~ Lokakuun lapsoset huhtikuussa ~





23.9.
Talvicci ~ 23v ~ LKS ~ 2. ~ poikaolo

29.9.
HeMmiN ~ 31v ~ JS ~ 2.
pipituuna ~ 21v ~ TAYS ~ 1.
nessu86 ~ 24v ~ K-SKS ~ 2.
Branwen ~ 29v ~ SeKS ~ 2.

30.9.
kastehelmi_ ~ 21v ~ PS ~ 1.
kerätär ~ 29v ~ TYKS ~ 1. ~ tyttöolo

1.10.
Dacapo ~ 27v ~ OYS ~ 3. ~ tyttöolo
terhi78 ~ 32v ~ SeKS ~ 5.
tohniainen ~ 30v ~ OYS ~ 3.

2.10.
Riinanen ~ 38v ~ TAYS ~ 5.
mätky ~ 30+v ~ 2. ~ (30.9.)
Zuboda ~ 2.
Pringles ~ 37v ~ JS ~ 2./1. yhteinen
donna80 ~ 30v ~ SATKS ~ 3.
annamaril ~ KYS ~ 3.

3.10.
lisse ~ 26v ~ PHKS ~ 2. ~ poikaolo
Manta81 ~ 29v ~ K-HKS ~ 3./1. yhteinen
äitykkeliini ~ 21v ~ SAS ~ 2.
Vilijonksu ~ 24v ~ 1.
Pohjaton Pyykkivuori ~ 26v ~ PHKS ~ 3. ~ (2.10.) ~ tyttöolo

4.10.
Pantalaimon ~ 27v ~ TYKS ~ 2.
minimuu ~ 31v ~ JS ~ 5.
Peikkotyttö80 ~ 30v ~ PKSSK ~ 2.

5.10.
cinderella- ~ 21v ~ SeKS ~ 1. ~ tyttöolo
tsude ~ 20v ~ K-SKS ~ 1.

6.10.
andante ~ 22v ~ TAYS ~ 2.
Marianne73 ~ 37v ~ NKL ~ 1.
RR ~ 31v ~ KOS ~ 1. ~ poikaolo
cala ~ 22v ~ 1.
pikkubertta ~ 37v ~ MKS ~ 2./1. yhteinen
Aipodi ~ 28v ~ MKS ~ 1.
ummelwalad ~ 27v ~ JS ~ 2.

7.10.
Kermaperuna ~ 27v ~ KOS ~ 3.
omppu09 ~ 22v ~ SatKS ~ 2.

8.10.
äiti88 ~ 23v ~ VAS ~ 3.
Jonna_82 ~ 28v ~ TYKS ~ 1.
Sirususanna ~ 39v ~ PHKS ~ 3.

9.10.
danone81 ~ 29v ~ ulkomailla ~ 2. ~ tyttöolo
Oskari Olematon ~ 34v ~ PSKKS ~ 4.
lemon ~ 28v ~ 1.
mippis ~ 23v ~ K-SKS ~ 1. ~ tyttöolo
MrsDarcy ~ 32v ~ K-SKS ~ 3.
Katarina78 ~ 32v ~ TAYS ~ 1.
Untuvikko82 ~ 28v ~ KYS ~ 1.
Minnuska3 ~ 25v ~ LPKS ~ 1. & 2.
c'mon ~ 3.

10.10.
NäkkärinMuru ~ 29v ~ KYS ~ 5.
koiksa-79 ~ OYS ~ 3. ~ (9.10.) ~ tyttöolo
fannie ~ 22v ~ VAS ~ 1. ~ poikaolo
maisakaisa ~ 31v ~ KOS ~ 2.
Tine ~ 26v ~ OYS ~ 1. ~ poikaolo

11.10.
viliina84 ~ 26v ~ KYS ~ 2.
riial ~ 23v ~ NKL ~ 2.
helmiäiti09 ~26v ~ KAKS ~ 2.

12.10.
kolmenmutsi ~ 37v ~ TAYS ~ 4.
Tzuge ~ 27v ~ TAYS ~ 1.

