x-adventure twinco

pihlami
Täällä oli puhetta tuon tavarakorin riittävyydestä...
Meillä mahtuu tavarakoriin sadesuojat sekä vaunun oma muovinen että "oikee" tuplavaunujen suoja. Hoitokassi tai hiekkalelut menee samaan pussiin ja toissa on sitte ostokset.
Eipä tuohon nyt mitään kovin painavaa kantsi laittaa, mut esim pari 1,5l maitoo menee keposesti tai vaikka setti limukkaa.
Sillon ko muistan, otan repun mukaan (kulkee kätsysti menomatkan pussissa) ja pakkaan siihen painavat ostokset. Kevyet (suuretkin) menee kyl vaunujen pussissa.

Siihen työntöaisaan ei tosiaan kannata laittaa ostoksia. Tasapaino menee takuuvarmasti! Sen huomaa jo siitä ku joskus kannan ostoskassia ranteen päällä ja otan tukea aisasta. Alamäessä (pienessäkin) kippaa heti takapyörien varaan.

Ai niin, se piti vielä mainitsemani jotta tavarakoriin ei kannata laittaa mitään kovin pitkää (esim sateenvarjo). Rupesin ihmetteleen, et mikä ihme renkaissa oikein suhisee. Kaikissa oli ilmaa eikä mikään osa ollu tällä kertaa rikki. Mut tavarakori oli siirtyny eteenpäin suht lyhyenkin sontsan takia ja aina mutkissa sihisi rengasta vasten.
Siis helppo korjata tuo vaiva issekseen tällä kertaa. =)

Käsijarru olis noissa peleissä tosi kätsy! Ja kerran näin eräällä vaunujen käyttäjällä työntöaisassa polkupyörän soittokellon. Siis ihan loisto idea!!! :flower:
 
Hei,
Minuakin on alkanut kutkuttaa näiden menopelien hankinta syksyksi.
Osaisiko joku vastata, käykö Teutonia Mistralin pehmeä kantokassi näihin vaunuihin vai pitääkö hankkia malliston oma ?
Kiitos jo etukäteen :)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.06.2006 klo 13:49 Meri kirjoitti:
Hei,
Minuakin on alkanut kutkuttaa näiden menopelien hankinta syksyksi.
Osaisiko joku vastata, käykö Teutonia Mistralin pehmeä kantokassi näihin vaunuihin vai pitääkö hankkia malliston oma ?
Kiitos jo etukäteen :)
Mä hankkisin oman, koska kantokassin saa silloin kiinnitettyä rattaisiin neppareilla kätevästi.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.06.2006 klo 17:53 varaosat kirjoitti:
mistä saa twincoon varaosia ? maahantuojaakaan ei enää ole, saako sieltä hollannista?

Häh? miksei oo? Siis oikeestikko ne on lopettanu? Niin, mistähän sitten jos niitä tarvii ku mä just ostin nää rattaat maahantuojalta....?
 
varaosat
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.06.2006 klo 21:57 Kränä kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.06.2006 klo 17:53 varaosat kirjoitti:
mistä saa twincoon varaosia ? maahantuojaakaan ei enää ole, saako sieltä hollannista?

Häh? miksei oo? Siis oikeestikko ne on lopettanu? Niin, mistähän sitten jos niitä tarvii ku mä just ostin nää rattaat maahantuojalta....?
maahantuoja näkyy lopettaneen toimintansa, siellä niiden sivuilla on ilmoitus
 
Kahden äiti
Meillä on ollut Twincot ainoina rattaina käytössä tammikuusta lähtien ja oltu tyytyväisiä. Ostettiin suomesta, mistä olin tyytyväinen, kun jalkatuen muoviosa murtui. Oli kuulemma käyttäjävika, mutta korjasivat kaupassa parissa tunnissa.

Joku kysyi kantokopista. Kaupassa puhuivat, että Teutoniat kävisi. Itse ostin käytetyt Emman pehmeät kantokopat ja toimivat hyvin. Mulla oli niissä päällä vielä jalkapussi, joten ei todellakaan ollut tippumisvaaraa. Saman olis varmaan ajanut se turvakaari, mutta olen käyttänyt sitä jalkapussia vai mikä sen oikea nimi nyt onkaan.

Kuitenkin vaunujen raahaaminen autoon ja autosta pois ja kahden turvakaukalon raahaminen on alkanut tympimään, joten päätin että ostoon tulee matkarattaat. Katselin Maclarenin sattareita, mutta nyt olen päätynyt merkkiuskollisena Twinner Buggeihin. Katselin jo maahantuojan sivuilta, ja todellakin lopettivat tänään. Ennen ilmoitusta yritin jo soittaa sinne saadakseni lisätietoja vaunuista. Nyt sitten lähti kysymysmaili Hollantiin. Toivottavasti vastaavat pian, että ehtisin saada vaunut ennen juhannuksen jälkeistä autoreissua.
 
Karamellinelli
Kävimme tänään turkulaisessa Vaunupisteessä kysymässä Twincoja. Vastaus oli, ettei niitä tällä hetkellä ole saatavilla. Syyksi höpisi jotain siitä eturengasripustusongelmasta. Harmi! Olen ainakin kuukauden miettinyt niiden ostoa Hollannista.

Onko kellään kokemusta babyjunglen myymistä Happy baby orbit twineistä? Näyttivät hienommilta kuin Twincot. Miten voi olla suomalainen Happy baby vaunufirma ja näköjään joku ulkomainenkin?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.06.2006 klo 23:20 Karamellinelli kirjoitti:
Kävimme tänään turkulaisessa Vaunupisteessä kysymässä Twincoja. Vastaus oli, ettei niitä tällä hetkellä ole saatavilla. Syyksi höpisi jotain siitä eturengasripustusongelmasta. Harmi! Olen ainakin kuukauden miettinyt niiden ostoa Hollannista.

Onko kellään kokemusta babyjunglen myymistä Happy baby orbit twineistä? Näyttivät hienommilta kuin Twincot. Miten voi olla suomalainen Happy baby vaunufirma ja näköjään joku ulkomainenkin?
suomessa ei ole enää maahantuojaa ja sen vuoksi niitä ei ole liikkeissä.
happy baby on itä-eurooppalainen, joten ei suomalainen vaunufirma
 
Heinätyö
Lainaus A-T Lastenturvan sivuilta:

Happy Baby

Mukavuutta, käytännöllisyyttä ja turvallisuutta !

Happy Baby on suomalainen tuotemerkki, jossa yhdistyvät pitkäaikaisen tuotekehittelyn tuloksena tuotteiden korkea laatu ja käytännöllisyys. Kehitystyössä parhaat osaajat ovat yhdistäneet voimansa, asiantuntemuksensa ja nykyaikaisen suunnittelun tuloksena kestävät, turvalliset ja mukavat lastenvaunut vaativallekin asiakkaalle.
 
imp
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.06.2006 klo 11:08 Heinätyö kirjoitti:
Lainaus A-T Lastenturvan sivuilta:

Happy Baby

Mukavuutta, käytännöllisyyttä ja turvallisuutta !

Happy Baby on suomalainen tuotemerkki, jossa yhdistyvät pitkäaikaisen tuotekehittelyn tuloksena tuotteiden korkea laatu ja käytännöllisyys. Kehitystyössä parhaat osaajat ovat yhdistäneet voimansa, asiantuntemuksensa ja nykyaikaisen suunnittelun tuloksena kestävät, turvalliset ja mukavat lastenvaunut vaativallekin asiakkaalle.
spider mallin alkuperäinen versio löytyy nimellä IMPLAST SPIDER. niitä on myynnissä useissa puolalaisissa lastentarvike liikkeissä. Siis ei millään muotoa suomalainen tuote.
 
pihlami
Ai niin. Pitihän vielä mainitsemani näin kun muistan, jotta twincoihin kannattaa ostaa heijastin teippiä ja liimata sitä runkoon eripuolille vaunua. Rattaissa kun ei ole tasan minkään sorttisia heijastimia ja ainakin täällä "maalla" kehän väärällä puolella niitä hiejastimia tarvitaan.

Ja ne heijastimet kannattaa kiinnittää heti uusiin vaunuihin, jotta pysyvät hyvin kiinni. Teutonioihin älysin kiinnittää ne vasta kun pimeät tuli ja jo käytössä likaantunut runko. No rispaa joka nurkasta! :/
Mut puhtaaseen runkoon kiinnittyy tosi hyvin.

Niin ja tuo teippi ei maksa paljoo. Sitä myydään varmaan joka kangaskaupassa.

 
Ostettiin Hollannista ja tyytyväisiä ollaan oltu. En tiedä Suomen tilannetta.

Meillä 4kk vauva ja 2v1kk tyttö ja homma toimii ihan kivasti. Vauvan kohdalla tosin aina huolettaa, kun pääpuolella ei ole kunnon suojaa kun ainoataan se kangas, joten ei tarvi paljoa esim. omaa polvea vahingossa tökätä, kun käy jo vauvan päähän. Suosittelen siis jotain pehmeetä koppaa vauvalle niin on turvallisempi viedä ja talvella on lämpöisempi.
 
Vielä haluaisin kuulla kokemuksia sisaruskäytöstä, eli kun toinen on vastasyntynyt ja toinen jo isompi (meillä 2v)? Ja miten rattaat kulkevat talvella?
Mä työnsin viime talvena pelkkiä polkuja pitkinkin Twincoja, vaikkei kyydissä ollutkaan kuin meidän iso taapero. (Poju kasvaa +3-käyrällä.) Hyvin kulkivat, ei tullut ongelmia kertaakaan.

