Veisitkö 5v lapsen osa-aika hoitoon jos olisit itse työttömänä kotona?

  • Viestiketjun aloittaja täh
  • Ensimmäinen viesti
tietenkään
en veisi jos olen itse kotona. Jotenkin ajattelematonta viedä työssäkävijöiltä hitopaikka eism siitä lähimmäisestä hoitopaikasta oman itsekkyyden takia.


Joo olen ihan hemmetin katkera kun en saanut lapselle hoitopaikkaa muuta kuin 20km päästä toiselta puolelta kapunkia mihin on mahdoton kulkea.
jouduin jäämään vielä toistaiseksi kotia, silläkin uhalla,että potkut saan kun en palaa sovitusti töihin
 
Mä olen vauvan kanssa kotona ja muksu 5v on hoidossa joka arkipäivä 7.45-12.
Muksu tykkää, kun kerrankin on kavereita, omalla kylällä ei yhtään ikätoveria. Vaikka toisinaan ottaa pattiin noi matkat, kun vauvaa pukee ja riisuu ja ronttaa autossa edes takaisin just sen uniaikaan...
 
on vaan se että
Alkuperäinen kirjoittaja tietenkään;29401913:
en veisi jos olen itse kotona. Jotenkin ajattelematonta viedä työssäkävijöiltä hitopaikka eism siitä lähimmäisestä hoitopaikasta oman itsekkyyden takia.


Joo olen ihan hemmetin katkera kun en saanut lapselle hoitopaikkaa muuta kuin 20km päästä toiselta puolelta kapunkia mihin on mahdoton kulkea.
jouduin jäämään vielä toistaiseksi kotia, silläkin uhalla,että potkut saan kun en palaa sovitusti töihin
Tiesitkö että työkkärissä kysytään onko lapsilla hoitopaikkaa. Jos lapsilla ei ole hoitopaikkaa eikä pysty työtä vastaan ottamaan sen takia paukahtaa karenssia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja täh;29401909:
Täällä ei saa viedä klo 8 jos on kotona vaan tuohon klo 9.
Kaupunki ei voi tehdä tuollaisia linjauksia. Subjektiivinen päivähoito-oikeus on olemassa, eikä siihen voi tehdä aikarajoituksia kunhan kyse on tavallisesta (ei siis vuorohoito-) päiväkodista.

Minä veisin hoitoon. Oma esikoiseni aloitti 5-vuotiaana päiväkodin, tosin osaksi puheterapeutin suosituksesta. Ja oli hoidossa klo 7.30-12, isänsä vei aamulla töihin mennessään. Hoito oli tosiaan alle 5h/päivä, joten ei olisi ollut mitään järkeä viedä lasta nukkumaan sinne päiväunia, ja hoito klo 9-12 on naurettavan lyhyt aika.
 
täh
Kaupunki ei voi tehdä tuollaisia linjauksia. Subjektiivinen päivähoito-oikeus on olemassa, eikä siihen voi tehdä aikarajoituksia kunhan kyse on tavallisesta (ei siis vuorohoito-) päiväkodista.

Minä veisin hoitoon. Oma esikoiseni aloitti 5-vuotiaana päiväkodin, tosin osaksi puheterapeutin suosituksesta. Ja oli hoidossa klo 7.30-12, isänsä vei aamulla töihin mennessään. Hoito oli tosiaan alle 5h/päivä, joten ei olisi ollut mitään järkeä viedä lasta nukkumaan sinne päiväunia, ja hoito klo 9-12 on naurettavan lyhyt aika.
Päiväkodista tuo aikaraja on määrätty ja on siitä lappu kotiin tullut että jos toinen vanhemmista on kotona niin lapsi saa olla hoidossa vain klo 9-15 välisenä aikana.
 