13.10.
kisulinen ~ 36v ~ TAYS ~ 2. ~ poikaolo
manta ~ 29v ~ 2.
nana_1984 ~ 26v ~ TYKS ~ 1. ~ tyttöolo
Tiukuli ~ 21v ~ KYS ~ 1. ~ tyttöolo

15.10.
Muutosta ~ 31v ~ 3.
Ituo ~ 26v ~ LKS ~ 1. & 2.
Maarit* ~ 37v ~ NKL ~ 4.
Marizzza85 ~ 25v ~ 2.

16.10.
Vilinäiti ~ 28v ~ TYKS ~ 2./1. yhteinen
Joanmi ~ 31v ~ SAS ~ 1.

17.10.
neiti-81 ~ 29v ~ SatKS ~ 3./1. yhteinen
svantje ~ 35v ~ TYKS ~ 2.
sharita ~ 27v ~ TAYS ~ 1. ~ poikaolo

18.10.
White80 ~ 31v ~ MKS ~ 4.
Tiide ~ 25v ~ EKKS ~ 1.
Mimmu1984 ~ 26v ~ PKSSK ~ 1.

19.10.
Tinttti ~ 20v ~ JS ~ 1.
osmiina ~ TYKS ~ 38v ~ 3.

20.10.
Tytsy81 ~ TYKS ~ 1.
Princess-89 ~ 21v ~ NKL ~ 2.
mireille ~ 29v ~ JS ~ 2.
-Iiris- ~ 28v ~ K-PKS ~ 1.
Kenzie ~ 29v ~ JS ~ 1. ~ tyttöolo
Liisikki ~ 25v ~ OYS ~ 1.
akk83 ~ 27v ~ 3. & 4. ~ KOKS

21.10.
Dreamer75 ~ 35v ~ SeKS ~ 5.
AJ ~ 30v ~ 2.
Niiskuneiti90 ~ 20v ~ PKSSK ~ 1.
pia ~ 28v ~ KOS ~5.
pirpanat ~ 32v ~ KOS ~ 1.

22.10.
ÄitiDino ~ 32v ~ KOS ~ 2.
Liljaana ~ 36v ~ 2.

23.10.
Matilda-08 ~ VKS ~ 2. ~ poikaolo
Miina ~ 27v ~ HYS ~ 2.
ksylofoni ~ 37v ~ PHKS ~ 3.
Carriina ~ 22v ~ 1.
Susse1983 ~ 27v ~ NKL ~ 3.
Syystoivo ~ 33v ~ KOS ~ 3.

24.10.
_Maria ~ 24v ~ 3.
Hapsiainen80 ~ 31v ~ K-SKS ~ 2.
Siljanvuori ~ 33v ~ VAS/TAYS ~ 2./1. yhteinen

25.10.
Helistin87 ~ 23v ~ K-PKS ~ 2.
Taitsu-79 ~ OAS ~ 4.

26.10.
Shenda ~ 29v ~ KOS ~ 2. ~ poikalupaus
Nannamamma ~ 25v ~ KOS ~ 1.

27.10.
Lortsy ~ 27v ~ TAYS ~ 1.
Kvilla ~ 35v ~ KOS ~ 2.
kristinah ~ 29v ~ OYS ~ 2.
Tuplamamma2005 ~ TYKS ~ 4.

28.10.
Leyah ~ 27v ~ 2.
päksy75 ~ KYS ~ 5.
memmmeli ~ TAYS ~ 1.
isotikru ~ 41v ~ 6.

29.10.
Irmeli74 ~ 36v ~ TAYS ~ 4.

30.10.
herttaliisa ~ TAYS ~ 3.
EtanaLilli ~ 27v ~ JS ~ 1. ~ (1.11.)

31.10.
Tiedän mitä onni on ~ 31v ~ SeKS ~ 2.



Meitä on 115 odottajaa
3 kaksosten odottajaa
10 tyttöoloa
0 tyttölupausta
8 poikaoloa
1 poikalupaus





:hug:Suru-uutisia kohdanneet:hug:

Mirage
Jenny82
pikkumökö
Astre
Thessa
Gabrielle
Lumihiutale73
bola
Too-ticki
simpli
öttiskä
Piikuliisi
sedna
Villany
millimolli







SYNNYTYSSAIRAALAT

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
IAS = Iisalmen aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kymenlaakson Keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKSSK = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala







Aikaisemmat höpinät löytyvät täältä

Tammikuu
Helmikuu
Maaliskuu
 
Viimeksi muokattu:
Kaverit hei :) Kävimme tänään ekassa ultrassa ja siellä selvisi, että meillekin tulee kaksoset!! :D Mun tai miehen suvussa ei oo yhtään kaksosia, mutta olen sanonut koko ajan ihan vakavissani miehelle, että kun tiedän että siellä on kaksi! Mieskin oli jo niin tottunut ajatukseen, että kun lääkäri kysyi oliko järkytys, mies vain hymyili ihan tyynenä ja sanoi että mahtavaahan se vain on. Minä tietysti kiljuin että "minähän sanoin!!!". Pitäsköhän lotata samantien? :LOL:

Kumpiki kaveri oli hyvävointisen oloisia, toinen meuhkas kovasti ja potki sitä toista välillä että liiku nyt sinäki siinä, ja niin se toinenki sitten aina vähän sätki. Nyt vain sitten lääkärikäynnit siirtyy LKS:aan eli n. 85 km päähän, ja niitä on enemmän kuin normaalisti... vaatii vähän järjestelyjä, mutta pomo suhtautui tosi hyvin, oli vain iloinen!

Huhhuh, olen niin huojentunut, että kaikki on siis hyvin. Nyt ei liiku päässä oikein mitään muuta... Huomenna, aprillipäivänä, kerromme tuleville isovanhemmille ja tädeille ja sedille!

Ituo ja mussukat 11+5
 
helmiäiti Cambridge-kuuri on laihdutusohjelma, jossa on 6 eri tasoa. Eri tasoilla ruvetaan tavallaan syömään vähän eri ruokia. Ensimmäinen viikko on rankka, juodaan vain 2 pirtelöä ja yksi keitto päivässä, niistä tulee yhteensä n.500kcal. Silloin laihtuu huimasti jo viikossa, saa kunnon startin laihtumiseen, mikä taas motivoi jatkamaan :) Tässä lyhyesti kuurin ideasta vielä: Cambridge Ohjelma - Suomi :: Mikä Cambridge on?

kristinah niinkuin joku jo sanoi, onneksi kohtu on hyvä turvatyyny, uskon, että pikkuisella on kaikki hyvin! :)

Niiskuneiti ja 10+6
 
Ituo
Mahtavia uutisia :D Mä mietin et etkös sä täälläki tainnua sanoa et mahassa on varmasti kaks :whistle: Sullaki on tuota matkaa synnärille sitten vähän enemmän ku vaan parin minsan matka. Mulla kans matkaa n.90km synnärille.
Miten meinaat kertoa huomenna raskaudesta? Mä oon koittanu keksiä jotain ovelaa mut pää lyö tyhjää...


Talvicci ja Torsti rv.14+6 :heart:
 
Talvicci juu oon tainnu tääläki pohdiskella mahdollisia kaksosia. Siis miten tuommosen voi tietää?! Vieläki ihmetyttää :)

Miten muilla joilla on kaksosia tulossa, onko suvussa ennestään kaksosia, osasitteko odottaa?

Kertomisesta ajateltiin vain mennä ja pamauttaa että raskaana ollaan, sitten kohta sanoakin, että se oli aprillia, ja pienen tauon jälkeen: niitä onkin kaksi! Tai jotain muuta tilanteeseen sopivaa :D Se olisi niin meidän tapaista!

Ituo ja mussukat
 
onnea tuplauutisista Ituo :D

Ihanaa, uusi kuukausi ja kevät tulla jolkottelee :) Kiitos Branwen uudesta pinosta ja ahkerasta päivittelystä :flower:

Jaahas, nyt ei säteile.. Paitsi et rakastuin Hartan Topline x-vaunuihin. Mä haluuuuuun :LOL:
Ja tää mammeli lähtee ny kouluun, ettei myöhästy. Ihanaista aprillipäivää kaikille!

fannie ja örkki 12+4
 
kristinah Hyvä, ettei pudotessa sattunut pahemmin! Tosi varovainen mahan kanssa saa kyllä olla, ulkona on niin liukasta ainakin täälläpäin jo ihan kahdella jalalla ja tennareillakin : /

helmiäiti Eikös kiihtynyt karvankasvu kerro vanhan kansan mukaan siitä, että tulossa on poika? ;) Mutta tosi tylsä vaiva, hormonit, hormonit… niitä saa näemmä syyttää kaikesta näin raskaanakin :D Työnantajalle tarvitsee kertoa viimeistään kaksi kuukautta ennen äippäloman alkamista, Eri asia, pysyykö piilossa niin pitkään…

Ituo onnittelut tuplista! :heart: Ei muuta kun lottoa peliin :D

Listan pitäisi nyt olla päivitetty :wave: Olen lähipäivät reissussa kyläilemässä, joten päivittely voi jäädä ensi viikon puoliväliin, riippuu vähän, miten koneelle tulee ehdittyä… mutta silloin sitten, jos ei muuta :)

Ihana, kun aurinko paistaa ja viime yönä sain nukkua 9h putkeen :D Tekee ihmeitä ja piristää kummasti. Nyt tämä yltiöpositiivinen lähtee mahoinensa laukkua pakkaamaan (ja jos vanhat merkit pitävät paikkansa, esikoinen purkaa sitä mukaa tavarat, kun ne laukkuun asti saa ;) ). Oikein ihanaa viikonloppua kaikille! :wave:

Branwen ja sissi 13+6
 
Branwen kiitokset uudesta pinosta! :)

Ituo, onnea tuplista! :heart:

Kummeista Meillä on oikeastaan valmiina jo pari kummia. Ei enempää haluta kun ei esikoisellakaan ole kuin kaksi kummia. Eri asia sitten suostuvatko nämä ihmiset tehtävään, tulivat vaan mieleen jo esikoisen aikaan kun kummeja mietittiin mutta halusimme "säästää" osan seuraavalle. Tulemma kastamaan tämän kakkosenkin, esikoinenkin kastettiin. Mies ei kuulu kirkkoon, mutta minä kuulun ja miettikööt sitten lapset isona mitä haluavat kirkon suhteen tehdä.

Täällä oli niin paljon tekstiä, että en yksinkertaisesti enää muista mistä olitte jutelleet. Pahoittelen kun en pysty kaikkea kommentoimaan. :(

ON. Mulle tuli eilen nt-ultrakutsu, 12.4. olis sitten ultra. :)
Olo täällä jatkuu samanmoisena, etoo, ei tee mieli juoda mitään ja suussa maistuu koko ajan ihan kamalalle. Mutta jospa se ennen syksyä ohi menis..

- Hapsiainen ja viikkoja jotain 10
 
Ihanaa nyt on huhtikuu! Kevät tulee :cool:

fannie
Mä kans tässä kattelin et on noita Hartan topline-x vaunuja :) Tosi kivan näköset.
Onko jollain kokemusta noista vaunuista? Tuolla puhutaan jotain ratasosan jatkopalasta, mitähän se tarkottaa?


Eipä muuta. Poks! 16.viikko alko tänään :)
Tais olla se eiline potku vaan eksynyt pieru :D

Talvicci ja Torsti rv.15+0 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Ituo: Kuuluiko teillä ekassa neuvolassa, mikäli sellainen ollut, kahdet sydänäänet?

Itseäni epäilyttänyt, kun kuului kovin vahvana nuo yhdetkin sydänäänet viikoilla 9+1, että mitä jos niitä on kaksi. Luulis, että nuo kohdunkasvukivutkin olisi edes jotenkin yksipuolisia, mutta selvästi itselläni sijoittuvat vuorotellen tai yhtäaikaa molemmille puolille. Miehelle vitsaillut, että vaikka mahdollisuudet todella pienet (vain kahdet kaksoset suvussa), niin entä jos... Mieskin tänään totesi, että olisihan se ihan kivaa, sitten niistä olisi seuraa toisilleen.

Mutta viikon päästä vasta ultra. Sitä odotellessa ja yhtä sieltä mennään hakemaan ja toivotaan sen olevan terve kaveri =)
Hyvää aprillipäivää kaikille! Älkää tulko huijatuiksi!

Carriina ja tarrasukka 11+0 (tai 1) (POKS POKS!)
 
Moikka pitkästä aikaa!

Kävin aamulla np-ultrassa ja pikkuisella kaikki on hyvin! Päästä peppuun oli 5,4cm ja turvostusta 0,7, joten sen suhteen olen luottavaisin mielin. Laskettupäivä pysyy samana. Hassua nähdä miten siellä kovasti potkuteltiin ja heiluteltiin käsiä :heart: Veriseulassa kävin myös.

Ihanaa viikonloppua kaikille ja :hug: niitä tarvitseville.

Muutosta & Helvi 11+6
 
Ituo, hauska idea paljastaa raskaudesta tänään :). saa nähä ottaako kukaan kaksosraskautta todesta :D. kerrohan sit miten "pilaan" suhtautuivat :).

me käytiin eilen nt-ultrassa ja kyllä oli massussa pirtee kaveri. kaikki oli onneks ok ja turvotuskin tositosi pieni. nyt ku tirriäisen näki jalkoineen ja käsineen, pienen möykyn sijaan, ni katosi kummasti kaikki pelko yövalvomisista ja siit kuinka jaksaa taaperon ja vauvan kanssa:). ihana alkaa kasvatella masua kunnolla ja ootella ensmäisiä liikkeitä!

hauskaa aprillipäivää!

viliina ja kirstiOLAVI 12+3 (hirmu vahva poikaolo on!)
 
Heipä hei taa, ihanaa viikko taas lopuillaan!

Viikon aikana tullut niin huonoja uutisia kuin hyviäkin!
Paljon rutistuksia ja tsemppiä teille jotka sitä tarvitsette:hug:

Vaunuja jotkut jo osteleet ja katelleet! Meillä olisi tarkoitus ostaa vasta lähempänä ajankohtaa... Huuto.netistä olemme vähän katselleet hintoja, ja varmasti sieltä yritämme löytää vaunut! Ettei niihin menisi omaisuutta ja kun niiden nyt ei tarvii kestääkään kuin yhdellä lapsella. Esikoisen vanhat on vielä tallessa, mutta bussikuski jätti meidät kerran niillä oven väliin, niin ovat vähän vinksallaan. Tarkoitus olisi laittaa ne parvekkeelle ja hommata samantapaiset, pehmeällä kopalla, että voi sitten vaan siinä kopassa partsille tarvittaessa kiikuttaa tai toisinpäin. Jostain syytä on saanu päähäni, että kolmipyöräiset olis kivat, mutta järki yrittää ainakin toisinaan sanoa väliin, että ovatkohan ne hyvät lumella ja sohjossa?!? Anoppi jo tuossa kyseli ja tenttasi mitä hankintoja tarvitaan, olivat kuulemma appiukon kanssa jo keskustelleet niistä... Mitähän tuokin nyt mahtaa sitten sanoa taas :) Viimeksi halusivat osallistua kaikkiin hankinotoihin...

Muista hankinnoista Legginseillä ja tunikoilla mennään täällä. Lisäksi sain kaverilta tosiaan kolmet mammahousut. Kesäksi sitten varmaan jonkun reilumman hellemekon hankin ja mammashortsin kiinnostais.... Ehkä sitten syksyllä hommaan muutaman paidan mihin sitten se isompikin maha mahtuu mukaan. Koska olen jo aikasemmin syksyllä raskaana, huonoin tuloksin, kerkesin hommaamaan sellaisen talvitakinkin mihin isokin maha mahtuu kylmyyttä piiloon.

Vaunujen lisäksi isoja hankintoja tarvii tehä pelkästään pinnasänky. Kaukalo saadaa kavereilta, tai oikeastaan meillä on kyllä vanhakin jäljellä mutta on sen verran kulahtanut. Hoitopöytää ei tällä kertaa hommata, niin vähälle käytölle jäi viimeksi. Vaatteille on jo paikka valmiina lastenhuoneen toisessa vaatekaapissa ja vaatteita oma sekä kaverin varasto täynnä. Amme löytyy, samoin matkarattaat ja petivaatteita.
Hankintalistalla onkin vaan, patjansuojukset, harsot, vaipat, putelit ja purnukat sekä kantoliina.
Aika vähällä näin toisen kanssa pärjää, varsinkin kun nyt tietää jo että mitkä tuotteet on itselle toimivia ja tarpeellisia!

Kastaminen Kyllä varmasti tämäkin kastetaan. Kumpikaan emme itse usko, mutta kuulumme kirkkoon, sikäli mikäli joskus haluankin joka tytön unelman eli kirkkohäät! Mutta näillä näkymin, parin vuoden päähän suunnitelluissa häissä ei ole kirkko osuutta. Jotenkin silti haluamme lapsemme kastaa ja siunata. Varsinkin kun miehen mummo 95v. on todella uskovainen, emmekä halua kontollemme mummon sydäriä, jos ilmoitamme ettei lastamme kasteta!
Esikoisella on neljä kummia, varmaan tälle seuraavallekin neljä pyydetään. Naispuoleiset on jo päätetty, mutta miehistä emme vielä ole varmoja!

Omat olot ja fiilikset Pahoinvointi on ollut tämän viikon lähes kokonaan pois. Mieskin sanoi, että en näytä enää niin kaamealta ja pahoinvoivalta :) väsymys painaa edelleen sekä närästys! Nenä on tukossa ja aivastuttaa. Vatsaa nippailee tasaisin välein, meilkein on jo tottunut siihen. Toissa iltana tein kotona illalla vielä töitä ja nostin koneen syliin sohvalla, yöllä poltteli eri tavalla mahaa kuin aiemmin? Paniikissa tietenkin herätin miehen ja itkin, että nyt mä tapoin tietokoneen säteilyllä meiän vauvan!! Muutenkin, nyt kun ei enää ihan niin paljon stressaa joka vessa käynnillä, että tuleeko verta... Niin nyt olen saanut päähäni, ettei ens keskiviikon ultrassa näykään ketään! kylläpä tuo marraskuun keskenmeno vieläkin jaksaa vaikuttaa mieleen :(
Poika menee pitkästä aikaa tänään mummille ja papalle yökylään ja me päästään miehen kanssa leffatreffeille! Onpas kiva fiilis :heart: Mies kyllä eilen kehtas kiusata, että kehtaako viedä mua mihinkään leffaan, kun röyhtäilen niin paljon ja koko ajan ravaan pissalla. Niin kiva sitten niille muille kun röyhin siellä ja ravaan vessassa! sain itkunaurukohtauksen kyseisestä ihanasta lausunnosta :)

Eipä tässä muuta kuin, voikaa hyvin ja mukavat viikonloput:
Miina Ja Möntti 10+5
 
Viimeksi muokattu:
Heippa! Ihanaa kun kuukausikin vaihtui :) Samalla meidän kaikkien odotettu päivä on lähempänä :D

ituo Onnea tuplauutisista!! VAU :heart: Muutama muukin odottaa kaksosia täällä, nimet on nyt vaan hakusessa. Onnea myös teille!

Talvicci Kiva tosiaan kun täällä on tuttu :) Mites muuten, sä olit saanut sydänäänet aika aikaseen kotidopplerilla kuuluviiin. Eikös? Miten paljon sä laitat sitä geeliä vai onko sulla joku tavis perusvoide käytössä sen kanssa? Mä en oo vielä saanut ääniä kuuluviin...höh.

Täällä olo on ihan normaali, väsy, pissahätä ja palelu on ainoat oireet. Masua alkaa pikkuhiljaa olemaan, pienimmät mammahousut on jo ihan hyvät. Tosin, eihän kohtu vielä voi kauheen suuri olla, mutta kai tuo masu paisuu eri lailla kun odotan jo kolmatta...

Jaksuja teille kaikille!

Hertta ja nuppu 9+5 :heart:
 
Ituo, niin täälläkin ootellaan kaksosia! Kiva kun saa jonkun muukin tuplaoottajan mukaan :)
Meillä ei neuvolassa kuulunu ku yhdet äänet, niin ainakin luulen, mutta hirveellä vauhdilla ne sillon laukkas että varmaan ne oli molempien ääniä :) Onko sulla Ituo ne samassa "pussissa" vai erikseen?
 
herttaliisa
Esikoisesta sain äänet kuuluviin rv.10+4 :) Ja nyt sain jotain ääniä kuuluviin jo rv.9+5 mut en oo varma tuliko ne istukasta. Vaihoin sitten jonkun ajanpäästä patterin siihen doppleriin ja heti alko kuulumaan niin selvästi niin ettei niistä voinu enää erehtyä :) Nytki siis alko kuulumaan joskus rv.10+ :) Niin ja mä käytän liukkaria dopplerin kaverina :D Sitä käytin esikoista oottaessaki.

Laitoin tuonne yleisesti galluppia vähän vaunuista :)
Varmasti on monia jotka näitä pohtii niin olis kiva kuulla muiden kokemuksia erilaisista vaunuista :) Käykää lisäilemässä omanne jos vaan viittitte :)
 
Viimeksi muokattu:
Branwenille kiitokset uudesta pinosta, mun lasketun ajan vois laittaa 14.10., kun tuo on se neuvolan mielestä oikea.

Onnittelut kaikille hyviä ultrakuulumisia saaneille ja tuplaonnittelut Minnuska3:lle ja Ituolle :heart::heart:

Me käytiin tänään nt-ultrassa, kaikki mitä näki oli hyvin, pääperämitta 51,2mm ja niskaturvotus 1,7. Seulonnastakin saatiin hyvät tulokset, eli ei pitäisi olla juurikaan riskiä :) Ultrassa pieni makaili ensin paikallaan niin, ettei meinattu saada mitään mitattua, mutta heräs sitten liikkumaan kun mä vähän kävelin ja mittukset onnistui. Sain myös tietää, että edellisen vauvan keskosuuden ja pienen koon takia päästään ylimääräiseen ultraan vielä loppuraskaudesta :)

Me ollaan jo tosi monille kerrottu, ja äsken laitoin facebookiin kommentin aiheesta, eli nyt sitten loputkin tutut tietää. Jolleivät sitten ajattele, että on aprillipila :LOL:

Vaunuista on ollut keskustelua. Me ostettiin esikoiselle Emmaljungan yhdistelmävaunut, joissa on erillinen kova vaunukoppa ja istuin. Siis siten, että istuin vaihdetaan kopan tilalle sitten kun vauva on sen ikäinen että rupeaa istumaan. Oon ollu tosi tyytyväinen noihin, ja niitä käytetään seuraavankin kanssa. Niillä on tosi hyvä liikkua loskassa tai hiekassakin kun on isot ilmakumipyörät. Kovin pieneen tilaan nuo eivät mene, mutta meillä on lisäksi kokonaan makuuasentoon menevät matkarattaat, joita pidetään autossa mukana, niihin meillä sopii myös turvakaukalo kiinni, eli esim. kauppaan voi ottaa kätevästi vaikka nukkuvan vauvan autosta mukaan :)

Mä oon ihan ihmeissäni mahan kasvusta, kun esikoisen kanssa käytin normaaleja vaatteita jonnekin yli puolenvälin ja maha ei missään vaiheessa kasvanut kovin isoksi. Nyt on enää yhdet housut jotka just ja just mahtuu päälle, ja äitiyshousut on jo pitänyt kaivaa esiin. Eli todellakin tästä toisesta kasvaa maha nopeammin!

Nyt tarvii ruveta pakkaamaan, että päästään ajoissa lähtemään mummilaan. Hyvät viikonloput kaikille!
 
olis talvicin tapaan kiva tietää, mitähän tuo jatkopala tarkoittaa noissa Hartanin kärryissä.. :confused:

( . ) Vihdoin viikonloppu! Ja saa sen oman mursun kans viettää <3 Nyt vaan vähän rassaa miehen ex.. On ruvennu viestittelemään miehelle ja haluais jutella ja plaaplaa, kun ei pääse elämässään eteenpäin. Just. Miekkonen on aika ahdistunu kun tää naikkonen pommittaa sitä viesteillä :O en ihmettele yhtään.. Erosta on monta vuotta ja näin, en tiiä sit. Inhottaa vaan nähdä rakas niin huonolla mielellä :(
 
Onko muilla ollut "vakavia" dementoitumisen oireita näin raskaana? Itse en muista sanoja, esim. vessaan mennessä saatan sanoa meneväni suihkuun jne. Jos en kirjota ylös, että mitä pitää tehä tai ostaa ei ole mitään toivoa muistaa tehdä niitä. Tein pojalle fairystä mehua! eilen kun piti vesikannu täyttää, otinkin pöydästä oman lautaseni ja kivasti siihen muusin ja kastikkeen päälle laskin vettä! Tarviikohan tässä jo kohta alkaa hankkiutumaan nuppilääkäriin...:headwall:
 
Viimeksi muokattu:
Branwen kiitti uudesta pinosta.

Tervetuloa kaikille uusille mukaan, mukava että löytyy vielä uusia tulijoita=)

Tänään kävin lääkärissä eilisesestä hevosen selästä putoamisen vuoksi. Kaikki oli kunnossa, ei murtumia pitäis olla kun lääkäri käänteli ja väänteli lantiota niin ei ollut kipuja. Neuvolassa en sit käyny kun lääkäri oli sitä mieltä et lapsi on hyvässä turvassa mahassa ja kun ei ole ollut vuotoja niin sanoi ettei syytä huoleen. 3 päivää kirjoitti saikkua kun on niin kipeä tuo takamus sekä lonkka että ylösnousu on vaikeaa ja nopeampaa kävely ei onnistu. Seisomatyötä teen.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä