Yrityksen odottajat

Moi pitkästä aikaa,

Vuoden olen tainnut täällä jo "roikkua", se olikin pitkä. Nyt askeleita on otettu eteenpäin, uusi työni alkaa ja yritys mahdollistuu näin ensi vuonna. Joudumme työkuvioidemme takia tällä hetkellä asumaan pitkän matkan päässä toisistamme. Kohta naimisissa kaksi vuotta ja molemmilla edelleen kova vauvakuume :heart:

Hormoniehkäisyn ongelmista on aiemminkin puhuttu, mutta itsellänikin sivuoireet olivat niin pahat, etten enää koskaan aio kääntyä hormonien puoleen. Mm, mieliala ja seksihalut kärsivät, oli turvotusta jne.

Koska olen jo kymmenisen vuotta mennyt varmoilla päivillä ja keskeytetyllä silloin kun ei ole "varmaa" (satunnaisten kondomien lisäksi), olen tullut lukeneeksi asiasta paljon. Moni tutkimus kumoaa terveystuntien väitteet, eli osoittaa ettei touhutipoissa ole siittiöitä: niitä tulee vasta siemensyöksyssä. Tässä yksi, mutta useita muitakin löytyy, etenkin kansainvälisiä englanniksi.
Voiko touhutipasta tulla raskaaksi?

Se on toisaalta huomioitava, että jotkut tutkimukset väittävät, että miehen virtsaputkeen saattaa jäädä siittiöitä seksin jälkeen, mitkä saattavat tulla ulos seuraavan seksisession touhutippojen mukana. (Jos jollain on pidempi moni-osainen sessio, siis.) Tästä väittämästä löytyy puolesta ja vastaan tutkimuksia, enimmäkseen vastaan. Mutta varmistuskeino on miehen käyminen pissalla sessioiden välillä, se nimittäin huuhtoo kaiken pois, jos mitään olikaan.

Näkisin suurimman riskitekijän keskeytetyssä olevan miehen reaktioajan ulosvetämisessä. Toisilla miehillä on kiitettävää tarkkuutta tässä asiassa, toisila ei...
 
Viikko sitten palailtiin häämatkalta - aiemmin pohdin lopetanko pillerit heti häiden jälkeen, mutta päädyin sitten siihen että syön ainakin reissun yli ja varmaan levyn loppuun. Noh, keskiviikkona kävi sitten niin, että ihan kokonaan unohdin (ja joo, ihan oikeesti unohdin enkä "unohtanut" :D ) syödä pillerin, ja todettiin että olkoon nyt sitten siinä ne, eli yritys on nyt sitten alkanut! Vauvakuumetta ei helpota yhtään että sisko pyöräytti mulle neljännen tätitettävän perjantaina :heart:
Nyt sitten ootellaan että tapahtuis jotain. Ollaan humpsuteltu ilman ehkäisyä menemään nyt joka päivä, vähän oli perjantaina juilinaa jonka toivoin enteilevän menkkoja mutta ei ole vielä sitten kuitenkaan kuulunut. Jospa se kroppa pian starttailis toimimaan normaalistikin. Ja toivottavasti muutkin pääsevät pian "tosihommiin"! :p
 
Tsemppiä maggis yritykseen :)

Tahdonvoima, mulla sama homma. Elämä helpompaa ilman hormonaalista ehkäisyä..

Niin, ikää mulla jo 35, et sen takia alkaa olla ikä pidemmälle kuumeilulle! Miehenkin kanssa tästä puhuttiin, ja hups.. Niinhän siinä kävi et kortsut sitte unohtu käyttää viikonloppuna.. :D
En tosin voi sanoa että yrittämään ois alettu tosissaan, mies vaan totesi että josyt eka kerrasta onnisti nii. Vau! :) ekaa kun tehtiin reilu vuosi..
Mutta katsellaan mitä tuleman pitää.. :)
 
YRITYKSEN ODOTTAJAT

Tervetuloa mukaan kaikki vauvakuumeilijat, jotka vielä odottavat varsinaisen yrittämisen alkamista.
Tässä keskustelussa saa avautua kaikesta!

