Hakutulokset

  1. L

    Paluu lapsettomuushoitoihin pikkukakkosta yrittämään, vol 2

    Hei pitkästä aikaa! Päätin vain tulla kertomaan kuulumisia. Eli 30 raskausviikkoa meneillään ja olo on ihan hyvä. Innolla odotetaan pikkukakkosta joka sai alkunsa lapsettomuushoidoista. Ekalla siirrolla tärppäsi eli tuuria oli matkassa. Voimia kaikille teille kakkosesta haaveileville!
  2. L

    Paluu lapsettomuushoitoihin pikkukakkosta yrittämään?

    Hei kaikille! Kirjoitan pitkästä aikaa, kun on ollut aikamoista haipakkaa työrintamalla. Meillä siis tärppäsi eka tuoresiirto ja kävin 12 viikon ultrassa, jossa näkyi vilkkaasti liikkuva ihmisen alku. :) Vaatteet kiristävät hiukan ja mammahousuja olen jo sovitellut, mutta muuten ei ole...
  3. L

    Lentoemäntä paikalla, kysy työstäni mitä haluat

    Kohtelevatko matkustajat sinua hyvin? Kopeloivatko miehet tai saatko asiattomia ehdotuksia?
  4. L

    Paluu lapsettomuushoitoihin pikkukakkosta yrittämään?

    Hei naiset! En tiedä mitä se viimeviikon vuoto oikein oli, kun kuukautisia epäilin. Tänään aamuyöllä heräsin karseaan pissahätään ja ajattelin puolihuumorilla korkata valmiiksi ostetun raskaustestin, kun ne menkat olivat niin vaisut. Ja plussaa se näytti! Ihan hölmö olo! Ei ole mitään...
  5. L

    Paluu lapsettomuushoitoihin pikkukakkosta yrittämään?

    Onko kenelläkään kokemuksia pakastealkionsiirrosta luonnolliseen kiertoon? Onko kokemusta molemmista (homoneilla ja ilman) ja onko ollut eroa? Olen jo lopenkyllästynyt hormoneihin... Kroppa huutaa lomaa niistä! Peukut pystyy kaikille! Muistakaa vaihtaa haluaminen tahtomiseen!
  6. L

    Mitä teillä on palstamammat ollut päällä lastenne ristiäisissä?

    Minulla oli silkkinen kietaisujakku ja housut. Kaste oli kirkossa, joten mielestäni ehkä hiukan juhlavampi kuin kotona. Kietaisujakun alle sai hyvin piiloon pari raskauskiloa ja aukesi helposti imettämistä varten.
  7. L

    Onko lähipiirissäsi "asustelapsia"?

    Minusta on kiva käyttää lapsella kauniita yhteensointuvia, mutta käytännöllisiä vaatteita. Harmittaa kun lähdetään kavereiden kanssa ulkoilemaan ja sitten tenavat eivät voi poiketa vaikka lumikasaan pomppimaan, kun yhdellä natiaisella on liian hienot/epäkäytännölliset vaatteet (esim...
  8. L

    Kotiäitiys ei ole työtä eikä kotiäiti ole mikään arjensankari...

    Ehkä pitäisi puhua työstä ja palkkatyöstä, jotta asia olisi selvempi. Itse olen kotona lapsen kanssa ja olisin vaikka en saisi latin latia. Mies tekee nyt palkkatyötä ja asia meillä näin sovittu ja hyvin toimii. Ja vaikka kotona olo ei minustakaan mitään työtä ole, niin kyllä se välillä...
  9. L

    Kotiäitiys ei ole työtä eikä kotiäiti ole mikään arjensankari...

