Syyskuun Sydänkäpyset *heinäkuu*



:heart: :heart: :heart: Syyskuun Sydänkäpyset :heart: :heart: :heart:


NIMI * IKÄ * MONES * SAIRAALA * TYTTÖ/POIKA


24.8.
Maitsu83 * kolmas * OAS


29.8.
Räpä * 19 * ensimmäinen * tyttölupaus
vauva-10 * toinen * VAS/TYKS


30.8.
Leo81 * kolmas * SEKS * poikalupaus
ansuliinu * 28 * kuudes * OAS


31.8.
heinäneito * 29 * ensimmäinen * PHKS * tyttöolo
Hillatar * EKKS
Miimi10
Riikka086 * 24 * toinen * PHKS


1.9.
innoM * ensimmäinen * PHKS * poikalupaus
punkku * kolmas * Jorvi * poikaolo
oliivimaria * ensimmäinen * KOS * tyttölupaus
Niksu79 * 32 * kolmas * TAYS * poikalupaus
Sokerihamsteri * 20 * ensimmäinen * OAS * poikalupaus


2.9.
minttumi * toinen
helmi76 * ensimmäinen * Jorvi
Anrika * 23 * neljäs * K-SKS
Lunea *ensimmäinen * Jorvi * tyttölupaus
merkkari * 26 * toinen * K-SKS


3.9.
Katie8 * toinen * OYS
Raisu * 28 * toinen * K-SKS * tyttölupaus
äippäliini-82 * toinen * poikalupaus


4.9.
Noopu * 27 * ensimmäinen * HYS * poikalupaus
Huldasharks * 33 * kolmas * K-HKS * tyttölupaus
Jiimii82 * 28 * toinen * LKS * poikalupaus


5.9.
Arminen * 31 * ensimmäinen * KOS * tyttölupaus
R-M * 24 * ensimmäinen * K-SKS * poikalupaus


6.9.
Lauraelina * toinen * PHKS
Jeeni * ensimmäinen * TAYS * poikalupaus
Viikuna * 28 * kolmas * K-SKS * tyttöolo
Muffi * 27 * ensimmäinen
Voikukka78 * 32 * ensimmäinen * OYS * poikalupaus


7.9.
-Laura- * 26 * ensimmäinen * MKS * poikalupaus
Piipura * 27 * ensimmäinen


8.9.
Maximilian * neljäs * SATKS * tyttölupaus
Tömpsis * 32 * ensimmäinen * LS * tyttölupaus
Eijukeiju * 28 * kolmas * EKKS
verus * toinen * NKL * tyttölupaus
Jemmiksi * ensimmäinen * KOS * tyttölupaus


9.9.
Hassel * 33 * neljäs


10.9.
Odottava&Onnellinen * 23 * toinen * NKL * poikalupaus
Miau! * 29 * toinen * EKKS * poikalupaus
Äpyli * 28 * kolmas * OYS/OAS * poikalupaus
Ruutinen * 29 * toinen * KAKS * poikalupaus


11.9.
Springrose * toinen * TAYS * poikaolo
Hipsunen * 29 * neljäs * HYS * tyttölupaus
Kerran vielä * 26 * kolmas * JORVI


12.9.
Kseena * 37 * ensimmäinen * EKKS


13.9.
Sariar * 37 * kahdeksas * tyttö
Tuikku83 * 27 * kolmas * OYS * tyttölupaus


14.9
Raksalainen
Pakkastyttö* * toinen
Miirikki * 30 * toinen * NKL * poikalupaus
Kurpitsainen * toinen * NKL
Casanna * 28 * toinen * poikalupaus


15.9.


16.9.
Mädchen * 35 * kolmas
Minea24 * 26 * kolmas
wren79 * ensimmäinen * NKL / Kät/H


17.9.
Jerika * 30 * toinen * Kät/H * poikalupaus
MökinAkka * 36 * ensimmäinen


18.9.
Mustikka83 * toinen * K-SKS * tyttöolo
Javelia * 22 * kolmas * OYS * poikalupaus
Miranna- * 27 * ensimmäinen * OYS


19.9.


20.9
Carlotta * 27 * kolmas * TAYS * poikaolo
Zophie * 28 * ensimmäinen * TYKS
Mammax77
Piipaa * 33 * toinen * JORVI * tyttöolo
Marsa * 26 * ensimmäinen * NKL * poikalupaus
eleana * 25 * toinen * SeKS


21.9.
Mopotyttö * 35 * toinen * TYKS
myy73 * 38 * neljäs * OYS


22.9.
Horrorpop * 29 * ensimmäinen * KYS
kaz * 25 * ensimmäinen * KAKS
Hurrikas * 29 * ensimmäinen
Mayah * 28 * toinen * NKL * tyttöolo


23.9.
Yöperhonen * ensimmäinen
Nici * toinen * NKL
Talvicci * 23 * toinen * LKS * poikaolo
tiikkonen * 24 * ensimmäinen * EKKS * poikaolo


24.9.
Kaneli87 * 23 * kolmas * PKKS
Suffi * 25 * toinen * KOS


25.9.
Santzuu * 25 * ensimmäinen * TYKS * poikalupaus
Vaniljainen * 25 * ensimmäinen * K-SKS * tyttölupaus
eliiisa * 20 * ensimmäinen * SeKS *


26.9.
Liinukka81 * 29 * KOKS


27.9.
Pai-30 * 31 * seitsemäs * OYS * tyttölupaus


28.9.