Yritystä odottelevat 5.9.2014:

nimimerkkiIkäOdottaminen loppuu näillä näkyminMonesko lapsi
oceania25v08/20141.
Huolihuomisesta19v07-09/20141.
InkeriIisakki27v09/20143.
Salliina8529v09/20143.
tervetuloavauva?09/20141.
Jutska32vsyksy 20143.
Tootsie Roll26vsyksy 20141.
Zannuliini28vsyksy 20141.
Donna8232v12/20143.
saraheinä30v12/20144.
venla9023v03-04/20151.
Hiitu21v04/20151.
pumpulipallero28v06/20151.
Ruutinen33v06/20153., 2.yhteinen
kka22v2014-20151.
salomeki22v2014-20151.
Sano Pirkka30v2014-20151.
piupiu24v2014-20151. yhteinen
Tahdonvoima28v20151.
Dalahäst23v? (ei tiedossa)1.
sokerisirkka23v? (ei tiedossa)1.
suan26v? (ei tiedossa)4.
tanttumaaria25v? (ei tiedossa)1.
Äidiksisyntynyt25v? (ei tiedossa)1.

Taustalla:
Inuko
kaarnalaiva
Lotus
Naarassusi
Ruusannuppu

Yrittämään päässeet:
haavemaa - 05/2014
Hep87 - 05/2014
hiliputti - 05/2014
Vappuvaavi - 05/2014
iloksi - 05/2014
FantaViona - 06/2014
Hormonihirviö1 - 06/2014
päärynärouva - 07/2014
Norna - 07/2014
veepu123 - 07/2014
Mariiii - 08/2014
Marlin - 08/2014
niiskuilija - 08/2014
maggis - 09/2014
Apsuli - 09/2014

Yrittämään päässeiden ketju:
<3 Yrityksen odottajista yrittämään päässeet, SYKSY 2014 <3

Tässä keskustelussa mukana olleiden blogeja seurattavaksi:
iloksi - Hitaasti, mutta varmasti?
Kaneli88 - Ripaus sokeria ja kanelia elämään
ponityttö - Multaa ja Timantteja
 
Viimeksi muokattu:
Hiphei, nyt oli pakko rekisteröityä ja lopettaa puskalueskelu kun vauvakuume on niin hurjana ja tää ketju kuin tehty mua varten!

Oon 26-vuotias ja viimeisen vuoden aikana potenut enemmän tai vähemmän vauvakuumetta. Sinänsä vähän hämmentävää, koska pari vuotta sitten olin vielä sitä mieltä, että tuskin haluan ollenkaan muksuja. No, hörmöönit vissiin pistäny pään pyörälle ja biologinen kello alkanu tikittää :D

Nyt sitten jokunen aika sitten puhuttiin aiheesta miehen kanssa ja mietittiin, että voitais aloittaa yrittäminen vuodenvaihteen jälkeen. Mulla on opiskelut tällähetkellä loppumetreillä ja joulukuussa olis tarkoitus valmistua. Haluisin kuitenkin jonkun verran tehdä töitä ennen mahdollista mammalomaa, ja sit kerkeisin olla töissä kevään ja kesän, jos kaikki menee hyvin.

Mä kun oon vähän sellainen kaikkihetinyt-tyyppi, niin nyt sit tietysti kamala innostus eikä millään jaksais odottaa, lueskelen jatkuvasti raskauteen/synnytykseen/lapsiin liittyviä juttuja ja samalla jo valmiiks stressailen että tuunko edes koskaan raskaaksi ja synnytyskin jännittää ja ja ja... Pää ihan pyörällä täällä!
 
Jendi Sama minulla, en siis muutama vuosi sitten halunnut lapsia eika minulla pahemmin ole kokemusta pienista lapsista. Ekat kokemukset tuli reilu 4v. sitten kun rupesin seurustelemaan poikaystavani kanssa ja hanen veljellaan on poika joka oli silloin 1v. Mulla valilla oli vauvakuumetta ja valilla ei. Reilu vuosi sitten kun kuulin etta poikakaverin sisko odottaa vauvaa, tuli kuume takaisin ja silloin oli semmoinen olo kanssa etta pian pitaisi saada vauva mutta onneksi se sitten rauhottui. Nyt sita sitten odotellaan ensi kesaa:)

Oletteko muuten miten valmistautumassa vauvan odotukseen?
Mina kavin laakarin puheilla kun netista luin vaikka mita ja sitten olin etta mikahan on nyt oikein. Laakari sanoi ettei muuta tarvitse kun aloittaa foolihappo 3kk aiemmin ja hyva ottaa D-vitamiinia kanssa. Meinasin kylla noiden lisaksi jotain monivitamiineja kanssa napsia. Ja pillerit tietty voin jattaa pois milloin haluan. Meinasin ne lopettaa kun loppuu nuo kaksi viimeista liuskaa. Laakari kysyi etta miten tarkeaa on etta ei tule raskaaksi ennen haita :) Sanoin etta me kylla meinataan olla varovaisia siihen saakka. Jos raskautuu niin sitten niin kay, voi olla etta ruvetaan yrittamaan hiukan ennen haita. Saa nyt nahda:) Mutta eipa nyt tarvitse tuon takia stressata.
Hankin netista muutaman vauvakirjankin valmiiksi, saa nahda tuleeko ne ennen viikonloppua. Ainakin vahan jos kerkeisi tutustumaan asiaan ja lukemaan ennen yrityksen aloitusta:)

Kivaa viikonloppua kaikille,me mennaan viikonlopuksi Berliiniin kaverin syntymapaivia viettamaan:)
 
Heissan ja tervetuloa kaikille uusille :wave:

Kävin siis maanantaina yksityisellä poistattamassa kierukan. Itse toimenpide oli tosi nopea, kierukka lähti helposti. Lääkäri vielä ultrasi ja tsekkasi että kaikki on kunnossa.
Samalla lääkäri kävi läpi astmalääkitykseni raskautta ajatellen.
Täytyy kyllä kehua tuota yksityisen palvelua. Onneksi en saanut aikaa tk:hon! Hintakin oli paljon halvempi mitä olin ajatellut. Koko lysti jäi maksamaan KELA-korvauksen jälkeen 65€.

Pumpulipallero Lääkäri selitti minulle että tuota foolihappoa tosiaan pitäisi alkaa syömään muutama kuukausi ennen raskautumista sekä tietenkin D-vitamiinia. Lääkäri ihmetteli kun aiemmissa raskauksissa ei neuvolasta ole annettu ohjeeksi syödä tuota foolihappoa. Olen kyllä kuullut siitä mutta en ole sen tarkemmin asiaan perehtynyt. Nyt kuitenkin lääkärin kehoituksesta kävin sitä ostamassa.
Hän myös selitti, että varsinkin jos on ollut useimpia raskauksia takana niin tuo foolihapan saanti olisi erityisen tärkeää kun kroppa on käyttänyt foolihappovarastot jo edellisissä raskauksissa :O Kaikkea sitä oppii :D

Nyt odottelen että kierto palautuisi normaaliksi. Minulla kun ei ole menkkoja ollut 4 vuoteen niin oon ihan pihalla missä vaiheessa kiertoa nyt mennään. Melkein tekisi mieli käydä ostamassa ovulaatiotestejä!

Mutta minä taidan tästä siirtyä tuonne yrittämään päässeiden ketjuun ja toivon että kierto palautuisi nopeasti ja pääsisi tosissaan tekemään meidän kolmatta :heart:
Tuun varmasti tässä kyllä lukemaan ja kommentoimaan tätä ketjua kun tuntuu vähän hullulta siirtyä tuonne :D

Tsemppiä ja jaksamisia kaikille yrityksen odotukseen!
 
Jendi Tervetuloa! Ilmottelehan, jos haluat listalle mukaan :) Täällä samankaltainen innostus meneillään. Aika tuntuu menevän ihan superhitaasti! Oon lukenu varmaan 50 vauvakirjaa, vauvablogeja, vauvalehtiä, suunnitellu kaikkea mahdollista ja miettiny jopa päivähoito vs. kotihoito asioita jo.... : D

Apsuli oikein paljon tsemppiä yrityspuuhiin, toivottavasti kierto palautuu nopsaan! :)

pumpulipallero Mullakin on tuo foolihappo jo ostettuna ja sitä alan sitte vuoden vaihteen jälkeen syömään ja lisäks myös ehkä jotain monivitamiinia.

ON: Täällä jopa mies on innostunut lukemaan isille suunnattuja vauvakirjoja! :D
Jospa ei tarviskaan ootella huhtikuuhun..

