Ymmärrän Ossia, "Mikkoa" ja muita töitä vältteleviä, jotka ovat nyt tulleet esiin

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
U serious again? Siis että työkkärissä ei ole lainkaan ilmoituksia, missä Jaskan Nakki etsisi asiakaspalvelukokemusta omaavaa grillimyyjää? Tai no kun et kuitenkaan halua kertoa mitä osaat, niin hakuammunnaksihan se menee... mutta no kokeillaan:

Kokopäiväisiä muuttomiehiä haetaan. Anna mä arvaan
Miks mennä henkilöstöpalvelufirmaan kun voi mennä suoraan vaik muuttopalvelu Niemelle?

Jos mulle ajattelit moista tarjota niin sen voin kertoa, että kokemusta multa ei puutu. Nuorena tuli kannettua pianoja ja asennettua flyygeleitä. Yli kolkyt vuotta siihen päälle humpansoittoa vaikkakin harrasteena mut takaa sen, että mä olen roudannut ihan helvetisti. Mut näin viiskymppisenä ne laatikot ei enää liiku ihan niin vilkkaasti ja jääkaappi ylös kierreportaita painaa ihan helvetisti enemmän kuin ennen, eikä kokemus saa sitä yhtään kevyemmäksi.

Joten jos sallit niin mä jätän noi hommat ihan suosiolla niiden haettavaksi joilla laatikko ja askel ei vielä paina.
Muuttofirmat varmasti ilmoittavat jos heillä alkaa olla semmoisista pulaa ja vaikkapa meikäläisen verkkaisempi työtahti kelpais. Tietty ottaen sen riskin, että viiskymppisellä huonokuntoisella äijällä on noin fyysisissä hommissa helvetin suuri sairaslomariski. Jos paikat ei kestä niin siinä ei työhalutkaan auta.
 
Sä et ole oikeasti niin tyhmä kuin esität. Ei tietenkään kukaan työllistykään sen yhdellä jalalla pomppimisen ja jodlaamisen takia. Mutta oliko se missään määrin mikään pointti? Ei. Vaan se "helpottaa" sitä valintaa ottaa mikä tahansa tarjottu työ vastaan.
Sä ihan oikeesti oletat, että niitä töitä tarjotaan ja että niistä kieltäydytään.

Just luin kun henkilö sanoi hakeneensa 500 vapaaksi ilmoitettua työtä.
Joista 300 oli ilmoituksia "kaiken varalta" ts. mitään työtä ei ollutkaan
50 oli provikkapalkkaista puhelinmyyntiä jossa palkasta ei ole tietoakaan vaan pikemminkin vaaditaan omaa rahallista panostusta
50 täytettiin sisäisin siirroin
Sataan ei riittänyt koulutus.

Joten jodlauskurssi varmasti kannattaa.
 
vierailija
Sä ihan oikeesti oletat, että niitä töitä tarjotaan ja että niistä kieltäydytään.

Just luin kun henkilö sanoi hakeneensa 500 vapaaksi ilmoitettua työtä.
Joista 300 oli ilmoituksia "kaiken varalta" ts. mitään työtä ei ollutkaan
50 oli provikkapalkkaista puhelinmyyntiä jossa palkasta ei ole tietoakaan vaan pikemminkin vaaditaan omaa rahallista panostusta
50 täytettiin sisäisin siirroin
Sataan ei riittänyt koulutus.

Joten jodlauskurssi varmasti kannattaa.
Minkä alan ihmisiä olet? Ihan mielenkiinnosta, kun nyt sulla menee puskista huuteluksi.
 
vierailija
Miks mennä henkilöstöpalvelufirmaan kun voi mennä suoraan vaik muuttopalvelu Niemelle?

Jos mulle ajattelit moista tarjota niin sen voin kertoa, että kokemusta multa ei puutu. Nuorena tuli kannettua pianoja ja asennettua flyygeleitä. Yli kolkyt vuotta siihen päälle humpansoittoa vaikkakin harrasteena mut takaa sen, että mä olen roudannut ihan helvetisti. Mut näin viiskymppisenä ne laatikot ei enää liiku ihan niin vilkkaasti ja jääkaappi ylös kierreportaita painaa ihan helvetisti enemmän kuin ennen, eikä kokemus saa sitä yhtään kevyemmäksi.

