vauvakuume mutta ei vielä

:attn: oltiinpas pudottu kun oltiin jo toisella sivulla :eek:

Kylläpäs ottaa kuuppaan kun on just parhaillaan ovulaatio päällä ja tietää et nyt ois mahdollista tärpätä :headwall: Sanoin ukko-kullallekin eilen et nyt ei voi pöllytellä peittoja kun saattais vaik pikkukakkonen saada alkunsa, juupa ja nyt tuo miehen köriläs on ollut kimpussa ku pahimmassakin puutteessa oleva :kieh: Inhoon vaan noita kortsuja, joten olen pitänyt jalat tiukasti ristissä...

Edelleen vauvakuume inhottavan kova, mutta olen jotenki saanut taottua päähäni, että NYT nautin juuri tästä hetkestä mieheni ja ihanan pienen tyttäreni kanssa + lisäksi heittäydyn kesän huumaan. Ihanaa kun saa grillata ja juoda muutaman lasin viiniä, saunoa ja juoda saunaoluen. Viimekesä meni nääs vaavimasua kasvatellen :heart: Olen ajatellut, että jos ensikevääseen sinnittelisi kuumeillen, eli eihän tässä ole enään kun about 10kk kun annettaisiin lupa vauvalle tulla :hug: sen kyllä kestän vaikka päälläni seisten (joopa joo ja lehmät lentää :p )

mites muuten onko, ulkomaalle lähtijöitä kesällä, kuuuuuma aurinko, piiiitkät biitsit...???Miten lapsen omaavien kokemukset matkustelusta vauvan kanssa???Itse lähdemme 1vko:ksi Espanjaan B) ja vähän jo jännittää...

 
Mammukka81
Kaikki taitaa olla kesäriennoissa...mullakin on jollain tapaa hellittänyt tää kuumeilu, tai eihän se nyt yhtään mihinkään ole kadonnut, mutta nyt kesällä on kaikkea muutakin mietittävää ja menoa niin jollain tavalla on tää vauvakaipuu helpottanut. Ja mäkin olen pienessä päässäni näitä juttuja pyöritellyt ja saanut itselleni selväksi, ettei meillä ole tän asian kanssa mikään kiire. Tiedostan kyllä, että oon vähän "kaikki mulle heti nyt" -tyyppiä ja kun joku asia on päätetty ni heti pitäis alkaa tapahtumaan. Ehkä oon tullu vanhaks kun oon jostain löytänyt itselleni malttia ja kärsivällisyyttä :LOL: ...*tutkailee, joko löytyisi harmaita hiuksia*.
 
nostelen vähän tätä pinoa :wave:

Tervetuloa uusille!!
Täällä väsymys vaan jatkuu. Menkkamaista juilintaa oli vielä juhannuksena muta ei sen jälkeen. Nyt on alaselkä ihan vietävän kipeä. Menkkoja ei vielä ole näkynyt, mutta saisivat pian tulla, ettei kierto veny turhan pitkäksi. Nyt on kp 29/??.
Vauvakuume on hiukan hälvennyt myös täällä. Ei siis mihinkään hävinnyt, mutta on lievempänä. Saapa nähdä miten kauan! :kieh: Johtunee siitä, että on ollut niin paljon muuta puuhaa tässä viime päivinä.
 
Kylläpäs täällä on hiljentyny joka päivä käyn kattoos mut ei tuu paljon tekstiä, no kaippa se tossa heinä-, elokuussa vilkastu ku monella alkaa yritykset. (itseni mukaan lukien) tosissaa pillerit on kaksviikkoo nyt ollu pois käytöstä, tuntuu kyl ittestä paremmalta ja seksikin maistuu paremmin, vaikka en tiedä miten noi pillerit sit on niin vaikuttanu..
pari ekaa kertaa oltiin ilman kumia, mut sit ku ukko kävi kaupassa, niin johan se niitä sieltä raahas mukanaan, en muistanu kuinka epämukavia ne on. ku ei oo sit käytetty ties koska?
no kaippa se niistä luopuu jossain kohtaa viimeistää elokuussa.. :)

no ni siin oli taas omaa napaa..

