11/08 masunkasvattajien murut *toukokuussa*

maarias: ihana, yöjalassa :D

Tuutikki: voi että teil on kuumaa siellä!! Meillä mittari näyttää nyt "vaan" 18.3, mut se on jo ihan lämmin mun mielestä =)

Mä kävin just heittää esikoisen päikkäreille, jospa jäis kun pikkusisko narisee makkarissa seinän takana. Ollut pienin kiukkuinen vaikka nukkuikin tosi hyvät päikkärit. Valvoi tuossa jotain 1,5h ja ajattelin koittaa josko vielä nukuttas. Missään ei ole hyvä, ei lattialla eikä sylissä... Rauhoittukoon sängyssään jos ei muuten nukkuiskaan.. =)

Tänään meinaan tehdä ruoaksi kinkkupastaa.. Pannulle sipulit, kinkut sekä paprikasuikaleet.. Sit vaan ruokacreme päälle ja keitetyn pastan sekaan :p
En oo pahemmin paprikaa syönyt puoleen vuoteen, jotenki en vaa ole uskaltanut kokeilla jos ois mennyt maitoon ja sillä aiheuttanut vatsanväänteitä. Mutta nyt sit saan syödä ihan mitä mä itse haluan ;) Kalakukko ois tässä listalla varmaan seuraavana :D

Hirveesti tekisi mieli tehdä lisää marsipaanikoristeita... Mutta, pitäisi olla vähän työkaluja sekä tarvetta isolle koristekasalle :D Kuka tarviis ;)
Mä koitan äidille vaikka tunkea jotain kukkia, eiköhän sillä ole kesän aikana käyttöä...

Mut nyt ottaa vähä välipalaa itekin, jaksais sinne puol viiteen odotella ruokaa... =)
 
Tytön 6,5 kk neuvolamitat ja sulkeissa 5,5 kk:
8,5 kg ja 69 cm (8,03 kg ja 67,7cm) Tyttö kasvaa hienosti ja tasaisesti keskikäyrillään.

Joo.. mitähän taas kommentois tuosta käynnistä.. Odotustilassa tyttö naureskeli ja jokelteli jollekin vanhalle mummelille, mut kun päästiin neuvolan tädin luokse niin ei kauan menny kun tuli itku! Joko se vaistoaa sen, etten mä tykkää tosta tädistä (mulla oli raskausaikanakin verenpaineet aina koholla ton vastaanotolla yms) tai on tehnyt ihan omat johtopäätelmänsä eikä hänkään tykkää tosta tädistä! :LOL: Sit toi tätsky kyselee onko jo kauan vierastanut? Mä siinä kierrellen kaarrellen, et oikeestaan se ei enää vierasta muita kuin sua.. Siinä ei sitten paljon pystyny kokeilemaan mitä "temppuja" neiti osaa yms. No jotkut heijasteet nippanappa sai kokeiltua, että eteenpäin löytyy mut sivuille on vielä hakusessa. Loppuvaiheessa, kun sai istua äiskän sylissä ja tätsky kauempana, tyttö oli ihan rauhallisena ja naureskeli ja höpötteli.
Mulla taas vähän huvitti ne tätskyn opasteet ja selostukset, mitä vauva tekee minkäkin ikäsenä, siis ryömii, konttaa, istuu yms. ja ne tapahtuu sen mielestä vasta joskus hamassa tulevaisuudessa.. Meinasin kertoa mitä mun "nettikamujen" lapsukaiset jo tekee! :LOL: :LOL: Ei se vieläkään suositellut kunnolla istuttamaan; syöttötuolissakaan ei saa pitkiä aikoja pitää! Lauantaina alotettiin syöttärissä istuskelut ja tyttö kyllä tykkää olla siinä ja etenkin silloin kun sattuu koko perhe samaan aikaan syömään hänen kanssaan. :)

Toisaalta olen tyytyväinen, että noi neuvolakäynnit nyt harvenee eli seuraavaks pitäis olla 8 kk lääkärintarkastus ja sit 10 kk ja 1 v neuvolatädillä, niin ei tarvi käydä tyttöä "kiusattavana" ilkeän tädin luona, mut sit jää mittaukset ja punnitukset kotona tehtäväks! :whistle: Siks kommentoin, että pitäis.. kun toi sanoi, että kesällä on ainakin meidän arvauskeskuksessa supistettua toimintaa juhannuksesta elokuun 9pvä saakka, niin voi olla, että neiti ei pääsekään lääkäriin kun vasta elokuussa ja mahdollisesti vasta elokuun lopulla, jolloin ois jo 9,5 kk!!! Niin, siis mies on elokuun isäkuukautta viettämässä, joten voi olla että ollaan aikalailla reissun päällä. No toi tätsky käski soitella heinäkuun alkupuolella hälle, jos hän pystyis varaamaan meille lääkäriajan heinäkuulle tai sit ihan elokuun alkuun. Onks muillakin noin "hankalaa" lapsen 8 kk -tarkastuksen kanssa?
Niin ja sit kysyin siitä hesan käytännöstä hammashoidon suhteen, niin tilanne on se, että itse varattava kun 1v on tulossa täyteen! On kuulemma muuttunut tommoseks eka lama-ajan jälkeen! Olikohan mulla vielä jotain purnattavaa neuvolakäynnistä?! :LOL: :LOL:

Sitten iloisempiin asioihin! :D Aamulla ennen neukkariin lähtöä, neiti makoili selällään leikkimatollaan ja menin käymään vessassa. Takasin palattuani neiti makoilikin mahallaan ja ihan viattomana, ettei täs ny mitään ihmeellistä oo tapahtunu! :whistle: Vähäks äiskä oli tyytyväinen! :heart: Tää oli nyt vasta eka kerta kääntyä mahalleen! Toistepäinhän on kääntyny jo 3,5kk aina silloin tällöin.
Ei vielä kummemmin ryömitä eikä ehdottomasti kontata! Mut jotain hivuttautumista joka suuntaan, navan ympäri melko nopeastikin ja sitten on löytynyt peruutusvaihekin. Et eiköhän sitä joskus täälläkin päästä liikenteeseen! nimimerkillä vähän kateellisena lueskellut muiden aktiivisista toiminnoista.. :LOL:

Aivan ihana ilma ulkona!! Neukkarin jälkeen tyrkin vaunuja pitkän mutkan kautta (itse asiassa vähän eksyinkin jo jossain vaiheessa) ja askelmittariin tuli lukemat päälle 12 000.. Tais naamakin kärähtää siinä tarpoessa; ainakin nyt kiitettävästi kuumottaa ja punottaa!

Illalla pitäisi mennä käymään miehen kummipojan synttäreillä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja yermasoya:
Onks muillakin noin "hankalaa" lapsen 8 kk -tarkastuksen kanssa?
Meillä täällä Vantaalla ihan sama juttu... neuvolatäti ei edes osannut sanoa milloin mahdollisesti pääsis lääkärin pakeille, syksyllä kuulemma muuttuvat nämä neuvolakäyntien määrät ja ajankohdat kokonaan (siis ainakin täällä meillä ). Ja 10kk neuvolaa täällä ei ole ollut enää pitkään aikaan :/ . Seuraava neuvola 8kk jälkeen vasta 1-vuotiaana :eek:

Ja hammaslääkäri täytyy tosiaan itse huolehtia, ei tasan varmasti kukaan perään soittele tai kutsuja lähettele, jos unohtaa ajan varata :kieh: . Mistä tulikin mieleeni, että täytyypä esikoiselle soittaa aika...
 
yermasoya: meillä kans hankala saada 8kk aikaa,pitäis ite soitella joskus heinäkuussa kun täti sanoi et sitten elokuussa se 8kk-käynti...poika on kummiski sillon jo lähemmäs 9kk...mut joo säästölinjaa vedettiin jo raskausajan käynneissäkin.

ja hammaslääkäristä ei kukaan ole neuvolassa puhunut mitään, oisko sit kans sama että vasta vuoden ikäisenä mennään.

mites teillä on ollut neuvolassa lääkärintarkastukset? kun muistelen ettei meillä oo ollut kuin varmaan joskus parin kk ikäisenä lääkäri viimeks! tuntuu jotenkin pitkältä aikaväliltä.onks tässäkin sit taas säästökuuri havaittavissa..höh

ai niin sit vielä että tänään Vilho tietoisesti kääntyi mahalta selälleen eli samaan aikaan kuin yermasoyan tyttö! =) joitakin kertoja on aamutohinoissaan kääntyillyt aieminkin mut nyt silleen ihan "kato mitä mä tein!"-meiningillä :heart: oli tyyppi niiiiiiin ylpee, juttua riitti sen jälkeen kauan kun paistatteli lattialla selällään omaa nerouttaan :LOL:

hitto oon kökkinyt sisällä koko päivän vaikka ulkona ois upee ilma :ashamed: no kun mies tulee töistä nii lähen sit ulkoileen
 
Terveiset hammashoitajalta. Kertoi hampaiden harjauksen tärkeydestä ja sanoi että tahnaa voi alkaa käyttää pienen pisaran, antoi hammasharjan ja sanoi että hampaat kestää että suuhun laitetaan jotain 5-6 kertaa päivässä. Vettä suositteli ruokailujen päälle. Lisäksi sanoi, että tällaisella aikaisin hampaat saaneella voi alkaa pysyvät hampaat tulla jo 5-vuotiaana. Aika mitäänsanomaton reissu mutta tulipa käytyä. Kutsu tuli postissa automaattisesti. 3-vuotiaana seuraava käynti.