Nyt mä kuljen noiden molempien lasten (4kk & 1v9kk) kanssa Twincoilla. Me ostettiin sieltä Hollannista samalla kertaa rattaiden oma pehmeä kantokoppa vauvalle. Sen saa näppärästi paikoilleen, kun ottaa kaarituen pois alta ensin. (Mulla meni pari kuukautta ennenkuin keksin, että se tuki on helppo irrottaa ja laittaa takaisin kiinni. :ashamed: )

Rattaat olivat loisto hankinta. Tänäänkin olisi jääty tavallisilla tuplilla varmaan kaupan kassalla jumiin, niin liki hälytysportteja mentiin.

 
Google löysi tiedon. Istuimen leveys on 27 cm.

TWINCO MITAT
Kokonaispituus 93 cm
Kokonaisleveys 72 cm
Leveys per istuin 27 cm
Pituus per istuin 27 cm
Selkänojan pituus 43 cm
Jalkatuen pituus 16,5 cm
Työntöaisan korkeus 103 cm
Paino 16 kg
Koko taitettuna
- ilman turvakaarta ja pyöriä
77,5 x 71,5 x 35 cm<br><br>
 
Kiinnostunut
Olisin myös kiinnostunut näistä ja kysyisinkin seuraavaa:

Onko istuinleveys riittävä isommalle lapselle (2-vuotias) esim. talvihaalareissa vai käykö kovin ahtaaksi lapsen istua?

Olisitko kaivannut erikseen säädettävää jalkatukea tai työntöaisaa?

Kokemuksen perusteella; vieläkö ottaisit ne vai jotkut toiset jos nyt olisit ostamassa kaksostenrattaita?

Mietin näitä siksi, että olen kahden vaiheilla X-adventure twincon ja Childwheels tuplajoggerin välillä. Jälkimmäisessähän on leveämpi istuin, säädettävä työntöaisa ja erikseen säädettävät jalkatuet. Ulkonäöltään muistuttavat paljon toisiaan. Eli kokemuksia kaivataan, kiitos.
:)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.08.2006 klo 10:23 Kiinnostunut kirjoitti:
Olisin myös kiinnostunut näistä ja kysyisinkin seuraavaa:

Onko istuinleveys riittävä isommalle lapselle (2-vuotias) esim. talvihaalareissa vai käykö kovin ahtaaksi lapsen istua? Hyvin mahtui viime talvena meidän Smyntty (90 cm & 14 kg silloin) talvihaalareissa istumaan.

Olisitko kaivannut erikseen säädettävää jalkatukea tai työntöaisaa? Ennakolta kaipasin säädettävää työntöaisaa, mutta käytössä en olisi/ole sitä tarvinnut. Ehkä joskus bussissa olisi ollut kivempi, että olisi saanut vähän pienempään tilaan rattaat.

Kokemuksen perusteella; vieläkö ottaisit ne vai jotkut toiset jos nyt olisit ostamassa kaksostenrattaita? Mieluiten ostaisin nyt X-Adventuren Twin Swivelin ( http://www.littlepurpleonion.com/xadventure_05/tuplarattaat/twinswivel.html
) , muttei näillä rahkeilla viitsi ostaa toisia tuplia.
Olethan lukenut koko ketjun? Siellä on paljon kokemuksia aiemmin kerrottuna.
 
Sain vihdoin rattaat tilattua Hollannista ja nyt 'blondina' täällä, kun käyttöohjeet on aika surkeat. Eli mikä se ylinmääräinen rauta on joka oli rattaiden mukana ja miten ne selkänojan nauhat, tarrat+nepparit kuuluu?

Toisessa on kantokassi ja toisella puolella istuu 1.5v. jotenkin tuntuu, että en saa niitä nauhoja ym. luonnikkaasti sinne. Kuuluuko se takaläppä repsottaa auki sillon kun ei ole makuuasennossa?

Tulipa sekava mutta toivottavasti joku osaa auttaa. Kiitos etukäteen.

Rattaat ovat kyllä aika ihanat.

:p
 
Ylinmääräinen rauta on pakkausmateriaalia, ei tule rattaisiin käyttöön.

Tarroilla saa sen "takapussin" kiinnitettyä, kun istuinosa on makuuasenossa. Läppä repsottaa ainakin meidän rattaissa, jos istuin on ylhäällä.
Taaperon puolella nauhat siellä takaosassa ovat klipsillä kiinni.

Vauvan puolella klipsi on auki, mutta olen hieman kiristänyt nauhaa, jotta vauvan pää enemmän pystyasennossa. Musta tuntui, että vauvamme oli pää alaspäin rattaissa.

Selkänojan nauhojen neppareihin en ole koskenut, mutta kantokopan olen kiinnittänyt nepeillä istuinosaan kiinni sieltä takaa.

Me kävimme tutkimassa rattaiden nauhojen ym. toimintaa liikkeessä myyjän opastuksella. Emme tosin kehdanneet kertoa, että meillä on jo rattaat kotona, olimme muka vasta ostamassa.

Tule meille katsomaan nauhoja, tarroja ja neppareita, jos vaunukauppaa ei ole teidän lähettyvillä. ;)
 

Yhteistyössä