Yli kolmevitoset plussanneet / odottajat

Vuorikristalli: Voimia ihan hirveästi - silmät kostuivat myös täällä <3 ! Itselläni on myös kaksi koiraa ja kauheinta on tässä elämässä ylipäätään sanoa ikuiset jäähyväiset jollekin rakkaalleen, oli se sitten ihminen tai eläin!
Kiitos homekommenteista! Esimies (nainen) totesi minulle, että olisi itse minun asemasani kauhuissaan/todella huolissaan sikiön puolesta, mutta ehkä siitä tosiaan on enemmän haittaa itselleni kuin pikkuiselle. Taitaa nykyään olla surullisen yleinen ilmiö monessakin paikassa :/ .
Leppoista viikonloppua kaikille.
-Sofia75-
 
Tervetuloa uusionni13 ja jk74!!! Päivitin teidän tiedot listoille, toivottavasti meni oikein :)

Kävin sitten ekokampaajalla tänään, joka laittoin semmoista melkein ekoväriä päähäni. Yritettiin saada mahd oman värinen tukka, ettei tarvitsisi enää pahemmin värjäillä odotusaikana. No, eihän se väri tarttunut tyveen ollenkaan! Vähän muualle, mutta tyvi paistoi ihan naturellina edelleen. Kampaaja, itsekin raskaana, sanoi että ei hänelle ole koskaan kyllä käynyt näin. Laittoi sitten vielä lyhyellä vaikutusajalla vähän tujummat tökötit päähän tyveen ja johan toimi. Oltiin kyllä molemmat kuultu tämmöisestä, mutta ei ollut omalle kohdalle sattunut :) Joka tapauksessa nyt on kupoli kuosissa ja kelpaa ootella vauvelia ilman kampaajalla ramppaamista.

Nyt viikonlopun viettoon, maalle ja koiranäyttelyyn meidän nuoren uroksen kanssa! Katsotaan miten poika pärjää tällä kertaa...

Pippurihäntä 13+2
 
Kiitos teille kaikille osanotoista:) Vieläkin itku herkässä, mutta onneksi jäi edes toinen, nuorempi koira jäljelle. Haikealta tuntuu sekin, että viimeiset 15,5 vuotta mulla on aina ollut tiettyä rotua oleva koira ja nyt ei olekaan... Se kun on minun silmään kaikkein kaunein rotu mitä kuvitella voi :)

Jäljelle jäänyt on selvästi vähän hämillään, kun ei kaveria kuulu palaavaksi. Kissan kanssa yrittää leikkia, mutta arvaatte varmaan, miten siinä käy -kohta kuuluu vinkuna, kun kissa läsäyttää kynsillä naamaan...

Pari viikkoa ja karvakaveri tulee tuhkattuna kotiin. Viedään sitten kesällä se mökille kaverinsa viereen lumipalloheisin alle nukkumaan. Siellä se varmasti eli elämänsä onnellisimmat päivät.

Liikkeitä olen nyt tuntenut PALJON enemmän kuin aikaisemmin. Pari iltavuoroa ollut tällä viikolla, joten oon ollut hereillä paljon normaalia myöhempään. Kyytiläinen tuntuu heräävän klo 22, mutta tavallisestihan minä olen jo Höyhensaarilla siihen aikaan :)

Täällä on muuten ollut päänsäryistä puhetta. Luin jostain ketjusta, että rautalisä oli auttanut päänsärkyyn ja uskokaa tai älkää, kaksi päivää aloittamisen jälkeen ei päätä ole särkenyt!

Uusille tervetuloa!

Vuorikristalli 17+1
 
Mullakin oli tossa noin 2 kk sitten päänsärkyä. Välillä oli oikein migreenikohtauksia, kun oksettikin aika napakasti. Hb oli tippunut aika paljon ja minäkin siis rautaa syömään. Päänsäryt loppuivat. Enpä osannut niitä raudanpuutteeseen yhdistää, mutta näin oli varmaan minunkin kohdalla.

