vauvakuume mutta ei vielä

on tää vaan todella piinaavaa.. ku tein sen testin niin sitä vaan koko ajan hakee ja hakee sitä viivaa sieltä toisesta kolosta..:D ja hetken jo luulin sen näkeväni, mutta sitten menin pois ja menin uudestaan kattoon, niin kyllä hölmön silmät vaan harottivat, tyhjä valkoinen kolo siinä oli.. :LOL:
no varsinainen menkkojen alku päivä on vasta ylihuomenna että kyllä tässä on vielä toivoa.. :D
 
Täällä tiputtiin sitten ja ryminällä. :'( Ihan hirveet menkat, tuli kivuista ihan mieleen synnytys, vaikka eihän nuo niin kamalia ole kuin supistukset. Lisäki meinasin oksu lentää. Onneksi lääke euttoi, kun sitä tarpeeksi otti. Kiertokin pysyi jälleen ihan normaalipituisena eli se on hyvä juttu! Nyt vaan seuraavaa kiertoa kohti...

Plussatuulia niitä tarvitseville! :whistle:
Hyvää viikonloppua myös kaikille! :heart:
 
Miranda-81:lle :hug: Harmi, että täti tuli kylään ja vielä noin rajuin oirein. :( Hyvä, että lääke auttoi. Noh, lippu korkealle seuraavassa kierrossa. :)

Nuhnukselle: Peukkuja pidellään, ettei se täti sieltä kurvaisi. :)

Hirveästi tekemistä ja puuhaa on ollut viime päivinä, mikä on ihan hyvä, että ajatukset pysyy poissa kaikesta vauvakuumeeseen liittyvästä. :) Nyt palaan takaisin töihin. Hyvää viikonloppua kaikille! :flower:
 
miranda-81 :hug: Plussatuulia seuraavaan kiertoon!

Nuhnus, pidä se täti nyt poissa ja plussaa kehiin! Voi kun se olisikin itsestä kiinni :) Kuulosti tutulta tuo sinun testin tuijottaminen. Minä kun silloin keskiviikkona sen negan testasin niin tiirailin sitä joka valossa, painelin ja lopulta parin tunnin tihrailun jälkeen heitin sen turhautuneena pois :LOL:

Tänään aamulla tuli yllättävää menoa joten testiä en viitsinyt siinä rytäkässä tehdä. Ja nyt en enää uskalla :ashamed: Menkkoja ei vielä ole näkynyt, eikä sellaista tunnetta olekaan että ne alkaisivat. Mutta ne poltot voi alkaa vasta juuri kun eka lorahdus on housuissa... Kävin viimeeksi puoli kahdentoista aikaan pissalla, eikä ole vieläkään edes mikään pissahätä. Keräilen nyt vahvat pissat rakkoon ja teen testin illemmalla :) Ehdin varmaan kertomaan uutiset teille pojan mentyä nukkumaan yhdeksän jälkeen!

Kuullaan illemmalla!
 
Nuhnukselle oikein paljon plussatuulia!!!! =) toivottavasti toi oireettomuus nyt kertois jostakin.... :heart: jänskättää et alkaako menkat vsi ei. tissit ei oo vieläkää kipeytyny!

Mites muuten muilla..kuin monta päivää ennen menkkoja rinnat tulee kipeiksi vai tuleeko ollenkaa?! Mulla tulee yleensä about 5 päivää ennen menkkoi..
 
Kylläpäs meitä pidetään jännityksessä! Kyllä mulla nyt jotenkin on semmoinen tunne, että kohta joku plussaa...toivotaan, että vaikkapa sinä Lilli-85! Täytyy varmaan tulla myös vakoilemaan illalla kun olen tytön saanut nukkumaan...
 
miranda-81
:hug: kyllä te vielä onnistutte, plussatuulet sinne munkin puolesta =)

Jotenkin on vaan vaikea lohduttaa jo yrittäviä,kun itse haluaisin heittää pillerit nurkkaan samantien |O ja olla itse jännäämässä :'(

Oon miehelle sanonut että jos oisi mahdollista että viimeistään siinä ens vuoden alkupuolella alettaisiin yrittää, kun haluisin suht pienellä ikäerolla toisen.
Ja kun koskaan ei tiedä milloin se tärppää toisen kerran :/
 
mulla kipeytyy joskus viikon verran ennen menkkoja ja sit just ennen menkkoja se katoo, mut jos muistelisin oikein niin tässä kierrossa ei oo ollu mitään.. ei kerrassaan MITÄÄN.. :D

olis kiva ku olis edes jotai, tai nyt päivän mittaan oon huomannu että vessassa saa rampata alvariinsa..

mulle on tänään syntyny kummipoika 3430g ja 53cm, huomenna jos mamma jaksais ottaa kummitädin vastaan katsomaan mitä niille kuuluu.

kaikille muillekin plussa tuulia :whistle: ite en aio testata ennen sunnuntaita, ku ei oo ku yks testi :D
 
Lilli-85 joko päästään onnitteleen? Toivottavasti plussa tulee!! :D

Nuhnus Onnea kummipojan syntymästä! Ja toivottavasti saat sinäkin plussan!! Voi kun on jännää... :D

miranda-81 No voi ei! Ensi kuussa parempi onni! :heart:

Kivaa, täällähän saa jännätä oikeen monena päivänä peräkkäin... Täytyy siis muistaa käydä kurkkimassa, mitä testituloksia on kellekkin tullut!

pikku myy ja haisulimamma vielä sekin päivä koittaa, että itse pääset jännäileen. Vaikka nyt tuntuu, että ens vuoden alkuun on piiitkä aika, se menee loppujen lopuksi tosi nopeesti sitten jälkeenpäin ajateltuna... =) Mitäs sun mies oli mieltä siitä, että ens vuoden alussa alkaisitte yrittään?

Meillä esikoiselle sitten tuli kuin tulikin vielä lisäksi se kuume. 38,5 oli kun viimeksi mittasin. :/ Nyt vaan toivotaan, ettei koko perhe saa samaa tautia!
 
Meikäläinen on nyt ihan ulalla...
Käppäilin siis tuossa viiden aikaan testi kädessä vessaan aikomuksena tehdä se. No olipahan sitten tuhrua pikkuhousuissa ja jätin testin tekemättä, pistin siteen ja odotin että kohta sitten tulva tulee. Olin tuosta tuhrusta tosi yllättynyt koska mitään nipistelyjä ei mahassa ollut tuntunut.
Vaan ei tullut tulvaa ei.
Nyt en sitten tiedä alkaako ne menkat vai ei. Yleensä vuotaisin tässä vaiheessa jo ihan kunnolla verta, nyt tulee vaan sellaista ärsyttävää pikkuvuotoa :/
Olisi vaan pitänyt tehdä se testi niin tietäisi mitä odottaa. Mutta taidan nyt odottaa yön yli ja jos aamuun mennessä ei ole kunnon vuoto alkanut niin teen testin.

Luultavasti kuitenkin alkaa uusi kierto, ja vaikka niiiiin olin toivonut että vauva ilmoittaisi tulostaan tässähetinyt, tiedän että jokainen lisäkuukausi on vaan hyväksi. Kunhan niitä nyt ei kymmeniä tule :) Täytyy nyt vaan olla tyytyväinen että nyt jo yritetään pikkukakkosta, alunperinhän puuhat piti aloittaa vasta loppuvuodesta. Eli nou hätä :)

Luulen että meikäläinen on pois plussalaskuista tällä kertaa, mutta paaaljon plussatuulia muille jännääville!!! :whistle:
 
Onnea Nuhnukselle :)

Vitsi Lillillä on jännät paikat...!

Itellä ei oo vieläkää alkanu tissikipu.. :whistle: ja ne on muutenki sellaset "löllöt" :LOL: ku ylennsä ennen menkkoi on sellaset painavat, kiinteet! he..naurattaa miten suoraan täällä ilmastaan asiat. just niinku ne on!!
 
