Yrityksen odottajista yrittämään päässeet

Voi ei täällä on nyt niin ihana tunnelma :)!! Kaikki ovat alkutekijöissään vielä ja ensikertalaisista ihan selkeästi paistaa jonkin sortin kauhu :D Luultavasti se kuuluukin asiaan, muuttaahan se vauva elämän. Meillä kans mennyt niin, että kun mies myöntyi/aloitti puheet vauvasta niin minulle tulee välillä aina niitä kauhuskenaarioita ja paniikki että en tahdokaan... kohta taas tahdon :D
 
  • Tykkää
Reactions: Minion
Yritän tulla pian perästä.. :)
En ollenkaan huomannut, että 5th tosiaan oli sen tehnyt..
No eniveis, ite oon päivitellyt tota listaa siten, että meen aina edellisen listan kohdalle ja "Muokkaa viestiä", sit kopioin sen koko sisällön ja meen kirjoittaa uuden viestin johon teen tarvittavat muutokset. Silleen ainakin pysyy noi taulukot kurissa. Vaikka noi taulukot näyttää tuossa selkeiltä, niin siinä kirjoitusvaiheessa se on pelkkää koodikieltä... mut siihen tottuu!
 
Haikulainen ilmottautuu iloiseen joukkoon! :) Ihka ensimmäinen kirjoitus koko foorumille, harjoiteltavaa siis on..

Tässä tiedot:

Haikulainen 30v. kp9/27-30 yk1

Pitikö jotain muuta vielä olla?! :D
Ja esikoinen siis "työn alla".
Huuu, jännää!
 
Haikulainen Oi tervetuloa sekalaiseen seurakuntaamme, mukavaa että "uskaltauduit" joukkoomme n_n <3

Viimeinen e-pilleri, 31.10. Täytynee laittaa liuska talteen, yrittämisestä ja raskaudesta kertovaan muistikirjaani ;)
 
jipii empuska, onnea tulevaan!! ;)

Eilen illalla kirjoitin tuonne yrityksen odottajiin vähän vaikeana, kaippa se kuuluu asiaan et välillä pelkääkin tätä yrittämisen aloitusta jne.. MUTTA ehkäpä minäkin uskaltaudun listalle.. HUI!!

Sandri.............24...............17/30-31.......YA 11/13.........1. lapsi


Täällä tais olla ovis eilen, vihloi aamulla 8-10 oikealta kun istuin luennolla.. ja sitä edellisenä yönä peitot heilui.. voi vitsi että alkoi jännittää..!

Ihanaa kun meitä on näin kasvava joukko jo täällä! :)
 
5th
Yrityksen odottajista yrittämään päässeet


Torstai 31.10.2013

Yrittäjät:
Annuski3131/??209/132.
Minisport2731/28-35308/13?
[td]Nimimerkki[/td]
[td]Ikä[/td]
[td]Kiertopäivä[/td]
[td]Yrityskierto[/td]
[td]Yritys aloitettu[/td]
[td]Monesko[/td]

[/tr]
[td]empuska[/td]
[td]21[/td]
[td]24/28-?[/td]
[td]1[/td]
[td]11/13[/td]
[td]1.[/td]

[tr]
[td]5th[/td]
[td]31[/td]
[td]20/??[/td]
[td]1[/td]
[td]10/13[/td]
[td]5.[/td]
[/tr]
[tr]
[td]Sandri[/td]
[td]24[/td]
[td]17/30-31[/td]
[td]1[/td]
[td]11/13[/td]
[td]1.[/td][/tr]
[/tr]
[tr]
[td]Kuukiuru[/td]
[td]24[/td]
[td]15/30-34[/td]
[td]1[/td]
[td]10/13[/td]
[td]1.[/td]
[/tr]
[tr]
[td]Haikulainen[/td]
[td]30[/td]
[td]9/27-30[/td]
[td]1[/td]
[td]10/13[/td]
[td]1.[/td]
[/tr]
[tr]
[td]mariet[/td]
[td]26[/td]
[td]7/32[/td]
[td]2[/td]
[td]09/13[/td]
[td]2.[/td]

[/tr]




















Piinailijat:

5th DPO5(?)




Plussanneet:





Blogeja:

kuukiuru come to mama

 
Viimeksi muokattu:
5th
Olisikohan se taas ajan tasalla?! Mä ajattelin, että jos tuota listaa pitäis kp järjestyksessä. Eli aina kun uusi kierto alkaa (tai mielellään tietysti ei ala :D), "tippuu" listan hännille. Siten listasta näkisi aina, ketä on seuraavaksi jännäysvuorossa. Vai mitä olette mieltä?

