YLI 35-V. KUUMEILIJAT vol 9

Mulla ainakin silloin raskautuessa nousi lämmöt iltaisin silleen että palelin sohvalla kuin horkkatautinen, enkä edes yhtään epäillyt koko asiaa :O mulla oli tullut silloin henkinen luovutus koska meillä oli silloin jo tiedossa tutkimusaika ja en oikeesti miettiny pätkääkään onnistumista. Ekan kerran epäilin olevani raskaana sinä päivänä kun oletin että menkat alkaa ja tulikin vaan kauheesti limaa.

Kiva että mulla särkee jo toista päivää päätä enkä viitsisi ottaa mitään särkylääkettä kun pelkään että se sotkee oviksen jollainlailla vaikka en nyt sitten millään voi uskoa että yksi kerta riittäisi onnistumiseen tässä meidän tilanteessa.. Oli vaan niin surullinen ajatus kun mietin että tää saattaa olla viimeinen ovis kun me ollaan ylipäätänsä yrittämässä enää mitään :'( vaikka mies suostuikin käymään ne alkututkimukset läpi niin se ei silti tarkota sitä että me enää edes yritetään, mä haluan vain tietää että onko jossain joku vika ettei se asia jää kaivelemaan ja mieskin taitaa tulla tutkimuksiin vain siksi että haluaa nyt olla mieliksi mulle.

Anteeks kauheesti kun mä oon näin kamalan masentava :( jotenkin en vaan jaksa enää olla hirveen iloinen tässä tilanteessa ja tää päänsärky ei auta yhtään..
 
K
Sirpa, toi henkinen luovuttaminen kuulostaa niiiiin tutulta! Mulla ei ole enää mitään mielenkiintoa testata. Niin monta negatestiä tässä kahden vuoden aikana tehnyt, etten enää jaksa. Meillä myös mies lähti tutkimuksiin vaan mun mieliksi, eikä oikein ole ollut tyytyväinen tähän mun lääkityksen käyttöönkään. Eli turha edes kuvitella mihinkään järeämpiin hoitoihin menoa.
Olo on niin pms, että tädin saapuminen vaan ajan kysymys.
Olen nyt päättänyt pitää pienen tauon tästä yrityksestä, mut voi siis siirtää taustalle. Hiukan ottaa liikaa nyt hankiselle puolelle tää :(
 
MAANANTAI 3.12.2012

.....................ikä .............kp .....................yk ..............toiveissa

Miltsu76...............36............9/26......................2.......................2
Elena75...............37.............11/28....................19......................3
Puskajussi............40............26/23-30...............10.....................5
Alissia.................37............26/30.....................3......................3
Milk@..................37............26/30....................2.......................1
Äiskä3.................38............35/26-28................?.......................3


Kadonneet HUHUU?
Syystuuli74..........38............45/26-30................17....................2



:attn:TAUSTALLA:attn:

Hopsan
Kaktus-76
K
Sirpa75

:heart:PLUSSANNEET:heart:

2012
joulukuu......Pippurihäntä yk6
marraskuu...Samettihortensia yk 2, Vuorikristalli yk2
lokakuu.......Mustikkasuu yk3
syyskuu......Scarleth (3.IVF)
elokuu........Jaahas yk 9
heinäkuu.....Whisky Peat yv 1, Dominique yk 16 (OI 1), Pepinka yk 4, Leenuliinukka yk2
kesäkuu......ei plussia
toukokuu ....Ronja76 yk 17 (1.IVF)
huhtikuu......ei plussia
maaliskuu....Melanie75 yk 3, Elmaleena yk 4
helmikuu.... Killi12 yk 3, Erika76 yk 4
tammikuu... ei plussia

2011
joulukuu......äiskä-73 yk 8, Milanella yk ?
marraskuu....Isobella yk 3, puskajussi yk 4
lokakuu ...... Barbamama35 yk 14, Kaneli74 yk 9, Keskeneräinen yk 4
syyskuu ..... Vilhelmiina73 yk 4, Eemas yk 4
elokuu ....... luosto yk 2, ilona***, Papuli yk 1
heinäkuu .... Lumihiutale73 yk 10
huhtikuu .... tääl taas yk 23, Niisku74 yk6
helmikuu .... Liljaana yk 5, Irmeli74 yk 1, ksylofoni yk6

2010
marraskuu . Helvi-10 ?, Siobhan42 yk 2, Pilvilinna74 yk 2, Koralli73 yk 10
lokakuu ..... calumet ?
syyskuu .... Jambo yk 1, kurkkunaamio yk 2
elokuu ....... Chilipapu yk 8
kesäkuu ..... Annemaarit ?
toukokuu ... happihyppy yk 8, Onnellinenx5 yk 3, Rae34 yk 10
huhtikuu .... Minnihiiri68 yk 5, Pimpula yk 4
maaliskuu ... Lumi-Marja ?, Jääräpää ?
helmikuu .... viivi74 yk 1
tammikuu ... Puskajussi yk 3, Poni06 yk 2


:heart:SYNTYNEET:heart:
Killi12..................10.10.2012 tyttö
äiskä-73..............20.8.2012 tyttö
Keskeneräinen......30.6.2012 poika
Barbamama.........12.6.2012 tyttö
Siobhan42.............6.8.2011 tyttö
Liljaana ............. 22.9.2011 poika
Pilvilinna74 ......... 3.8.2011 poika
Koralli73 ............. 2.8.2011 tyttö
Helvi-10 ............ 12.7.2011 tyttö
kurkkunaamio ..... 19.5.2011 poika
happihyppy ........ 25.12.2010 tyttö
jääräpää ............ 7.12.2010 tyttö
Lumi-Marja ........ 19.11.2010 tyttö
puskajussi ......... 18.10.2010 poika
Poni06 .............. 24.8.2010 poika
Tiktu ................ 11.5.2010 tyttö
äiti vm70 ........... 22.3.2010 tyttö


Edellinen ketju: YLI 35-V. KUUMEILIJAT vol 8

dpo (days past ovulation)
dpo 0 on ovispäivä
dpo -1 on ovisplussapäivä (ovistestillä saatu plussa)
 
Viimeksi muokattu:
Milk@: Monet sanoo, että raskautumisen näki lämpökäyrästä siinä, että lämpö kohosi korkeammaksi kuin negakierroissa oviksen jälkeen. Toisilla taas ei. Sikäli tuosta ei ole raskauden ennustamiseen (niinkuin ei mistään muistakaan poppakonsteista), mutta ovulaation sillä pystyy kohdistamaan hyvin, jälkikäteen :) Ja siitä sitten laskea milloin menkat alkaa. Mun lämmöt pyörii 36,3 menkkojen jälkeen, siitä laskee lähemmäs 36,0 kun olla oviksen alla ja oviksen jälkeen 36,4-36,6-36,8. Tässä kierrossa pompsahti suoraan 36,6 yli, mutta on pysynyt sen jälkeen ihan normaaleissa luteaalivaiheen luvuissa.

K - rauhallista taustailukautta! Ja tänne vaan kun siltä tuntuu...

Sirpa: Mä niin tunnen ton, kun ketuttaa ja särkee päätä yhtäaikaa. Ettei muuten olis ovispäänsärky? Olen kuullut ja kokenut itse vastaavaa. Ei meidän ukkokaan riemusta kiljuen purkkiin ruuttaa. Katsotaan missä vaiheessa saan pakotettua paikalle. Iso hali!

Mun lääkäri yritti soittaa niistä keltarauhastuloksista yks päivä, mut en kuullut puhelinta! Soittaakohan se vielä takas... MUOKS: Ei soittanut, mutta testitulokset oli tulleet postissa kotiin. Niissä luki, että ovulaatio oli tapahtunut. Arvo oli 24, en sitten tiedä, kuinka huono tai hyvä arvo on, mutta ilmeisesti ihan riittävä ovulaation toteamiseksi. kp27 voi siis ovuloida ihan hyvin :)

Viimestä kitupäivää viedään. Jotain menkkailuhenkistä tuntemusta on alavatsalla. Palelu ei ainakaan eilen illalla vielä helpottanut, nukuin housut ja sukat ja pitkähihaiset päällä enkä hikoillut (!). Rintojen aristusta en edes uskalla ajatella, mutta väistämättä olen huomaavinani, että ei se ole ihan vielä hävinnyt.
 