Oikein ihanaa syksyn alkua kaikille! :heart:
 
Huomenia! Meillä elellään jänniä aikoja siinä mielessä, että mulla on viimeinen liuska e-pillereitä menossa ja kohta loppuu. Pitkin kesää olen muistuttanut miestäni että mihin saakka mulla on pillereitä ja heitellyt ilmaan ajatuksia siitä, mitä sitten tehdään. Itse oon sitä mieltä että häiden jälkeen ei tartte ehkäistä, mutta mies ehdotti vielä yhden 3 kuukauden paketin hakemista. Kiukuttelin kuitenkin vähän vastaan kun itsellä jo sellainen olo, etten piittais enää syödä hormoneja. Mulla kanssa yli 7 vuotta pillereitä takana, mutta ei se pari kuukautta siihen nyt paljoa toki olisi vaikuttanut. Lienen kuitenkin saanut tahtoni läpi pillereiden suhteen kun tuo mies ei ole asiasta enää puhunut. Kyllä se ymmärtää munkin kannan asiaan ja totesi viimeksi että "kyllähän niitä kortsuja kaupasta saa" . Jos vanhat merkit paikkaansa pitää, niin ei me kauaa niitä jakseta käyttää :D

Mutta tuli tuossa yhtäkkiä mieleen kun luin teidän juttujs foolihaposta että sitä pitäis syödä paria kuukautta ennen raskautumista... pitäisköhän munkin ajatella sen syömisen aloittamista jos vaikka kortsu jäisikin yllättäen pois :D onko siitä haittaa jos sitä syö pidemmän ajan?
 
Moikka kaikille!

Meillä ei vieläkään ole tietoa yt-neuvotteluiden tuloksista, mutta se alkaa olla aika varmaa että osa lähtee. Tähänkin asti ollut ehkäisy vähän niin ja näin ja nyt perjantaina oltiin sitten ilman. Mies olis laskenut että oli ovis ohi ja niin munkin mielestä oli, mutta eihän se haittais tietenkään, jos tästä lapsi alkunsa sais :) Eli vähän alkaa kallistua tuonne tjottailun puolelle... Pitäis nyt kuitenkin odottaa että saataisiin tietää nuo työkuviot. Perjantaina oli mun mielestä kp20 ja selailin tuolta pikkukakkosen pinoista, että mulla oli ollut ovis kp16 kun kakkonen sai alkunsa ja silloin normaalisti olis ollut kp18. Eli oli noista kumpi tahansa, niin meni jo :) Mutta kyllä tämä nyt herättää toiveita siitä, että ehkä sittenkin saadaan se kolmas vielä :heart:
 
Mahtuisiko listalle mukaan? Olen aika ahkerastikin lukenut jo näitä palstoja, jotenkin tuo vähän helpotusta omaan kuumeiluun kun lukee aiheeseen liittyvää pulinaa :) mutta siis, kolmatta meillekin haaveilen. Mies on vielä vähän epäileväisempi, mutta uskoisin että kyllä meilläkin se yritys tässä vielä alkaa.. Itse haaveilen, että yritys alkaisi ensi keväänä. Se olisi elämäntilanteeseen nähden sopiva ajankohta, mutta odottavan aika on niiiiin pitkä.. :/ Kierukan poistoon olen ajan jo varannut kuitenkin, se ei muutenkaan tunnu mulle sopivan ja hormoniton ehkäisy tuntuu ajatuksena vaihteeksi todella hyvältä. Mies on siinä jo samaa mieltä :) tsemppiä kaikille kuumeiluun, toivotaan että päästään kaikki siirtymään vielä tuonne yrittäjiin!
 
Tervetuloa mukaan Pimu83! :) Tää on kyllä ihana palsta, kun saa höpistä kaikkea, mikä mieltä painaa. Kertoilehan vaan tiedot niin lisäilen listalle :)

SininenNainen Ei siitä mitään haittaa ole, jos syö pitempään, koska se on kuitenkin yhen sortin B-vitamiinia (B9) ja keho tarvitsee sitä muutenki.

Salliina85 Tsempiä sinne! Toivottavasti työkuviot selviävät pian ja kaikki kääntyis parhain päin!

Jendi Haluatko mukaan listalle? :)
 
Heips kaikille! :wave:
Tulin kurkkimaan, ku alkaa tuo vauvakuume taas nostaa päätään.. :heart: :D Tää vaikutti sopivalta pinolta, ku ei sillai oo miehen kanssa ollu vielä puhetta milloin varsinainen yritys alkaisi. :D
Meillä on siis kaks ihanaa tyttöä, syntyneet -09 ja -11 ja nyt haaveilen josko kolmas vauveli meille tulisi. :heart:
 
Heips! Minunkin on tähän junaan hypättävä!

Eli siis olen 26 vuotias ja meiltä ennestään löytyy jo kaksi lasta vm poika 2008 ja tyttö 2011.

Alun perin ajatuksena oli että kaksi lasta riittää meille mutta viimeisen vuoden aikana kuitenkin on ruvennut heräämään ajatuksia että mitäpä jos vielä yksi pieni lisää :)

Mies on näyttänyt ns keltaista valoa eli vastaus ei ole ehdoton ei mutta täyttä myöntymistä ei ole vielä ollut. (sitä siis odotellessa) :D

Minulla aika varattuna kierukan poistoon ja senjälkeen vielä siis on ainakin hetki kumiukoilla leikittävä ennen kuin yritys voi alkaa :)
 
YRITYKSEN ODOTTAJAT

Tervetuloa mukaan kaikki vauvakuumeilijat, jotka vielä odottavat varsinaisen yrittämisen alkamista.
Tässä keskustelussa saa avautua kaikesta!

Yritystä odottelevat 14.9.2014:

nimimerkkiIkäOdottaminen loppuu näillä näkyminMonesko lapsi
Huolihuomisesta19v07-09/20141.
InkeriIisakki27v09/20143.
Salliina8529v09/20143.
tervetuloavauva?09/20141.
Jutska32vsyksy 20143.
Tootsie Roll26vsyksy 20141.
Zannuliini28vsyksy 20141.
Donna8232v12/20143.
saraheinä30v12/20144.
Jendi26valkuvuosi 20151.
venla9023v03-04/20151.
Hiitu21v04/20151.
Jaanel23v04-05/20152.
amaliaaa18vkevät 20151.
Pimu83?kevät 2015 (?)3.
pumpulipallero28v06/20151.
Ruutinen33v06/20153., 2.yhteinen
kka22v2014-20151.
salomeki22v2014-20151.
Sano Pirkka30v2014-20151.
piupiu24v2014-20151. yhteinen
Tahdonvoima28v20151.
Dalahäst23v? (ei tiedossa)1.
maamis22v? (ei tiedossa)2.
Mayinka31v? (ei tiedossa)2.
sokerisirkka23v? (ei tiedossa)1.
suan26v? (ei tiedossa)4.
tanttumaaria25v? (ei tiedossa)1.
unikirja26v ? (ei tiedossa)3.
Äidiksisyntynyt25v? (ei tiedossa)1.

Taustalla:
Inuko
kaarnalaiva
Lotus
Naarassusi
Ruusannuppu
SininenNainen
teddybear82
sissi80

Yrittämään päässeet:
päärynärouva - 07/2014
Norna - 07/2014
veepu123 - 07/2014
Mariiii - 08/2014
Marlin - 08/2014
niiskuilija - 08/2014
maggis - 09/2014
Apsuli - 09/2014

Yrittämään päässeiden ketju:
<3 Yrityksen odottajista yrittämään päässeet, SYKSY 2014 <3

Tässä keskustelussa mukana olleiden blogeja seurattavaksi:
iloksi - Hitaasti, mutta varmasti?
Kaneli88 - Ripaus sokeria ja kanelia elämään
ponityttö - Multaa ja Timantteja
 
Viimeksi muokattu:
Täällä ilmoittautuu uusi yrityksen odottaja. Ikää on 23 ja toista lasta kuumeillaan. Yritys on tarkoitus aloittaa 4-5/15. Vauvakuume on kova, mutta pitäisi malttaa odottaa, et laskettuaika olisi vasta 2016 vuonna. Näillä näkymin valmistun jouluks 2015 ja olisi järkevää odottaa ens kevääks, et kerkeen koulun suorittaa alta pois. Taitaa olla pitkä puoli vuotta edessä! :D
 
Apsuli Minulle laakari ei sanonut mitaan monivitamiineista mutta kai niitakin olisi ihan hyva syoda, tuskin sita kaikkea ruuasta saa. Etenkin jos kyseessa on talviaika. Meinasin jos rupeaisi ensi vuoden puolella syomaan niita. En osaa sanoa onko tuosta foolihaposta ollut sitten pitemman aikaa juttua vai onko se nyt vasta muuttunut. Mutta hyvahan se on tietaa:)

Nyt tuli ne vauvakirjat postissa, pitaa ruveta lukemaan :D Poikakaveri selaili niita eilen kanssa ja oli innoissaan etta niissa on erikseen osio miehille :)

Kivaa etta meilla on uusia mukana menossa, tervetuloa Jaanel,unikirja,teddybear82 ja pimu83 :)

Maggis missa olitte haamatkalla?:)
 
Heippa kaikille taas!
Tervetuloa kaikille uusille mukaan! :)

Meillä kiirettä pitänyt parit viime viikot - töihinpaluu lähinnä raastanut hermoja, mutta onhan se arkeen palaaminen taas ihan jees. Mä sain vielä töistä uutisia, hain eräänlaista lisäduunia oman työni ohelle, ja sain paikan! Nyt on tiedossa paljon lisähaastetta tulevaisuudelle. Työmotivaatiokin on ihan erilainen. Pankista kerrottiin meille hyviä uutisia myös, saadaan alkaa "luvan" kanssa kattelemaan omakotitaloja, ja välittäjä tulee arvioimaan jo nykyisen asunnon loppuviikosta. Oon niin innoissani tulevista taloasioista, etten meinaa pöksyissä pysyä!

Hauskaa kuinka avokkini on jotenkin ottanut nää asiat ihan oikeasti tosissaan myös! Käytiin katsomassa yhtä taloa jokunen aika sitten - ja tsekkailtiin siinä tiloja ja sitten keskustelun edetessä oli pakko kääntää puhe tulevaisuuteen lähinnä lapsien suhteen, ja mieskin oli ihan keskustelussa mukana! Olin ihan ymmälläni, kun keskustelusta tuli niin hyvä ja oltiin vihdoin samalla aaltopituudella. Ehkä sieltä pikkuhiljaa alkaa kukkimaan tämä lapseteivätolisiniinpahajuttu-asenne, joten tämä on valtava edistys meille :) !

Monia asioita pyörii mielessä nyt. Emme siis todellakaan ole lähellä mitään yrityksenmiettimistä, vaan tämä kaikki on vaan "hamaa tulevaisuutta". Nyt työkuvioiden vähän muuttuessa oon miettinyt sellasta, että eihän me nyt voida edes puhua mistään vauvojen yrittämisistä ettei työnantaja pety! Kun niin paljon on opittavaa ja kehitettävää. Vitsit kun en osaa pukea sanoiksi sitä tunnetta mitä mietin, mutta saako joku ajatuksesta yhtään kiinni? Ihan kuin olisi jotenkin syyllinen olo, että miksi hain paikkaa, jos joskus saan lapsia, ja kouluttamiseni jää kesken, ja joudun jäämään äitiyslomalle? Nyt kun kirjoitin tuon lauseen, se kuulostaa omaan korvaan tosi typerältä :D

Anteeks nyt tällainen yksipuolinen jollotus omista jutuistani! :D Mutta täytyy kyllä sanoa, että jotenkin tuntui hyvältä taas kun alkoi kirjoittaa tätä tekstiä, oli jotenkin huojentunut fiilis. Kun ei näille jutuille löydy oikeen juttukaveria tuosta lähipiiristä.
 
Heippa kaikki pitkästä aikaa ! Kiirettä pitänyt niin pahasti, ettei oo koneelle ehtinyt istahtaa. Esikoisemme on alkanut liikkua, ja koko ajan pitää olla vahtimassa ettei saa käsiinsä mitään terävää/pientä/rikkoutuvaa.

Ensiksi: mut voi lisätä listalle, eli ikä 22v ja 2. lasta kuumeillaan. Odotuksen päättyminen oli jo tiedossa ens kuulle, mutta mulla on nyt joku mysteerisairaus, joka pitää tutkia ja hoitaa ensin, joten se siirtyy jonnekin. Ei oo tiedossa siis.

Salliinalle tsemppiä, toivottavasti miehen työkuviot järjestyy parhain päin ja voitte alottaa oikeesti yrittämään kolmosta. :)

Tervetuloa kaikki viime käyntini jälkeen mukaan hypänneet, teitä onkin paljon ! :)
 
Heippa, mahtuuko tänne mukaan tämmöinen nuoren puoleinen yrityksen odottaja? Olen siis 18v ja toiveena olis vauva vuodelle 2015<3 Poikaystävän (eli siis avomiehen, käytän itse sanaa poikaystävä kun nuoria ollaan) 20v. kanssa ollaan seurusteltu yli kaksi vuotta ja asuttu melkeen koko aika yhdessä.
Tiedän, että nuoria ollaan mutta meistä molemmista tuntuu, että tää ajankohta sopii meille. Yrittämään päästään vasta ens vuoden puolella, kun mun opinnot loppuu keväällä. Poikaystävällä vakityö ja mä teen keikkatöitä. Itse olisin jo nyt valmis yrittämään, mutta oma järki ja kätilöäiti ovat sitä mieltä, että ei kannata edes yrittää raskautta ennen valmistumista, koska jos tapahtuukin komplikaatioita niin jäis opinnot kesken.
 
En olisi ikäpäivänä uskonut palaavani tänne kuumeilijoiden puolelle näin pian mutta tässä sitä ollaan, nöyränä hattu kourassa. Mulla on ihan järkyttävä vauvakuume!!! Ja huonoin mahdollinen elämäntilanne, mies muutti tasan viikko sitten pois ja jäin tämän vuoden maaliskuussa syntyneen esikoisemme kanssa pitämään torppaa pystyssä kahdestaan. Elämä on hieman sekaisin tällä hetkellä eikä oikeastaan mikään ole varmaa - paitsi se että haluan toisen lapsen. Kaiken tapahtuneen jälkeen olen siitä sataprosenttisen varma. Ymmärrettävästi mä en kuitenkaan voi ihan vielä aloittaa yrittämistä. Mun on vain ihan pakko päästä purkamaan tätä raskaanaolon ja vastasyntyneen tuoksun ikävää jonnekin. Pääsenkö mukaan?

Saa lisätä listalle: Mayinka / 31 v / ??? / 2. lapsi
 
Viimeksi muokattu:
Moikka pitkästä aikaa. Mut voi siirtää taustalle. Kiirettä pitänyt, mutta kapseleiden poistoaika on sovittu 2.10. Katsotaan mitä sen jälkeen tapahtuu... kuinka pitkä tulee olemaan ensimmäinen kierto ja vuoto...
Minä haaveilen kevätvauvasta 2016!
 
Jee, kierukka on poissa! Nyt siis odotellaan milloin kierto tasaantuu :)onko täällä muita keneltä on poistettu hormonikierukka? kuinka kauan teillä meni että kierto lähti tasaantumaan? mulla ei menkkoja ole ollut kierukan aikana joten ei mitään hajua että missä mennään ennen kuin ekat menkat alkaa..

Meille on jo 2 kertaa käynyt hups, eli siis keskeytetty yhdyntä ei ole iha kunnolla onnistunut :D nyt mies sitten sanoikin että pitänee varmaan niitä kumeja hommata...:/ eli siis yrityksen odottaminen jatkunee toistaiseksi.
 
Tervetuloa kaikille uusille! :)

amaliaaa Minusta ikä ei kerro sitä onko valmis äidiksi vai ei. Silloin kun itse puolison kanssa on valmis ja se tuntuu oikealta niin silloin on juuri oikea aika hankkia lapsia! :)
Laitoin tuohon listaan nyt kevät 2015, onko se noin hyvä vai laitanko jotain muuta?

maamis Toivottavasti mysteerisairaus selviää pian eikä ole mitään vakavaa. Tsemiä sinne!

Mayinka Voi että, voimia sinne arkeen! :hug: Tervetuloa mukaan.

sokerisirkka Ihanaa, että sielläkin on asiat miehen kanssa edistyneet hiukan. :)
 
  • Tykkää
Reactions: amaliaaa

Yhteistyössä