Vuoden 2008 lapsettomuushoidoista plussanneet

Ihan ensiksi pahoittelut, että silmäilin vain pikaisesti tämän sivun ja olen pihalla kaikesta kuin lumiukko.

Joten, isot onnittelut Deninalle :flower:

Kati, tiltaltti ja Annuli - kovsti tsemppiä viimeisiin päiviin, kuulumisia odotellen.

Lauantaina kotiuduimme. Sairaalassa viihdyimme reilun viikon, sillä aluksi painoja tarkkailtiin, oli keltaisuutta ja valohoitoa, mutta hienosti kullanmurumme siitä virkistyivät ja terhakoituivat. Sairaalassa viihdyimme myös minun toiveesta, sillä opettelua näiden kahden kanssa riitti ja riittää toki edelleenkin. Itsevarmuus kasvoi kuitenkin pikkuhiljaa aivan IHANIEN hoitajien ansiosta, joiden kanssa puhuimme ja puuhastelimme pitkät pätkät - heillä oli ihanasti aikaa. Olimme koko ajan omassa huoneessa, joten rauhassa saatiin nukkuakin.

Kotona on homma lähtent ihan kivasti sujumaan. Hommaa tietysti riittää, ja rankkaa on, mutta se on niin palkitsevaa!! Vauvat ovat vielä toistaiseksi erittäin tyytyväisiä - eivät itkeskele ja syövät reippaasti maitoa, jota minulla onneksi tuntuu rittävän. Yleensä meillä syödään, seurustellaan vähän aikaa ja sitten nukutaan noin 3 tuntia. Iltaa kohden ruokailut tihenee - tankataan siis yötä vasten ja yöllä hieman vaihdellen. Ollaan pidetty kohtuu samana heidän rytmiään, syövät osittain yhtäaikaa - toinen kun on päässyt vauhtiin, tuo iskä toisen kuivitettuna toiselle tissille - yhtäaikainen imettäminen alkaa siis sujua. Näin saadaan myös itse huilittua ja puuasteltua muutakin kuin jatkuvaa vauvanhoitoa.

Nyt nukkua tuhistavat tuossa tyytyväisenä, joten turinoinpa pikaisesti vielä synnytyksen etenemisestä. Torstaina 4.12. siis menin lopulta äitiyspolille supiesteluiden vuoksi. Iltapäivällä kohdunsuu oli parille sormelle auki ja kanavaa reilusti jäljelle. Halusivat kuitenkin ottaa mut seurantaan yhdeksi yöksi, koska supisteluja tuli jatkuvasti ja kohtuu säännöllisesti. Yötä vasten sainnukahtamislääkettä ja supisteluja ehkäisevää lääkettä. Kuitenkin pari tuntia pyörittyäni soitin hoitajalle, ettei lääkeet auta enkä saa nukuttua kipeiltä suppareilta (menkkakivut potenssiin 10 arvioisin itse). No, kohdun kanava olikin hävinnyt kokonaan ja leikkauspäätös tehtiin saman tien (klo tuolloin 01.00). Mua alettiin heti valmistelemaan ja klo 1.46 tuli poika ja heti perään klo 1.47 tyttö. Olin hereillä leikkauksen ajan ja odotin vain niitä rääkäisyjä, jotka tulivatkin ihan saman tien. Ihan uskomatonta. Iskä ehti paikalle puolessa tunnissa ja pääsi vauvojen luo heti kun heitä pestiin ja laitettiin lämpökaappiin. Mua he kaikki tulivat kurkkaamaan heräämöön parin tunnin kuluttua ja tyttö hamuili heti tissille =)
Leikkaus oli tosi helpon ja iisin tuntuinen kaikin puolin - mua ei pelottanut mikään ja homma oli hetkessä ohi. Toipunutkin olen hienosti, leikkaushaava on olemattoman pieni tuolla ihan tosi alhaalla pikkuhousujan alla piilossa.

Vauvat on ihania - heidän tuoksu ja ihon pehmeys on käsittämättömän ihana, olemme mieheni kanssa vain ihmetelleet heitä ja päivät soljuvat sellaisessa jännässä utuisen onnellisessa tunnelmassa. Ei sitä voi ymmärtää ennen kuin sen kokee..