Mä oon varmaan tulossa hulluksi. Tosi kovia menkkakipuja alavatsalla ja selällä koko ajan. Tissitkin on niin arat, että pahaa tekee. Suussa maistuu rauta ja öklöttää. Siis oikeesti. Onko nää pms-oireita? Raskausoireita tuskin, koska viimeisimmistä raskauksista mulle ei oo tullut mitään oireita ennenkuin joskus rv8. Mä kehitän nää asiat päässäni?!?!? Hullu, hullumpi, 5th.
 
5th
Älkää välittäkö, jatkan omanapaista oirelistaustani. Kun tämä luomuilu on niin uutta ja ihmeellistä, ja lähinnä kirjaan näitä muistiin itselleni. Koittakaa kestää. :snotty:

Mulla jatkuu menkkamaiset kivut sekä alavatsalla että -selässä. Vasemmalla puolella lähes nivusessa vihloo. Kohdunsuu on kipeä, siis ihan istuessa tuntuu. Rintoja aristaa. Ja valkkaria liruttaa housuun todella paljon, koostumukseltaan siis ihan kuin vettä. Ihme juttuja. Ovistesteillähän en saanut plussaa missään vaiheessa, mutta vahvin viiva taisi olla kp14. "Ovis"tuntemuksia (tai mitä harhakuvitelmia sitten lienikään) mulla oli kp15. Olen edelleen tikuttanut joka aamu ovista ja viiva on muuttunut päivä päivältä hailukammaksi. Nyt se on oikeastaan kadonnut kokonaan. Eli siis olettaisin, että ovis oli ja meni. Tai sitten tulee piiiitkä kierto. Nyt siis kp20 ja (ehkäkentiesmahdollisesti) dpo5. Kuukautiskalenteri ennustaa, että 28 päivän syklillä ovulaatio olisi ollut 26.10. eli kp15 ja menkkojen pitäis alkaa 9.11. Että sillein. Vähän liikaa informaatiota jopa omille silmille yhteen syssyyn. Mutta onpahan koko stoori ainakin vuodatettu johonkin bittiavaruuteen, josta se on ensi kierrossa luettavissa, kun taas samat asiat mietityttää.
 
Moi! Mahtuuko mukaan vielä? Mä tuolla Yrityksen odottajissa kirjoittelinkin joku aika sitten. Jotain yrityksen tynkää on nyt ollut elokuusta lähtien, mutta aika ajoin mies töksäyttelee, ettei haluaisikaan toista lasta. Mutta kunnes toisin todistetaan (eikä ehkäisyä ole käytössä), täällä ollaan!

Tässä mun listaa:

Sinadrius, 31, kp 5/20-37, yk4, ya 08/13, 2.

Olitte aikaisemmin keskustelleet, kuinka nopeasti raskautuminen tapahtui. Mulla tärppäsi esikoisesta yk 5. Mentiin ihan "tulee jos on tullakseen" -meiningillä, eikä mistään kierron vaiheista ollut hajua. Kiertojen pituudet kyllä kirjasin mielenkiinnosta ylös ja ne vaihteli välillä 27-46 päivää. Alotettiin tosin yrittäminen heti pillereiden lopetuksen jälkeen, joten ehkä siihen tasaantumiseen menikin juuri tuo puolisen vuotta. (Samaa soutamista on havaittavissa tälläkin hetkellä.) Tavallaan tärpissä kesti, joten nytkin uskon että reilu puoli vuotta tässäkin voi mennä. Toisaalta tärppikierrossa seksiä oli ehkä kaksi kertaa (uskon tietäväni, kumpi näistä kerroista johti toivottuun tulokseen), joten siinä mielessä onnistui suht helposti. Toivottavasti näistä pohdinnoista olisi apua jollekkin!

Tsemppiä kaikille tasapuolisesti!
 
Nyt kun tää yritys tai TJOTtailu tai mikä lie (vasta olen saanut miehen lämpenemään vauva-asialle..) on kunnolla alkanut niin (luonnollisesti) ihan toisella tapaa kiinnittää huomiota kropan toimintaan ja tuntemuksiin kuukautiskierron eri vaiheissa.
Kumma homma että heinä- ja elokuussa mulla oletetun ovisen jälkeen alkoi rinnat turpoamaan aivan huimasti, yleensä moista ollut vasta siinä paria päivää ennen menkkoja eikä koskaan kierron puolivälissä/heti sen jälkeen.. Hmm.. Onko kellään ollut samanlaista? Nyt sitten viime kuussa ei mitään tuntemuksia.

Pelottaa että jos nuo kertoo ovulaatiosta jolloin siis suurimmassa osassa kiertoja ovista ei ees siis tapahtuisi :/

Kaikkee tässä miettiikin eikä varmaan jatkossa helpota :D

Kiitos tervetulotoivotuksista! <3
 
Minäkin uskaltaudun ehkä tänne.. Olen itsekseni odotellut, että yritys toden teolla alkaisi ja nyt taidetaan VIHDOIN olla siinä onnellisessa tilanteessa, että yritys alkaa kun menkat loppuu :)

Manue, 28, kp 2/29-36, yk1, ya11/2013, 1.lapsi

Voi kunpa nyt heti tärppäisi muilla ja minullakin :)
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa uusille :wave:

Itse kanssa seurailen mielenkiinnolla oman kehon toimintaa nyt pillereiden lopetuksen jälkeen. Ja odotan, milloin ne menkkakivut taas tässä kierrossa alkaa. Tai eihän ne menkkakipuja keskellä kiertoa ole (vaan mahdollisesti oviskipuja?) mutta samalta tuntuvat. Viime kierrossa alkoivat siis jo kp9 ja jatkuivat sen pari viikkoa. Mielenkiintoista myös seurata toistuuko tämä kierto kuinka samanlaisena kuin viime kierto vai muuttuuko nyt paljonkin eri kierroissa.

Tuo on 5th hyvä systeemi, että ollaan kp järjetyksessä. Näkee helposti, että kenen puolesta voi jännäillä :)

Kuukiuru ja Sandri, voin lohduttaa, että tuo pakokauhun tunne ja pelko tulevaa muutosta kohtaan tulee vielä monta kertaa sen raskaudenkin aikana. Veikkaisin, että se kuuluu asiaan :)
 
Teillä oli ollut tuolla yrityksen odottajissa juttua kaksosista ja unista. Pakko päästä niihin kommentoimaan täällä kun en sinne viitsi aina tulla kuokkimaan :D

Minulla on myös äiti kaksonen ja samoin isän isä. Eli suvussa olisi, mutta itse en kyllä kaksosia haluaisi. Tietysti taas mielelläni vastaan otan, jos tulee, mutta mielummin ei. Ensinnäkin niiden riskien takia ja toisekseen koko perheen jaksamisen takia. Itse kyllä toivoisin meille kolmea lasta, mutta mielummin otan sen raskaus- ja vauva-ajan uudestaan vielä kolmannen kerran. Ja tosi mielellään otankin :) Mites muilla, montako lasta teillä on haaveissa?

Esikoista odottaessa näin kamalasti imetysunia. En tiedä miksi, mutta niitä oli tosi paljon. Synnytyksestä en tainnut nähdä yhtään. Nyt muutama päivä ennen viime kierron päättymistä näin unta, että tein kaksi positiivista raskaustestiä. Toinen oli sellainen ihmeellinen levy, 10 x 10 cm suurinpiirtein eli ei voinut viivat jäädä epäselviksi. Toinen oli digi, joka näytti 10+. Mutta menkat siis alkoivat, joten ei ole minusta ennustajaksi :D
 
5th
Yrityksen odottajista yrittämään päässeet


Perjantai 01.11.2013

Yrittäjät:
Annuski3132/??209/132.
Minisport2732/28-35308/131.
[td]Nimimerkki[/td]
[td]Ikä[/td]
[td]Kiertopäivä[/td]
[td]Yrityskierto[/td]
[td]Yritys aloitettu[/td]
[td]Monesko[/td]

[/tr]
[td]empuska[/td]
[td]21[/td]
[td]25/28-?[/td]
[td]1[/td]
[td]11/13[/td]
[td]1.[/td]

[tr]
[td]5th[/td]
[td]31[/td]
[td]21/??[/td]
[td]1[/td]
[td]10/13[/td]
[td]5.[/td]
[/tr]
[tr]
[td]Sandri[/td]
[td]24[/td]
[td]18/30-31[/td]
[td]1[/td]
[td]11/13[/td]
[td]1.[/td][/tr]
[/tr]
[tr]
[td]Kuukiuru[/td]
[td]24[/td]
[td]16/30-34[/td]
[td]1[/td]
[td]10/13[/td]
[td]1.[/td]
[/tr]
[tr]
[td]Haikulainen[/td]
[td]30[/td]
[td]10/27-30[/td]
[td]1[/td]
[td]10/13[/td]
[td]1.[/td]
[/tr]
[tr]
[td]mariet[/td]
[td]26[/td]
[td]8/32[/td]
[td]2[/td]
[td]09/13[/td]
[td]2.[/td]
[/tr]
[tr]
[td]Sinadrius[/tr]
[td]31[/td]
[td]6/20-37[/td]
[td]4[/td]
[td]08/13[/td]
[td]2.[/td]
[/tr]
[tr]
[td]Manue[/tr]
[td]28[/td]
[td]2/29-36[/td]
[td]1[/td]
[td]11/13[/td]
[td]1.[/td]
[/tr]
























Piinailijat:

5th DPO6(?)




Plussanneet:





Blogeja:

kuukiuru come to mama

 
Viimeksi muokattu:
Esikoinen täytti nyt syksyllä neljä eli ikäeroksi tulee noin viisi vuotta. Tavallaan tiedettiin jo esikoista tehdessä, että seuraava lapsi tulee vasta vuosien päästä, koska minulla oli koulu kesken tuolloin. Eli nyt on opiskeltu loppuun ja kun satuin saamaan vakituisen työn valmistumisen jälkeen niin en viitsinyt heti jättää pillereitä pois. Myös meidä "pieni" remonttiprojekti on vienyt niin paljon energiaa, että ei oikein ennen tätä kesää edes tullut mieleen, että toista lasta yritettäisiin. Jospa se toinen ja kolmas sitten vähän pienemmällä ikäerolla :) Mies on kyllä meilläkin sitä mieltä, että kaksi riittää, mutta katsotaan asiaa sitten tarkemmin kunhan tämän toisen saisi aikaan.
 
5th
Ärrinmurrin Miksei Sinadrius ja Manue tule listalle. Muokatessa ovat siellä perässä nätisti, mutta julkaistessa katoavat johonkin. Typerä taulukko, teen kohta karvalakkimallisen listan, jos tämä ei ala tekemään yhteistyötä mun kanssani!
 
5th
Yrityksen odottajista yrittämään päässeet


Lauantai 02.11.2013



Nimimerkki.....Ikä.....Kp.............Yk....Ya........Monesko
Minisport.........27.....33/28-35.....3.....08/13.....1.
empuska.........21.....26/28-?.......1.....11/13.....1.
5th.................31.....22/??..........1.....10/13.....5.
Sandri.............24.....19/30-31.....1.....11/13.....1.
Kuukiuru.........24.....17/30-34.....1.....10/13.....1.
Haikulainen.....30.....11/27-30.....1.....10/13.....1.
mariet............26......9/32...........2.....09/13.....2.
Sinadrius........31......7/20-37......4.....08/13.....2.
Manue............28......3/29-36......1.....11/13.....1.
Annuski...........31......2/??..........3.....09/13.....2.






Piinailijat:






Plussanneet:





Blogeja:

kuukiuru come to mama

 
Viimeksi muokattu:
5th
Nyt ollaan kaikki ihanaiset naiset mukana listalla. :heart: Ihan typerähän tuollainen taulukko olikin. ;) :D

Meillä on lopullinen lapsiluku jotenkin oudosti kasvanut tässä matkan varrella. Aluksi toivottiin, että kunhan se ensimmäinenkin saataisiin. Sitten esikoisia tulikin tuplaten. :heart: :heart: Sitten tuli melko pian kolmaskin. :heart: Sitten mietittiin, että ehkä se neljäskin vielä. :heart: Ja pitkän väsytystaistelun jälkeen sain myönnytyksen viidennelle. Enempään tuskin on rahkeita. Toisaalta, eihän sitä koskaan tiedä. =)

Tänne pärähti tänä aamuna taas viiva ovistestiin. Ei plussa, mutta kunnon viiva kuitenkin. Liekö sitten kuitenkin ovis vasta tulossa ja sitä myöden pitkä kierto? Tai jostain muistan lukeneeni, että kierron loppua kohden viiva vahvistuisi. Tai reagoihan se ovistesti toki raskautumiseenkin, mutta siitä nyt lienee turha vielä tässä vaiheeessa mainita. Ainahan voi kai toivoa?! :D
 

Yhteistyössä