YLI 35-V KUUMEILIJAT vol 7

Kiitos tervetulotoivotuksista takas tänne. Minä se vain olen lorvinut jossain ja vellonut arjen ja työn pyörteissä ehtimättä juurikaan istahtaa kotona koneelle ja töis ei vain ole voinut, ei mitenkään.

amati, luin ketjua läpi ja olin innoissani ja samaan syssyyn sitten suruissani. Eihän sen näin pitänyt mennä ei. Suuren suuret pahoittelut ja voimia uudelleen yritykseen :hug:

tiktu, onnea plussasta :heart:

Onlydream, kyselit niiden ukkokultien ikiä ja mulla on sellanen soppelisti nuorempi, 34v jörrikkä omana :heart: Ei kuitenkaan onneks enää teinivuosissa henkisesti :LOL: :snotty:

Clomit on tehonnu JES! Sen verran hirvitti, että soittelin gynelle ja vaadin selitystä, miksi ei seurantaa ole. Hän tuumas, että mulla oli sen näköiset paikat, että hyvä jos nyt edes jonkinlainen ovis saadaan aikaan, joten ei hätää hyperstimulaatiosta ja loppu olikin latinaa. Puolvuotta mennään näin ja sit katotaan uudelleen. Clomit tosin tiputettiin yhteen nappiin. Kokeillaan siis yhdellä saadaanko LH nousuun.

Eilen oli osivtikussa lähes nega, mutta tänään viittä vaille ovisplussa, joten tehoo ne. Nyt jatkuu hommat, joten tapaamisiin =)
 
Hei vain. Pahoittelut, kun en ole, tunnustan, muistanut täällä käydä :ashamed: :) Tässä on vain elämä niin muuttunut, että ihan itseäkin hämmentää. Unihdin silloin ne clomifenit kotiin ja syytin siitä, kun kierto venyy. En meinannut tajuta, kun PMS oireet vaan oli ja oli, että mitä tämä on. Me plussattiin :D Siis ihan uskomatonta ja ihanaa, ei oikein jalat pysy edes maassa. Kaikki on kuitenkin nyt, tällähetkellä hyvin. Ultrassa näkyi tänään pikkiriikkinen taimi ja sydän sykytti vinhaa vauhtia. Ovis on ollu jonain käsittämättömänä ajankohtana josta mulla ei ollu hajuakaan, mutta viikkoja ultran mukaan tänään 7+0, joten...on tämä niin ihanaa.

amatille pahoittelut ja tiktulle onnea.

Lumi-Marja, hyvä, että clomit puree. Mun omat oli jotain yli tehokkaita, kun purkista auttoivat. Sori, en tahdo tällä loukata, tämä oli lähinnä kevennys koskien omaa kohtaa.

Hyvää jatkoa teille kaikille ja toivottavasti ei enää tarvi palata kuumeileen.

Erjamari ja Taimi 7+0
 
Oikein paljon onnee Erjamari niin se vaan elämä onneksi iloisestikin yllättää :heart:
On varmasti aivan ihanaa kun plussata silloin kun sitä vähiten odottaa ja miten mukavaa kun jo ultrassa näkynyt ja kaikki ok,paljon onnea matkaan molemmille! Ihanaa on saada kevät vauva, mun kuopus on syntynyt huhtikuun lopulla.
 
Huisit onnittelut Erjamarille! :flower: :heart: Tässä se nähdään kyllä meidänkin ikäiset naikkoset vielä plussaa! :LOL: :heart: :hug:

Kiva saada lisää kirjotelijoita joten tervetulemast kaikille uusille(sekä paluukirjoittaja Lumi-Marjalle) :flower:

Nyt vaan eletään sitä tylsää vaihetta..ovis ohi ja tuloksia odotellessa..päivät matelee. Onneksi on viikonloppuna työpaikan kemut :LOL: Ei koko aikaa ennätä itteään kytätä :whistle:
Koskas ne oireet taas ilmaantukaan???? :whistle: :ashamed: :saint:
 
Erjamari tosi suuret onnittelut! Mahtava juttu! Sulla kun tota yritystä oli takana jo niin kauan, että tuntuu varmasti vieläkin upeammalta.
Lumi-Marja kuulostaa lupaavalta! Toivottavasti vielä teitäkin onnistaa.
Täällä eletään edelleen pienessä toivossa. Tosin rintojen arkuus on vähentynyt, joten varmaan se rättikausi sitten alkaa huomenna tai viimeistään lauantaina... jos ei olisi rinnat tulleet tosi kipeiksi, niin en olisi tällä kertaa edes miettinyt asiaa.
 
