Yli kolmevitoset plussanneet / odottajat

sohvi35, on kyllä tosiaan samanlainen tilanne! Rivit ylhäällä näyttää hauskoille :)
Onnea 3+ tuloksesta! Mä oon testannut liuskatesteillä silloin ennen kuukautisen alkamisajankohtaa ja sen jälkeenkin muutamana päivänä vaikka kuinka monta kertaa jotta nään että hcg nousee, ihan pöhköä :ashamed: Mä testasin digillä viime pe iltana 3+ tekstin. Mietin että tuli pari päivää jo etuajassa mutta kai se hcg pitoisuus on yksilöllistä.
 
Semmosta mietin, että tarkottaako tuo lasketun ajan aikaistuminen sitä, että meidän ököstä on tulossa reippaan kokoinen tapaus? Kun on kerran kolme päivää pitempi kuin mun laskujen mukaan. Toisaalta noi marginaalit on tuossa aika pieniä muutenkin, millimetrejä lähinnä, mutta kätilö selvästi sanoi, että ökö oli siinä pisimmässäkin mitatussa kuvassa vähän kippuralla joten siksi valitsi sen pisimmän mitan.

Ja se ei oo vaihtoehto, että ovis olis ollut aikaisemmin, koska se ultrattiin, otettiin keltarauhaskokeet ennen ja jälkeen, testasin ovistesteillä ja sitten vielä lämmön nousulla. Plus että tärppiviikolla me oltiin saman peiton alla vaan kerran :D. Eli tiedän tasan vuorokauden tarkkuudella, millon tää on tapahtunut.

Bytheway, mun mummo kuoli samana päivänä, tajusin vasta vähän myöhemmin, että herranpieksut, nää kaks asiaa on tapahtunu samaan aikaan. Aika huimaa.

Pippurihäntä 11+0
 
Rakenneultrassa lupailtiin tyttöä. Kiva, sillä esikoinen on poika ja taitaa meidän lapsiluku olla tässä. Tää odotus on kyllä ollut niin erilainen kuin pojan. Univaikeuksia, pitkään kestänyt pahoinvointi, kivut, närästys ja nyt jo näillä viikoilla olin tänään sokerirasituksessa. Ei edellisessä näistä tarvinnut kärsiä. Ja typy jytää sellaista breikkiä välillä, että pitää ihan pidellä välillä vatsaa. Mukavaa sinänsä ja taasen yhtä kokemusta rikkaampana. Heh!
 
Rakenneultrassa Tampereella käyty. Ja nyt iski monen vuoden tauon jälkeen migreeni...ON NIIN HELPOTTUNUT OLO !!!! Pikkuisella kaikki kunnossa, ei mitään epäilyä mistään poikkeavuudesta (riskillä 1:95). Istukkakin oli noussut pois kohdunsuun päältä, mutta oli kuitenkin vielä niin alhaalla, että kontrolli Taysissa rv 30.On kuulemma hyvät mahdollisuudet, että nousee niin paljon, että alatiesynnytys onnistuu. Ja ihan selvästi itsekin näki, että pikkuveli on joukon jatkoksi tulossa :heart:.
 
Hienoa kuulla rakenneultratuloksista, etenkin noin hyvistä :) Mulla on maanantaina np-mittaus 11+5 kun ei saatu sitä viimeksi vielä esiin. Saas nähä, mitkä riskilukemat sieltä löytyy. Silmämääräisestihän ei 10+6 turvotusta kuulemma ollut, mutta tyypin asennon takia mittoja ei saatu vielä virallistettua. Ja musta on ihan kiva päästä näkeen ökö uudestaan näin pian.

Sitten voikin alkaa rakenneultraa odottelemaan, tosin sinne mä pääsen vasta rv22 eli maaliskuun lopulla. Huh, miten pitkä aika.

Kertomisesta. Mun poika (edellisestä liitosta) 9v otti uutiset hienosti. Ihan jänniä kysymyksiä sieltä tuli, mutta ei vaikuttanut kauhistuneelta, huolestuneelta tai mitenkään muuten järkyttyneeltä. Ihan iloisesti ja kiinnostuneesti isoveljeyteen näin ensistumalta ainakin suhtautui. Nyt on kiva, kun ei tartte enää peitellä hänenkään silmissään asiaa. Samoin pojan isä onnitteli ja nyt ehkä on ne vaikeimmat tahot saatu tiedotettua asiasta. Töissäkin tiedetään ja iloisena asiana pidetty. Ja kun selvästi pahoinvointiaika alkaa olla takana, sikiö kasvanut hyvin ja kaikki kondiksessa - mä alan vihdoin nauttia tästä kaikesta!!!

Mutta nyt ne paukkupakkaset sitten kiirivät tänne Helsinkiinkin. Ja oi tätä pakkautumisen onnea... Aamulla tappelun kanssa ensin pojalle kouluun paksummat housut ja sisävuorelliset kengät - nää on huonot ja vaikeet äiti, mä en haluu!!! - sitten koira juoksee kämppää ympäri karkuun, kun ei halua sekään pomppaa niskaansa (aina ihan meganolona kun sen saa vihdoin sille päälle), sitten itelle tuhat kerrosta rompetta ja lopulta ulkona niskassa kauhea hiki samalla kun jostain muista ulokkeista palelee. Työmatkalla metrossa oli tietty ihan kamalan täyttä ja taaaaas hiki virtaa. Mutta aurinko oli kyllä kaunis näyttäytyessään vihdoin!

Semmoinen tuli muuten mieleen, että mitenhän sitä saa koirankakat kerättyä, sitten kun maha on tiellä? Kai se mammajooga tulee ihan tarpeeseen, että pysyy paikat notkeena :)

Mukavaa viikkoa,
Pippurihäntä 11+2
 
Pikaisesti omaa napaa: NP-mittaus normaali! Kotiin tulee sitten kirje niistä riskiluvuista, mitä verikoetulokset antaa yhdessä ultramittauksen kanssa. Mutta tän uusintamittauksen perusteella siis kaikki oli kunnossa, kystakaan ei ole paisunut. Oli hyvät laitteet ja ihana kätilö, taas kerran, ja nyt saatiin tarkkaa kuvaa ökö-tyypistä mukaan :heart:

Mua vaan vaivaa nyt ikävä vatsakipu, jolle ei ultrassa kyllä löytynyt selitystä. Itse epäilin kystan puhkeamista, mutta siitäkään ei ollut kyse. Huomenna pitää kuulemma mennä jo lääkäriin, jos ei tämän päivän aikana levolla tokene. Kuulemma mitään vauvaa uhkaavaa ei alakerrassa kuitenkaan nähty, eli tää on nyt vaan jotain mun omia särkyjä. Omituista kaiken kaikkiaan. Panadol 500mg auttaa, joten sitä ja unta nyt sitten kuulaan. Ja huomiseksi toivotaan parempaa päivää.

Pippurihäntä 11+5
 
  • Tykkää
Reactions: Mma Ramotswe
Moro!

Onpa kiva lukea hyviä uutisia teiltä. Elokuisten pinossa oli monta ikävää uutista ja paniikissa odotan itsekin huomista nt-ultraa.
Pitäisi varata aika sokerirasitukseen, mutta haluan katsoa ensin sen ultran... Mietin myös, että mitenkäs järjestän sen tänne työpäivän keskelle ilman, että tarvitsee hirveesti selitellä mitään. Viimeksi olin jo kesälomalla tai muilla äippälomaa edeltävillä vapailla, niin ei paljon tarvinnut keksiä tarinoita. Vaikka ultrassa olisikin kaikki hyvin, en siltikään halua kertoa raskaudesta töissä. Viimeksi jouduin kertomaan liian aikaisin ja pomomies lörpötteli eteenpäin. :/ Kostoks en kerro ennenkuin huomaavat ite :).

Voikaahan paksusti! :wave:

Mma R 12+0
 
Hei ja jei!

Ultrassa näkyi virkeä vauveli, jonka viikot täsmäsivät päivälleen laskettuun aikaan. Kaikki näytti olevan oikeinkin hyvin ja hirveä huoli vaihtui iloiseen onneen. Nyt sitä sokerirasitusta varaileen, jos ei tarttis tällä kertaa puskea 4,7 kg vauvaa ulos :/ .

Noista riskiluvuista: ootteko saaneet kaksi eri lukua? Viimeksi (kaksi vuotta sitten) sain vain yhden luvun ja olinkin nyt vähän yllättynyt kun sain ikäriskiluvun ja henkilökohtaisen riskiluvun...?

Pakko mennä esittään kahvitaukoa (ei uppoa, ei). Voikaa hyvin!

Mma R 12+1
 
  • Tykkää
Reactions: Pippurihäntä
Hienoa Mma R!

Täytyy katsoa, mitä riskilukuja kotiin oikein kannetaan. Kuulemma viikon sisään pitäisi saapua, nyt kun kaikki tiedot on kasassa.

Mulla kanssa sokerirasitus 4.2. Otin vallan lomapäivän sitä varten, kun on noita vielä käyttämättömiä jäljellä. Olen henkisesti valmistautunut jo radi-tuomioon... Mutta sen näkee tosiaan sitten.

Lääkäri epäili vatsavaivojen syyksi happovaivoja, jotain närää/katarrivaivoja, sappikohtaukseen ei uskonut, mutta sain silti lähetteen ultraan kivien poissulkemiseksi. Nyt on sitten happolääkettä ja täytyy sanoa, että se taisi vähän auttaa viimeisiäkin vatsakivun rippeitä poistumaan tänään. Mulla ei oo koskaan oikein ollut närästystä, joten en sillä tavalla osannut asiaa ajatella.

Nyt koiran kanssa ulos rauhalliselle lenkille, kun aurinko vielä on esissä!

Pippurihäntä 11+6
 
Heippa! Kiva nähdä, että tällekin poppoolle on perustettu tälle puolelle keskustelu :) Onnea vielä kerran minunkin puolestani kaikille plussanneille. Itse olen paljolti ollut Facebookissa kirjoittelemassa ja täällä sitten olen ollut passiivisempi. Mutta täytyyhän sitä välillä tulla "vanhojen tuttujen" kuulumisia lukemaan!

ON: Mulla on kaikki mennyt tähän asti oikein mukavasti. Pahat olot ja väsymykset jäi joskus rv 14-15 paikkeilla hiljalleen pois, ja nyt on jo pitkän aikaa ollut vointi mitä mainioin. Rakenneultra oli kolmisen viikkoa sitten, ja siellä oli kaikki ok. Se rauhoitti aika paljon mieltä, ja nyt olen vähän paremmin uskaltanut nauttia ja tehdä hankintojakin.

Pippurihäntä, miksi sulle noin aikaisin tuo sokerirasitus tehdään?

Scarleth 23+4
 
Tervehdys Scarleth! Hienoa kuulla, että vointi on hyvä!

Mulla on radi-riski, koska äitini on (entinen) 2-tyypin diabeetikko + radikko. Siksi tämä alkuvaiheen rasitus jo. En odota innolla.

Pippurihäntä 11+6
 
Viimeksi muokattu:
Onpa kivaa kun täällä on vanhoja tuttuja kuumeilupuolelta :)

Melkoisella hurinalla menee viikot. Tekemistäkin on kyllä vaikka kuinka, opiskeluihin liittyen ja myös yksityiselämään :) Nyt alkaa taas olla oma itsensä, eli virtaa riittää.

Aloitin vauvalle villapukua neulomaan, tekee niin mieli näplätä jotain pientä :) Kummipojalle (5-v) neulon kelta-oransseja sukkia. Hän oli äidiltään kysynyt, että kun hän menee eskaan, joko hän osaa virkata ja neuloa :heart: Aikoo kuulemma neuloa itsellleen keltaoranssiraidalliset sukat :) Päätin sitten yllättää hänet ystävänpäivänä (tai jonain muuna päivänä)...

Mitäs muut mammat? Miten Pippurihäntä selvisi sokerirasituksesta vai kävitkö vielä?

Vuorikristalli 15+6
 
Vuorikristalli: Joo, kiva on kyllä kun alkaa olo tasoittumaan ja elämä tuntumaan taas enemmän itteltään. Mieskin kommentoi eilen, että sähän alat olla taas oma vitsikäs itsesi, kun jotain sille vinoilin ;) Tää aika taitaa oikeesti olla "sitä parasta" vaihetta. Sokrurasitus on vasta parin viikon päästä. Sais olla ohi jo. Tuun sitten kertomaan tulokset. Mul on iskenyt myös neulontakuume...

Mul alkaa ehkä tsägällä näyttää pikkasen vauvamasulta tää kessi :) Osa vanhoista farkuista menee kyllä, mutta niiden kanssa istuminen tuntuu jotenkin epämukavalta, joten en mielelläni enää käytä. Rinnat on kyllä ihan käsittämättömissä sfääreissä jo nyt, saatika mitä sitten kun maito nousee... Paidat ovat siksi jääneet jo pieniksi. En oo tosiaan kovin iso muuten, niin tää melonien kantaminen etupuolella tuntuu kyllä aika hassulta. Esikoisesta rinnat eivät juurikaan odotusaikana kasvaneet...
Vissin A-->B josta D:hen imetyksen alussa ja palautui C:ksi (vaikka painon sain pois muuten) ja nyt mennään C--> E jo raskausaikana.

Pippurihäntä 12+0
 
:D Keissiä kerrakseen täälläkin. Mun työhousut ei mene enää kiinni ja paita ja takki kiristää nappien kohdalta. Onneks on noita stretchmallin farkkuja muutamat niin menee vielä monta viikkoa.

Mun työkaveri oli neulonut vauvalleen aivan ihanat "huopikkaat". Siis siitä huovutettavasta langasta ylisuuret sukat ja sitten vaan koneeseen muovipussi sisällä. Ne oli musta ihan supersöpöt ja kätsyt. Ehkä neulon sellasia parit varastoon, lajanakin ehkä kelpaisivat.

Vaikka vauvan työnimi antaa ymmärtää muuta, olen vakuuttunut, että poika meille tulee tälläkin kertaa. Isimies oli näkevinään "kassit" ultrassa, joten elämme näillä olettamuksilla ainakin sinne rakenneultraan. :)

Päivän jatkoja!

Mma R ja Sanelma 12+2
 
Mahan koosta täällä juteltu; mulla alkoi näkymään kans tosi aikaisin ja nyt muutamassa viikossa kasvanut aivan hurjasti. Työvaatteet pitänyt vaihtaa numeroa isompiin ja silti näkyy ihan selvästi :) Onneks järjestävä seura tarjoo verkkarit, ei tartte ite hankkia vaikka kuinka suureksi tässä venyisi...

Tissit on myös turvonneet ja kipeät, samassa kuppikoossa on kyllä pysytty, mutta 4lasta imetetyt nahkarukkaset on puhallettu täyteen. Mies kysyikin tässä kerran kun touhuiltiin että onko tissit tiellä :D sain hervottoman naurukohtauksen, koska tavallisesti ei tosiaan tarvii siitä huolehtia.

Sukupuoliarveluja/-tuntemuksia ei ole itsellä kerrassaan mitään. Odotan kovasti rakenneultraa, jos kyytiläinen suostuisi raottamaan salaisuuden verhoa :) Mies on kyllä aivan varma tytöstä, koska "suuret rakastajat saavat tyttöjä" ;) Miehinen itsevarmuus, vai mitä? (vai luuleeko se, että puhutaan fyysisestä koosta :D)

Poika toivoo kovasti pikkuveljeä, koska "Mä en kestä jos mulla on neljä siskoa"

Juu... semmosia tänne. Töissäkin muka oltu kohta kaksi tuntia, mutta ei oo vielä mitään järkevää tarvinnu tehdä...

Mukavaa loppuviikkoa kaikille
Vuorikristalli H16 *poks*
 
Vuorikristalli: Jotenkin symppis tuo sun pojan kommentti vauvan sukupuoleen liittyen :D Mulla on ehkä hintsusti tyttöolo, mutta ei niin selvä kuin ekasta oli poikaolo. Joka sit toteutukin. Ei vielä olla päätetty eikä varmaan erikseen päätetäkään, että kysytäänkö rakenneultrassa sukupuolta. Näkyy jos näkyy ja kertoo jos kertoo.

Ainiin, saatiin eilen kirje HusLabilta, että trisomia "down-syndrooma" riski ei ole suurentunut seulontojen perusteella. Ei tarvetta jatkotutkimuksiin :) Mä en nyt ees muista, oliko siinä mitään lukemia sen enempää, kuin luin vaan tuon hyvän uutisen!

Kävin eilen saliohjauksessa, 3kk sitten viimeksi olen käynyt ja nyt päivitettiin liikerepertuaari sellaiseksi, että pystyy tekee raskaanakin. Se on nyt mun sitkeä tavoite, käydä salilla vahvistamassa kehoa loppuraskautta varten, kun pahoinvointi on hellittänyt ja niin kauan kun maha ei vaan ole tiellä. Tänään onkin sitten vähän letkuolo jaloissa niiden kyykkyjen jäljiltä :) PT-ohjaaja suositteli jättämään korkean sykkeen jutut pois (ei juoksua vaan hölkkää, ei spinningiä, kun siellä en osaa tehdä koskaan kuitenkin "löllösti" vaan aina verenmaku suussa) ja keskittymään reippaisiin kävelyreissuihin ja uintiin. Pilatesta ja joogaa se kans suositteli ihan ehdottomasti. Koiran kanssa tuleekin käveltyä joka päivä vähintään yks reippaampi ja pitempi lenkki, mut noita muita tarttee sitten vähän erikseen järjestää. Viime raskaudessa kävin Malla Rautaparran mammajoogassa ja siitä jäi hyvä mieli, joten varmaan päädyn sinne tälläkin kertaa. Tsemppi on ainakin kova nyt, toivotaan että into ja kunto riittää toteutukseenkin :)

Mukavaa loppuviikkoa,
Pippurihäntä 12+1
 
Moi kaikille!

Tervetuloa kaktus!

Onnittelut Pippurihäntä hyvistä seulontatuloksista!

Sulla Vuorikristalli on jo viikot noin pitkällä, ihanaa! Miten tää aika on menny näin nopeesti?

ON: Shokkiuutisia! Kävin jo eilen ultrassa kivun ja jatkuvan tiputtelun takia. No, hedelmöitys oli tapahtunut päivälleen silloin kun olin ajatellut ja kohdussa köllötteli KAKSI alkiota joilla pompotteli molemmilla vahva syke :heart:
Kivun aiheuttaja oli oikealla munasarjassa oleva nestekysta, alle 4cm. Kuulemma hyvälaatuinen ja pitäisi kadota itsekseen. Joo, mä superpanikoija murehtisin varmaan sitä kystaa mutta nyt on kyllä ihan muuta ajateltavaa, kaksinverroin! Kuulemma on yleistä että toinen voi mennä kesken ja muutenkin keskenmenoriski on vielä aika iso. Tiputtelu kuulemma ihan vaaratonta ja johtuu hurjaa vauhtia muodostuvista istukan suoniyhteyksistä. Päivä kerrallaan nyt toivutaan järkytyksestä :)
Nyt siis selvisi miksi mulla testit näytti niin aikaisin plussaa ja digin viikotkin nousi. Niin, nyt jännätään muuten vielä että onko kyseessä identtiset vai erimunaiset kaksoset. Mun silmään ne köllötteli samassa mustassa ympyrässä.

Alissia 6+5
 
sohvi35
Alissia Onnea tuplista! Ihania uutisia :) Mulla tuli toissapäivänä tosi tosi vähän verta, vatsa juilii joten tänään menossa lääkäriin. Ensi torstaille varattu varhaisultra. Mieli on vähän maassa vaikkei vuotoa tullut kuin kerran ja epäselvää mistä se tuli.. mutta pelko on silti. Nyt päivä kerrallaan, levännyt olen iltaisin töiden jälkeen etten ainakaan rehki ja yritän olla stressaamatta.

sohvi35 ja pikkupöllö 6+6
 
  • Tykkää
Reactions: Alissia
Ohhoh, Alissialle siis TUPLAonnittelut!!! Aika mahtavaa :)

Kaktukselle myös onnittelut!

Pippurihäntä, tuo sitkeä salitreenin jatkaminen on kyllä tosi hyvä päätös. Niin mäkin olen tehnyt - alkuraskauden pahoinvoinninkin aikaan yritin raahautua edes kerran viikossa salille, ja sitten taas voinnin parannuttua vähän useammin. Tuntuu että se palkitsee jo nyt, kun vointi tuntuu säilyvän kohtuullisen hyvänä ja paikat liikkuvina. Ja synnytyksen jälkeen kai niistä vahvoista selkälihaksista vasta hyötyä onkin!

Scarleth 24+0 *POKS*
 
Alissia, mikä jymypaukku - tuplaonnittelut! Saako kysyä, kun vanhan pää falskaa, enkä muista mitä olet aiemmin kertonyt, oliko luomuraskaus vai avustettu?

Sohvi35: Niin monella on kaikenlaista pientä tiputtelua, mutta silti kaikki hyvin. Kyllä se silti pelästyttää (halaus). Hyvä, että pääset varhaisultraan tarkistamaan tilanteen. Siellä ne näkee sitten asiantilan parhaiten.

Scarleth: Kiitti tsempistä :) Kunhan mun etureidet tokenee niistä viimesistä kyykyistä, niin menen varmasti uudestaan ähkimään!

Pippurihäntä 12+ öööö 3 vissiin
 
  • Tykkää
Reactions: Alissia
Alkuperäinen kirjoittaja Pippurihäntä;27939448:
Scarleth: Kiitti tsempistä :) Kunhan mun etureidet tokenee niistä viimesistä kyykyistä, niin menen varmasti uudestaan ähkimään!

Pippurihäntä 12+ öööö 3 vissiin
En halua masentaa, mutta kyykkää nyt vielä kun voit, se nimittäin loppuu kohta ;) :D Jossain vaiheessa ei maha enää oikein mahdu kyykätessä mihinkään ja se vatsaonteloon tuleva paine alkoi mullakin tuntua pahalta. Varmaan joskus 18-19 viikkojen hujakoilla totesin, että nyt pitää keksiä muuta. 20-viikolla vielä kyykkäsin vähän mutta sitten sen jälkeen alkoi tulla pientä supistelua.
 
Kela-neuvola käyty rv 22+2. Sf-mitta 24, hb 120, paineet 112/60.Sykettä sai aika kauan etsiä sillä meidän neuvolan aataminaikaisella dopplerilla, mutta löytyihän se lopulta ja oli n 140. Painoa on tullut alusta vajaa 5kg.Lähete tuli toiseen sokerirasitukseen (eka oli ok) rv 28-30 ja Taysiin istukkakontrolliin n. rv 30.
 

Yhteistyössä