Nyt kun jo 28 viikoilla mennään, niin töissä to-pe päivinä alkanut viikon rasitus tuntumaan pienenä kipuiluna ristiselässä. Pitää tänäänkin siis auttella miestä lumitöissä, jotta lihaskunto säilyy edes jonkinlaisena. Toivottavasti suht pienillä säryillä selviän synnytykseen asti.
 
Mulla jäi ne päänsäryt tuohon 12 viikon taitteeseen, toivonmukaan ainakin. Näin taisi käydä esikoisestakin. Sitä ennen olikin sitten 3 migreenikohtausta, parin viikon välein ja jatkuva krapulainen olo :)

Koiranäyttelyssä oli ihan hauskaa tänään, vaikka mitään supermenestystä ei tullutkaan. Tuo on aina tuommoista ihan hyvää keskisarjaa. Sukulaisten koira sen sijaan veti parhaan uroksen tittelin. Nyt alkaa olla kaikille keskeisille sukulaisille kerrottu uutiset ja kaikki ovat kyllä olleet tosi onnellisia meidän puolesta. Se on mukavaa.

Huomenna sokerirasitus. Hui.

Pippurihäntä 13+4
 
Heipparallaa kaikille!

Tsemppiä sokrurasitukseen Pippurihäntä!
Alissia, ei mikään ihme, että kaksosraskaus jännittää! Mutta onhan se ainutlaatuinen ja jännä juttu, hengessä mukana täällä :)
Kaikille muille myös tsempityksiä ja voimia!

Hyvä tietää, että hedarit voivat johtua hb:n laskusta. Itselläni oli pahimmat migreenit rv 10-13 välillä. Nyt on ollut ihanan hiljaista sillä saralla.

Viime yönä mieskin tunsi ekaa kertaa vauvan "tönimisen" masun päältä. Oltiin vähän fiiliksissä molemmat. Pikkuisen on alkanut myös helpottamaan se olotila ettei ole yhtään oma itsensä ja mielialat sahaa ylös-alas. Alkaiskohan kohta olla keskiraskauden "hyvä balanssi" vuorossa. Neuvolassa tosiaan kävin ja painoa tulee kokoajan reippaasti, se masentaa aika rankasti, mutta muutoin kaikki on kai ok. Tuon takia ei huvita neuvolaan mennäkään kun mulla on kaikissa raskauksissa tullut paljon painoa vaikka yritän syödä ihan normisti. Ne lähtee aika nopsaan synnytyksen jälkeen onneksi pois, mutten jaksa kuunnella sitä jatkuvaa saarnaa :(. Mulla oli 6-vuotias mukana siellä ja se odotti koko ajan koska dopplerista alkaa kuulua vauvan itkua. Mutta sieltähän kuuluikin vaan tasainen jumpsutus 145-148. Vähän meinasi koko ajan karata laitteen alta vauveli. Jorviin siis menossa synnyttämään tällä kertaa, Naistenklinikka ja Kätilöopisto on jo kokeiltu!

Samettihortensia 16+6
 
Ihan hyvästi sujui sokerirasitus, ei tullut huono olo ja odotellessa ehti lukea kirjaa hyvin. Paastoarvo oli oikeinkin hyvä, 4.6. Lopuillehan ei mitään oikein itse voi. Neuvolaan jätin yhteydenottopyynnön, että ilmottaisi tulokset mulle heti kun tulevat. Seuraavaan neuvolaan kun on kuukausi aikaa.

Mukavaa viikonalkua!

Pippurihäntä 13+5

MUOKS: Keskiviikkona kuulin tulokset, ei ole korkeasta riskistä huolimatta radia tällä mammalla :) Paastoarvokin oli kohentunut roimasti viime syksystä, elintavat ovatkin nyt terveemmät. Mulla siis tulokset paasto 4.6 - 1t 8.0 - 2t 5.4 Mikä helpotus!

Pippurihäntä 14+0
 
Viimeksi muokattu:
Moro mammat!
Inhoan kirjoittaa padillä, mutta räkäisenä rohiseva esikoinen herää vähä väliä huutelemaan, joten päädyin makkariin lukaseen teidän kuulumisia. Ipanan sairastelun vuoksi on juostu lääkärissä yöt läpensä ja muina valvottu milloin lääkkeen kanssa sohlatessa, milloin räkää pyyhkiessä. Huoh... Huomenna yritän töihin.

Sokerirasituksessa kävin kanssa tänään. Yrjöttävää, mutta menin mielelläni, koska en välttämättä halua synnyttää toista lähes viisi kiloista vauvaa. Tälläkään kertaa tarkka ei ollut muistanut laittaa lähetettä. :mad: Sama oli esikoisen raskaudessa, vaikka olikin eri terkka. Onneksi tällä kertaa sain sentään puhelimella kiinni, viimeksi meni ihan kauheeksi säätämiseksi. Tulokset tulee huomenna, joudun ehkä hakeen naperolle lisää saikkua, joten siinä samalla sitten kuulen ne.

Ikäviä uutisia koiraystävän menetyksestä Vuorikristallilla. :hug:

Voikaa hyvin!

Mma R ja Sanelma 14+1
 
Moikka kaikille,
Mä jo hätäpäissäni perustin tällaisen samantyyppisen listan kun en tätä ollut nähnyt! Mutta tänne myös siis änkeän! Vanhoja tuttuja ja uusia ja samassa tilanteessa jee :)

Eli mun tiedot Mustikka..........37......LA 6.6.2013.......2.lapsi.................PS


Nyt en kerkiä pidempään mutta terkkuja ja haleja kaikille :)

Mustikka ja pikkuinen 22+5
 
Heippa!

Sokerirasituksessa arvot kohonneita, 0-arvokin oli siinä normaalin rajalla. Ens viikolla aloitetaan mittaukset, mutta en oikein usko, että voin seuraavat puoli vuotta syödä pelkkää proteiinia ja kasviksia. Viimeksikin oli törkeä nälkä koko ajan ja paino putosi entisestään. Noh, katotaan.

Mma R
 
Mma R - Kurja kuulla, että sokereista tuli narahdus. Sulla on siis aiemmin ollut jo säätöä noiden kanssa? Ei se varmasti ole tarkotuksenmukaista joutua vetämään tiukkaa atkins-meininkiä raskausaikana. On nää kyllä paskamaisia hommia.

Mustikkasuu - tervetuloa tänne! Kuumeilupuolella taidettiin olla about samoihin aikoihin hohkaamassa :D

Mun äitiysvaatepaketti saapui nettikaupasta tänään! Meitsi on ihan fiiliksissä, yksi paita on semmoinen imetysluukkuversio, että sitä voi sitten käyttää vauvan synnyttyäkin. Erityisen tyytyväinen oon noihin farkkuihin kyllä, en olis uskonut että netistä voin kokeilematta löytää noin hyvät, mutta kun katsoi mitat huolella niin kyllä sekin onnistui :) Mukavat ja nätit vaatteet, raskaanakin! Turhamaista tai ei, mä saan siitä iloa.

Tänään oon ollu muuten jotenkin tosi voimaton päivä. Vähän semmoista huonovointisuutta ja jomottelua. Nyt ei auta kuin maata sohvalla loppuilta...

-PH-
 
Heissan!

Maihtuisko tänne vielä mukaan yksi tosi isomahainen tyyppi?
Eli Dominique....36....4.4.....4.lapsi...Tays
Kuumeilin aikoinaan pitkään iki-ihanassa +35-porukassa, ja täällä näyttää olevan tuttuja naamoja.
Olen odotuspuolella ollut huhtikuisissa, mutta siellä on niin tolkuttomasti väkeä, että en ole tuntenut porukkaa missään vaiheessa omakseni.

Nyt hässäkkä vähän helpottaa elämässäni (ehkä) eli nyt minulla voisi olla aikaa tähän palstailuunkin.
Meille on tulossa siis neljäs. Ultran mukaan tulokas on poika.
Ennestään meillä on tyttö ,14, poika, 9 ja tyttö, kohta 3. Kaksi nuorimmaista on perheenlisäyksestä innoissaan, varsinkin isoveli. Esikoinen ei ole hurraata pikkuisesta huudellut, mitä pidän aivan ymmärrettävänä.

Dominique ja Pupu 32+0
 
Moi pitkästä aikaa:wave:

Ihania uutisia on kaikilla tulevilla äideillä ollut. Alissialle tuplaonnittelut:heart:

Hiljaiseloa on täytynyt pitää kaikinpuolin, on ollut aiva järkyttävä olo. Oksentanut en ole, mutta paha olo on ollut 24/7:( Silloin joskus melkein kymmenen vuotta sitten ei ollut minkäänlaista oloa mihinkään suuntaan, taitaa nyt ikä tehdä pienen lisän tähän kaikkeen:)
Ensi viikolla on eka neuvola. Ultrassakin kävin, kaikki oli hyvin:heart: Pari päivää pidemmällä oli kuin menkoista laskettuna, se selittänee nopeasti nousseet viikot digissä.

Mukavaa viikon jatkoa kaikille

- Kaktus 7+1 (työnimi puuttuu vielä)-
 
Kaktus, ihan sama mulla tässä raskaudessa! Karmea öllötys koko ajan ja alkoi 5+ viikoilla kestääkseen tuonne 11+ viikolle asti. Sitten se oli ohi! Viime raskaudessa (10v sitten) ei tosiaan juurikaan mittään, vähän ällötystä rv7-11 mutta ei muuta. Kaikki on muutenkin jotenkin rankemman tuntusta ollut nyt, ikälisää ehkä, niin kuin totesit. Onnittelut hyvistä ultratuloksista, nyt sitten NP-ultraa oottelemaan. Koska sulla on se tiedossa?

Nyt voin itse hehkuttaa jo, että liikkuminen ja elämä sujuu ihan normaaliin malliin, pitää vaan muistaa nukkua tarpeeks.

-PH-
 
Täällähän se Domikin sitten :) En minäkään paljon ole kirjoitellut. Reilun viikon olen nyt ollut s-lomalla, selkä ei kestä enää töissä lasten nostelua eikä paljon muutakaan. Väsy vaivaa, vaikka yön nukkuu, niin aamulla jo ihan tööt. Kohta kai päikyille :)

Wp 31+1
 
Kaktus juu, mulla aika sama peli. Ekassa 15 v. sitten ei sitten niin mitään pahoinvointia ja nyt oli alussa aivan järkyttävän huono olo. Töissä teki tiukkaa. Sitten sain vielä kuukauden pahan flunssan ja sen päälle kaksi erittäin tiukkaa vatsaflunssaa..huh..onneksi olo kuitenkin helpotti ja nyt on vaan se iänikuinen NÄLKÄ!

Ja appelsiineja syön ihan tolkuttomasti. Näen niistä unia. Juon appelsiinimehua. :)

Terkkuja poks poks Mustikka ja pikkuinen 23
 
Kylläpä on jännä tunne tuo häntäluun ja jonkun muun luuston osa-alueen löystyminen selkäpuolella. Aamusta ei vielä huomaa, mutta iltapäivästä, varsinkin rappuja alastullessa, suorastaan napsuu ja on muutenkin ihankuin selkä menisi sijoiltaan. Alaselkäsärkyä ei onneksi nyt niin kamalasti ole, mutta mun olemattomat vatsalihakset ovat kyllä kovilla työpäivän jälkeen.

Ja nälkä, nyt se tuli mullekin. Mustikkasuulle maistuu appelsiini ja niihin minullakin on himo. Ovat onneksi tosi hyviä tähän vuodenaikaan ja toinen on ruisleipä, jonka päällä kunnon kerros (Huh) Beceliä. Näillä voisi mennä koko päivän. Ja hienoinen aamukuvotus myös havaittavissa. Sen pystyy onneksi poistamaan ruualla.

Mutta muuten menee aivan erinomaisesti!
Rv 29+0
 
  • Tykkää
Reactions: Mustikkasuu.
Heissan, liittyisin mielelläni joukkoonne iloiseen! Ikää tällä tulevalla mammalla on 36 vee - LA 5.8. - 1. lapsi - KOS. Alkuihmetyksen ja -ällistyksen ja pienen paniikin jälkeen olo on alkanut tasaantua ja kun massukin muhkenee niin pikkuhiljaa tässä on uskottava, että tämä on totta! Ihanaa! :heart:

Almaz & Myttynen 14+2
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Mma Ramotswe
Almaz - tervehdys! Siellä varmaan kökitään sitten Kättärillä samoihin aikoihin :D Mulle ehtii tulla kanssa 36 lasiin ennen vauvan syntymää ja Mma R taitaa olla sun kanssa ihan täsmälleen samalla LA:lla.

Ihanaa on kyllä, kun joka päivä ei tarvitse enää herätessä pelätä mimmoinenhan päivä tästä tulee. Tasaisesti mennään. Masua odotellessa... Täällä ei vielä vauvamahalta näytä, hyvin syöneeltä vaan :) Luojan kiitos vatsan olen saanut toimimaan vauvan luumusoseella, aamulla ja illalla puolikas purkkia ja melkein joka päivä on toimitukset pelanneet sen jälkeen. Alkoi meinaan olla ummetus sitä luokkaa että kärsivällisyys ja sisuskalut olivat koetuksella.

Tuo on oikeastaan ollut nyt toisen raskauskolmanneksen pahin ongelma, muuten tosiaan hyvin menee. Kohdun kasvukipuja on nyt myös rv15 tuntunut enemmän. Yskiminen, aivastelu ja kyljen kääntäminen liian rivakasti repii alavatsaa aika tuimasti. En muista esikoisesta kyllä tämmöistä, mutta voihan se olla, että aika kultaa muistot.

Aah, viikonloppu :)

Pippurihäntä 14+3
 
Pippurihäntä, samoja haasteita täälläkin.. ennen niin liukkaasti toiminut massu on nyt jumahtanut niin että veskikäynneillä vierähtää tovi jos toinenkin. Ja otsasuoni joutuu kovalle koetukselle kaiken sen punnertamisen takia.... Hyvää harjoitusta synnytystä varten..? :p

Tilasin eilen elämäni ensimmäiset äitiysvaatteet, ihanan jännää!

Almaz 14+3
 
Minulla on täällä aivan päinvastaisia kokemuksia vatsan toiminnasta toistaiseksi ja oikein olisi toivottavaa edes pieni ummetus. Meinasi tulla tuossa menneellä viikolla tutuksi työmatkalla jopa lähimetsä, kun ei bussipysäkillä seistessä oikein muutakaan keksinyt ;) . Vähän myös jännittää tuleva kaukomatka, kun vatsa on jo valmiiksi koko ajan sekaisin..
Laskettu aikani siis aikaistui ja on nyt 8.8. Osasinkohon nyt tuon punaisella merkitsemisen? Jos Pippurihäntä viitsit sen päivittää etusivulle ajantasalle, kun kerkeät =) .
Tunteiden vaihtelua on ilmennyt, ei niinkään itkuherkkyyttä, mitä ehkä odotin, mutta se, että kiukustuu ja tulistuu paljon helpommin ja nopeammin kuin ennen. Huh, ihanat homonit ja voi lähimmäisraukat ;) ..Onko muilla ilmennyt vastaavaa? Ei vain pysty olemaan järkevä aikuinen, vaan on pakko avautua niistä asioista, jotka sillä hetkellä ärsyttävät. Mukavaa viikonloppua kaikille!

Sofia75
 

Yhteistyössä