Tässä vielä pari kuvaa. Eka heti syntymän jälkeen lämpökaapista Papu vasemmalla, Nuppu oikealla. Ja jälkimmäinen juuri hetki sitten kun tulin koneelle - järjestys sama.

Palailen taas kunhan ehdin, hyviä vointeja kaikille teille :wave:





Miru, Papu ja Nuppu (ikää 11 pv)
 
Yhden käden tekniikalla taas.. nami, hyvä että olet harjoitellut sitä jo pitkään, sillä tässä imettäessä taitoa tarvitaan :LOL:

vauvojen koot oli hyvät . A-vauva eli papu oli 48 cm ja painoi 2935g ja b eli nuppu 50cm ja 2980g. sairaalassa paino tippui kummallakin reilut pari sataa grammaa, mutta kotiin lähtiessä olivat enää muutamaa kymmentä grammaa syntym painostaan jäljessä.

kannattaa nami tosissaan tankata - nyt imettäessä kahta paino sen kuin putoaa, vaikka syön kuin rekkamies ja koko ajan on silti nälkä. syö siis nyt varastoon, tämä on hurja dieettiä vavojen kanssa
:eek:
 
Miru, ihanaa kuulla susta ja kaksosten kuulumisista! Tosi kiva, että kaikki meni sektion suhteen hyvin ja sait tarvittavaa apua ja opastusta hoitajilta. Siitä se matka kahden pienokaisen kanssa sitten alkaa... Tosi söpöt myös nuo laittamasi kuvat :heart: :heart: .
 
Onnea Miru, ihanat vauvelit!
(.)Minäkin kuulun meihin loppuvuoden synnyttäjiin.Tänään käytiin äippäpolilla ja kohdunsuu oli sormelle auki ja kanava lyhentynyt.Lääkäri käynti ois taas perjantaina ja silloin katsotaan, että käynnistetäänkö synnytys.Syynä kohonnut verenpaine ja maksa-arvot,sekä kohtuun menevissä virtauksissa oli jotakin heikkoa.Laskettuaika olisi 30.12,mutta aikaisemmin tässä äidiksi päästään
=) Vähän jo jänskättää =)
 
Voi että miten kauniit lapset Miru - onnea kovasti!! :heart:

Paljon nnea myös kaikille muille vaavin sen jälkeen saaneille, kun oon viimeeksi käynyt: löllykälle, maricalle, Tiitille, Cattukselle ja Deninalle!!

Auringonkukalle suuri lämmin halaus - sanat ei riitä kertomaan, kuinka pahoillani olen menetyksestänne.

Monilla on jännittävät ajat, muutenkin kuin pukkia odotellessa ;) Kaikille jaksuja odotukseen, niin viime metreillä oleville kuin myöhemmin jakaantuville!

Meillä oli ristiäiset viikonloppuna, meidän kullasta tuli Mimmi Liisa Mathilda :heart:

 
Iltaa pinoon,

Vielä ollaan yhtenä kappaleena, samt juilinnat ja kivuttomat supparit vaan jatkuu mutta ei muuta. Yhtään en tiedä kohdunsuun tilannetta kun ei sitä enään neuvolassakaan tarkasteta eikä ole tarvinut vielä lähteä polillakaan käymään. Toivottavasti siellä jotain tapahtuu. En ole huomannut että limatulppakaan olis irronnut. Valkkarivutoto on kyllä nyt huomatttavasti vetisempää kun ennen. Välillä kun nousee niin lorahtaa vaan.

Ristollahan tapahtuu, tulehan kertomaan sit koska käynnistetään. Toivotaan että kaikki menee hyvin.
Miru, kiitos kun jaksoit tulla kertomaan kokemuksesi ja että se oli hyvä kokemus. Ihanaa kun hoitajilta löytyy vielä aikaa opettaa. Aivan suloisia pikkuiset on :heart:

Geristäkin oli kiva kuulla taas, ja suloinen on tytteli. Kaunis nimi kauniille tytölle.

raitis, pitää yrittää muistaa moinen raksi. En tiennytkään että saa tuollaisia etuja. Kuinkas teilä arki jo sujuu.
Olen käynyt kurkkimassa siellä lapsen saaneen palstalla jo innokkaana josko sinne kohta jo pääsis itekkin mukaan.

yritin tuossa lukea palstaa taakseppäin ettiäkseni oliko muilla näin pitkään outoja tuntemuksia ym mutta ei kyl osunut silmään. Siin kolmisen viikkoa kestänyttä menkkamaista juilintaa ja aika säännöllisen oloisia kivuttomia suppareita. Niitä meinaan tulee mulla 3-7 tunnissa. Häpyluun kohdalla ilkeitä vihlasuja jos vähänkään reippaammin yrittää mennä eteenpäin. tarkastetaanko teillä muilla useemmin neuvolassa tuo kohdunsuun tilanne?? mulla oli se neuvola lääkäri 3vk sitten ja siinä se. No onneksi on huomena taas neuvola ja pitää kysyä sieltä et kannattaako käydä tarkistuttamassa tilanne.

ja täällä olis kans yksi joka haluaa kuulla alkumatkalla olevien tunnelmia. Olis kiva kuulla mitä matkalaisille kuuluu ja kuinka odotus sujuu.

mutta onnellisia odotushetkiä kaikille,
Tiltalitti ja viuhti 39 tasan
 
Gerille ja pikkuiselle tytölle onnittelut hienosta nimestä! :flower:

Tiltalitti, täällä on kans bongattu mainitsemasi menkkamaiset juilinnat ja jomotukset alavatsalla. Toissa yönä havaihduin tuollaisiin oireisiin ensi kerran. Viime yönä sama juttu. Ne myös jatkuivat koko tän päivän. Muutoin mulla on kans noita kivuttomia suppareita vatsan kovettuessa. Välillä niitä tulee paljonkin, mutta välillä on tosi hiljaista.

Oma (.) Tänään rv 40+1 on ollut ensi kertaa sellainen olotila, että jotain voisi alkaa kohta tapahtumaankin. Olo ollut tosi raskas, varsinkin tuolla alakerrassa. Vauvan pää painaa jo kohdun alaosaa ja tuntemukset on sen mukaiset. Kuten edellä sanoin, myöskin viime yöstä lähtien on vatsassa ollut sellaista menkkamaista jomotusta, jota onkin sitten kestänyt koko päivän. Varsinaisia kipeitä suppareita ei oo vielä ollut, mutta eiköhän niitäkin ala tulemaan. Lääkärillä kävin tänään kontrollikäynnillä. Kaikki ok; kohdunkaulan kanavaa jäljellä noin 1,5 cm käsituntumalla ja ultran mukaan 2,4 cm. Painoarvio tässä vaiheessa noin 3600 g. Lääkäri arveli syntymisen tapahtuvan muutaman päivän - viikon sisällä.

Risto, kiva saada sinutkin tänne piinailemaan jo nyt, vaikka LA:si onkin vasta myöhemmin. Näyttänee siltä, että kuka tahansa meistä joulukuun odottajista voi olla se seuraava...
 
Denina - sylin tädeltä ONNEA!!! :heart:

Täällä odotetaan kovasti, etta kuinka monta jouluvauvaa tulee lähipäivinä....

(.) Olen kylla käynyt silloin tällöin lukemassa juttujanne, mutta nyt kun on energiaa mitä käyttää, on aika kulunut ihan toita tehdessa. Oksentelu on loppunut, JIPPII. Aamulla on hieman huonovointisuutta, mutta suklaakalenterin luukuun avaaminen auttaa siihen ihna ihmeellesiesti :D . Masu on hieman kasvanut ja rinnat on kovin raskaat, vaikka koko ei ole kovin suurentunutkaan. Iltaisin lueskelen suomalaisia loruja vatulle ja pitäisi vissin alkaa kuunnella musiikkia niin, etta kullanmurukin sen kuulee. Kovasti odotellaan ja kuulostellaan liikkeitä. Vatulla on ollut kaikki koko ajan ihan hyvin, eika ole ollut mitään ongelmia. Perjantaina on läakäriä ja labroja. Pitäisi käydä vielä hammaslääkärillä (jaiks :/ ) ja silmäläakärillä. On nakö kyllä huonontunut puolessa vuodessa, vissiin vasen silma taas laiskottelee kovasti.

