisesta!

Harmi Nuhnus, että täti tuli kylään. :( Kuten muutkin jo totesivat, jos se oli kemiallinen raskaus, niin ainakin se antaa toivoa uudesta raskaudesta. :hug:

Kuumeilijalle paljon tsemppiä! Pidän täällä peukkuja sulle!

Sain kyllä niin tujua yskänlääkettä, että koko päivä on mennyt ihan pää pumpulissa. Siinä on kodeiinia, enkä muistanut, että mulla menee polla siitä ihan sekaisin (on ollut joskus migreenilääkkeenä). Tästä lähtien otan lääkettä vain iltaisin, että saan nukuttua. Yskän vie kyllä tehokkaasti pois. Muuten olo on aika sama eli kipeä. Mitään en jaksaisi tehdä. Nytkin odottaa kauhea tiskivuori... |O

Mistä tulikin mieleeni kysymys: Onko teillä jotain hankintoja (muita kuin vauvaan liittyviä ) , joita pitää tehdä ennen lapsen tuloa? Meillä on ehdottomasti astianpesukone! Molemmat vihaamme tiskaamista yli kaiken ja mulla ei kädet oikein tahdo kestää tiskaamista. :/ Oikeastaan muuta ei ole. No, olemme jonossa isompaan asuntoon, mutta kyllä tässä kaksiossakin pärjäillään varmaan hyvin. Tosin makuuhuone on ihan surkean pieni, en ymmärrä miten saamme sinne mitään vauvantavaroita mahtumaan. Pitääköhän muuttaa olohuoneeseen...? :D
 
Mammukka81
:heart: Haaveilijat: :heart:
Aavikkokahlaaja
ak84
BlueAngel
Deluxxe
Dive
Farouk
Färbö
harald haaraparta
Hellu1
hilja
Janis
Kitty1979
koiramamma
kuumeilija-
Laala
LeenuLiinuTiinu
lemmuAmmu
Lilli
Mammutti-Mamma
Mincki77
Mimosa81
M-J
Muusa78
Mökönen
Näätänen
Pantalaimon
Pantteri76
Perhoinen84
Pilvilinna
Ripsuh
Sigurd
sisarHENTOvalkoinen
Vaahteramäen Iita
Venus
viivi
Äitti-83
Äitsykkä

:heart: Tositoimissa: :heart:
futuremami
Katbe
l0ttis
Mammukka81
Meritähti
Miranda-81
Nuhnus
Peikkotyttö07
pippa
sonja R
Tikkunekku
Äiti84ja2p

:heart:Plussanneet: :heart:
Mamitre
 
Mammukka81
Onnea Meritähti yrityksen alkamisesta :flower: .

Mammutti-Mamma mä pähkäilin ton saman ibuprofeiini -asian kanssa joku aika sitten, nostin sen mun aloituksen taas ekalle sivulle. Mulla kun on ajoittain aika kivoja niska-hartiasärkyjä niin Ibusalia tms. oon käyttänyt....enpä käytä enää.
Ja teillä on sitten Pantalaimonin kanssa lähtölaskenta alkanut =) . Enää YKSI kuukausi!!! Se menee kuulkaas nopsaa...ja sitten :whistle: :whistle: :whistle: plussatuulet puhalamaan sinnekin suuntaan :heart: .

Myös täällä ollaan peukut pystyssä Kuumeilijan puolesta...toivotaan parasta :heart: .

Muoks...piti vielä mainita, että päivitelkää muutkin ihmeessä tuota listaa, en mä ole sitä hommaa ominut vaikka välillä saattaa siltä vaikuttaakin :LOL: .
 
kuumeilija Toivottavasti saat pian sen plussan! Ehkä jo huomenna? :heart:
Meritähdelle Oikein paljon onnea yritykseen! :heart:

Mitä enemmän näitä juttuja luen, sen malttamattomampi tulee minusta...Mutta pakko nyt vielä jaksaa oottaa, ja antaa kuopuksen kasvaa. Kuopus oppi vähän aikaa sitten konttaamaan oikein kunnolla ja nyt pikkumies sitten meneekin oikein vauhdilla! Ja niin onnellisen näköisenä. :heart: Ja poika myös sanoo jo äitti...ei voi olla vahinko enään, kun hokee sitä monta kertaa päivässä ja katsoo samalla minua. Miten se oikein on mahollista, et 8kk ikänen sanoo jo noin... :whistle:

Toivottavasti kaikki, ketkä olette jo tositoimissa saatte pian ne kaksi viivaa testiin!! Täällä vielä toistaiseksi haaveillaan... =)
 
Olen aikaisemminkin kuullut tuosta ibuprofeenista, mutta itselleni suurempi ongelma on migreeni. Olen koittanut vähentää muutenkin migreenilääkkeiden käyttöä ja nyt tietenkin kun yritetään lasta niin ne ovat täysin pannassa ettei mitään vahinkoa vaan pääse tapahtumaan. Viikonloppuna iski kuitenkin ilkeästi päänsärky just kun oltiin menossa juhliin ja sit hain apteekista uudet lääkkeet ja kyselin et uskaltaako niitä ottaa. Sanoivat et pitäisi miettiä missä vaiheessa kiertoa on ja miettiä maalaisjärjellä sen mukaan. Otin sit lääkkeen kun laskin et ei silloin olisi vielä ovis. Hieman jäi kuitenkin mietityttämään. Petipuolellakin pidettiin pari päivää sen takia taukoa. Onko teillä ollut kokemusta tai muuten tietoa migreenistä raskausaikana (useimmilla ei kai raskausaikana ole ollenkaan migreeniä) tai raskautta yrittäessä? Kärsiikö teistä kukaan muu edes migreenistä?
 
Äitti-83 Kyllä muistaakseni meilläkin tyttö sanoi jo ennen vuoden ikää äittä ja jotain muutakin, mutta välissä se taas unohtui ja sitten tuli myöhemmin uudestaan. Viksu poika teillä! ;) Meidä tytär sanoo mua nykyisin myös "äittiksi". Hänellä tulee muutenkin usein noita kaksoiskonsonantteja sanoihin joissa ei niitä ole esim. istuu=isttu, maito=aitto jne. Meidän tyttö on nyt 1v5kk ja osaa nykyisin muodostaa 2 sanan lauseita (lisää puuvoo, lisää maitoo, isi ajaa, äitti istuu, ei tuu, ei oo..) ja sanavarastoa on arviolta noin 50 sanaa. Ihan selkeästi muita kuin omia sanoja alkoi tulemaan vähän päälle vuoden iässä. Itse en pysty selvästi sanomaan koska tuli ensimmäinen selkeä sana, koska se äittä oli tosiaan jo tyyliin 8-9kk:n iässä.
Mun veli oli kuulemma osannut jo yksivuotiaana yli 50 sanaa. Hän oppi kävelemään ja puhumaan viiko sisällä 11kk:n iässä. Siinä vasta kehityspyräys!
 
tekee tuloaan..tänään tullut ruskeeta vuotoa enemmän...peli on vissiin menetetty. :| Mut pieni toivonkipinä elää niin kauan kunnes se punanen runsas vuoto alkaa.. En oo tänää testaillu ollenkaa..yks acon jäljellä. Mun kierto muuten lyheni! normisti se on joku 30 ni nyt jos eilisestä laskee(jos nää on menkat) ni se ois 28.
 
kiitos kaikille tuesta.. :heart:

tuolla on tullu varmaan joku väärinkäsitys, ei ollu kemiallinen raskaus, me yritetään ihan "luomuna" sitä vauvaa. :)

hukkasin taas kauheen pitkän teksti bittimaailmaan.. :D

olo oli kyllä pari päivää sit aivan kamala, tuntu et se on maailman loppu ny.. :LOL:
mutta ku näin jälkeen päin ku ajattelee, niin antoi kyllä motivaation aihetta lissää tonne makkarin puolelle.. ;)

plussa tuulia jännäilijöille.. :whistle:
 
Hei Nuhnus! Kiva, että olet taas täällä. :) Tuota, siis kemiallisella raskaudella tarkoitetaan siis ihan millä tahansa tavalla aikaan saatua raskautta (myös luomu), joka menee kuitenkin kesken hyvin hyvin alussa. Yleensä siitä saa positiivisen testituloksen, mutta kuukautiset alkavat vain pari päivää tai viikon myöhässä. Tämän seuraavan tekstin kopioin suoraan helistin.fi -sivuilta.

