VLCD-testiryhmä

Nutrilett erittäin niukkaenergiainen dieetti-testiryhmä on nyt koossa. Suuren hakijamäärän joukosta valittiin mukaan kymmenen naista eri puolilta Suomea, jotka dieetin aikana (16.6.-5.6.) kertovat kokemuksistaan tässä ketjussa.

Nutrilett erittäin niukkaenergiainen dieetti on itsekuria ja päättäväisyyttä vaativa tehokas dieetti, ja näin ollen on tärkeää, että jokainen testaaja sitoutuu noudattamaan dieettiä tarkasti. Kolmen viikon dieetin aikana testiryhmäläiset syövät vain Nutrilett VLCD-valmisteita sekä kohtuullisesti vihanneksia ja juovat 1,5-2 litraa vettä päivässä. Testiryhmän tulokset julkaistaan Kaksplus.fi:ssä viikolla 24.

Nutrilett VLCD-tuotteet ovat ruokavalionkorvikkeita, joilla korvataan kaikki päivän ateriat, jolloi päivittäinen energiansaanti on alle 800 kcal. Päivittäinen Nutrilett VLCD-aterioiden määrä on naisille 5 ateriaa.

Nutrilett.fi
 
Hei!

Täällä ensimmäinen ilmoittautuu :)
Olen 34-vuotias laihduttaja Keski-Suomesta. Nuoruus- ja varhaisen aikuisiän olin hoikka mutta lasten ja avioliiton myötä kiloja alkoi kertymään kroppaan. Välillä olen saanut laihdutettua hieman mutta jo yli kymmenen vuotta olen BMI-taulukon mukaan ollut merkittävästi lihava.

Tämän vuoden puolella olen saanut karistettua jo 8kg mutta tahti on löystynyt ja ote lipsunut.. siksipä onkin todella mahtava tilaisuus että pääsin mukaan tähän testiryhmään :)

Tuotteet saapuivat eilen torstaina. Paketit ovat houkuttelevan näköisiä (itse pakkauspaketti oli jostain syystä alapuolelta ihan kuin revitty auki ja hyvä ettei ollut levinnyt matkalle kokonaan... ) ja mielenkiinnolla odotan miltä tuotteet maistuvat. En nimittäin ole koskaan edes maistanut yhtäkään Nutrilett - tuotetta!

Pakkausselosteita lukiessa huomasin, että ainakin pirtelöihin tarvitaan jonkinlainen shaker. Sellainen olisi ollut mukava saada tuotteitten mukana mutta enköhän minä jollain purkilla pirtelöt saa tehtyä :)

Dieettini alkaa maanantaina.

Tsemppiä kaikille osallistujille!!
 
Moikka!

Täällä ilmoittautuu toinen keski-suomalainen :)
Olen 1.6 23vuotta täyttävä nainen jolla on kaksi alle 3vuotiasta lasta ja avioimies. Olin nuorena hoikka ja harrastin jalkapalloa ja ratsastusta mutta sitten elämän mutkien ja mäkien +seurustelun,lapsien myötä kiloja karttui.
Viimeisimmän punnituksen mukaan Bmi oli 44,45 eli Sairaalloinen lihavuus.

Olen vuoden alusta lähtien yrittänyt pudottaa painoa ja muutaman kilon olenkin onnistunut saamaan alas, tosin siinä välissä kävin myös hurjissa lukemissa kun paino heitti jojona tuplaten ylöspäin kun repsahdin. Nyt viime viikkojen aikana olen ottanut itseäni kunnolla niskasta kiinni ja alkanut tsempata. Olen iloinen että sain mahdollisuuden osallistua tähän testiryhmään mukaan.

Alkuvuodesta söin sen nutrilett:in 5päivän pika dieetin ja silloin lähti n.3kiloa pois.

Minulle tuotteet saapuivat jo keskiviikkona ja minulla myös oli paketti kulmasta revitty ja päältä osittain auki.
Aloitin dieetin eilen aamulla eli nyt on siis toka päivä menossa. Kaikki tuotteet on hyviä, ehkäpä jopa parempia kuin tuossa 5päivän pika dieetissä. Moccapirtelö on suosikkini. Oli iloinen yllätys eilen niitä maistellessa että tästä tuleekin suht helppo, ainakin makujen osalta :)

Tosiaan eilen aloitin, ja eilinen meni hyvin. Päänsärkyä oli ihan hitu mutta ei pahasti. Voimiakin riitti vähäsen mutta huommattavasti väsyneempi olin kuin esim. edellisenä päivänä. Tämä päivä taas onkin mennyt aikalailla sohvia ja lattioita pitkin viistäen :D Nauroinkin tossa miehelle että kun yritin päiväunia nukkua ni siittä ei tullut yhtään mitään.. kroppa sanoo että pysy aloillasi, nuku! kun taas pää vilistää menemään :D Noiden pussien lisäksi olen juonut vettä ahkeraan, ja sitä mukaan olen myös juossut vessassakin. Olen myös syönyt kurkkua,porkkanaa ja tomaattia. Sellaisenaan. Suosittelen kyllä syömään noita kasviksia,vihanneksi,juureksia.. Meinaan tuota puremista kaipaa aika helposti.
Hankanlinta tässä on ehkä se että kun kahvin kanssa ei saa juoda maitoa ja tarvitsen joka aamuisen kahvin..