29.9.
Elmiju * 25 * ensimmäinen * SAS * tyttöolo
Branwen * 29 * toinen * SeKS * tyttölupaus
marja76 * 34 * kuudes * TAYS * tyttö
nessu86 * 25 * toinen * K-SKS
Pixie- * 23 * ensimmäinen * SeKS * poikalupaus


30.9.
Santtu81 * 29 * kolmas * KOS * tyttölupaus
Straycat * kolmas * KYS


Laskettu aika?

Äippää * toinen
Ullis82 * toinen
Maarit* * 36 * neljäs





Synnytys-sairaaloita ja niiden lyhenteet:

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson sairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS = Ålands centralsjukhus





Suuren surun kohdanneet :hug:

Jennae
Koiksa-79
Dijana
Miimau
Svantje
ReNu
Zouzou
Irmeli74
Meelia
Syysmyrsky
Elämän Ilo
Sandemar
Raphaella
Anazu
tehilla
Piiper75
cracotte
noppispoppis
Mammaz85
Tinke'
Memelisa
Sedna





Vanhat pinot:

Ensimmäiset löpinät Täällä
Tammikuun keskustelut Täällä
Helmikuun höpinät Täällä
Maaliskuun jutut Täällä
Huhtikuun jutut Täällä
Toukokuun tarinat Täällä
Kesäkuun keskustelut Täällä


 
Viimeksi muokattu:
Kiitos taas uudesta ketjusta ja aivan ihana tuo kuva tuossa!! :heart:
Ajatelkaa, me ollaan jo heinäkuussa (tai no, ei ihan vielä, mutta huomenna :D)!! Ei ole enää kauaa!

Liitän tähän tohon kesäkuun-ketjuun kirjoittamani jutun myös :)
Ihana toi linkki tohon periytyvyyskaavioon, mutta mä oon tyhmä, enkä osaa tulkita sitä tulosta

Ihana toi linkki tohon periytyvyyskaavioon, mutta mä oon tyhmä, enkä osaa tulkita sitä tulosta :D

Ihanat tosiaan noi Santun lapsosten kuvat! :heart:

Kivunlievitystä synnytykseen olen jonkin verran myös pohtinut ja mä jotenkin vierastan tota epiduraalia, mutta todennäköisesti siihen kuitenkin päädyn :)Olen myös ajatellut lainata TENS- laitteen, josko sillä selvisi ajan ennen epiduraalia.

Meillä mies haluaa ehdottomasti mukaan synnytykseen! Vaikka pelkääkin, että lähteekö taju :DMutta ei onneksi jäisi mistään hinnasta pois ja mulle se on todella, todella tärkeää, että on se kaikista tärkein ihminen siinä turvana.
Mikä teillä tiikkonen on syynä, ettei mies välttämättä tule?

Apua, ei kai sitä sairaalakassia vielä tarvitse pakata?:D Mä en ole vielä ainakaan miettinyt edes koko asiaa! Varmaan sitten syyskuun alussa vasta pakkailen, meillä kun laskettu on syyskuun lopulla.

miirikki ihana kuva teistä :heart:

marsa Meillä mies on nähnyt jo muutaman hääpainajaisen, mulla ei onneksi vielä ole tullut vaikka joka päivä niitä mietinkin :)

Branwen, vauvan koosta
ei ole annettu mulle vielä oikeen mitään arviointia :/ Siis syntymäkoosta. Neuvolatäti kyllä sanoi, että loppuaikana sitä täytyy tarkkailla, kun on tosiaan alusta asti ollut viikon isompi mitä viikot sanoo. Missään vaiheessa ei kuitenkaan jostain syystä ole muutettu laskettua-aikaa eteenpäin. Mutta kuulemma kannattaa siihenkin varautua, että pikkuinen tulee vähän etuajassa.
Haluaisin kyllä tietää vähän arviota tulevasta syntymäpainosta ja pituudesta, täytyy ottaa taas seuraavassa neuvolassa puheeksi asia.
Joko muilla on koko arvioita??

Mua kiinnostaisi tietää millainen olo teillä masun kanssa on, kun monesti sanotaan, että nainen on kauneimmillaan raskaana? :)

Äh, mitä inhottavia sukkapuikko-vihlaisuja on tänään tullut, en meinannut selvitä lenkiltä koiran kanssa kotiin, kun niin inhottavasti vihloi molemmin puolin vatsaa!
Mimmi on ollut tänään rauhallisempi, mutta ei ihme kun pitikin semmoista möyryämistä viimiset kolme päivää, että ajattelin jo, että eikö se ollenkaan lepää välillä

Vaniljainen ja Mimmi 27+4 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
meillä mies vielä pohtii asiaa, et lähteekö synnytykseen mukaan, ei oo mitään päätöksiä tehty, mut lähinnä varmaan se paikallaan oleminen ja odottelu käy hermoille puhumattakaan sairaalaympäristöstä ja niin edelleen.. mies luulee että synnytys = teurastusta, verta ja suolenpätkiä :LOL: olen kyllä sanonut (ja samoin neuvolatäti) et ei se ihan niin mene. uskoisin että tulee mukaan kunhan saa tietoa vähän enemmän ja käydään tutustumassa synnärillä. Äitiä mietin mukaan sitten lähinnä siihen itse synnytykseen tai jos mies ei tosiaan siellä halua/jaksa olla. miulle tärkeintä olisi vaan se läsnäolo, enemmänku mitkään napanuoran katkasemiset tai muut. tahdon nähdä edes yhdet tutut kasvot siellä vieraiden joukossa... :(
 
Katsos vain on jo heinäkuunkin pino avattu!