"Herkät raskaustestit kertovat siis hedelmöittyneen munasolun kiinnittymisestä kohdun limakalvolle heti kuukautisten ollessa myöhässä. Tässä vaiheessa tapahtuvat keskenmenot ovat kuitenkin erittäin yleisiä ja voidaankin ajatella, että munasolu vain "hipaisi" kohdun seinämää sen verran, että istukkahormonia erittyi ja testi muuttui positiiviseksi. Vuoto alkaa vain muutaman päivän tai viikon myöhässä, eikä tällainen tapahtuma edellytä mitään toimia. Kyseessä oli ns. kemiallinen raskaus eli positiivinen testi. Normaali kuukautiskierto yleensä jatkuu ja raskauden todennäköisyys jatkossa on hyvä. Kun raskaus on jo pidemmällä ja mahdollista todeta ultraäänellä, puhutaan kliinisestä raskaudesta (yli 6 raskausviikkoa)."
 
Mammukka81
Nuhnukselle vielä :hug: ja hyvä että motivaatiota löytyy... Kemiallinen raskaus ei liity mitenkään siihen onko kyseessä luomuraskaus tai hoidoilla aikaansaatu. Se tarkoittaa, että munasolu hedelmöittyy ja hipaisee kohdunseinämää, jolloin raskaustestikin saattaa näyttää haamua tai positiivista. Munasolu ei kuitenkaan kiinnity kunnolla eikä siten jatka kehitystä....ilmeisesti harmittavan yleisiä tällaiset. Se siis selittäisi sen aikaisessa vaiheessa saadun haamun.

kuumeilijalle myös :hug: eikä vielä tosiaan hukata sitä toivonkipinää!
 
kiitos pantalaimon ja mammukka
en edes tienny tommoisia juttuja ja tunnen itteni taas ihan ääliöks.. :D
olen taas paljon paljon viisaampi. :)

nyt menen laittamaan ruokaa mies ja sen kaveri tulevat kohta, niin ei tarvi isojen miesten ruveta kitiseen, "kauhee nälkä!" niin kuin pienet lapset.. :p
 
jos on alkaakseen!! Ärsyttävää tää odottelu! Aamulla luulin että nyt ne alkaa ja kunnolla tänää mut ei..nyt ei oo tullu taas mitään, paitsi pyyhittäessä jää kyllä paperiin. Jo se nyt on kumma! Aloin taas mietiskelemään että ihanaa, onko tosiaanki niin että kohta mekin päästään OIKEASTI yrittämään..:) jos vaikkapa loka-marraskuussa mies suostuis ilman riitoja! :LOL: :LOL: Vitsi ku en löydä mistään tietoa, et onko joku saanu plus-viivan clear bluella ja sit negan ja sit oiski ollu plus.........
 
Voi ku meilläki mies potis tuota kuumeilua...
Sillä ei muuta kuumetta ole ku motskarikuumetta.
Kyllähän sitä yks päivä nimee mietittiin yhessä pojalle...mut.... :(
Että mulla niin ottaa pattiin!
Sitten vielä joku idiootti tulee sanomaan että älkää nyt liian kauan jahkailko jos onki niin ettettte voikkaan saaha lapsia ja plaa plaa...
Ja ku sitä on itekki kaikee mahollista miettiny et mitäs jos ei voikkaan...
En minä nyt toista voi pakottamaan alkaa tai selän takana mitään toimimaan! :eek:
Mitään muuta hyvää tässä päivässä ei ollukkaan ku se et on tosi ihana ilma :/
 
Suuri :hug: Färbölle! Koeta kestää... En oikein muuten osaa lohduttaa. Aikaa ja lujaa pinnaa se odottelu vaatii. Meillä minä olen kuumeillut jo pari vuotta. Pidin sen pitkään salassa, kun tiesin itsekin, ettei ole oikea hetki. Sitten kun alkoi tuntua siltä, rupesin pikkuhiljaa, piiiitkin väliajoin, puhumaan vauvahaaveista. Mutta suuri yllätys oli, että mies yhtäkkiä suostui viime keväänä. Menin melkein shokkiin, kun se vaan eräänä päivänä ilmoitti, että okei, syksyllä käy! :eek:

Eli meillä toimi se, että vain tosi tosi harvoin mainitsin vauvahaaveista ja annoin miehen ihan rauhassa sulatella ajatusta. Silloin kun puhuin, yritin kertoa järkeviä syitä, miksi nyt alkaisi olla hyvä aika. Meillä kaikki asiat kun pitää järkeillä oikein rautalangasta vääntäen. :D Miehellä ei mitään vauvakuumetta ole, mutta kyllä osallistuu keskusteluun kaikesta vauvoihin liittyvästä ja sitä kautta osoittaa mielenkiintoa.

kuumeilijalle myös tsemppejä ja kärsivällisyyttä. :hug:

Mulla alkaa itsellä olemaan vähän kärsivällisyys lopussa, siis tämän taudin kanssa! Voi vitalis! |O Kyllä se nyt pikkuhiljaa alkaa osoittaa paranemisen merkkejä, mutta niin hitsin hitaasti. Eilen sentään muutin takaisin makuuhuoneeseen, sillä olen ollut evakossa nyt viikon yskän ja muutenkin huonon nukkumisen takia olohuoneessa. Sohvalla pääsin sopivaan asentoon ja sain nukuttua. Sattuneesta syystä on ollut myös hiljaista tuolla vällyjen alla, ja hellyyden (sekä ihan kunnon s....n) kaipuu alkaa olla melko kova! :headwall: Vielä pitää nää menkat kärsiä...
 
kuumeilija onko alkanut vuotamaan oikein kunnolla vai onko vieläkin vaan tommosta ruskeeta vuotoo? Tuli vain mieleen minun kolmas raskaus. Olin kyllä jo plussannut, mutta kuitenkin. Minulla tuli yhtäkkiä aika runsaasti ihan punaista vuotoa. Ja sen jälkeen tuli semmoista ruskeaa vuotoa aina välillä jonkin aikaa siinä alkuraskaudessa. Välillä enemmän, välillä vähemmän, ja välillä oli monta päivää ettei tullut mitään. Että älä vielä menetä toivoa, voit pian ollakkin raskaana...

Janis Kiva tietää et muillakin on jo noin pikkuisena tullut tuommoisia sanoja. Tuntuu vaan jotenkin niin hassulta, kun isommat lapset on ekan sanan sanonut vasta lähempänä vuoden ikää. Meillä on molemmat tytöt puhunut hyvin ja selkeästi jo kanssa 1,5v ikäisenä tai vähän sen jälkeen. Mutta meidän poika, nyt 2v3kk ei vieläkään puhu kauhean hyvin. Sanoo kyllä monia sanoja oikein, mutta sitten taas moni sana on esim. sanan viimeinen tavu: muki=KI, auto=TO jne. Ja nyt vasta poika alkanut sanomaan monisanaisia lauseita. Niin ne pikkuset vaan kehittyy eri aikoihin.

Tänään on ollu aivan iiihana päivä! On ainakin tullut ulkoiltua. :D
Tässä mietiskelinkin sellaista,että kun talvi tulee, niin mitenhän tän vauvakuumeen käy...Paisuukohan se ihan kamalaksi...Kun näin kesällä on ihana olla ulkona ja siinä touhutessa menee aika nopsaan, mutta sitten talvella on kylmää ja pimeetä, tekee mieli olla koko ajan peiton alla lämmittelemässä... :whistle: :D

Plussatkaahan pian kaikki, ketkä sitä jo yrittävät!!! :heart:
 
Mammukka81
:heart: Haaveilijat: :heart:
Aavikkokahlaaja
ak84
BlueAngel
Deluxxe
Dive
Farouk
Färbö
harald haaraparta
Hellu1
hilja
Janis
Kitty1979
koiramamma
kuumeilija-
Laala
LeenuLiinuTiinu
lemmuAmmu
Lilli
Mammutti-Mamma
Mincki77
Mimosa81
M-J
Muusa78
Mökönen
Näätänen
ninsku85
Pantalaimon
Perhoinen84
Pilvilinna
Ripsuh
Sigurd
sisarHENTOvalkoinen
Vaahteramäen Iita
Venus
viivi
Äitti-83
Äitsykkä

:heart: Tositoimissa: :heart:
futuremami
Katbe
l0ttis
Mammukka81
Meritähti
Miranda-81
Nuhnus
Pantteri76
Peikkotyttö07
pippa
sonja R
Tikkunekku
Äiti84ja2p

:heart:Plussanneet: :heart:
Mamitre
 

Yhteistyössä