Mutta kaikille oikein hyvää kesän jatkoa.. :)
 
Me ollaan oltu miehen kanssa pelkästään kumin varassa tytön syntymästä asti ja yllättävän hyvin siihen jo on totuttu. Itsellä on paljon parempi olo ja halut, kun hormonit on luonnollisessa balanssissa. Tätä olotilaa ei sillai ole edes tajunnut kun on lähes koko nuoren aikuisuutensa popsinut nuita pillereitä.
Nyt keksi itselleni pienen "harrastuksen". Alan opettelemaan kiertoani lämpö-lima-rytmi menetelmällä + kohdunnapukka-itsensätunnustelumenetelmällä. Keksin tuohon nimeen itse pari kohtaa . Ajatuksena olisi siis siirtyä luonnonmukaiseen ehkäisyyn sitten kun lapsen tulo ei vielä ole ihan ajankohtaista (=kaikkein otollisin aika), mutta ei nyt niin katastrofikaan, jos luonto tekeekin temput. Vaan eihän se nytkään katastrofi olisi, mutta huonompaa hetkeä saa kyllä hakea. Tuo luonnonmukainen ehkäsy on hyvinkin varma keino, jos siihen perehtyy kunnolla ja opettelee hyvin omat merkkinsä ja malttaa tosiaan seurata tarpeeksi monta kiertoa. Vastaavasti se toimii sitten päinvastoin lasta yritettäessä, kun helposti tunnistaa ovulaation ajankohdan.
 
Olen kans alottanu itseni tutkiskelun limoista ja kohdunnupukasta. Yritys alkaa syksyllä ja ajattelin näin etukäteen katsastella miten mun kroppa käyttäytyy, niin osaa mahdollisesti sitten ajoittaa pupuilut oikeaan hetkeen. Olen kyllä vielä niin amatööri tän jutun kanssa, että en uskaltais sitä vielä ehkäisynä käyttää :LOL: Pillereitä en oo moneen vuoteen syöny (kumilla pelailtu). En ole aikaisemmin tunnustellu mitään ovisoireita tms. Saas nähä miten käy.

Tosiaan on ollu kirjoittelu hiljasta juuri sen takia että yrittäminen alkaa vasta syssyllä, joten ei oo oikeen mitään juteltavaa. Paitsi ehkä limoista ja nupukasta =) Nyt tulkitsisin valkkarin perusteella tilanteen niin, että menkat on alkamassa. Mulla siis tosi epäsäännöllinen kierto, joten päivistä en voi juuri tulkita. Katsellaan olenko oikeassa. Sorry jos jotain ällöttää tämmönen itsensä ronkkiminen....
 
Juu, minä kanssa vasta aloittelen ja toisaalta ehkäisynä aletaan käyttää vasta sitten, kun tosiaan oon useamman kierron seurannut ja toisaalta elämäntilanne on sellainen, että uskaltaa jo pienen riskin ottaakin - ehkä syksyllä (lue: olen valmistunut ja miel. vakiduuni). Mulla on etuna todella säännöllinen kierto, joten kun oviksen paikan opin tunnistamaan, sen luulisi olevan melko varma, mutta tietenkin aina pieni riski on, että jokin stressi tai muu sekoittaa kierron ja ovis siirtyy eteenpäin. Meillähän esikoinen sai alkunsa just näin. Otettiin pieni riski ja ovis olikin tosiaan arvioitua myöhemmin (muistaakseni yli kymmenen päivää ) . No silloin en kylläkään ollut harrastanut tällaista tutkailua, että ihan vain arviolaskelmiin perustui tämä veikkaus.
Niin, sori munkin puolestani jos nää "ronkkimis"-jutut joitain ällöttää tai häiritsee... :ashamed:
Meillä yrittäminen alkaisi varmaan vasta ens keväänä (jolloin mies valmistuu).
 
Mammukka81
Täällähän on jo havaittavissa edistystä, Janis ja Pilvilinna...kyllähän toi on edistykseksi laskettava toikin homma :D . Sitten kun varsinainen yritys alkaa, niin se on sitten kerrasta plussa, eikö? Pitäisköhän munkin aloittaa limapäiväkirja jo hyvissä ajoin, sarakkeisiin vaan limat ja lämmöt ja pupuilut ja mitäs muuta, hmmm...Täytyyhän sitä pitää tätä ketjun "kirousta" voimassa, että jokainen sit plussaa ekasta yrityskierrosta, niinkuin Mamitre...
 
No olishan se tietysti mahtavaa, jos ekasta tärppäis kun yritys alkaa, vaikkakin todennäköisyys oliskin vaan luokka 25%. No, meillähän ei ekan kanssa tarvittu kuin se yksi ainoa kerta...
Juu taulukkoon vaan limat, lämmöt, kohdunnapukan sijainti ja pehmeys ja avoimuus, miksei mahdolliset ovistuntemukset...
 
Hejdå taas, nyt on sitten pillerit lopetettu (maanantaina otin viimeisen). Mä en itse asiassa tiedä, voiko tässä edes menkkoja oottaa, sillä menkat alko jo pari päivää ENNEN viimeisen pillerin ottoa!? Ilmeisesti kroppa on jostain syystä sekaisin, sillä koskaan ennen ei oo tolleen käynyt... yhden pillerin tosin unohdin laatasta niin, että otin sen päivän myöhässä.

Tässä olen mietiskellyt, että nyt varmaan pitäis alkaa merkitä ylös, millon menkat tulee jne.

Jostain muuten luin, että keskimäärin suomalaisella naisella tärppää neljännestä kierrosta. Oispa upeeta, jos heti tärppäis... ja varmaan ihan kauheeta, jos heti EI tärppää... kun vielä esikoisesta on kyse, niin on sitä vähän tällainen valopää näiden asioiden suhteen :)

Listalle saa muuten mun kohdalle lisätä miehen iän, eli ukkeli on 32 vee.

Taas oli sellainen työviikko, että huh, senkin puoleen äippikselle olis mukava jäädä edes suht lähitulevaisuudessa. Mulla on vakituinen työ teollisuusyrityksen taloushallinto-osastolla. Teen vähän kaikkea, maksuliikennettä, ostoreskontraa, palkanlaskentaa, kirjanpitoa... päähomma on kuitenkin myyntireskontra. Minkä alan ihmisiä te muut ootte?
 
huh, yhdyn Kittyyn, mikä työviikko takana,varsinki kaikki meni oikein perjantain kunniaksi päin pyllyä. Niin ja oikeastaan voin kopioda täysin tuon sun loppukappaleen, teollisuusyrityksen taloushallinto puolella vakkarina (koeaika loppu just) :flower: ja hommat samat :D eli toinen rotta täälä

Tämä väsy...en tiedä onko anemia taas vai mikä, mutta nukahdan ihan väkisin jo kotimatkalla jos joku muu vain ajaa ja kaheksasta aamukuuteen on tosi helppo nukkua ja silti armoton väsy... tosin meillä on kyllä mahollista et ois käyny semmonen pieni "vahinko" mut en usko, vaikka no joo, en rupea kuvittelemaan mitään :kieh:
 
Mammukka81
Mitä ihmettä? Tuolta välistä on lähteny viestejä!!! Siellä oli jotain viestejä. Joku mies siellä touhus ku sen akalla on niin kova vauvakuume,plää,plää ja minä kaikista niistä viesteistä käsitin niin et se oli sun mies. Ja siellä varmasti oli sunki viestejä!

:D Oonkohan mä seonnu? Johtuukohan tämä tästä vauvakuumesta? :eek:
*hihittelee*, pistetään vaan kaikki sekoilut tän kuumeen piikkiin, en yhtään ihmettele vaikka välillä pätkii, mulla ainakin :LOL: ...

 
mäkin haluan ilmottautua tänne!mä olen 23 ja mieheni 25.meillä on jo ennestään kohta 2 vee poika.oon kuumeillu jo pitkän aikaa toisesta :) meillä on heinäkuun lopussa häät..ja on sovittu et sen jälkeen saa tulla jos on tullakseen.esikoinen tulikin heti pillereiden lopettamisen jälkeen..
 
Tervehdys vaan kaikille!
Olen tässä urakoinut ja lukenut koko pinon läpi ja nyt kysynkin että pääsiskö mukaan kun tämä pino tuntuu niin omalta :D ? Paljon olettekin kirjoitelleet ja ajatelleet samoja asioita kuin itsekkin, olisi kiva saada vertais tukea kun en halua tästä vauvakuumeesta kavereille kertoa ja mies ei varmaan jaksa ikuista jarittelua kuunnella :/

Mutta tausta tietoa meidän perheestä. Minä olen 22v ja mies 26v, meillä on koira kotona joka täyttää piakkoin 2v. ja on ajanut vauvan virkaa. Kovasti toivoisimme koiralle kaveria ja astutus tapahtuukin marraskuussa :heart: =) tiedä vaikka meidän taloudessa olisi kaksi naista samaan aikaan tiineenä :D Olemme menossa naimisiin syksyllä ja se nyt jarruttelee vauva haaveita. Ulkoiset puitteet ovat omasta mielestä kohdillaan eli asumme omassa rivari kolmiossa ja molemmilla on vakituiset työpaikat, itse työskentelen hoitoalalla yöhoitajana. Vauvan tekopuuhiin olisimme valmiina loppuvuodesta -07 häämatkan aikaan/jälkeen. Eli vajaa puolivuotta pitäisi vielä kärvistellä mutta onneksi on elämässä muitakin isoja tapahtumia tiedossa ettei ihan koko aivokapasiteetti ole vauvassa :LOL:

Mutta näillä mentäisiin eteenpäin!
 
moi, vieläkö mahtuu mukaan kuumeilemaan ?Meillä on ennestään 11kk ikäinen ihana tytöntyllerö, kovasti haluaisin alkaa toista lasta yrittämään!! olemme lyöneet lukkoon hääpäivän ensikesäksi,joten pakko olisi vuodenverran odotella :( en aio pillereitä aloittaa ollenkaan,ettei se sekoita kiertoo,mites muut? liekkö se sitten auttaako/nopeuttaa raskautumista?
 
Jos tämä väsy ei pian lopu niin...kai se on tullu jäädäkseen |O
jos menkkoja ei ens viikolla tuu niin testaan vaikka vain sitte ihan turhaa ja tuhlatakseni rahoja.
puhuin tänään kuukauden tauon jälkeen puhelimes kaverin kans, joka oottaa vauvaa ja se sano "sä ootat vauvaa" vaikka en oo sille mitää puhunu,juteltiin ihan muita....ihme touhua :/
tuli taas miniviesti, nukkumaan |O
 
Hei vaan taas :wave:

Täällä taitaa muutamilla olla jännät paikat...? :)
Itse jännäilen myös vähän, vaikka en usko että raskaana olen. Tuon ehkäisyn kanssa on ollut vähän huolimatonta tässä kierrossa, ovis oli tuossa juhannuksen alla. Luultavasti nyt perjantaina pitäisi menkat alkaa.
Olenkin nyt kuvitellut vaikka mitä raskausoireita :) Paha olo on ollut kyllä todellista, mutta sekään ei ole jokapäiväistä. Iltaisin ällöttää enemmän. Nipistelyä ja painontunnetta olen havainnut (muka) alavatsalla, mutta hyvin olen voinut sen kuvitella :)
Pakko myöntää että tilasin netistä jo raskaustestinkin :LOL:
Ärsyttävää, järki sanoo että hyvin huonolla todennäköisyydellä olen raskaana, mutta silti jostain se pieni toivonpilkahdus vaan tulee. Ja teidän kuitenkin pettyväni.

Tulen kuitenkin ilmottelemaan miten tässä kävi :)
 
Mammukka81
Täytyy nopeasti toivotella kaikki uudet tervetulleiksi meidän sekalaiseen sakkiin =) . Musta on ainakin kivaa, että uusia eksyy tänne meidän pinoon...tämä yrityksen odotteleminen on kuitenkin aika pitkäveteistä puuhaa, niin pysyy ainakin ketju elossa kun on enemmän kirjoittelijoita. Ja oikein hyvä ketjuhan tää onkin...päästäis vaan asiaan :kieh: .

