VLCD-testiryhmä

Huomenta kaverit!

Mä vihaan vaakaa. Masentaa ja surettaa, vaikka järki sanoo, että syyttäsuotta. Perjantaina kävin vaakalla (normisti maanantaina) etukäteen ja se näytti 104,8. Sitten viikonloppuna söin (sitä ennen nutriletteja ja kevyttä kotiruokaa vähänlaisesti) koska pidettiin juhlaviikonloppu. Ajattelen asian niin, että tulevaisuudessa painonhallintakin on sitä, että normisti syö kevyesti ja pitää yllä painoa, mutta juhlien tullen voi höllätä. En syönyt mitenkään tolkuttomasti, mutta otin alkoholia (makeita kuohareita ja kermalikööriä) ja söin suolaisia naposteltavia. Niin jopa eilisen pussittelupäivän jälkeen tämän aamun paino oli 106,2!!!!!!!! :'(

Onhan lähtöpainosta jo tultu alas (18.4. lähtöpaino 111,5kg) mutta miten voin olla niin hemmetin lihovaa sorttia, että 2 päivää juhlaelämää lihottaa mua 2kg?!?! Miten tällainen läskimagneetti ikinä voi pitää yllä hyvää painoa?! Voi kyynel :(

No, uusi päivä pusseilla sujuu ainakin uhmakkaisssa tunnelmissa, eikä luovuttaminen käy edes mielessä. Nyt tämä kilojen kantaminen loppuu prkl!!!!

Mukavampaa huomenta muille :heart:
 
Huomenta :)
Hyvin nukuttu yö takana, ei nälkää eikä muutakaan vaivaa! Aamupalaksi hörpin jälleen mokkapirtelöä. Olen tehnyt kaikkien pirtelöiden kanssa niin, että sekoitan ne kylmään veteen puolisentuntia ennen nauttimista ja annan vielä kylmettyä pakastimessa... hyvää :)
Hmm. Luulin, että kaikilla on samanlainen satsi näitä pusseja, mutta eipäs tosiaan olekaan. Nutrilett-Hele mainitsi, että hänellä on mokkaa 15pss... mulla on sitä 30pss!!! Ei kyllä haittaa, se on tälllä hetkellä suosikkini :) ja sopii hyvin aamuihin, miksei myös välipaloihin. Kannattaa tosiaan vähän laskeskella miten pussit jakaantuu, ettäi viimeisinä päivinä ole esim. pelkkää tomaattikeittoa tarjolla :D
 
Hyvää huomenta :)

Yö meni kuten aavistelinkin. Vatsassa tyhjyyden tunne ja heräsin vähän väliä joko siihen tai pihalla iloisesti lirkuttavan linnun ääneen.

Olo on huonosti nukutusta yöstä huolimatta "ihan ookoo". Mustaa kahvia, marjainen pirtelö ja porkkana aamupalaksi. Töihin pakattu evääksi salaattia ja vihanneskeittoa sekä yksi mokkapussi.

En malttanut olla käymättä puntarilla ja vaaka näyttikin tänään jo -1kg :)

Nutri-Nalle : tsemppiä, kyllä se paino siitä lähtee laskuun vauhdilla, elimistösi on varmaankin kerännyt juhlista kaikki suolat ja nesteet jotka kyllä poistuu pian juomalla paljon vettä ja syömällä niukasti!

Nutri-Anu : minullekin tuli 30pss Mokkaa, en valita sillä tähän saakka maistetuista ylivoimaisesti paras maku. Muita tuotteita (tomaattisoppa, vihannessoppa, kanasoppa, suklaapirtelö, marjapirtelö) on kutakin 15pss. Vielä ainakaan en ole viitsinyt etukäteen suunnitella vaan yritän syödä niitä heikomminkin maistuvia alta pois ettei ne kasaannu loppupäiville :)

Hyvää päivänjatkoa kaikille :cool:
 
Huomenta Nutraajat!
Tänään alkoi 3 päivä. Mä käyn vaa`alla joka toinen päivä. Sunnuntaisesta lähtöpainosta tänään saldo -2.1kg :cool:. Tosin tästä suurin osa varmaan menkkojen aiheuttaman turvotuksen poistuminen. Yllätyin, kun en ollutkaan aamulla kauhean nälkäinen. Kuvittelin, et päivät 2 ja 3 on vaikeimmat. No joo, vastahan kello on 9. Mulla on tänään tiedossa kiireinen päivä koulutuksineen, joten vähän vaikea suunnitella ateria rytmiä. Vettäkään en uskalla iltapäivästä kauheasti juoda, ettei kesken luennon tarvitsisi koko ajan vessassa rampata. Mutta hujahtaapahan tämä päivä ainakin nopeasti.