Hobelix & vattu 16+1
 
Kirjoitin miljoona metriä pitkän sepustuksen ja se katosi 'piufh' bittiavaruuteen :headwall: :headwall: :headwall:

En jaksa enää kirjoittaa sitä uudelleen, mutta pointti lyhyesti seuraava:

Deninalle paljon onnea pienestä pojasta! Nauttikaa olostanne :heart: Kirjoita kuulumisia kun jaksat ja ehdit!

Katille, Tiltalitille, Ristolle ja Annulille PALJON PALJON jaksamista ja tsemppiä loppumetreille! :flower:

Hobelle rohkeutta hammaslääkäriin :D

Miru, ihanat mussukat, söpösetpikkuiset pallerot :heart:

Geri, hieno nimi vauvalla, onnittelut valinnasta :) Suloinen tyttö!

kk76 TUPLAONNITTELUT! Ihana uutinen :flower: Nyt sitten vain pysyt mahdollisimman rentona ja rauhallisena, etkä ota turhia stressejä mistään, niin kaikki sujuu oikein hyvin :)

Oma napa: kaikki hyvin, raskausmyrkytys pysyy aisoissa ja verenpainetta + muutamia huolestuttavia labroja lukuunottamatta ei muutosta. lepo -johon sain määräyksen reilu viikko sitten- tuntuu auttavan, eikä tila huonone. Proteiinia ei ole pissassa ja pahin turvotuskin on helpottanut levon ansiosta. Olen siis luottavaisin mielin ja toivon, että pääsemme ainakin lähelle laskettua aikaa :heart:

Eilen illalla iski kamala supistuskohtaus, jossa samaan aikaan hirveitä pistokipuja :( Pelästyin oikein, mutta meni sitten n. tunnin kuluttua ohi. olin jo melkein lähdössä sairaalaan tarkistukseen... No, huomenna taas käyrälle, se on täällä normaali viikottainen proseduuri 36 vkon jälkeen. Kivaa, sillä siitä näkee niin hyvin että kaikki toimii niin kuin pitääkin. Virtaukset tutkittiin toissapäivänä ja kaikki näytti hyvältä sielläkin.

Eilen tulivat vihdoin vaunut, sänky ja hoitopöytä ja niitä ihastellessa tämä päivä onkin sujunut aika rattoisasti :heart: Voi että meille ihan oikeasti tulee se hartaasti kaivattu ja odotettu vauva... :heart: :heart: :heart:

Hormonihuuruiset vilkutukset kaikille :wave: :wave: :wave:

t: Maija&Masukki 36+6
 
iltaa taas,

tervetuloa kk ja paljon onnea sykkivistä sydämmistä :flower:

Kukakohan on seuraava synnyttäjä?? jännää.
Itsellä ei sen ihmeempiä ole enään tapahtunut ja tässä on koitettu kaikki keinot suppareitten aloittamiseen mutta poika ei vieläkään suostu utlemaan ulos. Liekö tässä masentavassa säässä omat taikansa. Mielelläni minäkin sisällä tällä säällä.

maijalla on näköjään kunnon tutkimukset näin loppuraskaudenkin aikana, varmasti helpottavaa. Täällä pikku kylässä pikainen lekurin tarkastus jossa koitettiin sormituntumalla paljonko paikat on vielä kiinni.

ei mulla sen ihmeempiä tälle kerralle,
Onnellista odotusta kaikille

tiltalitti ja viuhti 39+3
 
Hello,

kk76, onnittelut myös täältä tuplaplussasta ja tervetuloa mukaan!

Maija, kiva kuulla, että tilanne siellä teillä on rauhoittumaan päin. Onneksi pääset tutkimuksiin aina tarvittaessa.

Tiltalitti, joo, ei meidänkään poika vielä malta ulos tulla. Ehkä täällä lämpimässä massussa on mukavampaa... Tänään oli ehkä ekaa kertaa kunnon suppari. Muutoin oireet olleet lähinnä alavatsan pingoittumista sekä kovaakin menkkamaista juilintaa. Onko sulla muuten ollut sellaista? Ehä sellainenkin enteilee suppareiden tuloa vai onko kenties jo jonkinasteista supistelua?

Kati & Pablo rv 40+4 jo!
 
No täällähän miekin...

Itselläni jäänyt nyt nettailut ihan nolliin - töissä olen puurtanut ja sen päälle en ole mitään enää jaksanut. Välillä olen yrittänyt ehtiä lukemaan, mutten mitään kirjoittamaan. Viikonloppuisinkaan - olen lähinnä nukkunut viimeiset 3 viikonloppua. Ensi viikolla alkaa vihdoin äippäloma, huh. Ei tuolla töissä mitään kovin rakentavaa enää saisikaan aikaan kun aivon seisoo ja työteho on ehkä 30%...

Hobe mainitsi näön heikentymisestä - täällä sama. Eli ihan huomattavasti on näkö toisessa silmässä heikentynyt... kai se sit on ohimenevää... en ole tottunut pitämään koko ajan rillejä, vain leffassa, teatterissa yms. Nyt en nää mielestäni mitään ilman apuja.

Tiltalitti mainitsi kohdunsuuntsekkauksen - mulla ei ole neuvolakäynneillä asiaa katsottu. Otetaan vain sf mitta ja kuunnellaan sydänäänet siinä makuulla. Lääkärikäynti vasta tammikuun puolivälissä...taisi sattua viikolle 37.

Voi ihanaa - Deninalle onnea pojasta ja voi mieletön, miten söpöt kuvat olit Miru laittanut Papusta ja Nupusta!!! ONNEA!!!!

Ja vielä mitä jäi tässä lukiessani mieleen oli Nami - nenäverenvuotoa, kyllä! Nyt ollut viikon melkein rauhallisempaa, mutta lähes joka aamu kun niistää niin toinen sierain alkaa samantien vuotamaan. Sanoivat neuvolassa, että normaalia, kun limakalvot kuivuu jne. Kesällä raskaana olleella kaverillani oli sama vaiva, joten tiesin vähän odotella moista.

Onko teillä muilla ollut kaiken kattavaa väsymystä tässä 30+ viikkojen jälkeen? En ole edes ihan varma enää onko tää normaalia. Tietty rikkonaiset yöt haittaa (nousen ylös 2-3 kertaa jo ihan sen takia että paikat puutuu, samalla on kätsyä käydä vessassa) , mutta tähän asti nää tällaiset yöt on menneet ilman että olisin koko päivän ollut ihan zombiena.
Näin viikonloppusin, kun ei tarvii töihin mennä, herään aamulla 7 aikaan, syön, luen hetken lehteä ja painun takaisin nukkumaan. Nousin ylös tossa puoltoista tuntia sitten ja nyt netissä... ja kohta pakko päästä taas lepäämään. Mitään en jaksa, ajatus ei kulje... ihan epätodellista, kun olen aina niin energinen jne. Ja kämmenet turpoo - sormien taittaminen sattuu, kun nakit turvoksissa. Onneksi sain vihkisormuksen vielä yhtenä kappaleena irti - että sen irrottaminen kesti ja sattui -muille vinkiksi, jos alkaa kädet turpoamaan että sormus ajoissa irti :)

Ja vielä toinen hieman huolestunut kysymykseni; onko/oliko teillä muilla vauvan liikkeet niin rajuja, että siitä tulee jopa pahaolo? Mulla tuntuu koko vatsa kääntyvän ympäri liikkeista, ne tosiaan sattuu ajoittain ja aiheuttaa lievää huonoa oloa ja päänsärkyä. Ihanaa että kaveri on liikkeellä, en vain osannut arvata että se olisi näin rajua! Etenkin vasen munasarja tuntuu olevan jonkun sarjatulen kohteena ja se tekee kipeää...

Meikältä tuli nyt pikainen elonmerkki :)
Olen kyllä niin puhki ja väsynyt. Ehkä tää pimeys tekee sen. Tänään siis vuoden lyhin päivä ja nyt mammat, kohti kevättä ja pidentyviä päiviä

Hyvää talvipäivänseisausta toivotellen,
meikku ja iso maha (sf 33 viikko sitten), ja huomenna paikkuu uusi viikko eli tänään vielä 33+6
 
Heipsan taas!

Täällä säpinää riittää, vaikka perusasiat tosi hyvin ovatkin. Huilikaa kaikki tuplamassut nyt kun aikaa on, sillä ihanuudesta huolimatta tämä on TODELLA työlästä ja voimille käypää. Vaikka meitä on kaksi täydessä touhussa - mies ihan täysillä mukana, menee kaikki aika vauvojen hoitoon ja siinä välissä sitten kodin hoitamiseen. Univaje on melkoinen, kun päivällä on vaikea nukkua jostain syystä, vaikka pidempiä taukioja vauvat suovatkin.

