Vuoden 2008 lapsettomuushoidoista plussanneet

Marimilla ja ISI Paljon onnea tytöstä. Taitaa olla tän pinon ensimmäinen.

Ulpikselle toivotaan että kaikki menee hyvin ja saatte pian maailmaan ihanat pojat.

Hobe Ihanaa kun 'tuttuja' tulee lisää. Olenkin jo onnitellut sua pömppiksiin. Täällä alkaa muut olla niin pitkällä, ettei osaa kommentoida mihinkään mitään ja huulipyöreenä vaan lukee ja ihailee pyöreitä massuja. Mulla on kans ollut muutamina päivänä tosi huono olo. Ei maistu ruoka ja sit oksettaa kun syö. Hedelmäsoseiden voimalla mennään.. :/ Kävitkö sä missään vaiheessa verikokeessa? Sulla on ollut kokoajan niin ihanan positiivinen asenne, että eihän muuta vaihtoehtoa ole, kun että kaikki on vatuilla hyvin.

Ulpu 7+5
 
Tuttuja nimiä löytyy! Pääsenkö mukaan? Elämän ensimmäinen plussauutinen tuli tänään ekasta IVF:stä 5 ja 1/2 vuoden yrityksen jälkeen. Aika epätodellista ja juhlallista siirtyä lapsettomista odottajiin! Huh! =) =) =)
 
Onneksi olkoon Marimilla , Isi ja Tyttö!!!! :flower: :flower: :heart:

Tervetuloa Mimi!! Ja onneksi olkoon!! Te uudet voitte sitten pitää tätä ketjua pystyssä kun meitä vanhoja alkaa poksahdella tasaiseen tahtiin.. :D

Fintun epätoivoisiin kysymyksiin vastauksia.. Pinnasängynsuoja on NetAnttilasta ja vauvanpesiä voi tilata http://www.wombi.fi/

Mun pesä tosin on huutiksen kautta eikä ollut ihan noin suolainen hinta.. Tosin huomasin, että kun mun pesässä oli mukana kaks lakanaa ja niistä toinen eli tuo kuvassa oleva ei oikein suostunut toimimaan kunnolla.. Niin huutismyyjä onkin huijannut minua pikkuisen ja tuo kuvan lakana ei taidakaan olla alkuperäistä Wombi-tuotantoa vaan hänen itsensä tekemä.. :/ No, onneksi toinen toimii hyvin ja "pingottuu" oikein pesän päälle.

Ikeassa on muuten ihania puuvillasatiinisia pussilakanasettejä vauvalle. Tänään semmosta silittelin kaappiin muiden ohessa. Se täytyy kyllä sanoa, että äitin tekemät on ihan priimaa mutta esim. NetAnttilasta tilatut pinnasängyn lakanat oli ihan kieroja!

Ikealle vähän miinustakin... Kasaan parhaillaan hoitopöytää.. Tai kasasin kunnes huomasin, että en pääse kasauksessa eteenpäin kun mulla on kaks samaa osaa ja yks puuttuu!!! :headwall: :headwall:
Pitää huomenna soittaa sinne ja kysyä miten toimia kun ei mulla todellakaan ole mitään kuittia tallessa! Ja vaihtamaan en ihan heti lähde.. Eiköhän tuo selviä.
 
Huomenta.. Ja kiitos sille unessani kiusaa tehneelle naiselle, jota kohtaan käyttäydyin rumasti... :hug:

Hih.. Olin unessani Ikean vessassa ja joku emäntä piti tahallaan ovea auki niin, että meikäläinen näkyi suoraan pytyltä käytävälle enkä tietenkään saanut pissattua kun kaikki tuijotti. Lopetin yrittämisen ja menin valittamaan naiselle päin naamaa tosi rumasti, sylkäisin jopa päin kasvoja.. Kun heräsin niin tajusin, että onneksi hän käyttäytyi niinkuin käyttäytyi koska oisin varmaan "ilman häiriötä" pissannut unissani sänkyyn!!! :D :D
 
Paljon Onnea Marimilla ja isi tytöstä!!! :flower: :flower:

Tervetuloa Mimi! :wave: Onneksi olkoon!!! :flower: :heart:

Ihanaa, kun uusia plussia poksahtelee pinoon samalla kun vanhat alkaa jakautumaan ja poksahtelemaan :LOL:
Rohkeasti vaan kaikki uudet kirjoittelemaan! Tämän pinon pitää pysyä pystyssä, että kaikki lapsettomuuspuolelta pääsee siirtymään tänne ;)

Raitiksella hauska uni :LOL:
 

Tervetuloa taas kaikille uusille! =)

Marimillalle ja miehelle paljon onnitteluja tytöstä! Ja terveisiä! Tarkempaa kertomusta odotellessa... =)

Ulpikselle tsemppiä! Vaikka tuskinpa tätä ehdit enää lukeakaan :).

Ulpulle onnittelut hyvistä ultrakuulumisista :). Toivottavasti se tuhruilu nyt vihdoin hellittää. Muistissa on vielä huhtikuulta, kun samojen huolien kanssa painin. Tuhrua tuli kahteen eri otteeseen, jälkimmäisellä kerralla se jatkui 5 päivän ajan, jolloin lopulta päädyttiin tarkistusultraan, kun meinasi hermot jo alkaa pettää.

Kuunkulta teillähän kuulostaa tosi mahtavilta noi valmennukset! Tosi perusteellista kuvauksesi perusteella. Noistahan voi oikeasti olla hyötyäkin. Itelle ei kyllä loppujenlopuksi jäänyt noista meidän sessioista käteen oikein mitään muuta kuin kasa esitteitä. Varsinkin ne kerrat, joilta odotti jotain hyötyä, eli "synnytys" ja "vauvan hoito ja imetys" oli kyllä tosi pettymyksiä. Ekassa synnytyksestä kertoi vain terveydenhoitaja, kun paikalle pyydetty kätilö eikä tämän varahenkilö kumpikaan päässyt tulemaan. Hengitystekniikoita ei kuulemma enää opeteta, riittää kunhan muistaa hengittää. Rentoutumiset kuitattiin sillä, että jos kiinnostaa, niin voi pyytää lainaksi DVD:n jossa niitä opastetaan. "Vauvan hoito ja imetys" - sessioon tuli vierailemaan pariskunta 3 viikkoisen vauvansa kanssa, ja he sitten kertoivat kokemuksiaan. Ei siinä mitään, olihan se mukava kuulla miten synnytys oli sujunut ja kuinka paljon isää oli jännittänyt kylvettää pikkuista, mutta itse olisin kaivannut jotain konkreettisempaa juuri tyyliin imetysotteista, jotka sitten kuitattiin "kyllä ne siellä OYSissa neuvoo, kun ite jaksaa sitten pyytää". Lisäksi se perhevalmennukseen käytettävä tila on avoimen käytävän varrella, josta lappaa lapsiperheitä jatkuvasti ohi lääkäriin, eikä ilmanvaihdosta ole mitään tietoakaan. [/valivalivali]

Raitiksen unelle naureskellaan täälläkin :D. Ja äitisi pesänrakennusinnolle, mahtava äiti sulla :). Ihanan näköinen tuo pinnasänky! Itekin mietin tuota wombia, mutta jäi sitten kuitenkin lopulta hankkimatta. Enpä muuten huomannut noita edes huuto.netistä katsellakaan, kiitti vinkistä! Kasailin sänkyä viime viikonloppuna ja samanlaisen taistelun kävin sen reunapehmusteen kanssa. Ei se oikein toimi, jos haluaa pinniksen sivuvaunuksi omaan sänkyyn. mutta kyllä se nyt jotenkin jäi siihen paikalleen lopulta. Lisätuskaa aiheutti patja, jonka piti olla oikeaa kokoa, mutta joka ei kyllä mahdu pituus- EIKÄ leveyssuunnassa tuohon meidän pinnikseen kuin hirveän survomisen jälkeen.

Kalkinpoistosta oli puhetta. meillä toimi laattoihin ihan tavallinen kalkinpoistoaine. Hanoihin oon käyttänyt sellaista "ihmesientä", johon ei pesuainetta laiteta ollenkaan vaan ainoastaan kastellaan ja hinkataan. En nyt tietenkään muista sitä merkkiä. pitää tarkistaa kun pääsen kotiin.

Tässä muuten meillä toimiva resepti miehen pesänrakennusinnon sytyttämiselle: "Nyt sun muuten kannattais järjestää se peli-ilta kavereitten kanssa ennen kuin vauva syntyy. Täällä pitäis kyllä siivota sitä ennen.". Nyt on meillä lattiat imuroitu ja pesty, pesuhuone ja sauna kuurattu puhtaiksi, ja alakerran huonekalut järjestelty toimivammin, vaunuille tilaa tuulikaapissa ja varastonkin siivous aloitettu! Tavoitteena oli lähinnä tuo lattioiden imurointi ja pesu, mutta kun mies pääsi vauhtiin niin eihän siitä touhusta loppua tullutkaan ennen kuin iltamyöhällä :)

(.) ei mitään uutta. ensi viikon istukkakontrolliultraa odotellaan. Neuvolassa hoitaja vahvisti sen, mitä itse oltiin epäiltykin: jos ei oltais käyty omalla kustannuksella siinä 4D:ssä (kaupunki kun tarjoaa vaan np-ultran), niin olis jäänyt istukan paikka kohdunsuulla kokonaan huomaamatta, varsinkin kun mitään oireita (esim. vuotoja) ei ole ollut. Vähän hirvittää ajatellakin, mitä synnytyksessä olis tapahtunut, jos ei olisi ollut koko hommasta mitään tietoa. Näin meillä Oulussa...
 
Onnea Marimillalle ja Isille! :heart: :flower: :heart:

Tervetuloa tälle puolelle Hobelix ja Mimi, loistavaa kun saadan uusia onnistumisia =) ONNEA! Nyt sit vaan nautitte raskauden 'ihanista' alkuajoista kuvotuksineen ja väsymyksineen: niitä me jo melkein kaiholla täällä muistellaan :) Ja tiedetään hyvin kaikki se epävarmuus, mikä uutiseen vielä liittyy... Haleja molemmille! Ja Hobelix: missä päin unkaria vaikutat? Itse olen nim. lähellä pääkaupunkia :wave:

Kuunkulta, ihanaa, että mies voi paremmin. Karkasi sairaalasta... en tiedä pitäiskö itkee vai nauraa... :headwall: Pöhkö mies sulla :) Ja ihana minimaha! Odotan itse valmennuksia kuin kuuta nousevaa, toivottavasti meillä täällä on jotain saman tyyppistä kuin sullakin. Vähän kyllä pahaa pelkään, sillä täkäläinen valmennus on jenkkiklinikan järjestämä. Jos Raitiksella oli Raneja ja Ranen tyttiksiä, niin täällä on sit varmankin supertrimmattuja edustusvaimoja joilla on omat, jenkkilästä tilatut doulat mukana :D Onko muuten se kävelyapulaite verrannollinen ns. taaperokärryyn http://www.pikkupingviini.fi/index.php?id=2&products_action=view&products_id=658 ? Sellaista olen ajatellut pienelle hankkia, mutta jos sekin on vaarallinen???

Raitis, aikamoisia unipätkiä vetelet ja vielä hienoja filmejäkin niiden aikana katselet! Mahtavaa, saat nukuttua 'varastoon' :)

Cattus, huh, olipas 'läheltä liippas' -tilanne teillä! Onneksi menitte 4D:hen niin ette joudu hätäsektioon ainakaan tosta syystä tai satu jotain pahempaa... Uh, oikein kauhistuttaa ajatellakin mitä olis voinut seurata :eek:

Ulpulummukka, täällä on peukut ja varpaat pystyssä!!! Jaksamista!!!

( . ) senkun leviää, ja näyttää varsinkin istuessa aika kornilta :D ja minä vaan nautin! On se vaan ihanaa omistaa kunnollinen vauvamaha! unista puheen ollen: Viime yö meni sitten röntgenissä, missä inhottavat lääkärit ja hoitajat puhuivat vain erittäin huonoa englantia (olivat suomalaisia) eivätkä antaneet minulle mitään suojia vatsaa varten! Huusin ja rimpuilin, mutta väittivät, etteivät röntgensäteet vauvaa vahingoita. Lopulta joutuivat sitomaan minut kiinni ja silti jatkoin sätkimistä, kunnes päättivät laittaa minulle epiduraalin... Pistovaiheessa onneksi heräsin. Nyt naurattaa, mutta tunnelma unessa oli aika ahdistava, kun pelkäsin, mitä vauvalle tapahtuu. Saisivat jo nämä omituiset unet piisata, niitähän on ollut ihan alusta saakka.

Muuten ei ihmeitä. Vielä yksi lentäen tapahtuva työmatka pitäisi saada tehtyä ensi viikolla, sitten pääse rauhoittumaan. Onneksi, sillä lentäminen väsyttä kyllä jo vähän. Ja eikös 28 viikon jälkeen tarvita jo lääkärintodistuskin? Ainakin väittivät sellaista kentällä, joten kai siihen on uskottava?! Rinnoista muuten muistaessani: kasvavat jatkuvasti ja erityisesti nännit ovat kipeät, koska ovat jatkuvassa sojotusmoodissa :) No, kaipa tää on hyvää harjoitelua imetykselle... Oletteko jo muuten päättäneet, käytättekö Lansinohia vai Bepanthenia imetysaikaan?

Halauksia kaikille :wave: !!!

Maija+Masukki 25+6

 
Ihan pikana.. Tuo Taaperokärry on ihan turvallinen (jos nyt vasta kävelemään opettelevalle vauhtiveikolle mikään voi olla tarpeeksi turvallinen..) ;) mutta ne horror-vehkeet on tämmösiä: http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=88083761
 
Marimillalle, isille ja pikku tytölle kovasti onnea!!!! Varmasti ihanaa kun sen nyytin saa vihdoin syliinsä. Meinaa tulla tippa linssiin pelkästä ajatuksesta :heart:

Mimi tervetuloa ja onnea plussasta! :flower:

Itse nukun nyt paremmin kun laitan tyynyn yöksi selän taakse ja rintojen ja masun eteen. Sänky on täynnä tyynyjä :)

Mä en ole vielä laittanut vaavin sänkyyn patjaa enkä vuodevaatteita, nyt tuli into päälle kun näin Raitiksen sängyn =) Me ostettiin paikallisesta Pikku-Piiasta reunapehmuste, pussilakana, yläverho ja tanko 75e. Ja oli jotain poistoja, eli muka tarjouksessa. Ihan älyttömiä hintoja, ei voi muuta sanoa!

Marica
 
Onnea Marimillan perheelle tyttövauvasta! Ihanaa, tämän pinon ensimmäinen vaavi on siis maailmaa ihmettelemässä!

Hobe mulla ei ole koskaan ennen ollut mitään ongelmia hampaiden pesun kanssa (joskus on ihmetyttänyt, kun tutut valittavat hampaiden pesun oksettavan...) no, nyt on. Aamut mulla sujuu muutenkin ihan hyvin, ja hampaidenkaan pesu ei ole ongelma. Mutta illalla - mä olen erittäin huonovointinen viimeistään klo 20 lähtien, hampaat saan jotenkuten ehkä pesaistua, hammasharjan suuhun laittaminenkin on ällöä. Mutta olen ratkaissut asian niin, että pesen silloin huolellisemmin kun pystyn. Ja tuskinpa mulle reiät muutamassa viikossa tulee, kun ei niitä tähänkään asti ole montaa aikuisiällä ilmentynyt =) .

Olen niitä naisia, että vauvan varusteet ja vaatteet ehtii sitten myöhemminkin pikkuhiljaa. Vauva kainalossakin saa vaunut tain pinnasängyn haettua kaupasta. Sitteriä en ajatellut ollenkaan hankkia tälläkään kertaa. Hoitopöydän hankinnan ajattelin jättää kokonaan väliin, parin-kolmen kuukauden takia en moista tilantukkoa hanki. Muitakaan "vekottimia" ei meillä tälläkään kertaa tarvita. Just joo... :LOL: Nyt olen viikossa pyörtänyt kaikki "periaatteeni". Asumme kahdessa kerroksessa, joten kahden vauvan kanssa on varmasti kätevintä pitää alkuun sänky kummassakin kerroksessa ja jonkinlainen hoitotaso vanhasta pöydästä tms. Kahden viihdyttämiseen voi joskus olla tarpeen sitteri ja myöhemmin leikkialusta lelukaarineen, jotta saa vaikkapa ruoan tehtyä loppuporukalle. Että niin ne tarpeet muuttuu matkan varrella. Tai pitäisikö sanoa Mustikkareissulla :LOL: Kävin jopa viikonloppuna ekan kirppisreissun ja löysinkin muutamia pieniä paitoja ja potkareita. Sekä kestovaippoja :saint: . Niitä käytin jo edellisellä ja sitä hyväksi havaittua "systeemiä" en nytkään vaihda. Pyykkiä tulee muutenkin, ei yksi koneellinen parin päivän välein sitä enempiä lisää. Minusta jopa helpompaa kuin vaippapakettien raahaaminen kaupasta. Itse asiassa poika oppi nopeasti kuivaksi (alle kaksi vuotiaana) eikä edes kesällä ollut vaippaihottumaa tai hikinäppylöitä.

Melkein olen Raitis kateellinen sulle äidistäsi. Voi olisipa minullakin tuollainen äiti! Me kerrottiin mun äidille vasta viikko sitten raskaudesta ja että kaksoset on tulossa. Äiti oli kyllä tietty erittäin iloinen, on uutista odottanutkin. Lupasi tulla auttamaan, kun vaan tarvitaan. Kerroin, että voi aloittaa ikkunan pesusta vaikka heti. Mutta kuulemaa ei hän sitä, vaan sitten kun vauvat on syntyneet - hän niin mielellään lykkää niitä vaunuissa sitten ulkona (just niin minäkin!)...?! :/ Ja kuulemma sitten kun vauvat ovat jo isompia, kyllä hän voi niitä hoitaakin ihan. Sarkastisesti sanoin, että 5-vuotiaina vai? Ei ei kyllähän jo 3-vuotiaat pärjää ilman äitiä! Juuu-uuuu... On kuulkaa äideissä eroja :LOL:

Nauttikaa masuistanne! Ulpu ole rauhallisin mielin sinäkin, toivotaan että pieni vaan vähän säikäyttelee!

Mustikat 10+1
 
Niin ja Ulpikselle tsemppiä! Sä taidat jakautua seuraavaksi.

Sanoin miehelle tänään K-raudassa, että kohta tarvitaan tuollaisia rakennuskärryjä mitä siellä on myytävänä. Saa pian kärrätä mua niissä ;)

Voi kun itsekin olisi jo tuossa poksahtamisvaiheessa, vaikkei siihen enää kauan mene. En malttaisi odottaa enää yhtään! Jotenkin tosi levoton olo jo nyt. Mietin tässä sitä, että meneeköhän meidän la:t enempi lähemmäs totuutta kun normaaliraskauksissa koska tarkka hedelmöityksen ajankohta on selvillä? On toki poikkeuksia niinkuin tässäkin ketjussa. Tässä joutuisi odottamaan vielä sit reilu 6 viikkoa, huh! Hyvä kun jaksan nyt lyllertää tän masun kanssa.

Marica
 
Joo mäkin aion tuon taaperokärryn hommata jossain vaiheessa. Se on ihan turvallinen :)

Cattus, huh! Onneks kävitte siinä 4 D:ssä!

Maija-mamma, taitaa vauvasta tulla isona lentäjä ;)

nyt tulee omaa napaa....
ISO ongelma...rokotuksista raskauden aikana...tietäiskö joku?
Sain nyt vasta selville, että mun jäykkäkouristusrokote( tetanus) ois pitäny uusia vuonna 2005!!! 10 vuoden väleinhän se pitää uusia. Oon siis jo 3 vuotta ollut ilman kunnollista suojaa!!!
:eek: . Kauhulla vaan muistelen tässä, et mitä olen 3 vuoden aikana möyrinyt puutarhassa mullassa ja varmaan on ollu haavoja käsissä..sitten olin siinä laparoskopia-leikkauksessakin.
Apua!Yritin soittaa gynelle ja lääkärille, mut ei kukaan enää vastann, kun huomenna täällä on kansallinen vapaa-päivä, eikä viikonloppunakaan voida tehdä mitään. Onkohan vauva saanu multa nyt ollenkaan niitä vasta-aineita tetanukseen? Paniikki...paniikki...
:headwall: Netistä koitin etsiä tietoa...ja kuulemma raskauden aikana voidaan rokottaa....
mut voidaanko näin lähellä synnytystä?

Kuunkulta ja poitsu 34+5
 
Heippa!

Kuunkulta, en osaa valitettavasti yhtään auttaa tuossa tetanus-asiassa. Raitis, huhuu! En usko, että ainakaa isoa syytä huoleen on.

Auris, ihailtavaa jos aiot pyörittää kestovaipparumbaa kahden kanssa. Mua toisaalta se kiinnostaisi ihan taloudellisista syistä, mutta en vaan luota itseeni ja arjen sujumiseen sen kanssa. Joko pyydän sua pitämään mulle opetustuokion tai sitten tiedän kenelle lahjoitan äippäpakkauksen kestot =) Olisi niin kiva muutenkin nähdä vielä ennen poksahtamistani, mutta Turkuun en taida enää jaksaa matkustaa, vaikka mies siellä liikkuukin viikottain työn puolesta. Hauskalta kuulosti sun suunnitelmat ja ihan hyödyllistähän ainakin suunnitella hyvissä ajoissa niin on selkeät sävelet sitten lähempänä, kun ei enää oikein edes jaksa kaupoissa kiertelyä.

Marica , kuulosti taas niiiiin tutulta mitä kirjoitit.
A) sänky on täynnä tyynyjä - mulla sen selkätukityynyn ja vatsatukityynyn lisäksi jalkojen välissä on kaksi tyynyä ja joskus vielä yksi rutistettava tyyny (jostain syystä rauhoittaa mun nukkumista kun halaan tyynyä ).
B ) EI JAKSAISI ODOTTAA! Ja mulla viikkoja on edessä (toivottavasti) yli se kuusi viikkoa nyt ainakin. Kun tuntuu, että kroppa alkaa olla nyt jo valmis ja henkisesti erityisesti. Vatsa vastaa yksösraskauden loppuvatsaa ja kaikki on raskaana pallona tuossa edessä - huh. Ja vauvat tuntuvat niin isoilta vahvoine potkuineen - tuntuu käsittämättömältä, että ohut vatsanahka vain tuossa välissä..että melkein voisi nähdä pikkuiset... joo, jos olisi röntgenkatse - mitäköhän mä oikein yritän selittää, en ymmärrä itsekään :whistle:

Tiltaltti, lähdit alkuviikosta tarvikeostoksille - jäitkö jumiin ostostesi kanssa, kun ei mitään ole kuulunut :LOL: Vaan nythän taidat olla siellä jossain auringon lämmössä. Täälläkin loppuivat juuri aurinkoiset kelit ja onpahan satanut..

Hobsku -ystävä. Ihanaa saada sinut tänne. Olen varma, että kaikki on todellakin pikku-vatuilla erinomaisesti.

( . ) Tosiaan, aika valtavaksi on vatsa kasvanut. Muutenkin alkaa se vauhtivaihe taas jäämään ilmeisesti taakse. Olo on raskas ja väsyttää aika lailla. Lukuisista tyynyistä huolimatta yöunet on hyvin katkonaiset ja vauvat mekastavat siinä 2-5 välillä oikein vuoroissa niin että takuuvarmasti jonkun pätkän saavat äidin pidettyä hereillä. Ehkä tämäkin taustalla jo siihen, että kaipaa niitä vauvoja jo maailmaan. Välillä huomaan istuvani vauvojen huoneen lattialla pehmeällä matolla ja katsovani aivan ihmeissäni sänkyjä, kaukaloita, vaunuja. Meille tulee kaksi vauvaa - minun ja mieheni lapset.. joita olemme niin kauan ja hartaasti odottaneet. Miksi sitä on vieläkin niin vaikea käsittää??

Miru 28+3
 
Marimilla ja perhe! Aivan ihanaa varmasti saada oma pieni tyttö perheeseen. :flower:

Mimi, tervetuloa vaan mukaan joukkoon. Ja onnea plussasta!

Olen myös kuullut, että Taaperokärryt on turvallisia ja kuulemma tosi hyviä ja käytännöllisiä pikkutaaperoille. Itse asiassa ostettiin sellainen kummilapsellemme viime kesänä. Lastentarvikkeen myyjä kehui kovasti.

Sitten taas galluppia: millaisen patjan olette hankkineet pinnikseen? Niitä kun tuntuu olevan todella monenlaisia. On ohutta superlon-patjaa, paksumpaa joustinpatjaa ja kaikkea muuta siltä väliltä. Mietin vaan, mikä olisi pidemmällä tähtäimellä pinnis-ikäisen lapsen kannalta hyvä. Millaiseen olette päätyneet?

Kuunkulta, en kyllä osaa valitettavasti sanoa rokotuksiin yhtään mitään. Olisiko kenties turvallisempaa ottaa rokotus vasta synnytyksen jälkeen?
 
Mitä Miru huhuilit? =)

Onneksi Cattuksen istukka-asia selvisi muuta kautta. Ei olisi ollut kovin kiva yllätys synnytyksessä... :|

Meidän pinniksen patja on tämmönen.. http://www.netanttila.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?storeId=1444&productId=403139&shopId=10008&findPath=true&compartmentId=10070&categoryId=10490&catalogId=1444&ddkey=ProductDisplay

En mä kyllä tuota petaria kovin muhkeaksi sanoisi mutta eipä vauva sellaista tarvitsekaan.
Patja-aiheesta oli juuri keskustelua: http://kaksplus.fi/keskustelu/t242213

Voin vain kuvitella Mirun mahan kokoa.. Tämä yksöismaha on jo ihan "kivan kokoinen"... Että mitäs sitten kun sulla on joskus 8viikon päästä vielä isompi... *HUH*
Täällä kans tulee katteltua vauvatavaroita jotenkin ihmettelevällä asenteella.. Vähän yhä epäillen, että meillekö tosiaan on vauva tulossa..?

Kuunkullan rokotusaisana en kyllä osaa sanoa mitään...

Mä olin pitkään vastaan, että en voi missään tapauksessa hyväksyä käytettyä turvakaukaloa vauvalle kun ei sen taustoista voi tietää mutta sitten mies ilmaisi asian vähän "kierosti".. Mitä jos me ostetaan uusi niin eikö kenenkään pitäisi ostaa sitä meiltä? No.. Ööh.. Se on vähän eri asia, tottakai meiltä voisi ostaa.

Sitten asiaa pohdittuani tulin siihen tulokseen, että voin ostaa käytettynä jos näen mistä se tulee, millaisesta paikasta ja millaiselta ihmiseltä. Näin siinä sitten kävi, että hain tänään mustan käytetyn Brio Primo-turvakaukalon. Ja täytyy myöntää, että ihan hyvältä vaikuttaa. Takuuta on vielä voimassa ja edellinen käyttäjä oli uskomattoman söpö pikkumies, joka opetteli kävelemään vaihtelevalla menestyksellä. :heart:

Ja mitä edellä mainittuun vauvatavaroiden ihmettelyyn tulee niin nyt meillä kulkee autossa tyhjä kaukalo isofix-kiinnikkeissä ihan niinku ois jo muka vauvakin maailmassa.. Tuntuu hienolta. :D
 
moikka kaikille uusille ja vanhoille tosi pitkästä aikaa, anteeksi et mua ei oo tääl näkyny ja kuulunu..

täällä raskaus menny tosi hyvin, mitä nyt supistuksia aika aikasessa vaiheessa tuli mut nytku niitä sais olla niin ovat kadonneet aika olemattomiin..
rv35 vauva oli kiinnittyny jo, kohdunsuu oli auki 1cm ja kanavaa jäljellä 0,5-1cm et jotain ne supistukset oli aikaseksi saanu.. ennustettiin et syntyy aikasemmin mut ei oo kuulunu.. kotona on kaikki valmiina vauvaa varten paitsi vauva itse:)
aika tuntuu kuluvan tosi hitaasti et ei auta muuta ku odotella..

t:heidh ja poitsu 37+5
 
Kuunkulta mulla on aivan sama tilanne tetanuksen suhteen, joten no hätä! Mulle se olisi pitänyt uusia about vuosi sitten, mutta eihän noita itse tule seurattua. Raskauden eikä imetyksen aikaan sitä suositella pistettäväksi koska ei ole riittävästi tutkimustietoa mitä se voisi aiheuttaa vauvalle. Jos et ole saanut mitään oireita mullasta niin kaikkihan on ok. Mulle sanoi neuvolalekuri, että tosiaan mullan kanssa ei saa olla tekemisissä, aina saattaa olla jotain haavoja käsissä. Varottava ettei astu naulaan, koiran tai kissanpuremia jne. Ja voitko kuvitella, mun raskauden aikana on 3 krt vieras koira hyökännyt meidän koirien kimppuun agressiivisesti, onneksi jättänyt mut rauhaan, huh! Ja miten harvoin noita tilanteita yleensä sattuu. Ja koirat ovat selvinneet hengissä, luojan kiitos. Ja th sanoi viimeksi, että nyt ollaankin tarkistamassa sitä kuinka usein tetanus tarvisi uusia. Ilmeisesti jatkossa ehkä jopa vasta 15 vuoden välein. Jos on saanut nuorempana säännöllisesti kyseisen rokotteen niin suoja on todennäköisesti reilust pidempi kuin se 10 vuotta. Mutta kannattaa olla varovainen varmuuden vuoksi, eihän tohon suojaan voi sillä lailla luottaa. Mua helpotti silti tuo tieto. Mä itse otatan tetanuksen ainakin heti kun lopetan imetyksen niin ei sitten taas unohdu jos vaikka kuinka piankin aletaan toista muksua yrittämään.

Miruliini mä halailen yöllä myös muhkeaa tyynyä ja kummasti se rauhottaa. Tulee nukuttua tosi hyvin, helposti se 10 tuntia. Joskus herään aamulla siihen kun vaavi mekastaa masussa. Antelee niin tiukkoja potkuja, että ihankuin se yrittäisi sanoa, että "hei nyt mutsi ylös jo!" ;)

Heidh varmasti odottavan aika on pitkä jo tossa vaiheessa! Kun se on jo tässäkin vaiheessa. Mä alan noilla viikoilla taatusti touhuamaan kaikkea mikä mahdollisesti saisi vaavin syntymään =) Koitahan jaksaa, ei siinä enää kauan mene...

Kävin juuri parturissa ja mun parturi sanoi, että näinköhän meidän lapsi perii mun hiustyypin. Mulla on todella paksu ja luonnontaipuisa tukka. Miehellä myös luonnonkiharaa. Eli kiharat sillä varmaan ainakin on...Tätä en muuten aiemmin tiennyt. Lapselle voi tulla ruskeat silmät vaikkei kummallakaan vanhemmalla ole. Mä en uskoisi tätä muuten, mutta kun olen nähnyt, että se on mahdollista. Aika erikoista.

Täytyy varmaan kohta ostaa jo valmiiksi se tissirasva jota imetyksen aikana suositellaan. Se oli joku lano.. tai lani...ei sitten tarvi miehen lähtä osteleen sitä yksin...

Marica ja poju 33+3
 
Rokotuksista. Olen elävä ja "kohtuullisen terve" esimerkki, että eipä niin haittaa vaikkei rokotussuoja olisi ajantasalla. Mulla ei taida olla mitään voimassa, aikuisiällä ei ole rokotuksen rokotusta annettu. Kaikkien mahdollisten eläinten kanssa on tullut oltua tekemisissä, puutarhassa ei läheskään aina ole hanskoja tai ne on ainakin risat ja ulkomaillakin olen ollut. Että ei ne taudit niin vaan tartu. Ja miksei ole rokotuksia, suoraan sanottuna ei tullut edes mieleen uusia niitä... :x Mutta olen nytkin yhtä rauhallisin mielin kuin aiemminkin. Perushygienia, käsienpesua sitä tulee tietty harrastettua eläin- ja puutarhasessioiden jälkeen.

Miru, en sanoisi että kestovaippailu on millään tavalla "ihailtavaa". Ymmärrän kyllä mitä tarkoitat. Se nyt vaan on vaippailua siinä missä kertiksetkin. Voi olla, että koska se ei ole mulle outoa, enkä "jännitä" vauvojen hoitoa, tiedän minkä tahansa sujuvan kaksostenkin kanssa :).

Tyynypinot, voi niin tuttua edellisistä raskauksista! Niillä saa yön sujumaan! Meillä taitaa olla muutaman kuukauden päästä olla varsinainen tyynysota. Nimittäin isännällä on aina kaksi tyynyä pään alla ja yksi vielä "varana" päänvieressä, lisäksi HÄN halaa joka yö tyynyä ja usein vielä yrittää halata sen takaa minuakin :D. Mahdetaanko mahtua enää 180 cm sänkyyn kohta.... :LOL:

Tää tyttö lähtee kotiin. Ihan katkipoikki. Työviikot vetää mehut ihan kokonaan.

Mukavaa viikonvaihdetta kaikille mammoille!

 
Kiitti vastauksista tohon rokotusasiaan!
Marica ja Auris, huh! helpotitte tätä mun panikointia tuosta rokotuksesta :)

Raitis, Mekin saatiin käytetty Römer babysafe-turvakaukalo. Oisin ensin halunnu ostaa uuden, kun olin epäileväinen et en haluu kenenkään vanhaa. Mut kun on tutuista kyse ja tiedetään etteivät ole kolarissa olleet. Se on ihan uudenveroinen ja hyvä merkki. Pestiin ne pehmusteet ja se on ihan kuin uusi.

Kati, Pinniksen patja, on meillä aika kova,( kuulemma parempi vauvalle sellainen kova kuin pehmeä ), jotain sellaista muovautuvaa vaahtomuovia mitä lie se sisus ja sitten kosteutta estämään sellaista kookosjutskaa. Saatin kanssa tämä patja käytettynä tutuilta. yhdellä vauvalla ollut käytössä ja myös ihan hyväkuntoinen, ei ole pissattu tms. kun ovat käyttäneet aina suojaa patjan päällä.

Se pinnasänky saatiin myös. Mut aateltiin ottaakin se vasta vähän myöhemmin käyttöön, kun nyt saatiin vauvalle sellainen pienempi korisänky, pyörillä liikuteltava, tosi kätevä...miksikä niitä nyt suomeksi sanotaan?ääk!...mä alan aina vaan enemmän unohtelemaan sanoja suomeksi...apuuva...ja pitäis vielä vauvalle opettaa suomea :LOL:

Me ollaan saatu tosi paljon kaikkee lahjaksi kavereilta. Ei mikään ihme kun ollaan tuttavapiirissä ne "viimeiset" lapsensaajat ja muilla on jo ne viimeiset lapset, ja eivät enää tarvitse vauvantarvikkeita. Mutta silti sitä rahaa palaa vauvan tarvikkeisiin. Olen yllättynyt et sitä tarvii niin hirmu paljon kaikkea....tai sit se vaan tuntuu siltä kun pitää kaikki hommata kerralla.

heidh, sulla ei varmaan mene enää kauan synnytykseen, kun paikat on noin hyvin valmiina. :) Kätilö sanoi mulle, et silloin synnytys on nopeampi, kun ei tarvi niin paljon avautua.

Kuunkulta ja poitsu 34+6
 
toivottavasti ei mee kauan enää mut mulla on pelko et menee sen 2vkoa yli, meille on tulossa noin.4kg poika et se ei kasvais ihan hirveesti enää siitä..
tylsä vkon:n loppu edessä ku mies töissä.. tulis sit taas siivottua kämppä ja nyt harjotus supistuksii ihan kivasti.. on se kyl kumma et nyt ku sais supistaa kunnolla niin ei niit tuu muutaku tollasii lälläreitä.. täytys yrittää nauttii täst loppuajasta jotenki..

meillä on menny noihin vauvan hankintoihin ihan älyttömästi rahaa ku kaikki piti ostaa ja ku oon vähän sellasta tyyppiä et käytetyt ei kelvannu niin saampa syyttää itteeni.. meillä ei oikeen kaveripiiris ole viel lapsia ja sit jos on niin ei enää mitään pieniä..

jos vaikka lähtis loikoileen sohvalle, moikka, palataan taas

t:heidh ja poitsu 37+5
 

Yhteistyössä