Kirjottelin juuri pitkät runot tuonne kesäkuun pinoon, täytyy varmaan kopsata teksti tännekin...

Huh, onpas ollut loman aloitus! Ajattelin koittaa saada tätä kotia pikkuhiljaa putsailtua nyt, kun on aikaa sitä rauhakseen tehdä. Onkin tämä raskausaika muuten mennyt aika lailla pakolliset jutut hoitaen. Nyt on sitten tän viikon aikana siivottu vessa katosta lattiaan ja kaapit ja kaikki, eilen puunasin saunaa ja tänään on ollut vuorossa kylppäri. Tuo anopilta lainattu höyrypesuri on kyllä ihan para noihin kaakeleihin, ei tarvi pahemmin hinkutella, kun tulee puhdasta jälkeä just likaisista saumoista sun muista... Nyt vaan huomaa, että parin tunnin ahertamisen jälkeen tarvii vähintään saman verran lepoakin. Ja vielähän tuota urakkaa olis edessa vaikka millä mitalla! Ajattelin yrittää noita kaappejakin täältä käydä läpi nyt, kun uutta tavaraa taas tulee ja ne tarvii tilaa. Miten ihmeessä kaikkea turhaa roinaa vaan kerääntyykään nurkkiin?!

Eilen kävin tilaamassa pinnasänkyyn uuden patjan ja sen saakin kätevästi päällystettynä, hyvä hyvä! Kyllähän siihen itsekin olisi päällisen saanut tehtyä, mutta vetskareita en oikein osaa ommella niin tuo on hyvä vaihtoehto kyllä. Miehen kanssa käytiin myös vähän ostelemassa lelukaarta ja tuttipulloja sun muuta pientä, mm. vaippoja. Ja alkuviikosta tilasin elämäni ekaa kertaa ebaystä noita babylandin yhdenkoon taskuvaippoja , joista joku muukin täällä mainitsi. Ajattelin koettaa kertisten ohessa käyttää noita kestojakin, mutta mahdollisimman helppokäyttöisiä, jotta niitä oikeasti sitten tulisi käytettyäkin... myös noita Dimooon vaippoja olen ajatellut muutaman hankkia... ensi kuun palkasta sitten.

Sairaalakassia en ole vielä pakkaillut ehkä tuossa elokuun alussa sitten, jotta olisi mahdollisimman helppoa sitten lähteä laitokselle. Molemmille kun on kaikki uutta, niin voi lähtö olla aika kaaosta muutenkin Elokuisten pinossa oli kätevää listaa tehty mukaan otettavista tarvikkeista, mistä oli kyllä ensikertalaiselle hyvinkin hyötyä... ja taisipa siinä Vau-kirjassakin olla jotain listaa...

Lapsen ulkonäköä mekin pohdiskeltiin juhannuksena... kumpikin on ollut ihan vaalea syntyessään, mutta miehellä sitten ajan myötä hiukset ovat tummentuneet ruskeiksi. Miehellä silmät on sellaiset vihertäväruskeat ja itsella sini-vihreät, että silmien värivaihtoehtoa on kyllä sitten ihan joka lähtöön Voi tulla ihan mitä vaan... sitä vaan ollaan naurettu, että jos hiukset yhtään mieheen tulee niin ensimmäisenä jalkojen välistä pöllähtää vaan kauhea kasa tukkaa, kun sillä on niin paksut hiukset. (tosin syntyessä ei ole vielä ollut)

branwen meillä oli viime lääkärineuvolassa koko arvio karkeasti noin kilon, mutta sanoi, että siinä vaiheessa ei vielä sen tarkempaa kokoarviota tehdä/ anneta, koska loppuvaiheessa kasvutahti on niin paljon kovempi. Sitten seuraavassa lääkärissä noin viikolla 36 tehdään tarkempi kokoarvio meilläpäin.

Olo massun kanssa En mä nyt varsinaisesti tunne olevani kauneimmillani, mutta aika tyytyväinen olooni ja muotooni olen kyllä edelleen. On tuota kumpua vaan niin ihana silitellä ja kun se on toistaiseksi kasvanut hyvinkin kauniisti ja pyöreästi niin sitä on ihan mukava pitää esilläkin. Katsotaan sitten loppumetreillä, jos tulee turvotusta sun muuta, että miten se oma mieli ja olo sitten muuttuu

Mites muut ovat hankintoja saaneet tehtyä? Puuttuuko vielä jotain oleellista vai onko jo kaikki aikalailla hankittu? Itsellä pieniä juttuja apteekkitavaraa, maidonkorviketta sun muuta pientä ainakin vielä puuttuu ja ne vaunut pitää käydä noutamassa ainakin... onkohan jotain muuta oleellista vielä? No, itselle pitää vielä hommata imetysliivejä ja niitä liivinsuojia. Onko jollain muuten vinkkiä, minkä merkkiset kestosuojat olisivat hyvät ja sellaiset, jotka eivät päästä läpi?

