Voiko teille tulla kylään extempore vai pitääkö aina ilmoittaa etukäteen?

  • Viestiketjun aloittaja "meriska"
  • Ensimmäinen viesti
Sangria
ilmoitus noin ½h ennen, että voi varautua. ettei kävis niin kuin kerran kun odotin miestä yöllä kotiin lähes alastomana, niin mies ja sen veli pöllähtivät eteiseen, josta suora näkymä sohvalle jossa mä olin oikein rennosti:ashamed: mies unohti ilmoittaa että velipoikakin on tulossa..
 
"kahden äiti"
5 minuuttia ennen kannattaa varmistaa, että ollaan kotona eikä juuri mihinkään lähdössä. Jos ollaan kotona ilman muita suunnitelmia, saa kyllä tulla ilmoittamattakin. Kämppä toki on sitten sen näköinen kuin on ja tarjoilut menee sen mukaan mitä muuten oltais valmistamassa...
 
Jännä ku moni kertoo et jos tulee extempore niin tarjoilut on köyhät yms. kun mua ei ole itseäni koskaan mikään tarjoilujen "köyhyys" haitannu. Meillä ei itsellä ole koskaan mitään kahvileipää tms. kotona ja meille riittää kylässä tosiaan ihan vain se kahvi. Jos siis lyhyellä varoitusajalla jonnekin kyläilemään mentäisiin, niin en todellakaan osaisi odottaa mitään tarjoiluja.

Niin ja meillä olisi toive, että vieraammat ilmoittais vähän ennen tuloa, läheiset saa tulla ilmoittamattakin. Meillä tosin käy hyvin harvoin ketään, joten olemme vain iloisia jos joku joskus käy.
 
tervetuloa vain
[QUOTE="meriska";26257262]Ja kuinka paljon ennen saapumista täytyy ilmoittaa, edellisenä päivänä vai tuntia ennen vai...?
Kun mun mielestä nykyään ei enää oikein mihinkään voi mennä ellei ilmoita etukäteen, no ehkä johonkin siskon luo tai äidin luo voi mutta ei muualle?[/QUOTE]


Meille voi aina tulla, tykkään yllätysvieraista. Meillä on aina siistiä ja jos ei ole tarjottavaa, juodaan vain kahvit. Voi tehdä myös siinä samalla lämpimiä suupaloja.
Yleensä kuitenkin nykyään kaikki soittavat etukäteen, että ainakin hetki valmistautua.
 
..
Haluaisin tietää vähintään pari tuntia etukäteen. Joskus lomapäivinä saatan oleilla hiukset paskasena yöpaidassa, lapsi jogurttisessa paidassa ja kämppä sotkusena. En siis halua ketään paukkaavan ovesta sisään sellaisena hetkenä.:D

Nyt mä oon vähän skarpannut siivoamisen suhteen, juurikin yllätysvieraiden pelossa et ei tarvi ihan silmiä päästään hävetä ja harvemmin mä täällä nyt yöpaidassakaan hillun mutta just kun niin käy niin ihan varmaan tulee yllätysvieraita.
 
..
Niin ja lisään vielä et kerrostalossa asuessani en avannut ovea jos en tiennyt kuka on tulossa. Omakotitalossa se on vähän vaikeaa kun selvästi näkee kyllä kun ollaan kotona.
 
tervetuloa vain
Jos meille tulee extempore niin tarjottava tuskin löytyy minkäänlaista.

Muutenki olis kyllä kiva, jos puoltatuntia ennen ilmotettais, että tulossa ollaan. Ei siinä kauppaan ehtis, mutta ehtis sentään vaikka vaatetuksensa tsekata.
Mä olen päivävaatteissa aamusta iltaan. Tänään lähden ysiltä suihkuun ja laitan uuden yöpuvun päälleni tai ilta-asun, yöllä en pidä mitään.
Tokihan kotonakin voi pukeutua ihan siististi.
 
Voi toki yrittää. Mutta kun kahdestaan tätä asutaan ja liikutaankin aika paljon, niin voidaan kyllä olla poissa kun extempore ilmestyy joku. Ja harmitushan se on jos pitkän matkan päästä tulee.

Joten mieluummin se ilmoitus (ja siihen liittyvä neuvottelu; koska tullaan ja mikä aikataulu...)

Mummeliisa: teillä varmaan on niin, että toisten aikataulut ovat usein jo valmiiksi tiedossa, kun ne kävijät ovat usein tutuista tutuimpia. Olette melkein kuin samaa porukkaa, jotka vain asutte osittain eri asunnoissa kun kaikki ei mahdu samaan. Mutta monella muullakin tavalla voi kyllä oikeasti elää; ei yhtään vääremmin tai huonommin.
 
Voi toki yrittää. Mutta kun kahdestaan tätä asutaan ja liikutaankin aika paljon, niin voidaan kyllä olla poissa kun extempore ilmestyy joku. Ja harmitushan se on jos pitkän matkan päästä tulee.

Joten mieluummin se ilmoitus (ja siihen liittyvä neuvottelu; koska tullaan ja mikä aikataulu...)

Mummeliisa: teillä varmaan on niin, että toisten aikataulut ovat usein jo valmiiksi tiedossa, kun ne kävijät ovat usein tutuista tutuimpia. Olette melkein kuin samaa porukkaa, jotka vain asutte osittain eri asunnoissa kun kaikki ei mahdu samaan. Mutta monella muullakin tavalla voi kyllä oikeasti elää; ei yhtään vääremmin tai huonommin.
Tietenkin voi.
Jokainen omalla, itselleen sopivalla tavalla.
:)
 
Inhoan, inhoan, inhoan yllätysvieraita! Todella epäkohteliasta mennä noin vain toisen ovelle häiritsemään toisen kotirauhaa (jos siis ei satu asumaan sellaisella alueella, missä yllätysvierailut ovat normi). Onneksi kaikki tutut, ystävät ja sukulaiset ovat samaa mieltä, joten kukaan ei yllättäen paukkaa toisen ovelle.

Puoli tuntia tai edes 15 minuuttia etukäteen jos soittaa, niin sopii kyllä yleensä tulla. Siinä ajassa ehtii pukea päälle ja raivata tiskit koneeseen ja laittaa vähän papereita kasaan. Meillä on nimittäin sen verran kuuma kämppä, että täällä ei kovasti viitsi vaatteita pitää päällä jos ei "edustussyistä" tarvitse.
 
mielellään edellisenä päivänä jos tietää olevansa tulossa.. jos muutamaa minsaa ennen ilmoittaa voi olla ettei ketään ole kotona.
 
No hyi, ei todellakaan, ei edes lähisukulaisten kesken. Jos on tulossa pikaisesti piipahtamaan, niin voi soittaa samana päivänä etukäteen, mutta yleisesti ottaen en jaksa kyllä alkaa emännöimään ilmoittamatta. Teen kotona töitä, joten se, että olen kotona ei tarkoita että olisi aikaa tai kiinnostusta seurustella. En kyllä edes avaa ovea, jos vieras ei ole etukäteen ilmoittanut.

Hirveän kylmää varmaan jonkun mielestä, mutta näin meillä ja samoin itse kunnioitan muiden kotirauhaa.
 
Riippuu kuka tulee kylään, molempien vanhemmat saa tulla ilmoittamatta kylään, muut saa
ilmoittaa tulostaan vaikka tuntia aikaisemmin.
 

Yhteistyössä