    Alkuperäinen kirjoittaja Lauratar On ihmisiä jotka ovat ammatikseen lastenhoitajia. Pitäisikö heiltä viedä palkka pois, kun he vain "leikkivät" lasten kanssa päivät pitkät? Taisi tulla väärinymmärrys. En minä mielestäni tuohon viitannut. Jonkun kirjoittajan mielestä kotityöt ovat työtä...
  10. L

    Voi ei! Tänään uimahalliin koululaisen kanssa

    Kyllä kouluikäinen jo pärjää itse ja tekee ihan hyvää itsenäistymiselle. Saatko mukaan jonkun miespuolisen, joka voisi opettaa? Ja mitä tulee tiikeriraitoihisi, pömppomahaasi ja karvoihisi, niin mitäs sitten? Kukapa meistä olisi täydellinen? Ryhti suoraksi, niin pömppömahakin pienenee ja jos...
  11. L

    Miks ompelukone ei ota alalankaa?

    Koko puolakotelo voi olla ihan likainen. Yllättävän nopeasti nukkaantuu ja öljy kerää pölyä entisestää. Eli jos pääset paineilman lähelle, niin puhalla kunnolla ja öljyä sitten. Ja halvalla ei saa hyvää - tiedän kokemuksesta.
  12. L

    Kotiäitiys ei ole työtä eikä kotiäiti ole mikään arjensankari...

    On ihmisiä jotka ovat ammatikseen lastenhoitajia. Pitäisikö heiltä viedä palkka pois, kun he vain "leikkivät" lasten kanssa päivät pitkät?
  13. L

    Kotiäitiys ei ole työtä eikä kotiäiti ole mikään arjensankari...

    On toki jokaisen oma valinta tehdä lapsia ja hankia perhettä. Onneksi yhteiskunta tarjoaa erilaisia ratkaisuja lasten hoitoon. Minustakin on kamaa kun äidit täällä mollaavat toisiaan vaikka loppujen lopuksi kaikki kai täällä koittaa saada lapsistaan ehjiä ja järkeviä aikuisia. Kyllä minunkin...
  14. L

    Jos tutustut äitiin joka on kotona vielä kun lapset yli 3v tai jopa jo koululaisia, kadehditko häntä ja

    Monet olettavat, että kotona lapsiaan hoitavat äidit olisivat kyhnääviä mökkihöperöitä ja lapset kasvaisivat laatikossa. Kyllä ainakin minun tuntemani kotiäidit käyvät ahkerasti lasten kanssa kerhoissa, harrastuksissa ja ystävien luona ja heillä on jopa omiakin harrastuksia. Ihan aktiviisia...
  15. L

    Vauvauinti

    Me käyty vauvauinnissa 2-vuotiaaksi saakka, jonka jälkeen ei ryhmää (sisarusryhmä olisi, jos olisi pikkusisarus), mutta käymme nyt itse kerran viikossa ja neiti rakastaa uimista, hyppimistä ja sukeltelua. Täällä maalla vauvauinti on kerran viikossa ja kausimaksu 70 € eli nähtävästi paljon...
  16. L

    Paluu lapsettomuushoitoihin pikkukakkosta yrittämään?

    Hei! Kirjoittelin pari viikkoa sitten tuoresiirrostani. Eli 15 munasolua napattiin joista 11 oli sitten kypsiä, niistä kymmenen hedelmöittyi ja niistä viisi oli top-laatuisia. Viittä vielä jatkoviljeltiin, mutta niistä ei vielä minulla ole tietoa. Yksi siis lähetettiin matkaan tuoresiirtona...
  17. L

    Paluu lapsettomuushoitoihin pikkukakkosta yrittämään?

    Minäkin liityn ketjuun. Meillä yksi ihana tyttö 2 v 3 kk, inseminaatiolla ihmeenkaupalla saatu. Toisessa yrityksessä inseminaatio hylättiin kahden yrityksen jälkeen ja nyt IVF-hoidot alkaneet. Hoidot lyhyen kaavan mukaan ja viime viikolla saatiin 15 munasolua pyydystettyä. Tänään olen menossa...

Yhteistyössä