Vuoden 2008 lapsettomuushoidoista plussanneet

No oho, Raitiksen äiti on todella pistänyt tuulemaan =) Kateeksi käypi, meillä on ainoastaan miehen äiti joka ehkä joskus sitten ostaa jotakin vaaville. Eikä sekään osoita sen kummempaa innostusta tulevasta jälkipolvesta. Mun puolelta isovanhemmista ei ole juurikaan mitään apua syystä tai toisesta. Mut pääasia, että me iloitaan kovasti tästä vauvasta ja lähipiiri joka koostuu sisarista ja ihanista ystävistä =)

Mä en myöskään osaa vastata Hannelen kysymykseen kun ei ole kokemusta passista.

Mua raivostuttaa kun en ole löytänyt mitään ainetta millä saisi vedestä tulleet kalkkeumat hinkattua vesihanoista suihkutiloissa. Me asuttu vasta vuosi tässä, näyttää olevan aika kalkkista vettä. Mulla on purkki suihkutettavaa ainetta jolla pitäisi kalkkeumat lähtä. Ei lähde, ehkä hivenen vaalenee. Kertokaa tälle siivoushullulle jos tiedätte jonkin hyvän aineen :LOL:

Meillä on menty jo pitkälle tulevaisuuteen ajatuksissa . Mies nimittäin suunnittelee jo kovasti millaisen moottoripyörän ostaa sitten pojulle aikanaan. Jos poitsu haluaa. No haluaahan se tietenkin kun isilläkin on. Mä en pysty vielä sulattamaan tuollaista ajatusta, on ne niin vaarallisia vehkeitä. Ainakin jos niillä hurjastelee. Meidän pikku sydänkäpyselle jos jotain kävisi niin...

Ja mun ruokahalut senkuin kasvaa. Sitä sanotaan ettei loppuvaiheessa enää muka jaksa syödä paljoa kun vatsalaukku kutistuu kohdun tieltä. Ja pöh, kyllä tämä nainen jaksaa ainakin syödä usein ja kunnon annoksia! Muuten alkaa tärisyttämään. Iltaisin kyllä huomaan olevani niin ähky ettei napa enää vedä juuri mitään, hih.!

Mua alkanut mietityttää enempi synnytykseen lähtö. Missä vaiheessa sinne oikeen kannattaa lähtä kun täältä ajaa tunnin sairaalaan. Yksi nainen oli lähtenyt liian myöhään ja oli sitten synnyttänyt matkalla sairaalaan yhden huoltoaseman pihalla. Ja autossa vielä. Kätilö oli mennyt ottamaan pienokaisen vastaan, olivat olleet siis jo lähellä sairaalaa. Toki olen saanut ohjeet neuvolasta mutta kun jokaisen keho toimii eri tavoin. Ja ei viitsisi kovin montaa kertaa ajella sairaalaan, helposti laittavat takaisin kuulemma jos supparit esim. loppuukin yhtäkkiä. Ja tilaanko taksin vai ambulanssin jos mies ei pääse lähtemään juuri sillä hetkellä töistä. Sekin on mahdollista ettei pääse. Neuvolassa sanoivat, että taksi pitää tilata jollei ole mitään hälyyttävää. Miettiikö kukaan muu näitä asioita?

Niin ja Marimilla ollaan kunnallisella puolella tällä hetkellä. Hoidot tehtiin väestöliitolla. Meilläpäin ekat ultrat tehdään siinä rv 12, loppua kohden on sitten useampi ultra ivf äideille. Mä kävin ekan ultran yksityisellä rv 6 vai 7 kun halusin tietää onko sieltä oikeasti tulossa vauva ettei ole tuulimuna tms.

Marica
 
Aurinkoista keskiviikkoa Turusta!

Saanpahan vihdoin aikaiseksi ilmoittautua "tälle puolelle" ;) Kaksosia odotellaan. Me raskauduimme 2. icsistä ja vaikka kaksi alkiota siirrettiin, näyttää siltä, että kaksoset ovat jakaantuneet näistä toisesta. Tiukkaan tarkkailuun jouduttiin heti, eilen oltiin jo ensimmäisen kerran Tyksissä. Viikkoja on tänään tasan 9. Mustikoilla on yksi istukka ja eilisen ultrauksen ja kolmen ammattisilmäparin tarkastelun jälkeen olivat sitä mieltä, että olisivat ehkä nähneet vesikalvorajan pienten Mustikoiden välissä. Mutta arveluksi jäi vielä ja uusi tunnin ultra-aika kolmen viikon päästä. Jee, päästään systeemiin hyvin sisään ja Tyksin lääkärit taitaa tulla todella tutuiksi ;)

Minulla on 21- ja 14-vuotiaat pojat edellisestä elämästä. Kaksostenhoito- ja kodinhoitoapua saadaan siis mukavasti jo pojilta :D Ikää on ehtinyt karttua 41 v ja tuo Raitiksen yllä oleva valmennustilaisuus sai itseni kuvittelemaan vastaavaa omalta kohdaltani. Voin vaan kuvitella, että muut ovat tosiaan parhaassa tapauksessa 20 vuotta nuorempia. Hih, sellaisia, mitä itsekin oli ensimmäistä odottaessa 22 vuotta sitten... Aika tosiaan kuluu nopsaan, odottakaas vaan, kohta teidänkin masuvaavit ovat teini-ikäisiä pitkätukkapoikia tai rokkimimmejä =)
 
Mä olen täällä suruissani :'( Mies kulta makaa sairaalassa...lähti eilen illalla ensiapuun, kun hänellä on jo jonkun aikaa ollut sydänkipuja. Hän ei ole sitä helposti lääkäriin menevää sorttia, vaan sillon menee kun on ihan pakko. Eilen sitten olo huononi...oli tosi väsynyt, rintaan sattui ja huimas ja hengenahdistusta. Hän vaan meinas odottaa aamuun, että menee sitten lääkäriin, että stressiä tämä vaan on. Mä olin sitten ihan raivoissani ja pakotin menemään ensiapuun, kun hänellä on jo kerran ollut tromboosi, keuhkoembolia...hengenvaarallinen tila :eek: Sanoin hänelle eilen suorat sanat, et jos sä nyt kuolet, niin mitä mä sanon meidän lapselle, et isä kuoli kun ei halunnut mennä lääkäriin?!Et sä lähdet nyt heti sinne ensiapuun, etkä odota huomiseen, et mä en halua tänne joutua yöllä mitään ambulanssia tilamaan, et siinä paniikissa syntyy tää vauvakin sitte. Olin tosi raivoissani. Hän meni ihan hiljaiseks ja mietteliääks ja lähti sitten ihan vapaaehtoisesti sinne ensiapuun. Nyt hän on ollu siellä viime yön ja ne pitää vielä tänkin yön kontrollissa. Kaikenmaailman tutkimukset on tehty. Keuhkot näyttää hyvältä, sydämestä löytyi jotain laajentumaa, mut sanoivat et se on voinut tulla siitä viime tromboosista. Se tutkitaan sitten vielä tarkemmin. Mä olen nyt kyllä aika loppu :'( On saanu pelätä tän vauvan takia ja nyt sitten vielä miehen. Nää omat makaamiset ja kaikki raskaudesta johtuvat vaivat ja kivut tuntuu nyt kovin pieniltä...

Mut jotain positiivista! Heti piristi mieltä kun huomasin täällä uuden tulokkaan!
Ihanata ihanata! :D Onnittelut Auringonkukka plussasta! :flower: :heart: Tervetuloa mukaan!

Raitiksen äiti on ihana hössötin :LOL: Mäkin tein omalle äidille "tilauksen" villatakista ja äippä se sitten vaan, että täytyyhän siihen sitten pojalle villahousutkin tehdä ja meinaa neuloa niihin oikein prässit...kuulemma joku ihan neulomistekniikkakin siihen on :)

tuohon Hannelen kysymykseen en osaa kanssa vastata.

Marica, olen kanssa pähkäillyt tuota synnytykseen lähtöä. Meiltäkin on tunnin matka sairaalaan. Kun sanoin gynelle, että omalla äidillä on synnytykset olleet sellaisia nopeita, alle neljän tunnin, niin josko mullakin ois. Gyne vaan totes, et sit mun on lähdettävä heti ensimmäisestä supparista!? Suunnitelmissa kyllä ois, että ottaisin piakkoin jonkun majoituksen ihan sairaalan läheltä niin ei ois mitään stressiä siitä ajomatkasta, kun jos synnytys alkaa silloin kun mies on töissä niin siltäkin menee puol tuntia ennenkuin on kotona, eli sillon menis 1,5 h ja sit jos käy niin et moottoritiellä( suurin osa matkasta on siis motaria) on ruuhkaa ja muuta niin siinä käy viel pian niin et vauva syntyy keskellä moottoritietä. Taidan siis suosiolla ottaa sen majoituksen sairaalan läheltä, maksoi mitä maksoi, kun sen riskin et synnytän moottoritiellä.
Mut jos jotain hätää on niin ehdottomasti sit se ambulanssi. Mulle sanottiin neuvolassa, jos vauva ei ole laskeutunut ja menee lapsivesi, niin pitäis kuljetus sairaalaan tapahtua makuullaan, tai jos on verenvuotoa niin on kiire sairaalaan. En tiedä suostuuko Suomessa taksinkuljettajat viemään synnyttäviä, vai pelkäävätkä et joutuuvat kätilöiksi? Meilläpäin eivät suostu edes kuskaamaan synnyttäviä sairaalaan. Ainut mahdollisuus on sitten ambulanssi tai sitten jos on lähellä sairaalaa, niin sellainen sairaalan oma "haikara-auto".

Nyt meen syömään suruuni kakkua...kakun himo on kova... :p

Kuunkulta ja poitsu 33+4
 
Voi Kuunkulta!! :hug: Varmasti ihan kammottavaa, kun et edes pääse miehesi luo vaan joudut itse makaamaan kotona. Toivotaan, että kaikki selviää parhain päin ja miehesi toipuu hyvää vauhtia. Onneksi sait raivarin ja laitoit menemään sinne sairaalaan - mikäköhän noilla miehillä on kun se on niin vaikeaa??? Koita olla murehtimatta, vaikka ymmärrän itse tätä kirjoittaessani, että se on ihan mahdotonta. Voimahali!

Auris ja mustikat tervetuloa viimein tänne puolelle! :heart: :heart:
 
Taas ollaan kotosalla ja toinenkin työmatka jo takana, terveiset vaan Sofiasta! Pitää nyt urakoida, kun vielä pystyy edes joten kuten vyörymään eteenpäin... Masukki ei kyllä yhtään tykkää matkustamisesta, erityisesti lentäminen on tyypin inhokki: potkii turvavyön kiristämää alamasua kuin olisi ihan sikavihainen. No, ehkä onkin, reppana. Ja äiti vaan kiusaa toista... :heart:

Täältä lähti iso tukku jaksamishaleja Kuunkullan suuntaan :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: Toivottavasti miehen olo paranee ja saavat selvitettyä tarkakan, mikä ongelmia aiheuttaa. On noi ukkokullat kyllä joskus niin :headwall: Onneksi sait sen lähtemään suosiolla, ettei tarvinnut sentään vauvan alkaa syntyä ihan sitä varten :p

Auringonkukka, tässä pari puskaa muita kasveja onnetoivotukseksi :flower: :flower: :flower: Ihanaa, kun tulee uusia plussanneita tänne masupuolelle. tervetuloa, nautinnollisia tuplaodotushetkiä!

Meikku, olipa loistouutinen :heart: että pikkuisella on sittenkin kaikki kunnossa! on noi ultrat kyllä välillä kamalia, kun lääkärit mittailee mitä sattuu. Nyt sit nautit täysillä, onhan niin IHANAA kun vatsa kasvaa ja vauva potkii!

Raitis, kateeksi käy tuo äitisi hössäys, oi ihanuutta :D OLisipa mullakin tuollainen tuleva mummeli selän takana tukemassa... Ei vaan, oma äiti on maailman rakkain, mutta aina välillä niin suunnattoman epäkäytännöllinen, että meinaa ärräpäät päästä. Ei pysy ompelukset hyppysissä meidän mammalla, eikä mitkään mutkaan käytännölliset asiat. Sellainen taivastelija hän on aina ollut ja tulee kai olemaankin, mutta silti minä ja siskoni olemme ihan hyviä ihmisiä molemmat. Äitejä on niin kovin monenlaisia. Ja kyllähä munkin mammeli leipoo maailman parasta pullaa! Jospa sitä tulisi Suomesta tuliaisiksi kun saapuvat sitten syntynyttä vauvelia 3 kk kuluttua ihailemaan!

Miru, mites jooga? Alkaako paikat venyä?

Tiltalitti, ai onko ollut herkkyyskohtauksia? Kysytkin vielä... Parku pääsee pienimmästäkin mahdollisesta asiasta, ihanista ja kamalista ihan samaan syssyyn! Ei tarvita kuin vaikka söpö koiranpentu, niin meikäläinen on kuin vesihana. Välillä ihan nolottaa, mutta hyvähän se on, että tunteet näkyvät. Viimeksi paruin tänään kun edelläni kadulla kävelleeltä mummelilta hajosi muovikassi ja kaikki kassin sisältö valui kadulle. Yritin autella keräämään tavaroita, mutta mummu-parka ei huolinut apua: raskaana olevan pitää kuulemma vaan levätä :) Taputti vielä lähtiessään poskelle ja siitäkös ne hanat sitten aukesivat lopullisesti. Piti oikein istua penkille rauhoittumaan :ashamed:

Marimilla, imurilla vaan menoks niin eiköhän se pikkuinen ala saapua! Meillä ainakin tyyppi tuntuu menevän pelkästä imurin äänestä ihan paniikkiin ja yrittää kaivautua jonnekin kylkiliden alle piiloon. Tsemppiä viimeisiin odotushetkiin :wave:

Ei ole mustakaan apua Hannelen kysymykseen, sillä meillä oli toresiirtoplussa. Toivottavasti tieto löytyy pian. Jättionnittelut myös sinulle plussauksesta :flower: (ymmärsinhän oikein?)

Marica, vai vielä moottoripyörä... Hui! Meille ei tule edes hondan Monkey-mopoa, jos se minusta kiinni on. Kamalia vehkeitä. Täällä Unkarissa kuolee niin hirveä määrä m-pyöräilijöitä vuodessa, että ihan karmii ajatuskin! Itsellä on onneksi sairaala suht lähellä (n. 8km), vaikka ruuhkassa sinne ajaakin jopa puoltoista tuntia. Ei kuitenkaan pelota tippaakaan tuo sairaalan ehtiminen. Omalla äidillä on ollut melko nopeita synnytyksiä, mutta molemmilla kerroilla ehtivät hyvissä ajoin, vaikka matkaa oli pahimmillaan n. 100 km. Tarkista varmuudeksi omasta taksikeskuksestasi, että kuljettavat synnärille menijöitä. Jos eivät, niin sitten vaan suorilta ambuun!

( . ) alkaa olla aika leveä ja näyttää melko hurjalta erityisesti istuessa... No, nytpä saa hyvin mielin näyttää löllykältä, onha siihen loistosyy! Masukki voi mainiosti ja äitinsäkin sinnittelee väsymyksen ja päänsärkyje keskellä mitenkuten :) Ei ihmeitä uutuuksia, paitsi se, että tyyppi o alkanut pitää yöshowta pystyssä. innostuu kahden maissa yöllä ja jatkaa noin puoli neljään. Sehän se vasta äitiä piristääkin :/ Yritän nauttia babyn höpsöilyistä, mutta joskus meinaa pinna palaa, kun mikään ei tunnu rauhoittavan. Paitsi isän käsi, joka on takuuvarma unilelu :heart:

Tulipa jättisepustus, mutta tää on niin tätä kun ei usein pääse palstalle. Heilutuksia kaikille äideille ja myös vauveleille! :wave: :wave: :wave:

Maija+Masukki 24+5



 
Fintun pikavisiitti.

Hannele: mun mielestä sillä ei oo mitään merkitystä minä päivänä se alkio siirretään, vaan montako päiväinen se on siirrettäessä. Eli mun ymmärtääkseni se siirtopäivä on sulla 2+2.

Auringonkukalle tervetulotoivotus.

Kuunkullalle haleja miehen tilan vuoksi.
Mäkin eilen sain pelätä oman mieheni puolesta, kun se kiipes laittamaan aluskatetta meen kuivurin katolle. Turvavaljaat oli köysi trakrorin takakauhaan kiinni ja toinen pää vyötärölle. Ja ysin aikaan illalla oli jo niin pimee, että pelkäsin ihan tosissani sen puolesta.

Ja Meikullakin on onneksi kaikki hyvin.

(.) Tänään oli neuvola ja mulla on 600g liikaa painoa. Hempat laskusuuunnassa, mut ei vielä lisärautaa, kattellaan ens kertaan. Pissa puhdas. Muuten kai kaikki hyvin.

Finttu 18 tasan
 
Tervetuloa Auringokukka ja onneksi olkoon tuplapotista!! :flower: :flower:

Kuunkullan miehelle kaikki kannustukset paranemiseen. Yritä sinä olla stressaamasta miehen tilanteesta.. :hug:

Hih.. Käviskö Marica tämmönen ensihätään? :D
http://www.fullthrottleraceway.co.uk/pictures/minimoto-rider.jpg

Meikäläisen ukkokulta on ajanut ratamoottoripyörällä kilpaa vielä muutama vuosi sitten ja nyt aloittelee harrastusta uudelleen. Paha kaatuminen tuli alkukaudesta 2004 ja se vei kiinnostuksen vähäksi aikaa pienemmälle vaihteelle. Nyt saa taas olla sydän syrjällään kun siellä radalla mennään kuitenkin reilusti yli kahtasataa. Aika rumaa jälkeä oli kypärässä silloin kaatumisen jälkeen ja taju oli kankaalla kunnes raatoauto ehti viereen.. Solisluukin meni poikki. *huoh*

Mä kans söisin vaikka koko ajan.. :p Tein äsken tuplasatsin sinihomejuustokinkkukiusausta. Ei sitä huomenna puolenpäivän jälkeen enää varmaan edes ole.. Arlalta oli tullut jotain uusia jugurtteja mm. mansikka-juustokakku ja niitähän piti tietenkin kaupasta kantaa. Ja suklaakaurakeksit ei saa päästä loppumaan, eikä light-jaffa..

Sairaalajuttuja en ole pahemmin miettiny. Tästä menee nopeammin omalla autolla kuin ambulanssilla. Kai sen sitten tuntee kun ei enää kestä olla kotona ja ollaanhan me kuitenkin ensisynnyttäjiä, että ei mitään 30minuutin pikasynnytyksiä mahda olla luvassa. *koputtaa puuta* Haluaisin olla kotona mahdollisimman pitkään.
Heh.. Meillä pitäisi vielä sen kuvausporukankin ehtiä mukaan. ;)
 
Auringonkukalle kovasti onnea!!! Aina kun kuulee jonkun plussauksesta muistuu ne ajat mieleen kun se oli itselle ajankohtaista. Ei sitä meinannut millään uskoa.

Kuunkulta toivottavasti siellä on miehelläsi kaikki kunnossa :hug: Miehet on tosiaan just tuollaisia. Lääkäriin niitä ei hevillä saa. Meillä ihan sama juttu.

Raitis en yhtään ihmettelis vaikka tuollainen meille ilmestyisi, hih! Miehet on huvittavia kun ne suunnittelee tohkeissaan mitä kaikkea ne sitten hommaa lapselleen.

No mä ostin sitten kanssa Kantolan suklaasade keksejä. On muutes makosia =) ja nehän on suorastaan terveellisiä kun ne on leivottu rypsiöljyllä :) Ja äsken meni suihin mintun makuinen tupla, nam! Kyllä alkaa ihon kunnosta näkee, että suklaata on syöty, mut ei se mitään!

Vitsit, henkkaan ei vieläkään ole tullut äitiysfarkkuhaalareita. Niitä tulee varmaan sitten kun mä olen jo jakautunut. Mulla on nyt kahdet imetysliivit ja päätin etten osta useampia. Noi saa luvan riittää. Voihan sitä tunkea tavallisiin liiveihinkin imetyssuojia. Eri asia on miten ne siellä pysyy. Mutta kotioloissa varmasti pärjää sen aikaa, että saa muut pestyä. Miten ennen on pärjätty kun ei ole ollut imetysliivejä ym. hienouksia.

Meillä on muuten sitteri ostamatta. Mietin, että sen taidan ostaa kirpparilta jos vaan löydän. Ja kyllä sitä vauvaa voi varmasti pitää turvaistuimessa sisällä, vaikkei sitä suositella.

Marica
 
Täällä näemmä kaikki kotona olijat puhkuvat puuhastelutarmoa! Nimimerkillä tänään vietän rauhallisen lepopäivän enkä läde mihinkään hötkyilemään... :headwall: No, pesukone on pyörinyt taukoamatta, 2,5 tunnin silitysurakka, että sai kahden äitiyspakkauksen sisällön silitettyä, uunin läpikotainen jynssäys, lakana- ja verhokankaiden leikkaaminen ompelua varten ja siihen kävelylenkki päälle.. Juu, en lähtenyt kaupoille tai uimahalliin pyörimään,
mutta ei toi ihan levon piikkiinkään mene..

Marica, en osaa auttaa tossa kalkinpoistoasiassa, meillä kun se nimenomainen homma on miehen heiniä. JOllain tehosuper-aineella se ne poistaa, mutta on semmoista myrkkyä, ettei anna mun olla lähelläkään. Uuninpesuvinkkejä sen sijaan voin antaa :LOL:

Maija, sullahan on vauhtia työrintamalla. Kauanko aiot lennellä? Ja kiitos kysymästä, jooga toimii oikein hyvin, tosin niitä liikkeitä ja harjoituksia olisi kai syytä tehdä kotonakin eikä vain siellä kerran viikossa - ei vaan millään ole ehtinyt.

Kuunkulta, miten miehesi voi?

Raitis, sun äidillä on tainnut mopo karata käsistä oikein kunnolla :D Onko ensimmäinen lapsenlapsi kyseessä? Ihanaa, että on noin innostunut - meillä ei oikein kummaltakaan puolelta olla alettu vielä hössöttämään - oma äitini tuskin varsinaisesti alkaakaan, mutta anopista olen yllättynyt ellei ala jossain vaiheessa.
Onko Raitis muuten nelosen sairaala kuvattu sun työpaikalla? Etkös Tampereella sairaanhoitajana olekin? Ne keskoskaksoset siinä.... niin pieniä....

Onko muuten kenenkään muun mielestä äitiyspakkauksen väreissä liikaa keltaista??? Itse kun olen keltavammainen enkä käytä sitä missään, alkoi tuossa vaatteita pestessä ja silittäessä ärsyttämään se keltaisen määrä... Miksei esimerkiksi mkana ole punaista? Itse puen mielelläni sekä pojan että tytön punaiseen, samoin kuin vaaleansininen käy mielestäni hyvin kummallekin.. NO joo, makuasioita - muutenkin tykkään vahvoista väreistä ja esimerkiksi Lindexin retrovaatteet vauvoille on AIVAN ihania! Ymmärrettävästi mitään niin radikaalia ei äippäpakkauksissa voisikaan olla.

Mitä muuten kuuluu Gerille?? :attn:

Miru
 
Auris Onnittelut sulle vielä tälläkin puolella. Susta on aina kiva kuulla.

Meikku Helpottavaa että kaikki onkin hyvin.

Miru Mä oon kans sitä mieltä, että tytön ja pojan voi pukea ihan minkä väriseen tahansa. Oon päiväkodissa töissä ja onhan se välillä huvittavaa, kun esim. talvella on eteisessä tyyliin 10 paria punaisia kuomia ja 10 paria sinisiä kuomia kaikki kokoa 23-25.

Kävin tänään ultrassa ja siellä näkyi pikkuruinen 4mm pitkä ipana, jonka sydän hakkasi niin kuin pitikin. Viikot vastasi koon puolesta 5+4. Menkoista laskettuna olis nyt 6+6, mut mulla on ollut tosi epäsäännöllinen kierto, niin kaipa tuo on sit ihan ok. Onhan??
Mulle määrättiin nyt vielä luget varmistamaan keltarauhashormonin saantia, kun aiemmat ivf:n avulla alkaneet kaksi raskautta meni kesken. Viikon päästä meen seuranta ultraan, jossa katsotaan kasvaako hän normaalisti. Jännittää...
 
Ulpulle kestämistä jännittysoloon!! =)

Miru.. Tää on jo viides lapsenlapsi äitille! :D Vanhin täyttää muutaman viikon päästä jo 18v ja nuorin on 9v, että ehkä näistä vauva-ajoista on jo sen verran aikaa. Ja ehkä se tosiaan on niin kuin Äiti tuossa alkuviikosta Kamillalle selitti, että oman tyttären odotus on erilaista kuin miniöiden odotus. Hmm.. Yritän tämän varjolla ajatella anopista positiivisesti... :whistle: :whistle:

Se synnäri on tosiaan ihan siinä vieressä ja kyllä siihen kameroiden eteen muutaman kerran kesän aikana joutui. Toivottavasti ovat leikanneet meikäläisen naaman pois.. Hikisen sektion jälkeen kun on riisunut maskin ja siitä on vielä jäljet kasvoilla + naama punaisena niin ei ole kiva joutua yllättäen kameran eteen. Muistan yhden kerran kun vietiin potilasta vauvan ja isän luo niin eiköhän me täräytetty vastaleikattu Äiti sillä sängyllä suoraan seinään ja kamerat kuvas... B)

Mutta ne Sairaala-kuvaajat ei siis oo tulossa meidän synnytykseen. Meidän synnytyksen kuvaus hoituu vähän eri kautta (oon mä tästä ennenkin puhunu) , liittyen tähän.. http://www.simpukka-yhdistys.fi/Kannanotot/hiljaa%20toivotu.htm

Ootko Marica Huutiksn sittereitä kattonu? Mä bongasin sieltä tämmösen, joka oli vielä ihan lähelläkin ja hinta ei päätä huimannut. Tuon lelukaaren saa siis pois enkä ajatellut sitä alussa pitää lainkaan kun ei Hyrrä siitä vielä mitään ymmärrä.

Siis ette usko.. Tää mun flunssa täyttää tänään kuus viikkoa! No eilen sitten sain kortisonisuihketta nenään ja lisäksi saan ottaa antihistamiinia. Poskionteloissa edelleen turvotusta. Nyt takana on 11 tunnin yöunet!!! :eek: :eek: Ja kun heräsin niin toinen sierain oli auki!! Syyllisenä hyviin yöuniin on tietenkin tuo Zyrtec mutta voi, että mä olen tyytyväinen. Niin monta yötä on menny neljän-kuuden tunnin yöunilla kun ei vaan saa nukuttua ja happikaan ei kulje. Jahka nenäsuihkekin alkaa vaikuttaa parin päivän käytön jälkeen niin tässähän käy pian niin, että mä oon ihan kunnossa h-hetkellä. ;)

Onko muille muuten esim. nuo Kauhajoen tapahtumat aiheuttanu painajaisia? Mä en yleensä oo kovin herkkä tuollaisille mutta nyt se on pyöriny jonkun verran mielessä. Mun kotikunnasta (siis sieltä missä asuin ekat 17v ja vanhemmat on sielläpäin) kuoli 5 ihmistä ja kaks niistä ihan siitä samalta kylältä. En tosin henk.koht. tuntenut heitä mutta nimet tiesin ja nyt kun Isä ja Äiti molemmat mesoaa asiasta niin tekis mieli sanoa, että "hei, mä olen raskaana, säästäkää mut tuolta kaikelta kun ajattelemista ja herkistymistä on muutenkin.." :/
 
Kiitti kaikille tsempeistä!
Mies voi jo paremmin ja pääsee tänään kotiin. :heart:
Arvatkaas minkä tempun eilen teki... Häipyi eilen sairaalasta ilman lupaa ja käveli kotiin käymään! :LOL: Tuo lähisairaala ei ole kuin 15 minsan kävelymatkan päässä.
Olin kyllä hiukka vihainen miehelle, kun eihän sairaalan alueelta saa noin vaan häippästä, jos jotain sattuis niin huono juttu. Mut hänellä oli niin ikävä meitä, et oli aivan pakko tulla kotia käväsemään :heart:

Eilen olin synnytysvalmennuskurssilla ja harjoiteltiin hengittämistä :) Käytiin kaikki synnytyksen eri vaiheet läpi. Nää kurssit on ollu kyl tosi mielenkiintosia ja saa paljon hyödyllistä tietoa. Se kurssin vetäjä kätilö antaa tosi hyviä käytännön vinkkejä synnytykseen, kaikki eri asennot on käyty läpi, harjoitellaan rentoutustekniikoita sun muuta mikä on avuksi synnytyksessä. Huomenna on sitten se 4 tunnin pituinen parikurssi. Siitä tulee varmaan hauskaa. Odotan innolla!
 
Ulpu luget on tehokasta ainetta vaikka varsin ällöttävää töhnää :kieh: Mä heräsin aamulla aina kellonsoittoon laittamaan luget sisään ja sitten nukuin vielä jonkin aikaa ja annoin niiden kunnolla vaikuttaa. Oli se rasittavaa, mutta oli sen väärti. Nehän alkaa valumaan sieltä muuten melkein samantien vaikka kuinka syvälle tunkee kyynärpäitään myöten :) Ja iltaisin laitoin ne vaikuttamaan salkkarien ajaksi. Kaverini noudatti tätä ohjetta myös 2. alkionsiirrossa kun eka ei onnistunut ja on nyt jo tukevasti raskaana. En todellakaan tiedä oliko tuolla merkitystä mutta teen varmasti uudelleen näin jos vielä tarvii toisen lapsen kohdalla siirtää alkio. Meillä mies jo haaveilee myös pikku prinsessasta, sanoin että katellaan nyt ensin miten tämän ensimmäisen kanssa jaksetaan=) Pukee sen kuulemma sitten aina sievään mekkoon, hih!

Raitis joo huutonetist varmaan sais myös edukkaasti jos en muuten löydä. Muistin juuri, että täälläpäin on yksi lastentarvikeliike joka myy sekä käytettyä että uutta tavaraa. Taidan piipahtaa ensi viikolla siellä. Täälläkin herkistellään muutenkin enemmän kuin normaalisti, saati sitten jos on lapset kyseessä. Kyllä sitä miettii, että onpa kiva tähän hulluun maailmaan tehdä lapsia. Meno menee hurjemmaksi koko ajan. Suojelusenkeleillä on kovasti puuhaa...Ja mikään ei varmasti ole rankempaa kuin oman lapsen menettäminen. Nytkin sitä on jo tosi suojelevainen vaikka vaavi on vielä kohdussa.

Hyvä, että Kuunkullan mies voi jo paremmin. Synnytysvalmennuksesta. Meille sanottiin siellä, että NYKYÄÄN ei enää opeteta hengitystekniikkaa koska joskus on käynyt niin, että äidit ovat unohtaneet kokonaan hengittää liikaa keskittyessään tekniikkaan. Että pääasia on kuulemma, että muistaa hengittää. Ja ei meille kovin tarkkaan kerrottu rentoutustekniikoista, musiikki, pussituoliin nojaukset, ammeessa rentoutuminen jäi mulla vaan mieleen. Mutta johan niitä tossakin on. Mutta olen tyytyväinen meidän synnytysvalmennuksen antiin. Ja eihän sitä edes joka paikkakunnalla välttämättä järjestetä.

Mua ärsytti taas eilen yhden tutun kommentti, "oletpas sä tuhdissa kunnossa!" Ja kun mulla ei kuitenkaan ole tullut juurikaan kiloja muualle kuin vatsaan, sellainen pinkeä pallomaha =) Mielummin kuulee kommentteja "ihana masu sulla" tai "ihanan iso masu sulla". Että kyllä sitä on näköjään myös tullut kovin herkkänahkaiseksi. Helposti ärsyyntyy. Mieskin aina välillä sanoo "ai sä olet taas tuolla tuulella!" kun vedän pullapitkon nenuun jostain asiasta :D

Marica ja poitsu 32+3
 
Pitkästä aikaa taas täällä. En ole laiskuuksissani kirjoitellut juuri mitään viime aikoina, lähinnä lukenut muiden kuulumisia.

Auringonkukka, tervetuloa myös minun puolestani ja onneksi olkoon kaksosista!

Kuunkulta, onneksi miehesi voi jo paremmin. Toivottavasti kaikki hänelläkin sujuu sairaalakäynnin jälkeen hyvin, ettei uudelleen tartte mennä.

Miru, joo, olen samaa mieltä sun kanssasi. Mäkään en ole mikään keltaisen värin fani. Mua jotenkin "kammotti" erityisesti se keltainen verkkariasu kissakuviolla. En tiedä, miksi, mutta jotenkin se ei vaan nappaa tyylillisesti. Ne muut keltaiset jutut on sinänsä ihan ok, jos vaikka yhdistää jonkin toisen värin kanssa. Olisi tosiaan voinut olla enemmän esim. sinisiä tai punaisia juttuja, jotka sopii kyllä munkin mielestä molemmille.

Ulpulle onnittelut hyvin menneestä ultrakäynnistä! :flower:

Marica, me ollaan jossain vaiheessa hankkimassa Baby Björnin sitteri 1-2-3, jota useampi kaverini on kehunut. En muuten tiedä miksi, mutta perhevalmennuksessa oltiin sitä mieltä, ettei sitteriä pitäisi ylipäänsä hankkia??? Kyllä mä puolestaan olen kaikilta kuullut sellaisen olevan tosi hyvä.

Kati & Pablo rv 28+5
 
Kati mäkin olen kuullut sitteristä ettei se kehitä lasta kun olisi parempi, että se touhuaisi tasaisella pinnalla, yrittäisi hamuilla eri suuntiin jne. Joopa joo, ei kait kukaan pidäkään lasta koko aikaa sitterissä, haloo! Jos äiti esim. touhuaa jotain kotihommia niin vauva on varmasti tyytyväisempi kun se näkee siitä koko ajan äitinsä. Ja kun ostaa sellaisen sitterin jossa vauva voi istua tai nukkua niin vielä parempi. Eli sen saa ainakin 2 eri tasoon. Aika monissa asioissa kannattaa varmaan luottaa omaan maalaisjärkeensä niinkuin moni varmasti tekeekin.

Meidän vaavilla on näköjään hikka, hih!

Oletteko huomanneet, että raskaana vaikka on kuinka energinen aamusta niin aikansa kun touhuaa niin energiat loppuu kuin seinään. Kai se on elimistön tapa sanoa, että otapas nyt mamma vähän rauhallisemmin. Eli ihan hyvä niin =) Ja jos on liian pitkään syömättä niin johan iskee tärinät päälle. Eikä siis tarvi olla edes kovin montaa tuntia syömättä.

Marica
 
Nii luitteko jo siitä, että ne r-kioskin kampanja pehmokoirat (mopsit jne.) pitää palauttaa. Alkuperämaa on Kiina ja yllättäen niissä on jotain myrkkyä. Täällä Valkealassa avataan piakkoin Kiinalaisten omistuksessa oleva hyvinvointikeskus. Eipä taida olla tunkua sinne=)
 
Sunnuntai aamua kaikille,

Paljon on ollut tapahtumaa taas viikon aikana.
Kuunkullalle voimia jaksaa myös miehen sairastelut, onneksi hän jo sentään voi paremmin ja pääsi kotiin. Ja lepää kunnolla jotta vauveli vielä viihtyisi siellä masussa.

Auringonkukalle hirmuisesti onnea ja tervetuloa joukkoon onnelliseen. Hienoa että alku matkalaisia on jo näin paljon mukana.

olikos muuta.... no jos unohdin älkää suuttuko, nykyään olen täysin kyvytön muistamaan mitään 5 sekuntia pidempään.

Jäin sitten lomalle, ei töitä enään, nyt vaan keskityn täysillä kotiin ja odotukseen ja lomaan.
Ke aamuna olis sit lento lämpimään, ihana päästä katsomaan siskon vuodenvanhaa poikaa ja tietty siskoa ja sen misetäkin ;)

Sieltä kun kotiudun alkaa kaupoissa ravaaminen, pitää ne vaunut vihdoin saada hankituksi ja vähän muuta kamaa. On kyllä ollut ihanaa kun kavereilta ja siskolta on saanut jo niin paljon tarvikkeita ja vaateita ettei ole kaikkea pitänyt ostaa. Muuten tässä varmaan olis vararikossa.
Pitäis yrittää ehtiä sinne kelaan että sais jo vireille edes sen äippäpakkauksen tilaamisen ja sit niitä rahoja käydä puljaamassa kun saa lopputilin mistä näkyy tulot että voi lasketuttaa äippärahat.
Tää tunne kuohu alkaa meneen ihan mahdottomaksi, tuntuu että on kyynel silmässä ihan kokoa ajan ja joka asiasta.
Neuvolassa kaikki oli niinkun pitää ja jätkä sillä kertaa köllötteli pää alaspäin, tai ainakin näin tunnustelemalla arveltiin. Potkutkin on nyt muutaman päivän tuntunut tuossa pallean kohdalla. Kiloja oli joo tullut 700g/ viikko joka on vähän liikaa. Mutta onneksi nyt kun työt loppui pääsee taas ulkoilemaan normaalisti ja syömään vähän säännöllisemmin ja terveellisemmin.

Tiltalitti ja viuhti 27+5

p.s. täällä valvotaan kans yöllä kahden- neljän välillä ja niihin aikoihin herää vaikka viuhti ei liikkuisikaan. Mutta yleensä siihen aikaan on ihme hyrrä kohtaus pojulla ja herää siihen kun maha pyörii ja tyrät rytkyy toisen vauhdissa. On se niin ihanaa :heart:
 
Ja taisi taas viikko vierähtää - töitä olen paiskonut pitkää päivää, jossain vaiheessa on tahdin kyllä hellitettävä. Ihan ekana kävin kaapista kaivamassa puhdistusainepullon, josta toivon olevan apua Maricalle: itse ainakin sain kalkkitahrat hyvin irti Super Power cleaner tehopuhdistajalla (punainen suihkepullo by Henkel). Ja mikä helpotus, että sulla kaikki hyvin, luin tuosta vuotoepisodista ja se on niin pelottavaa (näin viime yönä unta että vuosin...tylsiä unia) Muuten olitkos se sinä Marica kun mainitsit, että ivf-tapauksissa olis enemmän seurantaultria - siis julkisellakin? Missäpäin Suomea - Helsingissä eivät ainakaan vaikuta näin tekevän.

Auris - tervetulos tänne pinoon, olen odotellutkin sua ja Mustikoita :) Ihanaa!

Maija - hurjaa toi matkustelu ja että uskallat, meikä on ollut ihan hannari ja töissä olen ystävällisesti kieltäytynyt matkoista, en halua nyt lennellä ja stressata sillä. Vaikka varmasti se olis ihan turvallista näillä viikoilla.

Ulpu78 - mulla oli varhaisultra 6+3 ja sillon 4mm eli sulla homma kuulostaa hyvältä!

Miru - vauvahautomo kuulosti söpöltä :)

Kuunkulta - voimia lepoon ja toivottavasti miehesi tervehtyy. Riittää tosiaan että saa jänskätä raskauden kanssa ja tiedän ton tunteen kun joutuu oikeasti suuttumaan miehelleen, jotta se tekis omalle terveydelleen jotain - miksi ne ottaa niin lunkisti. Meillä miehellä ei mitään vakaaa, mutta muita pikkurenkkoja, jotka sen pitäs lääkärillä hoidattaa eikä se vaan saa mitään aikaiseksi... Muuten, jos ehdit/jaksat päivittää listaa niin mulle la 2.2.

Raitis - toi sun imetysopetussessio ja ne nuoret äidit ja niiden Ranet - oih ja voih. Sulla on ihanan energisen hösöäiti :) Voi tosiaan olla, että oman tyttären raskaus pistää äidin vielä miniöiden raskauksia enemmän sekaisin - veikkaa että meillä kävis kanssa näin, saas nähdä. Ainakin äiti on ollut ihanana tukena koko ajan - ja jännittänyt niin kovasti että hoidot onnistuu ja että nyt hommat etenis hyvin. Se tuki tuntuu hyvältä. Muuten onko tuo dokkariin osallistumiskokemus ollut positiivinen? Luin tuosta myös jossain vaiheessa simpukan sivuilta ja mietin asiaa - ihanaa että tuollainen dokkari sitten joskus aikoinaan tulee, ainakin toivon niin.

Kaunista sunnuntaita koko pinolle!
meikku ja masu 21+6
 
[quote="MiruliiniRaitis, Onko Raitis muuten nelosen sairaala kuvattu sun työpaikalla? Etkös Tampereella sairaanhoitajana olekin? Ne keskoskaksoset siinä.... niin pieniä....
Miru[/quote]

Piipahdan taas kommentoimassa :kieh:
Raitishan oli näitten kaksospoikien synnytyksessä mukana :heart:
Nyt jo 2,5 kg pippurisia miehen alkuja...ja kotiutus sairaalasta parin viikon sisällä :heart:

muoks. lainaus ihan persiilleen :LOL:

 
Marica, juu kuulin, että niiden R-kioskin pehmokoirien nenässä olis ollut jotakin myrkkyä tms. Yhdellä kaverillani oli sellainen ja oli just palauttamassa. Ne oli kyl tosi söpöjä...

Sitteriasiasta sun kanssa täsmälleen samaa mieltä - meille sellainen ainakin tulee, sanoi tädit mitä tahansa... ;)
 
Raitis veit sanat suustani :LOL: ihan sama tunne. Joutuu jo ihan miettimään mitä viitsii laittaa suuhunsa kun tuntuu, että kohta halkeaa...ja kun se ähky tunne ei tietenkään tule heti kun on syönyt. Tulee sitten syötyä usein liikaa. Mä suunnittelen, että kun vaavi on täysaikainen eli vk 37 niin sitten meillä alkaa lakanat pöllyää. Olis nimittäin mukavaa, että poju syntyisi ennen la:ta. Mä en jaksais tätä mammuttioloa enää hirmu kauan :D Mutta nehän voi kieltää seksin loppuaikana, niin kaverilleni ainakin kävi. Kohdunsuun aukiolon takia.

Meikku täältä Kymenläänistä ollaan. Ainakin meidän lääkäri ja neuvolassa sanottiin, että ivf raskauksissa on enempi ultrauskertoja. Me nyt ollaan muutenkin jouduttu ramppaamaan enempi lääkärissä aiemmin alhaalla olevan istukan takia. Kiitos tuosta pesuainevinkistä, pitääpä kokeilla sitä. Ostin rainbown suihkutettavaa kalkinpoistoainetta ja se on myös suht tehokasta.

Ihania kevätsäitä, ainut haittapuoli on noi massoittain putoavat lehdet. Tää mamma ei kyllä jaksa enää haravoida, onneksi lehtipuhallinen on keksitty. Mies saa hoitaa sen puolen. Mä niin odotan vaunulenkkejä vaavin kanssa sellaisella pikku pakkassäällä. Luonto näyttää tosi kauniilta kun puissa on lunta ja aurinko paistaa. Nuorempana en tykännyt talvesta mutta nykyään nautin joka vuodenajasta. Paitsi sateisesta syksystä jota toivottavasti tänä vuonna ei tule.

Missä Geri??? huhuu, miten olet jaksellut?

Marica
 
Moikka!
Meikku, onneksi oli väärä hälytys, ja kaikki hyvin! Hui, tuollaisia vääriä hälytyksiä ei saisi kyllä tulla... Minäkin muuten asun Helsingissä, ja on kyllä ollut säännölliset neuvolakäynnit alusta alkaen. On tosi outoa ettei sinulla ole ollut, onneksi kuitenkin pian alkavat!
Marica, vaihtelee näköjään hyvin käytännöt ultrauksen ym. suhteen paikkakunnittain. Täällä on sanottu, ettei IVF-raskaus tarvitse mitään ylimääräistä seurantaa, siis jos kaikki sujuu hyvin.Vaikea kuvitella että olisi käynyt vaan kahdessa ultrassa, onneksi yksityinen puoli on myös olemassa.

Onneksi Kuunkullan mies on toipumassa! Hyvä että suostui lähtemään viimeinkin lääkäriin.

Auringokukka tervetuloa ja onnea plussasta! Ulpulle onnea hyvistä ultrakuulumisista.

Jotain muutakin piti vielä kommentoida, mutten pysty millään muistamaan. Muisti on muuten selvästi heikentynyt entisestään. :D Unettomuus alkanut myös vaivata, ja lisäksi minua on vaivannut reilun viikon kestänyt päänsärky, nämä saa kyllä olon välillä tosi utuiseksi ja miehen iloksi äkäiseksi...No jospa se taas tästä, varaan huomenna hierojalle ajan, jos tuo särky johtuisi niska-ja hartiaseudusta.

Onko kukaan muu huomannut anopin hössötyksen tuntuvan ihan erilaiselta kuin äidin? Tai minun äiti ei oikeastaan hössötä, vaan on mukavasti mukana, mutta anoppiin saatan hermostua ihan pienistäkin asioista. Vaikkakin ollaan oltu aina hyvissä väleissä, mutta nyt en meinaa kestää hänen hösötystään juurikaan. Siellä hän kuulema valmistelee kotonaan huonetta vauvalle, hei haloo missäköhän kuvittelee vauvan asuvan? :kieh: :D Taitaa nämä hormonit olla hyvänä lisänä lisäämässä ärtymyksen tunnetta...

Ollut muuten tosiaan aivan ihania syyssäitä! Voi kun tulisi myös hyvä talvi, eikä sellaista kuin pari viimeistä. Niitä pikkupakkasia on nimittäin täälläpäin ollut yllättävän vähän viime aikoina.
Mukavaa sunnuntai-iltaa kaikille! :)
 
Meikku kiitos noista mitta tiedoista. Oon viä ihan pihalla että mitä pitäisi milloinkin olla.

Just kun ultrassa näytti hyvältä, niin mulla alkoi tuhruilut. Tiedän että voivat olla harmittomia, mutta itsellä aina johtanut lopulta keskenmenoon. Pitää kyllä tiiviisti jännityksessä, mutta yritän ajatella paljon positiivisia asioita.
Mulla on ollut eilisestä kauhea kuvottava olo. Mun teki tänään ensin mieli suolakurkkuja, mutta kun söin yhden viipaleen se olikin niin ällöttävän makuista, että meinasin oksentaa. Muutenkin välillä huomaan, että olen kauhean kärkkäästi ilmaisemassa mielipiteitäni mistä sattuu. :eek: Ihan kuin eläis pelinappulana, eikä yhtään tiedä mitä odottaa ja itse ei voi vaikuttaa mitenkään.

Hyviä vointeja kaikille!
 
Jossuh!! Muistan kun kävit kertomassa pienistä kaksosistasi - nuoko ne muruset olivat? Voi että.. ihan tippa tulee silmään. Mutta nyt ovat hienosti jo 2,5kg - upeaa! Millä viikolla teidän pienet syntyivätkään? Vaikka itsellä on toistaiseksi kaikki kunnossa, jännittää niin, että kuitenkin jotain jää huomaamatta ja liian aikaisin nämäkin pikkuiset päättäisivät tulla... Onneksi on upea sairaanhoito... :heart:
 

Yhteistyössä