~ Lokakuun lapsoset kesäkuussa ~





Meitä on 127 odottajaa
3 kaksosten odottajaa
7 tyttöoloa
10 poikaoloa
23 tyttölupausta
20 poikalupausta





23.9.
Talvicci ~ 23v ~ LKS ~ 2. ~ poikaolo

29.9.
HeMmiN ~ 31v ~ JS ~ 2.
pipituuna ~ 21v ~ TAYS ~ 1. ~ poikalupaus
nessu86 ~ 25v ~ K-SKS ~ 2. ~ tyttölupaus
Branwen ~ 29v ~ SeKS ~ 2. ~ tyttölupaus

30.9.
kastehelmi_ ~ 21v ~ PS ~ 1. ~ tyttölupaus
kerätär ~ 29v ~ TYKS ~ 1. ~ poikalupaus

1.10.
Dacapo ~ 27v ~ OYS ~ 3. ~ tyttöolo
terhi78 ~ 32v ~ SeKS ~ 5. ~ poikalupaus
tohniainen ~ 30v ~ OYS ~ 3.
Mrae ~ 29v ~ SeKS ~ 2. ~ tyttöolo

2.10.
Riinanen ~ 38v ~ TAYS ~ 5.
mätky ~ 30+v ~ 2. ~ (30.9.)
Zuboda ~ 2.
Pringles ~ 37v ~ JS ~ 2./1. yhteinen ~ poikalupaus
donna80 ~ 30v ~ SATKS ~ 3.
annamaril ~ KYS ~ 3.
Tinkunen ~ 34v ~ LKS ~ 1.

3.10.
lisse ~ 26v ~ PHKS ~ 2. ~ poikaolo
Manta81 ~ 29v ~ K-HKS ~ 3./1. yhteinen
äitykkeliini ~ 21v ~ SAS ~ 2.
Vilijonksu ~ 24v ~ 1.
Pohjaton Pyykkivuori ~ 26v ~ PHKS ~ 3. ~ (2.10.) ~ poikalupaus

4.10.
Pantalaimon ~ 27v ~ TYKS ~ 2. ~ tyttölupaus
minimuu ~ 31v ~ JS ~ 5. ~ poikalupaus
Peikkotyttö80 ~ 30v ~ PKSSK ~ 2.
cinderella- ~ 21v ~ SeKS ~ 1. ~ tyttöolo

5.10.
tsude ~ 20v ~ K-SKS ~ 1.

6.10.
andante ~ 22v ~ TAYS ~ 2. ~ tyttölupaus
Marianne73 ~ 37v ~ NKL ~ 1.
RR ~ 31v ~ KOS ~ 1. ~ poikalupaus
cala ~ 22v ~ 1.
pikkubertta ~ 37v ~ MKS ~ 2./1. yhteinen
Aipodi ~ 28v ~ MKS ~ 1.
ummelwalad ~ 27v ~ JS ~ 2. ~ poikalupaus

7.10.
Kermaperuna ~ 27v ~ KOS ~ 3.
omppu09 ~ 22v ~ SatKS ~ 2. ~ poikalupaus

8.10.
äiti88 ~ 23v ~ VAS ~ 3.
Jonna_82 ~ 28v ~ TYKS ~ 1.
Sirususanna ~ 39v ~ PHKS ~ 3.

9.10.
danone81 ~ 29v ~ ulkomailla ~ 2. ~ tyttölupaus
Oskari Olematon ~ 34v ~ PSKKS ~ 4.
lemon ~ 28v ~ 1.
mippis ~ 23v ~ K-SKS ~ 1. ~ tyttöolo
MrsDarcy ~ 32v ~ K-SKS ~ 3.
Katarina78 ~ 32v ~ TAYS ~ 1.
Untuvikko82 ~ 28v ~ KYS ~ 1. ~ tyttölupaus
Minnuska3 ~ 25v ~ LPKS ~ 1. & 2. ~ tyttölupaukset
c'mon ~ 3. ~ 31v ~ poikalupaus
Frangipani ~ 36v ~ TYKS ~ poikalupaus

10.10.
NäkkärinMuru ~ 29v ~ KYS ~ 5.
koiksa-79 ~ OYS ~ 3. ~ (9.10.) ~ tyttöolo
fannie ~ 23v ~ VAS ~ 1. ~ poikaolo
maisakaisa ~ 31v ~ KOS ~ 2.
Tine ~ 26v ~ OYS ~ 1. ~ poikaolo

11.10.
viliina84 ~ 26v ~ KYS ~ 2.
riial ~ 23v ~ NKL ~ 2.
helmiäiti09 ~26v ~ KAKS ~ 2.

12.10.
kolmenmutsi ~ 37v ~ TAYS ~ 4. ~ tyttölupaus
Tzuge ~ 27v ~ TAYS ~ 1.

13.10.
kisulinen ~ 36v ~ TAYS ~ 2. ~ poikaolo
manta ~ 29v ~ 2. ~ tyttölupaus
nana_1984 ~ 26v ~ TYKS ~ 1. ~ tyttölupaus
Tiukuli ~ 21v ~ KYS ~ 1. ~ tyttöolo
helmiäistenäiti ~ 3.