tietenkään
Alkuperäinen kirjoittaja on vaan se että;29401923:
Tiesitkö että työkkärissä kysytään onko lapsilla hoitopaikkaa. Jos lapsilla ei ole hoitopaikkaa eikä pysty työtä vastaan ottamaan sen takia paukahtaa karenssia.
Työtä kyllä pystyy vastaanottamaan koska 2 vkoa ja hoitopaikka pitää tulla siinä ajassa. Joten puhut paskaa
 
tietenkään
Pitäisi olla ehdottomasti sellainen laki,että työttömien lapset ei saa hoitopaikkaa ennen kuin on osoittaa,että työ on saatu.
Tiesättekö,että se asia on vain niin,että te lapsinenne viette toisilta ne hoitopaikat mitä ette edes tarvitse. Olette laiskoja paskoja ja siksi myös työttömiä. Tää on vain fakta
 
miunmau
Meilläkin tuli joskus kotiin lappu, että lapset haetaan pois heti, kun vanhemmat pääsevät töistä. Kaupassa/ kampaajalla yms. käydään sitten muulla ajalla.

Mutta tuokin on vain päiväkodin "toive", ei määräys.
 
täh
Alkuperäinen kirjoittaja tietenkään;29402020:
Pitäisi olla ehdottomasti sellainen laki,että työttömien lapset ei saa hoitopaikkaa ennen kuin on osoittaa,että työ on saatu.
Tiesättekö,että se asia on vain niin,että te lapsinenne viette toisilta ne hoitopaikat mitä ette edes tarvitse. Olette laiskoja paskoja ja siksi myös työttömiä. Tää on vain fakta
En ole laiska paska. Täällä vain n. 10 työpaikkaa avoimena niistäkin osa yrittäjän hommia niin eipä niitä töitä niin vaan ole.
 
700 päivää
Alkuperäinen kirjoittaja on vaan se että;29401923:
Tiesitkö että työkkärissä kysytään onko lapsilla hoitopaikkaa. Jos lapsilla ei ole hoitopaikkaa eikä pysty työtä vastaan ottamaan sen takia paukahtaa karenssia.
No ei varmasti tule karenssia mikäli lapsilla ei ole hoitopaikkaa!

Kunnalla on 2vko aikaa järjestää hoitopaikka lapsille ja harvaan työpaikkaan heti samalta istumalta pitäisi mennä. Tai kertoo varmaan työpaikasta riittävästi, jos ei kahta viikkoa saa aloitusta eteenpäin.

Toki, jos saisit työpaikan etkä voi ottaa sitä vastaan lasten hoitopaikan puuttuessa, niin silloin saat karenssia. Se ei ole työkkärille kelpaava syy. Mutta edelleen olen sitä mieltä, että jokainen KUNNOLLINEN työnantaja ja työpaikka voi odottaa 2 viikkoa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja tietenkään;29402020:
Pitäisi olla ehdottomasti sellainen laki,että työttömien lapset ei saa hoitopaikkaa ennen kuin on osoittaa,että työ on saatu.
Tiesättekö,että se asia on vain niin,että te lapsinenne viette toisilta ne hoitopaikat mitä ette edes tarvitse. Olette laiskoja paskoja ja siksi myös työttömiä. Tää on vain fakta
Ja paskan marjat! Luuletko tosissasi että ne tyhjät hoitopaikat odottaisivat työssäkäyvien lapsia?? Ei todellakaan! Jos ehdottamasi linjaus tulisi niin päiväkoteja suljettaisiin välittömästi ja ryhmiä vähennettäisiin ja päivähoitopaikan saaminen olisi ihan yhtä vaikeaa kuin nytkin, jopa vaikeampaa. Sitten kun lisätään tähän ne sosiaaliset ongelmat joita tulee lapsille, jos he eivät pääse olemaan ikätovereidensa kanssa (kaikki eivät asu paikoissa jossa olisi kerhoja tms. tai edes naapureita), niin katastrofi olisi valmis!

Mun mielestä on turha itkeä siitä että ei saa sitä paikkaa minkä halusi, koska aina voi hakea hoitopaikkaa jo aiemmin, kun kuitenkin jokainen tietää koska on töihin menossa (tietenkin lukuunottamatta työttömät).
 
tietenkään
Alkuperäinen kirjoittaja täh;29402042:
En ole laiska paska. Täällä vain n. 10 työpaikkaa avoimena niistäkin osa yrittäjän hommia niin eipä niitä töitä niin vaan ole.
No noita paikkoja voi sitten hakea sen lapsenkin kanssa. Itse olen aikoinani käynyt työhaastattelussa lapsen kanssa. Olen kysynyt etukäteen,että voinko ottaa mukaan ja eipä siihen ollut estettä. Työpaikan sain.
Ei tarvinnut laittaa lasta päivähoitoon sen takia,että haen töitä :) mut tänä päivänä taitaa olla niin avutonta porukkaa nämä äidit,että ilman hoitotätiä ei elämästä tule mitää ja jos eikynnet ja kuontalo oel kunnossa.
Jokainen lapsi olisi mielummin kotihoidossa kuin hoidossa vieraalla jos vain vanhemmat on vähäänkään kunnollisia.
 
5+2+lemmikit
En, koska täällä on seurakunnan kerho, joka olis noin 3 kertaa viikossa ja 3 tuntia kerrallaan ja lisäksi kävisin lapsen kanssa yhdessä kerhoissa ja kavereiden luona jne. Lapsella on myös sisaruksia joista saisi seuraa.
MUTTA jos tilanne ei olisi noin hyvä niin voisin viedäkin (siis että täällä on kerhoja yms. tarjolla)
 
vie ras
Jos jäisin työttömäksi 5v. saisi jatkaa hoidossa,varmaan juurikin 9-15 tai 14, 3-4 kerta viikossa. Miksi lasta pitäisi rangaista siitä että olisin työtön ja sitä paitsi paljon helpompi etsiä/saada uusi tyo kun lapsi olisi jo hoidossa. Esikoulukin alkaa jo elokuussa,silloin pitäisi kuitenkin palata hoitoon ja mielummin pidän tuossa tutussa paikassa missä viihtyy hyvin.
 
täh
Alkuperäinen kirjoittaja tietenkään;29402063:
No noita paikkoja voi sitten hakea sen lapsenkin kanssa. Itse olen aikoinani käynyt työhaastattelussa lapsen kanssa. Olen kysynyt etukäteen,että voinko ottaa mukaan ja eipä siihen ollut estettä. Työpaikan sain.
Ei tarvinnut laittaa lasta päivähoitoon sen takia,että haen töitä :) mut tänä päivänä taitaa olla niin avutonta porukkaa nämä äidit,että ilman hoitotätiä ei elämästä tule mitää ja jos eikynnet ja kuontalo oel kunnossa.
Jokainen lapsi olisi mielummin kotihoidossa kuin hoidossa vieraalla jos vain vanhemmat on vähäänkään kunnollisia.
Entäpä kun hän on ainoa lapsi eikä kavereita ole kuin päiväkodissa niin tosi yksinäistä varmasti olisi kotona olo.
 
tietenkään
Alkuperäinen kirjoittaja viisikymppinen isoäiti;29402047:
veisin, että lapsi sais kavereita
Siis mitä, tuon asian takai? Ei voi olla totta. Tämä on just sellainen vastaus mistä huomaa,että ei itse halu lasten kanssa tehdä yhtikäs mitään.

Menkää perkele leikkikentälle tai hommatkaa lapsille aktiviteetteja niin niistä kavereita kyllä saa ilman sitä hoitopaikkaakin. Mutta kun se vanhempien laiskuus, sil on niin valtava voima
 
Mun mielestä on turha itkeä siitä että ei saa sitä paikkaa minkä halusi, koska aina voi hakea hoitopaikkaa jo aiemmin, kun kuitenkin jokainen tietää koska on töihin menossa (tietenkin lukuunottamatta työttömät).
Ja kannattaa vielä ottaa huomioon, että vaikka kunnan on pakko tarjota hoitopaikka kahdessa viikossa, se hoitopaikka voi olla toisella puolella kaupunkia. Miten sitten suu pannaan kun työtä ei pysty ottamaan vastaan, koska ei pysty kuljettamaan lasta järkevässä ajassa päivähoitoon? Paljo järkevämpää hakea paikka ajoissa.
 

Yhteistyössä