11/08 masunkasvattajien murut *toukokuussa*

taa ois päivä illassa..ulkona myös eletty tääkin päivä. Muuten mennyt tosi kivasti, mutta tuo stressaa aika lailla että pikkumies ei huoli oikeen mitään suuhunsa..Pakko sitten joka välissä koittaa, eri konsteilla.
MAITOA sain illansuussa meneen 1dl verran (loput meni paidalle) ihan muovimukista. Kun pulloo ei huoli...
ja onneksi toin yksi velli uppoo...mutta eikai voi lähteä sillekään linjalle että vellillä eletään?

nyt pojat sain petiin...hakeen iltapalaa... =)
 
Mä oon itkenyt aurinkoisen sään perään koko päivän sisällä, korjannut harjoituskokeita ja valmistellut huomista (viimeistä!) opetuskertaa... Säälittävää.

Äsken ohjastin huomiselle lapsenvahdille, miten pojan kanssa pärjätään. Selitin, että sitten kun alkaa sanoa "muu muu", niin on nälkä ja jos muuten kitisee, niin on väsy. Ja eilen kakkasi seitsemän kertaa, eli aina välillä voi tuoksutella vaippaa... Toivottavasti huomenna poika viihtyy (tai nukkuu) opetussessioni loppupätkän, koska on pakko ottaa pikkukaveri sinne mukaan iltapäiväksi. Lapsenvahdin kanssa en jännitä, koska poika ei toistaiseksi ole pahemmin vierastanut.

Helmi, toivotaan että syömälakko menee ohi!
 
maikki: vitsi kun kuullostaa hurjalta että sä voit noin vaan jättää pojan hoitoon =) Siis siinä mielessä hurjalta kun meidän tytölle ei iskä ole kelvannut piiitkään aikaan :(
Teillä tosin on tottunut olemaan jo sinusta erossa, mä kun oon kotona vaan...
Heh, muu muu, ihana :heart:
 
voi ei, pitkä yö tulossa,pojan parin päivän pikkuyskä näyttää sit kasvaneen,nyt rohisee ja heräilee itkien vähän väliä :(
onneksi huomenna on neuvola

no kai sitä silti pitää koittaa nukkumista itekkin,edes muutaman minuutin kerrallaan. turha sitä aikaa on tuhlata netissä ja twitterissä+facebookissa.
 
Huomenia! Viikonloppu hurahti nopeasti. Mies oli mökillä laskemassa venettä ja minä kotona lasten kanssa. Vietettiin sitten aikaa m un siskon kanssa, joka asuu pääkaupungissa. Käytiin eväsretkellä ja Leo oli ihan kummissaan, kun levitettiin sapuskat viltille ja alettiin syödä =) Ja ehkä vielä suurempaa kummastusta aiheutti se, kun lopuksi me kaikki vielä jäätiin makoilemaan aurinkoon B) poika katteli ihmeissään, että mitä ihmettä nää nyt oikein hommaa!
Kirppiksellä Myyrmäessäkin sunnuntai aamuna käväsin. On muuten loistava lastentarvike kirppis! Kannattaa kävästä jos vaan asuu lähimailla. Nippu vaatetta lähti mun mukaan. Kaikki lapset saivat jotakin ja hinnat oli halpoja! Leolle ostin toppapuvun syksyksi. Tosi siisti ja maksoi vain 3 egeä ja keskimmäiselle hankin adidaksen ulkoiluasun hintaan 4 egeä. Ens viikonloppuna olis taas siellä myyjät, mutta silloin täytyy olla mökillä.

Maikki on tosiaan reipas, kun jättää pojan lastenhoitajalle. Mä olen vasta uskaltanut jättää Leon mun vanhempien luokse. Tiedän, että mun äiti osaa varmasti hoitaa poikaa "oikein" :D

Jep, nyt täytyy alkaa valmistautumaan aamutreffeihin työkavereiden kanssa. Ysiltä jo nähdään aamukaffeen merkeissä :wave:
 
Huomenta toivottelen!

Harmittaa oikein kun ei ehdi täällä olee ja kirjottelee! Vieroitusoireita tulee!
Kiitos kaikille synttärionnitteluista :heart:

Toivotaan, että maikin päivä sujuu hyvin ja lapsenvahdilla kanssa menee hyvin!

Ei ehdi nyt muuta, ihana ilma, palaillaan!
 
Täällä onki miehellä vielä vapaapäivä! Kuvittelin että menee jo töihin, mutta onki vielä tän päivää kotona. No, miulle käy kyllä, en valita yhtään! :)

Nuutti käy nyt ihan innoissaan pöntöllä ihan ite pisulla eikä enää supistajaa huoli. :) Sepäs kävi helposti!

Mutta eipäs sen kummempia...
 
Onni 6kk tänään :heart: Niin se vaan aika rientää, tuntuu että justiisa kätilö nosti Onnin rinnalle ja siinä hän katseli maailmaa ja nyt jo puolivuotias! Yhtä aikaa surkee ja ihana fiilis :heart:
 
heippa ja terveiset helmin helteiseltä takapihalta! B)

keksin sitten yhdistää netteilyn, ulkoilun ja auringon ja vielä poitsun otin tähän viltille repiin ruohoo, niin saa samalla treenailla ryömimisliikkeitään. Isompi jäi katteleen autot-elokuvaa, silel riitti jo kun koko aamupäivä oltiin puistossa!
Kun ulkona on upee ilma, niin kotihommat jää pikkasen paitsioon, ei kiinnosta tehdä kuin pakolliset ja esim. siivouspuoli saa oottaa sadesäitä!

iltapäivällä tekis mieli hennesillä poiketa, kun ollaan pienemmän kanssa kaksistaan.

Ongelmat syömisen suhteen helpottaneet vähän, on tänään mennyt kiinteet ja tissiäkin kerran, plus yöllä kahdesti. Ja yökin meni sitten suht hyvin, 4tunnin välein herätys ja tissiä..
tänään annoin pojan syödä itse sormillaan keitettyjä makarooneja, hyvin maistui ja samalla lappasin suuhun pastasosetta. =)

jos nyt kattos vieläö sähköpostin ennenkuin akku loppuu...
 
Onnille puolivuotisonnittelut! :flower:

Tänään on tosiaan nautittu aurinkoisesta kelistä parin tunnin lenkillä ja myöhemmin neiti tutustui lähemmin takapihan nurmikkoon. Hirveesti siellä vilisti muurahaisia, joten ei kauan niiden touhuja tarkkailtu. Iskä saa luvan myrkyttää, että pysyvät poissa meidän reviiriltä! :D

Maarias Onko se lastenvaatekirppis myrtsissä missäpäin? Vai onko se sama, joka on myyrmäkihallissa vloppuisin? En kovin paljon ole käynyt kirppiksillä, mut toi ois ihan sillä etäisyydellä, että siellä vois vaunujen kanssa pyörähtää mutkan ihan vaan vaikka uteliaisuuttaan! ;) Epäilemättä sieltä kyllä tarttuis jotain mukaankin! :D

Hienoa Maikki että voit "huoletta" jättää lapsen hoitoon! Toivottavasti meni hyvin!
Mä en tiedä, mä en tällä hetkellä uskaltaisi jättää tota neitokaista muun kuin isänsä tai sit anopin tai mutsini hoidettavaksi! Valitettavasti noi isovanhemmat asuu kaukana. Jotenkin kai kuvittelen, et sen aikaa kun olis jonkun ns. vieraamman hoidettavana, niin toi vaan huutais koko ajan ja itkis äiskän perään. Voi olla, että olen väärässä, mut en nyt ole alkanut kokeilemaankaan. :/

Mites muuten, tuntuuko teistä joskus, että tuleeko annettua liian monta uutta makua liian lyhyessä ajassa? Alkuun annoin 2 uutta makua per viikko, mut tässä viime aikoina on välillä lipsahtanut 5-6 vkossa ja "parhaimpina" päivinä 2.. :whistle: En tiedä, jotenkin vaan noita "lipsahduksia" sattuu ja sit huomaa, et ohops täähän oli muuten taas uus tuote.. Mut onneks kaikki on hyvin maistunu eikä oo mitään oireita ilmaantunut, et ois millekkään sit allerginen. Ainoat (oon tän ennenkin maininnu) on kukka- ja parsakaali, kun aiheuttavat isommassa määrin vatsanpuruja ja hirveetä huutoa.

Helmi Kiva, et ongelmat syömisten suhteen on helpottaneet! Meillä uppoaa mukisematta kaikenlaiset soseet, mutta puurojen kanssa on viime pvinä ollu hieman "taistelua".. Nirsoilee mm, ettei sais olla liian paksua eikä etenkään isompia hiutaleita joukossa.. :eek: :kieh: Kuitenkin pitäis vähitellen oppia syömään karkeampaakin ruokaa!
 
Heipsan!

Meillä meni päivä oikein hyvin, yksi kaveri tuli aamulla poikaa hoitamaan ja toinen jatkoi hänen jälkeensä aamupäivästä ja sitten iltapäivällä poika tuli minun kanssani opetuspaikkaan viimeiseksi tunniksi. Oli kuulemma mennyt kotona hoito hyvin, oli nukkunut pitkät aamupäiväpäikkärit, syönyt ja sitten oli vaihdettu vaipat.

Opetuspaikassa jouduin ensimmäiset puoli tuntia pitämään poikaa sylissä (lähinnä roikotin lonkalla...) samalla kun vakavalla naamalla selitin asiaa (ja opiskelijoita nauratti, kun Otso hymyili heille sieltä kainalosta ja yritti tarttua verhoihin, johtoihin ym...). Sitten nukahti viimeiseksi puoleksi tunniksi koppaan luentosalin nurkkaan. Eli vissiin poika ei edes huomaa missä hän on (että ympärillä on 30 opiskelijaa) tai kuka häntä hoitaa...

No, nyt tuntuu kaipaavan äidin huomiota, pitää mennä!
 
meillä noustiin ekan kerran tukea vasten tänään pystyyn...ihanaa että oppii uutta mut ou nou, kohta se on joka paikassa =)

Maikki mukavaa että oli hommat mennyt pojan kanssa hyvin =)

helmi hyvä että poitsulle taas tissi maistuu :)
 
Tervehdys pitkästä aikaa,
meillä on vauhti pikkuherralla niin kova, että mamma joutuu jättämään netteilyn vähemmälle.
Meillä on lähdetty konttaamaan-ryömimään, liike on vielä sekalaista, mutta konttaus on jo kovaa kyytiä tulossa pääasialliseksi liikkumismuodoksi.
Ja lisäksi noustaa tukea vasten seisomaan, tätä tehty jo viikon verran. Eli pitää olla jatkuvasti silmät selässäkin. Onneksi on hyppykiikku sekä seisomatuoli, jossa viihtyy itsekseen. Tosin tuolla tuolilla menee kauheaa vauhtia pitkin asuntoa.

Nytkin täytyy mennä taas katsomaan, missä poika viilettää...
 
Voi kun ihanaa! Uusia taitoja opittu kovasti! :)

Mie kävin lenkillä sauvomassa tänään kaverin kans, nuutin kans käytiin kirjastossa ja olo on pirtsakka. Isäntä on meillä kuin persiille ammuttu karhu...tuolla kiukkuaa poikien kans...

 
nyt meni viimeinenkin ipana nukkumaan. Oli molemmat ihan väsyneitä, monet itkut ennättivät iltapuuron kanssa ottaa :(
Ihana, nyt siis ihan yksin saan olla siihen saakka kunnes mies tulee 22.15 töistä :D Pitää vielä laittaa pyykkejä kuivumaan, sekä siivota terassilta lelut ja peitot pois.

Mies otti tänään pienen projektin ja terassin lattian vierestä kaivoi salaojaputkea syvemmälle. Sitä varten tietenkin joutui siirtämään koristekivet pois. Niitä sitten pesin iltapäivällä ennen kuin pystyin laittaa takas. On nyt paljon siistimmän näköinen, vaihdettin uusi suodatinkangas kivien alle. Pitäs vielä yksi säkki ostaa kiviä (jotenkin hullua että täytyy ihan ostaa kiviä :) ) kun ei tarpeeksi paksua kerrosta tullut.

Tänään tein sitten taikinajuuren leipää varten, katotaan huomenna mitä siitä tulee! Joskus olen tehnyt ruisleipäsiä joihin tehdään taikinajuuri mutta annetaan muhia vaan parisen tuntia.
Kiva koittaa välillä jotain uutta =) Jospa sitten onnistuisi myös!

Olen ottanut kuvia huuto.nettiä varten, nyt olisi hyvin aikaa naputella kohteita myyntiin...

keiju:
Wau, tukea vasten jo seisomaan! :eek: Täällä ei tytöllä hajuakaan mistään tuollaisista vielä =) Esikoinen oli jotain 8,5kk kun nousi, luulen että tällä menee pidempään.. Tai mistä sitä tietää, jos nopeasti oppii...
 
yermasoya juu se myyrmäkihallin kirppis hyvinkin. Siel vaan järjestetään niitä aika harvoin, niin sitten kun siellä on, niin heti täytyy rynnätä penkomaan :D On todella käymisen arvoinen paikka!
Keijun ja sarppavn pienet ovat sitten kanssa aikaansa edellä :) Hirmuinen kiire näillä pienillä lähteä liikkeelle. Meidän poitsu kanssa tänään oli jo kädet rappusten ensimmäisellä askelmalla ja kova hinku olis ylös. Nyt kyllä isäntä saa alkaa sitä porttia väsäilemään.
 
huomenta!
vautsi.vau teidän vauvathan kohta kävelee, keiju, sarppa ja keitäs muista olikaan...!!! :D
näkisittepä meidän pötkön, tässä jo ½tuntia köllötellyt viltillä, ja repii vaan leluja lähemmäs ettei tarvii suotta liikkua.. :LOL:

aamutoimet kesken, oli vaan ihan pakkomielle jo päästä kirjottaan! =)
 
olis pari galluppikysymystä!!!! :D

MILLAISIA/KUINKA PITKIÄ PÄIKKÄREITÄ TEILLÄ NUKUTAAN?

no, unohdin jo sen toisen kysymyksen... :LOL:

meillä siis vain noita 30min. unia, ja VAIN 2-3 TUNTIA jaksaa olla hereillä nokosten välissä..
 
Huomenet täältäkin!

Yhä edelleen ihemettelen tätä hiljaisuutta kun puolet lapsista puuttuu. Eilen illalla pojat soittelivat Kreikasta, Artturilla riitti tarinaa, aina siitä miten lentokoneessa sai lättyjä siihen, että pappa oli ostanut temppupallot ja että näkivät merirosvolaivan. Aika hellyttävää kuunnella kun innoissaan kertoivlivat juttuja. Onhan se pienelle elämys, eivät ole Ruotsia pidemmällä käyneetkään! Äitillä vaan vähän ikävä on...
:'(

Täällä näyttää uhkaavasti sateiselta tämä päivä. Lähden kaksikon kanssa kaupungille kahvittelemaan Pipareiden kanssa (meidän manselaisten 2+ kerho...). Ihanaa kun vähän ulos pääsee. Tai no, olinhan eilenkin käymässä sairaalassa katsomassa pikkuruista kummipoikaani, painoa eilen karvan vaille 1,4 kiloa. Ihana kurttuinen pampero!

Meillä normipäivinä nukutaan 2-3 päikkärit. Aamupäivällä sellaiset 30- 60 minuuttia, sitten puolenpäivän jälkeen (12- 14 aikaan) mennään pitkille unille (2-4 tuntia) ja illalla saattaa vaunulenkillä simahtaa 15-30 minuutiksi. Näin tuntuu meille sopivan hyvin, enkä mielelläni sekoita rytmiä. Toki tälläiset kahvittelupäivät vähän poikkeaa, mutta onneksi aika hyvin rattaissakin nukkuvat. Mutta voin vallan hyvin kuvitella kuinka väsyttävää on jos ei nuku kun puoli tuntia kerrallaan...

Nyt meen laittautuun pikkuhiljaa. Mukavaa päivänjatkoa!

HM
 
huomenta

täällä räkäinen ja yskäinen pikkupoika :( energiaa silti riittää vaikkei aamupuuro maistunutkaan kunnolla.riekkuu tuolla lattialla just :whistle:

mulla meni eilinen kampaajalla käynti ihan persiilleen,ei koskaan samaan paikkaan enää! kampaaja ei kuunnellu yhtään vaikka yritin tooooosi tarkkaan selittää millaset hiukset pitäis saada (kun on niin useesti tehty pieleen) ja ei puhunutkaan oikeestaan mitään mulle,kerran tais kysyä että haluanko kahvia ja sit kun käski siirtyä pesupaikalle... nyt on tukka liian lyhyt, ei tippaakaan semmonen leikkaus mitä käskin tehdä ja semmoisen harmaanhopeenvaaleen värin sijasta tukka on kuin blondibarbiella...argh! ja kaiken lisäks vielä niskasta ei ollut ilmeisesti pessyt väriä pois kunnolla ja sit kotona yritin saada pois sitä kun oli tuhonnut jo osan hiuksista ja ihosta.nicenice..näin siis täällä..huoh
pakko oli vähän tännekkin purkaa kettuuntunutta oloa...

otti niin eilen päähän että pakotin miehen hakemaan vie illalla jauhoja kaupasta ja leivoin sit suklaakakun(tai siis semmosen mudpien tyylisen) :ashamed:

neuvolassakin käytiin eilen, pituutta nyt 6kk (tai siis parin päivän päästä) 71cm ja painoa 8500g. kaikki ok, Vilho höpötti neuvolatädille ummet ja lammet eikä laittanut ollenkaan pahakseen mittailuja. täti soitteli pientä kelloa kummallekkin korvalle ja näytti pientä helmeä(johon vilho heti hyökkäs kiinni) eli tarkasti näköä ja kuuloa.
seuraavan kerran sit kuulemma 8kk neuvola joskus heinä-elokuun vaihteessa.

päikkäreistä: näin 9-10 aikaan riippuen nukkumispaikasta (sylissä ja vaunuissa pidemmät) pikku-unet 15min-1h, sit päivällä toiset siinä 14 aikoihin, yleensä vähän pidemmät, mutta jos sänkyyn vie niin herää nopeempaa eli 1-2,5h (tosin aika harvoin näin pitkiä). ja joskus illemmalla 17-19 vielä vartin-puolen tunnin nokoset, näitä ei kylläkään joka päivä ota.

taitaa jäädä vauvauinti väliin kun tuo poika rohisee ja yskii. huomenna silti oltas lähdössä mummolavisiiteille,jos ei nyt kuumetta tälle pukkaa.
 
Huomenet!

Kirjoitan pari riviä, ennen kuin lähetään pojan kanssa kierrokselle...puolipilvistä näyttää olevan. Eilen satoikin, tuli pieni ukkoskuuro ja oli tosi lämmin 26 astetta huh.

Meillä on poika edelleen tosi huono nukkumaan noita päikkäreitä. On vaan noita 30 minsan unia tai 15 minsan neron torkkuja. Ja myös niinkuin helmillä että että 2-3 tunnin välein. Yöt sitten nukutaan tosi hienosti ja säännöllisesti 19-7.
Päivät on tuollaista rikkonaista. No nyt heräs taas noilta 15 minsan neron torkuilta ihan pirteenä :LOL: Pidin kerran ihan päiväkirjaa noista unista, kun huolestuin, että nukkuuko tarpeeksi, niin kyllä tuosta yhteensä tulee kun vetää nuo 12 h yöunet plus noita päivätorkkuja niin ihan sopivasti tän ikäiselle n.14 h vuorokaudessa.
Eilen tapahtui joku ihme, kun veti aamupäivällä superpitkät päiväunet 1,5 h!!!
Oli kyllä ihanaa, kun kerkesin täällä kotona jotain tehdäkin. Kun saiskin nukkumaan parit tuollaiset pitkät päiväunet, mut milläs muutat sitä vauvan unirytmiä? Ei kai sitä voi oikein muuttaa...?Vai?

Uskomatonta, että täällä jo noin monta vauvaa aikaansa edellä!!! :D Ryömitään, kontataan ja seisotaan. Ei siitä varmaan kauan mene kun lähtevät jo kävelemään! :eek:
Mihin näillä nykyajan vauvoilla on oikein kiire :LOL:

Mut nyt maidot juomaan ja ulos.
 

Yhteistyössä