15.10.
Muutosta ~ 31v ~ 3.
Ituo ~ 26v ~ LKS ~ 1. & 2.
Maarit* ~ 37v ~ NKL ~ 4.
Marizzza85 ~ 25v ~ 2. ~ tyttölupaus

16.10.
Vilinäiti ~ 28v ~ TYKS ~ 2./1. yhteinen ~ tyttölupaus
Joanmi ~ 31v ~ SAS ~ 1. ~ poikalupaus

17.10.
neiti-81 ~ 29v ~ SatKS ~ 3./1. yhteinen ~ poikaolo
svantje ~ 35v ~ TYKS ~ 2.
sharita ~ 27v ~ TAYS ~ 1. ~ poikaolo
Jumima ~ 28v ~ TYKS ~ 2. ~ poikaolo
Niiskuneiti 33 ~ 2. ~ tyttölupaus

18.10.
White80 ~ 31v ~ MKS ~ 4.
Tiide ~ 25v ~ EKKS ~ 1.
Mimmu1984 ~ 26v ~ PKSSK ~ 1.

19.10.
Tinttti ~ 20v ~ JS ~ 1.
osmiina ~ TYKS ~ 38v ~ 3. ~ poikalupaus

20.10.
Tytsy81 ~ TYKS ~ 1.
Princess-89 ~ 21v ~ NKL ~ 2.
mireille ~ 29v ~ JS ~ 2.
-Iiris- ~ 28v ~ K-PKS ~ 1.
Kenzie ~ 29v ~ JS ~ 1. ~ tyttöolo
Liisikki ~ 25v ~ OYS ~ 1.
akk83 ~ 27v ~ 3. & 4. ~ KOKS ~ tyttölupaukset
Gin ~ 38v ~ 5. ~ tyttölupaus

21.10.
Dreamer75 ~ 35v ~ SeKS ~ 5.
AJ ~ 30v ~ 2.
Niiskuneiti90 ~ 20v ~ PKSSK ~ 1. ~ tyttölupaus
pia ~ 28v ~ KOS ~5.
pirpanat ~ 32v ~ KOS ~ 1.

22.10.
ÄitiDino ~ 32v ~ KOS ~ 2. ~ poikalupaus
Liljaana ~ 36v ~ 2.
Myrtille ~ 31v ~ Ranska ~ 2.

23.10.
Matilda-08 ~ VKS ~ 2. ~ poikaolo
Miina ~ 27v ~ HYS ~ 2.
ksylofoni ~ 37v ~ PHKS ~ 3. ~ tyttölupaus
Carriina ~ 22v ~ 1.
Susse1983 ~ 27v ~ NKL ~ 3. ~ tyttölupaus
Syystoivo ~ 33v ~ KOS ~ 3. ~ tyttölupaus
Neilikka79 ~ 31v ~ TYKS ~ 3.

24.10.
_Maria ~ 24v ~ 3. ~ poikalupaus
Hapsiainen80 ~ 31v ~ K-SKS ~ 2. ~ poikalupaus
Siljanvuori ~ 33v ~ VAS/TAYS ~ 2./1. yhteinen ~ poikalupaus

25.10.
Helistin87 ~ 23v ~ K-PKS ~ 2.
Taitsu-79 ~ OAS ~ 4.
Someone- ~ 20v ~ OYS ~ 1. ~ tyttölupaus

26.10.
Shenda ~ 29v ~ KOS ~ 2. ~ poikalupaus
Nannamamma ~ 25v ~ KOS ~ 1. ~ poikalupaus

27.10.
Lortsy ~ 27v ~ TAYS ~ 1.
Kvilla ~ 35v ~ KOS ~ 2.
kristinah ~ 29v ~ OYS ~ 2.
Tuplamamma2005 ~ TYKS ~ 4. ~ poikalupaus

28.10.
Leyah ~ 27v ~ 2.
päksy75 ~ KYS ~ 5.
memmmeli ~ TAYS ~ 1.
isotikru ~ 41v ~ 6.

29.10.
Irmeli74 ~ 36v ~ TAYS ~ 4.

30.10.
herttaliisa ~ TAYS ~ 3.
EtanaLilli ~ 27v ~ JS ~ 1. ~ (1.11.)
Essi1 ~ poikaolo
jebo ~ 28v ~ EKKS ~ 2.

31.10.
Tiedän mitä onni on ~ 31v ~ SeKS ~ 2.








:hug:Suru-uutisia kohdanneet:hug:

Mirage
Jenny82
pikkumökö
Astre
Thessa
Gabrielle
Lumihiutale73
bola
Too-ticki
simpli
öttiskä
Piikuliisi
sedna
Villany
millimolli







SYNNYTYSSAIRAALAT

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
IAS = Iisalmen aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kymenlaakson Keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKSSK = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala







Aikaisemmat höpinät löytyvät täältä

Tammikuu
Helmikuu
Maaliskuu
Huhtikuu
Toukokuu
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos Branwen kun viitsit päivitellä:flower:

Parisuhteesta: Meillä on parisuhde vakaalla pohjalla ja eletään kyllä onnellista elämää, ihan tavallista elämää. Ennen lapsia me elettiin ihanaa kahden aikuisen elämää, matkusteltiin, harrastettiin, juhlittiinkin ja ollaan toistemme parhaat ystävät. Nyt meillä on maailamn ihanin tyttö ja toinen lapsi tulossa ja oon ikionnellinen että olen saanut perustaa perheen juuri tuon miehen kanssa. Sitten joskus kun lapset on isoja ja muuttavat pois, saamme taas tehdä asioita kahdestaan. Nyt keskitytään perheeseen ja lapsiin, halutaan antaa heille paras mahdollinen tulevaisuus. Toki meilläkin on omat riitamme ja toisessa ärsyttäviä tapoja mutta sekin kuuluu asiaan. en vaihtais mitään.