Mulle vaikeinta on illat. Kun lapsi on nukkumassa ja koirat hoidettu. Silloin alkaa äipän oma aika. Ja mikäpäs sen kivempaa, kuin katsoa telkkua ja napostella jotakin. Onhan sitä päivän ahertamisesta "palkkion" ansainnut :p Mulla ei ole erityisiä heikkouksia, karkki, suklaa, leipä tms. Mut mä olen oikea malli esimerkki tunnesyöpöstä. Kaikki käy, suolainen tai makea.

Mä muuten asustelen täällä Etelä-Suomessa. Jos tee tms. seuraa kaipailee, niin mielelläni tulen.

Tsemppiä päivään !!
T. Marika
 
Huomenta! Neljäs päivä alkaa ja eilen illalla oli ensimmäisen kerran kunnon pääkipu. Muuten menee ihan hyvin, ei ole pinna kireällä tai yöunet häiriintyneet. Tänä iltana menen jumppaan joten pysyy ajatukset kasassa. Koitan myös ulkoilla iltaisin lapsen kanssa niin ei tule ajateltua syömistä koko ajan.

Mulle kaikista epämiellyttävimmät maut ovat marja- ja kanakeitto. Aika jauhoisen makuisia mutta kyllä sitä nälkäänsä syö niitäkin. Painossa ei ole kauheasti tapahtunut mitään mutta ehkä tässä vielä tapahtuu. Toivottavasti muuten rupeaa motivaation kanssa olemaan ongelmia.
 
Mitä teille muuten kommentoidaan jos kerrotte siitä, miten laihdutatte? Mua alkaa hiljalleen ärsyttää yleinen kommentti, että "no se tulee sitten kyllä nopeesti takaisin kun noilla laihduttaa". Kohta väännän nenästä seuraavaa, joka sanoo noin. Olen yrittänyt olla hermostumatta ja todennut, että ei se tapa ole tärkein miten kilot karistaa vaan se, miten elää sen jälkeen! Kun on ylipainoa niinkin paljon kuin mulla, niin saa kyllä olla tarkkana laihdutuksen jälkeenkin, elämäntapa remonttiahan tässä pitkällä tähtäimellä tehdään.

Ärsyttää vaan se ajatustapa, että sillä olis pysyvyyden kannalta merkitystä miten sen läskin sulattaa. Ja jännästi kaikki tätä kommenttia viljelleet on itse ylipainoisia, jotka eivät ole saaneet aloitettua tai onnistuneet laihduttamaan... onkohan se sitten keino selittää itselleen, että ei kannata yrittää samaa, kun siihen ei pystyisi? Vai mikä mättää? Itse näen tosiaan asian niin, että laihdutustapa vaikuttaa putoamisnopeuteen, sitten ne tulevat elämäntavat siihen pysyvyyteen! Jos saan 50kg pois, niin syön siitä lähtien vaikka vaan kiviä, että ne pysyy poissa!
 
Huomenta kaikille! Ensimmäinen päivä takana ja meni ihan hyvin. Lukuunottamatta pientä päänsärkyä ja palelemista illalla. Tänä aamuna vaaka näytti -0,7 kg vähemmän kuin eilen. Mokka on kyllä ihan ehdoton minun suosikki ja sillä olen molemmat aamut aloittanut. Minun laatikossa on 3 pakettia tomaattikeittoa ja se minua vähän arveluttaa. Olen joskus maistanut sitä yhden pussin ja se oli aivan KAMALAA....onko teillä hyviä vinkkejä mitä siihen voisi lisätä, että saisi menemään alas. Päivät varmaan tulee menemään hyvin eväänä nuo pussit sekä porkkanaa ja kurkkua, mutta illat!!!!!!! Minulla ei ole nälkä, mutta mielitekoja riittää. Mies ja lapset puputtivat illalla herkku voileipiä ja kaikkea muuta mahdollista ja minä katselin vesikielellä vierestä. Täytynee järjestellä niin, että mutustelevat sillä aikaa, kun minä lähden vaikka lenkille. Mukavaa loppupäivää ja tsemppiä!! T.Tuula
 
Moikka!
Minäkin ilmoittaudun mukaan. Olen 28-vuotias 4 lapsen äiti Etelä-Suomesta. Olen nuorempana urheillut todella aktiivisesti ja kun 10 vuotta sitten lopetin urheiluharrastukseni ja aloin pian odottaa esikoistani, niin kiloja alkoi kertyä. Painoindeksini on noin 30. Mulla on ollut tapana iltaisin syödä herkkuja, kun lapset on menneet nukkumaan ja siitä tavasta yritän nyt tän kuurin myötä päästä eroon. Ja muutenkin siitä, että söisin herkkuja joka päivä.