Viimeksi muokattu:
Lämpökeskusteluihin...mä en sillon kauan sitten raskautuessani huomannu mitään lämmönnousua enkä muista palelua tai mitään muutakaan. Tosiaan, se lämmönnousu johtuu oviksesta, ei kai se hedelmöittyminen lömpöihin vaikuta...Mutta näitä kaikkia oirehia on kiva seurailla :) Minähän mittailen nykyään vähän väliä lömpötilaani :D
Kuten Milk@ totesit, on kiva seurata oman kropan toimintaa. Jos ei tästä nyt koskaan sitä lasta saa, niin ainakin on tullut tutustuttua omaan hormoonitoimintaan ja kiertoihin.

Pippurihäntä, on sulla kyllä ollu ovis tosi myöhään. Ei ihan oppikirjojen mukaista, mutta jospa juuri se oliskin nyt hyvä merkki. Edelleen täällä jännäilen ja toivon sulle plussaa. Kuten meille kaikille!
K :hug: Niin meilläkin mies purkitti tuotoksensa ihan vaan mun mieliksi, kun olin ensin tehnyt ainakin vuoden verran huolellista aivopesua ;) Oon puhunu sille ihan väsymykseen asti ivf:stä, mutta ei vaan suostu...
Sirpalle myös voimahali :hug Toivottavasti päänsärky on jo helpottanut.

).( Höntti, vähän huono ja väsynyt olo. Voisin vaikka olla tästä olosta iloinen, jos oltais viikkoa pidemmällä. Mutta kun on vasta dpo 5 tai 6...Oon ehkä tulossa kipeeksi...
 
Viimeksi muokattu:
niin siis oviksen jälkeen lämmöt nousee mutta mulla ainakin niissä parissa kierrossa joissa sitten tuli plussa, lämmöt nousi reilusti yli 37 ja pysy siellä. Palelin iltaisin kuin horkkatautinen sohvalla peiton alla, normaalisti oviksen jälkeen mun lämmöt on 36,7 maks 36,9 eli kyllä mä ainakin voin olettaa että jos joskus onnistuu niin voin ehkä todeta sen lämpöjen noususta.. ainakin olen jo reilun 2 vuoden jälkeen todennut ettei muusta voi todellakaan epäillä mitään :(

meillä miehelle ei oo ongelma se purkittaminen koska on sen tehnyt jo pari kertaa meidän suhteen ja yrittämisen alkutaipaleella. Ex-vaimo pakotti vasektomiaan ja päätti vuoden päästä toimenpiteestä että haluaakin lisää lapsia. Meidän suhteessa sitten on jo heti alussa testattu se että onnistuiko purku ja myöhemmin se että mikä oli pitkällä tähtäimellä purun vaikutus. Nyt taitaa olla kyse vaan siitä että tässä alkaa kunnon tutkimukset, eikä pelkästään yksi pieni tutkimus. Ja mies tuntuu olevan sitä mieltä että meidän onnistuminen on ollut vain stressistä kiinni. Vaikka uskonkin siihen että stressi on vaikuttanut paljon niin on kyllä vaikea uskoa että stressin takia ei olisi edes yhtä haamua saatu yli 2 vuoteen..

Mäkin olen miettinyt että jos tästä jotain positiivista haluaa hakea niin sen että eipähän tarvii miettiä mitään ehkäisyjä sen mahdollisen toisen vauvan jälkeen kun tää raskautuminen on näin helevatun vaikeeta muutenkin.

Oikein hyvää viikonloppua kuitenkin kaikille :)
 
Aamulämpö laskusuunnassa, eiköhän se vuoto ala ihan ajallaan tänään. Ollut tosi tuskainen olo pari päivää, niin kiva olisi, että palaisi taas normaaliksi mahdollisimman pian. Tänään juhlat ja pääsee vähän laittautumaan :)

Kaikille hyvää viikonloppua!
 