Pahoittelut ja Nuhnukselle ja Miranda-81:lle toivottavasti ensi kuussa tärppää.
ja Lilli-85:lle plussatuulia, mahdatkohan olla seuraava onnellinen?!

Omasta navasta sen verran et valeraskausoireet on hellittäneet, mutta täti on ilmeisesti eksynyt matkalla.. olkaa onnellisia te joilla tapahtuu säännöllisesti jotain, meinaan vaikka menkat on tietty vauvaa odotellessa viimeinen asia mitä toivoo niin ei tämäkään kivaa ole kun ei tapahdu mitään.
Ajattelin testata joskus ens viikon lopulla jos ei kummepia sitä ennen tapahdu ja sit jos saan negan niin odostus jatkuu. Sinänsä hyvä et oireet helpotti niin ei tule joka päivä asiaa niin intensiivisesti mietittyä.

Hieman on kurjaa kun mulla on tuota migreeniä ja tietenkään en nyt voi ottaa migreenilääkkeitä kun on periaatteessa mahdollista että voisin olla raskaana niin joudun kärsimään sitten paljon pidempiä aikoja kerrallaan tuosta särystä. Toivottavasti tärppäis pian kun raskausaikana migreeni yleensä kuulemma helpottaa. Toinen mietin paikka on kun mulla on aika hyvä palkkainen työ mistä olis loistava jäädä äippälomalle mut toisaalta työ on melko kiireistä ja ylitöitä kertyy niin tahtoisin vaihtaa työpaikkaa. Tiedän et saisin helposti vaihdettua paikkaa, mut hieman mietityttää et mitä jos samantien tulisin raskaaksi tai olisin jo raskaana kun vaihtaisin paikkaa niin olisiko se vähän noloa? Mitä olette mieltä? Sit toisaalta kun ei voi tietää milloi tärppää niin en jaksaisi välttämättä montaa vuotta tuossa nykyisessäkään työssä olla.

Mutta nyt ulos aurinkoon!
 
pahoittelut Nuhnukselle menkoista. :( Toisaalta hyvä että ne alko ajallaan, ettei tarvinnut piinailla kauaa, jos ne ois ollu vaik viikon myöhässä ja sit alkanu.. Uutta yritysta kehiin. :hug:

Täällä nännikipu alkanu jotenka menkkoja se varmaanki enteilee. Lämmöt edelleenki aamulla oli 36,1.

Toivottavasti joku plussais, se on niin kiva jännäillä toisten haamuviivoja ym.! :D
 
Mammukka81
No voihan vinde, Miranda & Nuhnus. Mutta toisaalta on erittäin hyvä asia, että teillä kierrot pysyy noin hyvin kuosissaan, ihan niinkuin Peikkotyttökin tuossa edellä mainitsi. Että uuteen yritykseen vaan täysillä ja tällä kertaa paremmalla onnella :hug: .

ON: mulla taitaa kierto taas venähtää :headwall: . Just tätä pelkäsin, toivoin vaan et menkat tulis suht säännöllisesti. Toisaalta elän vielä toivossa, että jospa ne sieltä kohta alkais, välillä on niin sellainen olo, että kohta lorahtaa... Raskautumisesta en oikein edes uskalla haaveilla, koska 1. raskaudesta oli niin selvät oireet, olin jotenkin täysin varma jo ennen testausta, että nyt on pulla uunissa :LOL: . Että esim. Lilli voisi ystävällisesti ohjata sen tädin sitten tänne mun luo, jos se yrittää sinne luikahtaa...ei kai ole vielä näkynyt?

Peikkotyttö, nuo työjutut on kyllä vähän hankalia...itsellä sellainen tilanne, että tässä syksyllä menen takaisin töihin, ja olen itsekin miettinyt, onko noloa ilmoittaa sitten ehkä melko pian uudesta raskaudesta. Mutta koska ei millään voi tietää milloin natsaa tän raskautumisen suhteen vai natsaako milloinkaan, niin menen kyllä töihin. Tuohon sun tilanteeseen en oikein osaa sanoa juuta enkä jaata...toisaalta hyväpalkkaisesta työstä saa paremmat äippärahat, mutta jos tämä uusi työ ois paljon lepposampaa ja kivempaa niin ehkä se painaa enemmän vaa-assa kuitenkin. Toisaalta ainakin mun mielestä on jonkinlainen turva, kun tietää, että on vakituinen työpaikka mihin palata äippäloman jälkeen.

 
no nyt on sitte lämmöt noussu 36,6 ja palelee niin vietävästi!!! alko pelottaa et jos mulla tosiaan on ollu ovis vasta pari päivää sitte...mut miten se vois olla mahollista... ei kyl ikin oo näin myöhää...hmm...
onks kellään tietoo et vaikka ovis ois ollu siinä kp 16 ni voisko lämmöt silti nousta vast nytte vaikka oiski raskaana tai ei...?!
Hyvät lauantai-illat kaikille! =)
 
Lilli-85 Mitäs menkkarintamalle kuuluu? :D (Vähänkö jännää täällä ootella kuulumisia! :D)

Nuhnus ei auta kuin uutta yritystä vaan!!! Jos vaikka seuraavalla kierrolla tärppäis. =)

Täällä lapsoset jo nukkuu, paitsi tuo meidän kuopus valvoo sinnikkäästi. Esikoinen on ollut koko päivän paljon pirteempi kuin eilen. Hyvään suuntaan menossa siis. =)

Jäänpä taas plussauutisia odotteleen!! :heart:
 
Nuhnus ja Miranda: :hug: purjeet kohti uutta kiertoa vaan :heart: Tiedän kyllä fiiliksen kun odotukset ja toive on korkealla ja sit tipahtaa mutta uskon kyllä, että se odotus palkitaan :heart: vielä :hug:

lilli85: HUHUU, mites kävi, peukut ja varpaat pystyssä...

kuumeilija: Mikäs kiertopäivä meillä onkaan? Mul taitaa olla 24/28-32, ei kyllä pysy mukana yhtään. Lämpöjäkään en ole mittaillut, joten en osaa vastata kysymykseen. Mutta eiköhän kaik ole mahdollista ;) kukin meistä on yksilö ja kropat käyttäytyy erilailla.

peikkotyttö: Toivottavasti ne menkat nyt sit alkais tai enemmän kyllä toivon, ettei ne alkais, vaan siellä kasvais pikkuelämä :heart: Ja työstä voin vaan sanoa sen verran, että teet juuri niinkus hyvältä tuntuu, ajattele, et sul on vaan tää 1 elämä, jota kannattaa elää parhaalla mahdollisella tavalla :)

mammukka81: höh, tuon kiertosi kanssa. Kävitkö jo gynellä? Siellähän sit näkee uä:llä missä vaiheessa kierto on niinkus suunnilleen? Muistan kun ite kävin aikoinaan kun kuumeiltiin ensimmäistä ja siel ihana gynesetä sanoi, että munasolu on hetkenä hyvänsä irtoamassa kokonsa puolesta :) tämä tieto käytettiin hyväksi ja teinkin sitten + testin, joka valitettavasti päättyi keskenmenoon :'( mut anyway.. mis vaihees sun kp on? Voisihan se olla mahdollista, et oisit raskaanakin =)

Omanapa: Niin elikkäs se mun kp nyt taitaa olla se 24/28-32... arkipäivinä en ole oireita ennättänyt tuijottaa kun duuni vie mennessään. Mut nyt =) vkl:na sitäkin enemmän :kieh: eli tisut normaalit, valkovuotoa normaalisti MUTTA sitten tattadaa, palelee, mahaa vihloo ja tuntuu omituiselta, semmosta sisäistä kutinaa. Mutta suurella todennäköisyydellähän tämä eukko vaan kuvittelee :headwall: onkohan tää valeraskailu joku tarttuva olotila täs meidän palstalla??? :whistle:

Ihanaa, että olette :heart: Rentouttavat lauantai-illan jatkot...
 
Lilli-85: :attn: Teitkö testin jo? Mikä oli tulos? Voi kuinka jännää! Plussatuulia puhaltelen. :whistle:

Nuhnus: :hug: Uutta yritystä kehiin vaan!

ON: Eilen tuli ihan vähän pientä tuhrua, tänään on jo maha tuttuun tapaan tosi kipeä, eli huomenna menkat alkaa. Saas nähdä onko ihan normipituiset vai vaikuttaako hormonien lopetus jotenkin. Mites muilla, oliko ehkäisyn lopetuksen jälkeen nämä viimeiset ns. "pillerimenkat" ihan normaalit vai muuttuiko ne jotenkin? Mulla on yleensä menkat jatkunut vielä päivän verran renkaan takaisin laiton jälkeen.

Illalla oli vieraita, tehtiin pizzaa ja juotiin viiniä. Oli hauskaa. :) Tänään taas töissä, plaah. Ei yhtään huvittaisi tehdä mitään, vaikka hommaa riittäisi.
 
testaispa joku vaikka tänään plussan :heart:

sHv: juu meillä on nyt kp25/jotain. :D Sullahan on ihan kivasti jotain oireita. =) Lähen kohta käymää apteekissa ni en varmaa voi olla ostamatta testiä(niin tyhmää kuin se onkin mut kiusaus on niin suuri.....)
 
kuumeilija-: Sinä senkin... arvaa oliko mun nyt sitten aivan pakko mitata tuo lämpö kun olet siitä puhunut ja sitä ihmetellyt :kieh: no tällä eukkosella korvakuumemittari näyttää 37.3`c???? Ja kipeä en kyllä ole :/ normaalisti jos lämpö on yli tuon 37`c niin kyllä jossain kolottaa ja särkee. Tää on nyt vissiin sit sitä oviksen jälkeistä lämpöilyä :whistle: ei ihme et paleltaa koko ajan...

seuraava on perhesuunnittelun sivuilta lainattu:
Aamulämpömenetelmä
Aamulämpö eli basal body temperature (BBT) mitataan aamuisin vielä sängyssä maaten. Parhaimpaan tulokseen pääsee, kun mittaa lämmön aina samaan aikaan, aina samalla mittarilla aina samasta paikasta (mielellään suu, ei kainalo).
Omia lämpöasteitaan ei kannata suoraan verrata muiden naisten saamiin tuloksiin, vaan ainoastaan käyrän muotoa. Mittailussa etsitään lämpötilan pientä pudotusta ja sitä seuraavaa lämmönnousua. Juuri ennen ovulaatiota lämpö laskee hieman peruslämmön alapuolelle ja välittömästi ovulaation jälkeen lähtee nousuun.(siis yhtenä aamuna lämpö on laskenut noin 0,25 astetta ja seuraavana aamuna noussut enemmän kuin tuo pudotus oli). Jos raskaus on alkanut, niin lämpö pysyy ylhäällä, jos taas ei, niin lämpö laskee kuukautisia kohti.
sinuna en olisi huolissani tuosta lämmöstä, se taitaa olla aikalailla häiriöaltis menetelmä, johon vaikuttaa kaikki tekijät... Ostitko muuten raskaustestin? Millon ajattelit tehdä =) Mites oireet, löytyykö?

Kuulutko "samaan valeraskailijat-kerhoon" mun kans:LOL:?
 
Hui kun oltiin tiputtu...eihän se sovi laisinkaan! :D Eli nostoa...

Ja Lilli-85 joko olet testannut? *Tulosta odotellen...* :D

Tänne ei mitään ihmeempiä kuulu. Esikoinen parantui viikonlopun aikana, yskää vielä on. Mut nyt tuo meidän isompi minimies taitaa tulla kipeeksi... :/ No, eipä voi mitään...oma olokin on vähän flunssainen...
 
Hei mitä toi tarkottaa et nostoa??..oon vähän hömppä! :D

sHv: Oireita ei oikeestaan oo..mitä nyt vähän alavatsa välil kipuilee ja eilen oli selkä kipee.. Tissit ei oo vielkää kipeet! Paitsi nännit vähän! kp nyt 26! =)
 

Yhteistyössä