Yrityksen odottajat

Mariii ja Salliina85: Ohhoh, teillähän tilanne etenee! Siitä vaan!=) Mahtaa olla hieno fiilis, kun saa siirtyä yrittäjiin.

ON: Olen päättänyt saada tilanteeseen jotakin selkeyttä eli täällä ratkeaa parin päivän sisään miehen lopullinen kanta vauva-asiaan. Pelaan upporikasta ja rutiköyhää, kun en jaksa tätä epätietoisuuttakaan. Saas nähdä sanonko palstalle pian lopulliset moikat, pitäkää peukkuja ettei tarvis....:wave:.
 
Villanen, huii, täällä peukut pystyssä!

ON: Elieli, minut voi poistaa listalta. Käyn täällä jatkossakin kyllä kurkkimassa mutta minut löytää ainakin yrityksen odottajista yrittämään päässeiden topasta. Wish me luck! :D
 
Mariiiille onnea matkaan :heart:

Villanen, täällä peukut ja varpaat pystyssä! :)

ON: Meillä tulikin heti tuosta päätöksestä seuraavana päivänä huonoja uutisia :( Miehellä alkaa töissä yt:t. Jos lentää pihalle, niin ei kannata edes kolmannesta haaveilla. Huhhuh. Harmittaa toisaalta ja toisaalta vaan mietin, että miltä miehestä tuntuu. Mutta niin kuin sanoin, kaikki menee niin kuin on tarkoitettu ja nyt näyttäis vähän siltä, ettei ole vielä tarkoitettu :'( Mutta en heitä vielä kirvestä kaivoon, kuukauden päästä ollaan varmaankin jo viisaampia tuon miehen työkuvion suhteen.

Salliina
 
Salliina85, voi itku! Toivotaan, että yt:t menee mahdollisimman kivuttomasti, mies saa jatkaa työssään ja pääsette kolmatta yrittämään. Eli peukut teillekin pystyssä. Toivottavasti etenevät myös nopeasti ja saatte tiedon pikaisesti, ettei sitä tarvitsisi pitkään tuskailla : /
 
Moikka vaan pitkästä aikaa ja tervetuloa uusille :wave:
Siitä onkin aikaa kun olen viimeksi täällä käynyt lukemassa. Ihanan paljon aktiivisia keskustelijoita täällä on mukana. Ihan kaksi sivua lukematonta tekstiä oli tullut :)

Mariii Onnea yritykseen. Sulla on kyllä jännät ajat käsillä!

Salliina85 Tosi kurja kuulla että vauvahaaveet jäikin nyt vähäksi aikaa :( Toivotaan ja pidetään peukkuja että miehesi saa pitää työpaikan :hug:

Villanen Muistan täysin kuinka tuskaista on odottaa miehen kantaa vauva-asiaan. Itsekin kun niin kovasti haluaisi vauvan ja mies ei sano juuta eikä jaata. Se on tosi inhottava tunne. Minäkin lopulta vaan istutin miehen alas ja sanoin että nyt haluan puhua tuon vauvajutun selväksi koska en kestä epätietoisuutta. Hyvinhän meillä siinä sitten kävikin =)

maggis Oikein paljon onnea rouvaantumisesta ja tsempppiä muuttoon :flower: Meilläkin oli häät viime kuussa ja olihan ne kyllä aika ikimuistoiset juhlat :)

ON: Varasin yksityiselle ajan 1.9 kierukanpoistoon. Aluksi oli tarkoitus mennä terveyskeskukselle mutta en päässyt edes linjoista läpi ajanvaraukseen. Heti aamulla kun yritti soittaa oli jo 25 puhelua jonossa :O
Tuo on kyllä tyyristä lystiä käydä yksityiselle mutta tutkiipahan kunnolla ja kuulemma ultraakin siinä samalla että kaikki on kunnossa!
Elikkäs enää pari viikkoa tätä yrittämisen odotusta :D
Työjutut, pihahommat, kodin pikkurempat ja lasten kanssa puuhailu onneksi pitää mut niin kiireisenä ettei kerkiä paljoa ajatella koko asiaa. Täälläkin kommentointi on jäänyt harmittavan vähäiselle :ashamed:
 
Mariiii Paljon onnea yritykseen! :)

Salliina85 Voi että :( Toivottavasti kaikki kääntyisi vielä parhain päin!

Villanen Täällä sormet ja varpaat pystyssä!

Tulipas semmoinen mieleen, kun meille tuli nyt kesällä uusi koira, parin vuoden ikäinen rescue, niin onkos teillä muilla koiria? Miten ovat suhtautuneet lapsiin, niillä joilla on jo lapsia? Tämä meidän koiruli on kyllä hyvin rauhallinen ja reipas tapaus, perustottelevaisuus jo ihan hyvin hallussa. Hiukan on arka mutta antaa kyllä lapsienkin silitellä. Tässä olen lueskellut artikkeleja miten totuttaa koira vauvan tuloon ja ajattelinkin jo nyt alkaa treenailemaan koiraa siihen niin menisi sitten mahdollisimman vähällä stressillä koirallakin se uuden asukkaan tulo, vaikka siihen nyt onkin aikaa..
Menisi sitten varmaan itelläkin tämä puoli vuotta nopeampaa ku on tekemistä!
 
YRITYKSEN ODOTTAJAT

Tervetuloa mukaan kaikki vauvakuumeilijat, jotka vielä odottavat varsinaisen yrittämisen alkamista.
Tässä keskustelussa saa avautua kaikesta!

Yritystä odottelevat 20.8.2014:

nimimerkkiIkäOdottaminen loppuu näillä näkyminMonesko lapsi
oceania25v08/20141.
Huolihuomisesta19v07-09/20141.
Apsuli26v09/20143.
InkeriIisakki27v09/20143.
Salliina8529v09/20143.
tervetuloavauva?09/20141.
Jutska32vsyksy 20143.
maggis26vsyksy 20142., 1.yhteinen
Tootsie Roll26vsyksy 20141.
Zannuliini28vsyksy 20141.
Donna8232v12/20143.
saraheinä30v12/20144.
venla9023v03-04/20151.
Hiitu21v04/20151.
Ruutinen33v06/20153., 2.yhteinen
kka22v2014-20151.
salomeki22v2014-20151.
Sano Pirkka30v2014-20151.
piupiu24v2014-20151. yhteinen
Tahdonvoima28v20151.
Dalahäst23v? (ei tiedossa)1.
sokerisirkka23v? (ei tiedossa)1.
suan26v? (ei tiedossa)4.
tanttumaaria25v? (ei tiedossa)1.
Äidiksisyntynyt25v? (ei tiedossa)1.

Taustalla:
Inuko
kaarnalaiva
Lotus
Naarassusi
pumpulipallero
Ruusannuppu
Villanen

Yrittämään päässeet:
haavemaa - 05/2014
Hep87 - 05/2014
hiliputti - 05/2014
Vappuvaavi - 05/2014
iloksi - 05/2014
FantaViona - 06/2014
Hormonihirviö1 - 06/2014
päärynärouva - 07/2014
Norna - 07/2014
veepu123 - 07/2014
Mariiii - 08/2014
Marlin - 08/2014
niiskuilija - 08/2014

Yrittämään päässeiden ketju:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/2384875-3-yrityksen-odottajista-yrittamaan-paasseet-kesa-2014-3-a/

Tässä keskustelussa mukana olleiden blogeja seurattavaksi:
iloksi - Hitaasti, mutta varmasti?
Kaneli88 - Ripaus sokeria ja kanelia elämään
ponityttö - Multaa ja Timantteja
 
Viimeksi muokattu:
En oo pitkiin pitkiin aikoihin täällä käynyt, kun pitänyt miettiä että miten annetaan vauvalle lupa tulla :) Kun tilannehan on se että opiskelen nyt viimestä vuotta ja ois ihan kiva olla töissäkin ennen vauvan syntymää, jottei tarvis taas ihan minimirahoilla kituuttaa. Reissuunkin ollaan lähössä kesällä ja sinne ois ihan kiva päästä. Imetän vielä tuota meidän 10.5kk poikaa ja imetys toimii meillä hyvänä ehkäsyvälineenä vaikka menkat tuleekin kerran kuussa. Periaatteessa vauvan on lupa tulla, ja jos nyt tulisinki raskaaksi olis vauva todella tervetullut. Että kaitpa minutkin voi siirtää tuonne yrittämään päässeisiin, vaikka tämä luonnollinen ehkäsy onkin käytössä :D
 
Heipsun kaikille!

Matkalta palannut pariskunta takaisin turvallisesti kotona - vaikka reissaaminen niin kivaa onkin, kotiin palaaminen silti kivempaa! :) Selvittiin reissusta ilman suuria tappeluita, ja muutamia vakavia keskusteluita käytiin miehen oluthöyryissä - mm. siitä, mitä kihlautuminen tarkoittaa! Minä sitten selvensin miehelleni kihlautumisen, naimisiin menon ja hääjuttujen kuvioita. Otti aika rennosti koko jutun, ja totesi vaan, että tulihan tietopaketti :D! Ehkä salaa miettisi jo, että ehkä joskus sittenkin voisi mennä naimisiin!

Jännäillään nyt sitten vielä reissun päätteeksi, että milloinkohan mun kuukautiset alkaa! Kuten totesin varmaan ensimmäisessä viestissäni, että ollaan pelattu luontoäidin armoilla olemattoman ehkäisyn kanssa jo n. vuoden päivät. Eli keskeytetyllä mennään. Miljoonasti olen sanonut avokilleni, miten saattaa käydä tätä leikkiä leikkiessä, mutta uskoo vahvasti siihen, että ei kukaan touhutipoista ole tullut raskaaksi.. On se välillä pölvästi. Eli kiteytettynä tilanne on se, että hän ei halua tulla isäksi vielä, mutta ottaa silti tietoisen riskin seksin harrastamisen suhteen. Kuulostaa typerältä? Jep. En ymmärrä aina tätä miesten järjenjuoksua. Ei tässä nyt paniikissa oltaisi jos tulisin raskaaksi, mutta kyllä mä mieluummin kävisin läpi sen prosessin mieheni kanssa, joka lasta kovasti toivoisi.. Olen siis kieltäytynyt käyttämästä enää hormonaalisia ehkäisyvalmisteita, sillä en löytänyt itselleni sopivaa valmistetta. Onko jollain muulla tullut hirvittäviä sivuoireita esim. pillereiden käytöstä?

Olen siis varma, että kuukautiset ovat myöhässä siksi, koska stressasin lentämistä niin vietävän paljon..

Paljon tsemppiä teille, ketkä sitä tarvitsette! Täällä pidetään takuulla peukut pystyssä! Mä yritin uutterasti vastailla erikseen teille, mutta läppäri ja internet ei suostuneet yhteistyöhön, joten tyydyn edelleen tähän yleiseen vastaamiseen! Kyllä mä vielä opin! :)

ps. Ihanaa kun tulee syksy! Kaivoin ensimmäisenä aamulla villasukat jalkaan! Ja itsehän olen vielä kesälomalla... :)
pps. Ensi kuussa saadaan alkaa koluta asuntonäyttöjä! Ehkä löytyisi se haaveiltu omakotitalo... <3
 
sokerisirkka: Kuulostaa vähän siltä ettei sitä miestä nyt todella hirveesti haittaisi jos se lapsi ilmottaisi tulostaan. Tai sitten terveystiedon tunnilta on jääny jotain kuulematta. Mun mies sano että se muistaa ikuisesti sen että niille on koulussa sanottu että ne naiset jotka luottaa varmoihin päiviin ja keskeytettyyn yhdyntään on äitejä. :D Mulla on kanssa ollu hormonaalisen ehkäsyn kanssa ongelmia ja viimeks gyne sano että älä enää alota yhdistelmähormoneita. Villasukat on jalassa täälläkin!

Hiitu: meillä ei oo koiraa, mutta yksi kissa löytyy. Vähän jännittää että miten se suhtautuu jos vauva joskus saadaan…. Kun se kuvittelee olevansa talon kunkku….

Apsuli: Sulla alkaa jännittävät ajat! Ja mä oon tosi tyytyväinen kun kans päätin käydä yksityisellä. Siellä ultrattiin ja tutkittiin oikein kunnolla ja nyt on hyvä mieli kun ne sano että kaikki toimii normaalisti ja on kunnossa.

Saliina85: Noi on aina ikäviä uutisia, toivotaan parasta ja onnea teidän perheelle!

Mariii: Onnea yritykseen!

Villanen: upporikas ja rutiköyhä on hurja peli, mutta varmaan kannattaa jotta tietää mitä toinen haluaa...

ON: Meillä päätettiin yhtäkkiä ja yllättäen jättää ehkäsy pois. Mies vaan illan tunteina sano että on mietiskelly että jospa ei enää käytettäis kumeja. Siinä sitte puuhailtiin ihan loppuun asti ja todettiin että nyt se sitten alkaa. Vähän siis varaslähtöä ilmassa, mut häät ens kuun alussa ni kai nyt voi jo vähän varastaa :D Mä siis siirryn yrittämään päässeisiin (HUI!) Onnea ja malttia teille kaikille! kyllä ne miehetkin vaan osaa yllättää, luottakaa siihen!
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Salliina85
niiskuilija - Totta, mitä sanoit siitä, että voi olla mahdollisuus ettei häntä haittaisikaan raskaus. Mutta ärsyttää vaan niin paljon, että jos näin on, miksi täytyy ylläpitää sellaista suojamuuria: "en ole vielä valmis, katsotaan sitten joskus". No, katsotaan nyt miten tilanne etenee. Uskon kyllä myös siihen että on jäänyt terveystiedon tunnit kuuntelematta, sen verran epätietoiselta tuntuu vaikuttavan näissä naisten terveysasioissa :D Kaveri on kuitenkin jo lähempänä kolmeakymmentä kuin kahtakymmentä... :D En aio ottaa (enempää :D) stressiä tästä, kuitenkin tulevaisuudesta on sen verran juteltu, että antaa ajan kulua. Mutta paljon onnea ja tsemppiä sinulle tulevaisuuteen! Hieno juttu :) :)
 
Viimeksi muokattu:
sokerisirkka Ajatella, että meitä naisia pidettän vaikeina. :saint: Kyllä mullakin ärsyttäis, jos mies sanois toista ja toimis kuitenkin toisella tavalla. Hyvä kuitenkin, ettet aio enempää stressata. :)

niiskuilija Kaikkea hyvää yritykseen! :)

Mä olen viimeaikoina nähnyt monena yönä raskausunia. Onkohan tullut ajateltua asiaa. :whistle:
 
niiskuilija ja Marlin onnea matkaan! :)

sokerisirkka Minä lopetin vuosi sitten e-pillereiden syönnin juurikin erilaisten oireiden takia. Kun hommasin ne joskus 17-vuotiaana, niin minulta ei kysytty oikein mitään terveyteen liittyviä juttuja vaan annettiin vaan resepti kouraan (Yasmin) ja minulla kuitenkin on aina ollut aurallista migreeniä ja sillonhan niitä ei saisi syödä. Itse sitten luin uutisia juurikin nuista yasmin- merkkisistä pillereistä ja soitin itse sitten lääkärille että enhän minä näitä voi syödä kun migreeniä on harva se päivä ja ihan niin kivuliaita kohtauksiakin ollut että on päivystyksessä pitänyt käydä ja ne vaihdettiinkin sitten heti toiseen merkkiin. Kuitenkin tuntui etten enää haluaisi minkäänlaista hormoonia syödä niin jätin ne sitte kokonaan pois ja olo on kyllä ollut paljon parempi sen jälkeen. Migreeniä todella harvoin, mieliala tasainen ja hiukset ovat yhtäkkiä todella hyvässä kunnossa!
 
Hiitu - No hyvä että migreeniä on harvakseltaan! Se on niin kammottava tauti. Mullakin migreeniä, tosin auratonta, ja toiset gynekologit ottivat silloin sen vakavasti, joku taisi sanoa että ei haittaa. Pääasiallinen syy kuitenkin oli se, että ne vaikutti mun mielialoihin järjettömän paljon, ja älysin sen vasta tosi pitkän ajan jälkeen. Itkin lähes kaikille, ja olin tosi huonotuulinen ja surullinen lähes koko ajan. Kaikenlisäksi ne veivät kaikki seksihalut. Eikä ne vieneet edes kuukautiskipuja pois. Siksi ilmoitin miehelleni että nyt loppui. Ja se taisi olla viime kesänä.. Nyt on hyvä olla. :)
 
Jonkun aikaa teidä tarinoita lukenut uskaltautuu mukaan!

Elikkä olen siis 33-vuotias, kohta 34, kahden lapsen äiti. Mieheni on samanikäinen. Muksut ovat melkein kohta 5- vuotias poika ja 3,8-vuotias tyttö.

Meidän vauvahaaveet ovat miehen syytä :) Yhtenä iltana istuimme paljussa ja mieheni minulle kertomaan, että voisi vielä yhden lapsen kanssani tehdä... tähän asti ollaan kummatkin oltu ettei lisää meille, koskaan!

Mulla meni pari viikkoa sulatellessa uutisia. Ja nyt mä lasken milloin kannattais tulla raskaaksi. Aikaahan meillä on sillä yritys alkaa luultavasti vasta ensi vuoden alkusyksystä. Tavoiteena olis olla esikoisen ja eskarilaisen tukena kotona, kun ne lähtee maailmalle 2016.

Oonhan mä jo ommellut pienet potkuhousutkin valmiiks...

Kapselin poistosta olisi tarkoitus puhua pojan neuvolassa kahden viikon kuluttua.
Apua...!
 
Hei kaikille!
Paatin tulla takaisin tanne teidan seuraan.
On ollut siis vauvakuumetta on ja off. Nyt kumminkin vahan selkeemmat tulevaisuuden suunnitelmat ja uskaltaa jopa kuumeilla.
Ollaan siis menossa naimisiin ensi kesana ja tarkoitus olisi aloittaa heti siihen peraan :)
Mietin tassa, jos piakkoin jattaisi pillerit pois niin olisi ainakin useampi kuukausi ilman hormonipitoista ehkaisya.
Mites muilla, milloin jatitte/meinaatte jattaa pillerit sivuun?
Meinasin muutenkin varata ajan laakarilta, jos on jotain mita heidan pitaisi kayda lapi ennenkuin ruvetaan yrittamaan. Olen netista lueskellut, etta kannattaa varmistaa rokotukset ym. Milloin kannattaa ruveta syomaan raskausajan vitamiineja ja foolihappoa, onkohan vahan liian aikaista jo nyt jos vasta ensi kesana meinataan :D
 
YRITYKSEN ODOTTAJAT

Tervetuloa mukaan kaikki vauvakuumeilijat, jotka vielä odottavat varsinaisen yrittämisen alkamista.
Tässä keskustelussa saa avautua kaikesta!

Yritystä odottelevat 27.8.2014:

nimimerkkiIkäOdottaminen loppuu näillä näkyminMonesko lapsi
oceania25v08/20141.
Huolihuomisesta19v07-09/20141.
Apsuli26v09/20143.
InkeriIisakki27v09/20143.
Salliina8529v09/20143.
tervetuloavauva?09/20141.
Jutska32vsyksy 20143.
maggis26vsyksy 20142., 1.yhteinen
Tootsie Roll26vsyksy 20141.
Zannuliini28vsyksy 20141.
Donna8232v12/20143.
saraheinä30v12/20144.
venla9023v03-04/20151.
Hiitu21v04/20151.
pumpulipallero28v06/20151.
Ruutinen33v06/20153., 2.yhteinen
kka22v2014-20151.
salomeki22v2014-20151.
Sano Pirkka30v2014-20151.
piupiu24v2014-20151. yhteinen
Tahdonvoima28v20151.
Dalahäst23v? (ei tiedossa)1.
sokerisirkka23v? (ei tiedossa)1.
suan26v? (ei tiedossa)4.
tanttumaaria25v? (ei tiedossa)1.
Äidiksisyntynyt25v? (ei tiedossa)1.

Taustalla:
Inuko
kaarnalaiva
Lotus
Naarassusi
Ruusannuppu

Yrittämään päässeet:
haavemaa - 05/2014
Hep87 - 05/2014
hiliputti - 05/2014
Vappuvaavi - 05/2014
iloksi - 05/2014
FantaViona - 06/2014
Hormonihirviö1 - 06/2014
päärynärouva - 07/2014
Norna - 07/2014
veepu123 - 07/2014
Mariiii - 08/2014
Marlin - 08/2014
niiskuilija - 08/2014

Yrittämään päässeiden ketju:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/2384875-3-yrityksen-odottajista-yrittamaan-paasseet-kesa-2014-3-a/

Tässä keskustelussa mukana olleiden blogeja seurattavaksi:
iloksi - Hitaasti, mutta varmasti?
Kaneli88 - Ripaus sokeria ja kanelia elämään
ponityttö - Multaa ja Timantteja
 
Viimeksi muokattu:
Villanen :hug:

pumpulipallero Tervetuloa takaisin! Haluatko tulla listalle mukaan? :)
Itse jätin pillerit vuosi sitten, koska en halunnut enää syödä ylimääräisiä hormoneja, kun ne aiheuttivat kaikenlaisia sivuvaikutuksia. Periaatteessahan jo ensimmäisestä pillerittömästä kierrosta voi ja saa raskautua, mutta ilmeisesti jotkut lääkärit kehottavat odottamaan yhden kierron ennen yritystä. Toisaalta joillakin kierto saattaa ensimmäiset kuukaudet heittellä miten sattuu ennen kuin keho pääsee omaan rytmiinsä, niin siinä mielessä useampi kuukausi ilman pilleriehkäisyä ennen yritystä on ihan viisasta. :)

Muistaakseni foolihappo suositellaan aloitettavaksi pari kolme kuukautta ennen yrityksen alkua, ihan vielä ei siis ole kiire. :)
 
Hei,

täällä kirjoittelee 24-vuotias nainen, joka meni naimisiin tuossa muutama viikko takaperin. Vieläkö porukkaan sopii? Kovasti on kuumeiltu vauvaa koko kevät ja kesä ja ennen sitäkin olen kovasti tykännyt lapsista. Häät piti kuitenkin minutkin kiireisenä viimeisen puoli vuotta ja vauva-ajatukset pysyivät kurissa. Nyt, kun häät on vietetty, on vauvakuume taas nostanut huolestuttavasti päätään. Hääjuhlassa jo kovasti ennustettiin, että vuoden päästä pidetään ristiäisiä. Tilanne on kuitenkin sellainen, että mies ei ole ajatuksissaan vielä niin pitkällä kuin minä. Olemme molemmat korkeakoulutettuja, mies vakituisessa työssä ja minä määräaikaisessa, mutta tiedän jatkoakin olevan. Asumme kuitenkin vuokralla ja ajatuksissa olisi omakotitalo, mutta en tiedä vielä mihin suuntan lähtisimme, minun vai miehen kotiseudulle.. Selvää on se, että nykyisellä paikkakunnalla emme kauaa viihdy. Haluaisin NIIIIIIN jo asettautua johonkin, missä olis hyvät/pysyvät työpaikat, kiva talo ja yrittää sitten lapsia. Jossakin vaiheessa sain mieheltä sellaisen aikataulun puristettua, että yritys aloitettaisiin aikaisintaan 2014 jouluna, mutta jos tilanne jatkuu samana, niin tuskimpa tulee toteutumaan..

Kaikista haastavinta on just ihmisten kyseleminen, että KOSKA JA KOSKA, kun kyllähän minä vaikka heti, mutta mies ei.......
 
HiituJoo Minut voi kylla mielellaan lisata listalle, meinasin kylla taalla aina vahan valia kayda kurkkimassa mita muille kuuluu:) Siis olen 28v, aloitus alkaa luult. kesakuussa 2015 ja ensimmainen lapsi.
Olen aiemmin ollut myos noin vuoden ilman pillereita ja hyvin se meilla meni, vaikka gyne silloin sanoikin etta monilla saattaa "sattua vahinko" silloin alkumetreilla. Nyt tarkoitus paasta hormoneista eroon ja myos saada tasattua kuukautiskierto ja nahda millainen se oikeasti on. Nailla minipillereilla viimeksi ollut kuukautiset kesakuun alussa, tosi paljon heittelee! Pitaakin nyt ekana vaan tasata se kuukautiskierto, kerkee niita foolihappoja nappailla sitten lahempana yritysajankohtaa.
SokerisirkkaSama mulla on kanssa ollut, aiemmin en yhtaan tiennyt ettei yhdistelmapillereita saisi kayttaa jos on paansarkyja. No mulla ei aiemmin ollut niita mutta sitten rupesi tulemaan melkein kuukausittain. Laakarit eivat edes maininneet etta voisi olla pillereista johtuvaa. Valitin reilu vuosi sitten laakarille etta kauhee paansarky ja paha olo niin tajusi se sanoa etta voi olla kun kaytat yhdistelmapillereita. Joten nyt oon menny minipillereilla, ollut paljon parempi olo ja sarkyvapaa! Tulee migreenia ainoastaan jos todella vasynyt olo ja matkustaa eika ole saanut levattya.
 
Hei,
Itsellä olisi toive saada mies kiinnostumaan neljännen lapsen saamisesta ja seurailin tätä ketjua jonkin verran. Puhetta on ollut mutta mutta...
Itse siis toivoisin aloitusta syksylle mutta mies "myöhemmin" tai ei ollenkaan.
Aikaisemmin siis kolme poikaa 5-3-1 vuotiaat ja nyt haluaisin vielä yrittää sitä Tyttöä jota kovasti kaipaan (lue aina,aina,aina haaveillut) tai täydentää meidän koplaamme neljännellä "Turtlesilla".
Ärsyttää kun mies on nyt alkanut miettimään Raha-asioita ja jaksamista ja "helpoutta". Kuinka hänestä tämä on nyt hyvä perhe ja riittävä meille. Tiedän että mieskin toivoi tyttöä (mutta on paljon helpommin sopeutunut tähän poika perheeseen) joten en ole täysin heittänyt toivoa mutta tunteet heittävät itsellä vuoristorataa. Välillä olen varma että hän myöntyy ja välillä varma etten ikinä saa neljättä. Tämä jojoilu on henkisesti raskasta mutta onneksi meillä vielä neuvottelut jollain tasolla käynnissä.
Se mitä Villanen teki ( iso tukihali hänelle) saa minut pelkäämään niin etten halua painostaa miestäni liikaa mutta melkein joka kertainen vastaus "ei nyt jaksa keskustella" on myöskin mielestäni epäreilu! Omassa mielessä se kun pyörii vähän väliä. No toivottavasti täällä juttelu auttaisi siinä asiassa. Kyllähän tässä jo avautumista tulikin...
Niin ja terve siis vaan kaikille!
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa mukaan sissi80, SininenNainen ja Midori! :) Huudelkaa, jos haluatte mukaan listalle tai ainakin taustailemaan!
Ja onnittelut SininenNainen naimisiin menosta! :)

Se on kyllä raskasta, jos joutuu elämään epätietoisuudessa eikä toinen osapuoli halua keskustella asiasta tai osaa kertoa mitään aikatauluja.. :/

ON: Täällä on kyllä menty paljon positiiviseen suuntaan! Mies on nyt aika innoissaan vauvasta ja oikein odottaa huhtikuuta. Ihanaa :heart: Yhtenä päivänä hän mietti ääneen, että missäköhän vanhempien vauvanvaatteet ovat, että pitää sanoa etteivät myy niitä kirppareilla ja eilen iltalenkillä pyöriteltiin erilaisia nimivaihtoehtoja. Miten maltankaan odottaa kevääseen!
 
Heippa pitkästä aikaa!

Ajattelin muutaman rivin laittaa tänne, vaikkakin meillä asiat junnaa paikoillaan. Miehellä alkoi ne yt:t mutta yli viikko saadaan vielä odottaa, ennen kuin mitään tiedetään, jos silloinkaan. Mä ajattelen vauvaa joka päivä ja odotan jopa sitä alkuraskauden väsymystä ja pahoinvointia (okei, oon sekasin), jos vaan se johtaisi siihen, että saataisiin joskus vielä kolmas. Ehkäisy on vähän niin ja näin, alkuun ei käytetä ja lopuksi kondomia. Että haluttaisiin kyllä se kolmas, mutta nyt noiden yt takia ei uskalla oikein vielä kunnolla yrittää. Mulla ei ole edes ollut mitään tuntoja tässä kierrossa, nyt alkaa olla laskujeni mukaan kp14 eikä mitään tuntemuksia että olis ovis tulossa. Tosin mulla ovis vasta kp17 paikkeilla yleensä, mutta yleensä jotain jomotuksia on ennakkoon. Nyt ei mitään. Kroppakin kai vielä käynnistelee hormonitoimintaa, vasta reilut 2kk sitten lopettelin imetyksenkin.

Hauskaa viikonloppua,

Salliina
 

Yhteistyössä