Vielä lämpömietintöjä...Mietin, että kyllähän se luteaalivaiheen loppupäivien korkea lämpö varmaan voikin kertoa raskaudesta. Kun Progesteronimäärä alkaa kuitenkin jo vähän ennen menkkapäiviä laskea, jos ei ole raskautunut (ja lämmöt laskee) ja toisaalta jatkaa nousua, jos on raskautunut. Eli jos kroppa reagoi progestronin määrään nostamalla lämpöjä, niin vois kai olettaa, että korkea lämpö ihan kierron lopulla ois lupaavaa...Mutta varmaan siis yksilöllistä. No joo, taitaa olla ylimääräistä aikaa vähän liikaa, kun ehtii tällaisia miettimään :D
Vaikka ei kyllä oikeesti olekaan, pitäis lumitöihin kiirehtiä....

Sirpa, tuohon stressiasiaan mun lääkäri totesi, että jos pieni stressi estäisi raskautumisen, niin ei hedelmöityshoidoilla saataisi yhtään lasta alulle. Koska jos on laitettu valtavasti toivoa ja paljon rahaakin peliin, niin kyllähän sitä varmaan jokainen enemmän tai vähemmän stressaa. Ja kun hoidoissa ei voi mennä mitenkään tjottailu-meningillä, vaan hyvinkin tarkasti tiedetään mikä vaihe milloinkin on menossa. Varmaan kova stressi voi vaikuttaa hormonitoimintoihin, mutta "normaali hermoilu" ei estä lasta tulemasta. Kyllähän se tosi kova stressi sitten jo tuntuu ja näkyy muutenkin.

Pippurihäntä, meinaatko testata vai odotteletko vaan? Mukavaa juhlintaa!
 
  • Tykkää
Reactions: Milk@
Nyt ei ole sanoja. Sofi one step päiväpissasta parin tunnin pidättelyn jälkeen haamu. :O

Muoks: Haamu se on, tuli näkyviin suht pian kun olin kastanut tikun. "Noin haalee..." sano mies...



Ei pitäis liikaa miettiä, mutta lämpökäyrä on kyllä niin lohduttoman näköinen, että tää voi hyvin jäädä vaan yritykseks. Ja ottaen huomioon, että toi on se extraherkkä testi ja silti noin haaleeta menkkojen alkamispäivänä. Toivotaan silti parasta ja jotain ainakin näyttää tässä kropassa vielä tapahtuvan.
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos kaikille! Mä oon kyllä ihan sekasin tästä....Pelko persiissä uusi testi tänä aamuna, Sofi One Step extraherkkä testi, ja menkat siis päivän myöhässä (15 DPO) - Tätä tulosta uskaltaa jo uskoa paremmin :)

http://i1223.photobucket.com/albums/dd518/lumimansikka/84AD16B7-7847-4349-A75D-74E8E2A366A5-1855-0000032BDE102C99.jpg

Kai mä meen nyt plussanneisiin, mutta en usko ihan heti pystyväni jättäytymään täältä kokonaan pois.... Käyn varmasti alkuraskauden ultrassa omalla rahalla samalla gynellä, joka oviksenkin vahvisti, JOS pääsen niille viikoille asti.

Huh, ei tätä tajua. Oireita ei ollut siis mitään, edes lämmöissä mitään erikoista. Ainoostaan tietyt jutut EIVÄT tapahtuneet, mitä yleensä:
- tissit eivät löpsähtäneet
- migreeni ei iskenyt 12-13 DPO
- häpyluussa/häntäluussa ei kirvellyt

Me siis oltiin tasan kerran petipuuhissa oviksen aikaan, ovisplussan jälkeisenä päivänä, päivää ennen ovista. Tällä kertaa siis mulla meni melkein 2vrk ovisplussasta lämmönnousuun, kun yleensä lämpö nousee heti seuraavana päivänä. Yhdeksän kiertoa tähän meni, kuusi niistä tosissaan sihdaten. Nyt vaan kattellaan...
 
Pippurihäntä, olen niin onnellinen sun/teidän puolesta! :) toivottavasti kaikki menee hyvin!