Aloitin Nutrilett-kuurin sunnuntaina. Eli nyt on 3. päivä menossa. Ekat päivät oon ollut, varsinkin illalla, tosi väsynyt. Ensimmäisenä iltana oli vähän heikkokin olo, normaalisti olisin hakenut kaapista vähän karkkia, että piristyisin.

Eilen oli nälkä ja söinkin vähän kurkkua ja tomaattia lisäksi, ekan päivän menin pelkillä Nutriletteillä.
Mulle kaikki maut on maistuneet ihan hyvin, suklaapirtelö on suosikkimakuni.

Mutta ihan hyvin on lähtenyt dietti käyntiin. Odotan vaan, että näläntunne häviäisi. Ennakkoon epäilin vähän miten saan tarpeeksi vettä juotua, kun en yleensä juo päivän aikana kun ruoan kanssa, mutta helposti on mennyt reilut 2 litraa joka päivä. Oon juonut veden lisäksi makuvichyjä.

Tsemppiä kaikille! Terhi
 
Ja kuudes päivä alkoi :)

Huomenta, tai siis päivää vain kaikille :)
aamu lähti vähän väsyneessä merkeissä käyntiin, ja edelleen väsyttää. Ei kai se auttais muu kuin napata soppa suuhun ja painua takaisin pehkuin lasten kans päikyille. Liekkö eilinen polkeminen sitten antoi vähän takapakki ja nyt tää päivä menee sit venyessä lattioita ja sohvia pitkin. Toivottavasti päikyt auttais kun olis tänäänkin tarkoitus polkea.
Itse olen aloittanut kaikki aamut mocca:lla. Pidän siittä niin paljon :) Mulla oli niitä myös 30kpl. Riittää varmasti joka aamulle ja sit vielä illakski joinain päivinä.

Suosittelen kyllä kans niputtamaan ne etukäteen ettei tosiaan jää sitten soppaiseksi ne vikat päivät ;)


Nalle- Ne kilot onneks lähtee yht nopeesti kun on tullutkin :) Itse olen samanlaista sorttia. Toss kk takaperin olin ensin laihduttanu ja laihduttanut ja sit repsahdin puoleksi viikoksi, söin mässyä yms joka ikinen ilta ja näin ollen puntarin lukema oli kavunnut TUPLATEN ylös sen mitä olin uurastamalla pudottanut. Mutta se kaikki ylimääräinen ja vähän päälle lähti viikossa. Ja sitä ylimääräistä oli reilut 4kg. Tsemppiä!

Itse olen kans törmännyt epäilijöihin, mutta onko tuo ihme? Monet ihmiset haluaa aatella alitajunnassaan että toi ei kyll takuulla auta, enkä kyll ees yritä. Mä luotan tähän täysin! koska se minkä sä nyt ite pudotat ni se on ihan vain susta itestäs kii et tuleeko ne takaisin! Ihan näin niinkuin maalaisjärjellä aateltuna. Ohan se ihan selvää!

Mut nyt päikyille:) Mukavaa päivän jatkoa nutrauksen parissa :)


--Missä päin keski-suomea paula asustelee jos saa udella? :)
 
Viimeksi muokattu:
Moikka!
Minäkin ilmoittaudun mukaan. Olen 28-vuotias 4 lapsen äiti Etelä-Suomesta. Olen nuorempana urheillut todella aktiivisesti ja kun 10 vuotta sitten lopetin urheiluharrastukseni ja aloin pian odottaa esikoistani, niin kiloja alkoi kertyä. Painoindeksini on noin 30. Mulla on ollut tapana iltaisin syödä herkkuja, kun lapset on menneet nukkumaan ja siitä tavasta yritän nyt tän kuurin myötä päästä eroon. Ja muutenkin siitä, että söisin herkkuja joka päivä.

