Voiko häihin laittaa farkkucaprit?

  • Viestiketjun aloittaja "apuva"
  • Ensimmäinen viesti
"Halikatti"
Mä ymmärrän jos lapsia ei ole juhliin puettu yhtä juhlavasti kuin aikuisia, koska lasten juhlavaatteiden käyttöikä on niin lyhyt, että kaikki ei halua sellaiseen satsata.
 
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle;23944576:
Miten täällä vastustetaan noita farkkucapreja sillä perusteella, että "me ainakin käytetään niitä hiekkalaatikolla"? Kyllähän hiekkalaatikolla voi käyttää kauluspaitoja, hameita ja mekkojakin. Ei kai ne sen perusteella ole arkivaatteita?
Luulen, että jos jotain tietynlaista vaatetta aletaan käyttämään yleisesti arkena vaikka siellä hiekkalaatikolla niin se vaate muuttuu arkiseksi. ?
Hameita ja mekkojakin on erilaisia. Eli toiset ovat hyvinkin arkisia ja toiset selvästi juhlavia. Kauluspaitojakin on ihan arkikäyttöönkin soveltuvia. Ja juhliin omansa.
 
"Niin"
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle;23944576:
Miten täällä vastustetaan noita farkkucapreja sillä perusteella, että "me ainakin käytetään niitä hiekkalaatikolla"? Kyllähän hiekkalaatikolla voi käyttää kauluspaitoja, hameita ja mekkojakin. Ei kai ne sen perusteella ole arkivaatteita?
Ihan mielenkiinnosta, miten itse määrittelet arkivaatteen, jos määritelmäksi ei riitä että vaate on arkikäyttöön? Voihan siellä hiekkiksellä pönöttää vaikka hääpuvussa, mutta kukaan varmaan ei väitä että hääpuku on arkikäyttöön tarkoitettu?

Millä perusteella sulle sitten joku vaate on arkivaate, ja miten farkut sitä ei ole?
 
Luulen, että jos jotain tietynlaista vaatetta aletaan käyttämään yleisesti arkena vaikka siellä hiekkalaatikolla niin se vaate muuttuu arkiseksi. ?
Hameita ja mekkojakin on erilaisia. Eli toiset ovat hyvinkin arkisia ja toiset selvästi juhlavia. Kauluspaitojakin on ihan arkikäyttöönkin soveltuvia. Ja juhliin omansa.
Joo ymmärrän toki tuon, mutta jotenkin mielestäni tyhmä perustelu tuo hiekkalaatikko. Ja toisaalta en ymmärrä miksi lapselle pitää laittaa farkut hiekkalaatikolle, kun meillä farkut on enemmänkin sellainen kyläilyvaate.
 
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle;23944614:
Joo ymmärrän toki tuon, mutta jotenkin mielestäni tyhmä perustelu tuo hiekkalaatikko. Ja toisaalta en ymmärrä miksi lapselle pitää laittaa farkut hiekkalaatikolle, kun meillä farkut on enemmänkin sellainen kyläilyvaate.
En tiedä. Meillä lapset tykkäävät farkuista. Varsin paljon muksut käyttävät noita farkkucapreja kesällä. Varsinkin tuo isompi poika (9v) joka erityisesti niistä tykkää. Lisäksi käyttää juuri kuvissa olleiden kauluspaitojen näköisiä paitoja. Kesällä menee kyllä t-paidatkin.
Me kyläillään tavallisissa puhtaissa ja siisteissä arkivaatteissa. Eri asia on sitten jos mennään syntymäpäiville tai kutsuille.
 
[QUOTE="Niin";23944609]Ihan mielenkiinnosta, miten itse määrittelet arkivaatteen, jos määritelmäksi ei riitä että vaate on arkikäyttöön? Voihan siellä hiekkiksellä pönöttää vaikka hääpuvussa, mutta kukaan varmaan ei väitä että hääpuku on arkikäyttöön tarkoitettu?