Mun kp on tänään 25/30 (sen vois päivittää tohon listaan) Ei siis kovin monta päivää oo enää jännitettävää. Vaikka musta kyllä rehellisesti sanottuna tuntuu, että ei ole tärpännyt, mutta katsotaan nyt kuukautisten alkuun asti... :)
 
  • Tykkää
Reactions: Pippurihäntä
Onnea vielä Pippurihäntä!
Milk@, onko sulla mitään oireita? Niin vaikka ei niillä juuri mitään merkitystä ole, mutta kuitenkin :kieh:

dpo:han meillä on aika samoissa, vaikka mulla onkin vasta kp19 tänään. Ovis oli vaan niin aikasin (mulle kylläkin ihan normi). Mutta mulla tänään dpo 7 tai 8. Nännit vähän arat ja välillä pieniä vilunväristyksiä (onko ihme näillä pakkasilla). Mutta ei kyllä mitään muuta. Enkä kyllä ymmärrä itseäni, että miksi ihmeessä täällä asioita edes pohdiskelen, kun negahan sieltä kuitenkin tulee :(
Mutta kai se vaan antaa toivoa, kun kaikki periaatteessa on (taas) mennyt kohdalleen. Oli iso folli, hyvä limis, ovis varmistettiin irrotuspiikillä, peitot heilui parhaisiin aikoihin ja Lugejakin mätän...´
Selvästi vähän pessimisti täällä alkaa nostaa taas päätään...Se iloinen optimistiviikko alkaakin olla jo ohi. Plääh.
 
hopsan, mulla on kaikki samat oireet ku viime kuussaki: pahoinvointia, vilunväristyksiä, mahanvihlontaa, rinnat turvoksissa... You name it, I have it!! :) :) joten siis en millään pysty uskomaan, että olisin raskaana... Mun dpo on tänään muistaakseni 9.

Mulla on vähän sama juttu - pessimismi nostaa päätään tällä viikolla. Oon jo nyyhkiny miehelle, ettei taaskaan tärpänny, itkeny ku kuuntelin Hoosiannaa Positiivareiden joulukalenterista eilen ja tuli mieleen, että kuinka kiva oliskaan ollu jouluna kertoa uutisia perheelle ja nyt en voikaan jne jne.. Välillä tuntuu, että oon seonnu. En mä ole koskaan ollu tällanen höyrypää, vaikka muuten ehkä hiukan hullu olenki. ;)

Ei kai se auta ku yrittää vaan kestää tää viimeiset 5 päivää...
 
Pippurihäntä tuhannesti onnea! :heart: Ihan mahtava uutinen :)

Oon ollu kiireinen ja aika alakuloissa muutenkin tässä kierrossa, siksi viime käynnistä täällä hieman aikaa. Nyt kp 25/30 ja aamulämpöjen mittailu viittaa vahvasti siihen mitä olen epäillyt, eli keltarauhanen ei toimisi kunnolla. Ovis kp 15 ja sitä ennen lämmöt oli pääsääntöisesti 35.8-36.0. Ennen ovista pudotus 35.4 ja kp 17-21 lämmöt tasan 36.6. Sen jälkeen ovat tippuneet kp 22-25 takaisin ovista edeltäviin lukemiin 35.8-36.0 ja samaan aikaan alkoi alavatsalla menkkatuntemuksia :( Yhdestä lämpöjenmittailu kierrosta ei nyt vielä voi toki isosti päätellä mutta kyllä se usein ennen menkkoja alkava tiputtelukin viitaisi siihen. Hitsi kun musta on tullu tämmöinen oireiden kyttääjä "ihan varuilta" ja ajattelen että on sitten lääkärille matskua kun mennään puhumaan kun raskaus ei ala.. tää on ihan hullua!
Tää lämpöjen mittailu on mulle uus juttu ja tieto tästä on ihan netistä etsittyä. Mä en kyllä löytäny mistään tietoa tarkemmin tästä että lämmöt ei pysy ylhäällä lähes menkkojen alkamiseen asti. Tietäskö täällä joku?
Niin ja mitään raskausoireita ei ole, olo on ihan sellainen että menkat kyllä tulee.

Kiitos hopsan vastauksesta kun kyselin sun oireista lugeihin liittyen. Mulla oireet kuullostaa hyvin samoilta.

Anteeksi nyt omanapainen tilitys, nyt on vaan niin paha mieli :'(

Pidän peukkuja piinailijoille bd ja tsemppiä alkukiertolaisille!
 