Työstä: Mun on nyt pakko vähän valittaa vaikka oon päättänyt jättää asian omaan arvoonsa. Mulla on ehkä maailman sovinistisin pomo, lapseton uraohjus. Hän on nyt sitä mieltä että mä en tarvitse tänä kesänä ollenkaan kesälomaa koska jään pian äitiyslomalle. Hän sanoi eilen suoraan ettei käsitä miks mä kuvittelen pitäväni kesälomaa kun pian jään niin pitkälle lomalle. aijon jokatapauksessa pitää kolmisen viikkoa lomaa oli hän asiasta mitä mieltä tahansa. Mulla piti olla vielä äitiyslomaan asti paljon työmatkoja mutta tehtaanjohtaja sanoi pomolleni että ei voi mitenkään hyväksyä sitä että raskaanaoleva laitetaan matkustamaan noin paljon rankkoja reissuja. siitäkin pomoni sitten mulle kuittaili että jos joudutaan jakamaan reissuja muille ja mä en niitä saa hoidettua niin voin unohtaa sitten henkilökohtaiset prosentit bonukseni päälle...nojoo, ihan sama. Olen iloinen että tuo pomoni pomo puuttui asiaan. Muutenkin koko tän raskausajan olen saanut niin inhottavaa kohtelua johtoryhmältä, heille on niin iso ongelma mun raskaus ja eilen sanoin miehelle kotona että jos olisin tän tiennyt niin olisin harkinnut tän pikkukakkosen hankkimisen lykkäystä. Tiedän ettei noin voi okein ajatella, kun ei niitä lapsia noin vaan hankita mutta mulla on tosi paha mieli ja pomoni on onnistunut jotenkin saamaan mulle tosi syyllisen olon. Eilen hän sanoi vielä että mun täytyy eilisen päivän aikana sitovasti ilmoittaa kuinka kauan olen kotona. Sanoin että olen kaksi vuotta vähintään. Todellisuudessa ajattelin olla 1,5 vuotta enkä aijo tänne palata jos vain jostain muualta löydän itselleni uuden työn. Että tällaista, lasken päiviä äitiyslomaan. Nyt aijon pitää perjantainkin vapaata joten saan olla neljä päivää kotona.

Matilda ja pikkuvauva 19+2
 
Matilda Mulla samankaltainen tilanne työpaikalla, sovinistisia ukkoja täynnä. Mähän "pelkäsinkin" silloin sitä raskaudesta kertomista kauheesti, ja kun lopulta kerroin, en todellakaan saanut onnitteluja keltään. Varmasti täällä kanssa arvostellaan mua siitä, että pidän täys 4 viikon kesäloman heinäkuussa, mutta mitään mulle ei ole kukaan kyllä vielä sanonut asiasta.
Mä pidän myös perjantain vapaata :)

neiti-81 onko sulla kokoajan jatkunu pahoinvointi, vai tuliko nyt jotenkin takaisin tauon jälkeen? Mulla pääasiassa meni ohi sillon n. 12 vkon jälkeen, mutta pari kertaa on ihan yhtäkkiä tullut oksetusolo junassa sen jälkeen. Toivotaan, että sun olo paranisi!

Branwen kyseli närästyksestä...mä olen siitä kärsinyt koko elämäni. Syytän huonoja geenejä, kun isälläni on sama vaiva ollut koko ikänsä ja se vaatikin sitten lopulta laser-leikkauksen. Itse olen ruokavalinnoilla saanut närästystä paljon vähentymään.
Mutta siis se tuntuu lähinnä siltä, että ruoka nousee vähän niinkun takaisin ylös ruokatorveen.....yleensä tekee mieli röyhtäillä kovasti, tai nieleskellä. Jotkut tuntevat ihan sellasta polttoa ylävatsalla/rinnassa. Mulla oireena oli yleensä juuri se oksetusolo, joskus myös paineen tuntua ylävatsalla.
Nukuin sitten usein tosi korkealla tyynyllä, se usein auttoi. Rasvainen ja mausteinen ruoka useimmin aiheuttajana, mutta varmaan raskaana ollessa mistä vain voi tulla :|
Mulla ei yleensä esim. Rennie auttanut yhtään mitään, mutta sitten taas apteekista saatava Gaviscon auttoi tosi hyvin.

ON: mahaa vähän vihloo, ja nukuin huonosti. Näin ihme painajaisia ja keskellä yötä heräsin katsomaan onko masu vielä paikallaan ....jotenkin pelästyin että nyt se vauva on hävinnyt. :| Näin myös unta että poika on tulossa!

Kenzie 19+6
 
Ituo kiitos :) Täytyypä perehtyä. Meillä on aika pieni auto, että voi olla, että tuo kaatuu siihen… Mutta vaikuttaa tosi hyvältä :)

Vaunut ovat esikoisen jäljiltä valmiina, mutta hänelle hankittiin olisiko ollut kolme-neljä kuukautta ennen syntymää. Hirvitti ostaa, kun ei vielä edes varmaksi tiennyt, että vauva selviää maailmaan asti, mutta piti hyödyntää nuo poistuvat mallit…

mimmu en minäkään ymmärrä, miksi mikään noista olisi syy evätä vakuutus :hug:

Kenzie :hug: välillä parisuhteessa tosiaan tarvitsee voimia… Meillä on ollut kanssa välillä aika kireää, kun on molemmilla ollut ties minkälaista stressiä ja sitten vielä uhmaikäinen siihen päälle. Mutta onneksi on saatu asioista puhuttua, ja molemmat ymmärtävät toisen rasittuneisuuden. Vuoron perään sitten yritetään antaa toiselle sitä omaa aikaa ja mahdollisuus vähän hengähtää perhe-elämänkin hektisyydestä.

