~ Viikko 21 ~

PippurinenMamma
Sen hampaan otin itse pois ja oli kauniin valkoinen, mutta kynnen ohut.. olin hammaslääkärissä silloin ja pyysin josko lekuri pistäis sen takas....!! siihen se loppu.
En jaksa alkaa pelkäämään enempää, kun luojan kädes on elämä ja kuolema.Ai nii, nukahin tosin jotenkin stressaantuneena....

Mulla ei mitään oireita.
 
PippurinenMamma
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.05.2007 klo 15:38 mäkimatti kirjoitti:
Mulla aamulla maha kuralla :x ei kiva....
Saanen tyhmänä kysyä mitä nuo lämmöt tarkottaa?

Mahaa turvottaa, mutta en usko sen olevan raskaus-oire.
Sellasta, että on vaikka normaali lämpöä pikkasen enee, eli tälleen vaikka...)36,5 sit onkin vaikka 36,8
Mulla taa spää kipee takaa :'( ..Vaivaa kaikki asiat ja jotenkin rauhaton olo :'( :'( :'( .

Lähen ukon ja mukulan kaa vähä ajeleen (autolla)..Tääl sataakin ja tuulee, buuuuuuu!!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.05.2007 klo 16:02 PippurinenMamma kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.05.2007 klo 15:38 mäkimatti kirjoitti:
Mulla aamulla maha kuralla :x ei kiva....
Saanen tyhmänä kysyä mitä nuo lämmöt tarkottaa?

Mahaa turvottaa, mutta en usko sen olevan raskaus-oire.
Sellasta, että on vaikka normaali lämpöä pikkasen enee, eli tälleen vaikka...)36,5 sit onkin vaikka 36,8
Niin ja siis lämmöt yleensä ovat hieman koholla ilmeisesti ovulaation aikoihin ja mahdollisesti raskautuessa. Sen takia raskausoireina on joillakuilla myös vilutusta. :)
 
PippurinenMamma
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.05.2007 klo 16:26 Mrs Knotty-Hilly kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.05.2007 klo 16:02 PippurinenMamma kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.05.2007 klo 15:38 mäkimatti kirjoitti:
Mulla aamulla maha kuralla :x ei kiva....
Saanen tyhmänä kysyä mitä nuo lämmöt tarkottaa?

Mahaa turvottaa, mutta en usko sen olevan raskaus-oire.
Sellasta, että on vaikka normaali lämpöä pikkasen enee, eli tälleen vaikka...)36,5 sit onkin vaikka 36,8
Niin ja siis lämmöt yleensä ovat hieman koholla ilmeisesti ovulaation aikoihin ja mahdollisesti raskautuessa. Sen takia raskausoireina on joillakuilla myös vilutusta. :)
Noista lämmöistä ihmettelen, että miks mulla pomppii ne? Saattaa olla 36,3-36,77+-
Ovis menny aikaa sit jo.
Osaisko kukaan neuvoa mitä tuo meinaa, kun yleensä mulla ei kyl pompi tolleen...
 
Mittaatko aina samaanaikaan vuorokaudesta, samasta paikasta? Kyllä se lämpöjen heilahtelu on aika normaalia, ainakin mitä joskus katoin noita fertilyfriendin muiden käppyröitä. Mullakin oli eilen 36.4 ja tänään 36.77, eli tiedä häntä, ei siis mun mielestä ainakaan kovin luotettava seurata pelkästään niitä. :/

Toivon mukaan pysyisi nousujohdanteisena :hug: !!
 
PippurinenMamma
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.05.2007 klo 16:49 empula81 kirjoitti:
Mittaatko aina samaanaikaan vuorokaudesta, samasta paikasta? Kyllä se lämpöjen heilahtelu on aika normaalia, ainakin mitä joskus katoin noita fertilyfriendin muiden käppyröitä. Mullakin oli eilen 36.4 ja tänään 36.77, eli tiedä häntä, ei siis mun mielestä ainakaan kovin luotettava seurata pelkästään niitä. :/

Toivon mukaan pysyisi nousujohdanteisena :hug: !!
:D

En muutes oo seurannu samaan aikaa...täytyypä mennä kellon kaa weskiin :LOL:
 
:LOL: :LOL: Juu, tarkkaa touhua on... Jossain ohjeissa oli, että pitäis mitata heti ku herää, niin ettei edes nouse sängystä. Kaikki liikkuminen, huoneen lämpötila, juominen yms. vaikuttaa kehon lämpötilaan. Ainoo keino on siis aamulämmön mittaaminen et voi saada suhteellisen verrattavan tuloksen.
 
Täytyy tunnustaa tietämättömyyteni...

Muistan kyllä joskus (ikuisuus sitten...) kuulleeni, että ovulaatioon liittyy jotenkin lämmön nousu, mutta en tiennyt että alkanut raskauskin vaikuttaa siihen kohottavasti :ashamed:

Mittaan muutenkin kuumetta itseltäni vain n. kerran vuodessa, joten ei ole oikein käsitystä mikä on normaalilämpöni. Nyt olen ehkä viikon ajan ollut tuntevinani alkavan flunssan oireita ja eilen (oikein viluinen olo) mittasin lämmön ja se oli 35.3 :eek: Eli oliko tämäkin nyt merkki alkavista kuukautisista?
 
PippurinenMamma
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.05.2007 klo 17:04 empula81 kirjoitti:
:LOL: :LOL: Juu, tarkkaa touhua on... Jossain ohjeissa oli, että pitäis mitata heti ku herää, niin ettei edes nouse sängystä. Kaikki liikkuminen, huoneen lämpötila, juominen yms. vaikuttaa kehon lämpötilaan. Ainoo keino on siis aamulämmön mittaaminen et voi saada suhteellisen verrattavan tuloksen.
Aivan..Okej..
Mulla kummiskin yleisesti lämpö korkeempi, ku normaalisti tiiä sit miks
:/
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.05.2007 klo 13:01 PippurinenMamma kirjoitti:
Sen hampaan otin itse pois ja oli kauniin valkoinen, mutta kynnen ohut.. olin hammaslääkärissä silloin ja pyysin josko lekuri pistäis sen takas....!! siihen se loppu.
En jaksa alkaa pelkäämään enempää, kun luojan kädes on elämä ja kuolema.Ai nii, nukahin tosin jotenkin stressaantuneena....
Tervehdys! (vähän pitkä viesti ja aika off topic, lukekoon ken jaksaa)

Oli pakko kommentoida hammasunia, kun olen niitä paljon nähnyt ja niitä paljon miettinyt jo siksi, että mulla on kauhea hammaslääkärineuroosi... Ja kun oon unista niin kiinnostunut muutenkin. Olin muuten eilen itsekin hammaslääkärissä, rapsuteltiin hammaskiveä pois ja värjäytymiä vähenneltiin, oli nuo taas päässeet niin pinttymään, ettei kaikkea saanut poiskaan. :/

Oon kuullut myös tuon, että hampaan lähteminen unessa tietää jonkun kuolemaa - tai pikemminkin, että se on merkkinä siitä, että pelkää jonkun kuolemaa. Kun ukkini kuoli, äiti sanoi nähneensä edellisenä yönä unta, että häneltä lähti hammas ja siitä tuli verta. Ukin kuolema ei ollut mikään äärettömän suuri yllätys, joten näkisin äidin unen enemmänkin puettuna pelkona kuin jonain etiäisenä. Taitaa olla typerää tulkita toisen unia, koska en tunne sua ja varmasti itse tiedät paremmin, mutta tämän palstailun teeman vuoksi ja sen unessa olleen hampaan olemuksen takia en voi olla yhdistämättä untas ajatuksiin raskaudesta ja keskenmenon pelosta. Ihmiselämä on niin hauras, etenkin vielä siinä vaiheessa, kun sitä ei silmin voi nähdäkään. Kun sitä ajattelee, melkein hirvittää.

Olen myös lukenut noista jonkun jo mainitsemista viittauksista impotenssiin tai (laajemmin) hallinnan menettämisen pelkoon. Voi kamala minkä hammasunen näin vähän aikaa sitten. En viitsi sitä tässä tulkatakaan paljon, koska rupeaa itseänikin kammottamaan, oli niin ällöttävä uni. :eek: Unessa sain noihin siksaksokkeloisiin alahampaisiini raudat ja olin että jo oli aikakin saada nuo oikaistuksi. Olin jossain varmaan kylpylässä tai jossain ja ajattelin, että oikomishoito kuuluu hintaan. Sitten joku sanoi, että onhan mulla vakuutus, ja siinä vaiheessa tajusin, että apua, ei ole ja nuo tulevat ilman sitä niin kalliiksi, ettei mulla todellakaan ole niihin varaa. Sanoin sen ja raudat otettiin pois. Mutta sillä hetkelläpä hampaat alkoivat liikkua entistä enemmän kasaan ja solmuun ja puristuivat hetkessä niin, että niitä alkoi mennä rikki ja pudota! Ensin olin että no, ehkä yksi joutaakin, kun nuo tosiaan ovat niin tiuhassa, mutta sitten säikähdin, kun huomasin, että multahan lähtee koko kalusto! Rupesin miettimään, miten saan nopeimmin ajan jonnekin päivystykseen ja sitä kautta ne raudat uudestaan suuhun. Älkää vaan tuommoista unta nähkö, en suosittele! =) Heräsin onnellisena siitä, että kyseessä olikin uni, mutta päivän mittaan rupesin hermostumaan, kun mieleen tuli kaikenlaisia tulkintoja.

Sitten omaa napaa, kuulumisia lähempää navanseutua kuin purukaluston, meinaan ;) Ei oikein mitään. Jotain tuntemusta on mutta niin on aina, siis lyhyesti: ei mitään tavallisesta poikkeavaa. Viikkohan tässä ois tädin odotettuun saapumisaikaan. Tosin nyt tais olla ovis useampi päivä aiemmin kuin viime kierrossa, joten tätikin saattais olla ovella jo kp 26-27, katsotaan! Saa pysyä poissakin! :)

Aiheellisia oireita, ei kuitenkaan liian ikäviä sellaisia, kaikille kovasti toivotellen Kalenteri b :) d

Ps. sekopäätekstiä jälleen, muokkasin tuolta jonkun rakenteen mutta kyllähän tää kirjoitteluni silti aika vaikeatajuista on.<br><br>
 
PippurinenMamma
Kalenteri:
Taisit osua oikeeseen! nyt muistan, että mietin keskenmenoa ohimennen eilen tai toissapäivänä.

Helepotti kuulkaas nyt tätä akkaa... :p .
***
mulla ihan hentoa nippailua ollut vasemmalal puolella muutaman päivänä, mutta saattaa olal täti oireitakin.
***
Osa likoista meni tyttiksen päättäjäisiin.. siellä leikkivät ja herkuttelevat :p ! Kävin ittekki hakemas sipsipussin :whistle: .
 
Moi!
Itekki oon aika lähiaikoina nähny unta hampaan putoamisesta, mut ei kyllä kukaan kovin läheinen kuollutkaan... Mut meidän unikirjassa luki myös, että hampaan puhkeaminen unessa merkitsee raskautta...

Oireita ei oo, mitä nyt koko ajan viluttaa, mutta johtuu varmaan jo neljättä viikkoa kestävästä flunssastani. Hermot on kireellä myös, mutta muuten on ihan neutraali olo...
Mut onneks huomenna on vapaa päivä!! Plussaonnea kaiklle!
 
PippurinenMamma
Apua! Ei kai vaan nyt täti ole sit tulossa???
Selkä kauheen kipee (menkka ja synnytyskipumaisesti)
Alamassu omituinen ja nipistää pikkusen välillä (nuppineulan tuntua)
Sit jotenkin tyhjän olonen maha, vaik oon syöny.
Hermot ihan sairaan kireellä :'( ...

Tervetuloa täti... :kieh: <br><br>
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.05.2007 klo 18:22 Heluna kirjoitti:
Mut onneks huomenna on vapaa päivä!! Plussaonnea kaiklle!
vapaa päivä????? mikä se sellainen on *ihmettelee ja painuu huomenna klo 7 aamulla töihin* :kieh: ;)

eli työnmerkeissä mennään, tänään piti olla vapaapäivä mutta tein 6,5h töitä ylimääräisenä kun työntekijä puuttui illasta :whistle:
rahaa vaan tietää ja toivottavasti parempaa äitiysrahaa :LOL: :LOL:

mulla oudon neutraali olo ollut nyt pari päivää, jotenkin huolestuttaa toisaalta ei vielä..
omassa mielessäni päätin että jos ei nyt nappaa niin sitten odotellaan ainakin syyskuuhun saakka :whistle: joten parempi olisi tulla B) <br><br>
 
Moikka!
Mielenkiintoista unikeskustelua täällä =). Mä näen lähes joka yö pitkiä ja juonellisia unia ja siksipä olenkin kavereilta saanut unikirjan lahjaksi. Sieltä pitää joskus aina tulkintoja kurkata. Tosin viime aikoina mun unet on ollu paljon sitä, et oon muka raskaana ja yhtäkkiä vauva tai vatsa vaan katoaa tms. Eli vauvan kaipuuta myös unissa...

Meidän piinaviikkoon on vielä vähän matkaa, kukahan on eka plussaaja?? Itsellä saattaa kierto venyä, joten muita jännäilen.

Laitoin valkkarin kylmään ja saunan päälle, rentoudutaan miehen kanssa huomisen vapaan kunniaksi =)
 
Kohta pitäis ilmeisesti selvitä miten kävi tässä kierrossa. Oli ensimmäinen kierto pitkään aikaan kun yritettiin raskautua. Aikaisemmat on päättyneet menkkojen alkamiseen. Nyt on ollut jo muutaman päivän hassuja oireita. Ovulaatio taisi olla huipussaan noin viikko sitten. Viime perjantaina alkoi viluttaan oikein kunnolla. Siitä lähtien on saanut etsiä pitkät kalsarit yötä varten. Unet on ollut viimeisten kolmen yön ajan ihan outoja. Tuntuu kuin ei olis nukkunut yhtään. Viime yönä majava tuli lattian läpi ja yritti käydä kissan kimppun, kävi lopulta sääliksi mokoma vesieläin ja ulosheittämisen jälkeen sille maistui hyvin pala seitiä, jota tarjoilin kissani ruoka-astiasta.. yksi esimerkki levottomista unista. Mahassa on ollut outoa vihlontaa ja jotain outoa painontunnetta ja turvotusta. Sydän sanoo, että nyt lykästäisi, mutta järki haluaa toppuutella. Nämä lapsiasiat ja niiden "saanti" jyrsii välillä parisuhdetta. välillä on itse negatiivisella kannalla ja välillä toinen osapuoli. Kumpikin pelkää pettymistä, ettei sitä jälkikasvua tulekaan. Nyt itsellä on kuitenkin jotenkin ihmeellinen olo, toivottavasti se tietäis plussaa viikon päästä. Sitä on odotettu kohta kaksi vuotta. välillä oli aikoja, jolloin ei yritettykään, mutta mahdollisuus on aina sallittu vauvelille. Toivo jaksaa elää vielä vähän aikaa =) Plussaavaa oloa kaikille. Toivottavasti mahdollisimman harvaa jää kismittämään...
 
viola harmaana
Mulla on tosi samanlaisia tuntemuksia kropassa kuin unettomalla. Luulen että ovis olis ollu viikko sitten sunnuntaina. Torstaina kaks viikko sitten nipisteli jo kyllä, mutta sunnuntaina selkeemmin ja maanantaina tuli limaa. molempina päivinä kyllä vauvantekopuuhaa harjoitettiin. Eli ovis olis sitten ollu vähän aiemmin. Mut nyt tuohon taulukkoon laskettu kierto on mulla laskettu niistä varsinaisista runsaan vuodon menkoista. Olin siis vuotanut tuhrua jo viikon, että ota siinäkin sitten selvää mikä on kp1.
Mahaa polttelee edelleen ja nännejä vihloo. Lisäksi eilen ja puklasin kahvit pihalle ja tänään jäätelöä. Sokerisen makea ällöttää ja se jäätelö maistu jotenkin hirveelle. Suolasta, esim- leipää ja sit hedelmiä tekee mieli, mutta ei olo kyllä ole ihan hyvinvoiva syömisenkään jälkeen.

Tietysti sitä meinaa välillä jo innostua, mutta toinen vaihtoehto on mahatauti... On pakki vähän muutenkin sekasin. No, selviää kun selviää.
 
Minulla on kyseenalainen kunnia olla jännäysporukkamme ensimmäinen tippuja :( Eli eiliset varoitukset pitivät paikkaansa, menkat alkoivat tänään. Harmittaa.

Mutta tänään on vapaapäivä, aurinkoinen sellainen B) Joten eiku sauvakävelylle mieltä parantelemaan...

Teille muille toivon kovasti plussaonnea! Osalla olikin jo tuossa lupaavia oireita. Jännitän kanssanne.
 
Silmukka
Halaus NinnuK. Tsemppiä uuteen kiertoon.

Tympii tämä sateinen sää. Jotenkin ihan plösö olokin, ei huvita tehdä mitään.

Oireitakaan ei ole, että voisi niistä innostua. Ovis on takana, sen tietää hieman aroista rinnoista ja oikeanpuoleisen munasarjan nipistelystä. Onkohan se keltarauhanen joka siellä nippailee.

En ole tässä kierrossa hirmu innostunut, koska ajatus oli ettei edes yritetä. Vaikka tietenkin olisin ihan intona, jos tärppäiskin. Talvivauva ei olis meille taloudellisesti paras juttu....niin tylyltä ja tylsältä kuin tuo kuulostaakin...

Että siinä mielessä ei haittais vaikka tärppi tulis vähän myöhemmin ja vauveli syntyis loppukeväällä tai kesällä tai myöhemmin.

Ääh..mulla on niin ristiriitaiset fiilikset. Vauvakuumetta ei voi ottaa poiskaan, vaikka kuinka järkeilee. Haluaa sen nyytin kumminkin!!
 
PippurinenMamma
NinnuK
Tosi harmi :hug: .
**
Jännä huomata, että muillakin samoja menkkaoireita, ku mulla eilen...Viikon verran olis viel tätin tuloon.
:whistle: .

Aamulla oli hiukka lämpöä, kun koklasin ja jotenkin kurkku karhee, mut luultavasti allergiasta/flunssaa(?)

Nyt pian ulos ihmettelemään :wave:
 
Terve kaikille!!

Ihana ilma ulkona. Tekis mieli lähtee jollekkin pitkälle kävelylle, mutta velvollisude kutsuvat, eli on mentävä töihin. Toisaalta täytyy myös ajatella pyhäpäivän palkkaa, joka on ruhtinaallinen tavalliseen arkipäivään verratuna :)

Oireina pienen pieni tissikipu, mutta ei kuitenkaan ihan kosketusarat ole, lisäksi runsas valkkari, mutta siihen ne sitten jäävätkin. Tuolla aikasemmin joku oli testaillut jo, ja siitä rohkaistuneena testasin minäkin :headwall: Ihan puhdas nega, ei mitään haamuviivan tynkääkään. Oli tietysti ihan odotettavissa, kun näin aikaisessa vaiheessa testailin ja vielä Prisman testillä ( = ei mikään herkkä testi). Noh, kyllähän sitä aina odottelee edes roskishaamua, mutta mitään ei näkyny, vaikka puolen tunnin välein kävin kääntelemässä liuskaa joka valossa.

Nyt olen päättänyt että en uusintatestaa ennenkuin on päivät 34/34, ellei täti kurvaa kylään ennen sitä. Oviskin oli niin aikaisessa vaiheessa (kp 10-11) että saattaa nuo puolukkapäivät tulla aiemmin kuin yleensä.

Toivotaan parasta ja pelätään pahinta.
*puhaltaa plussatuulia*
:whistle:
 

Yhteistyössä