Alissia: Mun mielestä siinä kyttäämisessä ei oo mitään hullua. Tosi on, että yhdestä kierrosta ei ehkä kannata päätellä mitään, mutta sanotaan, että kolme kiertoa näyttää jo sen, onko siellä nähtävissä joku selvä "kaava", millä asiat tapahtuu. Ja niin paljon helpompi on jutella lääkärin kanssa, kun on perusasiat kierrosta jo selvillä! Ainakin mun gyne arvosti oikeasti sitä, että olin tutustunut lämpöjen mittauksella kiertojeni kulkuun. Pystyttiin heti juttelemaan faktoista, eikä vaan epämääräsistä tuntemuksista. Tuosta lämpöjen laskemisesta liian aikaisin vielä - mä ehdin tutkia nettiä aika paljon noihin lämpöasioihin liittyen ja mulle syntyi sellainen kuva, että keltarauhashormoni on se, mikä nostaa lämpöä ja kääntäen. Alhaiset lämmöt voi siis viitata keltarauhashormonin vähäisyyteen, tiputtelu liittyy samaan asiaan. Mutta toi progesteronitaso on käsittääkseni ensimmäisiä asioita, jotka testataan, jos menee gynelle puhumaan näistä. Iso hali!

Tsemppiä kaikille loppukierron jännäilijöille, aika monta on samoilla loppumetreillä :)
 
  • Tykkää
Reactions: Milk@
Uuuuuulalaaaa, Pippurihäntä!!! Tällä kertaa en tullutkaan turhaan plussauutisten toivossa tänne stalkkaamaan :) Onnea :heart: Aivan ihanaa!! :heart: Ei mullakaan siis menkkojen oletettuna alkamispäivänä ainakaan tuon vahvempia viivoja ollut, mitä oli tuo sun jälkimmäinen testi, ja ihan tukevasti tässä ainakin toistaiseksi raskaana ollaan. Ah, näitä muiden testikuvia on niin ihanaa katsella ja fiilistellä vielä omaakin plussausta :) Nyt vaan toivotaan että kaikki muutkin seuraa pikkuhiljaa perässä!
 
En tainnu onnitella aikaisemmin, Oikein paljon onnea pippuri :flower: :heart:

Laittakaa mut taustalle, mun olotila on tällä hetkellä todella paska ja en usko että tähän suhteeseen enää vauvoja tulee. Harkitsen jopa sen tutkimusajan peruuttamista, sen verran huonoon jamaan tää meidän suhde meni tänä aamuna. En vaan haluaisi peruuttaa sitä tutkimusaikaa koska se asia jää sitten varmasti vaivaamaan tulevaisuudessa että miksi ei voinut onnistua mutta enpä tiedä vieläkö se mies suostuu mun mieliksi sinne tulemaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Pippurihäntä
Sirpa75, pahoittelut tämänhetkisestä tilanteestasi.. Toivottavasti solmu vielä aukeaa. :hug:

Alissia, mä olen alkanu tehdä ihan samaa - kerätä materiaalia lääkäriä varten, jos sinne täytyy mennä. Aattelin, että se nopeuttaisi mahdollisten hoitojen aloittamista, jos oon jo dokumentoinu kaiken mitä voin kierrostani. Saahan siinä samalla itsekin osviittaa, jos jotain on pielessä.. Tsemppiä!! :)

Mä haluaisin vielä sen verran kysäistä tosta aamulämpöjutusta, että missä vaiheessa kiertoa se sitten on korkeimmillaan normaalisti? Yritin löytää jotain aamulämpökäyriä netistä, mutta en kyllä tähän hätään löytäny mitään. Lähinnä kysyn, koska mulla on tänään kp 26, ja lämpö oli tänään korkeampi kuin kertaakaan aiemmin tässä kuussa. Joten siis nouseeko se ensin ovulaation jälkeen, sitten ennen kuukautisten alkua, ja laskee sitten, kun ne alkavat?

Ymmärrän toki, että jokainen on yksilöllinen, mutta kai tossakin hommassa joku keskiarvokäyrä on olemassa, siksi vaan kiinnostais. Sorry ku mä jauhan tästä, ei vaan malttais nyt odottaa.. :)
 
Milk@: Mä voin hetken jatkaa lämpöjutuista sun kaa, jos siitä on apua :) Mikä DPO sulla on menossa?

Oon selannut aimo annoksen graafeja Fertility Friendissä ja kaikki ne näyttää aika erilaisilta. Mutta jos jotain yritän vetää yhteen, niin on hitaasti oviksen jälkeen nousevia käyriä ja kerralla ylös pomppaavia käyriä. Kumpikin on ihan ok. Hirveästi sahaavat käyrät eivät ole hyvä asia, mutta pari notkahdusta voidaan tunnistaa. Dpo 2-4 paikkeilla usein tulee pieni dippi, kun estrogeenia erittyy hetken aikaa voimakkaammin ja sitten lämpö nousee takaisin tai jopa korkeammalle kuin heti oviksen jälkeen. Joillakin voi tulla (myös) lämpöjen notkahdus kiinnittymisen kohdalla (dpo 6-10 tai niillä main), jonka jälkeen lämpö nousee taas ylös ja mahdollisesti ylemmäs kuin aiemmin. Kaukaa katsoen tämmöinenkin käyrä on nousujohteinen, eli yleissuunnaltaan kuvaaja näyttää kohoavalta, vaikka siinä on notkahduksia.

En osaa kyllä sanoa, milloin lämpöjen kuuluisi olla korkeimmillaan, mutta aika yleistä on, että käyrä on nousujohteinen lähelle menkkojen alkua, mutta se voi myös näyttää suoremmaltakin koko luteaalivaiheen. Laskusuuntaisuus viittaa keltarauhaseen heikkoon toimintaan. Omalta osaltani korkeimmat luvut ovat olleet kaikissa seurantakierroissa n. 2-3 päivää ennen menkkojen alkua, myös tässä plussakierrossa. Miksi mulla tuli nytkin ihan tavallinen menkkoja edeltävä lasku 12-14 dpo, en tiedä. Lopetinkin oman mielenrauhani takia mittailun, etten stressaisi alhaisemmista lämmöistä enää plussatestin jälkeen. Ihan tarpeeksi mua palelee nytkin uskoakseni, että veri on paennut sinne, minne pitääkin :)

Lyhyesti: jos lämmöt kohoaa loppua myöten, se on hyvä asia, koska keltarauhanen toimii niin kuin pitääkin. Raskautumista siitä ei ikävä kyllä pystyne ennustamaan...
 
  • Tykkää
Reactions: Milk@
Milk@, fertility friendin sivuiltahan löytyy noita lämpökäyriä vaikka kuinka paljon. Anovulatorisia ja ovulatorisia ja raskautuneiden lämpökäyriä...
Hormonien määristä löytyy myös käyriä...en kyllä nyt muista sivuja, mutta kun laittaa hakusanoiksi "ovulaatio ja hormonit", niin sieltä jostain sitten löytyi käyräkuvia. Estrogeenin ja progesteronin määrät lähtee oviksen jälkeen nousemaan ja suurinpiirtein luteaalivaiheen puolivälin jälkeen niiden määrät on suurimmillaan ja sitten ne alkaa siitä menkkoja kohti vähentyä, jos hedelmöitystä ei ole tapahtunut.
Sitä ajatellen kuulostaa tosi hyvältä, jos sulla lämpö on kp 26 tähän astisista korkeimmillaan. Siis nimenomaan aamulämpö...

Alissia ja Milk@, musta toi on tosi hyvä, että "kerää" tieto kierrostaan ennen lääkärille menoa. Mä en ollut noin viisas. En tienny mistään mitään, kun ekan kerran menin lääkäriin. Alissia, mulla kun mitattiin verikokeella tuota progesteronin määrää loppukierrossa, niin arvohan oli hyvä. Mutta kun tiputtelua kuitenkin oli, niin sain ne Luget.

Sirpalle :hug:, vaikka ei sua taida paljoa virtuaalihalit lohduttaa. Kuulostaa raskaalta sun tilanne. Voimia.

).( Heräsin viime yönä , kun oli kuuma...ja ajattelin, että siinä ne lämmöt laskee ja kun tissitkään ei oikein tuntuneet miltään (mokomat tyhjät rukkaset), niin itkuhan siinä tuli. Sitten meni kolme tuntia yöstä itkiessä ja valvoessa ja murehtiessa :(
Eli olen jo taas aika lailla luovuttanut. Mutta en kyllä hitto tajua, mikä meillä mättää :mad: Kun kaikki on muka kunnossa!
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä