YLI 35-V. KUUMEILIJAT vol 9

KESKIVIIKKO 5.1.2011



AnniSofii..................1/28...................................yk 2 (+ 2 v.)
kukkanen2011........2/28...................................yk 7
Lumihiutale73.........3/26-28..............................yk 7
*Justiina*...............6/30-32..............................yk 1
tääl taas.................8/26...................................yk 20
Sinderella...............10/28-29............................yk 1
Barbamama35.......14/23-28.........dpo 2...........yk 4
Liljaana.................20/28...............dpo 6...........yk 4
ksylofoni................22/31..............dpo 5...........yk 5
Sinnalena..............23/28..............dpo 7...........yk 3 (+ 1 v.)
Barbarella............ 26/27-28.........dpo 10.........yk 14


Mukana myös:
ilona***, Katimari, emmimaria, eva71, olkkis74, mystère, Onlydream, kikkara, KaijaJoo, kevät71, äiti täältä jostain, ZouZou, Mahdotontako, Rosmariini -74, Taikakuu, Tsuba, Janette74, Mansku72, elli72, sisupastilli, taavi166


:heart: Plussanneet: :heart:

2010
marraskuu: Helvi-10, Siobhan42, Pilvilinna74 ja Koralli73
lokakuu: calumet
syyskuu: Jambo ja Kurkkunaamio
elokuu: Chilipapu
kesäkuu: Annemaarit
toukokuu: happihyppy, Onnellinenx5 ja Rae34
huhtikuu: Minnihiiri68 ja Pimpula
maaliskuu: Lumi-Marja ja Jääräpää
helmikuu: viivi74
tammikuu: Puskajussi ja Poni06

:heart: Syntyneet: :heart:

happihyppy 25.12.2010 tyttö
jääräpää 7.12.2010 tyttö
Lumi-Marja 19.11.2010 tyttö
Poni06 24.8.2010 poika
Tiktu 11.05.2010 tyttö
äiti vm70 22.03.2010 tyttö


Edellinen ketju: YLI 35-V. KUUMEILIJAT vol 8

dpo (days past ovulation)
dpo 0 on ovispäivä
dpo -1 on ovisplussapäivä (ovistestillä saatu plussa)
 
Viimeksi muokattu:
:attn: :attn: :attn:
Sovimme edellisessä ketjussa, että listan "Mukana myös" -osiossa on käynnissä nimenhuuto. Mikäli haluat pysyä taustalla, ilmoittele siitä tähän ketjuun tammikuun aikana. Helmikuun alussa siivoamme listaa tämän perusteella. Jos et ehdikään ilmoitella ajoissa, niin takaisin listallehan pääsee aina.=)
 
Kiitos Sinnalena uudesta ketjusta! Päivityksestä sen verran, että riittänee että listaa ei päivitetä ihan joka päivä jolloin keskustelut ei huku. Helpompi kuitenkin varmaa seurata kp-listaa & kierron tilannetta niin, että kyseisenä päivänä on ko.päivän tilanne. Mie vaikka en listalla just nyt ole, niin jännään teidän muiden puolesta enemmän kuin itseni =)

Ja ihan pikkusen omia tuntemuksia: tänään on pikaisella laskutoimituksella kp 25/29-30. Normikierrosta poikkeavia oireita ei muita ole kuin että eilen huomasin illalla pikkuhousuihin tulleen aivan aa-vis-tuk-sen hennon punertavaa valkkaria (tuhrua nyt jo?) ja paleltanut on viimeisen vuorokauden niin, että yö piti nukkua flanellipyjama päällä ja villasukat jalassa ja silti paleli.
 
AnniSofii Yritän laittaa oheen linkin, FF määrittelee sun oviksen aamulämpöjen avulla, lisäksi sinne voi merkitä muistiin, kierron vaiheen eri oireet, testaustulokset, yhdynnät, lääkkeet (clomit, porogesteroni) yms. Itse tosiaan olen käyttänyt sitä pitkään, vaikkei yrityst olekaan ollut. Sivusto on englanninkielinen. Rullaa tän etusivun loppuun, siellä malli käyrästä.

Ovulation Calendar and Ovulation Chart - Fertility Charting

Sinnalena Kiitos ja kumarrus uudesta pinkasta


Justis :wave:
 
Viimeksi muokattu:
AnniSofii Yritän laittaa oheen linkin, FF määrittelee sun oviksen aamulämpöjen avulla, lisäksi sinne voi merkitä muistiin, kierron vaiheen eri oireet, testaustulokset, yhdynnät, lääkkeet (clomit, porogesteroni) yms. Itse tosiaan olen käyttänyt sitä pitkään, vaikkei yrityst olekaan ollut. Sivusto on englanninkielinen. Rullaa tän etusivun loppuun, siellä malli käyrästä.

Ei minusta varmaan ole noita päivittämään vaikka koneen kanssa touhuankin jo niin paljon päivän aikana. Kiitos kuitenkin. :wave:
 
Viimeksi muokattu:
Olen harkinnut Justiinan suositteleman FF:n käyttöä aamulämpöjen seuraamiseen. Käytännössä homma on kaatunut omaan laiskuuteni, kun työaamuisin ei ole jaksanut noita lämpöjä mittailla. Ehkäpä tästä ryhdistäydyn. Ystäväni on sitä käyttänyt ja ne graafit ovat mielenkiintoista seurattavaa. Hänellä niissä ainakin näkyy sellainen säännönmukaisuus.

Pieni hengähdystauko vauvamaailmasta vaan pahensi tilannettani: tänään pää on ollut ihan kuumeen pehmentämä. Jatkuvien nippailujen vuoksi on sellainen olo, että jotain tapahtuu - ehkä. Menin sitten tekemään ovistestin (vasta päivällä), kun en halunnut tuhlata r-testiä vielä dpo:na 6. Sainkin vahvan testiviivan, mutten varsinaista plussaa kuitenkaan. Kävin lukemassa lisää aiheesta o-testit r-testinä päätyen tulokseen, että jatkossa jätän ovistestit oviksen testailuun ja käytän r-testejä siihen toiseen testailuun, mikäli tarvetta tulee. :ashamed:

Plussatuulia AnniSofii ja muut!
 
Viimeksi muokattu:
Sinnalena: Kiitos uudesta pinosta!

Käytin vähän aikaa FF:ää, mutta lopetin, kun se tuli maksulliseksi. Sitä voi siis kokeilla hetken ilman maksua ja sitten pitää maksaa kuukausimaksua. Siirryin ilmaiseen TCOYF kalenteriin (löytyy google haulla tuolla nimellä). Se toimii samaan tapaan, mutta on mielestäni yksinkertaisempi. Hyvin tuo ainakin minulla jo ennakoi kuukautisten alun ja ovulaation. Se ottaa huomioon edelliset kierrot laskelmissa eli saattaa mennä pari kiertoa ennen kuin se alkaa ennakoida oikein.
 
Tuosta lämpöjen mittailusta..itse en oo koskaan mittaillut aamulämpöjä sääntöjen mukaan..en siis mittaa lämpöä suusta enkä mittaa sitä vuoteessa ennen ylösnousua, mutta silti omasta mielestäni mun lämmöt ovat silti luotettavia :p Ovulointikierroillani on aivan selkeästi eri merkit kuin ovuloimattomilla ja plussakierroillani on taas oviksen jälkeiset lämmöt tasaisemmin korkeella väh. sen 0,5 astetta (tosin siis olivat ne tm+km plussat) ja nyt kun oon niin pitkään niitä seuraillut, niin periaatteessa osaisin tulkita omat ovikseni ilman FF:n antamaa ovispäivääkin ja ehkä ilman ovistestejäkin, mutta kun niihin mä oon jäänyt koukkuun :whistle: Tottahan se on, että aamusta siihen pitää uhrata jonkin aikaa, etenkin jos tekee sen ihan sääntöjen mukaan, mutta mun menetelmällä siihen menee muutama minuutti :D Barbamama Mulla FF on ollut aina ilmainen, lisäpalvelut (VIP member) maksavat. Pari vuotta sitten sain ton vipin ilmaiseksi kierrolle käyttööni, koin sen aivan turhaksi.

Mutta nyt on hoppu neidin kanssa saunomaan, mukavaa illanjatkoa leidit :wave:
 
Viimeksi muokattu:
Tänään kp26 taitaa olla sitten kp1/26-28.Kp24 alkoi pientä vuotoa, samoin eilen pientä ja tänään samaten, jos huomenna ei tule yhtään enempää niin kierto jäi tosi lyhyeksi, koska ovis oli kp12-13, eli luteaalivaihe olis vaan 12 päivää, kun laskee että menkat alkoikin jo kp24 kohdalla. No ainakin tietää ettei tarvii mitään ehkäisyä käyttää, kun ei raskaaksikaan tule:D vähän piristystä suurimpaan harmitukseen ja kiukutukseen. Vaikka kaikki omasta mielestä meni nappiin, niin ei vaan onnistu. Kai sitä kohta pitää lääkärin puheilla käydä. Kuutisen vuotta sitten olen pari kerta käynyt vatsakipujen vuoksi lääkärillä ja toisella kertaa selvisi sellainen asia että mulla keltarauhanen valuu vatsaonteloon, se näkyi ihan selvästi ultrassa kun iso möykky oli kohdun ulkopuolella. Nää vatsakivut hävisi kun laitatin hormonikierukan. Tosin ei ole kivut nyt tullu takaisin kun poistatin kyseisen kapistuksen kesällä. Todennäköisesti keltaruhanen pysyy siellä missä kuuluukin tai sitten sen toiminta on heikentynyt jos sitä on enää ollenkaan. Menkkavuodossa on välillä isojakin hyytymiä, eikö ne hyytymät just ole sitä surkastunutta keltarauhasta? Ens viikolla uuteen yritykseen, lomalla ei mikään stressaa:cool:
 
Kiitos Sinnalenalle uudesta pinosta :flower:

Kukkanen, oletko tehnyt testiä? Jos vuoto on vähäistä ja olet kuitenkin raskaana ? d?b

Mä en oo innostunu ollenkaan mittaileen aamulämpöjä, kun tuskin paikkaansa pitäisivät kuitenkaan. Meillä niin vaihtelee makuuhuoneessa tuo lämpötila ulkolämmön mukaan et joskus on aivan jäässä ja toisinaan sit tuskastuu kuumuuteen... Meillä siis vesikiertoiset patterit eikä oikein voi säätää tasalämpöiseksi huonelämpötilaa. :|
Mut varmaan on toimivaa, jos vaan jaksaa siihen paneutua. ;)

Mulla vain oman navan alapuolella on tuntunut tänäänkin hieman jomotusta, eilen siis enemmän. Ja oikeeseen munikseen vihlailee välillä kipeestikin. Luultavasti ovuloin vasemmalta, ainakin se puoli on kipeämpi sillo ovuloinnin aikana... No, en oo varma et miten nää menee. Musta vaan itestä tuntuu et ois tärpänny tai sit mä jo kuvittelen rankasti näitä oireita. Huomenna ehkä tekasen jo ekan herkän testin, johan tässä on monta päivää ootellu :LOL:
 
*Justiina* tiedän, että ilmaiseksi siellä saa tehdä niitä omia merkintöjä, mutta sieltä jäi pois ne minun mielestä kivat jutut eli se ohjelma ei varsinaisesti enää auta ennakoimaan tulevia tms. Sen sijaan tuolla TCOYF:ssä näkyy ihan ilmaiseksi juuri ne jutut mistä pidin siinä FF VIP versiossa. On jotenkin helpompi miettiä koska seuraava ovulaatio suurinpiirtein on ja koska seuraavat kuukautiset pitäisi alkaa, kun ne näkyy selkeästi siinä kalenterissa. Tuo siis ennustaa pari seuraavaa kiertoa näiden viimeisten perusteella. Nää on taas niin yksilöllisiä juttuja mitä kukin haluaa kalentereilla seurata.

kukkanen: :hug: Ymmärsinkö oikein, että kierron lyhyydestä päättelit, ettet voi tulla raskaaksi? Itselläni viimeiset kierrot ovat olleet 23-25 päivää. Juttelin tästä huolestuneena lääkärille, joka totesi 23 päivän olevan vielä ihan normaalia. Lupasi kuitenkin, että jos kierto ei pitene (mulla aiemmin n. 30 päivää) tai vielä lyhenee, tutkitaan ovuloinko ollenkaan. Olen ymmärtänyt, että luteaalivaihe pitää olla vähintään 10 päivää, jotta kiinnittyminen ehtii tapahtua. Sinulla ei siis pitäisi olla mitään huolta sen suhteen =) Peukutuksia tällä uudelle kierrolle! bd
 
On se mullakin kroppa jotenkin sekaisin, kun ei menkat oo vielä alkaneet, mutt en raskaanakaan ole. Ei tosiaan oo minkäänlaisia tuntemuksia että olisin. Kerran teki saman, joskus viime syksynä, et menkat tulikin noin 3 pv myöhässä...
 
On se mullakin kroppa jotenkin sekaisin, kun ei menkat oo vielä alkaneet, mutt en raskaanakaan ole. Ei tosiaan oo minkäänlaisia tuntemuksia että olisin. Kerran teki saman, joskus viime syksynä, et menkat tulikin noin 3 pv myöhässä...
Höh, heti tuon postauksen jälkeen voi minulle päivittää kp1. :D Ei haittaa ollenkaan, parempi näin, sillä tulikin biletettyä joulun ja uuden vuoden aikaan välillä aika rankasti.
 
Kukkanen: :hug:
Päivitin sulle, miten halusit, vaikka pidänkin peukkuja, että Liljaana osui oikeaan...

AnniSofii
: no höh! Just ehdin postailla, että pidän sulle peukkuja... :hug:
Liljaana: miten kävi - testasitko? =)

Mitä kuuluu Barbarellalle?

Tsemppiä myös taustailijoille! Sielläkin on jänniä päiviä meneillään... :wave:
 
Sinnalena kiitos uuden pinon aloitamisesta ja päivityksistä. Tämä uusi pino oli hyvä idea.

Kukkanen ja AnniSofii pahoittelut tädistä

On: Kävin gynellä ja sain clomit kierron alkuun. Tähän kiertoon ne ei vielä ehdi, mutta ensi kiertoon voi ottaa mukaan. Ensin käyn testauttamassa loppukierrossa ne kahden hormonin tason. Gyne meinasi, että voin aloittaa seuraavaan kiertoon ne vaikka testitulokset ei olisi ehtinyt. Ultrassa kaikki näytti kierron mukaiselta. Oli hyvin toiveikas, että raskaus on mahdollinen. Kyllähän tuokin jo ihmeesti piristi mieltä.
 
Tää taustakuumeilija tais tilata itselleen tädin ostamalla eilen kauppareissulla r-testejä. Tänään sen verran jomottanut päätä ja vähän tuhrua ollut näkyvillä, että ei hyvältä näytä :( Tänään mulla kp26/29-30.
 
Heipä hei!
Kiitos Sinnalena uudesta pinosta. :)

Liljaana, pahoittelut negasta.

tääl taas, toivottavasti clomit auttavat.

emmimaria, toivottavasti täti jättää kuitenkin tulematta.

Täällä on ollut puhetta Fertility Friendistä ja TCOYF:ista. Itse käytän molempia, ihan koukkuun olen jäänyt tuohon lämpöjen mittailuun. Joka aamu klo 05:45 kello on soittamassa että tulee mitattua samaan kellonaikaan joka päivä. Joitakin kiertoja on tässä yrityksen aikana ollut kun olen ollut mittaamatta, mutta äkkiä olen palannut taas ruotuun. Se vaan on jotenkin niin kivaa.. :D

Mä olen ostanut FF:stä sen VIP-version, vaikka se ilmainenkin toimi kyllä ihan hyvin.

Juu, vaikka ei tuosta lämpöjen mittailusta näytä olevan sen enempää hyötyä kuin mistään muustakaan. Tuhruttelu alkoi tänään eli huomenna kp1. :stick: SUUTUTTAA!!!!!!

Alkavassa kierrossa olisi sitten taas tarkoitus suunnata inssiin, pitääkin soittaa aika klinikalle heti perjantaina.
 
Barbarella: isot pahoittelut! Kyllä sen uskoo, että suututtaa, vaikka et muistaakseni tähän yrityskertaan lähtenytkään korkein odotuksin. Toivotaan nyt, että tuleva inssi antaa parhaan tuloksen. :heart:

tääl taas: hyvä kuulla, että noista tähänastisista tutkimuksista jäi positiivinen olo. Sinulla ei ilmeisesti ennen ole ollut noita clomeja? Olisipa ihanaa, jos ne tepsisivät.

Emmimarialle peukkuja sinne piinailun keskelle!

Liljaana: pahoittelut negasta, mutta onneksi sulla on vielä aikaa plussata noiden päivien puolesta. Mukavaa, kun täällä on niin paljon muitakin malttamattomia. :rolleyes:

ON: Aamulla mietin testaamista, mutta kun ei ollut juuri sellainen olo silloin, niin en testannut. Tietenkin päivän mittaan on mielikuvitus laukannut nippailujen myötä. Olen kuitenkin malttanut olla testaamatta enää iltapäivällä. Nyt on ilmaantunut tuttu selkäsärky, joka palauttelee tässä parhaillaan maan kamaralle...
 
Aarghh... piti mennä taas lueskelemaan vauvahaaveilublogeja... Selkäsärystä olen siis päätellyt, että haaveilu jatkuu täälläkin.

Mutta varsinaiseen asiaani... Voisin googllailla asiaa ja soittaa jopa lääkärille kysyäkseni tätä. Aattelin silti kysellä tässä, kun täällä saa tietoa nimenomaan asiakkaan/potilaan käytännön kokemuksista.

Gynen varasin jo viime vuoden puolella ja laskeskelin silloin, että se on jossain siellä seuraavan oletettavan oviksen tienoilla tai vähän ennen sitä. Aattelin silloin vain, että jos tuolloin saisin tietoa oviksesta mahdollisesti ultrauksessa. Mulla on nyt niin oudosti ja paljon nippaillut tuolla alavatsalla ja nivusten tuntumassa. Onko sillä merkitystä, missä kierron vaiheessa menen gynelle? Jos tuolla onkin jotain kystia, tms., niin meneekö ne vain oviksen piikkiin... Ehkä on vaan paras mennä sinne silloin kuin aika on... ääh. Onneksi huomenna on vapaapäivä.

Mukavaa loppiaista!
 

Yhteistyössä