vauvakuume mutta ei vielä

Pidän peukkuja Peikkotytölle! Toivottavasti se plussa sieltä nyt pamahtaisi :)

Minulla tänään kp 22/28 ja edelleen rinnat arat, alavatsaa nippailee enemmän tai vähemmän. Tänään erityisesti vasemmalta puolelta on nipistellyt. Väsyttää, pissattaa ja sitä rataa :D
Vielä olisi viikon verran odottelua ennen testausta...

Tänään kylläkin ropsahti postilaatikkoon kaksi raskaustestiä :) Sellaisen voisi tehdä jo pari päivää ennen kuin menkkojen pitäisi alkaa, aamupissasta. Jos nyt pistäisi tavoitteeksi että torstaina testaisin aikaisintaan.

Hyvää viikonloppua!
 
Kiitti kaikille peukuista mutta ainakin toistaiseksi pelkkää negaa näyttää. Osasin tosiaan sitä ootellakin, mutta toisaalta pieni kipinä vielä elää :) nyt on kuitenkin "vasta" kp 32 ja ennen pillereitä kierto oli välillä yli 30 päivää (tosin siitä on 8 vuotta, joten ei mitään hajua millainen kierto nyt on). Toiveajattelusta huolimatta pelkään että kierto vaan venyy ja venyy... 3 kk tuntuu pitkältä ajalta. Mutta en suostu vielä suremaan kun on kyseessä vasta eka yk. Lähden nyt mökille viikonlopun viettoon. Hyvät viikonloput kaikille!

 
Ite vasta 16 ja avomieheni 21.. Jos se vauvakuume iskee ja oma elämä kunnossa niin eikun yrittämään vaan. :) Meille kuume iski jokin aikaa sitten ja nyt jo jätin pillerit pois. :p Jos on varma itsestään ja luottaa pärjäävänsä lapsen kanssa niin meille ei mikään ole esteenä.. Rohkeasti vaan yrittämään. Ja onnea kaikille lasta haluaville. :D
 
peikkotyttö07: niin kauan kun ei näy menkkoja on toivoa :hug: jos se kierto tuntuu venyvän niin kannattaa hakeutua vaikkapa yksityiselle (jos talous antaa myöten )gynelle ja kertoa vauvahaaveista ja siis sen yrityksestä... niin eiköhän ne silloin ala kiirehtimään tuota kierron tasaamista, eli kannattaa pyytää Terolut-kuuri, joka käynnistää tyhjentymisvuodon. Todella turhauttavaa odotella kuukausi tolkulla :(

lilli-85: jaahas, vai polttelee jo testit kaapissa... itse en ikinä malta olla testaamastta jos niitä kaapissa lojuu, eli tunnustaudun testien suurkuluttajaksi. Vielä typyn jälkeen en tosin ole sortunut ;) huom. vielä :kieh: Sun oireetkin kuulostaa aikalailla lupaavilta!

nuoripari: Olet vielä niin kovin nuori, mutta eipä se vauvakuume ikää katso ja jokaisen oma asiahan se on. Itselläni tuo vauvakuume ollut riesana aina. Jotenkin sain taottua päähäni, että vasta 20 jälkeen lupa vaaville jo ihan käytännön asioiden vuoksi. Noh, täytin 20, täytin 21, täytin 22, täytin 23 kun vihdoin annoimme mahdollisuuden elämän ihmeelle. Siinä vaiheessa oli opiskelut loppuvaiheessa, asuntoasiat hyvällä mallilla ja parisuhde todella vakaalla pohjalla... itse olen tyytyväinen, että jaksoimme odottaa niinkin kauan, vaikkakin välillä mietinkin ääneen miehelleni seuratessamme tyttäremme touhuja, että onpa kummalista kun viivyttelimme näinkin ihanan ihmeelistä asiaa vuositolkulla :heart: =)

Nyt lähdemme koko poppoolla kyläilemään, kaunista lauantaipäevöö :saint:
 
Peukkuja niille joilla on raskauden mahdollisuus! :heart:

Itsellä on kp 24/30-?. Eipä kummempia oireita ole. Hiukan on rinnat arat ja tulee nestettä puristaessa, mutta en tiiä viittaako mihinkään vai tädin tuloon. Väsymystäkin on hiukan ollut, mutta sekin voi johtua ihan näistä ilmoista jne. Ensi viikonloppuna sitä vasta oikeasti jännät paikat ovatkin, joten sinne asti pitää odotella tai sen viikonlopun jälkeiseen maanantaihin. =)

Viikonloppuja kaikille! :wave:
 
nuoripari: Olis kyllä ihan hassua, jos mun pikkusisko, joka on 16v tosin kohta 17v, alkais puhumaan vauvakuumeestaan. Ei osaa edes kuvitella! Lapsi saisi lapsen:) Mutta joo, jokainen tietysti "kypsyy" eri tahtiin... Itse olen 23v ja hirveä vauvakuume ollut pitkään, mutta mietin silti olemmeko vielä valmiita? Kuitenkin todella iso päätös..vaikka enpä tiedä, voiko lapsen tuloon ikinä olla täysin valmis/ tietää etukäteen mitä elämä sitten on.
 
Mammukka81
Mä kyllä peukutan nyt ihan täysillä Mirandan ja Lillin puolesta...ja muidenkin tottakai! Ehkä sit viimeistään loppuviikosta saadaan plussauutisia :heart: .
Puhallan vielä :whistle: :whistle: :whistle: paljon plussatuulia, napatkaa ne kiinni kaikki kenellä niille tarvetta!

Omaan napaan ei kuulu mitään uutta, joten nyt kone kiinni ja lauantai-illan viettoon...
 
:attn: sHv on tän kuun kierron piinailussa mukana :p nyt kp 17/28-30

Ollaan vietetty rakkaani kanssa ihana ilta; touhuttu koko perheen voimin, käytiin iltasella picnikillä puistossa, katsottiin lumossa ihanaa typyämme. Iltapuuhat sujuivat kuin tanssi yhessä tuumin (normaalisti arjen pyöritys mun hommia kun mies tekee piiiiitkiä työvuoroja, hän nyt jää koti-isiksi kuukaudeksi kun mä meen töihin)... vihdoin kun saatiin laps nukkumaan niin syötiin kynttilän valossa *imelääkö?*:kieh: kera lasillisen viiniä...heitinpä sitten ihan tosissaan ilmoille keskustelun toisesta lapsesta (aikasemmin ollaan leikitelty ajatuksella, toki siis molemmat toisen haluavat ja rakkaudella otetaan vastaan jos tosi olisi kyseessä).

Kysyessäni siis suunnitelmaa yrityksen suhteen niin mies on sitä mieltä, että tulee jos on tullakseen :heart: :heart: :heart: keskusteltiin kuitenkin vielä ihan käytännön asioista ja milloin olisi todella ideaalisinta... no sovittiin, että olen hetken töissä (alotan 50% sairaanh. keväällä) ja sit ehkäisy pois =)

Tarina jatkuu ;) ilta siis eteni romantiikan puolelle ja ei sitten puhettakaan ehkäisystä koko aikana... jälkeenpäin sanoin miehelle, että mitäs me just kultu sovittiin niin ukko kultani sanoi, että sopimus astuu voimaan vasta ensi kuussa :p

Elikkäs nyt jännitellään sitten alkaako menkat vai ei :saint: (skeptisenä uskon arvatenkin, että alkaa :/ )... noh, mutta pääsenpä edes hivenen maistelemaan tätä ihanan kamalaa piinailua teidän joidenkin jo onnekkaiden kanssa =) Peukut pystyssä teidän kaikkien kanssa, mites piinapäivät sujuvat, oireita?????????????

Färbö
: mun mies ei metsästä, tosin juoksee paintbool-pyssyn kans pitkin metsiä joukkueensa kanssa :headwall: ja kalastelee säännöllisesti vakiporun kanssa ahvenanmaalla ja lapissa.
 
sisarHENTOvalkoinen: teijän ilta kuulosti ihanalta. :) Sulla on samat kiertopäivät ku mulla. eli tänää kp 18/n.28-30 Ja aika hassusti ku meki just miehen kanssa päätettii lykätä, sovittii kummatki et nyt vauva-asia jää vähäks aikaa takavasemmalle, aion hakee toisee kouluu ym, ni perjantaiyöllä peuhailtii ja ehkäsystä ei tietookaa....että tota..saadaan sitte jännäillä yhessä samoihin aikoihin. :D En kyllä ymmärrä, toi miekkonen sit näköjää kuitenki jollain tavoin ois valmis isukiks vaikka heti...
 
Mammukka81
Nyt loppuu jo peukut kohta kesken...mutta plussatuulet myös kuumeilijalle ja sHv:lle. Ihanan romanttinen ilta teillä :heart: . Jännäks menee...

Färbö, millaista koirulia ootte miettineet? Ota sitten sellanen, joka sopeutuu hyvin vauvaan sit joskus ;) .

Mulla on kai lentsu tulossa kylään :( , toisaalta elättelen pientä toivetta, että jospas se ovis ois ollukkin tässä jossain välissä salakavalasti ja sen takia ois lämmöt koholla ja vilu olo. Pah, toiveajattelua...taidan kaivaa nessut esiin jo valmiiksi. Nyt anoppilaan syömään koko perheen voimin :wave: .
 
Kiitos kaikille peukuista ja plussatuulista! :heart:

Minulla on samoja oireita edelleen, väsymys on vieläkin hurjempaa. Ja päänsärky :/ Mutta tuon esikoisen perässä juoksemisesta ei voi muuta odottaakaan :) Alavatsaa on jomotellut päivittäin, tänäänkin jo pelästyin että alkaako ne menkat jo nyt kun niin kovasti poltti. Eivät alkaneet :) Mutta perjantaina siis niiden kuuluisi alkaa.

Nämä päivät kuluu kyllä niiiin hitaasti odotellessa :/ Jotain muuta ajateltavaa, kiitos! :)

sHv ja kuumeilija, hirmuisesti plussatuulia teille!!! Niin toivoisin että molemmat saisitte sen plussan :) Eihän täällä kestä housuissaan kun jännittää toistenkin puolesta niin paljon :D

Mammukka81, toivottavasti se olisi se ovis mikä siellä oireilee eikä lentsu... Peukkuja pidän!

 
Pidän peukkuja teille sHv ja kuumeilija, että teillä molemmilla olis ollut möhäiset ovikset!

Mä yritän irrottautua täältä koneelta, pitäisi tenttiin, nimittäin lukea - kamalaa hommaa, tuntuu että kaikk iaivosolut on hukassa ja kaikki vanhat matikan ja fysiikan tiedot kateissa...hei, miten se integroiminen nyt menikään, huh, no täytyy yrittää sit vaan pakertaa, jos pääsis edes rimaa hipoen läpi. TArttis nimittäin alkaa valmistumaan pikkuhiljaa....*ahdistus ja huokaus*
 
SUURkiitos plussa peukutuksistanne=) tainnut tietty tuo ovis jo valitettavasti mennä, mut ikinä ei voi tietää kun ei ole luukkua tuossa masun päällä, josta voisi kurkistaa, että näkyykös siellä munasarjoissa munasolua... eli kohtahan se nähään sitten menkkojen alkamisella tai pois jäämisenä. Typy sai alkunsa, vaikka luulin jo oviksen menneen, taisi olla silloin juuri kp 17 kun puuhailtiin ainoan kerran koko kierron aikana ja hyvinhän siinä sitten kävi...

kuumeilija:Jee, päästään piinailemaan yhdessä,wuhuu. No jopas on samankaltaisesti tietämättämme toimittu :) taitaapi se miehesi jo näyttää vihreetä valoa kuitenkin =) vaikkakin haluaisikin luoda mahdollisimman otollisen tilanteen ennen vaavin tuloa siirtämällä yritystä eteenpäin. Kävin muuten ovulaatiolaskurilla ja jos nyt olis 30 päivän kierto niin ovulaatio olisi osunnut todennäköisimmin 25pvä. eli ei paha...

Meillä mies juoksi koneelle kun lapsi nukahti... ihmettelin, että mitä se siellä häärää ja menin katsomaan,ni autojahan hän katseli kun pitää kuulemma ostaa isompi auto kun toinen lapsi tulee... Ehkäpä nyt hivenen liian aikaista miettiä autoja mun mielestä ja meillä on nyt vw farmari, johon mahtuu mahtavasti ja mä en halua mitään "avaruussukkula-pakettiautoa" :headwall: voi noita miehiä ;)

No toisaalta eipä me naisetkaan niin kummosia olla, heti on testit kaapissa ja kamalat raskausoireet päällä, vaikka ovulaatiosta aikaa 5h :LOL: entäs sitten kun pitää kiirehtiä vaunuja koeajamaan ja ostaa kaupat tyhjiksi ihanan ihanista minivaatteista, eli kummatkohan niitä pahempia onkaan :kieh: ????

mammukka81: Toivottavasti se lentsu onkin tosiaan tapahtunut ovulaatio ja siitä seurannut salamatkustaja :heart:

lilli85: Vaikuttaa lupaavalta. Muistatko, miten oli viime raskauden aikana ennen + testiä oireet? Itselläni tosiaan ainoana oireena ennen + testiä oli tunne, että menkat alkaa justiinsa, poltteli, juili, kolotti jne. taisin kulkea siteen kanssa muutaman päivän kun tuntui, että just lorahtaa :/ Toivotaan, että tää on sulla just sitä :heart:

Janis: Tsemppiä ja jaksamista tenttiin valmistautumiseen, kohta se on jo ohi ja aherrus palkitaan. Yhdyn kyllä tuohon ahdistukseen ja huokaukseen, sillä omatkin aivosoluni on hukassa täysin ja huomenna pitäisi siis aloittaa työrupeama leikkurissa ja tuntuu, et kaikki olen unohtanut...

Hyvää ja plussarikasta alkavaa viikkoa palstaystäväni!!!
 
Mulla on peukut ja varpaat pystyssä kaikkien plussaa toivovien puolesta! :heart: Toivottavasti kaikkia onnistaa! :D sHv sellainen luukku olisikin tosi kätevä! :D

Minäkin odotan ihan innolla teidän joukkoon liittymistä. Enää kolme päivää ja viimeinen rengas lentää roskikseen. Sitten odotellaan vaan tätiä ja odotuksen odotuksen alkua. :)

Meillä oli eilen riehakkaat rapujuhlat. Kaikki onnistui loistavasti ja meno oli mahtavaa. Nämä olikin (ehkä ) mun viimeiset näin kosteat juhlat vähään aikaan ja osittain varmaan siksi oli niin kivaa. Juotiin, syötiin, tanssittiin ja laulettiin aamuviiteen. Tänään on olo ollut kyllä sen mukainen, mutta oli se sen arvoista! :D

Jännittää ihan pirusti, kun huomenna tulee uudet opiskelijat ja pitäisi niille kaikkea osata ja muistaa kertoa. En varmaan saa nukuttua, koska ajatukset pyörii vaan aamussa. Olen onneksi päässyt eroon suurimmasta esiintymiskammostani, mutta silti aina vatsanpohjassa nipistelee, etenkin kun joutuu ventovieraiden eteen. Tämän homma otinkin sen takia, että saisin itsevarmuutta ryhmän vetämisessä ja esiintymisessä. Toivottavasti kaikki menee hyvin ja ryhmä on kiva.
 
Pearl84:Onhan 16 todella nuori ikä lapsen saantiin, mutta jos itse on valmis niin ei se ikä este ole. Kyllä sitä itsekkin mietti kun asia avomieheni kanssa tul puheeksi. Meillä asunto- ja raha-asiat kunnossa.. Opiskelut tosin itseltäni pahasti kesken, mutta ehtii sitä vielä opiskelemaan. :D
 
sHv, ennen viime raskauden plussatestiä oli aika samanlaiset oireet muistaakseni... Vaikkakaan en niihin näin tarkasti kiinnittänyt huomiota... Mahan nipistely oli yksi oire ainakin, mutta ajattelin vain että menkat ne siellä tekee tuloaan. Samoin rinnat olivat tosi kipeät. Muuten oli aika normaali olo enkä olisi ikinä uskonut että raskaana olisin :)

Tänään ei olekaan oikein mitään nipistelyjä enää mahassa tuntunut, muutenkin ihan normaali olo. Väsyttää edelleen mutta niinhän se aina... Todella toivon että sen plussan saisin mutta en näistä oireista ja tämän päivän oireettomuudesta voi päätellä yhtään mitään puoleen tai toiseen. Jos perjantaihin asti malttaisi kuitenkin odottaa testausta, ellei menkat torstaina jo ala. Kun on tässä ollut muutama 27 päivän kiertokin välissä.

Muille paljon tsemppiä ja toivottavasti kuullaan iloisia uutisia ;)
 
Kiitti, sHv, kannustuksesta, mutta mikä aherrus? Siis pari vrk on viel lukuaikaa ja noin 1/10 aiheesta on hallussa. Lisäksi olisi ylihuomenna myös yksi tentti, kumpaan lukis, kun ei molempiin kumminkaan ehdi...No, mä lopetan nyt tästä jauhamisen. Kohta loppuu duunit tältä päivältä ja sit pitäis taas alkaa pakertaa, täytyy sanoa, et pikkasen epätoivoista, no mut ei nyt vielä heitetä pyyhettä kehään - käyn nyt ainakin katsomassa, et mitä tentissä kysytään.
Näin, menee nyt tämä mun valitukseni aika paljon palsta aiheesta ohitse :kieh: No, ei enää kovin montaa kuukautta, niin mäkin pääsen odottamaan odottamista, nyt vielä triplaO:t. Ja siinä vaiheessa ei toivottavasti enää stressata ainakaan tenteistä!

Niin, se piti vielä sanomani teille sHv ja kuumeilija, että meidän esikoinen sai alkunsa juuri siten, että luulin ovulaation menneen jo, ja sen yhden kerran uskaltauduttiin olemaan ilman ehkäisyä, mut kuinkas kävikään, olikin ollut myöhäinen ovulaatio ja siitä on todisteena yksi pieni 1,5v haitupäinen, hymykuoppainen ja säihkysilmäinen, iloinen pikku tyttö - huomaa muuten, että taas on tytärtä ikävä... En nyt kumminkaan muista, et mikä kp mulla silloin oli menossa kun en silloin ihan niin tarkkaan vielä seuraillut. Tästä kierrosta laskeskelin, että ovis olisi tulossa tod.näk. kolmen päivän päästä - harmi, ettei tuotakaan tietoa pääse hyödyntämään.
 
Mammukka81
Eipä taida olla salamatkustajaa täällä vaan viheliäinen flunssa...niin tukkonen olo ettei mitään rajaa ja armoton päänsärky. Onneks telkusta tulee urheilua niin oon vilttiin kääriytyneenä tuijotellu sitä koko iltapäivän.

Onkos Peikkotyttö jo kotiutunut mökkireissultaan? Löysikö punainen paholainen tiensä sinne vai vieläkö jännäilyt jatkuu?

Färbölle piti vielä kommentoida tuosta metsästyksestä, että mun mies ei yhtään tykkää kun metsän elukoita lahdataan sillä tavalla ja silti se vetää jauhelihaa ja broiskua ja oikeestaan mitä vaan mitä kaupan lihatiskiltä löytyy napaansa. Oikea lihansyöjä :LOL: .

sHv, löysitkö ne raskauden/imetyksen/äippäloman aikana kadonneet aivosolut työpäivän aikana? Kysyy nimimerkki "omatkin aivot narikassa"...kauhulla odotan/pelkään työhönpaluuta :/ .

Janikselle :whistle: puhkun opiskeluintoa...itsekin pitkät matikat ja fysiikat tullu joskus muinoin luettua, mutta minne ne kaikki tiedot on mun aivoista mahtanut kadota...oikeesti, varmaan 10 kurssia matikkaakin tuli lukiossa päntättyä mutta ei mitään muistikuvaa niistä jutuista. Voiko ihminen tyhmentyä näin vajaassa kymmenessä vuodessa :LOL: .

Pantalaimon, vau...siis enää 2 yötä niin saadaan sut tositoimijoihin! Musta tääkin on niin jännää, vaikka itellä ei mitään suurempia toiveita vielä raskautumisesta ookkaan, kun kierto on varmaan vielä vähän sekaisin, niin kaikkihan on kuitenkin mahdollista. Ja kun itse oon niin himputin pitkään aikoinaan syönyt pilsuja ja sitten oli noi kierto-ongelmat ja raskaus ja imetys, niin nyt on ihan kiva taas seurailla miten kroppa lähtee toimimaan ja seurailla omia tuntemuksia ilman mitään ylimääräisiä hormoneja.

Siitä tulikin mieleeni, Janis, muistelen, että kirjoittelit joskus, että aiot käyttää tämän yrityksen odottelun hyödyksi ja laittaa ylös tuntemuksia kierron eri vaiheissa? Vai muistanko ihan väärin...mutta jos olet näin tehnyt, niin onko kierron vaiheet helposti ennustettavissa, meneekö saman kaavan mukaan? Onko sulla säännöllinen kierto muutenkin?

No nyt täytyy laittaa läppäri kiinni ja esittää miehelle ehkä hitusen verran kipeempää kuin oikeesti olen, se kun tulee pian töistä...saan sit ehkä vähän enemmän hemmottelua ja passausta tässä illan aikana :D . Kiero? Ovela? Minäkö? En suinkaan :LOL: .
 
Mammukka81, muistat oikein ja olenkin seurannut kiertoani. Nyt näyttäisi, että mun kiertoni on tasan 28 vrk. Kaksi kiertoa mulla on ollut imetyksen lopettsmisen jälkeen lyhyemmät (23 ja 24 vrk), mutta kaikki muut (4kpl) ovat olleet saman mittaisia. Vaihtelevasti olen lämpöijä mittaillut ja kn tunnustellut ja aika hyvin tuntuu samaa kaav noudattavan mulla nuo kierrot. Oviksen huomaa kyllä aika helposti tuntemuksista, alavtsaa jomottaa ja useasti olen jopa bongannut sen nipsauksen jommalta kummalta puolelta ja tästä mulla menee noin 12-13 vrk kun kuukautiset alkaa. Tuota nipukkahommaa en ole joka ilta muistanut tehdä, eli sen perusteella esim tulevan ovulaation ennustaminen ei multa vielä onnistu, mutta mikäli tuo kierto on jatkossakin noin säännöllinen, niin sen osaa oikeastaan laskea. Tatkoitus olisi siis siirtyä meillä ainakin osittain tuohon luomuehkäisyyn, mutta en kumminkaan uskalla kovin reippaasti siihen luottaa enne kuin tunnen kiertoni tosdi hyvin, koska tosiaan esikoinen sai juuri tähän tyyliin alkunsa. Kiitokset muuten opiskelutsemppauksista, tähän mennessä ei vielä kovin hyvin mene - kuten huomaatte, niin täällä mä taas olen pyörimässä palstalla ja velvollisuuksia väistelemässä...
 
hohhohhoijaa |O ku väsyttää, taitaa tulla aika rankka 1.vko ihan näin sopeutumisen ja uudelleen opettelun kannalta töissä (tosin on kyllä niin paljon uutta opittavaakin...

mammukka81: lyhyesti sanottuna tuntui kuin pää olisi sykkinyt siitä tietotulvasta, jota mun ressukka-aivosolut yrittivät epätoivoisesti prosessoida :/ kahlasin just perioperatiivistä hoitotyön kirjaa ja :headwall: :headwall: :headwall: ja vaikka kuinka taon niin pläh!!! Kaitpa tää tästä. Paljon helpompaa oli keikkailla keväästä tähän syksyyn sisätaudeilla asenteella "on vaan keikkalainen" ;) *PIKAISTA PARANEMISTA SULLE :hug: * Palkittiinko oveluus?

Pantalaimon vähiin käy päivät, jesjesjes =) sit alkaakin sulla mahtavan ihana piinailu. Olipas upean kuuloiset juhlat, mäkin haluun!!! Mites meni ryhmän vetäminen, olet siis opetusteht?

Nyt mentävä pitkälleen kun niin ramasee...
 
Huomenia, tänään on vähän positiivisempi meininki kuin eilen, vaikka sainkin vain vähän luettua - panostan sitten loppuspurttiin. Sain myös vähän perspektiiviä tähän mun stressaukseeni - oon jo eniveis lähes ikiteekkari, joten mitä se nyt haittaa, jos saankin loput opintosuoritukset kasaan vasta joulukuussa - eihän siihenkään nyt ole kuin pari kuukautta enemmän, sitäpaitsi täällä työpaikassa on oltu tosi joustavia kaikkien äitiyslomien ja diplomityösopimusten uusimisten suhteen, eli jos ylipäätään haluavat pitää mut jatkossa, niin kyllä varmasti joustavat tässäkin (sitäpaitsi eipähän tarvitse maksaa mulle niin korkeaa palkkaa, kun en virallisesti ole vielä valmistunut). Jos eivät mulle tarjoa jatkosopimusta, niin täytyy vain hakea töitä muualta ja voinhan jopa pitää pari kuukautta vapaata töistä säästöjen turvin ja keskittyä vain opintojen loppuun suorittamiseen.Eli siis asiat vain oikeaan mittasuhteeseen. :)

Mutta, mutta mites onko kukaan testaillut vielä?

sHv, tiedän tunteen tuosta työhön palaamisesta, aluksi tuntuu, että on just kaikki aivosolut hukassa, mutta äkkiä se sitten palautuukin - anna itsellesi pari päivää aikaa virittäytyä uudestaan sille työajattelutaajuudelle. Mulla on juuri tuo fiilis nyt noiden opintojen kanssa - mihin se kaikki tieto häviää? Ilmeiseti työssä on hieman erilaiset ajatuksenkulut, kun tuo opiskelu tuntuu niin vieraalta - aivotyötä kumminkin teen, se vain on jotenkin erilaista, käytännönläheisempää, kun noissa joissain kursseissa ollan niin teoreettisia.

Hyvät tiistaiaamut kaikille!
 
Huomisaamuna lähtee, hih! :D

Ryhmän vetäminen lähti tosi hyvin käyntiin, vaikka jännittikin niin paljon, että heräsin jo viiden jälkeen aamulla pohtimaan kaikenlaista. :) Olen siis tuutorina uusille yo-opiskelijoille, opiskelija vielä siis itsekin, tosin jo vähän pidemmällä. Tosi mukava porukka mulla on ja aika aktiivisia. Melkein kaiken oleellisenkin muistin kertoa. ;)

Janis: Mullakin on vähän hakusessa tuo opiskelutuntuma. Pitäisi saada vaan itseään niskasta kiinni ja ottaa ne tenttikirjat käteen. Keväältä on yksi tentti rästissä, joka olisi hyvä saada heti alta pois. Töitäkin piisaa vielä pitkälle syksyyn ja näitä tuutorihommia, joten siksikin olisi hyvä tehdä joku lukuaikataulu tms. En vain ole saanut aikaiseksi. :kieh: Muuten kyllä odotan syksyn alkua (tai taisi se jo alkaa, täällä lounais-Suomessa oli yöllä vain 3 astetta lämmintä!!) ihan innolla, enkä vähiten näiden vauvajuttujen takia! :D

Hauskaa tiistapäivää kaikille! Meitsi lähtee takaisin töiden pariin.
 
mul on tänää gynekologi ja jännittää vähäsen.. Meen sinne kauheiden menkkakipujen takia ym. Vuositarkastuksesta on jo aikaa... :/ Vähän jänskättää et jos se kattoo ultralla et mitä siel näkyy, jos on jotain poikkeavaa...Ja hei, jos ois munasolu nyt hedelmöittyny ni näkiskö sen sillä ultralla? ...ei varmaan, siitähän olis vasta 4 päivää... Hyvää kuumeilupäivää kaikille :D
Nii muuten sHv opiskeletko sairaanhoitajaks vai lähihoitajaks vai miksikä?
 

Yhteistyössä