Hakutulokset

  1. O

    Diabetes-lasten vanhemmat! Oletteko olleet diabetesliiton perhekursseilla?

    Olisiko paikalla muita, joilla kokemusta tuolta?
  2. O

    Diabetes-lasten vanhemmat! Oletteko olleet diabetesliiton perhekursseilla?

    Eli haluaisin kuulla kokemuksia noista perhekursseista. Pääsimme nyt ekaa kertaa tuollaiselle, heinäkuussa olemme menossa. Meillä lapsi jolla DM, on nyt 10v, ja sairastanut alle 2v. Kurssin sisältö tulikin kotiin jo toukokuussa, ja aika paljon oli omaa ohjelmaa aikuisille sekä lapsille (sekä...
  3. O

    Oisko lapsen diabetes teille millanen asia?

    Meillä 10-vuotias diabeetikko, joka sairastanut alle 2 vuotta. Ei osaa hoitaa itse, tai ei HALUA muistaa hoitaa itse. Osaa kyllä laskea hiilarit, tietää mitä niille pistetään mihinkin aikaan päivästä, paljonko pitkävaikutteista, yms. Mutta kun ei haluaisi muistaa tätä, ei haluaisi muistaa mitata...
  4. O

    Kertokaa kaikki perhepäivähoitajan työstä

    Täällä yksityinen pph, tätä olen tehnyt vuodesta 2006. Olen viihtynyt, välillä tuntuu että olisi kivempi tehdä töitä jonkun muun kanssa, ja jossain muualla kuin kotona. Eli ehkä yksityinen ryhmis? Päiväkotityöhön en oikein voi verrata, koska olen ollut siellä vain harjoitteluissa, en koskaan...
  5. O

    Millaista on perhepäivähoitojan työ?

    Perhepäivähoitaja voi olla kunnan palkkaama, tai sitten yksityinen. Kummassakin tapauksessa kunnan taholta sinut tulee hyväksyä hoitajaksi. Eli soittele alueesi perhepäivähoidosta vastaavalle, hän osaa kertoa sinulle lisää/ohjata oikealle henkilölle. Itse olen ollut yksityisenä pph:na...
  6. O

    Mitä eroa on Emmaljunga Scootereilla ja Emmaljunga Scooter 2.0:lla?

    Tosiaan 2.0:ssa uudempi jarrumalli, hieman kapeammat (ja ehkä isommat) renkaat, kankainen tavarakori. On varmaan muutenkin päivitetty, en muista oliko vanhemmassa mallissa kuomussa sitä pikku lippaa kuomussa, ja miten jalka tuen säätö toimi. Mutta nuo muut siis lähinnä kosmeettisia muutoksia...
  7. O

    lähäriopiskelijat, missä vaiheessa teillä on alkanut porukka tippumaan?

    Meillä jäi pari pois jo heti ekan kuukauden jälkeen, mm. ainut miesopiskelija luokallamme. Opiskelun ja työn yhteensovittaminen oli kait niille hankalaa. Useilla jäi myös perusopintojen harjoitteluja väliin, joten jatkoivat seuraavana syksynä taas seuraavan perusopintoja suorittavan ryhmän...
  8. O

    Oletko koskaan rohkaissut asunnon omistajia myymään asuntoa?

    Itse en ole, mutta tiedän yhden perheen joka laittoi tietylle alueelle tiettyjen rivareiden postilaatikoihin ostohalukkuuslappuja, ja saivatkin ostettua kodin siitä kaikkein mieluisammasta. Eli joskus voi todellakin kannattaa.
  9. O

    Joko uskaltais laittaa lapselle hoitoon vk-haalarin?

    Eikö niille siellä hoidossa voi sanoa, etteivät pukisi enää lisäkerroksia ulos, että vai yksi ohut sisävaatekerros talvihaalarin alle? Oletteko yrittäneet? Vai ovatko ilmoittaneet tehneensä periaatepäätöksen "Tässä päiväkodissa puemme aina lapsille välikerroksia ulkovaatteiden alle..." Jos...
  10. O

    Miten teillä: Kertakäyttövaipat, kestovaipat vai vaipattomuus?

    Vasta viidennen lapsen kohdalla tajusin kestojen "ihanuuden", eli hän täysin kestotettu sairaalasta kotiutumisen jälkeen. Jos vielä lapsia saisin, kestot olisi mun valinta ehdottomasti.
  11. O

    Mitä näistä kliseisistä klassikoista oli häissäsi?

    [ ] Kuokkavieras [x] Kakun leikkaus [x] Kimpun heitto [ ] Ylikänninen sukulainen [x] 12- kuukautta leikki (eli "maaliskuu- pese morsiusparin ikkunat jne.) [x] Sukkanauhan heitto [ ] Myötähäpeää herättävä/muka hauska puhe [ ] Tappelu [ ] Tylsistyneet häävieraat odottamassa hääparia...
  12. O

    Te joilla hormoonikierukka? kauanko kesti ennen kun menkat loppuivat?

    Mulla loppui noin puolessa vuodessa, ekan kuukauden tiputtelin, sitten parit niukemmat menkat, ja muutaman kuukauden pientä tiputtelua menkkojen aikaan. Nyt ei ole ollut mitään vuotoja varmaan vuoteen, kerran kyllä tein raskaustestin kun luulin jo tuntevani liikkeitä... :laugh:
  13. O

    Onko kukaan kuivattanut itse kosteusvauriota?

    Just joo... Enpä tiedä kauanko kestäis kuivaa ilman kuivaimia, tai tuskin kuivaa koskaan ihan kuivaksi? Ja oletteko tutkineet minne asti kosteus levinnyt? Meillä löytyi 4 viikkoa sitten kosteusvaurio keittiöstä, vettä vuotanut pikku hiljaa jonkin aikaa putkien liitoksista kaapin alle...
  14. O

    Onko kenelläkään neliönmuotoista ruokapöytää?

    Meillä oli neliö, 150x150. Joka sivulle mahtui hyvin kaksi tuolia, jopa enemmänkin. Mutta kukaan ei oikein ylettänyt tarjottaviin, vaikka niille hyvin olikin tilaa pöydän keskellä. Pöytä oli myös aavistuksen liian suuri siihen tilaan, koska yhdelle seinustalle tuli "pakon sanelemana" vielä...
  15. O

    Ahtaimmin asuva tuntemasi perhe?

    Taidan vetää pohjat. :whistle: Me (2 aikuista + 5 lasta) asutaan tällä hetkellä 45 neliön kaksiossa. Lapsista vanhin teini-ikäinen. Asumme tässä 2-3-kuukautta, kunnes pääsemme takaisin omaan 90 neliöön (joka tuntunee taas ruhtinaalliselta tämän jälkeen). No omassa on myös matalaa tilaa, jota ei...
  16. O

    Paras kirppis pääkaupunkiseudulla?

    Myyrmäkihalliin, en kyllä tiedä milloin siellä kirppiksiä on. Googlella varmaan selviää. Lisäys, huhtikuun loppupuolella näköjään taas, Kirpputori - Myyrmäen urheilupuisto Olen ollut pari kertaa myymässä ja ihan hyvin on kauppa käynyt. Kauppa käy myös ainakin tietyillä...
  17. O

    Minkälaise korvauksen voi vaatia tässä tilanteessa?

    Jotenkin en usko että saatte lentoyhtiöltä korvausta noista majoitusmuutosten kuluista, ovat kaksi täysin erillistä asiaa, ja yleensä nuo firmat pesevät kätensä kaikesta tuollaisesta. Yrittäähän aina voi. (Jos nyt edes ymmärsin mitä ajoit takaa, mun sisälukutaidossa taitaa olla pientä häikkää...
  18. O

    Milloin vauvalle tulee se koliikki?

    Ja koita nyt olla stressaamatta siitä tuleeko lapselle koliikki vai ei, tuolla sen lapsen saa ainakin epävarmaksi ja itkuiseksi. Aika paljon vaikutusta on minun mielestäni vauvaa hoitavan olemuksella ja käytöksellä, ei sillä toki mitään koliikkia poisteta, mutta aikuisen epävarmuus siirtyy...
  19. O

    Milloin vauvalle tulee se koliikki?

    Meillä esikoisella koliikki, ja alkoi oppikirjamaisesti siinä kahden viikon iässä. Ja huusi joka ilta kuudesta puolille öin tai yöllä yhteen - kahteen, kunnes parin kuukauden iässä helpotti ja iltaitkut jäi pois. Kaksi lastamme ovat olleet kovin suuritarpeisia, mutteivät koliikkilapsia...
  20. O

    Kolme lasta vuoden ikäeroilla!!!??? Onnistuiskohan??

    Onhan noita, yhdessä tutussa perheessä mm. 4v, jolla kolme pikkusisarusta. Eli ikäerot jotain 1v2kk luokkaa. Ihan järjissään äiti edelleen, ja taitaa suunnitella jo seuraavaa. ;) (Ja ei, taustalla ei uskonnollista vakaumusta.)

Yhteistyössä