Heinäneito ja Papunen 31+1 (enää 9 viikkoa)
 
Hankinnoista
Tein alkuviikosta listan mitä puuttuu: paketti pikkuvaippoja, korviketta, liivinsuojia (mä ajattelin kokeilla Liberon), maidon kerääjä, pumppu, Liberon vaippapusseja likaisille vaipoille kylä ym reissuja varten. Lisäksi Ikeasta tarkoitus hakea patjansuoja ja unipussi ja Apteekista maitohappoja. Muita ehtii sitten vauvan synnytyäkin hankkia. Eihän sitä D-vitamiinia heti pitänyt alkaa antaa?

Vaatteet kun saa pestyä, sangyn pedattua ja sitterin naapurilta niin kaikki on valmiina Vaatteiden pesu alkaa elokuulla ja varmaan sänkykin joskus elo-syyskuun vaihteessa laitellaan. Kasattuna siis ollut jo reilu viikon.
 
Moikka!

Kiitos Mädchen uudesta pinosta!

Mulle voi muuttaa lasketuksi ajaksi 14.9.
Olen tällä hetkellä sairaalassa ja täällä laskevat tuon mukaan joten helpompi ruveta itsekin sen mukaan raskausviikkoja ja -päiviä laskemaan.

Viime perjantainahan mulla oli kontrolliultra ja kohdunkaulaa silloin n.3,2cm jäljellä,paikat tosin pehmentyneet. No, viikonloppuna tuli sitten liikuttua hieman enemmän mitä muuten ja se kostautui sillä että sunnuntai-iltana alkoi supistelemaan 2-4 min. välein ja sitä kesti parisen tuntia. Tuntui epämiellyttävältä ja alko jo vähän pelottamaankin mutta luotin siihen että levolla loppuva kuten sitten kävikin. Maanantai aamuna tuli vielä pari kipeämpää supistusta ja sen verran mua huoletti että halusin lähteä tarkastukseen. Kohdunkaula oli lyhentynyt n.2,3 senttiin (muuten paikat kiinni eikä muutoksia "ponnistaessa") ja lääkäri sanoi että periaatteessa heidän täytyisi ottaa minut heti sairaalaan pakkolepoon. Sain kuitenkin vielä omalla vastuulla lähteä kotiin yhdeksi yöksi, mutta sitä ennen antoivat piikin vauvan keuhkojen kypsyttämiseen. Tiistaina sitten tulin sairaalaan, kohdunkaula katsottiin taas ja oli n.2,5 cm. Sain toisen keuhkojenkypsytyspiikin ja nyt sitten makaan täällä ja otan supistuksenestotabletteja samoin miten niitä kotonakin otin. Eli samalla tavalla kuin esikoisen kohdalla, vielä suht samoilla viikoilla jouduin sairaalaan ja pakkolepoon. Alussa ahdisti ja paljon, mutta nyt menee jo paremmin. Mulla on onneksi yksityishuone, mies on töissä pari kerrosta alempana ja käy välillä moikkaamassa mua ja syömässä päivällisen mun kanssa:)Miehen isä on ollut meillä nyt tiistaista asti ja hoitanut poikaa ja huushollia ja huomisesta lähtien poika menee sitten tarhaan. On kyllä välillä kova ikävä kun nään pojan vaan illalla kun tulevat käymään mutta sitten viikonloppuna varmasti enemmän!

Vauvan painoarvio oli tiistaina 1,5 kg. On raivotarjonnassa ja pää tosiaan ihan alhaalla. Senkin takia lepo tärkeää koska painaa kohdunsuuta.

Seuraava kontrolli on lauantaina tai sunnuntaina. Kätilö sanoi että kannattaa varautua siihen, että joudun ainakin kaksi viikkoa sairaalassa makaamaan.Katsotaan nyt.

Huldikselle toivon ettei vuotoja enää tule ja Branwenille ja muille jotka joutuvat lepäilemään tsemppiä! Jeenille :hug:

Sori omanapainen viesti. Luin teidän kaikki jutut ja olisi vaikka mitä kommentoitavaa mutta tämä yhden sormen kirjoitustyyli näin makuullaan on hieman vaikea:(

Casanna 29+1
 
Iloista hellepäivää arvon Leidit! ja Mahat! :)

Jiimii: saunanlauteet kannattaa öljytä, sillä tavalla voi saada tosi nätit. Mutta vaihtamalla saa tietenkin ihan uudet :) Rappusiin minä en laittaisi laminaattia missään tapauksessa, laminaatti on superliukas, eli olette sitten koko ajan nurin siellä. Rappusiin myös öljy voi olla hyvä, tai lakkaus... mitäs muita vaihtoehtoja olisi... maalattukin voi olla liukas. mies ei ole nyt kotona, joten en voi kysyä :D Kaakeleita kannattaa käydä katselemassa ihan rautakaupoissa tai sitten keittiö- tai kylppärikaupoissa, onhan noita ihan pelkkiä laattojakin myyviä liikkeitä, joilla olisi kaikki värimallit näytillä, sieltä saat kivoja ideoita :) Meillä tehdään kohta kylppäriremontti, laatat on vuosia sitten ostettu edelliseen kotiin, jonne ei ikinä sitä remppaa saatu tehtyä :D No hyvä niin, eipähän tartte uudestaan ostaa kalliita laattoja :D Ja lattia laitetaan myös uusiksi ennen vauvan tuloa, vaikka muovimatto kuulostaa 80-luvulta, niin minä haluan sen, koska se on helppo pitää puhtaana kun siinä juoksee koirien ja kissojen lisäksi kohta pieni ihminenkin :) Eikä ole liukas niinkuin laminaatti.