Meillä neuvolantäti kävi perjantaina ja totesi kaiken olevan kunnossa. vauvat kasvaneet tosi hyvin, nyt Nuppu oli 3120 ja Papu 3090 ja terhakoita, jänteviä, tyytyväisiä. Saatiin lupa ulkoilla ja nyt ollaan kahtena päivänä lykitty Herquleksia lumisohjossa - hyvin kulkee =)

Olen sekä imettänyt, että lypsänyt - annetaan öisin pullosta samaan aikaan kummallekin, niin selvitään yöstä nopeammin. Lisäksi ollaan jonkun verran käytetty korviketta, kun aina ei vaan ehdi lypsää tarpeeksi ja hyvin sekin uppoaa vauvoille. Omia arjen käytäntöjä tässä on jo kovasti harjoiteltu ja mukavaa, kun huomaa sellaisia löytyvän koko ajan lisää.

Nami, en mittaillut missään vaiheessa masun ympärystä - olisi kyllä ollut mielenkiintoista mitata. Valtavahan se oli, vaikka sitä ei enää oikein edes muista, mutta kun katsoo noita jässiköitä, jotka sieltä on maailmaan tupsahtanut, tajuaa miten jättimäinen se olikaan
Nenä tihutti mullakin lähes päivittäin. Ei mitään valtavaa noroa, mutta sellaisia pieniä vuotoja kumminkin. Toivotaan, että pikkuiset pysyvät sulla vielä massussa, vaikka en kyllä yhtään epäile sun henkistä valmiutta. Sellaista ihan valmista olotilaa tuskin koskaan onkaan, mutta kun vauvat sitten ovat sylissäsi, sekin ihme koetaan =) Toisaalta sitä vieläkin välillä miettii, milloin sitä on ihan valmis..

Nyt jää taas kaikki muu kommentoimatta - kaikille iso halaus lähtee täältä!!

Rauhallista, tunnelmallista ja lämpöistä joulua teille kaikille!!

Miru ja vauvat (2vko ja 2päivää)
 
Joulunalus päiviä pinoon,

Vielä ei näkynyt uusia lapseutuneita ja itsekkin yhtenä kappaleena vielä. Lupaa lupaa mutta ei tule. Tänään neuvolassa terkka arveli että lapsivettä on aika niukan laisesti ja pitää tarkkailla jos sitä vielä tihuttelee niin lähteä suoraan laitokselle ja ne saa tutkia siellä sit tilanteen. Limatulpan jäänteitä ilmeisesti kans turskahteli viikonlopun supistus yössä pois. laskettu aikahan mulla oli huomiselle joten jännityksellä odotetaan onko toimitus ajoissa :wave:

Mulla ei mitään nenuveren vuotoja ollu mutta olen kyl kans kuullut että ne on aika tavallisia. Mikä on muuten hemppa? jos alhainen kuulemma vuotaa nenu herkemmin...

Kiva kans kuulla taas jo synnyttäneiden kuulumisia vaikka uskonkin päivien olevan täys touhua.

itse touhuan nyt lenkille jos sais taas suppareita aikaiseksi....

tiltalitti ja viuhti 39+6
 
Tiltalitti, täälläkin ollaan edelleen yhdessä koossa. Eilen illasta alkoi tosin tulla supistuksia siten, että koko yön niitä tuli melkein 30 min. välein. Välillä olivat ihan kivuliaitakin. Päivän mittaan ne kuitenkin vähenivät. Nyt illalla taas sama meininki on jatkunut. Lisäksi aamulla alkoi vuotaa ihan pikkuisen ruskeahkoa vuotoa, joka mitä ilmeisimmin on vanhaa verta, jota alkanut tulemaan ulos suppareiden myötä (liittyen sisätutkimukseen kätilön mukaan, kun soitin sairaalaan). Niitä oikeita suppareita siis odotellessa täälläkin...

Miru, olipa kiva kuulla, kuinka teidän vauva-arki on lähtenyt käyntiin. Rankkaa se varmasti on kahden noin pienen kanssa, mutta vaivan arvoista takuulla.

Meikun kysymyksiin sitten: täällä oli kaikenkattavaa väsymystä vikalla kolmanneksella ihan kunnolla. Melkein pahemmin kuin ekalla. Varsinkin kun mukaan tulivat nuo yölliset vessakäynnit 1-2 krt, niin nekin kyllä edesauttoivat väsymyksen suhteen.

Vauvan liikkeiden suhteen kommentti, että täällä tämä vauva on kyllä ollut varsinkin loppuajan tosi aktiivinen ja kova liikkumaan. Mulle ei kuitenkaan ole koskaan tullut pahaa oloa liikkeistä johtuen. Kaipa nää kaikki jutut on niin yksilöllisiä.
 
Kaikille teille rakkaat pino- ja palstasiskot ihania joulun hetkiä!
Jo vauvautuneet nauttikaa kaikin tavoin olostanne pienen kanssa ja vielä omaansa vatsassa kantavat odotelkaa hymy huulilla! Siispä:

:heart: :heart: :heart: SYDÄMELLISTÄ JOULUA :heart: :heart: :heart:

Maija & Masukki 37+4
 
Oikein mukavaa joulua tänne "kotipinoon"!! :flower: <- hyasinttihän tuo on ihan selvästi..

Kuuntelin tässä yhtenä päivänä joululaulua, jossa laulettiin, että "lapsi on meille tänä yönä syntynyt.." Sitä voisi mukailla tämän pinon kirjoittajille, että "lapsi on meille tänä vuonna syntynyt..." Tänä jouluna meillä on vauvat, joko sylissä tai masussa!! :heart: :heart: :heart:

Terveisin Raitis ja Miona-Maitoparta 2kk :heart:
 
Tässä olisi pitkä tarina omaa napaa ja vähän kaverinkin napaa.


Perjantaina 19.12äitiyspolilla päätettiin, että siirryn osastolle ja synnytys käynnistetään kohonneen verenpaineen ja tästä johtuvien heikkojen virtausten takia. Perjantaina sain yhden tabletin jotakin, joka saikin aikaan heikkoja supistuksia ja supistusten aikana lapsen sydänkäyrässä näkyi jotakin häiriötä jälleen napanuoran virtauksissa. Toista tablettia ei enää annettu. Tablettien tarkoitus oli kypsyttää kohdunsuuta ja kaulaa synnytykseen valmiimmaksi.

Lauantaina 20.12 kävin lääkärin juttusilla ja hän määräsi tabletti käynnistyksen uudelleen aloitettavaksi. Näin tehtiin ja kaksi tablettia sain päivän aikana. Supistuksia tuli, ja kohdunsuu ja kaula olivat hieman kypsemmät. Illalla lapsen sydänkäyrä oli liian tasainen ja minut vietiin äkkiä synnytyssaliin, jossa seurattiin sydänääniä ja käyrää. Käyrä parani yllättäen ja nukuin yön synnytysosastolla. Suunnitelmana, että aamulla käynnistetään synnytys tipalla.

Sunnuntaina 21.12 odoteltiin aamulla käynnistystä, mutta meille ei ollut sijaa majatalossa, eli kaikki synnytyssalit olivat täynnä. Minut siirrettiin takaisin osastolle odottelemaan.

Maanantaina 22.12 aamupalan jälkeen(n.9.30) alettiin valmistella minua synnytykseen. Suolityhjennys ja sitten siirryttiin synnytysosastolle. Minut laitettiin tippaan, jotta saataisiin supistuksia aikaiseksi. Tipan annostusta nostettiin joka puolen tunnin välein. Supistukset olivat tosi lieviä. Kätilö siinä jo tuumi, että siirretään minut takaisin osastolle, kun homma ei näytä etenevän. Lounasta syödessäni yhtäkkiä meni lapsivedet itsestään. Sitten alkoikin supistella jo kolmen minuutin välein. Kätilö tutki kuinka paljon paikat ovat jo auki ja totesi, että täällä on nyt jotakin muuta vastassa kuin pää. Lääkäri sitten ultran kanssa paikalle klo 14.50 todettiin, että vauva on kääntynyt perätilaan(perjantaina vauva oli vielä pää alaspäin). Tämän kuultuani olin ehdoton, että en synnytä alateitse. Siispä kiireelliseen sektioon. 15.55 siirryttiin leikkaussaliin ja 16.41 syntyi poika. 2740g ja 48 cm.

Keskiviikkona 24.12 vauvan vointia osastolla on seurailtu ja verensokeri on ollut alhaalla, bilirubiini arvot koholla ja tulehdusarvot korkealla. Vauva ei jaksa edes itkeä. Vauva siirretään lasten osastolle valohoitoon, antibioottikuurille ja sokeritippaan. Osastolla olo alkaakin kohentua heti.

Perjantaina 26.12 vauva on edelleen osastolla. Itse pääsin eilen kotiin toipumaan. Valohoito vauvalla lopetettiin ja tänään päivällä arvot jälleen kohonneet, joten aloitettiin uudelleen. Verensokerit onneksi pysyneet hyvinä ja tulehdusarvot laskevat edelleen. Vielä toki menee antibiootit. Vauva syö tupla ruoka-annoksia ;) Valtakunnassa kaikki melko hyvin!
 
Terkut sairaalasta! Meille sitten syntyi 26.12 terve poika. Mitat 3240 g ja 52 cm. Poika syntyi sit kärvistelyjen jälkeen sektiolla. Supparit alkoi jo 23.12 ja niitä kesti monta päivää. Synnytys ei kuitenkaan lähtenyt koskaan kunnolla vauhtiin. Vauvan sydänäänet laski jne. Vielä täällä sairaalassa parannellaan haavaa ja vointia.
 
Yksikätinen pikapostaus iltasyötöltä...

Paljon onnea Deninalle, ristolle ja katille vauvoista! :heart: =) =)

Täällä on meneillään taistelu sammasta ja vatsavaivoja vastaan. Viime viikko on mennyt aika vähillä unilla, mutta joulu sujui oikein mukavasti molempien isovanhempien kanssa yhdessä. Ristiäiset on ohjelmassa ensi lauantaina :)

Tsemppiä kaikille pinolaisille ja mukavaa loppuvuotta! Lisää jouluvauvauutisia odotellessa... :)

Cattus & tyttö 5+2
 
Hyvää joulun jälkeistä,
Täällähän on tapahtunut iloisia, SUUR ONNITTELUT RISTOLLE JA KATILLE :flower: :flower: :heart:
itse vielä jakautumattomana, ensi viikolle on laitettu tayssiin lähete joten kai ne sit käynnistelee ens viikon aikana/jälkeen. Nyt ei ole pahemmin supistellut eikä muutakaan oiretta ole ollut siihen suuntaan että synnytys lähtis käyntiin.
Vielä on tätä vuotta jäljellä joten saa nähdä mille vuodelle poika päättää tulla. Olisko luokkansa vanhin vai nuorin?? :|
Sit vielä täällä jyllää mukava flunssa, nyt ei olis kiva edes lähteä punnaamaan laitokselle kun hädin tuskin näin kotona henki kulkee. Toivotaan että menis ohi nopeasti.

Hyvät loppuvuodet kaikille odottajille,

Tiltalitti ja viuhti 40+5
 
Hyvää vuodenloppua kaikille rakkaille palstasiskoille ja oikein hyvää ja onnellista uutta vuotta jo toivotan !!! ( jos en enää kerkiä tän vuoden puolella täällä käymään).
Olen kyllä käynyt täällä teitin kuulumisia lukemassa, mutta itse kirjoittamiseen ei tahdo enää aikaa löytyä, poju osaa kyllä pitää äipän kiireisenä.

Deninaa ja Miruliinia taisinkin jo kerkiä onnittelemaan.
Paljon onnea ristolle ja katille pojista!!! :flower: :flower: :heart:
Jännäillään kerkiikö vielä vauvoja syntyä tälle vuodelle...tiltalitilla ainaskin jännät paikat :heart: Mitä Annulille kuuluu?

Ihania kuvia olitte vauvoista laittaneet geri ja miruliini :heart:

Se on muuten kyllä aivan mahtava hetki, kun vauva hymyilee ensimmäisen kerran ihan silleen tietoisesti ja tarkoituksella vanhemmilleen! :) Katsoo sinua tarkasti silmiin ja lahjoittaa sulle maailman suloisimman hymynsä :heart:

terveisin kuunkulta ja Thomas the hymypoika 8 vko :)

nauttikaa masuistanne ja nyyteistänne!
 

Yhteistyössä