Tänään olis tarkoitus käydä lenkillä, pikkuisella sellaisella ja kuulostella että mitenkä moinen onnistuu. :)

Hurjasti tsemppiä muille osallistujille! :)
 
Viimeksi muokattu:
Niin se toinenkin päivä otti ja hurahti. Voin kyllä sanoa että olin todella väsynyt koko päivän mutta poljin nyt illalla n.20min kuntopyörällä niin se piristi jonkun verran (eli suosittelen liikkumista vaikka se tuntuu hankalalta). Polkeminen oli kyll huomattavasti hikisempää touhua noin lyhyeellä ajalla kuin aiemmin ja hirrrrrmu nälkä iski sen jälkeen. :D Onneks oli aika ottaa pirtelö jotta vähän helpotti ja nappasin toki viel porkkanankin. Vettä olen tämänkin päivää killittänyt, helpompaa sitä oli juoda kun oli saanut hien pintaan. Ruoat maittoi tänäänkin, eli ei suinkaa vielä ala tulla korvista ulos ;) Onneks on kuitenkin päivän mittaan aina mahdollisuus ottaa eriä ettei kahta kertaa samaa tarvii. Vaik sitä moccaa vois kyll juoda enempiki ;D Hihi.. Pitäis varmaan tuolta nutrilettin sivuilta käydä ettimässä niitä vinkkejä millä niit vois hieman muunnella että ei ihan sitten kyllästy alkuunsa. Laskeskelin tossa et tää dietti menee päivän verran synttäreitteni päälle.. vain päivä :D Mut ei voi mitään. Oon aatellu et jos repsahdan ni sit te muut ette näe sitä realistista tulosta, ja sehän ei ole reilua! eihän? Ja miksi pilaisin moisen mahdollisuuden minkä olen saanut. Mahdollisuuden käynnistää kunnolla tämä painon pudottaminen. Eihän tämä tietenkään ole näin aluksi helppoa. Varsinkaan kun houkutuksia on koko ajan ympärillä. Lapset ja mies syö kuitenkin ihan normi ruokaa ja enhän sitä voi heiltä kieltää, pyrin lähinnä pysyttelemään taka alalla jos "tekee pahaa". Mies on vannonut visusti ettei anna eikä houkuttele repsahtamaan, syömään jotain muuta. Hyvä niin! Lapset kyll mielellään tarjoais äidille leipää ja ruokaa mutta kun eihän pikkuiset voi ymmärtää, ihania ovat <3 *iso huokaus* Mutta kyllä se tästä, hiljakseen! eikö vaan!? Lopputulos tulee olemaan ihana, ja ansaittu! Hommaan itse itselleni ihanan syntymäpäivä lahjan! (tien hoikemmaksi.. ;) )

Mutta nyt lopettelen tältä päivältä.. puolen tunnin päästä taas pirtelö ja porkkana/kurkku :)

Huomenna taas uusi päivä ja uudet kujeet!

Tsemppiä ja voimia teille muille!
 
Moi! Olen 28-vuotias kolmen alle kouluikäisen lapsen äiti. Olen lapsuuden ja nuoruuden ollut urheilullinen ja normaalipainoinen. Lasten ja avioliiton myötä kiloja on kertynyt ylipainoksi asti.

Kuulun niihin onnettomiin, jotka ovat kokeilleet aikaisemmin todella monia laihdutuskonsteja, mukaan lukien myös Nutrilettiä, mutta motivaatio on lopahtanut kesken ja pudotetut kilot tulleet takaisin. Nyt toivon Nutrilett-ryhmän tuen kannustavan minua jatkamaan dieetti loppuun saakka ja pitämään karistetut kilot poissa. Tiedän kuinka haastavaa on syödä pelkkiä VLCD-valmisteita, mutta motivaatiota lisää kummasti nopea painon lasku!

Aloitan dieetin huomenna sunnuntaina. Aamulla käyn vaa`alla, joten sitten tiedän myös painoindeksin.

Ajatella, miten onnekkaita ollaan, että päästiin tähän ryhmään, johon vain 10 on valittu! Ryhmään pääsy oli kyllä niin mahtava juttu!!
Paula mainitsikin, että sekoittaja olisi ollut kiva saada:)

Tsemppiä ja kuuluillaan! :)
 
Viimeksi muokattu:
tää päivä kolmas oli aivan mahtava! Aamulla kun heräsin ei ollut heti nälkä, siis uskomatonta! Join het sen pirtelön ja sitten mustan kahvin ja hitu myöhemmin söin tomaatin ja sit 4dl vettä. Sitten päätimme lähteä kävellen tohon kylälle kaupalle ja sieltä takasin, kävellen. (vaunujen kera) Kun tulimme kotiin niin lapset nukku päikyt vaunuissa ja me haravoitiin miehen kanssa piha, joka on iso sellainen :D Ja mä pinosin vielä puutkin jotka olimme talvella hommaneet ja puuntuoja oli vaan pikaisesti nakannut ne joten ne oli hujan hajan levällään. Nyt ne on "nätisti" pinossa.. hihi.. vähän se huoju vaik seinää vasten sen kokosin mut kyll kai se pysyy pystyssä, toivonmukaan. "muutamaan" hämppikseenkin törmäsin siin pinotessa, yhhiyh..

Lenkiltä tullessa, ennen tuota piha urakkaa kävin kuitenkin nappaamassa pirtelön ja sitten ton urakan jälkeen söin ruoaksi kasvissoppaa joka oli kans ihan ok. sitä maistoin nyt ekan kerran. Illalla sitten söin tomaattikeiton ja porkkanaa pariin otteesee ja sitten suklaa pirtelö kruunasi iltapalan.

Kaupasta ostin jotakin aivan mahtavaa, joka helpottaa tätä olemista huomattavasti, nimittäin kivennäisvettä! Rainbowin karpaloa! Edullista ja hyvää! vesi ei oikee vieläkää oo mun juttu. Liekkö mulla sit niin pahamaku suussa tai jotain mut ei se oo hyvää.. joi missä joi. No lähdevesi on hyvää mut sitä pitäis aika kaukaa lähtee hakemaan.

Mitä tulee tohon liikkumiseen niin oli huomattavsti helpompaa kuin eilen! Jaksoin vaikka taas tuli tosi tosi kova nälkä ton urakoinnin jälkeen, eikä kyll ihme kun kaks pirtelöä ja tomaatin vain olin sitä ennen syönyt/juonut. Eli tänään en enää ollu niin väsynyt kuin eilen ja nälkääkään en pahemmin tuntenut! Jes, hyvä :)

edit. pari aiempaa on puhuneet siittä shakerista. Se ois ollu kyll oiva apu :)
 
Viimeksi muokattu:
=)Onpa Mia ollut reipas!! Hyvä,hyvä!

Aloitin tänään urakan. Painoindeksi on 30,4. Tavoitteeni on olla jälleen normaalipainoinen (BMI25). Pudotetavaa on n. 17 kg. Tämä kolmen viikon kuuri on hyvä aloitus laihtumiseen. Ja jos vaan tuntuu edelleen siltä, niin taidan vielä tuon kolmen viikon jälkeen ottaa yhden lisäviikon. Nutrilett-pussitkin olisi valmiina ostettu.

Mulle tuottaa suurimman vaikeuden se, kun lapset ovat kiukkuisia ja itsellä alkaa olla nälkä. Silloin tulee kova halu vaan vetää jotain nopeaa naamaan, kuten suklaata... Pitää vaan kaikki herkut pitää poissa kotoa... Eipähän voi sortua, kun ei ole mitään mitä nappaisi suuhunsa...

Suklaa pirtelö on minun suosikki. Sitä voisin pelkästään syödä. Vettä juon 3 litraa päivässä ja käyn ½tunnin kävelylenkillä päivittäin. Helpottavaa tietää, että näin pienellä kalorimäärällä laihtuu, vaikka liikkuu vain ½ tuntia. Ei tarvitse veren maku suussa liikkua.
 
Moikka moi taas! se ois taas selonteon hetki :)

Elikkäs, Neljäs päivä onkin lopuillaan. Ja aina vain paremmalla fiiliksellä :) Mukavasti jaksaa piristää lukemat aamu puntarissa ;) Ne laitan sitten listana torstain viikko punnitus päivitykseen niin näette kuinka nää kilot karisoo. :)

Tänään aamulla ei laisinkaan ollut nälkä, hyvä! Ja samat jutut söin aikalikipitäen samassa järjestyksessä kuin aiemminkin. Aamulla lajittelin 5 nippuihin noi kaikki nutrilett tuotteet. Siis jokaiseen erimakuja eri päiville.. mut hassua vain että jos en olisikaan niputtanut niitä ni olisi tullu aika sopantäyteiset vikat päivät.. ja moccamaiset :D Mä kun syön siis 3pirtelöö ja 2soppaa päivässä. Mut onneks ajoissa niputin ni sain noita suklaa ja metsämarja pirtelöi sinne loppu päähänki. Joinai päivinä joutunee vaan sit syömää samaa parii otteesee. Mut pointtihan se tärkeä on :) täytyy vain sitten yrittää maustaa niti eri tavalla niin ei ala maistua puulta.

Päivällä kävimme taas siistimässä pihaa, haravoimassa ja toimme kalusteita pihalle. Huomenna olis viel vähän haravoitavana. Tuuli vaan tahtoo aina puhaltaa kaikki jo haravoidut lehdet takaisin paikoilleen joten haravoiminen täytyy aina lopettaa sitten kesken ja odottaa "rauhallisempaa" päivää. Mut haravoiminen sujui hyvin. Nyt ei ollut lähesekään niin kova nälkä sitten kuin aiempina päivinä. Liekkös se nyt sitten helpottaa ja nälän tunne alkaa kadota :) Myös kovaa väsymystäkään ei liiemmin ole ollut. Aika helpolla olen päässyt kun mitä olen kuullut ja lukenut että saattanut tulla pahoinvointeja, kovia pääkipuja yms yms. Mutta asiaa varmaan helpottaa se että ennen dieettiä jo söin aika kevyeesti. Esim iltapalallakaan en enää syönyt kuin vain kevyen rahkan.

Mutta tässä nyt tältä päivältä :) Tsemppiä kaikille dieetin aloittaville. Liekkö ainoona olen nyt ollut? :D
-Mia
 
Viimeksi muokattu:
Ensimmäinen päivä takana. Nälkä tullut aina hieman ennen kuin on "ruoka-aika". Hyvin on nälkä lähtenyt pusseilla ja vedellä. Ei ole mitään oireita, ei etes päähän koske.

