Heinäkuun Hellemasut 2012 **HUHTIKUU**

HEINÄKUUN HELLEMASUT 2012 - **HUHTIKUU**



Nimimerkki / ikä / monesko lapsi / synnytyssairaala / tyttö- vai poikaolo

25.6.
Jebbis / 25v / ensimmäinen / KSKS / POIKALUPAUS
Sandrastiina/ 28v / ensimmäinen / ? / POIKALUPAUS

26.6.
U2 / 33v / kuudes / TYKS

27.6.
Puppa / 29v / toinen / OYS / POIKALUPAUS
Morning Butterfly / 27v / ensimmäinen / TYKS / TYTTÖLUPAUS
Vilhelmiina78 / 33v / ensimmäinen / OYS / POIKALUPAUS

28.6.
RääkkyväRöttelö / 25v / kolmas / KYS

30.6.
Lavelyn / 25v / toinen / TYKS
Tipetsu / 28v / ensimmäinen / KYS / poikaolo
Jenhy / 25v / kolmas / SeKS

1.7.
SuperMario / 34v / kolmas / NKL
nipsu83 / 28v / ensimmäinen / OYS / TYTTÖLUPAUS
MySweetBaby / 19v / ensimmäinen / KYS / POIKALUPAUS
jannette / 34v / toinen / PS / POIKALUPAUS
heinämasu / 25 / kolmas / KSKS / POIKALUPAUS


2.7.
Keskeneräinen / 38 v/ kolmas / MKS / tyttöolo
Haltia / 27v / toinen / Kät / tyttöolo
Vagabond / 31v / ensimmäinen / EKKS / tyttöolo
Silly / 31v / toinen / JS / TYTTÖLUPAUS
1nainen / 30v / ensimmäinen / Kät / tyttöolo
LaraT/ 21v / ensimmäinen / KOS / TYTTÖLUPAUS
mamma84 / 27v / viides / SeKS

3.7.
Cristall / 22v / toinen / Kät
Brita / 31v / ensimmäinen / VKS / poikaolo
Nipsuli91 / 20v / toinen / MHSO
Caratia / ? / toinen / Kät
Mäkki / 26v / ensimmäinen / TAYS / poikaolo

4.7.
Zophisticated / 31v / kuudes /SatKS
Nandel / 32v / kolmas / JS / TYTTÖLUPAUS
Lily08 / 24v / toinen / OYS / TYTTÖLUPAUS
Milla+2011 / 22v / ensimmäinen / TYKS / POIKALUPAUS
Maanu / 30v / ensimmäinen / LS / TYTTÖLUPAUS
kati-81 / 31 v / ensimmäinen / NKL / POIKALUPAUS
Tiuh / 23v / ensimmäinen / KOKS / POIKALUPAUS

5.7.
-Daniella / 23v / kolmas / TYKS
Manda86 / 25v / ensimmäinen / NKL/ Kät
Stereo / 24v / ensimmäinen / ? / poikaolo
Ullis / 29v / toinen / KOKS / POIKALUPAUS
Jonsu87 / 24v / kolmas / LS / POIKALUPAUS
Heinäkuu2012 / 32v / ensimmäinen / TYKS

6.7.
huisp / 39v / kolmas / TYKS / POIKALUPAUS
Mayu / 23v / ensimmäinen / PKKS
LA2012 / 28v / toinen / K-HKS
Merywind / 21v / ensimmäinen / ?
Si88 / 23v / kolmas / SeKS / POIKALUPAUS
älli79 / 32v / toinen / TAYS / TYTTÖLUPAUS
Maisa90/ 22v / ensimmäinen / PHKS / POIKALUPAUS
hupsukka / 34v / neljäs / MKS
Aubrey / 20v / ensimmäinen / NKL / tyttöolo
Inara / 27v / ensimmäinen / ulkomailla, USA

7.7.
Tilke / 31v / toinen / NKL
Helteinen Masu / 35V / toinen / TAYS / tyttöolo
kolmannen haaveilija / 29v / kolmas / HYS / TYTTÖLUPAUS
mileh/ 32 / kolmas / JS / POIKALUPAUS

8.7.
Moonriver / 34v / ensimmäinen / PHKS
danuli79 / 32v / toinen / NKL
Hippuliina / 27v / neljäs / TYKS / TYTTÖLUPAUS
noola / 22v / ensimmäinen / SatKS / POIKALUPAUS
SweetDream / 34v / kolmas / ?

9.7.
Areev / 28v / ensimmäinen / TYKS / TYTTÖLUPAUS
hertta_g / 31v / ensimmäinen / JS
Pepi / 27v / ensimmäinen / NKL / TYTTÖLUPAUS
TanjaSii / 25v / toinen / KYS / POIKALUPAUS

10.7.
masuylläri / 24v / toinen / kotona / tyttöolo
Tyttönen87 / 24v / ensimmäinen / NKL / TYTTÖLUPAUS
kuures / 33v / kuudes / ? / POIKALUPAUS
SiinaS / 29v / toinen / SatKS

11.7.
PieniTytönTylleröinen / 26v / kolmas / TAYS / POIKALUPAUS
Vinke / 34v / ensimmäinen / OYS
sopaka / 24v / ensimmäinen / EKKS
Tringa / ? / toinen / ?

12.7.
JA82 / 30v / neljäs / LS / TYTTÖLUPAUS rv20 / POIKALUPAUS rv29
Maijamehi / 30v / kolmas / SatKS
Pikku-Hilkka / 33v / toinen / K-SKS / poikaolo

13.7.
Alisa77 / 34v / toinen / ?
Marisah / 25v / ensimmäinen / Kät

14.7.
ninnax /31v / neljäs / KOKS / POIKALUPAUS
Trean2012 / 35v / kolmas / TYKS / TYTTÖLUPAUS
suskijaperhe / ? / neljäs / TAYS / POIKALUPAUS

15.7.
hNNa / 30 / toinen / Kät tai NKL
Kuurupiilo / 23 / ensimmäinen / TYKS / POIKALUPAUS
SEE / 31v / kolmas / KOKS / TYTTÖLUPAUS
NuttyKitty / 27v / ensimmäinen / NKL / POIKALUPAUS
Netta / 22v / ensimmäinen / TYKS
pampula80 / 31v / toinen / TAYS / POIKALUPAUS
funny87 / 24v / toinen / TAYS / POIKALUPAUS

16.7.
Mirella_36/ 36v / kolmas / VKS / tyttöolo
brooke / 26v / toinen / TAYS / TYTTÖLUPAUS
Kati82 / 29v / kolmas / NKL
PikkuEmma / 35v / neljäs / TAYS
Johanna26 / 26v / ensimmäinen / EKKS / TYTTÖarvaus :)
Rva79 / 33v / ensimmäinen / TAYS
annales / 31v / toinen / KSKS
Hiiha / 25v / ensimmäinen / TAYS

17.7.
Klaava K / 34v / kolmas / Kät
jaana25 / 29v / neljäs / KYS / POIKALUPAUS
Jansu- / 21v / ensimmäinen / LKS
helena85 / 26v / ensimmäinen / OYS / POIKALUPAUS
Bim82 / 29v / neljäs / Oys
mirssu / 21v / ensimmäinen / KOKS / TYTTÖLUPAUS
Rubia / 27v / toinen / NKL / POIKALUPAUS

18.7.
Mirkelo / 22v / toinen / TAYS
Kaarnikka / 24 v / ensimmäinen / ?
pojanaiti / 39v / toinen / KSKS

19.7.
Kuume / 29v / toinen / TAYS
Tiitulainen / 22v / toinen / KYS
Susseli90 / 21v / ensimmäinen / TYKS

20.7.
mami2010 / 25v / toinen / OYS / TYTTÖLUPAUS
Kattiina / 26v / toinen / MKS / POIKALUPAUS
Kökkönen / 24v / toinen / NKL
jaanamaria/ 27v/ ensimmäinen / Kät/H / POIKALUPAUS
manteli83 / 29v / ensimmäinen /TYKS /
Jenssi / 19v / ensimmäinen / Kät / POIKALUPAUS

21.7.
Tuttava1985 / 26v / ensimmäinen / K-SKS
aramsamsaa / 33v / kolmas / SatKS
MMurmeli / 22v / ensimmäinen / K-SKS
heinävauva/ 28 v/ toinen /
Tiisu_ / 33v / kolmas / TYKS

22.7.
Astral / 30v / neljäs / ? / POIKALUPAUS
huppi / 30v / ensimmäinen / NKL
Bobble / 31v / kolmas / KOKS


23.7.
wallaroo / 30v / ensimmäinen / TAYS
neito / 27v / toinen / ? / poikaolo
Minityyppi / 25v / ensimmäinen / TYKS / POIKALUPAUS

24.7.
onona / 29v / neljäs / JS / POIKALUPAUS
katza78 / kolmas / HYS
m-a-y / 23v / ensimmäinen / K-SKS / POIKALUPAUS
Amalia80 / 31 / neljäs / K-SKS

25.7.
Sötnos / ? / toinen / NKL
pikkuesko / 30v / toinen / JS
Omena 85 / 27v / ensimmäinen / MKS
Bebel / 39v / toinen / ? / POIKALUPAUS
Jenkku87 / 24v / ensimmäinen / LS

26.7.
Sancho / 24v / ensimmäinen / KÄT

27.7.
Nennu_87 / 24v / ensimmäinen / OYS / tyttöolo
jag78 / 33v / kolmas / OYS

28.7.
penni3 / 28v / ensimmäinen / TYKS
Selia / 26v / ensimmäinen / ?
Ruususuu/ 25 / kolmas / JS / POIKALUPAUS

29.7.
Misti / 33v / toinen / NKL
annukka_ / 29v / ensimmäinen / TYKS
santski / 28v / ensimmäinen / TAYS
Juuli-Luuli / 29v / ensimmäinen / KYS / TYTTÖLUPAUS
handed / 30v / ensimmäinen / JS / TYTTÖLUPAUS
ssc70 / 41v / toinen / NKL / POIKALUPAUS
jjanni / 20v/ ensimmäinen / KOKS
JenniAa/ 24v / ensimmäinen / TAYS / POIKALUPAUS

30.7.
Siiseli84 / 27v / neljäs / HYS / POIKALUPAUS
Uusihanuus / 36v / kolmas / ?
Kärppy / 26v / ensimmäinen / KYS / TYTTÖLUPAUS
Hansman / 35v / ensimmäinen / ulkomailla, USA / POIKALUPAUS
RauRau / 28v / ensimmäinen / SeKS / tyttöolo

31.7.
VanillaNinja / 26v / ensimmäinen / KOKS
Hensku85 / 26v / ensimmäinen / OAS / TYTTÖLUPAUS
ludmilla / 24v / toinen / SeKS
Haave 2010 / 45v / neljäs (1.yht) / PKKS / TYTTÖLUPAUS
Bom / 33v / kolmas / KOS


Eräpäivää ei vielä tiedossa
Hellas / ? / ? / ?
PikkuHyypiö / 26v / ensimmäinen / KYS
Mona78 / 33v / toinen / ?
Jonsku87 / 25 v / neljäs / LKS


43 POIKALUPAUSTA

24 TYTTÖLUPAUSTA


Menetyksen kohdanneet

:hug::hug:

Moonchaser
ipna
Kuume82
rontti1
celinee
KaikkeaSitäKuulee!
duello
Hannahi1
Neljäs?
Minnuska78




Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet:

EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
JS = Jorvin sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS = Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson keskusairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät, KOS = Kätilöopisto
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
MHSO = Malmin terveydenhuoltoalue/Pietarsaari
NKL = Naistenklinikka
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
PS = Porvoon sairaala
RAS = Raahen aluesairaala
SAS = Salon aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS = Ålands centralsjukhus


Edelliset keskustelut

Marraskuu http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2048469-heinakuun-hellemasut-2012-marraskuu/

Joulukuu http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2063279-heinakuun-hellemasut-2012-joulukuu/

Tammikuu http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2075944-heinakuun-hellemasut-2012-tammikuu/

Helmikuu http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2091660-heinakuun-hellemasut-2012-helmikuu/

Maaliskuu http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2105486-heinakuun-hellemasut-2012-maaliskuu/
 
Viimeksi muokattu:
Korkkaanpa minäkin nyt tämän pinon.

Pitkästä aikaa tänne puolelle kirjoittelen; maaliskuun pinoa en näköjään joutanut korkkaamaan ollenkaan. On ollut kaikenlaista muuta hommaa tässä, muistaakseni saatoinkin mainita, että muutettiin uuteen isompaan asuntoon ja sen lisäksi olen tässä viimeisen kuukauden aikana seminaarityön valmiiksi. Puuhaa on kyllä riittänyt:)

Odotuksessa puolestaan on ollut sellainen tasainen vaihe menossa, ettei oikein siitäkään oo ollut kauheasti kommentoitavaa. Masu kasvaa ja se on alkanut painaa! Anitan tukivyö on päässyt käyttöön :)
Viime viikolla kävin vihdoin siellä sokerirasituksessa, eikä kukaan ole perään tuloksista soitellut, joten siitä oletuksesta lähdetään, ettei niissä ollut mitään hälyyttävää. Mullahan siis esikoinen oli syntyessään yli sen 4,5kg eikä mua siinä raskaudessa rasitettu, joten nyt sitten automaattisesti "jouduin" tohon rasitukseen. Jännitin kovasti tota koetta, ja nyt on ihanaa, että se on ohi! Ens viikolla saan neuvolassa sitten kuulla arvot.

Äitiyspakkaus on näköjään tänään saapunut postiin :) Jee! Pääsen hypistelemään niitä pieniä vaatteita :heart:

Hankinnoista ootte täällä moneenkin otteeseen puhuneet, ja nyt mäkin sitten eilen listasin, että mitäs meidän nyt sitten pitääkään oikein hankkia, ja mun yllätyksekseni siitä listasta tulikin aika pitkä, vaikka olin siinä uskossa, että eihän me tarvita mitään, kun kaikki on esikoiselta säästetty.
Meidän tätyy siis investoida seisomalautaan ja tod.näk. myös hoitopöytään, koska muuton takia meidän tavarat ei ookkaan enää tietty samanlailla, eikä työpöytää voi enää käyttää hoitopöytänä, kun nyt siinä ihan oikeasti tehdään töitä :D
Lisäksi on kauhea kasa kaikkea pikkusälää, mitä pitää ostaa kuten esim. rintapumppu. Esikoisen aikaan mulla oli lainapumppu, jonka jouduin jo antamaan takaisin. Haluasin kyllä samanlaisen omaksi. Se oli se Philips Aventin käsikäyttöinen pumppu, ja tykkäsin siitä tosi paljon.

onona Kurjaa, että napa kipuilee! Tiedän suurin piirtein, miltä se tuntuu. Mulle tuli ekassa raskaudessa ihan pieni napatyrä (about mun pikkurillinpään kokoinen), ja kyllä sekin ihan tarpeeksi kipuili. Tyräksi tosin huomattiin vasta raskauden jälkeen. Nyt pelkäänkin, että mitä sille tapahtuu, kun tämä raskaus tästä etenee. Toivottavasti ei lähde suurentumaan enempää kuitenkaan. Tsemppiä oloihin! :)

Hauskaa viikkoa kaikille!

Lavelyn rv 27+3
 
Kiitos Maanu uudesta pinosta!

Tulin kommentoimaan tuota tutti-asiaa, josta puhuttiin maaliskuun ketjussa. Kannattaa sanoa siellä synnärillä, jos ei halua tuttia. Meillä kävi nimittäin niin, että oltiin päätetty, ettei tuttia anneta. Ekana yönä vauva oli hoitajilla (sektio)ja poika palasi yöreissulta tutti tiukasti suussa. Oli siis saanut yöllä tutin ja imi sitä niin posket lommolla, ettei raaskittu ottaa sitä enää pois. Mutta hyvät kokemukset jäi tuosta tutista. Ihan kivuttomasti luovuttiin puolitoista-vuotiaana.
 
kiitos uudesta pinosta!!!
mulle sais päivitella poikalupauksen kun kerkee :heart:

Lavelyn mulla joka raskaudessa napa ollut ulkoneva mutta ei kipeä. nyt se on sitten kipeä muidenkin edestä :( Todella kurjaa ja oonkin miettinyt että pitäsköhän mun hakea sittenkin tuota varhennettua mammalomaa tän takia..
Mullakin tuntuu kivut yltyvän mitä suuremmaksi maha kasvaa. ja kun masu on eteenpäin kasvava poikamasu eikä levenevä kuin viimeks ni sekin asiaan varmaan vaikuttaa...noh, täytyy vain sinnitellä. ei tässä muu auta!

nyt taas köllölleen...
 
Kiitoksia uudesta pinosta:)

Meillä viimeks ei neidille tuttia sairaalassa tarjottu, oppi kyllä tutin käyttöön kotosalla. Nyt oon vähän kahden vaiheilla et annanko tutin tälle tulokkaalle vaiko en, sen näkee sitten minkälaiselta pikkuinen vaikuttaa:)

Itselle alkoi huoli painaa kun toista päivää peräkkäin pää särkee, tossa jo oli hetken aikaa niin ettei päätä särkenyt. Lisäks kun on alkanut pientä turvotusta näkymään, niin heti tietysti epäilyt heräilee et onko raskausmyrkytys iskemässä päälle. Viime raskaudessa muistaakseni oli vähän siihen suuntaan viittaavia enteitä, mut ihan loppu raskaudesta vasta. Nyt on vaan sellainen neuvolatäti etten tiedä jaksanko häntä "vaivata" asiasta.

Maijamehi ja katkarapu rv 25+5
 
Meillä esikoinen ei aikanaan tuttia huolinut, joten päätös sen suhteen oli helppo. Taisi kyllä äiti sitten yöllä olla huvituttina, kun makuultani imetin ja siihen nukahdin. Maitobaari auki koko yön :D. Tuskin tällekään tuttia opetan, paitsi jos alkaa näyttää sieltä, että siellä suussa on jatkuvasti peukalo...

Muuten ei mitään erikoista omissa oloissa. Tasaista vaihetta mennään. ensi viikolla olisi sokerirasitus ja siitä viikon päästä nlalääkäri.

Ja mitäs, mulla on tän viikon jälkeen enää vaivaiset 5 viikkoa kesälomaan ja noistakin olen yhden lomalla ;).
 
Korkkaampas minäkin tämän huhtikuun pinon. Ei ole hetkeen tullut tänne puolelle kirjoiteltua vaikka seuraamassa olen välillä käynytkin.

Tsemppiä kaikista vaivoista kärsiville.

Täällä maha kasvaa ja sen huomaa töitä tehdessä puuskuttamisena. Mieskin sanoi tuossa eräänä päivänä, että olen nyt päässyt raskauden ähinä-vaiheeseen kun ähisen ja puhisen touhutessa. Hänestä se on hassua, minusta ei niinkään. Mutta hyvin täällä voidaan. Pientä kipuilua oli muutama viikko sitten mutta nyt kulkee taas askel kevyemmin.
Neuvolalääkärissä kävin muutama viikko sitten. Kaikki oli ok. Kohdunkaulan pituus oli 3cm, ulkosuu oli sormelle auki, sisäsuu kiinni. Kuulemma normaalitilanne uudelleensynnyttäjälle.
Tutti oli esikoisella käytössä ja aika tärkeä nukkuessa. Mietin aikanaan että miten hankala vieroituksesta tulee, mutta hyvin se sujui. En ole tuttiasiaa miettinyt vielä sen tarkemmin. Katsotaan miltä tuntuu kun lapsi maailmaan saadaan.

puppa 27+6
 
Viimeksi muokattu:
Kiitokset uudesta pinosta!!

Mullepa ei tulla tyttö- tai poikalupauksia päivittämään kun me ei sitä haluta etukäteen tietää. :)

Tuttiasiaa on täälläkin hieman mielessä pyöritelty mutta taidan sitten katsoa kun vaavi syntyy että miten tilanne menee. Hyvä jos pärjätään ilman, jos ei niin sitten ei. Pari tuttia olen jo hössötys innossani hankkinut. :D Että on niitä sitten varalta jos tarvii.

Vaippailuista oli jotain puhetta ollut täällä myös, täällä mennään kertakäyttövaipoilla. Niin hyvälle ja hienolle kun kestovaipat kuulostaa niin minusta tuskin siihen rumbaan olisi. Eikä tuo mieskään kovin ajatuksesta innostunut. :D

(.)
Viikonloppu oli tosiaan yhtä kipua ja tuskaa selän kanssa ja osittain myös mahan. Eilen hain sitten tukivyön ja kotona olen sitä pitänyt. Luuloa tai ei niin on se tainnut auttaa, selkää ei kolota ihan niin pahasti. Kouluun en sitä tänään laittanut ja puolilta päivin jouduin lähtemään kotiin kun en kestänyt istua tietokonetuolilla. Huomenna ois töissä selvittävä, täytynee se vyö ottaa mukaan... Se vaan tuntuu sille että aina kun istuu niin se vyö alkaa nousta ylöspäin ja sitä joutuu koko ajan korjaamaan. Kovin kummoisia ohjeita sen käyttöön en saanut. Eli te kellä kokemusta tukivyöstä, onko tuohon vyön nousemiseen jotain niksiä? Esim. onkohan se liian kireällä.. Ei se kyllä purista mistään mutta ei se myöskään paikallaan pysy.

Muuten olo siis ollut eilisen ja tämän päivän aika jees. Tänään oli viimeinen koulupäivä, harjoittelua ois tän kuun loppuun (jos nyt kykenen olemaan tän selän kanssa) ja kunhan ruotsin näyttö 10. päivä tulee suoritettua ja palautekeskustelu käytyä niin meikä ois sitten valmistumista vaille valmis. :)

Mutta semmoisia, nyt on lähdettävä kaivamaan imuri kaapista jotta ei mee ihan sohvalla löhöilyks tää mun siivousilta.

Omena ja Pikku N 23+6

 
Pakko vähän hehkuttaa: Me saatiin Pohjolasta se syntymättömän lapsen vakuutus! Siksi hehkuttelen, kun meillähän oli/on se 1:30 downriski. Luulin ettei missään nimessä saada, mut kokeilin kuitenkin. Kaipa se autto kun laitoin mukaan Cacciatoren lausunnot =). Tuli vaan jotenkin kiva fiilis, kun joku näköjään uskoo, että meille vois tulla terve vauva :).
 
Hip hei, täällä pitkästä aikaan, tulee niin vähän käytyä...äkkiä lueskelin kaikkien kuulumisia,

Kyl se aika matelee, mut sitten kun katsoo mennyttä aikaa ni ohhoh, on ho huhtikuu.

Huh Töissä on taas kauheeta ja masu kipristelee koko ajan, kaikenlisäks vaavi painaa paksusuolta nyt oikein ihanasti =/

Neiti on alkanut vetää sellasta rundia tuol et oksat pois. On selkeet rytmit sillä jo...jotka ajoittuu puoleen päivään ja alkuiltaan.
Se on niin ihana kun se reakoi niin selkeesti isukin ääneen...ehkä koska se on sen verran matala...mut oikein innostuu kun mies tulee kotiin <3
Tänään oli töissä paloharjotus ja pieni säikähti kovasti sitä ääntä...jotenkin niin ihana kun sen tuntee nykyään niin selkeesti ja se elää päivää mukana niin et minäkin tiedän, voi awww ihanuus.

Tutti Mä katson ihan tilanteen mukaan ja fiiliksen...oon mä muutaman tutin ostanut mut jos ne jää käyttämättä ni ei se haitaksikaan ole, mut katotaan =)

Ja kertakäyttövaipat ehdottomasti...oon niin laiska et sopii mulle =)

Ihanaa Maanu..onnea vakuutuksesta...mäkin juuri odottelen omaa,et myönnetäänkö =) myös pohjolasta.

16 työpäivää jäljellä, eli 3 ja puoli viikkoa...päivät menee sitä odotellessa, ni sit pääsee tää mami oikein kunnolla laittaa kotia =D

Oikein ihanaa pääsiäisen aikaa kaikille <3

Handed ja masuasukki 23+4
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Maanu ja LaraT
Kiitokset Maanulle uudesta pinosta! :)

Tutteja on pari ostettuna, varmuuden vuoksi.

Kestovaipat on ihan nou mulle, ei mulla riitä aika eikä mielenkiinto niiden pesemiseen tms. Kertseillä mennään, vaikka se roskamäärä mikä niistä tulee kauhistuttaakin jo valmiiksi.

Meille ei oo tullut vielä mitään tietoa vauvavakuutuksesta, Pohjolasta siis otettaisiin ja haettiin sitä jo 1.3. Pitääkin huomenna soittaa ja kysyä että mikä maksaa kun ei päätöstä kuulu. Toivottavasti ne ei sitä hakemusta hylkää tuon istukan takia :|

Äiti kävi eilen kylässä ja toi pinnasängyn, saatiin Brio One vauvalehden tilaajalahjana. Saa mies kasata tuon sängyn vkloppuna :) Ens viikolla mulla on se istukka kontrolli niin ajattelin että jos sen jälkeen jaksais käydä hakeen pinnikseen patjan, peiton ja reunapehmusteen. Ja jos niitä sittereitä katsois samalla, oon kyllä vähän miettiny et jos ostais sen BabyBjörnin Balance sitterin.

Nipsu83 ja pulla 27+2
 
Heipsan kaikille!!

Siit on taas ikuisuus ku oon tänne jotain kirjotellu..

Mä kävin viime viikolla tapiolassa vauvavakuutuksen varaamas ja tänään tuli sit postissa hyväksytty päätös ja varausmaksu.

Äippäpakkaus saatiin eilen ja nopiasti katoin läpi mut muuten kaikki on viikattuna laatikossa..Ei voi viel pois sielt ottaa ku täytyy pikkuselle vaatekaappi ostaa ni saa vaatteit pestä sit sinne ja muitaki tavaroita säilöä siellä.

Tuntuu niin hassulta et vaik on paljo tavaraa valmiina jo poikien vauva-ajalta ni silti on kauhea lista mitä pitää hankkia. Vaunut on nyt vaatekaapin kans ekana listalla mut joku aika olin viel täysin varma et minkälaiset vaunut hommataan mut enää en ookkaan ja nyt on sit sen takia pää ihan sekasin.
Muutenkaa ei oo viel oikein minkäänlaista "vaivaa" nähty sen eteen et heinäkuussa olis vauvan tarkotus putkahtaa pihalle ja miehelle just sanoin et ei pitäs jättää viime tippaan ku koskaan ei tiedä mitä tuleman pitää. Esikoisen odotusaikana kaikki valmistelu vauvan tuloon jäi kesken ku jouduin het äitiysloman ekoina päivinä osastolle kolmex viikox ni mies ja mun äiti joutu sit pestä vauvan vaatteet ym..

Omaan oloon ei kummempia,masu kasvaa ja olo on suht hyvä :)
 
älli79: Täällä yksi. Minulta meni ihan ohi, että jäseniä oltiin karsimassa. Tietenkin oma syy, kun en kerhossa kovin aktiivisesti käynyt. Sitä en huomannut, että asiasta täällä palstalla olisi kerrottu, mikä tietenkin olisi ollut mukavaa..

Tutit: Meillä kaksi ekaa lasta ovat olleet varsinaisia tuttiaddikteja ja epäilen, että tämä kolmaskin tulee tuttia käyttämään.

Nandel, 26+6
 
kiitos uudesta pinosta:flower:

älli79 juu mut on ainakin potkittu pois:D kun mä en siellä oo käynyt piiitkään aikaan,täällä käyn monta kertaa päivässä lueskeleen:D

Mulle tuli tnä kelasta tieto,äitiysraha-avustuksesta,maksetaan 5.4,140€...kyllähän tuolla jo ostelee vaikka mitä!

Niin ja pitäisi itsekin raahautua tekemään nyt se vauvavakuutus!!! torstaina aion mennä,kun joudun siihen sokerikokeeseen,ja se tuolla kaupungilla.
Nyt jomottaa pikkusen päätä...taidan jo painua pehkuihin!

PTT 25+6,huomenna poksuu!!!
 
Kuinkas kauan teillä on mennyt noihin kelan päätöksiin aikaa? Siis lähinnä tuohon äitiysavustukseen? Itse otin sen rahana ja tietoa tietysti malttamattomana odottelen et koska tulee, siitä ajattelin pikkuiselle ostaa ns. kotiin tulo vaatteet. Kahdelle vanhemmallekin lapselle olen sellaiset hankkinut niin ajattelin tälle tulevallekin sellaiset hankkia. Yhtään hankintaa en oo vielä tehnyt, koska noita vaatteita meiltä löytyy ennestään jonkin verran (pienempi on 1v 8kk) sekä tietysti kaikki vaunut (tosin mietein et tarvisko kaksosten rattaat hankkia) sekä istuimet löytyy.

Mukavaa keskiviikko päivää kaikille=)

Maijamehi ja katkarapu rv25+6
 
mulle voi päivittää tyttölupauksen :)

ei taas kiinnostais mikään kun eilen meinas taas taju lähteä näien rytmihäiriöitten takia,tää on niin inhottavaa ja henkisesti raskasta..en toivo kenellekkään :(
 
Huomenta hellemasuille!!

Mä vein viime viikolla Kelalle paprut ja eilen tuli tieto et äitiyspakkaus tulee 2 vkon sisään, elikkäs pakettia odotellessa. Ekalle otettiin paketti, tokalle ei ja nyt kolmannelle se taas siis tulee.
Tapiolaan laitettiin viimeviikolla myös vakuutusvaraus menemään ja siitäkin päätöstä odotellaan.. varsinki esikoisellamme vakuutuksesta on ollu tosi paljo hyötyä ku päiväkodissa ollessaan sairasti kaikenmaailman pöpöt ja lääkärikäyntejä oli paljo! Sai sit aina mennä huoletta yksityiselle. Vähä jänskättää et saadaanhan nyt vakuutus ku muutama ylimääräinen merkintä on neuvolakortissa mun äippäpolikäynneistä=/
Mua supisteli eilen toooosi paljo.. ei nyt kivuliaasti, mutta inhottavasti se tuntuu. Koko ajan meni masu kovaksi ku makoilin sängyllä..tai ei nyt koko ajan, mut useita kertoja. Iski taas jännitys kohdunsuuntilanteesta et mikähän se on?? Viime viikolla äippäpolikäynnillä sitä ei katottu ettei turhaa rasitettaisi. Seuraava nla vasta 19.pvä!
Noh, mut nyt aamutoimille...kivaa päivää!

Tiisu 24+5
 
jes, huhtikuu päässyt jo vauhtiin :) sen kunniaks kuva eiliseltä eli 23+2:



Laitoin Kelalle hakemuksen netin kautta jo viime keskiviikkona, mut joudun odottelemaan varmaan vähintään huhtikuun puoliväliin asti päätöstä.. mun kun piti ensin tehdä töihin henkilöstöosastolle virkavapaushakemus ja sen käsittelyn ja päätöksenannon jälkeen vasta palkanlaskenta lähettää sen palkkatodistuksen Kelalle, eli byrokratia :heart: Mut kiirekös tässä :)

Parin viime päivän aikana on kovasti tuntunut liikettä masusta, nykyään potkut tuntuu jopa kävellessä/seistessä kun ennen piti aina rauhottua istumaan tai selälleen että ne tuntui. Tänä aamuna typy on ollut vähän rauhallisempi mutta eiköhän tässä kohta ala taas jumpat kun oon vähän aikaa kerenny toimistolla istuskelemaan. :)

Meillä oon (miehen hitaudesta ja tahmeudesta huolimatta) pikkuhiljaa hankkinut tavaraa, tällä hetkellä "kisaan" nettihuutokaupassa hoitopöydästä ja odottelen että nettikirpparin myyjä vastaa mulle kun ilmoitin halukkuuteni ostaa vaunut :) pääsiäisenä mennään käymään mun kotiseuduilla ja sieltä tuodaan meidän "perintösänky" eli semmonen rottinkinen vauvankori missä ollaan nukuttu kaikki meidän sisarukset ja sisarusten lapset aikoinaan. Ja kyllä se tuleva isäkin selkeesti alkaa jo lämmetä näille varusteluille samoin kuin isyydelle, sitä paremmin mitä enempi tyttärensä masusta isiä potkuillaan tervehtii! :heart:

Kyllä huomaa että on kevät kun me äipät aletaan pesänrakennukseen! :D
 
Viimeksi muokattu:
POKS 27+0, rv28 alkakoon :) 13 viikkoa jäljellä!

Tänään kyllä taas niin huono aamu ollut, ettei mitään rajaa. Ja mitään syytähän ei taas ole, aaargh. Paitsi että aamulla kävin poksumisvaa´alla ja 2 kg oli tullut parissa päivässä :O No, tämänhän ei saanut antaa stressata.. :whistle: Ja onneks tossa painossa on aika paljon vaihtelua kumpaakin suuntaan, tosin nyt enemmän sinne ylöspäin :kieh:

Mut aamulla olin tuntevinani, että murmeli olis mahassa kääntynyt oikeinpäin elikkäs raivotarjontaan! Siinä saisi pysyä =). No, tiistaina on lääkärineuvola, joten saapi varmaan tietää miten päin siellä majaillaan.

Maanu ja Kepuli 27+0
 

Yhteistyössä