Heinäkuun hellemasut 2012 - MAALISKUU

~ HEINÄKUUN HELLEMASUT 2012 - MAALISKUU ~



Nimimerkki / ikä / monesko lapsi / synnytyssairaala / tyttö- vai poikaolo

25.6.
Jebbis / 25v / ensimmäinen / KSKS / POIKALUPAUS

26.6.
U2 / 33v / kuudes / TYKS

27.6.
Puppa / 29v / toinen / OYS / POIKALUPAUS
Morning Butterfly / 27v / ensimmäinen / TYKS / TYTTÖLUPAUS
Vilhelmiina78 / 33v / ensimmäinen / OYS / POIKALUPAUS

28.6.
RääkkyväRöttelö / 25v / kolmas / KYS

30.6.
Lavelyn / 25v / toinen / TYKS
Tipetsu / 27v / ensimmäinen / KYS / poikaolo
Jenhy / 25v / kolmas / SeKS

1.7.
SuperMario / 34v / kolmas / NKL
nipsu83 / 28v / ensimmäinen / OYS / TYTTÖLUPAUS
MySweetBaby / 19v / ensimmäinen / KYS / POIKALUPAUS
jannette / 34v / toinen / PS / POIKALUPAUS


2.7.
Keskeneräinen / 38 v/ kolmas / MKS / tyttöolo
Haltia / 27v / toinen / Kät / tyttöolo
Vagabond / 30v / ensimmäinen / EKKS
Silly / 31v / toinen / JS / TYTTÖLUPAUS
1nainen / 30v / ensimmäinen / Kät / tyttöolo
LaraT/ 20v / ensimmäinen / KOS / TYTTÖLUPAUS
mamma84 / 27v / viides / SeKS

3.7.
Cristall / 22v / toinen / Kät
Brita / 31v / ensimmäinen / VKS / poikaolo
Nipsuli91 / 20v / toinen / MHSO
Caratia / ? / toinen / Kät
Mäkki / 26v / ensimmäinen / TAYS / poikaolo

4.7.
Zophisticated / 31v / kuudes /SatKS
Nandel / 32v / kolmas / JS /TYTTÖLUPAUS
Lily08 / 24v / toinen / OYS / TYTTÖLUPAUS
Milla+2011 / 22v / ensimmäinen / TYKS /POIKALUPAUS
Maanu / 30v / ensimmäinen / LS / TYTTÖLUPAUS
kati-81 / 31 v / ensimmäinen / NKL / POIKALUPAUS

5.7.
-Daniella / 23v / kolmas / TYKS
Manda86 / 25v / ensimmäinen / NKL/Kät
Tiuh / 22v / ensimmäinen / KOKS / POIKALUPAUS
Stereo / 24v / ensimmäinen / ? / poikaolo
Ullis / 29v / toinen / KOKS / POIKALUPAUS
Jonsu87 / 24v / kolmas / LS / POIKALUPAUS
Heinäkuu2012 / 32v / ensimmäinen / TYKS

6.7.
huisp / 39v / kolmas / TYKS /POIKALUPAUS
Mayu / 23v / ensimmäinen / PKKS
LA2012 / 28v / toinen / K-HKS
Merywind / 21v / ensimmäinen / ?
Si88 / 23v / kolmas / SeKS / POIKALUPAUS
älli79 / 32v / toinen / TAYS / tyttöolo
Maisa90/ 21v / ensimmäinen / PHKS / POIKALUPAUS
hupsukka / 34v / neljäs / MKS
Aubrey / 20v / ensimmäinen / NKL / tyttöolo
Inara / 27v / ensimmäinen / ulkomailla, USA

7.7.
Tilke / 31v / toinen / NKL
Helteinen Masu / 35V / toinen / TAYS / tyttöolo
kolmannen haaveilija / 29v / kolmas / HYS / TYTTÖLUPAUS
mileh/ 32 / kolmas / JS / POIKALUPAUS

8.7.
Moonriver / 34v / ensimmäinen / PHKS
danuli79 / 32v / toinen / NKL
Hippuliina / 27v / neljäs / TYKS / TYTTÖLUPAUS
noola / 22v / ensimmäinen / SatKS / POIKALUPAUS
SweetDream / 34v / kolmas / ?

9.7.
Areev / 28v / ensimmäinen / TYKS / TYTTÖLUPAUS
hertta_g / 31v / ensimmäinen / JS
Pepi / 27v / ensimmäinen / NKL / TYTTÖLUPAUS

10.7.
masuylläri / 24v / toinen / kotona / tyttöolo
Tyttönen87 / 24v / ensimmäinen / NKL / TYTTÖLUPAUS
kuures / 33v / kuudes / ? / POIKALUPAUS
SiinaS / 29v / toinen / SatKS

11.7.
PieniTytönTylleröinen / 26v / kolmas / TAYS / POIKALUPAUS
Vinke / 34v / ensimmäinen / OYS
sopaka / 24v / ensimmäinen / EKKS
Tringa / ? / toinen / ?

12.7.
JA82 / 30v / neljäs / LS / TYTTÖLUPAUS
Maijamehi / 30v / kolmas / SatKS
Pikku-Hilkka / 33v / toinen / K-SKS / poikaolo

13.7.
Alisa77 / 34v / toinen / ?
Marisah / 25v / ensimmäinen / Kät

14.7.
ninnax /31v / neljäs / KOKS / POIKALUPAUS
Trean2012 / 35v / kolmas / TYKS / TYTTÖLUPAUS

15.7.
hNNa / 30 / toinen / Kät tai NKL
Kuurupiilo / 23 / ensimmäinen / TYKS / POIKALUPAUS
SEE / 31v / kolmas / KOKS / TYTTÖLUPAUS
NuttyKitty / 27v / ensimmäinen / NKL / POIKALUPAUS
Netta / 22v / ensimmäinen / TYKS
pampula80 / 31v / toinen / TAYS / POIKALUPAUS

16.7.
Mirella_36/ 36v / kolmas / VKS / tyttöolo
brooke / 26v / toinen / TAYS / poikaolo
Kati82 / 29v / kolmas / NKL
PikkuEmma / 35v / neljäs / TAYS
Johanna26 / 26v / ensimmäinen / EKKS
Rva79 / 33v / ensimmäinen / TAYS
annales / 31v / toinen / KSKS
Hiiha / 25v / ensimmäinen / TAYS

17.7.
Klaava K / 34v / kolmas / Kät
jaana25 / 29v / neljäs / KYS / POIKALUPAUS
Jansu- / 21v / ensimmäinen / LKS
helena85 / 26v / ensimmäinen / OYS / POIKALUPAUS
Bim82 / 29v / neljäs / Oys
mirssu / 21v / ensimmäinen / KOKS / TYTTÖLUPAUS
Rubia / 27v / toinen / NKL / POIKALUPAUS

18.7.
Mirkelo / 22v / toinen / TAYS
Kaarnikka / 24 v / ensimmäinen / ?
pojanaiti / 39v / toinen / KSKS

19.7.
Kuume / 29v / toinen / TAYS
Tiitulainen / 22v / toinen / KYS
Susseli90 / 21v / ensimmäinen / TYKS

20.7.
mami2010 / 25v / toinen / OYS / TYTTÖLUPAUS
Kattiina / 26v / toinen / MKS / POIKALUPAUS
Kökkönen / 24v / toinen / NKL
jaanamaria/ 27v/ ensimmäinen / Kät/ H (haikaranpesää toivotaan)
manteli83 / 29v / ensimmäinen /TYKS /

21.7.
Tuttava1985 / 26v / ensimmäinen / K-SKS
aramsamsaa / 33v / kolmas / SatKS
MMurmeli / 22v / ensimmäinen / K-SKS
heinävauva/ 28 v/ toinen /
Tiisu_ / 33v / kolmas / TYKS

22.7.
Astral / 30v / neljäs / ? / POIKALUPAUS
huppi / 30v / ensimmäinen / NKL
Bobble / 31v / kolmas / KOKS


23.7.
wallaroo / 30v / ensimmäinen / TAYS
neito / 27v / toinen / ? / poikaolo
Minityyppi / 25v / ensimmäinen / TYKS /POIKALUPAUS

24.7.
onona / 29v / neljäs / JS
katza78 / kolmas / HYS
m-a-y / 23v / ensimmäinen / K-SKS / POIKALUPAUS
Amalia80 / 31 / neljäs / K-SKS

25.7.
Sötnos / ? / toinen / NKL
pikkuesko / 30v / toinen / JS
Omena 85 / 27v / ensimmäinen / MKS
Bebel / 39v / toinen / ? / POIKALUPAUS

26.7.
Sancho / 24v / ensimmäinen / KÄT

27.7.
Nennu_87 / 24v / ensimmäinen / OYS / tyttöolo
jag78 / 33v / kolmas / OYS

28.7.
penni3 / 28v / ensimmäinen / TYKS
Selia / 26v / ensimmäinen / ?

29.7.
Misti / 33v / toinen / NKL
annukka_ / 29v / ensimmäinen / TYKS
santski / 28v / ensimmäinen / TAYS
Juuli-Luuli / 29v / ensimmäinen / KYS / TYTTÖLUPAUS
handed / 30v / ensimmäinen / TYTTÖLUPAUS
ssc70 / 41v / toinen / NKL / POIKALUPAUS
jjanni / 20v/ ensimmäinen / KOKS
JenniAa/ 24v / ensimmäinen / TAYS / POIKALUPAUS

30.7.
Siiseli84 / 27v / neljäs / HYS / POIKALUPAUS
Uusihanuus / 36v / kolmas / ?
Kärppy / 26v / ensimmäinen / KYS / TYTTÖLUPAUS
Hansman / 35v / ensimmäinen / ulkomailla, USA / POIKALUPAUS
RauRau / 28v / ensimmäinen / SeKS / tyttöolo

31.7.
VanillaNinja / 26v / ensimmäinen / KOKS
Hensku85 / 26v / ensimmäinen / OAS / TYTTÖLUPAUS
ludmilla / 24v / toinen / SeKS
Haave 2010 / 45v / neljäs (1.yht) / PKKS / TYTTÖLUPAUS
Bom / 33v / kolmas / KOS


Eräpäivää ei vielä tiedossa
Hellas / ? / ? / ?
PikkuHyypiö / 26v / ensimmäinen / KYS
Mona78 / 33v / toinen / ?
Jenkku87 / 24v / ensimmäinen / LS
Jonsku87 / 25 v / neljäs / LKS


33 POIKALUPAUSTA

22 TYTTÖLUPAUSTA





:hug:
Moonchaser
ipna
Kuume82
rontti1
celinee
KaikkeaSitäKuulee!
duello
Hannahi1
Neljäs?
Minnuska78




Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet:

EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
JS = Jorvin sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS = Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson keskusairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät, KOS = Kätilöopisto
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
MHSO = Malmin terveydenhuoltoalue/Pietarsaari
NKL = Naistenklinikka
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
PS = Porvoon sairaala
RAS = Raahen aluesairaala
SAS = Salon aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS = Ålands centralsjukhus


Edelliset keskustelut

Marraskuu

Joulukuu

Tammikuu

Helmikuu
 
Viimeksi muokattu:
MySweetBaby: jopas oli masu kasvanut kuukaudessa :).

Itse en kyllä aio ottaa masukuvia, ei edes masuni ole valokuvauksellinen. Nyt tuntuu että töissä jotkut katselevat masuani "sillä silmällä", enkä ole heille siis sanonut olevani pieniin päin. :) Kai aika hoitaa sen ilmoittamisen sitte.

SiinaS 21+3
 
  • Tykkää
Reactions: MySweetBaby
Ihanaa uusi kuukausi ja uusi pino taas! Niin se kesä lähestyy. Toisaalta toivoo että viikot menis nopeasti eteenpäin mutta toisaalta ajattelee että viikot vierii liian nopeaa eikä ehdi valmistautua. Töissä mietin vain että miten pitkä aika on äitiyslomaan. Ei siis enää oikein nappais. Mutta sitten mietin sitäkin, että olen kauan pois ja täytyisi vielä nauttia työnteosta ennen kotiin jäämistä. Ristiriitaisia tunteita siis..

Onona Täällä myös tuntuu ulkosynnyttimet turvonneelta ja hieman aralta. Myös pientä paineentunnetta tuntuu välillä alapäässä. Asia on mietityttänyt minuakin jonkin verran. Lienee nuo alapään muutokset kuitenkin ihan normaaleja. Ensimmäisessä raskaudessa ei vain minulla ollut tämmöistä.
Kurjaa että teillä on neuvolakäyntejä noin harvoin. Käytännöt ovat niin erilaisia paikkakunnittain. Minusta käytännöt pitäisi yhtenäistää niin, että kaikilla olisi käynnit aina tietyillä viikoilla. Itse olen käynyt jo 3 kertaa neuvolassa ja yhden kerran lääkärineuvolassa. Tähän vielä ultrat päälle. Seuraavan käynti on lääkärineuvola 20.3.

Aurinkoista päivänjatkoa kaikille mahankasvattelijoille!

puppa 23+3
 
puppa tosi kurjalle tuntuu kyllä nuo vähäiset neuvolakäynnit. ei siinä sen puoleen et oisin kipeä et tarvisin vaan ihan normi tarkastukset ois ihan kiva... Mullahan tää muksu on jo neljäs että sillai kaikki on liiankin tuttua jo mutta esim tuo turvotuksen olo tuolla alapäässä ja se paine niin muistelin tuossa et olikohan mulla kuitenkin kolmosesta tuota ja jouduin sen takia jäämään pois töistä jo kokonaan...kauhee.. mulla se tuntuu välillä melko pahalle varsinkin kun menee kyykkyyn. välillä siis tuntuu ihan kuin sieltä poksahtas joku pihalle XD noh josko nyt ei kumminkaan :D
noh täytyy kysästä sitte kun ja jos tuonne neuvolaan joskus pääsee....
tai vaikka jos kätilö osasi ultrassa perjantaina valaista asiaa! eihän tässä nyt enää voi muistaa noita edellisiä raskausajan vaivoja XD

aurinko paistaa aivan ihanasti :) se piristää päivää kyllä mukavasti :) ihana kun kesä tulee!
 
Tuolta edellisistä ketjuista puuttuu helmikuun-ketju... :)
Voiku teillä on jo kunnon pötsit, mulla vasta kohtu noussut niin, että kun selällään makaa niin erottuu ihan selvästi. Ja tästäpä olenkin edelleen huolissani, onko se normaalin kokonen yms... ja miten se vauva muka mahtuu niin pienessä tilassa olemaan... :whistle: Nyt huomaa taas kotona, että rakenneultra lähenee, mulla alkanut huomattavasti pinna kiristyä, jonka mieskin on pistänyt merkille. Viime ultran jälkeen mies sano, että on eroa kun päivällä ja yöllä minussa ennen ja jälkeen ultran. Mutta, mua ahistaa koko ultra, entä jos ei kaikki olekaan kunnossa, meidän kohdalle käy kuitenkin jotain... tällästä mä pyörittelen päivittäin päässäni :headwall: noh, toisaalta onneks enää muutama päivä ja sit se ois ohi, oli uutiset mitä tahansa... Yks mun tuttu, jota en oo nähny sitten kouluvuosien, kysykin multa kun kerroin olevani raskaana, että onhan ihan iloinen asia. Se varmaan ajatteli, ettei oo toivottu yms, kun en vielä osaa kauheasti iloita ja nauttia asiasta, ennen kun on rakenneultra takana. Ja todellakin on toivottu... Se siitä avautumisesta :D Ihana ilma tuolla ulkona, nyt kun oon oksennus/mahataudista selvinny niin pakko päästä ulos... Mukavaa viikonloppua kaikille =)

m-a-y+toukka 19+4
 
  • Tykkää
Reactions: MySweetBaby
onona: Minäkin espoolaisena kummastelin alkuun harvoja neuvolakäyntejä. Ekan ja tokan käynnin välissä oli tosi pitkä tauko, mutta nyt vaikuttaisi siltä, että pääsen neuvolaan kerran kuussa mikä on ainakin minusta ihan sopiva tahti.

Eilen oli neuvola ja siellä kaikki hienosti. Painoa ei vieläkään ole tullut yhtään vaan se on ekasta neuvolakäynnistä laskenut noin kilon. Kuten m-a-y pohdin minäkin, että missä se tyyppi mahtaa kasvaa, kun masuni ei juurikaan ole kasvanut. Ulkopuolinen tuskin huomaa minun olevan raskaana.
Seuraava neuvola on kuun lopussa ja se onkin sitten eka lääkärikäynti.

Joku kirjoitti sisarusten nimiehdotuksista tulevalle vauvalle. Meidän kuopus antoi myös oman ehdotuksensa, kun kuuli vauvan olevan tulossa. Ehdotus oli Liru :)

Aurinkoista viikonloppua kaikille!

Nandel 22+3
 
Heipä hei ja kiitos uudesta pinosta!

Aivan mahtava ilma aloittaa viikon loman. :) Muutoinkin mahtava aamu ollut.

Pikapäivitys eli lähinnä omaa napaa:
Pikkuinen ollut masussa aika hissukseen useamman päivän. Välistä luulen jotain tunteneeni mutta vähän ahdistaa kun ei tiedä mitä tuolla tapahtuu. Onneksi maanantaina neuvola. Muuten olo on hyvä, mitä nyt selkä ja lonkat oikuttelee kun viikolla tuli käveltyä normaalia enemmän ja eilen tuli 3h siivottua ettei lomalla tartte. :D
Lomalla ois tarkoitus ottaa vaan iisisti ja nauttia keleistä. Niin ja jos ei mitään flunssaa pukkaa niin pääsen katsomaan kaverin pieniä kaksostyttöjä :heart:

Oikein mukavaa viikonloppua kaikille!

Omena ja Napoleon 19+3
 
Huh, kylläpä aikani sekoilin tuon helmikuun ketjun linkittämisen kanssa, mutta siellä se nyt on! :D Kiitos m-a-y kun huomautit! :)

Kiitos myös masukehuista kaikille! :D Ei hirveästi oo vielä teiltä muilta tullut noita kuvia, höh. :( Mutta ononalla on ainakin ihana masu ! :heart: Tosi nätin muotoinen. :) Ja samoin U2, aivan ihana masu!! :heart:
 
Moikkis!

Taas on hetki vierähtäny kun viimeks kirjotin tänne (käyn kyllä joka päviä täällä kattelemassa) :saint: Uskomatonta miten aika menee eteenpäin nopee, onko mahollista että paripäivää alle neljä kuukautta laskettuun aikaan ?!?!? :O :D huh!

Eilen olikin neuvola taas ja nukuttiin pommiin :D Muta onneks oltiin vaan 10min myöhässä :)
Sokerit on nyt joka kerta ollu ++ pissassa ja oonki sen takia käynyt sokerirasituksessa kolme (!!!) kertaa :| NOT FUN !!!! Mutta aina on ollut arvot hyvät! Vähänkö sapettaa jos joudun juosta siellä monta kertaa vaan että mulla tulee pissaan heti läpi noi sokerit... Onneks neukkutäti sano että kun just viimeviikolla olin rasituksessa niin ei noitten pissasokerien takia tarttee lähtee käymään! :)
Hemoglobiini oli oikeen hyvä, eikä laskenut ollenkaan. Otettiin ekaa kertaa sf-mitta ja se oli 20, vähän keskikäyrää ylempänä.
Kun alettiin ottamaan sydän ääniä tuli pikkuselle hikka, eikä niitten kuuntelusta tullut yhtään mitään kun kokoajan paukahteli :D :LOL: Kuunneltiin myöhemmin uudestaan ja luvuiksi tuli 140-150!
Painoa oli tullut 210g/viikko, eli neukkutädin sanoin, hyvin maltillisesti!

Kelan paperit sain ja nyt me pohditaan otetaanko äitiyspakkaus vaiko se raha. Omasta mielestä ne tän vuoden pakkauksen vaatteet ei oo oikeen mun mieleisiä tai tyttömäisiä ja mulla on jo sellanen makuupussi ja toppahaalari.

Ihanaa kevään odotusta kaikille

LaraT ja Puputupuna 22+5 :heart:

Ainii ja mäki voisin laittaa masukuvan

katso liitettä 15382
 
missä teillä on vakuutukset? se vauvan?

Eli onko teillä kaikki vakuutukset samassa? kun meillä on tyttöjen ja kotivakuutus turvassa,ja miehellä omia auto vakuutuksia taas toisaalla,niin aateltiin et jos ne siirtäis kaikki samaan...mutta missä yhtiöllä hyvät vauvavakuutukset?

Mä en niistä juurikaan ymmärrä...mies saa sit hoitaa ne hommat,mut pianhan se pitäis jo ottaa,viim.3kk:tta ennen LA:TA
 
  • Tykkää
Reactions: Mayu
Jospa minäkin näin aurinkoisen lauantain kunniaksi otan ja kirjoittelen omaa napaa.

Masu on kuulemma kahdessa viikossa kasvanut selvästi, kuulin kun käytiin kylässä tänään. Itse sitä ei ole niin kovasti huomannut. Kyllähän sitä töissä kuulee kaikenlaista kommenttia miehiltä, edelleen olen lempinimeltä "pallomaha" ja kuulemma nyt on hyvä sanoa kun se näkyy niin selvästi. Pitää huomenna aamulla ottaa kuva ja muistaa laittaa se tänne.

Miltä se tuntuu kun vaavilla on hikka?

Minä tunnen potkut jo käteenkin ja tänään makoillessani sohvalla näin ne silmällä kun potki juuri tuohon keskelle :D.