Aloitin Nutrilett-kuurin sunnuntaina. Eli nyt on 3. päivä menossa. Ekat päivät oon ollut, varsinkin illalla, tosi väsynyt. Ensimmäisenä iltana oli vähän heikkokin olo, normaalisti olisin hakenut kaapista vähän karkkia, että piristyisin.

Eilen oli nälkä ja söinkin vähän kurkkua ja tomaattia lisäksi, ekan päivän menin pelkillä Nutriletteillä.
Mulle kaikki maut on maistuneet ihan hyvin, suklaapirtelö on suosikkimakuni.

Mutta ihan hyvin on lähtenyt dietti käyntiin. Odotan vaan, että näläntunne häviäisi. Ennakkoon epäilin vähän miten saan tarpeeksi vettä juotua, kun en yleensä juo päivän aikana kun ruoan kanssa, mutta helposti on mennyt reilut 2 litraa joka päivä. Oon juonut veden lisäksi makuvichyjä.

Tsemppiä kaikille! Terhi
Moikkamoi ja tervetuloa!

Missäpäin etelä-suomea asut? Voit vastata tietty yksityisestikin, tai jättää vastaamatta :) Itse asun rannikolla ja kovasti kaipaisin ihan livekaveriakin turisemaan tästä nutrailusta ja laihdutuksesta! Tsemppiä sinullekin!
 
Noniin, toinen päivä alkaa olla eletty. Olo on hyvä, nälkä ei vaivaa eikä muitakaan epämieluisia tuntemuksia ole. Pikemminkin olo piristyi huomattavasti jo alusta asti, verrattuna siihen "mässäilypöhnään" mikä mulla viikonloppuna oli. Tietty kuoharillakin saattoi olla osuutensa ;) Mut hyvin tää menee!

Tänään maistoin ekaa kertaa sitä creamy vegetable keittoa ja olen nyt haltioissani, sehän on suorastaan herkullista :p Namskis! Minä kuumensin muuten lautasella ½ desiä vihannessekoitusta, tein keiton kuumaan veteen kupissa ja sekoitin sitten vihannesten sekaan lautaselle. Ai että, oli kuin olis ravintolassa syöny ;) Ja munkin suuhun se mokka sopii, herkkua sekin!

Aamun masennus alkaa olla tiessään ja intoa uhkuvana jatkan nutraamista, tää on oikein mukavata :)
 
Nutri-Nalle: Ihana kuulla, että aamun masistelut on kaikonnu ja intoa taas riittää :)
Mullaki meinas tossa päivällä iskee epätoivo... lähin intoa puhkuen viettämään omaa laatuaikaa, eli kiertämään kirppiksiä :D Meinas energia loppua, ei jaksanukaan samaan malliin ku ennen. Hikiä puski herkästi. Kyykystä ku nousi seisomaan, niin huimas. Onneks oli pikkuporkkanoita, mokkapirtelöjauhe ja vesipullo mukana :D Niillä eväin taas jaksoi tallustella. Päätinki alkaa kantamaan aina pirtelöjauhepussia käsilaukussa, se on kuitenki helppo tekasta missä tahansa (sekoittuu ihan hyvin vesipulloon), jos sattuu reissu venymään.
Mää en oo pahemmin saanu negatiivista palautetta, lähipiiri on innolla tsemppaamassa :) Toki näitä "miten tuon dieetin jälkeen, tuleeko kilot takasi tuplana" -kyselyitä on tullu, mutta oon vain todennu kaiken olevan ihan ittestä kiinni... hyvä tästä tulee!
Nyt toisena päivänä ei oo ollu niin nälkä, mutta edelleen kaipailen keksejä :D aikamoisen riippuvuuden oon niihin onnistunu kehittämään.
 
Tänään ollut huomattavasti helpompi päivä kuin eilen. Pää ei jomotellut enää eikä eilistä kiukuissuuttakaan ole ollut havaittavissa, ja olen ollut huomattavasti pirteämpikin kuin vähään aikaan. Koin myös taas positiivisen yllätyksen, kun maistelin tuota moccapirtelöä; nam, se onkin todella hyvää. Ja eilen vielä kirjoitin, että sitä on liikaa, kun on 15pss. Tänään ilokseni tajusinkin, että niitä onkin tuo toisten mainitsema 30pss ja kanakeitonkin hoksasin olevan paketissani mukana; eli eilen illalla pää ei todellakaan enää ekan pussittelupäivän jälkeen toiminut! Ja taitaa meillä kaikille siis olla samanlaiset paketit kolmeksi viikoksi.

