11/08 masunkasvattajien murut *toukokuussa*

Joo Luminka ne jää soimaa =D

Meillä ei kyllä tosiaan neitille sopinu deeskut, ei minkäänlaiset ja koliikki oli jo muutenki paha joten hän ei niitä saanut ja hyvävointinen tyttö on.

Iru, laitoitko hedelmäsosetta kyytipojaks? ja tosiaa se muussaus voi auttaa kans. Onni yökki pari päivää ja sen jälkeen alko maistuu soseuttamatta.
 
Iltapäivää!

Oltiin Otson kanssa kaupungilla melkein neljä tuntia vaunuilemassa! Piti vain käydä postissa, mutta oli niin ihana ilma, etten malttanut tulla kotiin. Välillä kävin Siwasta hakemassa korviketta, jonka poika joi torilla (sattui olemaan hoitolaukussa tuttipullo) ja sitten taas jatkettiin. Kävin ostamassa vanhaan retro-yöpukuun uuden vetskarin (miehen vanha vuodelta -76 ja kankaat on ihan priimakunnossa, mutta vetskari jumittaa) ja viemässä postiin Kelalle selvityksen, miksi olen ollut vanhempainvapaalla töissä.

Sitten kävin kokeilemassa uusia silmälasinkehyksiä ja löysinkin oikein hyvät, jotka maksaa 360 euroa... linssit siihen päälle, niin voila! :eek: Kallista on... Mulla on vakioptikkoliike, jossa on aivan huippupalvelu ja tosi hienoja kehyksiä (oma maahantuonti), mutta hinnat sitten on vähän toista luokkaa kuin jossain specsaversilla. Siellä saa tosi asiantuntevaa palvelua, kehysmyyjä tosiaan paneutuu kehysten valkkaamiseen ja sanoo heti jos joku ei sovi. Ja tietenkin noilla hinnoilla voi jo olettaa että linssit hiotaan just eikä melkein. Periaattesta haluaisin tukea tuota paikallista yksityistä liikettä, kun halpisliikkeissäkin lopulta ne parhaat kehykset ja pinnoitetut linssit ym. tulee maksamaan kuitenkin satasia. Jätin kehykset sinne vielä odottamaan, kun optikko sanoi, että (raskauden ja) imetyksen aikana voi hormonitoiminta vaikuttaa näköön! Hän melkein suositteli, että ottaisin uudet lasit vasta sitten kun imetys on loppunut, etenkin jos näyttää että olisi kovasti vahvuudet muuttuneet raskautta edeltävistä arvoista.

Iru, tsemppiä tenttiin! Mitä opiskelet? Mäkin oon myös suorittanut jos jonkinlaisia opintoja tässä äitiysloman aikana ja yllättävän hyvin oon saanut valmiiksi (miehelle kiitos pojan vahtimisesta iltana jos toisenakin...). :flower:

Poika repii tuolla mainoksia silpuksi, taidan mennä katsomaan ettei mene ihan kauheasti kurkusta alas. :$
 
Ihania kuvia Sanse, ja Anzkuli! Ja hieno sana kiukuttomammissa, suomea kyllä ihan on :D

Meillä lähes joka päivä muistetaan 5 tippaa Jekovittia. Soseita en oo tehny kuin porkkanan ja kesäkurpitsan sillon ku aloteltiin. En oo toisaalta viittiny tai ehtinyt, ja toisaalta meillä on maailman pienin pakastin. Se on jääkaapin yläpuolella, kolme pienen pientä hyllyä, joten ei voi sitä täyttää vaan pelkillä soseillakaan (pitäähän äitsällä olla jätskijemmakin). Mennään nyt alkuun purkeilla, ja joskus pientä sekoitusta voi tietty pakastaakin.

Gauhiast oli asiaa, mutta en muista enää.. kirjootan taas myöhemmin.

Joo, se pitää kertoa vielä, että hammaslääkäri teki tänään täystarkastuksen, ja reikiä NOLLA!! Oonpas tosi onnellinen, raskausaika vain parantanut syljen laatua ja se on superjuttu tämmöselle 70-luvun amalgaamilapselle!!! Ihanaa, nyt meen ja avaan oluen! Mies paistaa pihvit ja herkutellaan kunnolla :)
 
No, vielä: Meillä oli yks viikko ihan hirveää kiljumista! Meinasin hakea korvatulpat, ettei aivot räjähdä.. Ei siis ollu kyse mistään ilonkiljahduksista, vaan jostain hermostumisesta tylsistymisestä tai sitte ilmavaivoista_ en tiiä, mutta ihan kammottava ääni lähti. Nyt onneksi on loppunut, äiti kiittää :D
 
Luminka: kyllä mie ainaki sain myytyä ainu-liivinsuojat huutiksessa vaikka käytettyjä olivatki. Taisin laittaa 5 paria ja hintaa 3 euroa tai jotain semmosta. Kaiki menivät heti, eli kannattaa yrittää myydä. Ite en niista ainuista tykänny kun eivät pitäny tarpeeks hyvin (maitoa on nimittäin piisannu!!). Ite huutiksesta huusin kotitekoisia liivinsuojia kahteen otteeseen ja ovat olleet aivan huippuhyviä. Laitan kyllä sit vielä myyntiin kun en ite tarvii enää. Pitää vaan kattoa sit kuntoa vähän ja hinta sen mukaan!

Maikki: Mieki oon miettiny lasien uusimista. Esikoisen syntymän jälkeen uusin kans lasit, sillon optikko sanoi että puolisen vuotta kun synnytyksestä odottaa niin sit voi laseja ruveta uusimaan. Mie varmaan sit miehen kesäloman aikaan käyn kattelemassa.

Täällä rupeaa flunssa (tai allergia) vaivaamaan miutaki. Kaikki paitsi leevi ollaan nyt ihan räkäsiä ja kurkut kipeenä. Voihan se leevin kiukutteluki tietysti olla jotain tuommosta, että jos onki hänellä kans vaikka kurkku kipeenä tai muuten tukala olo. Onneks ei oo räkäinen kuitenka!

Käytiin iltapäivällä tuossa uudessa s-marketissa johon meiltä on matkaa ehkäpä 50m :) ja onpas hyvätasoinen kauppa! Tosi iso valikoima ja suuressa osassa perustuotteita on ihan sama hintataso kuin prismassaki. Voi olla että prismalla käynti nyt sit vähenee. Varmaan kerran-kaks kuussa tulee sit käytyä lihaa pakastimeen ja leeville hedelmäsoseita ja vaippoja (ne kun on prismalla halvempia). Melkosen kiva juttu!

Kohta pitää unille joutua. Mies lähtee huomiseks isänsä mökille hommiin, saan olla yh:na koko päivän. Kutsuttiin ittemme kyläilemään tuttavan luo illasta ja aamupäivälle kans kaiveltiin ulos leikkikavereita. Ja päivällähän myö sit vaan syödään, nukutaan ja uudelleen syödään. :)
 
iru
Niin siitä mun tekemästä puurosta.. yritin sauvasekottimella ennen keittoa pieniä niitä hiutaleita mut ei se varmaa tarpeeksi hienoksi menny, ku just kakoi ja irvisteli :LOL: :LOL: oisitte nähny!!!! Niin ja oli kyytipoikana omena-päärynäsosetta.. noh, huomenna ajattelin että teen isomman satsin, josta itelle osa ja sit se Ilmarin annos ielä sauvasekottimella.. saas nähä ;) mut oon päättäny että nyt opetellaan toi.

Maikki: Tradenomi musta pitäis tulla. Se on sopimusoikeuden kurssi millä oon nyt ollu, ihan mielenkiintoinen mutta pelottaa että menee asiat sekasi tentissä, ku noi lakijutut on nii pilkun viilaamista..

Onnea Tuutikin Piiperölle ja muille ½-vuotiaille :flower:

Luminka ja Sanse: Mun kummitytöllä kans toi nalle.. ite en tahtois, ku räjähtäis varmaan pää kuunnella kaikki päivät sitä :kieh: meillä tuli ton leikkimaton mukana sellanen peili joka soi.. meni onneksi rikki (soitti sitä ihan koko ajan)..

Hmm.. mitähän muuta? Niin oliko Luminka lähössä viihteelle? Hauskaa iltaa!! Mää ostin kaks lonkkua kaupasta ku ei enää siideri maistu eikä tod. olut... saas nähä.. oishan se nyt kauheeta olla juomatta??? Tai sitte ei.. jotenki ei maistu.. vissiin ollu liian kauan ilman..

Niin ja kestositeistä: mun äiti oli käyny ostaan sellaisen kevytkestositeen, niin voidaan sitte itse tehdä niitä ku on malli :D jää kuitenki noista vaippakankaista niitä pikkupaloja jotka sopii hyvin.
 
Siis tuo meidän lapsi on yhtä unta ja kakkaa. Kello ei ole vielä edes yhtätoista, mutta on kakannut jo neljä kertaa ja nukkuu toisia päiväunia... Ihme tyyppi. Nukkui klo 21:30-7:30 (välillä kerran korjasin, kun oli TAAS jumittunut poikittain pinnikseen) ja ekat päikkärit klo 8:30-9:30 ja nyt sitten toiset lähti klo 10:45. Olin jo soseet lämmittänyt, mutta alkoi itkeä röllöttää syöttötuolissa ja nukahti melkein matkalla kun kannoin pinnikseen. Voiskohan tää tolkuton nukkuminen olla jotain rokotukseen liittyvää?

Meen kohta kampaajalle, ihanaa! Joku ihme keväthuuma päällä, kun uutta kampausta ja silmälaseja pitäis saada. Illalla meen katsomaan AMK:n tanssijoiden kevätesitystä ja sen jälkeen grillaillaan porukalla meidän pihassa. Kerrostalossa siis asutaan, mutta meillä on hyvä grillipaikka (ainoa miinus, että kaikkien asukkaiden parvekkeet on sinne katoksen suuntaan, eikä ikinä tiedä, kyttääkö joku).

Eilen oltiin vähän ottamassa tuntumaa nurmikkoon ja tietenkin Otso tunki sitä heti suuhun.
 
Jaahas, mie vietän täällä yh-päivää siis. Ulkona oli taas älyttömän kylmä, mutta oltiin reilu 1,5 tuntia kuitenki hillumassa pihalla. Iso lauma pikkuisia poikia juoks ihan hulluina puistossa koko ajan. Kovasti nuutti ytitti väittää päikkäreille käydessä että häntä ei nukuta, mutta eipä tuolta oo inaustaka kuulunu sen jälkeen kun unille peittelin. :D Eli hyvin juostu ulkoilu!! Ja pyörällä vielä polki puistoon ja takas kotiin.

Mie oon viettäny väliviikkoa dieetistä. Ihan on menny taas ylettömäks tää syöminen. Sen oon huomannu että mies kun on lomalla niin miullaka ei oo mitään otetta tähän syömishommaan... No, ens viikolla sit taas uudella innolla!

Levittelin tuossa noita leevin pieniä vaatteita levälleen. Serkku ja yks puistomamma ens viikolla tulevat niitä pläräilemään, osan annan nopeammalle ottajalle ja osa on sit myytävien laatikossa. Voi kun pääsis taas mahd. paljosta eroon! Huutikseen pitäs kans jotain taas viritellä myyntiin. Isompia vaatteita sain pienen paketin myytyä - semmosia jotka ei mallilta nuutille oikeen käyny tai joista en muuten tykänny käytössä.

Miehen sisko puhui tänään että hänen työkaveristaan tulee mummo. Tulevat vanhemmat ovat vissiin kovin nuoria, mies menossa inttiin. Miehen sisko oli luvannu sit katella heiltä ja kysellä meiltä mahd. paljon kaikkee heille lahjoitettavaa tai halvalla myytävää. Kiva! Taas yks paikka tiedossa mihin saa sit joutavia eteenpäin. Turvakaukalon lupailin sinne kans. Ei siitä varmaan ilkee kauheesti enää pyytää, mutta jos vaikka parikymmpiä ees.

Mutta nyt käväisen vielä naamakirjassa ja sit noitten vaatteiden kimppuun!
 
Yritänpäs nyt rustata jotain kun en ole ihan äsken jaksanut mitään kirjuutella.

Tänään mulla ois illalla täällä sosetehdas, ostin bataattia, perunaa, maissia, porkkanaa, hernettä ja tomaattimurskaa+ yrttejä. Niin ja lihoiksi ostin possua, broileria ja nautaa.Niistä ajattelin jotain sekasoseita tehdä, vielä mietinnässä milläsia teen ettei tulis samanlaisia.
Eilen annoin 8kk purkkiruokaa Leevilla ja hyvin upposi kokkareista huolimatta. =)
Olenkin nyt miettinyt miten noi soseet teen ettei menis ihan liian mössöksi vaan että ois vähä kokkareitakin?

Nyt aamusta oltiin esikoisen kanssa uimassa, kummipoika oli äitinsä kanssa mukana.Oli kyllä pojilla meno päällä, millään eivät ois pois halunneet.Luvattiin sit jätskit niin lähtivät hyvillä mielin.Nyt tässä kotosalla odotellaan miestä kotiin kun sano vievänsä meidät johkin syömään.

Nytpä se mies jo tulikin, palaillaan
 
Heissan,

Kylläpä on hiljaista, aurinkoinen sää tehnyt tehtävänsä. B) Prismassakin käytävät ammottivat tyhjyyttään, vaikka olisi kuvitellut lauantaipäivänä olevan paljon porukkaa.

Keiju, itsekin mietin juuri miten nuo kökkäreiset soseet tehdään... Kun tein spagetti-tomaatti-kesäkurspitsasosetta, spagetti jäi ihan automaattisesti vähän kökkäreiseksi. Mutta varmaan yritän sitten niin, että laitan aina vähän kerrallaan kasvista sellaiseen sauvasekottimen silppuriosaan (jonka kanteen sauvasekoitin kiinnitetään), turautan muutaman kerran ja otan sitten satsin pois ennenkuin ehtii mennä ihan soseeksi. Tätä ei siis vielä oo testattu, joten voi olla ettei edes onnistu...

Otsolla tuntuu ja näkyy ihan selvästi yläikenissä neljä uutta hammasta :kieh: Vielä ei ole tulleet läpi, mutta yksi etuhampaan viereinen hammas kuultaa jo valkoisena ikenen läpi. Alahampaat onkin nököttäneet jo 3,5 kk odottamassa seuralaisia. Ostin tänään olohuoneen johdoille sellaisen muovisuojuoksen, jonka sisään johdot on nyt pujotettu, kun Otso jatkuvasti ryömii tunkemaan niitä johtoja suuhun. Ihan tulee mieleen suojautuminen lemmikkikanilta tai vastaavalta...

Nyt menen tekemään illaksi grillausjutut valmiiksi ja ompelen Otson yöppäriin uuden vetoketjun. Hauskaa päivänjatkoa!
 
Ihanaa lauantai!

Viikko on vierähtäny niin nopee, en ole tännekään ehtiny kirjoitella mitään, pikaiseen oon vaan käyny lukasemassa. Siis meillä on nyt taas joku ihme tyytymättömyyden kausi meneillään. Poika ei ole taas nukkunut päikkäreitä kunnolla, samalla lailla kuin helmi kirjoitti, et kahdet 20 minsan torkut vaan on tääkin vetänyt ja sellaista kitinää. Ei viihdy hetkeäkään yksin edes leikkimatolla. Mä en pääse edes vessaan yksin, kun nostaa kamalan huudon kun äippä häviää. Mä veikkaan taas noita hammasvaivoja, että ne on ylhäälle kohta puhkeamassa.

Sitten mä olen ravannut joka päivä 2 tunnin vaunulenkin pojan kanssa, joskus jopa 2 x tuon 2 tunnin lenkin päivässä, kun poika on silloin tyytyväinen kun saa istua rattaissa ja katsella maisemia. Mieluummin kävelen itteni puhki vaunujen kanssa, kuin kanniskelen koko päivän kitisevää 8,5 kilosta vauvaa.
Jotain positiivista, et mahdun nyt koon pienempiin farkkuihin, oon vähän kiinteytynyt, vaikka puntari ei näytä muutosta suuntaan tai toiseen.
Mutta Anzkuli samaa syömishimoa täällä :wave: Ettei toi dieetti tuota mulla nyt oikein tulosta, kun aina kahvin kanssa tekee mieli kakkua. Nytkin mussutin just raparperipiirakkaa kermavaahdon kera.

töihinmenosta oli ollut puhetta. Ei yhtään kiinnostais vielä! Tahtoo nauttia tästä meidän vaivoilla saadusta vauvasta mahdollisimman kauan vielä kotona. Ois kyllä kiinnostava paikka mis voisin aloittaa, mut mut jos me aletaan tehtailemaan toista heti perään. Mut ei oo niin kiinnostusta aloittaa uudessa paikassa ja pamahtaa heti paksuksi...jotenkin ajattelen sitä työnantajaa, et oisko oikein tehdä niin...Niin ja me jouduttais sit käymään taas rankat hoidot läpi, et senkin puoleen hankalaa, tarttis taas niin paljon vapaata töistä. Eikä mul o mikään pakko kiirehtiä töihin. Meil ei ole velkaa ja pärjätään ihan hyvin yhdellä palkalla.

Mun netistä tilaamani matkarattaat tuli tänään postissa. Ne on samanlaiset kuin Quinny zapp, mut näissä saa sen selkänojan myös makuuasentoon, ja nää on vielä pienempään tilaan menevät ja kevyemmät. Alumiinia ja painaa vaan vähän päälle 5 kiloa.
Maailman kevyimmät matkarattaat, niin ainakin mainostettiin. Ja ihanan turkoosin väriset.
Mä oon nyt ihan hulluna kaikkeen turkoosiin
:D Pojallekin ostelen kaikkea turkoosin väristä.

Me ostetaan sittenkin uus syöttötuoli, kun toi miehen vanha onkin niin ränsistynyt tuolla ullakolla, et ostetaan mieluummin kunnollinen mikä kestää. Sellasseen tripp trapp- kopion meinataan hommata.

Mä aina unohdan antaa noita d-tippoja, mut ei sen niin väliä, kun tuossa korvikkeessa on lisätty deetä ja me kuiteskin ollaan niin paljon ulkona.

Mitäs muuta..niin vettäannan aina ruoan kanssa vähäsen, en paljoo, ei sitä päivässä mene kuin alle 50 ml.

Nyt meillä sitten osataan istua, hilaa ittensä selältään istualleen, kun otan käsistä kiinni. Mutta mitään hinkua eteenpäin ei vielä ole. Poika on vaan niin keskittynyt kaikkeen käsillä näpräämiseen. On jo taitava käsistään. Harjottelee sitä pinsetti otetta ja kääntelee esineitä käsissään. Tosi hyvin osaa jo koordinoida käsien liikkeitä.

Ai niin nyt meilläkin on ruvettu sotkemaan ruoan kanssa. Osas aina niin hienosti syödä, mut nyt puhuu aina ruoka suussa ja on keksinyt puhaltamisen..kiva kun porkkana ja mustikkasoseet lentää suusta :headwall:

Kasvaako nää vauvat muuten yhtä nopeesti puolen vuoden jälkeen kuin tähän asti?Meinaan vaan et mikäköhän koko menis ens talvena ja ens kesänä? Nyt poitsu on 70 senttinen ja jotkut 68 kokoiset vaatteet menee vielä, mut käytetään pääosin 74 kokoa nyt. Laskeskelin et kesän menis 74/80...oiskohan sit talvella vielä 80 vai jo 86 vai kasvaako hitaammin..Luulis toisaalta et se suurin kasvupyrähdys alkaa olla ohi ...vai?
 
mulla ei riitä aika!!!! haluisin tännekin joutaa, mutta kai tää palsta vaan on se paikka mistä sitä aikaa nipistää ekana.

EILEN olin likkojen kanssa iltaaistumassa; syömässä ja parilla. Oli ihan kivaa!
TÄNÄÄN särkänniemessä vattenfallin piffaamana aamupäivän, yksin poikien kanssa, kun mies on reissussa. Meni hyvin, oli kivaa...mutta rankkaa. (vihaan odottamista ja jonoja...)
sitten mun vanhemmilla ulkoiltiin iltapäivä ja grillattiin ja nyt vielä oltiin puistossa kattoon kuumailmapalloo..sitten suihkutin/kylvetin pojat ja nyt ne nukkuvat, huh! Mä oon poikki ja vielä euroviistu tarvis valvoo ja oottaa miestä kotiin.
Paljon herkkuja siis kehiin ja netti auttanee valvomisessa, tylsien esitysten aikana! =)

siinä meidän kuulumiset.

sitten ONGELMIIN... :D
hampaat tuottaa erinäisiä ongelmia, nyt purraan kaikkea; tissiä, pulloa, tuttia....narina vaan kuuluu kun kumia puree ja äidin huuto kun tuota tissiosastoa! :whistle: Eikä taas meinaa ruoka maittaa; juonut tänään 1kerran tissiä, 1kerran onnistuneesti maitoa (ei vaan huoli), koitan pullosta, mukista...vettä, maitoa; tuttelia/nannia, ei uppoo! puree vaan tuttiosaa ja maito valuuu pois! Miksi tekee noin??
sitten 1hedelmäpurkin söi, muutaman lusikallisen kasvispastasosetta, muutaman lusikallisen kaurapuuroa, no onneksi veti ruusunmarjariisivellin sitten illasta...olis muuten jäänty nesteensaanti ihan liian vähiin..mitä voin tehdä?

meillä menee vaatteista nyt 74/80, ja sama koko mennyt jo 2kk, ja vielä mahtuu kasvaan noihin vaatteisiin...
 
:wave:
Eilisestä selvinneenä :) Tosi hauska ilta oli, kotiuduin jo puolen yön jälkeen. En jaksanut olla pidempään ja kun laskuhumala alkoi tulemaan niin ei ollut enää kiinnostusta jäädä kattomaan kun toiset vielä vetivät alkomaholia kitaan :D Aamulla heräsin 9.30, ja vauva nukkui edelleen iskän kanssa makkarissa :O Kunnon unet sain sitten itsekin otettua, parhaat sitten pitkiin aikoihin. Korvatulpat laitoin niin ei mitään kuulunut läpi. Olivat hyvin pärjänneet yön kaksin, mutta aamulla ois ollut täällä paniikkia jollei äippää ois näkynyt!

Dääm, parin viikon päästä ois vielä kaverin kolmikymppiset.. Ja taas pitää lähtee B) Eipä siinä mitään kun vähän vaan ottaa, ja tosi harvaan tässä on päässyt lähtemään viimeisen puolen vuoden aikana.. Ei voi missata niitä bileitä =)


Kuunkulta: no meillä esikoisella kasvuvauhti hidastui jo tässä vaiheessa, samaa vaatekokoa pystyi käyttämään pidempään.. Mut kun kaikki kasvavat omaan tahtiin, ei oikeiin voi ennustaa =) Tää neitikakkonen on jo isompi kuin siskonsa tässä iässä.
Esikoinen käytti 1v. kokoa 74/80, riippuen tietty mallista. Luulen että tälle toiselle ei 74 enää käy tuossa vaiheessa, mut se jää nähtäväksi!
 
Keiju: mie soseutin siirtymävaiheessa niin että puolet tai 1/3 satsista vetäsin ihan sileeks soseeks ja loput sit jätin karkeemmaks. Sekotin ne sit keskenään. Esikoinen kakisteli enemmän noita karkeuksia, leeville tuntuis uppoavan melko hyvin kaikki. Jätin jo nyt viimeks tekemäni soseet hieman karkeemmaks.

Kuunkulta: mie harrastin kans tuota väkisinlenkkeilyä (taas miulta löytyy tämmönen hieno suomenkielen sana...) esikoisen kans. Laihduin kans ihan kivasti sillon! :D Oli melkosen vaikeeta hänellä se nukkuminen (myös) päivällä. Kyllä siinä välillä melkosessa sumussa käveli kun yötki oli tosi katkonaisia. Välillä itkun kans...

Tuota kasvamista oon kans miettiny. Meillä mennään nyt 74-kokoa pääasiassa (bodeissa siis). Kesäks oon varannu suurimman osan 80-kokoa ja sit pitkähihaiset kasikymppiset varmaan syksyllä menee. Voi olla että sit talvella ois 86. Meille on tulossa yheltä kaverilta 86 toppapuku ens talveks, parempi ois olla sopiva (kun tosi halvalla saatiin oikein siisti puku!).

helmi: miulla on sama strategia euroviisujen suhteen. Laitoin nyt läppärin lataukseen että on sit akku täys kun tuossa sohvalla napotan kattomassa esityksiä. Pitää kattoa vaikka waldo on kyllä ihan p****.

Tänään meillä meni yh-päivä tosi mukavasti, ei ollu juurikaan kiukuttelua eikä muutaka hankaluutta. Illalla kyläteltiin tuttavan luona, joten aika meni nopsaan. Kotiin kun tultiin niin isi oli jo tullu ja iltapala-aika alkoi olla käsillä. Nyt sit yritän minäkin siis vielä euroviisut vahtia.

Huomenna on miulla sit vapaapäivä (jokos mie tuuletin sitä aikasemmin...en muista). Mutta siis miun äitienpäivälahja on semmonen että isi hoitaa kodin ja lapset yhtenä päivänä. No, lupasin kyllä olla apukätenä tarvittaessa, kun kotona varmaan pääasiassa pitää olla kun on tuo tissinluputtaja. Varmaan lenkillä käyn ja ehkäpä päikkäriaikaan sit kaupungilla. Ja ruuan lupasin laittaa - mutta se onki kivaa puuhaa. Mutta huomenna ei pitäs kauheesti ainaka olla velvollisuuksia! :)
 
iltaa pitkästä aikaa muutot on tehty ja elämä alkaa asettua pikkuhiljaa uomiinsa me siis muutettiin ouluun 25.4 kerettiin asua savosa reilut kaks vuotta ja nyt tuntuu ihmeen hyvältä palata kotikaupunkiin parinkymmenen vuoden tauon jälkeen... timppakin kasvaa hyvin oppi täällä uudessa kodissa nukkumaan omassa sängyssä tosin otan viereeni jos yöllä herää terveenä on ollu ja kiinteet ruoat on ruokavaliossa :)
 
Huomenta

Meillä ois siivouspäivä tänään...plaaah..piti siivota jo perjantaina mut en jaksanu ja sit vaan siirsin sitä kokoajan mutta tänään on pakko.
Tein eilen niitä sekasoseita ja niitähän tuli ihan kamalasti, 24 rasiaa ja 3 annospussia. Jospa niillä kuukausi mentäis ja aika karkeeks ne sain kuitenkin sauvasekoittimellakin jäämään. Tein 4 erilaista sekasosetta ja sit laitoin jääpalarasiaan possunfileetä soseena, saanpahan siitä sit otettua tarvittaessa.
tein:
broileri-maissi-peruna-porkkana-bataatti-persilja
broileri-tomatti-peruna-maissi-herne porkkana
jauheliha-tomaatti-peruna-porkkana-herne
jauheliha-peruna-porkkana-maissi-persilja

Nyt alkaa olla ukko imuroinut niin pääsen luuttuamaan.
 
huomenta!
no meillä menee näköjään yöt syödessä ja päivät paastotaan, voi vee mikä kierre. Tarvis olla vaan raaka ja olla antamatta yöllä tissiä, niin varmaan aamulla maistuis, mutta kun haluu ite nukkua! Kummallista. ;)

Me lähdetään tästä kohta tuohon jäähallille messuille, ja lasten tapahtumaan; pomppulinnaan pitää päästä. Pojan siis. Isomman. :D

en jaksanut sitten katsoo euroviisuja eilen kuin 7.kipaleeseen saakka, ja onneksi menin nukkuun, kun niin rikkoinen yö oli taas..nyt laittaan itteeni..
 
Huomenta ja päivää!

taas tää aika on johonkin hukkunut, mitään ei kans ehdi... Jospa nyt ensi viikko olisi helpompi kun isommat pojat siis laskeutuvat noin parin tunnin päästä Kreikkaan mummun ja papan kanssa. Mrillä on siis vaan puolet lapsista kotona. Outoa- ja hiljaista.

Meillä on otettu taas pieniä edistysaskelia, Wilma on nyt hiffannut miten lattialla pääsee pyörimään. Menee siis selältä mahalle kuten ennenkin mutta nyt älysi vihdoin mennä mahalta takas selälleen. Viihtyy paljon paremmin lattialla nyt. Oskari puolestaan nostelee pyllyään lupaavasti lattialla ollessaan, ties vaikka keksisi konttausasennon pian. Istumisesta eivät oikein vielä ymmärrä mitään, nököttävät kyllä esim jalkojen välissä mutta eivät vielä pysy itekseen yhtään. Kai ne ehtii istumaan vanhempana ihan tarpeeksi.

Kovin on mammat innostuneet käymään viihteellä nyt! Mä olen ollut oikein viihteelläviihteellä viimeksi noin 7½ vuotta sitten, mutta johtunee siitä että en juo alkoholia ollenkaan niin mua ahdistaa istua jossain kuppilassa kattomassa änkyräkännisiä. Leffaan olis ihan kiva vaikka mennä pitkästä aikaa...

Mulla on nyt päässyt lipsumaan tuo soseiden teko aikas lailla... oon sortunut purkkiruokiin. Jospa sais otettua itseensä niskasta kiinni ja laitettua tällä viikolla vaikka jotain hyvää. Tuntu jotankin muutenkin että koko ajan vääntää samaa soosia reppanoille. Nyt täytyy ryhdistäytyä... *läpsii itseään poskelle*

Tänään mennään koko kotona olevalla porukalla kaupungille viettämään aikaa, nyt kun autoonkin mahdutaan :LOL:

Jaaha, pikku-ukkeli heräsi. Täytyy mennä. Mukavaa sunnuntaita!

HM
 
Tänään oon siis vapaata saanu viettää...vaihtelevissa tunnelmissa. Aamulla heräsin ihan ajoissa, kun piti leeville puurot keitellä (tuo ruokien laittelu on jotain salatiedettä meidän isille ;) ). Isi kyllä sit pesi ja syötti pojat ja meni ulkoilemaan. Mie kävin yhen mammakaverin kans reilun tunnin lenkillä sauvomassa ja sit suihkuun. Auttelin isiä sit lounaan kans ja syötin leevin unille. Sit menin kaupungille toisen kaverin kans notkumaan. Eipä tullu juur mitään ostettua, ei oikeen ollu jaksamisolo mitään penkoa. Kahvilla käytiin.

Sit tein ruuan kotona ja oli taas mahoton pyrryytys ja syleskely kun ei ruoka kelvannu kenellekkä. Miulla palo sit hiha ihan täysin. Mieski tuumaili että tätä en halua syödä enää toista kertaa ja kyseli että mitäs ruokaa myö EI syödä huomenna. Vittu laittakoon ruokansa!!! (antex kielenkäyttöni). No joo...aikani sit kiukuttelin (vieläki kyllä kihisee päässä) ja pyysin sit isiä kirjottamaan listaa että mitä ruokia han haluaa syödä ja lupasin joka toinen päivä tehä "perusruokaa" ja joka toinen päivä jotain mitä mie haluun kokeilla. ......h******n kranttu!! :kieh: :kieh: :kieh: MURRRRRRR!

No joo... Kivempi juttu on se, että nuutti on nyt rohkaistunu opettelemaan pisulla käyntiä pöntöllä ilman sitä supistajaa. Ois sit syksyllä helpompi kun menee kerhoon jos osais käydä ihan pöntöllä pisulla. Mutta kun ei oo ennen uskaltanu ees kokeilla. Nyt sit sovittiin että saa tarratauluun tarran aina kun ees kokeilee olla pöntöllä ja siitäpä sit innoistuki. Tänään sit jo pisukin pönttöön tuli. Sitten kun saa tarrataulun täyteen niin sit jotain palkintoa hankitaan.

Väsyttäs ihan kauheesti, mutta en taida nukkumaan mennä. Kuitenki kohta joku pikkukaveri rupee kitisemään tissin perään...
 
Meillä yö meni taas suht hyvin, on kyllä niin ihmeellistä kun tottunut huonoihin yöuniin! Mutta ihana kun on saanut nukkua =)
Neiti tosin tahtoi herätä jo puoli seiskalta! Mä oisin niiiin mielelläni jäänyt vielä nukkumaan. Mut ei auttanut muu kuin nousta puuron tekoon! Pari tunti tuntia valvoi ja ysin jälkeen menin minäkin ottaa vielä nokoset. Tuntui etten ollut vieläkään hereillä, sit vasta helpotti =)

Koko päivä mennyt ulkona. Käytiin ostaa kesäkukkia ja multaa... Vielä pitäis jotain kukkia seuraavalla kauppareissulla ottaa mukaan :D

Grillattiin ulkona, ja syötiin kesän ekat uudet perunat sillin, voin ja kananmunan kera :p Voi että oli taivaallista B)

Mutta eipäs täs muuta, ei näköjään muutkaan ole tänään koneella ennättäneet istumaan ;)
Pitää lähteä mies herättämään, meni "nukuttamaan" taas vauvan sänkyynsä ja ite taas jäi koisimaan :) Onneksi iskä kelpaa edes silittelemään jos ei meinaa uni tulla. Muulloin ei kyllä iskä ole yhtään kiva :headwall: Mut eikähän se siitä ajan kanssa korjaannu... TOIVOTTAVASTI!! =)
 
sunnuntai-iltaa kaikille!

tää päivä kääntyi sittenkin ihan mukavaksi vaikka aamulla oli ilmassa kireyttä ja tuittuilua kaikesta :whistle: nyt oon saanut salviakanan uuniin ja samalla pistin Vilholle folioon samaa broilerinfilettä ja maustoin pikkasen salvialla ja rosmariinilla(siis ihan minihyppynen). kohta alan vielä paisteleen jotain valmiskasvissekoitusta johon sitten heitän päälle sitruunankuori- ja parmesaaniraastetta. ainiiin riiisi pitäis keittää.oho,unohtu..no äkkiä vesi kiehumaan sit ;)

se vielä piti sanomani että vaikkei meillä sinänsä ryömitä tai nousta konttausasentoon (yritys on kova ja unissaan jo vähän osataan) niin Vilho peruuttelee joka paikkaan.tänään ihmetteli keittiön nurkassa että mites tänne nyt jouduttiin :heart:
ja ihan hirveä hyppiminen/nytkyttäminen aina sylissä, kovasti on pojalla voimaa raajoissa kunhan vain osais käyttää niitä vielä eteenpäin pääsemiseen :)
--
noniin nyt on riisivesi kiehumassa ja Vilho hakkaa bumbossa kilpikonnapehmokirjaansa. kohta onkin sit jo iltapesujen ja -vellin vuoro. kyllä nää päivät menee niin nopsaan! no okei tänään vähän lyheni mun päivä kun sain ottaa päikkärit (ja olisin nukkunut vaikka kuinka kauan,niin on kauhee väsy koko ajan)
ja huomenna neuvolaan ja mä pääsen sen jälkeen kampaajalle,vihdoinkin! jeee!
 

Yhteistyössä