Vielä kerran: Ihania tyttöjen nimiä?

Saa laittaa ihan oman maun mukaan, mutta itse haluan antaa lapselle nimen jolla ei ole varsinaista kaksoismerkitystä (eli ei saisi "tarkoittaa mitään").

Yksinkertaista mutta kaunista nimeä etsitään. Sellaista joka on helppo lausua, eikä ole mikään Tryffeli-Kiara.
 
Minä löysin aikanaan harvinaisten nimien kirjasta nimen Vilmiina. Ihastuin siihen hirmuisesti, mutta valitettavasti meille tuli poika, joten nimi jäi käyttämättä.

Jos meille jostain vielä nimetön tyttö tupsahtaisi, hänestä tulisi varmasti Vilmiina. :)
 
[QUOTE="been there";26665109]Meidän tyttömme on Alisa ja se on minusta kaunein nimi maailmassa.[/QUOTE]

Alisasta tulee mieleen noidan kiltti, tunnollinen, kenties vähän omapäinenkin lapsenlapsi :) Positiivinen mielikuva, mutta ei jotenkin satu meidän jonon jatkoksi kun lapsia on tässä huushollissa ennestään kolme:

Jose
Leevi
Nanna
?
 
Jos meidän vauva ois ollut tyttö niin hänestä ois tullut Noomi Neonilla :)

Ida, Lydia, Elle, Mai ja Aurinko on kans ihania.

Ja tietty Alisa ja Leona :D
Oijoi, meillä ei kyllä mies hyväksyisi näistä varmaan mitään - PAITSI että olen nyt useamman päivän pyöritellyt mielessäni yhtä nimeä, joka on vähän samankaltainen kuin yksi noista :) Pitää kysyä mielipidettä.
 
Sanni Katariinaa makustelin tossa Taavi Aleksanterin ja Nanna Aleksandran siskoksi...

Lola tai Lulu olis kanssa aika ihana..

Ja Maj, se on tosi suloinen nimi :)

Liinu oli vaihtoehtona meidän tuolle edelliselle tytölle ja mun kaverin vauveli sitten saikin tuon nimekseen. Musta se on tosi nätti nimi..
 
En haluaisi (siis mikäli nyt tosiaan tyttölupaus pitää paikkansa) N:llä alkavaa nimeä lapselle, kun meillä on jo ännällä alkava tyttö. Tai oikeastaan, mietin että haluaisin tytölle ihan oman kirjaimensa, eli ei myöskään ällää eikä jiitä, ikäänkuin uniikkiuden merkiksi.
 

Yhteistyössä