Hakutulokset

  1. M

    Naistenklinikka synnytyspaikkana

    Olen synnyttänyt esikoiseni loppuvuodesta 2008 naistenklinikalla. Synnytyksessäni minulla ehti olla kolme kätilöä. Ensimmäinen oli lässyttävä täti ihminen, toinen oli nuori nainen joka ei juuri puhunut liikoja, mutta tarvittaessa oli läsnä ja tukena (minä pidin hänen tyylistään antaa minun ja...
  2. M

    Miten synnytyksesi käynnistyi?

    Minulla ei juurikaan ollut ennakoivia supistuksia edeltäviltä päiviltä. Lapsivedet menivät 38+6 nukkumaan käydessä ja poika syntyi vuorokausi etiäpäin viikolla 39 siis. En saanut mitään muuta tippoja, kun antibioottitipan, koska lapsiveden menosta oli kulunut yli vuorokausi ja lapsi oli vielä...
  3. M

    Mihin vuorokauden aikaan synnytyksesi käynnistyi?

    Lapsivedet meni nukkumaan mennessä ja lapsi syntyi vuorokausi etiäpäin...Olin yhden yön osastolla ja synnytys on katsottu alkaneen lapsiveden menosta seuraavana aamupäivänä klo 11 maissa.
  4. M

    kauan teillä kesti ponnistus vaihe esikoiselta?

    Ponnistusvaiheeni kesti 3 minuuttia...kiitos natsikätilön...tahdonvoimani taitaa olla melkoinen eli siis kätilö vaihtui ja oli ihan hirveä ja päätin vaan, että sen akan kanssa en liikoja työtä tee...heh. Ei tullut mitään pahoja repemiäkään :D
  5. M

    Kuinka nopeasti ootte olleet lähtöpainossanne synnytyksen jälkeen?

    Raskauden aikana tuli jotain 11 kiloa ja kaikki olivat tiessään kolme viikkoa synnytyksestä =)
  6. M

    Marraskuun masunkasvattajat MARRASKUUSSA, kaikki vauvat masusta ulos =)

    ONNEA kaikille vauvansa saaneille ja tsemppiä ja haleja rutkasti vielä odottaville!!!
  7. M

    Marraskuun masunkasvattajat MARRASKUUSSA, kaikki vauvat masusta ulos =)

    Onnitelut kaikille vaavinsa saaneille ja tsemppiä loppuodotukseen muille! :flower: Aika on kortilla :) , mutta koetan kirjoitella synnytyksestä jossain vaiheessa. Sen voin sanoa, että kaikki meni paremmin kuin hyvin ja olen todella ylpeä itsestäni, että koko synnytyksen ajan pystyin elämään...
  8. M

    Marraskuun masunkasvattajat MARRASKUUSSA, kaikki vauvat masusta ulos =)

    KIITOS onnitteluista!!! :) Etusivun listassa on väärä pvä eli oikea on 30.10. =)
  9. M

    Marraskuun masunkasvattajat MARRASKUUSSA, kaikki vauvat masusta ulos =)

    Pikku-Pojumme syntyi 30.10, pituutta 49 cm ja painoa 3275 g. Me vanhemmat onnesta soikeena opettelememme vauva-arkea :D :D
  10. M

    Marraskuun masunkasvattajat LOKAKUUSSA =) (LA:t 1-15.11.2008)

    ONNEA NYYTTINSÄ SAANEILLE :flower: :flower: :flower: Täällä oli ihan kamalat selkäjomotukset ja menkkamaiset alavatsakivut ja sivustakin teki kipeää...Tuntui, että taju lähtee!!! Nyt sitten levon ja suihkun jälkeen ihan tavishuono-olo. Vitti tämä odottajan aika on pitkä. On kyllä se...
  11. M

    Ultran painoarviot?

    Paljon noissa sallitaan heittoa? Eihän ne mitään erehtymättömiä kojeita ole :D . Ja miten hyvin teillä on pitänyt paikkaansa arviot?
  12. M

    Marraskuun masunkasvattajat LOKAKUUSSA =) (LA:t 1-15.11.2008)

    Rinzessa : Tuo maanittelu on tuttua touhua :laugh: Sormet ristissä kerron maha-asukille, että täällä on jo kaikki rempat tehty ja odotellaan vaan häntä :p
  13. M

    Marraskuun masunkasvattajat LOKAKUUSSA =) (LA:t 1-15.11.2008)

    Käväisin naistenklikalle otattamassa vauvan sydänkäyrät. Kokeilivat ensin oikealla, sitten vasemmalla kyljellä maaten. Laittoivat sitten istumaan ja hytkyttivät mahaa, juottivat sokerimehua...saivat sitten mieluisat käyrät ettei tarvinnut synnytyssaliin lähteä =)
  14. M

    Marraskuun masunkasvattajat LOKAKUUSSA =) (LA:t 1-15.11.2008)

    Olenkohan vähän outolintu? Tajusin just etten ole/ettemme ole miettineet vauvalle nimeä. Joskus ihan alkuviikoilla oli jotain vitsikästä puhetta, mutta sen jälkeen ei mitään. Sukupuolta emme tiedä, mutta olen alusta asti ollut varma, että tämä on poika ja poikana ajatellut koko ajan...joten...
  15. M

    Marraskuun masunkasvattajat LOKAKUUSSA =) (LA:t 1-15.11.2008)

    Miulla on hemoglobini tähän asti ollut tosi hyvä, samoin varastoraudasta ei ollut puutetta. Pikkuhiljaa olen lisännyt keinoja ja kaikki ovatkin auttaneet hetken. Eli olen pitänyt jalkoja öisin lattiatyynyn päällä (siis korkialla :D ), villasukat, magnesium (lopetti pariksi viikoksi sätkyilyn)...
  16. M

    Marraskuun masunkasvattajat LOKAKUUSSA =) (LA:t 1-15.11.2008)

    Kävin tänää neuvolassa. Painoa tullut huimasti kahdessa viikossa 1800g :o Verenpaineet 108/81 ja hemoglobini oli tipahtanut 119 ja hain rautakapseleita apteekista. Toivon vaan, että nämä PRKL:n levottomat jalat jäävät synnytykseen. Ihankuin ei muuten huonosti nukkuisi. Kohdunpohjankorkeus 36...
  17. M

    Marraskuun masunkasvattajat LOKAKUUSSA =) (LA:t 1-15.11.2008)

    Onnea Helmille! :flower: Mistä on pienet pojat tehty, mistä on pienet pojat tehty? Etanoista sammakoista koiranhännän tupsukoista Niistä on pienet pojat tehty !
  18. M

    Marraskuun masunkasvattajat LOKAKUUSSA =) (LA:t 1-15.11.2008)

    Yhden ylimääräisen lääkärikäynnin kävin jolloin epäilivät istukassa olevan vikaa ja tsekkasivat paikat...lähinnä siis ettei nuo supistelut availe mitään. Kovasti ihmettelivät tälläisiä supisteluja, mutta kun eivät mitää vikaa löytäneet niin....
  19. M

    Marraskuun masunkasvattajat LOKAKUUSSA =) (LA:t 1-15.11.2008)

    Onko kellään muulla tälläisiä supistuksia? Elikkä vatsa (lähinnä ylävatsa) kovettuu ihan kivikovaksi ja on kova siis tuntitolkulla. Ei mitään rytmiä, että väli olisi normis ja sitten taas kova vaan kivikovana koko ajan levosta huolimatta. Itselläni supistukset ovat olleet koko raskausajan...
  20. M

    Fleece-kangas?

    Tarkennuksena siis käyttäisin lähimpänä kankaana vauvan ihoa vasten....imuna tietty toisenlainen kangas :D

Yhteistyössä