Olen myös todella ylpeä itsestäni, kun pystyin leipomaan kaksi mutakakkua tänään ilman mitään maisteluja; mieli kyllä olisi tehnyt... Eikä oikeastaan tehnyt mielikään itse syödä, vaikka katseli toisten herkuttelua. Tosin lasten tavallisia tummia leipiä katselinkin sitten vesi kielellä.

Lasten kanssa keskusteltiin laihduttamisestani; raukat olivat ihan peloissaan, että kuinka laiha äidistä nyt tulee...Ja keskimmäinen mietti, että äidin massuun tai takapuoleenkaan ei ole kiva törmäillä, jos se on ihan kivikova-heh-. Lohduttelin siinä sitten, että tuskimpa ne kivikoviksi muuttuu... Ja vanhin mietti, että kauheaa, jollei tunnista äitiä, kun äiti laihtuu... Kyllä noo lapset on suloisia!

Itse en ole vielä kauheasti mainostanut laihduttamistani kuin ihan läheisille. Jotenkin pelkään, että jos tämä taas menee pieleen, niin siinä sitten saa taas selitellä. Nyt kun paino jo viikossa tippunut n.3kg, niin fiilis on kyllä mahtava ja motivaatio huipussaan. Toivottavasti jatkuu samaan tahtiin....

Hyvät yöt kaikille!
 
Huomenta kaikille! Tänä aamuna heräilin hieman heikkoon oloon, mutta kylläpä se siitä asettui kun ensimmäisen moccapirtelön nautiskelin. Ihmeellistä, miten jo muutamassa päivässä tämä olo voi muuttua kevyemmäksi. Ei ole niin "pöhöttynyt" olo. Mietiskelinkin aamulla, että mitähän meidän nuorimmainen lapsukainen kirjoittelee ensi vuonna äitienpäiväkorttiin, kun tänä vuonna teksti meni näin: "Äiti, osaat leipoa hyviä pullia, mutta välillä olet liian pullea! No, lasten suustahan se totuus kuuluu. Samoin valokuvat kertovat karun totuuden. Olimme mieheni kanssa huhtikuussa lahjaksi saamallamme 20-vuotis hääpäivämatkalla Espanjassa. Ja pitihän ne uudet bikinit ostaa ennen reissua, jotta voisi aurinkoa rannalla ottaa. Ennen reissua sain muutaman kilon karistettua ja ajattelin, että kyllähän minä bikinit voin päälleni laittaa. Kun ensimmäisen kerran mentiin rannalle, niin miestäni vähän hymyilytti. Ihmettelin miksi?? No, TOTTAKAI hänen piti kameralla napsia reissukuvia ja siitähän hymyilyn syy selvisi.
Voi järkytys, kun kotiin tullessa katsoin niitä kuvia. Kyllä nilkkaan asti ulottuva mekko olisi ollut paras vaihtoehto. Silloin minä päätin, että jotain on tehtävä. Tämä ryhmään pääseminen oli siis mitä mahtavin juttu ja mitä parhaimpaan ajankohtaan. Joten motivaatiota riittää...Mukavaa päivän jatkoa!!!! t. Tuula
 
Ja näin vierähti 4 päivä käyntiin.
Mulla on aika sellainen juu/ei olo. Nälkä tuntuu vielä. Päätä särkee jos unohdan juoda tarpeeksi. Eilisellä luennolla oli tarjolla korvapuusti ja kahvi. Ihana tuoksu!! Mutta kieltäytyminen oli yllättävän helppoa. Illat mulla edelleen vaikeita. Keiton jälkeen tekisi vielä mieli jotain ja jotain... Eilen meninkin korapissatuksen jälkeen nukkumaan jo klo: 21. Ja nukuin koko yös kuin tukki! Aamulla oli vähän vetämätön olo, mutta kyllä se tästä!

Onko teillä muilla vatsa sekaisin? Mulla vatsa ja suoli purputtaa vähän väliä. Ja vatsa on ihan löysällä. Tosin eipä siellä tietty mitäänkiinteää juuri olekkaan :D

Mukavaa päivää :flower:
 
Jees, kolmatta täysnutrauspäivää viedään. Mulla lie vaikuttanut se alkupudotus noin 800 kalorilla päivässä, sillä mitään oloja ei ole ollut. Ei nälkää, huimausta, särkyjä tai mitään. Silloin huhtikuun lopulla kun aloitin, niin päätä kyllä särki kovasti.

Meillä lapset ovat olleet vähän ihmeissään, kyselleet mitä äiti syö. Koska mulla on vain tyttöjä, ja vanhinkin jo 6v eli ymmärtää jo kaikenlaista, niin olen selittänyt terveydellisillä syillä tätä projektia. Toivottavasti kantaa aikuisuuteen, etteivät itse päästä itseään tähän kuntoon. Mua ei opetettu kotona syömään terveellisesti, mutta sitten tuli v*ttuilua kun olin lihonut. Melko ikävää. Nyt siis kerron, että äiti on syönyt liikaa ruokaa, liikaa herkkuja ja siksi äidillä on liian pulska vatta. Ja että pulska vatta on epäterveellistä. Isoin etenkin on muutenkin kiinnostunut ruuan sisällöstä ja esim. tietää, mitkä ruuat sisältää kuituja, mitkä sisältää vitamiineja jne. Kalaa rakastaa maun vuoksi, mutta myös siksi, että se kasvattaa viisaaksi :D Ulkonäköasiaa en ole edes maininnut, ja heidän mielestään olen kaunis tällaisenakin! En siis sano, että laihdutan jotta olisin nätimpi. En tiedä miksi tarkalleen, mutten halua tyttöjen yhdistävän laihuutta ja kauneutta, vain laihuuden ja terveyden!

Sain syötyä tomaattisopan jeeeeeeees! Laitoin lautaselle ja sekaan vihannessekoitusta ja tuoretta pippuria. Jauhomaisuus ei haitannut lusikalla syödessä niin paljon, kuin kupista hörppiessä!

Jaksaa jaksaa :D
 
Heippa taas! Pitää vielä lisätä tänään aiemmin kirjoittamaan tekstiini, että tietysti terveyden kannalta tämä painonpudotus on kaikkein tärkeintä. Minä taidan olla tämän porukan vanhin ja viime vuosina on alkanut vaivata lonkat ja milloin polvet ja milloin mikäkin. Sydänsairauksiakin on suvussa ollut useammalla ja aina vaara saada ne itselleenkin ellei jotain tee asian eteen ennen kuin on myöhäistä. Vaikka ikää minulla on tuo 46 vuotta, mieleltäni olen vielä TOSIIIII NUORI !!!!!!!
Olen palveluammatissa ja tietysti tuo ulkonäkökin meinaa jonkun verran. Kaapit pursuilee vuosien takaisia vaatteita, kun olen odottanut, että kaapissa "kutistuneet" vaatteet mahtuisi taas joku kaunis päivä päälle. Taitaa kyllä muoti olla muuttunut muutamaan kertaan sillä aikaa. Mutta intoa uhkuen taas päivää jatketaan! T.Tuula
 
Täytyy kyllä ihmetellä, miten hyvin tämä pussikuuri lähtenyt osaltani käyntiin. Ensimmäisen päivän pään jomotusta ja kiukkuisuutta lko nämä muutama päivä menneet tosi mukavasti. Olen myös tosi onnellinen siitä, että minulle ei ole yhtään nälkä vaan nuo pussit todellakin antavat täyden olon tunteen. Nyt kyllä jo väsyttää, kun normaalisti menee usein puoliin öihin ennen kuin ehtii nukkumaan. Vettä on kulunut myös tänään paljon; on oikein kunnolla janottanut.

Joo; tuo on vähän hankalaa lapsille selitellä, että miksi laihduttaa- riippuen tietysti lapsen iästäkin. Itsekin selittelin sillä terveydellisellä puolella, vaikka kyllä itselle sillä ulkonäölliselläkin puolella merkitystä on. Veljelleni sanottiin aikanaan ekalla luokalla, että pitäis laihtua ja edelleen se meinaa, et pitäis laihtua , vaikka on tosi urheilullinen ja hyvä kroppainen. Joo ja minulla kanssa vaatekaappi pullollaan niitä vaatteita, jotka odottaa sitä aikaa, että mahtuisivat päälle. No jotkut ainakin pääsenevät tänä kesäkin jo käyttöön, kun niin mukavasti dieetti lähtenyt käyntiin.

Minulla ainakin vielä vatsa toiminut normaalisti. Jos joillakin suolistovaivaa, niin suosittelen kyllä vaikka Gefiluskapseleita tai niitä relatippoja tmv. maitohappobakteereita; rauhottavat varmasti vatsaa.

Öitä:)
 
Hyvää huomenta!
Neljäs päivä menossa ja olo vaihtelee. Eilen oli ihan super-energinen olo, ajatukset vilisti päässä ja fyysisestikin jaksoin paremmin kuin edellisinä päivinä :) Tultiin mummuloimaan ja täälä on vähän vaikeempaa, liikaa houkutuksia, mutta tiukkana oon pysyny! Aattelin nyt olla käymättä vaakalla, käyn sitte maanantaina ku viikko on takana. Mahantoiminta on samantyylistä, ku Nutri-Marikalla... mutta ei mitenkään häiritsevästi asti. Eiköhän mahakin totu tässä päivien kuluessa :) Nyt ulos karkuun, ettei tarvii haistella lohikiusauksen tuoksua...
Tsemppiä loppuviikkoon :wave:
 
Huomenta kaikille!
Päivä 5 menossa ja tänään punnitus. Toissapäiväiseen verrattuna paino -900g, eli kaiken kaikkiaan 3.1kg lähtenyt. Tosin wc käyntien perusteella paljon on nestettä. Mulla ei vielä ole mitenkään yli energinen ja nälätön olo. Otan aamupirtelön tossa klo: 8 aikoihin, niin kyllä jo vatsassa kurnii. Mutta suht helposti tämän olon kanssa pärjää. Kunhan muistaa juoda tarpeeksi!!! Mun ihanainen asiakas 80v toi mulle just pussillisen pullaa :O Täytyy laittaa kotona pakkaseen ja syöttää sunnuntain synttärivieraille.

Onkohan toi ketoosi sellainen tila, johon ihan kaikki menee? Olen nimittäin aiemmin kokeillut vähähiilihydraattista diettiä ja keväällä sitä uutta Easy Diet kuuria 2 viikkoa. Kummallakaan ei mulle tullut sitä vaihetta, et olisin ollut jotenkin tosi pirtsakka ja nälän tunne olisi hävinnyt kokonaan.

Täytyy kyllä sanoa, että tämä ryhmä on hyvä tuki. Tsemppiä Kaikille!!
 
Huomenta kaikille!
Päivä 5 menossa ja tänään punnitus. Toissapäiväiseen verrattuna paino -900g, eli kaiken kaikkiaan 3.1kg lähtenyt. Tosin wc käyntien perusteella paljon on nestettä. Mulla ei vielä ole mitenkään yli energinen ja nälätön olo. Otan aamupirtelön tossa klo: 8 aikoihin, niin kyllä jo vatsassa kurnii. Mutta suht helposti tämän olon kanssa pärjää. Kunhan muistaa juoda tarpeeksi!!! Mun ihanainen asiakas 80v toi mulle just pussillisen pullaa :O Täytyy laittaa kotona pakkaseen ja syöttää sunnuntain synttärivieraille.

Onkohan toi ketoosi sellainen tila, johon ihan kaikki menee? Olen nimittäin aiemmin kokeillut vähähiilihydraattista diettiä ja keväällä sitä uutta Easy Diet kuuria 2 viikkoa. Kummallakaan ei mulle tullut sitä vaihetta, et olisin ollut jotenkin tosi pirtsakka ja nälän tunne olisi hävinnyt kokonaan.

Täytyy kyllä sanoa, että tämä ryhmä on hyvä tuki. Tsemppiä Kaikille!!
Mulle sanoi laihdutusasioihin erikoistunut gynekologi kerran, että ei ihmisessä ole niiiin paljon nestettä että parin ekan päivän jälkeen voisi vaikuttaa kilotolkulla :) Että usko pois, kyllä ne läskit siellä sulaa :attn:
 
Kiva kiva, eipä sit eilinen viestini ollutkaan tullut perille :/ Ei voi mitään. Taas kirjoitin pitkän jutun ja ihan turhaan. höh..

No joo, nyt alkoi uusi viikko nutrailua. Huoh.. paino lukemaa en teille voi antaa. Pahoitteluni. Puntari huijaa sen minkä kerkee. Vähän kun tuuppaset sitä toiseen kohtaa, millin jopa ni se antaa heti eri lukeman ja toi on tän vuoje alussa ostettu. TODELLA ÄRSYTTÄVÄÄ! Mutta joo, jos ei puntari kerro totuutta niin ainakin peili :) Meinaan kasvot on kaventuneet, jopa miehenikin mielestä. Jes! kyll se paino siis putoo vaikken nyt kiloissa sitä saa nähdäkkään. Tiiä vaa et mitä ihmettä me tehää ton puntarin kans jos se o tollanen. Eipä sill.. meill ei oo yhden yhtä kohtaa, lattiassa joka olis tasanen ja kova! Liekkö puntarin vai lattian syy.. tiiä en.

Hyvin menee muuten, olen alkanut maustaa keittoja. Esim. tomaattikeittoon laitan tomaattia siin veden keitto vaiheessa jotta tomaatti vähän pehmenee. Saa jotain pureskeltavaa. yms yms.
Vielä on hankala olla kun perhe syö.. on jotenkin epätodellinen olo että ne himot muka katoaisi jossain vaiheessa. Tai siis ei mulla hirveit himoi oo mutta vesi tulee kielelle.

Mies aloittaa ensi viikolal työt ja arki muuttuu radikaalisti. Lasten ruoat jää nyt sitten pää osin minun vastuulle mutta mies lupasi tehdä ne etukäteen edellisenä päivänä, v-loppuna jotta ei tule repsahdusta siltä osin kun joudun maistelemaan onko sopivaa. Eiköhän se hyvin mene. Tulispa nyt vain aurinkoiset ilmat ni pääsis uloski. Koko ajan on vain niin synkkää ja sateista.. :/

Mutta, ei kai se taas auta kuin mennä syömään ;D Palataan ja toivottavasti tää nyt saapuu perille.
VOIMIA JA TSEMPPIÄ!
-Miiuska
 
Moikka, tänään alkoi 6 päivä ja painoa tippunut 2.1 kiloa. Tuntuu aika paljolta jos ajattelee, että tahti olisi samanlainen koko 3 viikon ajan. En tiedä johtuuko erityisesti illalla vaivaava nälkä siitä, että olen liikkunut kuten ennenkin. Viime yönkin nukuin huonosti kun mahaa kurni. Joten minun kohdalla ohjeissa luvattu näläntunteen häviäminen on vielä edessä. Vieläkään ei ole mitenkään heikko olo. Tänään taidan siis syödä vaikka tomaatin enemmän illalla. En nyt osaa pitäisikö syödä enemmän vai vähemmän...Syön siis nyt Nutrilett-pussit ja 4-5 annosta vihanneksia.

Makeaa ei tee mieli vaan ihan vaikka tuoretta leipää. Toivottavasti tämän aikana saisin itseni vieroitettua makeasta ja annoskoot pienemmäksi. Ruokaakin olen urheasti laittanut ja käynyt kaupassa.

Tsemppiä kaikille!
 
Heippa kaikille!!! Kolmas päivä menossa ja paino tippuu tasaiseen tahtiin. Päivät töissä sujuvat hyvin, kun on pussieväät mukana. Ja muistaa vielä välillä juoda vettä. Kieltämättä välillä jopa tulee oikein kunnon janon tunne, että on pakko saada jotain juotavaa. Ennen tätä "kuuria" tuli päivittäin juotua tosi vähän, lukuunottamatta kahvia jota tuli juotua pitkin päivää ja johon oli tietysti lirautettu reilusti maitoa. Nyt olen juonut vain aamuisin kahvia ja mustana, kai tähänkin tottuu. Tämä kahvin vähentäminen on saattanut aiheuttaa minulle tämän päänsäryn, mikä on vaivannut muutaman päivän.
Mutta se tomaattikeitto on sellainen, että vaikka minä sekoittaisin siihen mitä, niin se ei kertakaikkiaan mene alas.YÄK. Kaikki muut maut on olleet tuohon verrattuna suoranaisia herkkuja.
Kokkaan muulle perheelle päivittäin ja teen kauppaostokset. Ah, sitä ruoan tuoksua, mutta pidän itseni kurissa. Toivottavasti minäkin saan tämän kolmen viikon jälkeen järjen käteen ja opin pienentämään ruoka-annoksia. Minulle ne herkut ei ole kaikkein pahin painonnousun syy, vaan liian suuret ruoka-annokset. Ettei mitään ruokaa ole tarvinnut hukkaan heittää, niin minä olen toiminut perheen "jätemyllynä". Pitänee varmaan hommata jatkossa isompi roskis. Mukavoo päevän jatkoo!!Toiv. Tuula
 

Yhteistyössä