Yrityksen odottajista yrittämään päässeet

5th
Tein tänä aamuna totutusti ja tunnollisesti taas ovistestin ja nyt se näyttää sitten positiivista. :O En tiedä enää mistään mitään, mutta otin itteni dpo-listalta pois ja ukonkaatopuuhiin siis mars! :D

Hyvää pyhäinpäivää kaikille!
 
  • Tykkää
Reactions: Elviira86
Annuski, voi ei :(
Tsempit täältäkin!

Kimppaan Manueta tuossa että
niiiiin siistiä nähdä oma nimensä tuolla listalla, samalla myös omituista :D
Kumma tuo biologinen kello kun tässä kolmekymppisenä vauvan teko alkaakin kuulostaa ihan mahdolliselta (ja nyt jo jopa mahtavalta) ajatukselta ;)

Vähän offtopic: Miten noita liikkuvia hymiöitä saa? Oon ihan käsi tän kanssa ja vielä kun luurilla käyttää kun kone on ihan juntturassa.. Koska olen aivan käsi senkin kanssa :D
Saako noita hymiöitä laitettua mobiiliversiossa edes?
 
  • Tykkää
Reactions: Annuski
Lähes päivälleen 3 vuotta sitten kirjauduin ensimmäistä kertaa tänne sivustolle kun olin juuri tehnyt positiivisen raskaustestin... Ja nyt on ihan samanlainen kutkuttavan jännittävä tunne.

Eilen mies sitten vihdoin sanoi, että hän on valmis toisen lapsen tuloon=) Nyt vihdoin kuulin sen noin selvästi sanottuna! Puhuttiin jo lapsen nimestä ja mies näki sielunsa silmin minut vaappumassa ensi vappuna maha pystyssä :heart:

Tänään sitten tartuin puuhaan, jota olen lykännyt siihen asti, kunnes tiedän mitä pieniksi jääneille vauvanvaatteille tehdään. Keräsin ihan pienimmät ja sievimmät äitiyspakkauksen laatikkoon odottamaan. En olisi kestänyt tehdä sitä, jos tietäisin ettei meillä toista edes aiota yrittää.

Ihanaa fiilistellä täällä! Mukavaa viikonloppua kaikille :flower:!
 
  • Tykkää
Reactions: Elviira86
Ihanaa Sinadrius :) varmaan paljon paremmalla mielellä voi nyt yritystä jatkaa kun tietää että mies on mielellään mukana.

Esikoisen haaveilijoilla on niin ihana jännitys päällä :) Itse en ollut haaveilupalstoilla esikoista yritettäessä, joten ei ole todisteita omasta jännityksestä tuolloin mutta veikkaan että aika jännää se oli. Ja onhan tämä edelleen mutta eri tavalla.

Meillä on vauvanvaatteita ihan tuhottomasti tallessa ja paljon muutakin. Eli koko ajan on ollut tiedossa että toinen vielä tulee. Ja lisää varmaan tulee vaan ostettua, joten mahdollista kolmosta odottaa sitten järjetön määrä tavaraa.
 
Tuolla jo joku aika sitten mariet kyseli, montako lasta on haaveissa. Olin aina haaveillut suuresta perheestä ja siitä, että musta tulis äiti jo nuorena. Vuodet on vaan jotenkin menny, miestä on pitänyt "odottaa", että se on valmis uuteen lapseen ja perheeseen. Sillä kun on kaks lasta entuudestaan. Onneks nyt vihdoin ollaan tässä :)

Nyt voi olla, että en saakaan jo ihan iänkin puolesta kun 2-3 lasta. Mut kyllä sekin toooosi ihanalta (ja uskomattomalta) kuulostaa! :)
 
yritetaas paivittaa alypuhelimella! a:sta joudun ainakin jattamaan pisteet pois :/ teil on ollu puhetta kaksosista! meillhn on mies "tilannut" meille kaksoset :D m taas oon kieltny noitumasta, yksi ois mun mielesta kiva nain alkuun ja sittte korkeintaan ne kaksoset.. lapsiluku on meille aika selva, molemmilla on sama ajatua kolmesta lapsesta, jos vain ne meille suodaan :) oon tassa viikon lopun ollut kylailemassa kaverilla, joten palaillaanpa kun tanaan kotiudun :)
 
Jahuu, tyhjennysvuoto päällänsä. Kp1 siis. Huh, armoton krapula eilisen tupaantuliaisten jäljiltä. Viini on viisasten juomaa, silti niin hyvää ;) ihana ilta ja ihanat ihmiset, nyt voi hyvällä omalla tunnolla aloittaa taas tipattoman. Monta kuukautta menee aivan heittämällä eikä edes huomaa ajan kulua :) edellinen alkopisara nautittu heinäkuun alussa. Kuinkas teillä muilla alkon käyttö? :)
 
Täällä oviksen kanssa ollaan aivan hukassa, tosiaan en tunnista milloin sellainen on käynnissä. Pitänee yrittää womanlogin ennusteen mukaan vähän tunnustella fiiliksiä josko sieltä jtn oireita bongaisi vaikkapa ;)
 
Minulla ei ole kyllä aavistustakaan, milloin oli viime kierrossa ovis. Paras arvaus on kp 22, jolloin oli tosi kovat menkkakivut, minkä jälkeen ne kaksi viikkoa kestäneet kivut sitten loppuivatkin ja samoin neljä päivää jatkuneet sitkeät limat. Menkat alkoi kyllä kp 33, joten aika lyhyt se loppuvaihe sitten olisi ollut, jos tuolloin ovis oli. Ja en siis tikuta. Katsotaan sitten parin kuukauden päästä, jos ei meinaa tärpätä.

Alkoholia käytän melko vähän. En harrasta ollenkaan sellaista saunakalja tyyppistä kotona juomista vaan lähinnä isommissa juhlissa otan. Ja tämmöisiä juhlia on ehkä 2-3 kuukauden välein. Ja useinkin illanvietoissa olen juomatta, joten kaveripiirissä ei tule aiheuttamaan kyllä ihmetystä vaikka kieltäytyisinkin. Minulla nyt lähinnä jännitystä aiheuttaa työpaikan pikkujoulut. Sinnehän tosiaan piti jo alkujuoma valita ja koska tarjolla oli vain alkoholillisia niin sanoin jo etukäteen etten tarvitse mitään. Ei tarvitse sitten kp 30 olla lasi kädessä ja miettiä, että minnehän nämä kaataa, jos menkat eivät ole alkaneet. Onneksi on vielä suht tuore työpaikka ja ensimmäiset tämän tyyppiset juhlat, joten saattaa päästä ihan vaan pienillä valkoisilla valheilla.
 
Ihanaa, minä pääsen myös tänne. Pillerit lopetin n. 1,5vkoa sitten, migreenin takia. Päätettiin että jatketaan kumilla, mies kun ei kokenut olevansa ihan vielä valmis. Eilen kuitenkin ilmoitti pohtineensa asiaa ja päätettiin antaa tulla, jos on tullakseen...

Eli minut saa lisätä listaan. 27v., 1.lapsi, kp??/?? (Pillerit lopetin kesken laatan, niin viikon välein tuli vuodot, joten vielä en tiedä niistä mitään), yk1, ya11/13.

Plussatuulia kaikille meille ja voi että, miten ihanaa on viimein päästä yrittämään :) Vaikka toki vähän jännittääkin... :)
 
Viimeksi muokattu:
Mä en tiedä tuosta oviksesta, kun tunsin keskiviikkona kauheaa vihlontaa oikealla alavatsalla pari tuntia ja mietin et ihan selvä ovis, mutta sitten laskurit sanoo et se ois ollu vasta perjantaina..? voihan ne kierrot vielä heitellä, mut samapa tuo, molemmat on hyödynnetty ;) <3 Mies oli kertonut saunaillassa kavereilleen meidän "tulee jos on tullakseen" yrityksestä ja oon ihan tosi yllättyny! kai ne oli puhunu asiasta kun monilla on lapsi tulossa / juuri tullut.. mut silti, se jo pelkäs et suutun :D ja aluksi olinki vähän, et no kiva, nyt tulee paineita, mut sit mietin kuin harvinaista on että mies puhuu tuollaisista asioista ja oon nyt aika mielissään.. <3

Mietin nytten nuita konjakkeja taas.. kysymys: uskaltaisitteko te käyttää painonhallintatuotteita yritysaikana?

Tässä vähän pohjustusta, mitä tuo konjak on:" Konjak on painonhallintatuote, josta on tutkittua, turvallista ja tehokasta apua laihduttamiseen. Konjak tehostaa huomattavasti vähäenergisellä ruokavaliolla laihduttamista. Konjak sisältää EU:n vahvistaman terveysväitteen mukaisen määrän (3 g/vrk) laihduttavaa glukomannaanikuitua sekä aimo annoksen verensokeria tasapainottavaa ja makeanhimoa hillitsevää kromia (120 mcg/vrk). Konjakin molemmilla laihtumista tehostavilla ainesosilla on vahvat perustelut. Terveysväitteen saadaksen ravintoaineen vaikutukset on täytynyt todistaa laajoilla tieteellisillä tutkimuksilla."
 
Tervetuloa Elviira86 :wave:

Minäkään en käyttäisi yritysaikana loppukierrosta mitään ylimääräistä, mitä ei ole pakko käyttää. Alkukierrosta ei tietysti ainakaan alkioon pääse vaikuttamaan ellei sitten kerry elimistöön tai vaikuta itse raskautumiseen.

Itse pähkäilen työssä käytettävien kemikaalien kanssa. Kertoako raskaudesta töissä heti, jotta voi välttää pienimmätkin riskit vai pitää salassa ja välttää sen minkä pystyy. :confused:
 
Mä kyllä tunnistan oviksen melkein joka kierrossa, enkä ole ajatellut alkaa tikuttamaan. Ja samaa mieltä olen siitä muiden kanssa, ettei kannata loppukirrrosta mitää ylimääräisiä syödä :)
Vaikka mulla on kp 6 nyt meneillään, menkat on yhä päällänsä ja tuntuu ettei nää lopu koskaan... Haluis jo päästä tositoimiin ;)

Sitten vielä alkoholin käytöstä sen verran, ettei ole tullut pahemmin juotua mitään pariin vuoteen. Juhlissa tietty juon alkumaljat sun muut, mut varsinaisesti humalassa en oo ollu miesmuistiin! Enkä kans harrasta saunakaljoja ym. Eli sitten KUN raskautuu, niin ei tartte kenellekään selitellä mitään.

Odottelen jo innolla sitä päivää, kun tohon listaan plussanneet osioon ilmestyy jonkun meidän nimi :) :)
 
Mitenkäs täällä menee? vähän on hiljaista ollut.. mä käytän alkoholia silloin tällöin, voihan tuota alkuraskaudessa olla selitteleminen miksi ei juo jos on alkoholipitoisia tilaisuuksia.. mutta onhan tuo auto aina hyvä veruke.. ja jos joku jotain epäilee, eihän sitä tarvi myöntää ;)

huomenna pitäis käydä apteekissa ostamassa foolihappolisää, miehen kans todettiin että sitä pitänee alkaa syömään :) tosin vähän ollaan jo myöhässä asian suhteen, mutta eihän sitä tiedä, jos yritys kestää yli sen 3kk ja se ehtisi sitten ehkäisemään niitä hermostoputken sulkeutumishäiriöitä ym.. ihanaa huomata kuin mies on tosissaan tämän asian kanssa <3
 
Viimeksi muokattu:
Mä kävin kanssa hakemassa apteekista jotain RaskausPlus-monivitamiinia, jossa on mm. juurikin tuota foolihappoa. En oo mitään vitamiineja syönyt yli 10vuoteen (ja silti pysynyt terveempänä kuin moni muu.. jotain yhteyttä näillä..?) joten nyt ajattelin ottaa varman päälle että saan kaikki tarvittavat vitskut jos/kun tärppää.

Täällä on taidettu ovuloida eilen, vasemmalla puolella munasarjoissa pientä vihlontaa.
Talleteltu on ahkerasti ja eilen ekan kerran ihasteltu vauvanvaatteita prismassa :)

On tää jännää.. :heart:
 
Sama homma, etten ole syönyt muuten vitamiineja ja terveenpänä tunnun pysyvän kuin nuo jotka niitä kehuu vetävänsä.. ei siis sillä että siinä jotain pahaa olisi, mutta oon vaan kokenut, etten ole tarvinnut..

Tänään jo kp 23! jännää, nyt ois kai sen kiinnittymisen aika suurin piirtein.. heh, tuntuu että oon ihan hurahtanu ku mietin kokoajan mitä VOI kehossa tapahtua ja kohta varmaan oireilenki sen mukaan..huoh. tänään on joku dpo 5-7, keskiviikkona oli tuntemukset ja perjantaina ois ollu laskureiden mukaan.. mut niitä runsaita limoja en ole havainnut koko aikana, onkohan se jotenkin huono merkki..?
 
Viimeksi muokattu:
Sandri En minäkään kovin usein mitään extra-limoja ole tavoittanut :O Ehkä jossain kohtaa kuussa runsaampaa, mutta ei nyt mitään valkkaritsunamia kuitenkaan.

Voi jehna, lopetin tupakan polton --> Aloitin tupakanpolton. Miten se lopettaminen voikaan olla niin vaikeaa? Nyt tosin lopettaminen tuntuu jotenkin "iisimmälle" kun kuitenkin kohta on mahdollisuus että tulen raskaaksi niin silloin en kyllä tosiaankaan nikotiinilla aio meidän vauvaamme savustaa >.<' huoh, surkea minä.
 
empuska: älä huoli, poltan mäki silloin tällöin vielä..

ja toissa iltana tuli nautittua alkoholiakin, halusin rentoutua, kun pitkästä aikaa sai kotona olla rauhassa ja viime kerrasta nyt on aikaa.. mietin, että vaikka oisinki hedelmöittynyt, alkio ei olisi vielä kiinnittynyt.. tosin kyllähän tuosta huono omatunto tuli, mutta sitten mietin, että eipä tuo ole vielä voinut vaikuttaa lapseen.. kaikelta tottakai haluan lastani suojella, mutta jotenkin ajatus, että raskautuisin tuntuu niin kaukaiselta vielä.. loppukierron onkin sitten nollatoleranssi
 
Sandri Thank god en ole siis ainoa, huh. Tuli jo melkein sellainen "paska mutsi-fiilis" vaikkein mikään mamma olekaan enkä ole edes raskaana. Silti sitä jotenkin ajattelee vain vauvan parasta, vaikkei mitään naperoa vielä olekaan, hupsista :) Joo lauantaina tuli nautittua viiniä + siideriä kyllä tupareiden merkeissä, viimeeksi olen nauttinut alkoa heinäkuussa. Nyt tosin loppuu taas, mulla on muutenkin melkein pari vuotta ollut yhtä tipatonta :) Ettei ainakaan tule tuttavapiirille sitten joskus yllätyksenä tuo minun juomattouuteni.

Hui, hain eilen uutta työpaikkaa! o_O En vain voinut vastustaa kiusausta, en sitten millään. Vaikutti niiin mielenkiintoiselle paikalle, vaikkei itselläni kyllä vastaavasta duunista ole edes kokemusta. Tuskinpa ne mua sinne töihin valkkaa, mutta ainahan saa yrittää, sehän ei maksa mitään. Mitähän jos sitä vaikka tulisikin valituksi ja sitten tulisi raskaaksi O_O
 
5th
Yrityksen odottajista yrittämään päässeet


Keskiviikko 06.11.2013



Nimimerkki.....Ikä.....Kp.............Yk....Ya........Monesko
Minisport.........27.....37/28-35.....3.....08/13.....1.
5th................31.....26/35?........1.....10/13.....5.
Sandri............24.....23/30-31.....1.....11/13.....1.
Kuukiuru.........24.....21/30-34.....1.....10/13.....1.
Haikulainen......30.....15/27-30.....1.....10/13.....1.
mariet............26......13/32.........2.....09/13.....2.
Sinadrius........31......11/20-37.....4.....08/13.....2.
Manue............28......7/29-36......1.....11/13.....1.
Annuski...........31.....6/??...........3.....09/13.....2.
empuska.........21......4/28-?........1.....11/13.....1.
Elviira86..........27.....??/??...........1......11/13....1.






Piinailijat:
kuukiuru dpo 4
5th dpo 4





Plussanneet:





Blogeja:

kuukiuru come to mama

 
5th
Oltaiskohan taas ajan tasalla? Olen ollut vähän kiireinen, joten en ole ehtinyt palstalle. Muutkin saa päivittää, jos mua ei näy eikä kuulu. Parhaiten sen saa tehtyä siis painamalla tuosta listan alareunasta "Lainaa" ja sieltä muuttaa vaan kp-päivät oikeiksi ja poistaa alusta ja lopusta QUOTE-tekstit. =)

Tosiaan oviksen täytyi olla viikonloppuna. Kivut oli ihan kiitettävät. Mut mielestäni tunsin ne laimeampina jo kertaalleen kp14 tienoilla. En tiedä sitten, tuleeko mulla ovis tuplana vai olenko oireineni ihan hakoteillä. Mutta tällä tiedolla varmaan mennään kuukiurun kanssa samoilla jännäpäivillä. ;)
 

Yhteistyössä