Millä perusteella sulle sitten joku vaate on arkivaate, ja miten farkut sitä ei ole?[/QUOTE]

Niin siis toki ymmärrän, että arkivaatteella ja juhlavaatteella on eroa, mutta tarkoitin lähinnä sitä, että jos yhdet mieltää farkut arki(hiekkalaatikko)vaatteeksi, ei se välttämättä tarkoita sitä, että kaikki muut mieltävät ne niin. Ei voi myöskään sanoa, että "mieheni menee joka päivä töihin valkoisessa kauluspaidassa, eihän se siksi ole mikään juhlavaate". Siis perusteluna ihmettelen tuota.

Ja minulle farkut ovat (lapsilla) sellainen vähän siistimpi vaatetus, kuin arkivermeet (kyläillessä, kaverisynttäreillä tms). Itse toki pidän farkkuja arkenakin, mutta lapset eivät niitä mielellään pidä.

Ja vielä lisään, että itsellänikin on monenlaisia farkkuja, arkimyllerrysfarkkuja ja biletysfarkkuja.
 
Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle;23944576:
Miten täällä vastustetaan noita farkkucapreja sillä perusteella, että "me ainakin käytetään niitä hiekkalaatikolla"? Kyllähän hiekkalaatikolla voi käyttää kauluspaitoja, hameita ja mekkojakin. Ei kai ne sen perusteella ole arkivaatteita?
Miten sinusta sitten arkivaate eroaa juhlavaatteesta?
 
"Anne"
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle;23944614:
Joo ymmärrän toki tuon, mutta jotenkin mielestäni tyhmä perustelu tuo hiekkalaatikko. Ja toisaalta en ymmärrä miksi lapselle pitää laittaa farkut hiekkalaatikolle, kun meillä farkut on enemmänkin sellainen kyläilyvaate.
Meillä laitetaan ne farkut juuri siksi sinne hiekkalaatikolle/leikkipuistoon koska kestävät rymyämistä, ei haittaa jos joku naulantappi jää pehvan alle hiekkiksen reunalle istuttaessa, ei heti ole housut rikki. Tai liukumäkeä laskiessa kiviä saattaa jäädä alle, tai muuten vain rymytä niin että ohuemmat housut olisivat hätää kärsimässä.
Kyläilemään mennessä laitetaan päälle jotain siistimpää ja ehkä jopa hieman mukavempaa. Itse en ainakaan pidä farkkuja mitenkään kovin mukavina vaatteina. Tosin harvemmin missään collegehousuissakaan vieraillaan.

Farkuthan on työmiesten housut. Siistit ja kestävät. Mutta on niitä siistimpiäkin vaatteita.
 
  • Tykkää
Reactions: kaalimaan vartija
"Anne"
Jos pitää verrata, niin itse ainakin pidän puvun housuja mukavempina jalassa kuin farkkuja. Riippuu toki mallista mutta ihan semmoiset samanlaisen malliset ovat molemmat.
Jos joku nyt vetää sen kortin mukaan että ei ole kauheasti rahaa laittaa niihin niin esim ebaysta ei kovin kalliiksi tule 5-osainen puku.
Tokikaan juhliin ei ole aina pakko laittaa juuri niitä mustia puvun housuja, onhan niitä erilaisiakin.
 
[QUOTE="Anne";23944668]Meillä laitetaan ne farkut juuri siksi sinne hiekkalaatikolle/leikkipuistoon koska kestävät rymyämistä, ei haittaa jos joku naulantappi jää pehvan alle hiekkiksen reunalle istuttaessa, ei heti ole housut rikki. Tai liukumäkeä laskiessa kiviä saattaa jäädä alle, tai muuten vain rymytä niin että ohuemmat housut olisivat hätää kärsimässä.
Kyläilemään mennessä laitetaan päälle jotain siistimpää ja ehkä jopa hieman mukavempaa. Itse en ainakaan pidä farkkuja mitenkään kovin mukavina vaatteina. Tosin harvemmin missään collegehousuissakaan vieraillaan.

Farkuthan on työmiesten housut. Siistit ja kestävät. Mutta on niitä siistimpiäkin vaatteita.[/QUOTE]

Et pidä farkkuja mukavina vaatteina, mutta lapsillesi laitat farkut, kun he menevät hiekkalaatikolle?
 
"Anne"
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle;23944718:
Et pidä farkkuja mukavina vaatteina, mutta lapsillesi laitat farkut, kun he menevät hiekkalaatikolle?
Henkilökohtaisesti en pidä farkkuja mukavina. Ottaen huomioon että minä olen naisihminen (nuorikin jos niin voi sanoa) ja lapseni on poika, niin nuo farkkumallitkin ovat "himppuisen" erilaisia.
Lapsen farkut eivät kiristele/ahdista (resorit vyötäröllä yms) vaan niissä voi vapaasti liikkua. Mutta vierasilla uskoisin niiden olevan turhan lämpöinen vaate, siksi mielellään jotain siltä osin mukavempaa päälle, eli ohuempaa.
 
[QUOTE="Anne";23944697]Jos pitää verrata, niin itse ainakin pidän puvun housuja mukavempina jalassa kuin farkkuja. Riippuu toki mallista mutta ihan semmoiset samanlaisen malliset ovat molemmat.
Jos joku nyt vetää sen kortin mukaan että ei ole kauheasti rahaa laittaa niihin niin esim ebaysta ei kovin kalliiksi tule 5-osainen puku.
Tokikaan juhliin ei ole aina pakko laittaa juuri niitä mustia puvun housuja, onhan niitä erilaisiakin.[/QUOTE]

Ehkä toiset ei osaa valita juhlavaatteita oikein, jos lapsen (ja miehen :D) on niissä epämukava olla?
 
[QUOTE="Anne";23944697]Jos pitää verrata, niin itse ainakin pidän puvun housuja mukavempina jalassa kuin farkkuja. Riippuu toki mallista mutta ihan semmoiset samanlaisen malliset ovat molemmat.
Jos joku nyt vetää sen kortin mukaan että ei ole kauheasti rahaa laittaa niihin niin esim ebaysta ei kovin kalliiksi tule 5-osainen puku.
Tokikaan juhliin ei ole aina pakko laittaa juuri niitä mustia puvun housuja, onhan niitä erilaisiakin.[/QUOTE]

Minulla taas on juuri päinvastoin. Juhlahousujen vyötäröt kinnaavat aina, mutta farkkujen ei. :D
 
"vieras"
taas nähdään mitä juntteja täällä palstailee. en ymmärrä miksi ap edes tuli kysymään voiko noi laittaa, koska ei näytä hyväksyvän mitään muuta vastausta kuin kyllä voi. Noi on tosi arkiset vaatteet, eikä meidän lapset ainakaan menis juhliin tuollaisissa. Mä olen aina laittanut pojalle juhlavaatteet suoriahousuja myöten. Farkuissa ja henkkamaukan kauluspaidassa voi mennä kotona järjestettäville pienille synttäreille, mut hienoihin juhliin ei. En mäkään rahassa kieri, mut juhliin varaudun etukäteen ostamalla juhlavaatteet käyttynä, koska usein niitä saa halvalla ja hyväkuntoisina.
 
"zenn"
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle;23944614:
Joo ymmärrän toki tuon, mutta jotenkin mielestäni tyhmä perustelu tuo hiekkalaatikko. Ja toisaalta en ymmärrä miksi lapselle pitää laittaa farkut hiekkalaatikolle, kun meillä farkut on enemmänkin sellainen kyläilyvaate.
Me käytetään farkkuja, sekä hiekkalaatikolla, että vierailuilla ja ostoksilla. Ne vaan sattuvat olemaan ihan älyttömän käteviä vaatteita pienillä pojilla, eivät mene heti rikki ja kulu rumaksi. Arvaa kuinka monta kertaa tänäänkin meidän taapero on kompuroinut asfaltilla? :)
 

Yhteistyössä