Ja hienoa, että osalla alkaa olla jo jännitystä ilmassa...laittakaahan testit paukkumaan (plussaa :heart: ?!?).
 
perhoinen84
Heippa kaikille
taidan liittyä tänne.Elikkäs olen 23v äiti eteläsuomesta tarkemmin vantaalta.Mieheni on 25v.Meillä on poika 3v ja tyttö 11kk.Vauvakuume alkaa painaa päälle,vaikka olikin tarkoituksissa että vasta 7vuoden päästä kolmas.tällä hetkellä tuo aika tuntuu LIIAN pitkälle ja olen jo koittanut hieman puhua miehelle että jospa nyt sittenkin aikasemmin.
Tällä hetkellä odottelen Kuukautisia jotka ovat myöhässä melkein 2vko.Tosin me käytämme ehkäisyä joten minun ei pitäisi olla raskaana.ellei kumi ole mennyt rikki.Hieman jännittää.salaa toivon että jospa nyt olisikin käynyt niin hassusti että olisinkin mutta tänään tein testin ja se oli nega.tätiä odotellessa jos se sittenkään löytää meille =)
Toisaalta tuntuu hölmölle toivoa olevansa raskaana nytten koska tiedän ettei mieheni nyt tällä hetkellä halua kolmatta.Mutta eihän sitä tiedä mitä noiden ukkojen päässä liikkuu.Olen kotona tällä hetkellä lastemme kanssa.kuukauden päästä olisi tarkoitus lähteä kouluun.
 
Heissan!

No nyt kun minut nähtävästi on hyväksytty joukkoon niin laitanpa viestiä tulemaan näin yövuoron päätteeksi. Sellaista tahtoisin tietää ainakin heiltä jotka ovat hoitoalalla tai muuten raskaassa työssä että miten välttelitte nostoja vai välttelittekö? Huokailen jo mielessäni että miten saisin tehtyä toitä mahdollisimman turvallisesti, olen siis vanhainkodissa töissä yksin.

Peloista olittekin jo keskustelleet ja täällä myös kova ahdistus välillä etten tule ikinä raskaaksi. Olemme miehen kanssa jo puhuneetkin että hoitoja haluamme jos vauvaa ei vuoden sisään kuulu. Olenkohan minä ainoa joka "pelkää" myös äiteyttä? Pelkään etten jaksa jos en saa ruhtinaallisia 10 tunninin yöuniani, jos en saa välillä olla yksin (nuppi leviää jos en vähintään kerran viikkoon saa uppoutua ajatuksiini) ym. Kuullostaa varmasti todella typerältä mutta itsekkäät ajatukset valtaavat välillä mielen :ashamed:

Mutta aurinkoista viikkoa kuumeiset kaverit :wave: Tämä tyttö aloittaa vapaat ja on onnellinen että työt jatkuvat vasta ensi viikolla...
 
Jos huolitte, niin liityn joukkoon. Olen 19-vuotias ja mies on 20. Yritys on tarkoitus aloittaa syksyllä. Ainakin yhden kierron haluan vielä odotella. Elämäntilanne on varsinkin rahan kannalta todella epätoivoinen. Mies suorittaa siviilipalvelusta ja itse olen lukion jälkeen ollut siivoustöissä. Hain hoitoalan kouluun. Tarkoitus olisi saada yksi vuosi opiskeluja kasaan ennen äitiyslomaa. Olen laskeskellut, että syys-lokakuussa voisi aloittaa.. Tilanne on mikä on, mutta vauvaa haluamme enemmän kuin mitään muuta. Onhan sitä vähällä rahalla ennenkin selvitty!
 
Niin, onhan ne raha-asiat hyvä miettiä, mutta onhan sitä selvitty vähemmälläkin rahalla. Kun haluu vauvaa kovasti, on kyllä itse valmis tinkimään omista kuluista. Pääasia että vauva on tervetullut täydestä sydämestä. Apuakin uskon Suomen maassa saavan, jotta toimeen tulee. Onnea vaan yritykseen :flower:
 

Yhteistyössä