Mahanympärys: muistatteko kun mittailtiin mahan ympärystä? Mulla ei ole moneen viikkoon mitta kasvanut ollenkaan :confused: Huolestuin ihan, että kasvaakohan vauva ollenkaan... :( (kyllä mä keksin joka päivä jotain mistä huolestua :LOL: Kuten esim. että mä en vieläkään näe vauvasta unia :O Ihan outoa? :confused: ) Olisi tosiaan kiva kuulla jotain kokoarviota jostain, neuvola on maanantaina mutta ei kai se sijainen mitään arvioita anna...

Amazonista tai netistä tilaaminen: tullit voi olla yllättävän kalliita jos tilaa Euroopan ulkopuolelta, kantsii varoa, ettei tule tosi ikäviä yllätyksiä... :( Niinkuin mulle kerran, ja ei se tulliin tavaroita selvittämään lähteminenkään välttis oo kauheen kivaa tai helppoa. :headwall:

Nukkuminen
on aika huonoa yöllä :( Herään kaikkeen mitä mies tekee unissaan, sen lisäksi, että lonkkakipuun ja vessahätään herää noin tunnin välein. Onneksi saan päivällä nukuttua vähän paremmin.

Tiikkonen: mulla ainakin tulee mies mukaan. Välillä yritin estää (joku hullun päähänpisto taas :D) mutta ei tuo ottanut kuuleviin korviinsakaan tuollasta puhetta :D :heart: Itellä oli myös tuollainen verta ja suolenpätkiä käsitys synnytyksestä ennen, mutta kun olen ahkerasti katsonut Sairaala-sarjaa ja sydänääniä-ohjelmaa ja muita vastaavia niin on suurimmat pelot kadonneet :) Kerro miehellesi, ettei se synnyttäminen oikeasti ole sellaista kuin amerikkalaisissa sarjoissa ja elokuvissa :LOL:

Kestovaippa-asiaa:
Olisin maailman kiitollisin jos joku vinkkaisi jonkun listan tai tietoa jostain, että kuinka paljon niitä erilaisia ja erikokoisia vaippoja kannattaisi ainakin olla! Ja esimerkiksi lisäimujen määrää jne jne ja muut tarvittavat!

Me ollaan miehen kanssa molemmat tummia, mulla on vihreän-sekaväriset silmät ja miehellä ruskeat. Odotamme innolla, että minkä näköinen se mukelo on :) Ilmeisesti kuitenkin vauva voi syntyä sinisilmäisenä ja lopullinen silmien väri tulee vasta myöhemmin, onko teille käynyt näin kenellekään?

Hankinnat:
meillä puuttuu vielä vaikka mitä! Hoitopöytä, hoitotarvikkeet lähes kaikki, turvaistuin, jne jne jne! Alkaakohan mulla kohta iskee jo paniikki? :p Saimme tutuilta pinnasängyn ja patjan, mutta mitäs olette mieltä, kannattaisiko ostaa uusi patja???

Casanna: Kiva, että mies pääsee moikkaamaan usein :) Tsemppiä lepäilyyn! :hug:

Jaksaiskohan sitä pestä tänään mattoja... ulos vois ainakin mennä.

Voikaa hyvin!
tömpsis ja super 30+0 (HUI! :D)
 
Siis mulla menee hermo ton Kelan kanssa :headwall: Siellä lukee että hakemus vanhemapainrahasta ja äitiysavustuksesta on saapunut 14.6. Mutta päätöstä ei kummastakaan :O No vanhempainrahasta en sitä odotakaan ennen elokuuta, mutta siellä näkyy edellinen päätökseni, joka on vuodelta 2006 :O Miten ihmeessä voi kestää niin kauan tehdä päätös äitiysavustuksesta!! jo 2 viikkoa mennyt!!!!! Mä tarviin ne rahat kun lomarahoja meni vaunuihin.

tömpsis en mäkään ole vielä nähnyt yhtään unta vauvasta :D Enkä ole tajunnut huolestua edes siitä kun yöt läpeensä nään niin päättömiä unia :LOL:

MIUSKIIII
tömpsis kysyy:
Kestovaippa-asiaa: Olisin maailman kiitollisin jos joku vinkkaisi jonkun listan tai tietoa jostain, että kuinka paljon niitä erilaisia ja erikokoisia vaippoja kannattaisi ainakin olla! Ja esimerkiksi lisäimujen määrää jne jne ja muut tarvittavat!
 
  • Tykkää
Reactions: Miuski00
Heips,

Jos joku kaipaa apua kestovaippailuun liittyen niin täällä huhuilee yhdistyksen tukihenkilö jolle voi laittaa sähköpostia:
miuskinpoppoo at gmail.com


niin on helpompi keskittyä jokaisen tarpeisiin ja kysymyksiin sekoittamatta muita :)


:wave:
 
Viimeksi muokattu:
Korkkaanpa tämänkin ketjun :) Kiitos ketjusta!

Nyt on muutettu ja vauva saa oman huoneen :) Pinnasänky tosin on makuuhuoneessa ainakin alkuun. Kohta alkaakin vauvan vaatteiden peseminen ja vauvan huoneen sisustaminen :)

Kaikki ok raskauden suhteen. Ei arpia, ei kipuja, ei mitään ihmeellistä. Vain ihania potkuja ja kunnon myllerrystä :heart:

Äitiyspakkaus tuli tänään ja ne vaatteet oli ainakin aika.. No, tuskin tulee monikaan käyttöön. Olihan siellä toki muuta tarpeellista. Onhan noita vaatteita onneksi ostettu ja onkin paljon tyylikkäämpiä :D

Mua kiinnostaisi tietää millainen olo teillä masun kanssa on, kun monesti sanotaan, että nainen on kauneimmillaan raskaana? Kaunis :) Masuni on ihana ja kaikki vaatteetkin tuntuu käyvän masun kanssa paremmin :D

Mies tulee todellakin mukaan synnytykseen. Mies ei tuollaisista hätkähdä ja onhan tämä jo toinen kerta miehelle :)

Kokoa ei ole arvioitu, mutta 4D ultrassa arvioi viikkoa isommaksi.

innoM + Pulla 31+0 :heart:
 
Hankinnoista: Pinnasänky odottaa kasausta varastossa, vaatteet pesua kaapissa, syöttötuoli on edelleen keittiössä :D, vaunut varastossa ja kaukalo käytiin ostamassa tänään. Uusi pinniksen patja pitää vielä ostaa, en laita vauvalle edes isoveljien vanhoja patjoja ja kunnon reunapehmuste. Sitten lähempänä h-hetkeä itselle megamaxiyösiteitä, liivinsuojia ja vauvalle pieniä vaippoja, tutit+pullotutit, ehkä uusia harsoja, rasvat yms. vauvalle, ja mitä sitä vielä tarvitseekaan???

Mies tulee mukaan synnytykseen tälläkin kertaa.

Casannalle
voimia petipotilaana :hug:

Masun kanssa kauneimmillaan... Riippuu päivästä :) Eipähän tarvitse siunailla vatsamakkaroita ja kun painonnousu ei näy edes naamasta, niin ihan hyvältä tuntuu :)

Santtu: D-vitamiini aloitetaan 2vkon iässä.

Ensi viikolla äitiyspolille rd:n merkeissä.

M :heart: 28+6
 
Viimeksi muokattu:
Santtu: mullakin menee hermo, en oo saanu mitään rahaa kuukauteen... :headwall: ja päätöksiä ei oo ees tehty! Mun kohalla lukee, että hakemukset saapunu 9.6. ... Mulla on sentään tehty päätös äitiyspakkauksesta, mutta ei oo varmaan vielä ees postitettu... Kelan täti kyllä varotteli, että on kiirettä ja jonoa (koska niillä muka ei ois...) että voi kestää kauan päätösten kanssa. Ja onhan ne kaikki kesälomillakin... eli koitetaan jaksaa venata vaan.... :p

Miuski
: hieno homma, mä laitan viestiä, jos luulet, ettei ois helpompi kaikille kertoa kerralla :D Kiitos avusta! :)

Sain pestyä kolme pientä mattoa :) En ala niitä ite ripustelemaan kuivumaan, joten hyvä syy laiskotella, kun ne jäi kuivumaan tonne pesupaikalle ;)

Nähdään taas!
 
Alkuperäinen kirjoittaja tömpsis;24092579:

Miuski
: hieno homma, mä laitan viestiä, jos luulet, ettei ois helpompi kaikille kertoa kerralla :D Kiitos avusta! :)
Ehdottomasti parempi on jokaista neuvoa erikseen. Kestoilu pitää sisällään niin monimuotoisesti eri tyylejä ja vaihtoehtoja, että haluan aina panostaa yksilötoiveisiin. Yksi haluaa edetä harsoilla ja villiksillä, toista miellyttävät vain pul-taskuvaipat, kolmas haluaa sisävaippoja kiinteillä imuilla ja päälle kuoret, ehkä fleeceä, ehkä pulia, ehkä villikset ja yksi haluaa vaippansa läpillä, toinen ilman, yksi jaksaa taitella imut, toinen tahtoo kompaktisti kaikki yhdessä systeemissä ja sitten pesuaineet joita voi käyttää ja materiaalien kirjoa... flanellia, bambua, mikrokuitua, hamppua, fleeceä, polyestermokkaa, kuivaliinaneulosta, coolmaxia, vohvelikangasta, pellavafroteeta, bambufroteeta, hamppumusliinia jne jne.... Tässä siis pointtini, haluan selvittää mitä kukin toivoo ja siitä sitten lähdetään avaamaan vyyhtiä :)
 
Sain äitiyspäivä/vanhempainraha päätöksen postissa ja en ole varma paljonko sitä rahaa nyt tulee. Onko se päätöksessä mainittu summa jo se josta verot vähennetty vai vieläkö siitä veroja lähtee??? Täytynee varmaan Kelaan soitella kun en ymmärrä enkä muista enää miten edellisen kerran oli. Miks ei voida kirjoittaa niin että ymmärtää tämmönenkin maalainen..

Minun mies on lähdössä mukaan synnytykseen jahka sen aika tulee.

Jaa masun kanssa kauneimmillaan...no päivät vaihtelee. Onhan se kiva kun ei ole vatsamakkaroita :LOL:

Tänään olin kaupungilla helteessä, kylläpä nyt väsyttää. Saas nähä kuinka nukuttaa ens yönä, varmaan jalkoja pakottaa kun koko päivän ollu jaloillaan. Toivottavasti kuumuudelta sais nukutuksi, viime yönä nukuin kuin tukki, ei peittoo ollenkaan ja ikkuna auki!

30+5
 
Lepääjille kovasti tsemppiä!! Toivottavasti saatte pötkötellä hyvän tovin, vaikka se tylsää onkin, mutta vauvat saisivat vielä kasvaa =)

Samoin Jeenille tsemppiä punktioon!

Sairaalakassista en ole vielä miettinyt saati pakannut. Siellä häntäpäässä kun ollaan kuiteskin, niin en usko vielä tarviivan niitä :D Mutta otan mukaan shamppon, saippuan, hammaspesuvälineet, laturin puhelimelle sen lisäksi, kameran. Mies tuo sitten kotiinlähtöpäivänä vaatteet molemmille ja kaukalon. Vaatteet katson vauvalle valmiiksi kaappiin ja mulle se osaa tuoda vaatteita sen mukaan mitä pyydän.

Synnytyksestä Mies ei ilmeisesti tule mukaan, kun tuskin saadaan esikoiselle siihen hätään hoitajaa. Mutta olen jo siihen valmistautunut ja hyvillä mielin menossa. Kivunlievitystä haluan ehdottomasti, viimeksi sain epiduraalin ja se oli kuin taivas :D Kivut hävis kokonaan. Samalla haluan mennä nyttenkin, jos ehtii vaan saada sen.

Nukkuminen on parina viime yönä ollut hankalaa, kuuma on. Samoin muukin olo on ollut hankala tällä viikolla, jotenkin todella raskas olo, väsyttää vaan koko ajan. Varmaan nämä helteet tekee. Vielä mä töissä olen, tosin täytyy välillä huilia siellä. Katsotaan kuin pitkään jaksaa olla, vielä kuukausi olisi työsopimusta jäljellä.

Neuvolassa kävin aamulla. Jäi vähän huono fiilis koko käynnistä, osasi jotenkin masentaa se terkka. Kaikki oli hyvin, oma painokin oli pudonnut 500g viime kerrasta. Siitä sanoi vähän ilkeästi töksäyttäen että onneksi sinä itse et ole kasvanut :headwall: Ja mulla on nyt paino samoissa lukemissa, kuin esikoista odottaessa tässä vaiheessa, jolloin sanottiin että ihan normaalia painonnousua. Sokereista sanoi että hyvin on pysyneet rajojen alla, että vaikka sulla nyt rd on, niin omaakin insuliinintuotantoa vielä... Mä jäin jotenkin haavi auki vaan, kun viimeksi sanottiin ettei mulla vielä ole rd:tä, että vasta seurataan sokereita ja sitten se diagnoosi arvojen ollessa suuria. Ja koko käynti oli vaan 20 min, vähän kiireen maku jäi. Itsekseni mietin, että onneksi se terkka vaihtuu, kun siirrytään lasten neuvolan puolelle.

Niin ja vauvan tarvikkeista vielä. Vaatteita olen pessyt, mutta en ole järkännyt niitä kaappiin kokojen mukaan vielä. Kaikki pieni hoitotarvike on hankkimatta vielä, sis. vaipat, tutit, tuttipullot (imetys ei sujunut esikoisen kohdalla, jotenkin jo suhtaudun niin ettei nyttenkään, kokeilen kuitenkin). Rattaiden kankaat pitäis irrotella ja pestä, on niin likaiset esikoisen jäljiltä. Mutta ehkä mä odotan vielä noiden vauvan tavaroiden laittamisen kanssa vielä, kun meillä juuri keittiöremontti meneillään. Pölyä joka paikassa keittiössä, toivottavasti viikon päästä ois homma hanskassa jo! Tosin muutama kaapin ovi jäi jälkitoimitukseen, samoin uusi laminaattitaso, joten ne odottaa ainakin vielä heinäkuun puoleen väliin. MUtta sais nuo sähköhommat ja kaakelit seinään ensi viikolla.. Seinien maalauskin jää odottamaan vielä muutamaksi viikoksi. Meinasin maalata keittiön, eteisen ja meidän makkarin ja olohuoneen tapetoida, kunhan loppuu työt.

Nessu ja pieni 27+0
 
Viimeksi muokattu:
Olipas tullut rutkasti tekstiä tällä viikolla! On ollut niin kiire viikko taas töissä, että en ole koko viikkoon ehtinyt lukemaan, nytkin hätäisesti vain kävin jutut läpi.

Eilen tuli käytyä taas työn puolesta reissussa ja ajamista kertyi sen 650 km, mutta eipä onneksi vielä ainakaan tuo autolla ajelu aiheuta sen kummempia "tuntemuksia". Muutenkin tuli eilen 16 tuntinen työpäivä ja sen kyllä tuntee vielä tänäänkin. Onneksi huominen on lomapäivä eli mun työviikko olisi nyt sitten tässä. :) Neljä viikkoa enää äitiysloman alkuun.

Muutenkin täytyy/saa edelleen todeta, että olo on mitä mainioin ja muusta kuin tuosta masusta en edes huomaa raskaana olevanikaan. Kaikki hyvin siis täällä.

Tsemppiä kuitenkin kaikille kivuista kärsiville ja varsinkin Huldikselle!

Hankinnat on kyllä ihan vaiheessa, esikoisesta myytiin lähes kaikki, joten ostettavaa riittää.. Ja nyt ei yksinkertaisesti ole kerennyt käydä tuon työn vuoksi edes ostoksilla. Ihan turvakaukalosta ja pinnasängyn patjasta alkaen pitäisi kaikkea ostaa, mutta jos vaikka ensi viikonloppuna kerkeäisi. Tuleva viikonloppu menee yläkertaa tapetoidessa, jotta saadaan vihdoin esikoinen muutettua sinne. Sitten alan panostamaan alakerran vauvan huoneeseen. :)

Nukkuminen
luonnistuu edelleen varsin hyvin, tokihan pikkuinen myllää masussa välillä aamuyöstä oikein urakalla, mutta unettomuutta tai muita uniongelmia ei ole onneksi vielä esiintynyt. Toisin on varmaan sit, kun vauva syntyy.. : /

Mies tulee toki synnytykseen mukaan ja esikoinen yritetään saada sitten mummun luoksi hoitoon siksi aikaa. Äitini tosin on työelämässä vielä, joten saas nyt sitten nähdä, miten saadaan esikoisen hoito järjestymään, mutta eiköhän se jollakin tapaa onnistu.

Nyt täytyy lähteä kyllä unten maille, kun ramasee niin kovasti. :)

Raisu 30+5
 
Hyvää Heinäkuista huomenta kaikille! Täällä on ilma ihan jäätävnä painostava, mittari näyttää 30 astetta jo nyt. Vettä tulee kuuroina ja ukkonen jyrähtelee vähän kauempana:) Ei kyllä ilmaa viilennä. Hiki valuu kokoajan ja aah, niin ihana turvotus on ilmestynyt sormiin ja naamaan:(

Meidän isäntä tuntuu olevan niin kiireinen töittensä kanssa, että sille sanoin tossa aikasemmin, ettei taida keretä synnytkseenkään keretä tulemaan, mistä loukkaantu kyllä vähän. Hän inhoo sairaaloita ylikaiken ja ei tule sinne edes mieluusti lääkäreihin, ellei ole pakko. Mut joo synnytykseen kyllä tulee. On ollut muidenkin synnytksessä.

Mahasta sen verran, että oma olo rupee olemaan kyllä tukala, mutta kiva kun ei mahamakkarat näy, kun on tiukkaa tavaraa nyt:) Parhaan ystävänä mies sano juhannuksena, kun vedimme vaatteeita päälle ja olimme lähdössä ravintolaan, että kyllä toi sun maha on hyvännäköinen :) ( miehellä ei ole omia lapsia ollenkaan) Pelkäänpä, että maha palautuminen ei onnistu ihan niin helposti kun tätä ikää on tullut? Vanhimmainen tytöistä on sitä mieltä, että mun pitäs pukeutua vaan tiukkoihin vaatteisiin, mihin sanoin, että olen vähän isompi kokoinen kun neiti itse. Se haluaa, että äiti on nuorekas:)
 
R-M
Mä ainakin oon masustani niiiin ylpee ja tunnen itteni ihan kivannäköseks kumpuni kanssa. :) Toki asiaa auttaa se ettei painonnousu vielä näy juurikaan muualla kuin tossa mahassa ja siitä oonkin saanut kuulla kommentteja ja kehuja. Enhän mä ennen raskauttakaan ollu mikään laiha rimpula, bmi25 eli semmonen tavallisen "pehmeä", kuten itteeni kuvailin sillon. ;) Vähän lylleröks tunsin itteni kyllä eilen, kun miehen ja koiran kanssa käytiin lähikaupassa ja mun matka taittu melko hitaasti taas kun supisteli kovemmassa vauhissa ja jos vähänkin oli mäkeä. Pakko se vaan on vähän ees liikkua vaikka hidastempoista onkin, ei sitä haluais kahta kuukautta vaan sohvalla maata.

Mies tulee synnytykseen mukaan, se on ollu ihan päivänselvää heti alusta alkaen. Ei jäis mistään hinnasta ees pois. Kunhan ei vaan mee pyörtymään tms! :D

Hankintoja tehtävä vielä jonkinverran, mm. pinnikseen reunapehmusteet ja patja, hoitoalusta, imetysliivit + suojia, sadesuojus vaunuihin.. Vaunut (käyttövaunut & partsivaunut), pinnasänky, sitteri, tuttipullot, amme, vaatteet ja kestovaipat onkin jo odottamassa käyttäjäänsä. :)

Tänään joutuikin heräämään tavallista paaaaljon aiemmin, kun tuo pikkusiskopuoli (2v) tuli puolen seittämän aikaan hoitoon. Taidetaan lähteä leikkipuistoon kunhan tuo mies sais aamupalansa syötyä..

R-M & Eemeli :heart: 30+4
 

Yhteistyössä