Miehestä Meilläkään mies ei ole ollut mitenkään erityisen innoissaan ultrista, toisaalta hyvä niin, koska hänen piti kuitenkin jäädä esikoista vahtimaan niiden ajaksi. Samoin neuvolat sanoi suoraan jättävänsä väliin, minä sitten tarvittaessa toimin välittäjänä hänen ja terkkarin välillä. Hyvin on toiminut, minulle tärkeintä on, että hän mahdollisuuksien mukaan tulee sitten mukaan synnytykseen tueksi. Ja kun pari päivää sitten kysyin asiasta, niin vastaus oli välittömästi, että totta kai hän sitten haluaa sinne loppuhuipennukseen :heart:

Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista ja ihania kuvia :heart: Pitipä moni pieni sukupuolensa salaisuutena. Tiedä sitten kumpi on helpompi, tällainen todennäköisesti-lupaus vai suora salaisuus :) Täytynee miettiä nimeä kuitenkin molemmille. Jotenkin vaan tytölle on helpompi keksiä niitä :D

Nannamamma ei noita lomia voi enää siirtää? Ja jos joudut jäämään töistä saikulle, niin silloinhan lomat voi siirtää, jos sairasloma osuu vuosiloman päälle.

Vakuutuksesta Fenniassa muuten muistaakseni vaan kysyttiin, että onko käynyt jossakin ultrassa – joko alkuraskauden- tai np-ultrassa (ei tarvinnut olla rakenneultra). Ja että havaittiinko siinä mitään poikkeavaa ja montako sikiötä oli. Eli heillä ei kysytty tuota nt-mittaa, riitti, että jossain ultrassa oli todettu, että joku siellä mahassa on. Ja vakuutus on siis voimassa jo ennen vauvan syntymää.

Peikkotyttö juu, tuossa navan yläpuolella on tällä hetkellä se kipeä kohta. Paikat kai venyy, kun kohtu kasvaa :)

Matilda :hug: ei ole mukava pomo… huh, ei voi muuta sanoa : /

(.) Väsy |O Esikoinen kasteli sänkynsä pitkästä aikaa viime yönä, ja kun siitä sitten herkesi kukkumaan, niin valvottiin molemmat pari tuntia. Hän omiaan ja minä liitoskipuja. Ja kuudelta ylös, kun ei unta neidillä riittänyt. No, josko mentäisiin molemmat päikkäreille :)

Branwen ja Sissi 22+6
 
Branwenille jaksuja!

Kenzie, mulla on aina toisinaan pahaa oloa:confused: Ei ole enää sellasta ympärivuorokautista tullakko vaiko ei-oloa, kun nyt tulee yhtäkkiä ja sitä ei voi mitenkään pidätellä:x Viikonloppuna paistoin jauhelihaa niin yhtäkkiä oksennus lensi, -lavuaariin..:x
jauhelihan haju ainakin kuvottaa, joka kerta kun sitä paistan niin lentää kyllä ja lujaa. ja sitten joutuu puolituntia yökkimään ku aluksi helpotti heti hetkeksi.. nyt on sellasta että sitä yökkimistä ei saa loppumaan. Mutta harvemmin, ei joka päivä.. pari kolme kertaa viikossa ehkä (?) Kyl tää tästä sitten :D Tämän jo kestää :D

Matilda: Luoja mikä pomo!:O:mad:

(.)
Nyt kyl näköjää heikottaa syömisestä huolimatta:x
Nyt siis lepäilemään
 
Gin
Heippatirallaa kaikille tasapuolisesti !!

Leipoilin tässä juur kakkua kun vanhimmat muksut täyttää tänään ja huomenna vuosia :)

Eilen käytiin ostamassa pienimmälle uusi turvaistuin , BS izi Combi, brght pink ;)
Myyjä kehui sitä maasta taivaisiin ja asensikin sen sitten autoomme :)

Auto
pitäis vaihtaa jossain vaiheessa tila autoksi??
Meillä on nyt 7 paikkainen farkku mutta aika ahdasta tulee ku on 2 istuinta ja sit yhen pitäis kykkiä (10 v.) jossain kulmassa.

Vakuutus
Otettiin tällekin Ifiltä.

Neiti81,
VOI ei,huono olo se näiltä kesähelteiltä puuttukin :/
Toivottavasti menee pian ohi!!!

Branwen
Kiitti uudesta pinosta taasen täältäin =)

Ootteko kukaan miettinyt sellaista sänkyä kuin troll freja ?
Tai onko jollain jo sellainen käytössä?
Itse ajattelin ehkäpä syksyllä sellaisen ostaa tälle "isosiskolle",kun toinen syntyy niin tämähän on vasta 1 v ja 2 kk... taitaa kyllä olla aika pieni siihen vielä kuitenkin...
Pitänee miettiä miten nukutaan,eihän siinä oo mitään järkee että pieni makkari on yhtä sänkyä täys ja vaatekaapille ei pääse..siis jos sinne tulee yksikin sänky lisää..emme mahdu liikkumaan siellä..tosin meillä on 5 huonetta..mutta mutta...nää on liian pieniä omaan huoneeseen vielä...mielestäni...ja itse en tahtois asua yläkerrassa....: / Nyt ollaan siis alakerrassa missä sijaitsee keittiökin...
Toisiksi vanhin muuttanee jossain vaiheessa pois..mutta missä vaiheessa??? Ei tietoa.

Perjantaina eli 2 yötä vielä..niin on RakenneULTRA!! Huh pikkasen jännittää :eek:

Tänään mies käy vähän juhlimassa..suotakoot se hänelle,vaihtoi nääs työpaikkaa ja EX duuniporukan kanssa vähän hömppäämään.(Vaikka oikeesti mua kyllä ärsyttää asia ;) )
Mutta ihana kun osti mulle eilen 3 liivit ja 3 pikkarit <3


Kaikille mukavaa keskiviikkoa <3 =)

Gin & Myyryläinen 19+6 ( Huomenna Poxuuuuuu)
 
Hei vaan!

Enpä tainnut käydä viime kuun pinossa lainkaan. Elämä on ollut hektistä työn ja vapaa-ajankin suhteen. No, viimeistään äitiyslomalle jäädessä helpottaa...ainakin toivottavasti.

Matilda: Onpa sulla kamala pomo! :kieh: Eikös vuosilomat ole ihan työehtosopimuksessa määritelty juttu? Eikä tosiaankaan sun tarvitse sitovasti ilmoittaa kuinka pitkään olet kotona, ei työnantaja voi sellaista vaatia. Lain mukaan äitiys- tai hoitovapaan alusta on ilmoitettava viimeistään 2 kk:tta ennen vapaan alkua. Tsemppiä loppuajaksi töihin, ymmärrän todellakin, että haluat pitää kesälomasi! :hug:

Vakuutuksista: Meillä on vakuutukset Tapiolassa, ja tälle tulevallekin lapselle haettiin jo vauvavakuutus. Mun piti toimittaa vakuutusyhtiöön kopio äitiysneuvolakortista, koska söin alkuraskaudessa Tamiflu-kuurin influenssaan. Mutta sitä ei katsottu mitenkään esteeksi vakuutuksen saamiselle.

ON: Rakenneultrassa käytiin pari viikkoa sitten, ja todennäköisesti olisi tyttö tulossa. :heart: Kaikki oli ultrassa hyvin, vauvan koko vastasi täysin viikkoja ja rakenteet oli ok. Tyyppi vetelee masussa kuperkeikkoja, ja välillä potkut tuntuvat ihan ylhäällä, välillä taas aivan alhaalla. Jännää, sillä esikoinen oli lähes rakenneultrasta lähtien visusti pää alaspäin.

Painoa mulle on tullut aika reilusti jo tässä vaiheessa, kun liikunta on jäänyt aivan minimiin. Ollaan oltu perheessä koko kevät vuorotellen kipeinä, joten kun yhdestä taudista on toipunut, on toinen jo puskenut päälle. Mutta toivottavasti se tästä laantuu ja kesällä saisi vähän paremmin liikuttua. En mä tuosta painosta stressiä ota, viimeksikin loppuraskaus meni miinuksella, kun ruokahalu katosi lähes täysin. Kilot tippuivat synnytksen jälkeen nopeasti täysimetyksellä ja luotan, että nytkin käy niin.

Ai niin, yksi linkkivinkki olisi vielä odotusajan vaatteisiin: Ipanainen Siellä oli ainakin tosi kivoja odotusajan juhlamekkoja. Harmi vaan, kun ehdin ostaa jo yhden, enkä oikein toista mekkoa kehtaa hankkia. :ashamed:

-Pantsu ja Typy rv 22+1
 
Kiitokset Branwenille uudesta pinosta! :)

Cinderella: Apua kun luin tuon siun viestin, aattelin et eihän mitenkään voi olla vaan 3kk äitiysloman alkuun ,mutta niinhän se taitaa olla! ihan uskomatonta että enää niin vähän!! :D

Matilda: Kamala mikä pomo! Hyi olkoon! Tosi inhottavaa jos joutuu kuuntelemaan tuollaista, halit sulle :hug: Miun pomo taas on ihan toisenlainen, se kyselee vähän väliä kuulumisia ja vointia. Viime kokouksessa se sanoi: Muista että nyt vauva on kaikkein tärkein, jos yhtään tuntuu huonolta olo niin tiedä mikä on minun kantani asiaan (aiemmin sanonut että heti pitää jäädä sairaslomalle). tuntui kyllä hyvältä kuulla pomon suusta nämä sanat.

Branwen: Hyvä jos nuo ei ole sellaisia asioita, jotka tuohon vakuutuksen saamiseen vaikuttaisivat. Eilen tuli kirje pohjolalta ja siinä pyydettiin lisäselvitystä verikokeista, joita otettu (hiv, kuppa, hepatiitti), eivät olleet tuloksia neuvolakorttiin kirjoittaneet, vain päiväyksen milloin tulos on tullut, joten nyt saa taas odottaa...

Onnittelut muuten hyvistä ultrakuulumisista! ihania kuvia tosiaan! :)

Parisuhteesta: Meillä on parisuhde onneksi toimii, vaikka mies onkin paljon poissa kotoa harrastusten vuoksi. Mutta itse koen itseni tosi onnelliseksi ja niin on mieskin sanonut. miusta tuntuu että oon ehkä tän raskauden aikana jotenkin ollut hyvin rauhallinen, kun yleensä mielialat vaihtelee vaikka miten.. Voi olla että on vaikuttanut asiaan. jostakin luin että se ennustaisi poikavauvaa ja ehkäpä sille linjalle olenkin kallistumassa että meille ehkä poika tulee :)

Neiti81: Täällä kans pahoinvoinnin kanssa edelleen taistellaan.. yleensä päivällä on miulla ihan hyvä olo, mut sit iltaisin alkaa pahoinvointi ja närästys. Nyt oli taas pari päivää etten oksentanu, mut pääasiassa joka ilta vielä oksu lentää...

Nukkumisesta: Valvottaako teitä muita yöllä? Mie en oo saanu nyt kolmeen yöhön oikein nukuttua. Semmosta torkkumista se on ollut. Väsyttää hirmusesti, mutta uni ei vaan ota tullakseen..
 
RR
Se ois jo kesäkuu mammat, o-ou! :eek:

Mulla on myös navan alue tosi kosketusherkkä, parempi siis olla ronkkimatta. Ihanaa, kun on lämmintä, voi pitää legginsejä ja pitkää tunikapaitaa, me likes :heart:

Valvottaa myös täällä, melkein joka toinen yö, valvon aamuyöstä pari tuntia, tosi tylsää, kun sitten päivisin töissä väsyttää. Eilen illalla Viltsu potki mahassa niin pirusti, että en meinannut saada unenpäästä kiinni :D

Mua on vähän alkanut jänskättämään, kun olen menossa odotetulle Bon Jovin keikalle tyttöporukassa ja meillä on Golden Circle liput, eli seisomapaikat kentälle. Kuinkakohan paljon jengi tunkee tuolla? Haluaisin niin mennä mahdollisimman eteen, jotta näkisi hyvin, mutta pitää varmaan vähän varoa muita. Ei kai se meteli haittaa tätä pikkuista? Oppiipahan pienestä asti tiedostamaan mitä on hyvä musiikki :LOL:

Saatiin sitten eilen uuden asunnon avaimet ja voi, että se on ihana! Tänään tulee puoli sukua sinne ihmettelemään ja huomenna aloitetaan kamojen kantaminen ja parin seinän maalaminen, jee. Meinaan kyllä koota jo vauvansängyn valmiiksi ja muuten alan kesälomalla laittelemaan vauvan paikkoja jo kuntoon :)

RR ja Viljami 22+0 (POKS) :heart:
 
Hitto, yks typerä (??) kysymys unohtui tossa aikasemmin:
voiko napakorua pitää raskaana, siis nyt kun masu on jo alkanu kasvaa?
Mä tietysti oletin että tottakai voi, kun ei kukaan lääkärikään siitä ole ikinä sanonut, mutta mies alkoi mulle eilen saarnaamaan, että ei missään nimessä sitä saisi enää olla tuossa roikkumassa :confused: Mut eihän se hitto ole kun pienessä nahanpalasessa kiinni....ei kai se mitenkään voi vauvaa häiritä? Toisaalta ei kyllä haittais ottaa poiskaan....oon vaan tottunut että se on tuossa roikkunu jo 15 vuotta :D
 
Onpa Matildalla tylsä työyhteisö, onneksi sentään pomon pomosi tajuaa tilanteen. Pidä vaan puolesi. Minä olen myös miesvaltaisella alalla, mutta mun on annettu olla ihan rauhassa, onneksi. Kesälomatkin saan pitää niin kuin haluan vaikka jäänkin heti sen perään äitiyslomalle (aloitan varhennettuna).

Närästys on myös täällä tullut kuvioihin, vielä en ole Rennieen joutunut tukeutumaan, mutta pian on sekin edessä! Mulla tuntuu se poltteena ruokatorvessa.

Auto menee meillä myös vaihtoon, nyt on Toyotan farkku, mutta tarvitaan syksyllä 7-paikkainen, ei millään mahduta tuohon.

Parisuhde: mun mies on yrittäjä eli todella paljon pois kotoa. Kyselee kyllä välillä tuntemuksia, mutta ei luonnollisestikaan pysty olemaan yhtä perillä tästä kuin minä. Enkä kyllä ole mitään spesiaalikohtelua saanut, kun en ole halunnut miestä sitten enää omilla jutuillani rasittaa, kun tiedän olevan työasioista aika rasittunut. Synnytykseen kyllä on tulossa mukaan.

Kävin aamulla kontrollissa kun eilen rakenneultrassa näkyi vauvan rytmihäiriö. Lääkäri ultrasi ja totesi, että kuuuluu kehitykseen näillä viikoilla eli ei mitään huolestuttavaa, onneksi!
 
KENZIE: mulla ollu napakoru vuodesta 97, ja joka raskaudessa on loppuun asti ollut, ei ole häirinnyt. Ultraan yms olen saattanut lekurin pyynnöstä ottaa hetkeksi pois mut hyvin on tuossa pysynyt :) Eikä ole repinyt ihoa tms missään vaiheessa :) Musta itseasiassa ihan kaunis tuossa :D

Nännilävärikin mulla on vielä, , muiden raskauksien aikana ei ole ollut, vaihdoin vähän pidemmän korun (kun nännit on ku nortinfiltterit :D) ja katotaan missä vaiheessa pois.... ainaki aina imetyksen ajaksi sitte :D

MIMMU, kurjaa kun jokapäiväistä tuo pahaolo vielä sulla :( jaksuja!

RR, mulla on liput Linkin Parkin keikalle 16.6. Suunnittelin toppia jossa lukee mahankohdalla "new fan under construction" (meniköhä oikein :whistle:) :D

Pantalaimonille onnittelut tyttölupauksesta:heart:


Nyt lähden viemään kuopusta puheterapiaan turkuun asti, ja sieltä vien tytöt isälleen, joka tulee saloon vastaan (vähä niinku puolivälissä siis vaihto), ottamaan ne viikoksi... kurjaa kun taas joutuu erossa tytöistä olemaan, mutta niiden isä on koko kesän merillä, ja syksyllä alkaa koulu niin... sitten tapaamiset ei ihan näin onnistukaan.. kun tuo exä asuu 200km päässä... ja tekee yli 10vkon keikkaa aina merillä.... saa nähdä mitä syksystä tulee.. Onneks nyt vielä niillä viikko laatuaikaa:heart:
Ehkä mäkin keksin jotain tekemistä siks aikaa:D

Mut nyt soon moro:wave:
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos Branwenille päivityksestä pinoon!

Työpaikalla, joka mullakin on kovin miesvaltainen, on suhtautuminen ollut kyllä tosi kivaa. Saan pitää lomat normaalisti heinäkuulla ja vaihdoin jopa lomarahat vapaaseen. Niitä en kyllä tosin kaikkia ehdi pitämään - sen verran buukatulta tuo kalenteri jo kesä- ja elokuun osalta näyttää. Hakevat sijaistakin määräajaksi aina 31.12.2012 asti, kun ajattelevat, että tuskin ennen tulen takaisin. Kenpä tietää, mutta ei kuulemma ole ongelma, vaikka yhtäaikaisesti täällä sijaisen kanssa töitä paiskittaisiinkin. En kyllä ole mitään jatkosuunnitelmia ehtinyt edes itse miettimään, ja työpaikan vaihtokin aina silloin tällöin pyörii mielessä.

Yöunista on tullut kyllä tosi katkonaisia viime aikoina. Viime yökin meni taas pyöriessä painajaisten ja hikoilun parissa. Koira pyysi ulos aamuneljältä (ja oli muuten TOSI lämmin jo silloin!) ja sen jälkeen en saanut taas nukuttua ollenkaan. Liitoskipuja ei viime öinä ole ollut, mutta muuten kovin levotonta. Vauvelikin välillä monottelee mut hereille ja tänä aamuna koko masukumpukin oli siirtynyt äärioikealle, tai siltä se ainakin näytti. No, jos näillä eväillä päästään pitkälle, koitan kärsiä tyytyväisenä - pahoinvointia ei ole ollut ollenkaan, närästystäkin vain, jos vetäisen limpparia liian nopeaan tahtiin. Vatsantoiminnan kanssa vähän niin ja näin...

Kipeitä paikkoja on tällä hetkellä koko navan ympärys ja meinasi taju lähteä aamulla, kun neuvolan täti mittasi kohdunpohjan korkeutta - sen verran kipeän kohdan löysi tuosta häpyluun päältä.

RR rohkeasti vaan kulttuurikasvattamaan vauvaa, kyllä vatsanahkat vaimentaa suurimman osan sävelistä. Voipi olla, että saat konsertin myötä elinikäisen BJ-fanin. Varot vaan, ettet joudu siellä väkijoukon puristuksiin itse, että ihan keulariviä en suosittelisi. Mäkin joudun lauantaina olosuhteiden pakosta Popedan keikalle ja saas nähdä minkälaiset zumbat masukaveri taas pistää pystyyn.

(.) Kävin eilen toisessa rakenneultrassa ja tällä kertaa sydän saatiin tsekattua suonineen päivineen. Istukan paikkakin oli sen verran siirtynyt kauemmaksi viime kerrasta, ettei uutta kontrollia ole tarpeen tehdä. POIKALUPAUS saatiin, ja omin silmin tuli todistettua kulkusten ja vetkuttimen olemassaolo. Yllätys se on tässäkin vaiheessa, vaikka poikaolo mulla on vauvasta ollutkin ihan alusta asti. Ehkä sitten seuraavalla kerralla prinsessaa...? Kivoja tytön nimiä mulla olis kyllä pilvin pimein, mutta pojalle sellainen on vaikeampi keksiä. Painoarvio 450g, joten 1,5viikossa sitä oli kaverille tullut reilut 100g lisää. Muiltakin mitoiltaan jämptisti jälleen viikkojen mukainen.

Tänä aamuna oli myös neuvola, ja mitattiin ekaa kertaa tuo kohdunpohjan korkeus - yli keskiarvokäyrän mentiin niin että paukahti 19 sentillä, mutta matkaa ylärajaan taisi olla vielä jonkin verran. Hemoglobiini oli laskenut ja rautaostoksille määrättiin. Mulla on ennestäänkin tota ummetusta, kellään kokemusta Obsidanista tai Retaferista? Samalla sain sokerirasituspassituksen sekä kela-todistuksen. Blankettia täytettäväksi vaikka kuinka. Varsinais-Suomessa tehdään myös NeoPilot -tutkimusta - onko joku ilmoittautunut/aiempaa kokemusta? Ihmettelin vaan sitä, kun seuraavan ajan sain vasta kuukauden päähän ja sekin on lääkärineuvola. Senkin jälkeen on taas kuukauden väli. Milloin noiden käyntien pitäisi tihentyä siihen pariin viikkoon?

Tänään alkaa onneksi miniloma - nauttikaahan naiset auringosta ja kasvatelkaa masua!

F 21+3
 
Frangipani: Onnittelut poikalupauksesta! :heart: Me osallistuttiin esikoisen kohdalla NeoPilotiin ja aiotaan osallistua myös tämän kakkosen kanssa. Verinäytteenotto oli hirmu simppeli juttu, otettiin kantapäästä, ja vauva sai samaan aikaan sokeriliuosta. Sen ansiosta ei tullut itkun itkua, pidin kyllä käsikapaloakin vauvan päällä samalla. Täältä löytyy neuvolakäyntien ajankohdat Turussa. Vasta aivan viimeisen kuukauden aikana aletaan käydä tiheämmin neuvolassa.

Ummetuksesta: Mulla on sitä ajoittain. Esikoisesta oli pahempana, ja silloin käytin koko toisen raskauskolmanneksen Levolacia. Nyt olen syönyt koko raskauden maitohappobakteereita, ja maha on ollut paremmassa kunnossa, mitä nyt ajoittain vähän kova. Ilmavaivoja on enemmän, mutta nehän on vain "esteettinen" haitta. ;) :D

Yöt mulla menee yllättävän hyvin. Uni tulee saman tien kun laitan pään tyynyyn ja nukun heräämättä lähes joka yö. Välillä herään, kun täytyy vaihtaa asentoa. Aamuisin rakko on ihan räjähtämispisteessä, joten saa nähdä kuinka kauan kestää, ennen kuin pitää alkaa öisinkin ravata vessassa.

RR: Mä olin lauantaina keikalla, ja ainakin vauvan liikkeistä päätellen musiiki oli miellyttävää. :D Ensimmäisessä raskaudessa tunsin oloni tosi tukalaksi ahtaissa väkijoukoissa (ehkä lievää paniikkihäiriötä?), joten pysyttelin aika takarivissä tai ihan sivulla, mistä pääsi helposti pois. Eihän sieltä parhaan näkymät ole, mutta oman oloni ja turvallisuuden takia oli parempi niin.
 
Kieltämättä vähän harmittaa, kun tuo meidän rakenneultra oli niin huono kokemus. Ja kun niin moni on saanut sukupuolenkin selville. Miestä tämä asia jäi ihan kaivelemaan, joten sain luvan varata ajan 4d-ultraan :) Mulle se nyt ei olisi ollut välttämätön, olisin voinut elää tämän "epätietoisuuden" (sukupuolen suhteen) kanssa, mutta kun tuo nyt niin halusi niin en laita hanttiin. Ja kun tämä tulee olemaan meidän viimeinen vauva ja edellisistä ei olla tuota 4d:tä koettu, niin miksei...
 
RR : Bon Jovin konserttiin ja samalla alueelle lavan eteen ollaan täälläkin menossa. Olen kyllä konserteissa käynyt ennenkin raskausaikana, mutta en noin isoilla ja lavan edessä. Vähän hirvittää.. Kai se on mentävä, kun on jo.. hetkonen.. seitsemäs Bon Jovin konsertti mulle.. ;) Pakko vaan yrittää raivata jonkinlainen tila mahan eteen suojaksi. :D

Kenzie: Eipä sille napakorulle muuta estettä ole kuin jos napa työntyy ulospäin, niin ei oo välttämättä kovin hyvä tai kiva pitää sitten siinä vaiheessa.

c'mon
 
:flower:Branwenille kiitokset uudesta pinosta!:flower:

Jipii kesäkuu! Kauheeta miten toi kevät sitten hurahti ihan järkyttävän nopeesti, vaikka alkuun ei meinannut kulua millään... Vitsit, en malttais vaan millään odottaa ens neuvolakäyntiä, et saa ne kelapaperit ja pääsee sit tulevaisuudessa hypisteleen niit pienia vaatteita ja muuta äitiyspakkauksen sisältöä. :)

Ja vielä toinen jee, kohta se anoppi viimein siirtyy sinne omaan uudistettuun asuntoonsa. Pysyvästi! :D

Mutta nyt kirppiskierrokselle! Mukavaa kesäkuun alkua kaikille!

pipituuna & ukko 22+6 :heart:
 
RR Esikoista odottaessa olin vähän isommilla viikoilla yhdellä keikalla, ja täytyy sanoa, että tässä raskaudessa saa festarit sun muut jäädä väliin : / Kauhea potkumyrsky ja pyörintä alkoi, pakko oli lähteä kesken pois. Vissiin äänet olivat niin kovalla, että pieni ei niitä kestänyt… Kaikki villatakit sun muut yritin kietoa mahan ympärille, mutta ei auttanut :( Niin ja onnittelut avaimista :flower: nyt pääsette sitten ihastelemaan ;)

Frangipani raudasta minulla on toiminut Maltoferin purutabletit. Voi ottaa minkä tahansa ruoan kanssa, myös maitotuotteiden sun muun, niin ihan kunnon aterian seassa olen sen napannut. On säästänyt mahaa ja hb on noussut. Mikä tuo neopilot on?

Branwen ja Sissi 22+6
 
Neopilot on tutkimusohjelma TYKSissä, jossa kantapääverinäytteestä 2vrk ikäisiltä vauvoilta seulotaan harvinnaisia synnynnäisiä vakavia sairauksia kuten kilpirauhasen vajaatoiminta, lisämunuaisen liikakasvu ja PKU yms. Kaikki sairauksia, jotka ilmenevät vasta myöhemmin lapsena/aikuisena, jolloin lääkityksen aloittaminen voi olla jo liian myöhäistä pysyvien kehityshäiriöiden ehkäisemiseksi. Lapsi saa puhtaat paperit tai varhaisen lähetteen lisätutkimuksiin, mutta itse Neopilot -tutkimuksessa selvitetään enemminkin sitä, pitäisikö tällainen seulonta olla mahdollinen kaikille vastasyntyneille Suomessa. Ilmeisesti joissakin länsimaissa tällainen seulonta on jo käytössä.

Täältä tietoa lisää Ohjeet / Ohjeet asiakkaille - TYKSLAB

Kuullostaa järkeenkäyvältä. Teinköhän jo päätöksen osallistumisesta tän perusteella, hmmm...
 

Yhteistyössä