Mocca pussi mietitytti etukäteen, koska en kahvista tykkää. Ilokseni tuoteselosteesta huomasin sen sisältävän kaakaota. Maku oli arvatenkin kahvimainen, onneksi kuitenkin pelättyä vähemmän. Joten pystyn mocatkin käyttämään ja saan vaihtelua dieettiin:)

Niin, ja olenhan Mia minäkin aloittanut ja kirjoitellutkin siitä. Huomenna varmasti tulee jo muidenkin kirjoituksia tänne.

Näköjään myös Ellit Plaza keskustelun kautta on valittu 10 Nutrilett-testaajaa. Onkohan vielä joissain muissakin keskustelupalstoilla meitä? Tuolla Elleissä keskustelu oli jo aika vilkasta.
 
Viimeksi muokattu:
Moikkarallaa kaikki! Lueskelen paremmalla ajalla teidän viestit tarkemmin, nyt vain ehdin selata vähän läpi millaista väkeä on nutrauskavereinani :wave:

Itse olen 33v neljän lapsen äiti. Nuorin ipanoista on nyt 4,5kk ja vanhin täytti viikko sitten 6v. Keskellä on sitten elokuussa 3v täyttävä ja ensi tällä viikolla 4v täyttävä. Kotona olen siis muksujen kanssa.

Mulla on ylipainoa melkein 50kg, laskettuna siis normaalipainon puolivälistä. Ottaa päähän reilusti :( Olen ollut vielä lukioiässä hoikka, niin, että isäni epäili anoreksiaa. Kysyinkin tässä eräänä päivänä, että vieläkö anoreksia huolettaa :LOL:

Aikaisemmin olen saanut laihdutettua hurjan määrän, yli 20kg painonvartijoissa. Mutta siitä on vuosia, se oli ennen raskauksia. Joka vauvan myötä on jäänyt pari vuosirengasta vyötärölle (ja reisille) ja niitä nyt pudottelen. Tätä rupeamaa ennen ehdin jo olla tiukalla dieetillä yli 3 viikkoa, pidin nyt vkl ajan vaan vähän paussia. Nutrilettin isompikaloriset on tuttuja, niillä menin nyt 3 viikkoa (patukat jne). Nyt on uusi kokemus tämä vlcd homma! Mutta draivi ja usko on kova, koska hinku laihtua on ihan tolkuton. Ja odotukset on korkealla, mutta uskonpa, että realistiset! Sain meinaan 3vko aikana pois jo melkein 7kg nutrilettiin painonhallinta tuotteilla! Uskonpa siis, että nämä vlcd tuotteet on suorastaan ihmeentekijöitä!!!

Sanomattakin toki on selvää, että entisiin mässäilytapoihin ei ole asiaa tämän jälkeen. Siksi teenkin tarkan suunnitelman siitä, miten homma jatkuu 3 viikon jälkeen! Varmaankin ensin siirryn nutrilettiin painonhallintatuotteisiin ja sen jälkeen jatkan painonvartijoiden pisteilyä aina tuonne tavoitepainoon asti.

Vinkatkaahan mulle, miten täytätte päiväkirjalomaketta? Itse valitsen illalla seuraavan päivän pussit valmiiksi erilliseen koteloon. Suunnittelen siis, mitä otan aamulla jne. Sitten on helppo pysyä perässä ja saa vaihtelua! Nyt aamupalaksi otan mokan makuista pirtelöä. Se vähän jännittää, kun en ole koskaan ollut kaffenjuoja, että miten sellaisen suuhun mokka taittuu. Shakeri mulla on onneksi, se on kyllä kätevä, suosittelen ostamaan jos ei itsellä ole. Helpottaa huomattavasti! Maksaa muutaman euron ja on sen arvoinen!

Pidän muuten blogia laihdutuksestani, siihenkin saa tutustua osoitteessa kilonkarkotus.blogspot.com

Leijonien voiton siivittämänä selätetään mekin kilokurimuksemme!!! Onnea matkaan kaverit :flower:
 
Nalle,sulla on aika samanikäiset lapset kuin mulla. Esikoinen täyttää loppu kesästä 6-vuotta, keskimmäinen on kohta 3½-vuotias ja nuorin kohta 2½-vuotta. Vauvaa meillä ei ole, mutta toivottavasti kuitenkin vielä saadaan:)

Toinen päivä täysnutrausta menossa. Kova nälkä on ja kiukuttaa... Jännä muuten, että vaikka yhden kokonaisen päivän on vasta nutrannut, niin nyt jo kasvot ja maha näyttävät omasta mielestä pienemmiltä!! Tuommonen lisää hirveästi motivaatiota!
 
Viimeksi muokattu:
Moikka!
Olen 39v 4v tytön yh-äiti Uudeltamaalta. Olen aina ollut melko urjeilullinen; ratsastanut kilpaa, käynyt salilla, lenkkeillyt, rullaluistellut yms. En kuitenkaan ole koskaan ollut hoikka. Lähinnä normaali painoinen tai lievästi ylipainoinen. Ennen raskautta minulla oli hyvä vaihe menossa. Jätin kaikki ylimääräiset herkut ja juomat pois. Söin melko askeettisesttikkin, lähinnä vihanneksia ja kanaa/kalaa. Tuolloin painoni tippuikin hyvin, jämähtäen kuitenkin 72kg. Olen 163cm pitkä. Eli bmi:n mukaan olin edelleen yli ihannepainon. Vaatekoko tuolloin 40. Ja tästä alemmaksi en päässyt vaikka kuinka yritin.

Raskauden myötä paino nousi kaiken kaikkiaan noin 16kg. Tästä pois sain noin 10kg, mutta tämä paino on hiljalleen hiipinyt takaisin. Elämän tilanne oli sellainen, ettei paukkuja itsensä hoitamiseen tahtonut löytyä.

Kun näin tämän ryhmän ajattelin, että tässä olisi hyvä startti. Sitoutuminen testityhmään ja muiden kokeilijoiden tuki tuo varmaan motivaatiota. Nutrilett tuotteita olen käyttänyt aiemminkin, esim. töissä ateriankorvikkeena. Aloitin dietin su 15.5. Aamupäivä sujui ihan ok, mutta illemmasta nälkä kyllä kurni vatsassa. Palelua helpottamaan lämmitin saunan. Illalla kävin vielä koirien kanssa tunnin lenkillä ja se helpotti palelua ja päänsärkyä. Tänään olen aamupala pirtelön juonut. Ihan hyvällä fiiliksellä mennään... Tosin odotan sitä hetkeä, milloin energiatasot nousevat ja nälkä häviää!! ;-)

Minäkin olisin kaivannut pakkakuseen sitä sekoitinta. Kävin sellaisen sitten Prismasta ostamassa.

Tsemppiä kaikille testiryhmäläisille!!
T. Marika
 
Hei kaikille!
Olen 46-vuotias neljän lapsen äiti Pohjois-Savosta. Vanhimmat kaksospojat ovat jo 20-vuotiaita ja nuoremmat pojat ovat iältään 16 ja 9.
Olen ikionnellinen, että pääsin tähän ryhmään mukaan. Olen aina ollut hieman ylipainoinen, mutta vuosien myötä paino on vain koko aika hilautunut ylöspäin ja nyt ei voi enää sanoa, että on "hieman" ylipainoa vaan sitä on 20 kg liikaa!!! Tämä on hyvä tilaisuus aloittaa uusi elämä ja uskon, että näin porukalla ja toisten tuella tämä onnistuu.
Aamuni aloitin opettelemalla juomaan aamukahvini mustana ja ei se nyt niin pahaa ollut kuin pelkäsin, olen vain tottunut sen maidon lisäämään. Töihin päästyäni join ensimmäisenä Mocca-shaken ja se tietenkin kahvin ystävälle maistui tosi hyvälle. Nyt vain pitäisi opetella tämä veden juonti. Tahtonut jäädä tähän asti tuo veden juonti päivittäin tosi vähälle, mutta pitänee alkaa pitää vesipullo työpöydällä. Tsemppiä kaikille ja kiloille kyytiä!!!!!!!!
 
Arg, toinen päivä menossa ja tekee niin mieli sipsiä ja hampurilaisateriaa!! Tämä toinen päivä on huomattavasti vaikeampi kuin ensimmäinen. TOIVOTTAVASTI kohta elimistö menee ketoosiin ja tämä helpottuu! Nälkä on, mutta kestän. En halua enää näyttää siltä kuin olisin raskaana ja käyttää äitiyshousuja...
 
Hei kaikille minunkin puolestani!

Olen kolmekymppinen työssäkäyvä äiti, jolla on kertynyt painoa hiipien viimeisten vuosien varrella liikaa. Terveydellisesti haitallisista painoa ei ole vielä mutta jos sama tahti jatkuu niin sitä muutaman vuoden päästä on. Tavoitteeni on sekä laihtua että pysäyttää painonnousu. Liikuntaa olen aina harrastanut paljon. Elämäntavat ovat mielestäni kunnossa mutta syön vaan kaikkea liikaa. Oma kehonkuva vaan laahaa jäljessä mutta onneksi valokuvat eivät valehtele.

Aloitin kuurin lauantaina eli tänään on menossa kolmas päivä. Töissä tuntuu olevan helpompi olla kuin kotona oman jääkaapin äärellä. Iltaisin olen ollut aika nälkäinen mutta olen kuitenkin saanut nukutuksi ihan hyvin. Syön Nutrilett-tuotteiden ohella vihanneksiakin, sillä kaipaan jotain pureskeltavaa ja haluan kuitenkin jaksaa liikkua. Pääkipua ei ole ollut, sillä olen koittanut juoda kovasti. Tuntuukin, että vessassa saa käydä koko ajan. Tuotteita on mielestäni helppo käyttää ja kantaa mukana. Tein jopa yhden sekoituksen autossa tyhjään limsapulloon...

Tsemppiä kaikille!
 
Hei kaikille! Ja hurjan paljon tsemppiä nutrailuun! Alku on kieltämättä kangertelua mutta se helpottaa ajanmyötä. Mulla tänään 5päivä menossa ja on jo ihan suht helppoa, alkaa olla jo pikku hiljaa ihan arkea. Juominenkaan ei enää ole niin vaikeaa vaan elimistö jo kaipaa sitä ja automaattisesti juon. Paino on tullut mulla näiden 4päivän sisää "roimasti" alas :) Eli kyllä tästä apua on! Itse nyt kans kovasti sunnittelen tämän dieetin jälkeistä elämää, semmoiseksi että paino liikkuisi edelleen alaspäin.

Nalle kyseli kaavakkeesta- Itse laitan aina siihen kohdalle k.o pussin, esim H&c mocca, sitten seuraavaan esim. 1porkkana ja sitten se veden määrä. Juon aina 2dl lasista joten pystyn laskemaan sen veden määrän. Sitten sinne alashan voi merkata sen liikunta muodon mitä liikkuu. Lisäksi merkkaan ain joka päivän kohdalle aamupainoni. :)

Konkarille - hurrjan paljon tsemppiä!haluan lohduttaa sinua ja teitä muita, se helpottaa kyllä. Mieheni söi eilen illalla karkkia nenäni edessä kun katsottiin peliä (hyvä suomi!) Ja ei oikeastaan yhtään tehnyt pahaa, ihan helposti pystyin olemaan erossa. Mielessä vain kukku että mitä menetän sillä jos nyt siihen kosken...

Kaisa- Hyvä tietää et noi onnistuu limsapullollakin. Kiitos vinkistä :) Tietää reissun päällä sitten jos sellaiselle joutuu lähtemään.

Itselläni on myös blogi johon kerron tarkemmin päiväkuulumisiani yms yms. ja sieltä näkee aiemman paino tiputus yritykseni. Blogi osoitteen saa pyytämällä minulta yv:llä :)

Nyt nutrailemaan :) Mukavaa päivän jatkoa kaikille! ihanaa että täällä keskustelu vilkastuu. ;D
 
Heippahei :)

Mukaan ilmoittautuu kolmikymppinen 1v pojan äiti. Kiloja on kertyny vuosien mittaan useita ylimääräisiä, painoindeksi on tällä hetkellä 30.85. Laihdutellut olen mm. Painonvartijoissa ja karppaamalla. Nutrilett-tuotteita en ole koskaan aiemmin edes maistanut. Nyt tavoitteena on saada laihdutus kunnolla liikkeelle. Olen kesäkuun alussa palaamassa töihin ja toivottavasti tämän dieetin myötä paino lähtee reilusti laskusuuntaan ja motivaatio kevyemmälle elämälle löytyy!

Aloitin dieetin tänä aamuna. Meillä herätään jo kuuden jälkeen ja tottuneesti hörpin mustan kahvin aamun alkajaisiksi. Ennen aina samalla söin keksejä (enemmän ja vähemmän). Olipahan outoa juoda pelkkää kahvia. Maha ei oikein tykännyt :( huomenna viisaammin, otan vaikka porkkanan kahvin kanssa. Kahdeksalta join mokkapirtelön, hyvää oli. Sitten lähdettiin ulkoilemaan, käytiin kaupoilla yms. Kotiuduttiin puol kakstoista ja nälkä oli hurja! Söin kanakeiton, hyvää sekin, ei minusta kaipaa lisämausteita. Lisäksi söin pätkän kurkkua. Vettä+vichyä olen jo juonut yli litran. Huomasin heti alkuunsa, että parempi olla tekemistä päiviksi (jota onneksi tuo taapero parhaansa mukaan järjestää), ettei ehdi koko aikaa ruokaa ajattelemaan. Toisaalta pitää muistaa syödä säännöllisin väliajoin, ettei nälkä pääse liian hurjaksi... no eiköhän tässä päivien kuluessa opi oikean rytmin :)

Tsemppiä kaikille! Eiköhän me yhessä selvitä tästä haasteesta :)
 
Moikka taas!
Miten luulette noiden kevyt limujen sopivan tähän diettiin? Tuli mieleeni, et jos jossain vaiheessa tekee mieli "jotain", niin voiko juoda lasin esim. kevytkokista? Nissähän ymmärtääkseni on noin 0-1 kcal per 100ml. Mulla on toka päivä menossa. Vähän meinaa päätä välistä särkeä, mutta reilu vedenjuonti helpottaa. Pinnaa pistää vähän kireälle samaan aikaan alkaneet menkat. Mun tekee silloin aina pari päivää ihan sikana mieli mitä vaan. Ja muutenkin on äreä olo. No, täytyy vain yrittää tsempata. Päivä kerrallaan...
 
Moikka taas!
Miten luulette noiden kevyt limujen sopivan tähän diettiin? Tuli mieleeni, et jos jossain vaiheessa tekee mieli "jotain", niin voiko juoda lasin esim. kevytkokista? Nissähän ymmärtääkseni on noin 0-1 kcal per 100ml. Mulla on toka päivä menossa. Vähän meinaa päätä välistä särkeä, mutta reilu vedenjuonti helpottaa. Pinnaa pistää vähän kireälle samaan aikaan alkaneet menkat. Mun tekee silloin aina pari päivää ihan sikana mieli mitä vaan. Ja muutenkin on äreä olo. No, täytyy vain yrittää tsempata. Päivä kerrallaan...
Kysyin viime viikolla siltä Pirittalta että saako esim pepsi maxia juoda niin vastaus oli tälläinen:
"-Kaikki kalorittomat nesteet ovat sallittuja. Pepsi maxissa on 0,4kcal/100 ml joten se on melkein kaloriton, eli sitä voi kyllä juoda."
Itse olen yleensä aina juonut pepsi maxia. Ollaan miehemme kanssa koukuttuneita siihen. Illassa meni aina pullo kahteen pekkaa. Nyt en ole vielä sitä tän dieetin aikana juonut mutta hyvä että jos tulee tosi kovat himot ni se on sit varalla. Kivennäisvesiä oon juonu, rainbowin sitruuna ja karpalo ja niistä on ollut hyvin apua. Voimia sulle Marika!

Äsken polkasin kuntopyörällä 45min, 13km ja 410kcl :) Muutoin oisin voinu ihan hyvin jatkaa mut tuli ihan kauhee nälkä, eikä kyll ihme kun olikin ruoan aika. Vettä meni melkein litra juotua siinä ohella :D Mut aivan mahtava fiilis tuli! Vähän niinkuin eilen illalla suomen voitettua ;D
 
Kiitos Mia vastauksesta!
Täytyy varoiksi lähteä pepsi pullo ostamaan :D. Mä olen myös juonut Leaderin fat burning juomaa. On 0kcal/100ml. Liekö tuo sitten oikeasti avittaa rasvojen palamista :LOL: Nyt sateen raikastamaan metsään lenkille tytön ja koirien kanssa !!!
 
Ensimmäinen päivä alkaa olla ohi! Hirveästihän tämä ei ole eronnut mun viimeisistä viikoista, kun pirtelöitä ja patukoita on tullut nautittua ravinnoksi. Nälkää en ole kärsinyt, kuin hetkellisesti unohdettuani "syödä". 4 0-6v lasta pitää hyvin minut erossa jääkaapista muutenkin :)

Makuasioista sen verran, että mokkapirtelö, kanakeitto ja erityisesti marjapitelö maistuivat oikein mainiosti. Mutta nyt iski tenkkapoo, kun otin tuollaisen kermaisen tomaattikeiton. Se ei kertakaikkiaan mennyt alas kurkusta, puoli kuppia sain juotua/syötyä ja sitten alkoi pyrkiä takaisin. Nyt täytyy sitten miettiä, miten saan ne syötyä. Ettei tartte niitä laittaa pois ja ostaa tilalle pakettia jotain muuta :(

Miten teille muille maistuu?

Mikä muuten on muiden vaikein paikka? Mulle leivästä luopuminen ottaa koville... olen ollut jo kk ajan käytännössä ilman, pari siivua lukuunottamatta. Tuore ruisleipä tuoksuu vaan niiiiiiiiin hyvälle, etenkin nyt kun aistit tuntuvat supeteräviltä ruuan suhteen!

Taidetaan olla eripuolilta suomea kaikki? Itse asun etelärannikolla, jos joku asuu täälläpäin niin voitaisi miettiä varmaan ihan tapaamistakin! Juteltaisi kokemuksesta teekupposen äärellä (ilman sokeria ja maitoa ;) ) !
 
Mulla ei ole ongelmia noita niinkää syödä. Lähinnä ton tomaattikeiton ja suklaa pirtelön kanssa että alkaa loppua kohden olla liian jauhoinen tunne suussa. Kasviskeitto on ihan hyvää, hieman ehkä tulista vaikka tulisesta tykkäänkin. Ne pikku pikku kasvikset ois mielestäni voinu jättää pois ;) Mulla ne ainakin on aina siel kipo pohjalla viimisenä :D Mut pystyn kyll syömään ongelmmitta. Mutt syön muutenkin hyvin monipuolista ruokaa että se ei varmaan sillä niinkään vaikuta.

Ja nää on HUOMATTAVASTI parempia kuin Allevon litkut. Nää on "kermaisia" ja täytelämpiä kun taas allevon keitot on hyvin hyvin laimeita litkuja. Viime vuonna allevoilla puotin painoa mut eihä sit mitää tullut kun olivat niin järkyttäviä. Vieläkin niitä löytyy kaapin perukoilta.. Siksipä varmaan nutrilett maistuu niin paljon paremmalle kun niihin on oikeesti panostettukkin.

edit. kuten aieminkin olen maininnut, niin minulle hankalinta on maidon aamukahvista pois jättö :/ Kahvi on pahaa ilman maitoa..
 
Viimeksi muokattu:
Noniin. Päivä 1. alkaa olla finaalissa :) ja vointi on ihan hyvä! Söin suunnilleen kolmen tunnin välein; mokkapirtelö-kanakeitto-suklaapirtelö-kasviskeitto-marjapirtelö. Lisäksi söin 2xporkkana, 1xtomaatti ja pätkä kurkkua. Nesteitä on menny kolmisen litraa. Nälkää oli, sitä ei käy kieltäminen. Päänsärkyä ei ole ollut, mutta mahassa on "kiertäny" välillä enemmän välillä vähemmän. Jonkinlaista voimattomuutta on ollu, mutta ei mitenkään lamaannuttavaa. Ollaan ulkoiltu kahteen otteeseen, aamupäivästä pari tuntia ja illalla tunti. Normaalista poiketin torkahdin iteki pojan päikkäreiden aikana. Vaikiaa oli pojan syöntiaikoina... aina tottunu toimimaan kompostina :D Vaikiaa oli myös kahvinjuonti ilman keksejä.
Tämän päivän mauista parhaiten meni mokkapirtelö ja kanakeitto, suklaapirtelö oli ok, kasviskeitto ja marjapirtelö ei uponnu yhtä hyvin. Eiköhän kaikkiin kuitenki totu :) Tein jo valmiiks suunnitelman mitä syön milloinkin koko kolmelle viikolle, eipähän tuu syötyä vain suosikkeja aluksi, vaan jakaantuvat tasaisesti näille viikoille.
Mää oon Oulusta :D jos joku on täältäpäin, niin mieluusti otan vastaan kahviseuraa!!
Nyt nukkumaan, mukavaa alkavaa viikkoa kaikille!
 
Kiva nähdä että täällä keskustelupalstalla alkaa olla jo vipinää :wave:

Nyt alkaa olla ensimmäinen päivä pikkuhiljaa pulkassa. Aamuni alkoi punnituksella ja mustalla kahvilla, joka ei ollutkaan niin pahaa kuin muistelin. Minähän en ollut ikinä aikaisemmin maistanut yhtäkään Nutrilett-tuotetta joten innokkaana kävin ensimmäisenä maistelemaan Moccaa joka olikin niin hyvää, että otin sitä myös töihin evääksi. Töissä tosin oli jauhe vaikea sekoittaa kuumaan veteen kun apuvälineenä oli ainoastaan haarukka...

Aamupäivällä pistelin poskeeni myös tomaattikeiton ja päivälliseksi kanakeiton. Kummassakin kalskahti ikävänä sivumakuna joku "jauhoinen" mutta ei niin paha etteikö syömään pystyisi :D Kasviksia olen syönyt sallituissa rajoissa ja iltapalaksi otan vielä jonkun pirtelön. Vähän jännittää miten uni tulee, minä kun olen tottunut iltaa myöten tankkaamaan tuota kaveria (eli mahaa :) ) jonka viereen saanut köllähtää nukkumaan.

Nälkää en liiemmin ole nähnyt vaikkakin töissä tunti päivällisen jälkeen alkoi ikävästi mahassa murnia ja kouria. Se tunne meni pian ohi. Vettä en ole juonut tarpeeksi ja tässä onkin yksi iso kehittymisen paikka!!

Fiilis on ollut ihan hyvä. Päivällä, kun tomaattisopasta oli kulunut jo 2½ tuntia alkoi kädet vähän täristä ja tuli huono olo mutta tämäkin korjaantui kahvikupposella ja vedenjuonnilla.

Olen kertonut dieetistäni mahdollisimman monelle ja olen saanutkin lähes vain ja ainoastaan positiivista palautetta ja tsemppausta... se on tärkeää. Ja onhan meillä täällä toisemme!!
Jossain vaiheessa, pian, pitäisi alkaa miettimään dieetin jälkeistäkin elämää - mutta vielä nyt otan päivän, ja hetken, kerrallaan.

Huomiseen :)
 
Heippa kaikille!
Täällä yksi uusi ilmoittautuu joukkoon!

Olen 41v 3ihanan poitsun, 2v-6v-7v, kotiäiti. Paino jojoillut varmaan koko iän ja aina olen ainakin kuvitellut olevani lihava, vaikka nuoruuskuvissa näytänkin ihan sopusuhtaiselta. Raskauksien aikana olen noudattanut aina tiukkaa dieettiä ja kiloja ei ole kertynyt lisää, mutta jokaisen raskauden jälkeen niitä on vain kertynyt ja kertynyt... Painoindeksi on nyt 42,5 eli aivan kauhee! Ei ole kertakaikkiaan vain ollut motivaatiota ja tämän kevään aikana jo tuntui, että hälläväliä, vaikka kiloja tulee; tulkoon. Tämä tähän Nutrilett-ryhmään pääseminen oli kyllä todella onni minulle eli juuri se motivaatio, mitä tarvitsen saadakseni laihdutukseni alkuun.

Kevensin ruokavaliota 5 päivän aikana jo roimasti ja nyt tänään on ollut ensimmäinen pussipäivä. Lisäksi olen syönyt porkkanaa ja vesilinjalla pysynyt. Nälkä ei oikeastaan ole vaivannut, mutta todella kiukkuinen olen ollut (lapsiraukat) ja pienoista jomotusta tuolla päässä alkaa parin tunnin päästä pussin nauttimisen jälkeen tuntumaan.

Minulle vaikeinta on varmasti tummasta leivästä luopuminen ja maidoton kahvi. Vedestä onneksi tykkään ja sitä meneekin kyllä varmaan yli 2l päivässä; niin ja porkkanat ovat kyllä myös suosikkejani.

Vähän kritosoin minäkin sitä, että pussien valintaa ei saanut itse vaikuttaa. Jotkut mainitisvat kanakeiton; minulla sitä ei ollut ja voisin kuvitella, että olisi varmaan ollut yksi suosikeistani. Tomaattikeittoa olen aina inhonnut, mutta yllätyin kyllä positiivisesti tänään; se oli ihan syötävää. Moccapirtelöä oli mielestäni ihan liikaa (15pss); tilalle ois kelvannut vaikka mansikkapirtelö. No mutta näillä pusseilla nyt mennään; en aio itse ostella uusia.

Pienimmän kanssa tulee ulkoiltua päivittäin ja ilman salliessa pyörä on meillä päivittäin käytössä; viedään keskimmäinen päiväkotiin ja kauppareissuilla. Muuten liikunta on kyllä jäänyt aika minimiin. Askelmittarin mukaan kuitenkin monasti ihan tavallisena päivänä kertyy yli 10000 askelta, mikä ei oo paha lainkaan.

Tsemppiä kaikille!
 

Yhteistyössä