Hakutulokset

  1. J

    Ekaluokka vaikeaa ja vanhemmat väsyy

    Meillä tyttö osasi lukea jo, kun meni kouluun ja oikeastaan sitä pikku hiljaa treenattiinkin jo 4v:sta lähtien juuri sen vuoksi, että koulun alkaminen on melkoinen muutos lapselle muutenkin. Pitää istua useampi tunti päivässä paikallaan. Leikkiä ei saa kuin välitunneilla, ryhmät on isoja ja...
  2. J

    Kun 4-vee ei halua piirtää (neuvola naputtaa)

    Minä ottaisin ihan oman mielenrauhani vuoksi lähetteen, jos lapseni ei läpäisisi neuvolan testejä. Tai jos kotona selvästi osaa esim. piirtää prinsessan ja neuvolassa ei piirrä, niin toimittaisin piirroksen neuvolaan. Niinkuin joku jo sanoikin, niin eivät ne tätin ilkeyttään lähetteitä tee...
  3. J

    Kuusivuotiaan pippelin pitely, APUA!

    Kannattaa kuitenkin opettaa, ettei pippeliä pidellä/räplätä muiden nähden julkisilla paikoilla, vaan sitten oman huoneen rauhassa. Kyllä pieni poikakin sen mielihyvän tunteen huomaa ennen pitkään ja tosiaan räpläilee sen vuoki sitä pippeliään, mutta kyllä noin isolle voi jo hyvin selittää, että...
  4. J

    koulu aloittajat pinoon

    Meillä luokalla aloittaa 25 oppilasta ja matkaa on n. 3,5km. Tosin itse teen lyhennettyä koko vuoden ja vien tytön aamuisin kouluun. Ensi vuonna pitäisi sitten kulkea jo bussilla. Ip kerho on melko lähellä koulua ja sinne olen tytön ilmoittanut. Reppu on hankittu ja vähän taitaa jo tyttöä...
  5. J

    Vuosikerta 2001

    Pian on eskari alkamassa. Itse en hirveästi jännitä eskaria. Meuillä neiti on jo muutaman kuukauden osannut lukea. Laskee ja kirjoittaakin jo taitavasti. Sosiaalinen neiti. Liikkuu kavereidensa kanssa ulkosalla ja kotona näkyy näin kesä aikaan vain ruoka aikoina. Uhma oli tossa keväällä mutta...
  6. J

    Pilasiko raskaus sinutkin?

    Tietysti geeneillä on oma osuutensa asialle, mutta valitettavasti raskausarpia/suonikohjuja ym. ilmaantuu kaikille kun paino nousee liian paljon ja nopeasti = iho ei ehdi muutokseen mukaan. Tosiaan on niitäkin, joilla ko. "ongelmia" ilmenee, vaikka mitä tekisi, geneettisen perimän vuoksi. Ise...
  7. J

    mitä teemme väärin?

    Meillä esikoinen valvoi 7kk ikään asti, heräten 10 kertaa yössä. Silloin päätimme pitää unikoulun ilman huudattamista. Eli käytimme ns. väsytystekniikkaa. Lapsi syötettiin illalla hyvin. Sitten vietiin sänkyyn tutin ja rätin kanssa (aiemmin nukutettiin syliin).Ovi laitettiin kiinni (opetimme...
  8. J

    Miksi myyt n. vuoden vanhat rattaat,joissa takuukin voimassa

    Haluaisin korjata yhden jutun, joka pisti silmään. Eli jos käytettyjen rattaiden/vaunujen myyjä mainostaa, että takuuta on jäljellä, hän puhuu omiaan. Nimittäin TAKUU KOSKEE VAIN VAUNUJEN/RATTAIDEN EKAA OSTAJAA. Takuu raukeaa, kun omistaja vaihtuu! 'Otin itse selvää, kun myin omat vaununi pois...
  9. J

    Tuleekohan baby bornit

    ollenkaan tarjoukseen? Muistaako joku edellisistä vuosista? Meillä neiti kovasti haluaisi, mutta hinta on karmea. Kirppikseltäkään ei ole mistään löytynyt sitä kylvetettävää mallia.
  10. J

    koko kalluppia 1v. jotka alle 10kg

    Meillä neiti oli 7,9kg ja 72cm (juuri pari päivää sitten neuvolassa oltiin)
  11. J

    kasvuhormoni hoidoista?

    Kokeita ei olla vielä otettu, kun ensin suljettiin pois kilpirauhanen, allergiat ja keliakia. Kaikki oli ok ja lääkäri kertoi epäilevänsä kasvuhormonin vajausta. Meillä ei siis vielä ole mitään hoitoja aloitettu, epäilys vasta. Siksi täällä nyt kyselen kokemuksia asiasta.
  12. J

    kasvuhormoni hoidoista?

    Meillä neiti pieni ja siro 1v 72cm ja 7,9kg. Kasvua ei juurikaan tule eli käyrät manevät kokoajan alaspäin. Nyt epäilläänkin kasvuhormonin tuotossa ongelmia. onko ketään, jonka lapsella olisi kasvuhormoni hoitoja annettu'? Miten hoidot menevät ja kuinka kauan annetaan? Mikä on ennuste ym...
  13. J

    Riitääkö teidän mielestänne...

    Meillä menee aika lailla samoin kuin teillä: -aamulla maitoa+ leipä pala -lämminruoka +maitoa -välipala (jugurtti +leipä)+maitoa -lämminruoka +maitoa -puuro +maitoa Itse tosin annan 2x lämpimän aterian, mutta pääasiahan on, että kasvaa.
  14. J

    kasvusta

    Hei! Ymmärrän huolesi täysin, meillä nimittäin sama tilanne! kahdelle muulle vastaajalle tähdentäisin, että nyt ap. tapauksessa kysymys ja huoli on ennen kaikkea siinä, että kasvua ei tapahdu riittävästi, eikä siinä, että lapsi olisi sinänsä poikkeuksellisen pieni. Eli jos on kokoajan pieni ja...
  15. J

    Astmaatikon hoitotuki

    Me saatiin korotettu hoitotuki puoleksi vuodeksi ja lisäksi alin hoitotuki 2 vuodeksi kerrallaan "pelkällä" infektioastma diagnoosilla. Tosin oli äärimmäisen hankala ja pahoja kohtauksia 2vko välein ympäri vuoden, lääkitykset katossa, sairaalakäyntejä jne... Nyt onneksi helpottanut. 3 ikävuoden...

Yhteistyössä