YLI 35-V. KUUMEILIJAT vol 9

LAUANTAI 8.1.2011


Barbarella...............3/27-28.............................yk 15 AnniSofii................4/28...................................yk 2 (+ 2 v.) kukkanen2011.........6/28..................................yk 7 Lumihiutale73.........6/26-28..............................yk 7 *Justiina*...............9/30-32.............................yk 1
tääl taas...............11/26..................................yk 20 Sinderella..............13/28-29.............................yk 1 Barbamama35.......17/23-28..............................yk 4 Liljaana.................23/28...............dpo 9...........yk 4 ksylofoni...............25/31...............dpo 8...........yk 5 Sinnalena..............26/28...............dpo 10.........yk 3 (+ 1 v.) ZouZou................28/30...............dpo 9...........yk10

Mukana myös:
ilona***, Katimari, emmimaria, eva71, olkkis74, mystère, Onlydream, kikkara, KaijaJoo, kevät71, äiti täältä jostain, Mahdotontako, Rosmariini -74, Taikakuu, Tsuba, Janette74, Mansku72, elli72, sisupastilli, taavi166




:heart: Plussanneet: :heart:

2010
marraskuu.... Helvi-10, Siobhan42, Pilvilinna74 ja Koralli73
lokakuu........ calumet
syyskuu....... Jambo ja Kurkkunaamio
elokuu.......... Chilipapu
kesäkuu........ Annemaarit
toukokuu...... happihyppy, Onnellinenx5 ja Rae34
huhtikuu....... Minnihiiri68 ja Pimpula
maaliskuu...... Lumi-Marja ja Jääräpää
helmikuu....... viivi74
tammikuu...... Puskajussi ja Poni06

:heart: Syntyneet: :heart:

happihyppy.. 25.12.2010 tyttö
jääräpää ....... 7.12.2010 tyttö
Lumi-Marja... 19.11.2010 tyttö
Poni06........... 24.8.2010 poika
Tiktu............ 11.05.2010 tyttö
äiti vm70...... 22.03.2010 tyttö


Edellinen ketju: YLI 35-V. KUUMEILIJAT vol 8

dpo (days past ovulation)
dpo 0 on ovispäivä
dpo -1 on ovisplussapäivä (ovistestillä saatu plussa)
 
Viimeksi muokattu:
Sinnalena, en tiedä onko merkitystä mihin aikaan kiertoa gynellä käy. Jokatapauksessa saat tietoa sen hetkisestä tilanteesta kohdussa ja munasarjoissa. Itse kävin syksyllä tarkoituksella kierron puolesssa välissä eli kp15/29-30, jolloin sain tietää että ovulaatio oli tapahtunut vuorokauden sisällä oikealta puolelta ja että keltarauhanen oli hyvin kehittynyt. Sitä edellinen ultraus tehtiin mulle pari vuotta aikaisemmin perhesuunnitteluneuvolassa, jolloin menkat oli just alkamaisillaan. Tuollon lääkäri totesi, että mulla on pieniä kystia, mutta muuten kaikki ok.

Ja tulipa sitten testattua tänään (dpo14) nega... :|
 
No niin, täällä ollaan vaikkakin olen taustaillut puolisen vuotta.
Meillä siis tilanne se, että mulla todettiin isohko myooma kohdussa keväällä ja toiveita raskautumiselle ei juurikaan annettu. Tällä hetkellä jonotan kohdunpoistoleikkaukseen. Päätettiin kuitenkin isännän kanssa kokeilla, josko vielä se vitonen saataisiin aikaiseksi huonosta ennusteesta huolimatta. Keväästä asti ollaan yritetty laihoin tuloksin, mutta periksi ei anneta, ihmeitähän tapahtuu :D
Ikää siis 36 v, yrityksiä takana 9, tänään kp 26/30, dpo 7 ja sitä viidettä kuumeillaan
Ihan luomumeinigillä ollaan yritetty, en siis ole sortunut ovista testeillä bongailemaan, mulla kun nuo oviskivut on sitä luokkaa ettei ole pienintäkään epäselvyyttä siitä, milloin ovulaatio tapahtuu.
Joka kuukausi olen saanut päässäni kehitettyä raksusoireita, niin nytkin:
Rinnat arat (kuten aina menkkojen lähestyessä)
Kohtua nippailee ja ajoittain voimakkaampaakin kipua (voi johtua myoomasta)
Pisulla saa juosta normaalia useammin (voi johtua myoomasta)
Hiukset tosi rasvoittuvat (kuten aina)
Iho kukkii (johtuisiko joulunaikaisesta ja joulunjälkeisestä suklaalla herkuttelusta)
Että tälleen täällä :D
 
Olen kovin pahoillani Emmimaria siitä negasta... :hug: :headwall: On tämä yritys yhtä turhautumista, pettymistä ja ärsytystä täynnä. Kiitos tuosta vastauksestasi. :flower:Tuossa aamulenkillä mietin, että haluan joka tapauksessa kuulla tuosta oviksen ajasta eli pidän tuon ajan. Varaan sitten vaikka toisen ajan lisäksi.

Hei ZouZou! Onpa sinulla ikävä tilanne. Pidetään peukkuja, että teillä onnistuu. Ihanan iso perhe teillä. Laitan sinut kp-listalle. (Teillä on siis yhdeksän yrityskiertoa takana - onko tämä nyt siis kymmenes? Korjaa jos laitan väärin. Tämän siitä saa, kun yöllä kukkuu ylhäällä, niin aamulla ei ajatus kulje...)
 
Viimeksi muokattu:
On tämä yritys yhtä turhautumista, pettymistä ja ärsytystä täynnä.

Allekirjoitan täysin tämän.

Pahoitelut muillekin tädin saaneille ja negoille.

Nyt on taas päässyt pahimman ärsytyksen yli, kun menkatkin on ohi, vielä jotain pientä tuhrua tulee, mutta kunnon vuotoa ei ole tässä kierrossa ollut. En kuitenkaan usko että voisin olla raskaana. Rinnat ei enää ole arat eikä täyteläiset, normaalin raivokahtauksenkin sain ja siitä kärsii aina koko perhe ei vaan mies:whistle: Mulle vois korjata listaan kp4/26. Tässä kierrossa en ala ovista tikutteleen ollenkaan, ihan tunnepohjalla mennään ehkä se toisi kauan kaivatun plussan.
 
Voi anteeksi Barbamama. Olen näköjään lisännyt yk:n kp:n sijaan. :flower:

Korjaan sullekin tuon kp:n, kukkanen!

Tarkistan saman tien tuota muutakin listaa... Ei näköjään pitäisi väsyneenä tehdä mitään... :ashamed:
 
Ei hätää Sinnalena! Kyllähän noita sattuu itse kullekin =) Kiitos, kun korjasit!

Tänään tuntui siltä kuin ovis olisikin ollut vasta tänään. Maanantaina tunsin selvät kivut vasemmalla ja ajattelin sen olleen ovis (en testannut tässä kierrossa). Sen jälkeen on kuitenkin tullut vielä limoja eikä lämmöt nousseet juurikaan. Ehkä kierto on siis pitenemässä??? Jos siis lämmöt nousee huomenna ja tulee kuiva kausi, muutetaan dpo 0 tälle päivälle. Ilmoittelen sitten, kun tiedän...
 
Liljaana ja Emmimaria pahoittelut negasta

Barbarella :hug:

zou zou: Pidetään peukkuja. Toivottavasti kaikesta vastoinkäymisistä huolimatta ihme tapahtuisi.

Sinnalena: En ole aikaisemmin käyttänyt noita clomeja. Hieman minua askarruttaa se kaksoisraskaus mahdollisuus. Gyne kyllä meinasi, että mahdollisuus aika pieni, kun suvussa ei ole kaksosia.
 
Halit kaikille tarvitseville :hug:

Jokos ZouZou ja Sinnalena pian testailette?

Olen yhä enemmän pihalla oviksen suhteen... Limailu jatkuu ja lämmöt edelleen alhaalla. :confused: TCOYF merkkasi oviksen maanantaille pienen lämmönnousun perusteella eli samalle päivälle kun tunsin kovan kivun. Lämpö nousi silloin hieman alle 36:sta hieman yli 36:een eli tosi pieni oli muutos verrattuna viime kiertoon, jolloin lämpö nousi lähes asteen verran. Pelkästään lämpöjen ja limojen perusteella kuvittelisin oviksen olevan vielä tulossa, mutta... Nyt on jo kp 16 ja aiemmissa kierroissa ovis on ollut kp 10-13. Toki kiertoni on ollut viime aikoina normaalia lyhyempi, mutta silti... Limojakin on tullut jo viikon verran eikä kuivaa kautta ole näköpiirissä. Tosi outoa... :confused: Oletteko huomanneet limoissa ja lämmöissä jotain erikoista silloin, kun ette ovuloi ollenkaan? Sitä nimittäin nyt mietin, että jäikö se tässä kierrossa väliin. Onko tälläinen pitkään jatkuva limailu siis merkki oviksen pois jäännistä vai onko silloin koko ajan kuivempaa?
 
Barbamama: itselläni ei asiasta ole kokemusen tuomaa tietoa. Olen aina tikuttanut ovista, jos olen halunnut siitä tarkemman tiedon. Noissa tikutetuissa kierroissa en aina ole ihan sitä huippua löytänyt, mutta LH-nousun ja hyvin vahvan testiviivan olen kuitenkin saanut siinä ovikselle tyypillisen ajan tienoilla. En ole oppinut luottamaan siihen, että havaitsen sitä muuten. Ovisliman olen kyllä ollut tunnistavinani ja sitten on ollut kuivempaa.

Olen ymmärtänyt, että jos ovulaatiota ei tapahdu, niin aamulämmöt eivät nouse eikä yleensä sitä "ovislimaa" tule - mutta luulisi, että tuokin on taas kovin yksilöllistä, onko sitten ihan kuiva kausi. Harmi, jos sinulle nyt sattui ovikseton kierto...! :(

Kiitos kysymästä: aamulla en testannut, kun on vasta dpo 9. Äsken oli nippailujen ja jomotusten vuoksi pakko testata (RFSU:n liuskatesti). Ensin katsoin sen negaksi, mutta sitten olin näkevinäni siinä erittäin haalean viivan. Välillä ajattelin, että on vaan kontrolliviivan aiheuttama optinen harha. Jos vaan ehdin, niin haen tänään herkempiä testejä ja testailen tulevina aamuina. Toisaalta pms-olo ja pari mojovaa finniä leuassa hillitsevät testi-intoa. :|

Liljaana: oletkos testaillut lisää? Entä ZouZou?

Sinderellalle tsemppiä oviksen odotteluun!
 
Viimeksi muokattu:
Sinnalena, käytin alkuun noita rfsu:n liuskoja, mutta aika pian pistin ne boikottiin, koska niihin tuli joka kerta vähän testiajan jälkeen jonkinlainen viiva, joka pisti muutenkin niin vilkkaan mielikuvitukseni juoksemaan :saint: Raskaana en kertaakaan ollut, joten kaipa ne niitä kuuluisia viivanpaikkoja olivat. Millään muilla testeillä en yhtä mojovia viivanpaikkoja ole saanut kuin rfsu:lla. Toivotaan toki, että sulla oli se ihan oikea haamu kyseessä.

Barbamama, en minäkään osaa vastata kysymykseesi. En tiedä milloin minulla on ollut ovuloimaton kierto. Gyne syksyllä veikkasi, että ne kierrot missä tulee eniten tuhrua ennen menkkoja, voivat olla ovuloimattomia. Mutta en sit tiedä pitääkö tuo paikkansa.

Täällä ootellaan tätiä viimeistään huomiseksi. PMS-oireet ovat tosin tässä kierrossa olleet minimaalisia. Testannut en ole tänään, enkä aio testata... paitsi tietty jos täti tajuaa pysyä poissa.
 
Pahoittelut tädistä :hug:

Pikainen oman navan kaivelu :stick:
Alamahan jomotus on vähentyny vaan nyt ikävästi vihlaisee tuonne nivusiin ja välillä käy häpyluuhunkin...:confused:
Nänneihin on ilmaantunut valkeita pisteitä. Ja tänään oli ehkä lievää närästystä/pahoinvointia koko päivän. Nämähän oireet voi olla ihan taviksia, mut mulla heti heräs taas toivo.. :D
Ja tänään oli siis dpo 8. Huomenna meinasin taas testiä tehdä, mut vähän on kyllä into laantunut, et näin aikasin mitään näkys, vaikkakin esikoisella sain haalean plussan jo viikkoa ennen menkkoja. Mut sekin taas pelottaa, et jos liian aikasin näkyy kovinkin vahvaa viivaa, vois olla taas rypäleraskaus, jossa mulla nousi hcg arvot pilviin hetkessä...

No mut tästä taas jatketaan.... :wave:
 
Pahoittelut kaikille negan saaneille :hug:
Liljaanalle ja muille piinailijoille puhaltelen täältä kovasti plussatuulia

Mä käväsin tänään kaupassa ja samalla reissulla tuli käytyä myös apteekissa ja kas kas, raskaustestit tarttui käteen (niin kuin aina apteekkireissuilla). PÄÄTIN, että teen testin VASTA huomenna aamupisusta mutta mutta, niin kovin ne tuolla laukun pohjalla poltteli, että oli pakko tehä ensimmäinen jo heti siltä istumalta, edellisestä vessareissusta oli aikaa kolmisen tuntia..

Ja tulos oli tämä HAAMU+
Olisin laittanu kuvan mutta kun en osaa :(

Ihan hirvittävän paljon en tuolle haamulle arvoa anna, olen ennekin saanut Clearbluella haamuja aikaseksi, tosin tämä haamu tuli näkyviin testiajan sisäpuolella, aiemmat haamut on olleet niitä roskishaamuja.
No mulla on toinen testi odottamassa ja sen aion tehdä heti aamusta :rolleyes: ja mikäli edelleen haamilee tai kunnon plussaa näyttää niin siinä tapauksessa menen maanantaina digitestin ostoon :p
 
Emmimaria: en uskaltanut sulta tänään kysellä mitään, kun ajattelin, että kyselemällä noidun sen tädin sinne... Toivon tosi paljon, että saisit olla siellä edelleen rauhassa...

En ole itsekään mitenkään toiveikas tuon RFSU:n testin haamun haamusta. :| Jo niitä testejä joskus ostettuani luin tuosta(kin) testistä käytyjä keskusteluja: ristiriitaisia tuloksia, helposti tulleita valehaamuja...

Ostin nyt kuitenkin kauppareissullamme CB:n testejä - justiinsa varmaan noita, joita ZouZoullakin. Olin lukenut kyllä niidenkin antamista haamuista, mutta muut varhaisen vaiheen testit olivat loppu...
 
Viimeksi muokattu:
Oi, täällä on muitakin jännääjiä! Itseään sitä kuulostelee koko ajan... Menkkojen pitäisi alkaa tulevana torstaina/perjantaina eli yritän hillitä testaamista ensi viikonloppuun. Toki olen jo kuvitellut vaikka mitä oireita kuten jatkuva pissalla ravaaminen, etova olo, himo klementiineihin ja alavatsan jomotus ovulaatiosta lähtien päivittäin.

Hieno haamuplussa, ZouZou!
 
ZouZou, toivotaan, että plussa tuosta vahvistuu :heart:

Testasitkos Liljaana tänään?

Sinnalena, mie olen käyttänyt pääasiassa ihan Pregcheckin liuskoja ja joskus puikkoja. Ne on halpoja ja niitä saa tavan kaupasta. Samoja testejä kun olen aina käyttänyt, niin tiedän miten ne toimii ja että en ole kertaakaan saanut viivanpaikkoja, roskishaamuja tms. epämääräistä.

ON: ei näy tätiä vielä (kp29/29-30), mutta jo äsken lumitöissä ollesssa tuntui alavatsalla siltä että saattaapi kohta tulla...
 
emmimaria: pidän sulle peukkuja!

ZouZou... toivottavasti on hyviä uutisia.

on: tein aamulla testin. Kyllä se oli ihan nega. En ryhtynyt sitä sitten sen enempää tuijottelemaan. Testailen silti vielä tässä...
 
Emmimarialle vielä: voisin sitten kokeilla noita suosittelemiasi testejä. En ole elämässäni kovinkaan montaa kertaa r-testaillut, kun olen vaan odotellut, että alkaako vai ei. Nyt sitten olen sen kiinnittymisen vuoksi testaillut ja ostin muutaman paketin niitä RFSU:n testejä sen hinnan vuoksi. Kiitos vinkistäsi hyvästä ja huokeasta testistä!
 
ZouZou, onnea haamusta ! Testasitko tälle aamulle uudestaan ?

Ksylofonilla myös jännää. :) Mulla myös pitäis ens pe alkaa menkat, mut mä kyllä en jaksa sinne oottaa noita testejä.. :LOL:

Emmimaria, toivottavasti ei ois tädin enteitä : /

Sinnalena, toivotaan et kuitenkin se haamu/plussa vielä pärähtää testiin. :)

ON: En sitten tehnyt testiä aamulla, ei vaan ollu sellasta fiilistä :O Nyt on alamahasta juilinu ja kaikki raskausoireet on kaikonneet, joten taas tuli epäusko koko hommaan :(
Mut onhan tässä viel aikaa testailla ja piinaavat päivät viel jatkuu tätiä ootellessa.
 

Yhteistyössä