Hakutulokset

  1. S

    Meneekö yv perille jos tulee virheilmoitus...

    ... session expired?
  2. S

    G: Pph vai päiväkoti?

    Perustelut myös.
  3. S

    Minkä ikäiset teillä osallistuu siivoukseen?

    Ja millä tavalla? Ku tota meidän 3,5-vuotiasta on niiiiin vaikea saada osallistumaan oman huoneensa siivoukseen. Hänen osuutensa olisi kerätä esim. legot tai autot laatikkoon, luulis onnistuvan ton ikäseltä. Mutta ei. Ja itse olen siis siinä mukana kokoajan. Viimeksi sain huijattua mukaan...
  4. S

    Mahdollinen työpaikka muttei lapsille hoitopaikkaa...

    Olen hakenut työtä, joka alkaisi toukokuun alussa. Luulimme, että mieheni työharjoittelu loppuisi jo, mutta jatkuukin vielä 4 viikkoa (2-vuorotyö ). Mitäs nyt sitten jos saankin tuon työn, mihis lapset miehen aamuvuoroviikkoina? Jaksaiskohan isovanhemmat hoitaa pari viikkoa? Onko kukaan ollut...
  5. S

    Mitä sitten, jos vauvalle ei löydy kummeja?

    Jos ei samoja viitsi kierrättää eikä ystäviä tai sukulaisia ole.
  6. S

    Mitä ajattelette ihmisestä, joka palauttaa kauppaan jätesäkillisen pulloja?

    Oli ne sitten mitä pulloja tahansa. Itseäni hävettäis viedä niin paljon, mutta en ajattele mitään erityistä sellaisista jotka vie.
  7. S

    Yliopisto vai ammattikorkeakoulu?

    Jos suunnilleen samaa voi opiskella kummassakin, kumman valitsit/valitsisit?
  8. S

    Millaisia töitä voi tehdä projekteina?

    Itselläni tulee mieleen joku sisustus, pitopalvelu, nettisivut jne. Mitä muuta? Kiinnostaisi projektimainen työ mutten tiedä mitä se olisi.
  9. S

    Mitähän kannattais tehdä? Työ vs opiskelu vs uusi vauva

    Meillä on kaksi lasta, 3,5v ja 2v3kk. Haluamme vielä lisää lapsia. Minulla on yo-tutkinto sekä toisen asteen ammattitutkinto, en ole tehnyt oman alani töitä enkä ehkä haluakaan tehdä. Olen hakenut opiskelupaikkaa sekä lapsille hoitopaikkaa syksyksi. Nyt olen alkanut ajatella etten ehkä...
  10. S

    Mistä syistä annatte lapsille jäähyjä?

    Meillä on tähän asti annettu lähinnä toisen tahallisesta satuttamisesta (muksut 2v ja 3v). Tai jos on tahallaan sotkenut eikä suostu siivoamaan jälkiään, jäähyn jälkeen kyllä siivoaa.
  11. S

    Miten selität niin että 3v ymmärtää?

    Että MIKSEI saa sotkea? MIKSEI saa pureskella kynsiä? MIKSEI herkkuja saa joka päivä? En tiedä oonko jotenkin vajaa, kun en saa selitettyä noita niin että menisi perille. Ei saa sotkea, koska sotku on sotkuista? Sotku on rumaa? Miksi se on rumaa? Ääh...
  12. S

    Onkohan pojalla joku jälkitauti nyt, vai mikä on?

    Viime perjantaina alkoi nuha ja yskä, jotka ovat jo vähentyneet. Nyt viimeyönä vasta nousi kuume ja nukkui todella huonosti, kunnes annoin särkylääkettä. Vieläkin on kuumetta eikä oikein ruokahalua mutta leikkii ja touhuaa ihan normaalisti. Onko ok seurailla tilannetta vai pitäiskö käydä lekurilla?
  13. S

    Miten saan 3v:n ottamaan lääkettä?

    Lasten nestemäistä Panadolia pitäis saada menemään, ei vaan suostu ottamaan. On hyvin arka uusien makujen suhteen. :/ Ei kai sitä voi väkisinkään antaa. :whistle: Vinkkejä?
  14. S

    Kysymys teille, jotka ulkoilette kahdesti päivässä, säällä kuin säällä.

    Minkä ikäisiä lapsia teillä on ja mitä teette pihalla? Oletteko omassa pihassa vai puistossa? Jos sais jotain ideoita. Tunnen itteni niin huonoksi äidiksi, kun en jaksa ulkoilla joka päivä. Pihalla on niin tylsä vaan seisoskella eikä ole ketään kavereitakaan lähellä. 2v ja 3v muksut.
  15. S

    Onko alet loppunu jo?

    Onko?
  16. S

    Kun sanotaan, että ihminen aina valitsee samanlaisia kumppaneita...

    Miten sitten, jos kahden kumppanin välissä käy esim. terapiassa tai harjoittaa itsetutkiskelua niin että muuttuu ja kasvaa ihmisenä, valitseeko silloinkin alitajuisesti samanlaisen kumppanin? Esimerkkinä nämä alkoholistien vaimot, jotka vaihtavat toiseen alkoholistiin. Tai, jos aina rakastuu...
  17. S

    Voinko tehdä kakkupohjan jo tänään, syödään sunnuntaina?

    Siis sunnuntaina synttärit ja huomenna todennäköisesti krapulassa, joten voisko sen paistaa jo tänään mut kuorruttaa vasta sunnuntaina?
  18. S

    Että mä vihaan tätä oloa!

    1/2 - 1h aamupalan jälkeen alkaa kuumottaa kasvoja, palella ja sydän tykyttää kovasti ja kädet saattaa täristä. Mistä ihmeestä tämmönen voi johtua? Menee ohi parissa tunnissa tai jos lähtee esim. lenkille. Tota tulee yleensä vaan aamupalan jälkeen, joskus saattaa tulla myös jos on ollut...
  19. S

    Tulipa taas todistettua nikkivalinta oikeaksi. :D

    Otin avatun spagettipussin hyllyltä hiukan huolimattomasti ja kippasin puoli pussia päälleni ja lattialle. Olipa kiva kerätä niitä lattialta. :laugh: Onneksi osaan nauraa itelleni.
  20. S

    Miten pääsee terapiaan?

    Jos on sellasia juttuja, joita haluais selvitellä ammattilaisen kans. Ei kuitenkaan mitään sellaista, joka haittaisi kovasti elämää, hiukan häiritsee vaan? Ei esim. masennusta eikä pahoja traumoja. Mihin pitää ottaa yhteyttä?

Yhteistyössä