Minä sitten plussasin viime yönä,mutta se olikin vain unta :kieh: :kieh:

Että taitaa mennä tämä höyryäminen taas aivan överiksi ;)

No sainkin kun saikin ajan gynelle,menee ensikuulle mutta silloin kierto sopivasti oviksen kynneksellä.
 
Moi ! Rosmariini kyseli kiertopäiviä eli tänään 27/28-31. Yrityskertoja ei vielä ole kun aloitellaan tod. näk. marras-joulukuun paikkeilla. Vauvakuume kolottaa kovasti mut yritän pitää pään kylmänä. Oon niin supervarovainen ihminen et täytyy tunnustaa että pelottaa tuo sikaflunssa siinä määrin että oikeastaan se on syynä miksen vielä uskalla yrittää (ajatuksena tässä on se että ajattelin odottaa että saan tuon rokotuksen ensin ja sitten vasta yrittämään mut ilmeisesti näillä näkymin ko. rokotetta ei 24-> vuotiaille perusterveille edes anneta :( . Eli kai se sitten on vaan otettava tuo riski.. :/ ). Mitäs muut tuumaatte tuosta?
 
Onnea plussista tiktu ja erjamari :flower: tosta possuflunssasta ollu puhetta ite en pelkää ainakaan vielä kun eihän se välttämättä oo pahempi kun normaali influenssakaan vai oonko ymmärtäny väärin? On: piina viikko alkamassa tai miten sen nyt ottaa.. oireita on taas jo tässä vaiheessa nii paljo et kyl se täti sieltä tulee viikon päästä sunnuntaina :'( Parempaa menestystä teille muille ja mukavaa viikonloppua.
 
Erjamarille hurjasti onnea :heart: Nyt vain toivotaan kaikkien tähtien olevan siinä asennossa, että kaikki menee hyvin.

Possulenssusta, taitaa olla niin, että sitä tavanomaista luokkaa muiden influenssojen kans on. Tai mistä minä tiedän. Rokotteessa on ainesosa jolle olen voimakkaasti allerginen, joten en sitä ainakaan voi ottaa. Joten...katotaan miten käy. Muutama tuttu sen täällä on läpi käyny ja yks ihan jalkeilla kotona olelle, toisella meni kolme päivää petissä, kolmannella särki lujaa joka paikkaa, mutta koki sen saman tyyliseksi, kuin minkä tahansa kausi influenssan, joten pahin pelko mulla ainakin taittunu. Perustervehän minä en ole, joten vähän jänskättää siitä syystä.



Tuossa kuva ovisjahdista. Jos en olis eilen tuplatikutusta harrastanu, olis jääny tietämättä koko juttu. Eilinen iltapäivätikku on tosin kuiva ja haalistunu, joten ihan nii hienosti siinä ei enää viiva näy. Eilen ei ollu saumaa alkaa kuvailla, joten tuollanen "jämä" sitten kuvaan. Mut testiviiva oli vahvempi kuin kontrolli tuoreeltaan. Mietityttää vain, riittikö hormoni irrottamaan muniksen?! Pupuiltiin eilen aamulla, tietämättä, että illalla olis tuollasta tikussa. Meille suositeltiin joka toista päivää ja nyt sit arveluttaa, että miten käy. Ristiriitaisia vellovia ajatuksia pääkoppa täynnä. Kierto ainakin lyhenee noilla clomeilla. Normisti ovis, sillon kun se vielä oli ja toimi, oli kp17 tienoilla. Joskus aikaa (2-3 vuotta sitten) ollu näillä main kiertoo. Nyt vaan sit jännäillään ja pupuillaan vielä lisää kahta kovemmalla innolla, kun mieskin taas pitkästä aikaa jaksaa olla mukana hommassa täysillä.

Nyt onkin ihana pitkä viikonloppuvapaa, pääsee vaikka puolukkaan vielä. Mies puolestaan töissä melkein 24/7, joten pitää vähän miettiä nämä pupupuuhat. Kaikki lapsukaisetkin kun sattuu olemaan kotona, ettei kukaan ole edes kavereilla yötä. Kaksi teiniä, varhaismurkku, ekaluokkanen ja tämä pikkuneiti. Ne, jotka ei mua entuudestaan muista, niin meillä on uusperhe, jossa on mun entisestä liitosta pojat 17v, 12v ja 8v ja tytär 15v. Sit yhteinen 3v rinsessa. Pikkuenkeleitä tuolla tähtitarhoissa sitten enemmänkin, isompia ja pienempiä :ashamed:

Kevät, älä ny vielä kirvestä kaivoon nakkaa, eihän sitä tiedä, vaikka oireilisit jotain muuta. Niin kauan on toivoo, ennen kun täti-punainen hyökkää kehiin :hug:
 


LAUANTAI 18.9.2009


Helvi-10......................................2/24-26...yk 10
amati........................................ 1018-28 (-32)...yk2
Oliivitar...................................... 10/28-30...yk2
Annemaarit............................. 11/24-28
Tsuba.........................................11/28-31
Rosmariini -74............................12/ 28-31...yk 14
Lumi-Marja.................................16/27-34
Minotchkin................................. 17/23-25...yk 4
onlydream..................................22/25-29
kevät1........................................23/30...yk 9
Taikakuu.................................. 24/
Sisusalmiakki..............................25/28
Mahdotontako............................27/28
Wiara.........................................28/23-28...yk 3
erka...........................................28/28-31 (yritys alkaa 11/12 09)


Taustailevat Miia, Tinki, Abby, Tiitikan, Barbarella, Ebony, Rikupi, kikkara, touhu tenava, Rinja


:heart: PLUSSANNEET 2009 :heart:


Tiktu..........Syyskuu:heart:
Erjamari..........Syyskuu:heart:
Happihyppy..........Heinäkuu:heart:
PK- haaveilija= äiti vm70..........Heinäkuu :heart:
piipiäinen coitus interruptus..........Kesäkuu :heart:
Destiny..........Helmikuu yk 4 :heart:


:heart: SYNTYNEET VAUVAT 2009 :heart:

Mansku72 10.07 tyttö :heart:
Äiti-kengu 1.07 tyttö :heart:
Mantana 30.01 poika :heart:[/quote]


 
Tiukkaa tilitystä (.) : Me olimme sitten eilen siellä hormoni- ja lapsettomuuspolilla Naistenklinikalla. Meillä oli kopsut kaikista aikaisemmista tutkimuksista, lausunnoista ja tuloksista ja kai se lekuri yritti niitä siinä laukata läpi. Tuntui olevan kyllä vähän pihalla. Ei oo kiva duuni, kun pitäis tosta vaan osata auttaa ja tehdä toisten kannalta tosi tärkeitä päätöksiä. Painosta tuli puhetta, mutta lekuri sanoi, että hyvin olen saanut painoa pois. Sitten ultran jälkeen (mahdollinen folli 11 mm) lekuri sanoi, että kiitos ja hän konsultoi erikoislääkäriä ja soittelee mulle perässä. Mulle jäi fiilis, että hän konsultoi siitä, mikä hoitomuoto meille on paras. No, lekuri soitti iltapäivällä ja hänen asiansa oli se, että sovitaan kontrolli puolen vuoden päähän ja sillä aikaa sekä mun että miehen tulis pudottaa painoa. Miehen ongelmiin heillä ei osata auttaa eli mies voisi tilata ajan terveyskeskukseen ja lähteä sieltä selvittämään ongelmiaan. WTF!!!! No, olin rauhallinen ja tingin ajan kolmen kuukauden päähän ja jos en saa painoa pois, perun ajan itse etukäteen. Jäi tosi kurja fiilis, kun ei tullut mitään selvyyttä sperman laatuasiaan ja sen vaikutukseen hoitovaihtoehtoihin eikä mihinkään oikeastaan sanottu mitään. Olin tosi down eilen illalla ja mies lohdutteli, että miltä meistä tuntuisi, jos tota Naistenklinikan aikaa olis vaan odotettu eikä olis oltu Väestöliitossa inssejä kokeilemassa ja tutkimuksia edistämässä.

Kätilö soitti tänään ja pahoitteli, että eilinen vastaaotto meni niin kuin meni ja oli niin empaattinen, että mulla tuli kyyneleet silmiin. Hän yrittää saada lähetettä miehelle suoraan urologille, ettei tarvitse mennä taas terveyskeskuksen kautta, ja sovimme mulle ajan ravintoterapeutille ensi viikoksi. Hän sanoi, että jos mä käyn ravintoterapeutilla ja osoitan motivaationi, voi olla, ettei mun ihan kymmentä kiloa tarvitse kolmessa kuukaudessa pudottaa, jotta päästäisiin ivf-jonoon. Oli tosi mukava nainen ja auttoi kyllä huonoon ja itseinhoiseen fiilikseen. Mä menen sokerinrasituskokeeseen tässä lähiaikoina ja sitten selviää sekin ja olisko esim. Metforminista mulle apua. Kätilö tsemppasi ja sanoi, että kunhan ivf:än päästään, onnistumisprosentit on tosi hyvät (80-90 %).

Maanantaina menen Väestöliittoon ultraan ja jos folli on kasvanut hyvin, laitetaan irrotuspiikki ja inssi olis sitten tiistaina. Aloitan tänään ovistestit ja nyt vaan peukut pystyyn, ettei ovis tule liian aikaisin. Nythän on tarkoitus saada pidättäytymisaika ja ovis kalibroitua parhaalla mahdollisella tavalla. Mä vähän veikkaan, että tämä on meidän viimeinen inssi eli toivotaan, että tärppäis ja selvittäisiin ilman kovempia hoitoja ja odottamista hamaan tulevaisuuteen. Naistenklinikan seuraava aika on siis joulukuun puolivälissä ja siitä jos ivf-jonoon päästään, kätilön mukaan hoitoihin pitäisi päästä puolen vuoden sisällä. Eli jos ei nyt tärppää, voipi olla, että seuraava hoito on sitten kesän 2010 korvalla :(
 
Erjamari suuret onnittelut :flower: Ja kaikkea hyvää odotukseen :heart:

onlydream taisit kysellä noista mun kevään hormonikokeista. Eli silloin otettiin noin viikko oviksen jälkeen verikokeet, joissa nähtiin hormonipitoisuudesta onko ovulaatio tapahtunut. Nyt itse asiassa tässä kierrossa tehdään myös koko kierron kartoitus eli ultrat vähän ennen ja jälkeen oviksen sekä noi hormoniverikokeet viikko oviksesta.

erka kyllä muakin toi possuflunssa vähän on mietityttänyt mahdollisen raskauden kannalta, onhan se vaarallisempi raskaana oleville. Mutta kun tässä reilu vuosi yritystä takana niin ei voi antaa sen vaikuttaa. Sitä paitsi ensi kuussa pitäisi alkaa rokotukset ja raskaana olevat viimeisen tiedon mukaan heti hoitohenkilökunnan jälkeen seuraavaksi rokotetaan. Eli paljon nopeammin sen rokotteen saat jos raskaana olet, perusterveet ehkä sitten vuorossa joskus jonon hännillä.

Lumi-Marja hienoa, että sulla clomit tuoneet tulosta =) Koittakaa nyt joku rako sille pupuilulle löytää, vaikka haasteeelista olisikin :whistle: Meillä myös miehellä pukkaa työreissua harmillisesti ovisaikaan :ashamed:

Mutta ihanaa kun on perjantai! Oikein mukavaa viikonloppua kaikille!!!
 
Rosmariini :hug: :hug: olipa teillä ikävä kokemus lapsettomuuspolilla. onneksi sait tuon seuraavan käyntiajan aikaistettua :hug:
Me saatiin myös eilen kirje naistenklinikalta, jossa aika ensimmäiselle käynnille marraskuussa. Aion kuitenkin teettää loput tutkimukset tuolla yksityisellä tässä kierrossa ja puhuttiin miehen kanssa, että yksi inssikin tehtäisiin vielä yksityisellä ennen tota naistenklinikan käyntiä. Vanha ei uskalla jäädä enää toimettomana odottelemaan, vaikka tokihan mahdollista että luomunakin tärppäisi, kun ei mitään selvää vikaa ilmeisesti ole. Meillä vielä se, kun vajaan vuoden päästä täytän 39 ja julkisella pitää olla 38 vuotiaana tossa ivf-jonossa tai ei enää hoideta :ashamed: :eek:

Mutta tsemppiä rosmariini teille ja toivotaan nyt että ens viikon inssi menis hyvin ja toisi toivotun tuloksen :hug:
 
Pahoittelut Rosmariinin kokemuksille ja onnittelut plussanneille. Tää taitaakin olla hyvä ketju, kun oikein tuplasti plussataan.
Täälläkin päivät matelee. Kp 27/23-28? Huomenna tulee superhypermegakiukku, makeanhimo ja ahdistus hikoilujen kera jos sunnuntaina pukkaa tätikestiä. Jollain muullakin tais olla täällä kunnon peeämässää.
Meillä on siis yritystä takana reilusti yli vuosi. Mä olin niin kiukkuinen keskenmenon jälkeen, että päätin vauvaprojektin olevan siinä. Ajattelin, etten jaksais taas samanlaista. Vaan kuinkas kävikään. Täällä mä taas testailen ovulaatiota hullun kiilto silmissä samaan tapaan, kuin viime talvena. Välittämättä possulunssista. Annan niille possuille piiskaa, jos osuvat kohdalle.
Onko kenelläkään muuten tullut ultraamisen jälkeen kohtu kipeäksi? Olen käynyt lääkärissä useampaan otteeseen hurjistuvien PMS-oireiden vuoksi ja lääkäri ultrasi mun kohdun. Tästä käynnistä kotiinviemisiksi sain siis mahtavat vatsakivut ja kohtua aristelee.

Nyt alan valmistautumaan sienimetsälle. Toiseen koriin otan kärpässieniä, niin voin leipoa tädille sunnuntaiksi oikein herkullista piirasta. Taidanpa pyytää anopinkin kylään :kieh:
Hyvää viikonloppua kaikille.
 
Rosmariini: :hug: Olipahan vastaanotto. :( Onneksi kätilö kuitenkin vähän tasotti tilannetta. Ei tuollaista kukaan meidän tilassa oleva kaipaa kuulevansa..Muistan kun eilisen kun oltiin ekaa kertaa klinikalla ensikäynnillä ja pöydän takana lääkärimme oli viimeisillään raskaaana! uskotteko että sattu ihan sairaasti katsoa sitä vatsakumpua ja me kaksi ja töks siinä se oli se vaavimasu joka meille sillä hetkellä oli täysin ulottumattomissa...Kyllä oli järkyttävä kokemus..laitoinkin palautetta siitä ja yllättäen pääsimme ylilääkärin potilaaksi.Ajattelivat varmaan että tuo on niin hankala valittaja eukko et paree laittaa ylilääkäri asialle :LOL: :LOL: :whistle: :saint: Lopputulos oli kuitenkin kaiken itkun arvonen, jätkä saatiin kuin saatiin hoidoilla!

Possuflunssa ei oikein osaa pelottaa..ainakaan vielä...

Wiara: :LOL: :LOL: Hyvin kirjotettu, keitä sille punaselle tädille valkosta kärpässienimuhennosta niin kuolee varmasti-myrkky tarpeeks vahvaa :kieh: :kieh:Koska uskallat testata?


Kaikille piinailijoille paljon peukkuja +++++++++ puhuria! Hyvää viikonloppua :flower:
 
Rosmariini :hug:
Ja täällä kp 1/24-26, lähtee yk 10.
Taidanpa mennä korkkaamaan punaviinipullon. Viime kuussa oli sama fiilis samana päivänä, mutta jäi sitten korkkaamatta, kun sain valtavat raivarit miehelle. Se kun kehtasi ruveta saarnaamaan, ettei alkoholi tee hyvää varsinkaan, kun yrittää tulla raskaaksi eikä harmitukseen pidä juoda. Joo yks lasi tässä kohtaa tekee kyllä ihan hyvää sanoisin... No ei sentään tällä kertaa uskaltanut kommentoida vaan kysyi äsken, että tarjoileeko hän mahdollisesti mulle nyt lasillisen :LOL: Että taidanpa mennä sen viereen sohvalle nauttimaan sen lasilliseni.
 
Enpä ehtinyt Minotchkin edes reseptejä kaivaa. Täällä kp 1/23-28? Ja pahoittelut myös Helville. Punaviini on hieno keksintö. Rakastan punaviiniä!
Jotenkin tuntuu, että sitä tippuu korkeammalta, kun on kaikki mennyt nappiin ovulaation aikaan. Meneeköhän meillä taas vuosi, ennekuin seuraavan kerran tärppää. No, jos jotain hyvää olis tästä tarinasta keksittävä, niin mulla jäi ne pahimmat PMS-oireet tulematta. Kutsun noita viimeisiä PMS päiviä hullun lehmän taudiksi, kun mä alan käyttäytymään todella oudosti niiden aikaan. Huh ja hui.
Mutta mä taidan lähteä tästä viinikauppaan, niin voidaan tädin kanssa ottaa lasilliset illalla samalla kun turistaan mukavia :headwall:
 
Pahoittelut tädin yllättämille


Rosmariini olipa ikävä poli käynti... :hug:

Täällä alkaa jo mahassa nippailemaan... josko se ovu sieltä tulisi. Peittoja on heiluteltu ahkerasti :LOL:
pitää vaan taas odottaa pari viikkoa seuraavaan h-hetkeen :|

Minun pikkusisko sitten löyti minut täältä kirjoittelemasta no olin kyllä varoitellu aikaisemmin että yritystä tulee olemaan edelleen vaikka kuusi lasta jo on :LOL:
sisko on tuolla odottavien puolelle pinoutunu vastikään =)

plussia toivotellen!
 
Kääk, täällä ovista pukkaa odotettua aikasemmin eli eilen ja tänään ollut komea plussa ovistesteissä ja ukko tulossa kotiin vasta huomennna illalla :headwall: :eek: Mutta onneksi oli vielä tänään selkee plussa (mulla usein kahtena päivänä) eli ovis ei ole vielä ollut, joten huomenna ei pitäis olla vielä liian myöhästä :D kiva olis tietty ollu ehtii vähän enemmän pupuilemaan, mut pääasia ettei täysin hutikierros tule.

Helvi ja Wiara pahoittelut tädistä :hug: Kokeilet Wiara sitten ens kuussa sitä sienipiirasta tädin menoks, eiks vaan :LOL: Ja jos tepsii niin mäkin tahdon reseptin :LOL:

 
Tervetuloa Lumi-Marja minunkin puolestani kuumeilemaan! =)

Minun kp ihan sekaisin, kun luulin kierukan poiston jälkeen, että menkat alkoivat 24.8.2009, niin ei se oli tyhjennysvuotoa, jota kestikin melkein koko ajan kunnes ihan päivälleen milloin menkkojen olisi kuulunut alkaa eli eilen ne myös alkoivat, eli kp 13 on kp2/28 :heart:
Eli tänään minulla meneillään tuo kp 16/28.. eli yk 1 alkaa nyt;=))
Ovis ohitettu! =)

Pahoittelut amatille , plussaOnnea tähän kiertoon! :flower:

Minulla myös lämpöä, toivottavasti ei flunssa ole iskemässä....Samoin, kuin Lumi-Marjalla minulla oli ovis tuloillaan kp 10 tikun mukaan, kp 12 iltayöllä mahtavat oviskivut ja kp 13, alkoi olla jo ohitse tikussa....sitä en tiedä miten pupuilut osui kohdilleen.. :ashamed: Aika näyttää..nyt mietin alanko laittamaan Lugeja? Käyttääkö joku muu ja missä vaiheessa kiertoa laitatte niitä?
AnneMaaritillekkin kovasti ovisjahtiOnnea! :flower:

PlussailuOnnea kaikille edelleenkin! :heart: :whistle:

Mahdotontako :heart:

 
Hei kuulkaa mitä wikipedia sanoo PMS tarinan yhteydessä: Vaikeahkoissa tapauksissa voi käyttää hormonipillereitä ja jopa tilapäisesti unilääkkeitä tai rauhoittavia lääkkeitä itselle tai partnerille. Siis täh??? Ai et vois syöttää partnerille unilääkkeitä, niin sais itse sekoilla sillä aikaa rauhassa. Tai mikä vielä parempi, vois ostaa miehelle hormonipillereitä, niin voitais yhdessä sekoilla. Ai että mikä mielikuva :LOL:
 

Yhteistyössä