Joten jos sallit niin mä jätän noi hommat ihan suosiolla niiden haettavaksi joilla laatikko ja askel ei vielä paina.
Muuttofirmat varmasti ilmoittavat jos heillä alkaa olla semmoisista pulaa ja vaikkapa meikäläisen verkkaisempi työtahti kelpais. Tietty ottaen sen riskin, että viiskymppisellä huonokuntoisella äijällä on noin fyysisissä hommissa helvetin suuri sairaslomariski. Jos paikat ei kestä niin siinä ei työhalutkaan auta.
Mitä helvettiä?
Viiskymppinen äijä ja soittaa täällä palstalla turpaansa kuin joku pikkupoika yötäpäivää.
Mahdat olla rasittava ihminen siviilissä.
 
vierailija
Sä et ole oikeasti niin tyhmä kuin esität. Ei tietenkään kukaan työllistykään sen yhdellä jalalla pomppimisen ja jodlaamisen takia. Mutta oliko se missään määrin mikään pointti? Ei. Vaan se "helpottaa" sitä valintaa ottaa mikä tahansa tarjottu työ vastaan. Jos et oikeasti tajua, niin ajattele sitten sitä kurssia vaikka rangaistuksena. Ihan sama mulle. Mutta siellä pomppiminen saa hampparipihvin paistamisen paremmalla palkalla tuntumaan luksukselta. Ja SE on se pointti. Mutta oota kun haen muovailuvahat ja muovailen tästä sen saman pointin sulle.
No, kerropa sitten, miksei sopeutumiseläkettä nauttivien ex-kansanedustajien valintaa 'helpoteta' mitenkään, vaan saavat nauttia siitä hamaan tappiin asti. Kansanedustajienhan pitäisi näyttää kansalaisille esimerkkiä.
 
vierailija
Sä et ole oikeasti niin tyhmä kuin esität. Ei tietenkään kukaan työllistykään sen yhdellä jalalla pomppimisen ja jodlaamisen takia. Mutta oliko se missään määrin mikään pointti? Ei. Vaan se "helpottaa" sitä valintaa ottaa mikä tahansa tarjottu työ vastaan. Jos et oikeasti tajua, niin ajattele sitten sitä kurssia vaikka rangaistuksena. Ihan sama mulle. Mutta siellä pomppiminen saa hampparipihvin paistamisen paremmalla palkalla tuntumaan luksukselta. Ja SE on se pointti. Mutta oota kun haen muovailuvahat ja muovailen tästä sen saman pointin sulle.
No, kerropa sitten, miksei sopeutumiseläkettä nauttivien ex-kansanedustajien valintaa 'helpoteta' mitenkään, vaan saavat nauttia siitä hamaan tappiin asti. Kansanedustajienhan pitäisi näyttää kansalaisille esimerkkiä.
 
vierailija
Hanki pappa elämä. Miltä tuntuu olla palstan vihatuin henkilö... olet varmaan tosielämässä ihan yhtä pidetty.
Olen minäkin aisurin kanssa monessa erimieltä mutten ole niin hemmetin säälittävä että jaksaisin kantaa vihaa jollekin palstalaiselle,

Voisitko perustella mikä on se paska asia tai paskaa jota hän tähän ketjuun on kirjoittanut?

Vaikuttaapi olevan enemmän perillä nykymenosta kuin monikaan tässä ketjussa, vaikka ois kuin "papparainen" (jota en todellakaan viisikymppisenä vanhaksi vielä laske)
 
vierailija
Olen väärässä. Olen käynyt kolmen eri firman työhakukursseilla ja kaikissa on kehotettu jättämään ne nuoruuden lehtien jakamiset pois. Samoin kaikki muu sälä, joka ei liity juuri siihen haettavaan työpaikkaan.

Väitätkö nyt, että alan ammattilaiset eivät tiedä ansioluetteloiden tekemisestä yhtä paljon kuin sinä?
Et ole kuitenkaan heidän neuvoillaan työllistynyt?
 
  • Tykkää
Reactions: Ammu Moolok
vierailija
Miksi? Miksi mun pitäisi asua Helsingissä ja tienata tuo? Se että joku on tyhmä, tienaa liian vähän, niin minunko pitäisi olla yhtä tyhmä tai toisaalta laiska ja kokea se "kurjuus"?

Lähtökohdat on jotenkin niin persiillään. Se että mä sanoisin 3000m olevan ihan ok suoritus coopperissa, niin joku vastaa "no mutta koitahan syödä 10v mäkkärissä, olla harrastamatta liikuntaa ja polttaa vain tupakkaa... katotaan sitten miten paljon sä juokset".

Ööö... ei katota. En ajatellut lähteä tohon kokeeseen. Se on ihan sama ruikuttaa, että "koitahan elää siivoojan palkalla Keravalla". Öööö.. kato ku en koita. Tein elämässäni ihan tietoisesti valintoja, että en eläisi siivoojan palkalla Keravalla. Sillä varmasti elää - ja elääkin, mutta mä en nyt lähde sitä kokeilemaan. Tein aika paljon duunia ettei tarvisi.
Ööö, elätät mieluummin Itä-Keskuksen lorveja kuin muiden alueiden lorveja? Minkä lisäksi otat vielä muidenkin maailman lorvit elätettäväksesi tarvittaessa.. ainoa mitä et halua elättää on se kotosuomalainen lorvi?

Pointti, jos kerran elätetään lorveja valtion tahdosta, niin sihen täytyy kuulua myös kotimaiset lorvit. Katsotaan kauanko rahkeet riittää..kun ne loppuvat voivat sitten pohtia pitäisikö sittenkin ulottaa ja huolehtia siitä että jokainen lorvi tekee töitä sukupuoleen, ihonväriin ja uskontoon tai kulttuuriin katsomatta.
 
vierailija
Näin. Itse olen tehnyt töitä 14-vuotiaasta alkaen. Viimeisessä työpaikassani olen ollut muutamaa kuukautta vaille 20 vuotta. Olen silti nähnyt, miten työttömiä kyykytetään nykyään täysin turhilla pilipalikursseilla, joista hyötyvät vain niitä järjestävät konsulttifirmat.

Samaan aikaan täällä saa mamut vetelehtiä vuosikymmeniä ja heille maksetaan harkinnanvaraista ilman kattoa - kantiksille ei samoja etuja anneta. Kantikset eivät saa tulkkeja lääkäriin, eivät pääse jonojen ohi asuntojonoissa ja erikoissairaanhoidossa, kuten vastatulleet matut jne.

Katkeraksi vetää, kun yhteiskuntamme suosii nykyään vain tiettyjä ryhmiä, mutta työttömiä kantiksia lyödään päivästä toiseen ja pienituloisilta duunareilta viedään mahdollisuus elää työstä saatavalla palkalla. Vituttaa maksaa veroja, kun ne eivät mene enää suomalaisten hyväksi. Hatunnosto kaikille suomalaisille työttömille, jotka joutuvat kituuttamaan huonommissa olosuhteissa kuin elintasopakolaiset, joille tarjotaan Suomessa keskiluokan yltäkylläinen elämä.
Aivan... Herrat voisivat nyt pohtia sitä taspuolisuus puolta.
 
vierailija
Ongelma on se, että suomalainen työtön on täysin joustamiskyvytön, vaatii mahdottomia, ja sen lisäksi kuvittelee, että yhteiskunnalla on velvollisuus tai resurssit ylläpitää laiskamatoja. Osittain tähän on syy myös paremman ajan lainsäätäjissä, jotka ovat tukeneet joustamiskyvyttömyyttä.
Onhan meillä velvollisuus ainakin siihen asti että resurssit loppuvat. Siihen asti, riittää kun odotellaan. Rasismia ja vihapuhetta tullaan varmaan huutelemaan, ei vaikuta resurrsseihin.

Kansan ollessa riittävän kurjaa mitä siitä tulee väkisinkin.. lääkekaton nosto, kiinteistövero, sähkönhinnankorotukset, jossain vaiheessa kurjia vain on riittämiin. Siinä vaiheessa puolueilla jotka ovat hankkineet lisää lorveja maahan voi olla hankalaa.
 

Yhteistyössä