Mulla on ollut tähän saakka neuvola joka kuukausi, ja neuvolalääkäri oli rv 9. Yhteen ylimääräiseen ultraan pääsin maanantaina kun pyysin, halusin nähdä mitä vaavi tekee. Pyöri ympäri sivuttain ja pysähtyi antamaan potkun tomerasti molemmilla jaloillaan ja taas pyörähti ympäri. Neuvolatäti ei saanut otettua kuvaa vaikka yritti. Millään ei malttaisi odottaa rakenneultraa. Syke oli edelleen 160 että lujaa se jumpsutti.

Painoa on tullut 200g viikkoa kohti ja vielä ei ainakaan ole mitään himoja tullut. Saa nyt nähdä kuinka käy kun puoliväli ohittuu.

RauRau ja pörriäinen 18+5
 
Moikka! Onpas täällä nyt paljon masukuvia! Täällä on myös iso maha..pikkuinen potkii paljon joka päivä,ja se on kyllä mukavaa,ei tarvi huolestua että onko siellä kaikki hyvin..lapsi sai taas lisää vaatteita kirppikseltä,ja helisevän Hello Kitty-pehmolelun.. =) Isoäitikin on ihan innoissaan -ja välillä huolissaankin -musta ja vauvasta.Että syönkö tarpeeksi monipuolisesti (en syö lihaa,ja hemoglobiinia pitäis saada nostettua.Viimeksi 109).Ostaa mulle rautamehuja ja -tablettejakin vähistä rahoistaan. =)
Ja hei,tänään poksun RV 24! :wave:
P.S. Mun on pakko saada yks äitiyfarkkumekko nettikaupasta! säästän rahaa.. :$
 
nyt hiukkasen hirvittää....puoli viidestä asti on krampannu mahaa ja liikkuminen on melko tuskaista :( töissä vaan kitkuttelin parisen tuntia vaikka sattu niin maan perskeleesti :/
Kotosalla nyt ja olotila samainen ...ehkä hiukan helpompi kun töissä. Tässä pohdin et soittasko polille vai kattelisko vielä eteenpäin...mies yön töissä yllätysyllätys.

Kolmosesta oli samantyylinen kramppi ja silloin oli vielä kovempi ja ne oli supistuksia...ihan käyrille piirtyivät ja sain estolääkkeen mutta se oli rv 30 tienoilla... yön jouduin olla tarkkailussa ja täyslevossa ja kotiin pääsin sillä ehdolla että oon vuoteessa. onneks mies oli silloin lomautettuna... huoh.

noh kattellaan mitä tuleman pitää...täytyy vain toivoa parasta ja levätä, juuh näiden hulivilien kans :D

niin ja kiitokset masukehuista! mahtavia masuja kaikilla muillakin... :)
 
Hei,

Pitkästä aikaa kirjoittelen tänne julkiselle puolelle vaikka olen vähän teidänkin tarinoita seuraillut. :)

Ensimmäiseksi terkkuja rakenneultrasta joka oli tosin jo 22.2. Vauva vastasi viikkoa täydellisesti ja tyttöä sieltä meille lupailtiin.

Ihania masukuvia olette jaksaneet tänne laittaa! Minä naureskelen itse useana päivänä, että alan muistuttaa ihan sotanorsua mahani kanssa kun olen sen verran pieni kokoinen, että alkaa jo liikkuminen olla hankalaa. Tuntuu hyvältä huomata, että meitä on muitakin. :) Ensimmäisen neuvolan (vko 8) ja viikon 22 neuvolan välillä on minulla pompsahtanut paino 5kg. Tuntuu ihan hurjalta. Mielelläni kuulisin, miten teillä on paino noussut kun ei tuo neuvolantäti asiaa mitenkään kommentoinut?

Krampeista Minulla oli eilen neuvola ja valittelin siellä, että välillä sattuu vatsaan niin paljon ettei nukutuksi saa. Tuntuu sellainen jatkuva paine/kiristys ja aaltoilevasti se pahenee. Vatsa pingottuu tosi tiukaksi samalla. Itse siis ajattelin, että se on aivan normaalia. Kasvukipuja tai jotain.. Neuvolan terkkari laittoi minut suoraan jatkotutkimuksiin ja sairaslomalle muutamaksi päiväksi. Minulla ei ole ollut painetta alapäässä, mutta silti seuraavat nyt ainakin vielä ensi viikon loppuun asti kohdunkaulassa tapahtuvia muutoksia. Tekevät tutkimuksia myös tulehduksien varalle.

Kannattaa siis ottaa neuvolaan yhteyttä ja varmistaa, että kaikki on kunnossa!

Hyvää kevättä Hellemasut!
 

Yhteistyössä