Vuosimallia -91

Heipähei jezzie:wave: Onnea masuasukista!
Itselläni laskurien mukaan La 2.8.2011 =)

Nyt rv5+4 ja auts, lantionluita kolottaa ja vihloo. Kovin vissiin kohtu kasvaa, ja maha kyllä päällepäinkin jo pullottaa. Sais olla kyl vielä piilossa, kun salailla tätä raskautta tarttis vielä ainakin joulun jälkeiselle viikolle. Neuvolatäti lupasi, että joulun jälkeen saan mennä käväisemään neukkulassa ja kuunnellaan sydänääniä (silloin suunnilleen rv9). :)

Mukavaa lapsen- ja/tai, masun kasvatusta tai tärpin yrittämistä itse kullekin! :)
 
Tänään aamulla tikutettu hailakka plussa:) mutta jos tässä nyt raskaana ollaan, niin ei kyllä mitään hajua millä viikolla. Mun menkat on ollu niin epäsäännölliset ja luulempa et ovuloin aika myöhään. Mut suunnilleen 5-7 viikonn tietämillä:) me ollaan mamma91, aika samoilla viikoilla!! :D
 
Enkeliini, onnea plussasta!! :p Meitä raskaana oleviahan on nyt jo muutama, kiva! :) Tänään 9+3:heart: Tuntuu vaan, että aika ei mee ollenkaa eteenpäin :( mutta eiköän se taas tiistaina ala kulumaan ku loppuu vapaat :)
 
Jes, ihanaa Enkeliini! :) Mulla on menkkojen mukaan tänään 5+5, mutta musta tuntuu kans, että ovuloin vähän normaalia myöhempään, että ultrassa sitten vasta selviää tarkat viikot :) Ompas mukavaa päästä oikeen joukolla kasvattelemaan masuja!

Musta tuntuu kans Merlina, että aika menee niiiin hitaasti! Nää viikot rv12 ja np-ultraan asti menee varmaan ihan sairaan hitaasti, ku on nää keskenmenolle riskialttiit viikot kahlattava läpi. :|

Onko sulla Enkeliini jo raskausoireita? :)
 
No mulla on ollu ihan kummallista pahoin vointia jo vähän aikaa!! Varsinki iltasin. Oon tehnykki muutaman testin mutta ne on ollu negoja. Nyt tänään aamulla oli taas paha olo ja päätin sitten tehä testin. Mietin jo aikasemmin että jos en oo raskaana nii mun pitää soittaa lääkärille aika, ku ei tämmönen pahoinvointi oo ihan normaalia. Mutta jos tuohon testiin on uskomista niin raskaana ollaan:) Viiva oli tosiaan aina hailakka ja vain semmonen kaupan liuska testi, joten en ihan vielä kunnolla uskalla iloita. Ajattelin soittaa viikolla terveyskeskukseen ja pyytää lähetteen labraan verikokeeseen. Ajattelin et varmaan on parempi kunnolla varmistaa asia. Mutta en silti voi mitään sille, et oon aika innoissani jos oon raskaana:)
 
¨Tein tänään apteekin raskaustestin ja kaks viivaa tuli. Luulempa että uskon siihen! :) Ootko mamma91, jo soittanu neuvolaan aikaa? Mä soitin tänään, se on jo ens viikon torstaina. Menkkojen mukaan kun mulla olis viikkoja 7+1 mutta oon ihan sata varma etten oikeesti ole vielä niin pitkällä.
 
Enkeliini, meillä on sit neuvola täysin samana päivänä! Eli meilläkin on ens torstaina :) Mulla on sillon rv7+2. Meinaatko varata vaikka varhaisultraa tai jotain, että noi viikot varmistuis, vai odotteletko vain?
Me mennään joulun jälkeisellä viikolla sit kuunteleen sydänääniä (koska ens viikolla tuskin vielä kuuluu) niin saadaan toivottavasti mielenrauha siitä, että masussa on elämää. Tammikuun alkuun menee np-ultra :)
 
Ompa hauska ku teillä on la noin lähekkäin, ainaki vielä siis :) meillä on 3 viikon päästä np-ultra, en malta oottaa! Toivottavasti kaikki on hyvin pienellä.. Kahen viikon päästä on kyllä toka neuvola, että eiköhän se siellä kuuntele jo sydänääniä.

Merlina ja murunen 9+5<3
 
Mua jotenkin pelottaa/epäilyttää et oisko tää raskaus sittenkin tuulimuna tms.. Mietityttää vaa ku menkat oli jo aikoja sitten ja nyt vasta näky testissä. Raskausoireita on kyllä pikkasen mutta silti vaan mietityttää. No, kai sen pian sitten tietää..
 
Ehkä sulla oli Enkeliini vaan myöhäinen ovis. Kumminki varmaan kierto vielä vähän sekaisin synnytyksestä ja imetyksestä? Toivottavasti vaan mielummin toi myöhäinen ovis.
Kyllä se selviää, yritä nyt vaan vielä olla stressaamatta! :)
 
Mä oon jotenkin unohtunut johonkin melkein kahdeksi kuukaudeksi :D Poika (joka sai muuten muutama viikko sitten nimen Luca Lauri Teodor ;) ) on jo 2,5kk. Iloinen pieni mies <3 Kovasti hymyillään ja höpötellään. Neuvola on 21. päivä, niin sit päivittelen vasta mittoja. Imetys tuli meillä päätökseen pari viikkoa sitten, kun Luca päätti, ettei tissiä enää ota. Se imetys oli 2kk yhtä tappelua, niin alko kyllä itekin olemaan aika loppu sen kanssa, joten koin paremmaks olla huudattamatta lasta ja pahoittamatta omaa mieltä enempää ja siirryttiin korvikkeeseen. Ja mies on ollu aivan ihana! <3 Se on kaikki päivät kotona meidän kanssa, on pojan kanssa aina aamut, että saan nukkua pitkään ja vapaaehtoisesti haluaa uudenkin vuoden olla Lucan kanssa ja mä saan lähteä (jos haluan) tyttöjen kans juhlimaan! Eipä meille oikein muuta... Isompaa asuntoa etsitään, mutta on harvinaisen hankalaa saada, kun miehellä ei luottotietoja. Ja tosiaan... Tässä vähän jännäillään ollaanko sitä taas pieniin päin! Kuukautiset alko n. 6vkoa synnytyksen jälkeen, mutta en tiedä onko vielä säännölliset. Jotakin oireita on, mutta se voi myös olla, että kuvittelen :D Kierukan saan vasta, kun 3kk synnytyksestä ja nyt oon viikon verran syönyt minipillereitä. Tosin niitäkin vähän miten sattuu! :D Mutta päivitellään taas! :)

Ja paljon onnea plussanneille ja tervetuloa uusille!!! :)
 
Kiva kuulla idamaria että teillä menee hyvin!!:)
Kuin paljon teiän muitten miehet osallistuu kaikkeen?
En ees muista millon viimeks mun mies ois vaihtanu pojan vaipan:D Se aina lähtee aamulla aikasin töihin ja tulee kotiin ku poika jo nukkuu. Tähän joku voi kysyä että mits vapaa päivät. No, mun miehellä ei oo vapaapäiviä. Se on aina joko töissä ajamassa jotain autoo tai järkkäri keikalla taikka sitten sillä on vartijakurssi, mikä on joka viikonloppu. Anteeks valitus mutta suoraan sanottuna vituttaa olla aina yksin pojan kans kotona!! Ei mua normaalisti ees kovinkaan haittaa mutta tää raskaus on saanu mut hirveen herkäks ja pahalle tuulelle jatkuvasti!:D Onhan sillä jotain pari vapaa päivää kuukaudessa. Mitkä sit yleensä menee asioitten hoiteluun. Mulla vaan on ikävä mun miestä ja sitä et vois kerränki herätä rauhassa ja touhuta koko päivä yhessä perheen kans jotain. En ees mjuista millon meil olis ollu sellanen päivä. :(
 
No mulla on kans mies töissä, mutta suhteellisen lyhyitä päiviä, 5h/pv. Kohta tuoki työ loppuu, saa nähdä pääseekö sit johonki muualle. Meillä mies sillontällön vaihtaa omatoimisesti vaipan, ehkä 1krt/vko tai harvemmin, mutta aina kyllä sillon, jos pyydän sitä vaihtamaan :D Syöttämisen kans vähän sama juttu. Yleensä se menee automaattisesti niin, että mä hoidan nuo syöttämiset ja vaipanvaihdot/pottailut, koska oon paremmin perillä tytön rytmistä.
Työpäivän jälkeen mies yleensä aika paljon leikkii tytön kanssa, varmaan pari tuntia päivässä. Se niin rakastaa leikkiä lapsen kanssa, ja hyvä niin, koska en itse varsinkaan nyt raskausaikana oo hirvittävän energinen :D
Viikonloput yleensä myös vietetään yhdessä, leikitään ja ulkoillaan.
Eli vähän erilainen meininki meillä ku teillä Enkeliini :(
Varmasti raskasta kaikki päivät olla yksin, saatko sä vaikka vanhemmiltas välillä hoitoapua? Totta kai sun miehes on pakko tehdä töitä, jotta saatte rahaaki jostain. Yhdessä olo on silti kanssa arvokasta, toivottavasti saisitte vähän johonki rakoihin järkättyä yhteistä aikaakin :/
 
Mun mies tekee paljon töitä, on vähän työnarkomaani:D Kun se tekee noin 12 tuntia päivässä ja siihen päälle joku 3 tuntia käy yöllä ajamassa autoo. Et lähinnä kun se on kotona niin se nukkuu. Mut tääki on nyt varmaan aika väliaikasta. Jouluaikana on paljon enemmän töitä ku normaalisti. Kyllä se tästä tasottuu. Mun äiti asuu n. 30 kilsan päässä, mut sekin on vuorotyössä ja silläki tuntuu hirveesti olevan kaikkee hommaa. Vapaa päivät menee sillä välillä tosi tiukille ku aina on jotain, enkä sit viitti siltä hirveesti apuja pyydellä kun sen kuitenki pitää järjestää aikaa myös omalle miehellensä ja mun pikkusiskolle joka on aika yksinäinen ku me kaikki muut ollaan lähetty jo kotoa. Mun kaikki kaveritki oikeestaan kaikkos mun raskausaikana jonnekkin. Siis suurin osa, tottakai on pari tosi hyvääkin kaveria joita aina välillä näänki. Me ei vaan oikeen päästä kulkemaan ku mun miehellä on auto ja täältä ei oikeen muulla mihinkää pääse. Poika kun ei viihdy vaunuissa yhtään, ja jos niihin sattuukin nukahtamaan nii max. puoli tuntia nukkuu. Oon siis joo aika yksinäinen. Eikä se mua ees normaalisti haittaa:D Mut nyt on vaa huono päivä! :(
 
Enkeliini, minä ottaisin mielelläni edes pienen osan tuosta sun miehesi työinnosta tuohon omaan ukkooni. :D Sitä ei meinaa saada ulos neljän seinän sisältä edes kirveellä uhaten. Edes mummolaan ei voi piirakanpaistoon lähteä (kestää n.6h) kun "kissaa ei voi jättää yksin niin pitkäksi aikaa". AARGH. No eipä toisaalta juokse baareissakaan yhtään.
 
Meillä mies on tosi paljon pojan kanssa. Ei tarvitse käskeä vaipanvaihtoon tai muuhun :D Syöttää se ei tykkää yleensä, ku pelkää, että poika tukehtuu, hahah :D Mutta tekee kyllä sitäkin, myös pyytämättä. Enkeliini ootko sanonut miehelles, että haluaisit sen olevan enemmän läsnä ja auttavan? Toivottavasti saatte joskus yhteistä aikaa! :)
 
Moi! Täällä ilmoittautuu jo hetken ilman rekisteröitymistä lueskellut Tamperelainen eilen positiivisen raskaustestin tehnyt likka :) Viikkoja olis näillä näkymillä vasta 3.. Toisaalta ei meinaa millään uskoa että oonko mä nyt oikeesti raskaana, mutta meillä on ehkäsy ollu hetken vain pois käytöstä ja ei menny kauaa ku pamahti sitte :D Testinä mulla oli Clearblue digital joka anto tosi nopsaa "raskaana" vastauksen.. en oo ikinä pitäny kirjaa menkoistani, sattumalta oon just viime menkat laittanu ylös ja myöhässä ne on reilusti ollu, siks testailin. Mutta oon aika innnoissani kyllä, toivon enemmän kuin mitään että kaikki alkaa hyvin ja menee niin kuin pitääkin. Huomenna soitan jo äitiysneuvolaan ja saan toivottavasti muutaman viikon päähän ajan...
 
Onnea hepsutin, ja paljon peukkuja, että kaikki lähtee nyt sujumaan niinkuin pitää! :flower:

Tänne ei sen kummempaa, tisulit on kipeet ja välillä tuntemuksia alavatsalla, kun kohtu kasvaa! Ihan vähän vain ällötystä, ei ainakaan vielä mitään kamalaa pahoinvointia, vaan eipä ollut kyllä esikoisestakaan ollenkaan :)
Torstaina siis meillä eka neuvola ja saas nähdä, mieskin tulee mukaan, jos esikko saadaan hoitoon siksi aikaa. Eihän se reissu paljon muuta oo ku papereiden täyttämistä, mut meinasin vähän jos usuttaisin neukkutätiä kuunteleen sydänääniä, ihan varalta vaan, jos jotain kuuluiskin ;)

Sellaista mammalle, jonka tyty tänään tasan 1v 8kk sekä salamatkustaja rv 6+5 :heart:
 
Hei vain hepsutin!! :) Onnea plussasta!

Kiva mamma91, ku saadaan yhessä jännäillä sitten torstaina että miten neuvolassa on menny:D

Mulla ei itellä ole yhtään raskautunu olo. On vaa ihan normaali olo. Kyllä toki mahaa nippailee ja on niinku kuukautiskipuja. Ällötystä aina välillä havaittavissa ja ihan hirmusta mielialan vaihtelua. Mies raukka ku joutuu mua kestämään:D Mulla haluaa kans tulla neuvolaan mukaan. Tosin, me ei mistään pojalle siihen aikaan (neuvola heti aamusta) saada hoitajaa, mutta mennään sitten vaan kaikki. Mäkin kyllä aattelin että jos saisin sen neuvola tädin vaikka ultraamaan ku siellä on ultra. Mieltä nimittäin painaa hirmusti kun ei yhtään ole sellanen olo että mahassa jotain on. Pitäiskö sitten varata varhaisultraan aika jos eivät neuvolassa suostu masuun kurkkaamaan.
 
Enkeliini
Jep, päästään yhdessä jänskäilemään!
Teillä on kyl hyvä juttu toi, että on neuvolassa ultra, eiköhän se neukkutäti suostu kurkkaan masuun!:) Meillä ei tuota ultralaitetta ole täällä paikkakunnalla ja neuvolatäti ei varhaisultraa mulle suositellut, koska mitään mihinkään ongelmaan viittaavaa ei edellisessä eikä tässä raskaudessa ole ollut :) Eli ei auta kun venttailla niitä sydänääniä!

Yhden oireen unohdin, ihan kamala nälkä! :s Vähän väliä pitää olla tankkaamassa :D
 
Kiitos onnitteluista!

Nyt vähän huolettaa vain, kun yhtäkkiä tänään on tullut tummanruskeaa vuotoa, jota edelsi kuukautiskipuja muistuttava tunne alavatsassa.. Nyt sitä on tullut vielä lisää niin että piti laittaa side pikkuhousuihin... Kamala tää internet ku menee heti googlaan ni jotkut puhuu tuolla että normaalia ja jotkut että joo kannattaa olla huolissaan ja mä oon ihan pökerryksissä ja tunteet pinnassa... :D
 
Hepsutin tiedän tunteen ku täytyy heti alkaa googlettaan! :D Noh, toivottavasti on vaan normaalia alkuraskauden vuotoa. Soita huomenna sinne neuvolaan ja kysy neuvolatädin mielipidettä, ehkä varhaisultrassa olis hyvä käydä kurkkaamassa tilanne? :)
Toivottavasti vuoto ei nyt lisäänny!
 

Yhteistyössä