Meillä neuvolassa (Kuopiossa) annettiin 8 kk lääkäriaika aivan keskelle loma-aikaa heinäkuussa. Sen jälkeen oli seuraavat ajat vasta syyskuussa, joten otettiin se aika sitten, vaikka mies kyllä nurisi että maailman huonoin aika lomasuunnitelmia ajatellen. Meillä tulee noita lääkärikäyntejä vähän väliä, kun poika on mukana rokotetutkimuksessa, kesäkuussa on taas lääkäriaika sen tiimoilta.

Olin tänään 4 tuntia kaupungilla hammashoitolan jälkeen. Ostin pari kesäyöppäriä (poika hikoilee kuin pieni possu) ja Clas Ohlsonilta vauvasetin, jossa on tulppia pistorasioihin, sulkijoita laatikoihin ja suojapalat pöydänkulmiin (meillä on lasinen sohvapöytä, jonka meille myi aikanaan hyvin kiireisesti kävelemään opettelevan lapsen isä). Poika söi kasvispastaa ensin kirjastokahvilassa (törmäsin harrastusporukasta tuttuun naiseen siellä) ja myöhemmin vauvojen aprikoosirahkaa + banaania torilla. Poika oli koko ajan hereillä rattaissa, pian varmaan alkaa tulla uni silmään.
 
Meillä neuvola on pitskussa.. Kerran on ollut lääkärissäkäynti ja se oli 1,5 kk ikäsenä. Ja mulla oli itellä samaan syssyyn sit jälkitarkastus..
Raskausaikana mä kyllä jouduin juoksemaan alvariinsa terkkarilla.. :( Se oli kait ihan varma, et mulla iskee hetkellä millä hyvänsä raskausmyrkytys.. Verenpaineita piti koko ajan käydä mittauttamassa ja ainahan ne huiteli siellä pilvissä kun aloin jo lopulta ressaamaan niistä ja se saamarin tätsky alko ärsyttämään.. :kieh: Fiksu kun oisin ollu, niin oisin hankkinu himaan verenpainemittarin, niin oisin sit saanu ihan normaalit lukemat sille ilmottaa. Nimittäin lopulta raskauden viime metreillä sain arvauskeskuksen mittarin lainaan ja tulokset kotona oli aivan normaaleja! |O
 
Tuutikki: mulla on sitä Parveke/ ruukku tomeettia ollu nyt muutamana kesänä ja se on oikein helppohoitoinen, ei tarvi tehdä muuta kun antaa aurinkoa ja vettä.

Meillä ois perjantaina hammashoitaja ja saatiin 9kk neuvolalääkäri heinäkuun alulle.
 
HM, mä ostin pitkän surffailun jälkeen anopin sponssaamana Besafe izi combi -turvaistuimen, jonka saa ensin selkä menosuuntaan ja sitten myöhemmin nenä menosuuntaan.

Vielä ei ole käyttökokemuksia kuin parilta lyhyeltä matkalta, mutta ainakin siinä on hyvä pääntuki ja pystyy vauhdissa kallistamaan lepoasentoon. Selkä menosuuntaan asennusta en voi kehua yksinkertaiseksi (oli jos jonkinlaista remmiä ja piti olla tarkkana missä järjestyksessä tukijalkaa ja kiristysräikkää kiristeli). Kyllä tuo nyt jämäkästi pysyy paikoillaan kun kerran sai asennettua. Ja vissiin tuo vie vähemmän tilaa syvyyssuunnassa kuin muut selkä menosuuntaan-istuimet (meillä ei tämä ollut rajoittava tekijä, kun Berlingossa on paljon tilaa). Poika istuu tosi mukavan oloisesti istuimessa, se on melko kaukalomainen ja tulee niin korkealle että näkee hyvin ikkunasta ulos.

Mutta kun teillä tulee kaksi istuinta hankintaan ja ellei sponsoreita löydy, niin tuossa besafe combissa kyllä hinta on paha miinuspuoli. Pelkästään nenä menosuuntaan oleva (besafe izi comfort) on puolet edullisempi.
 
maikki ja muut, kiva kuulla nuita hammashoitaja kuulumisia! Oon ite niin huolissaan, ettei minun huonot hampaat periydy lapselle, ja siitä että osaisin oikein niitä hoitaa. Tuota mietin juuri viikonloppuna, että päteekö vauvan kanssa sama kuin aikuisilla, että vain 5-6 kertaa jotain suuhun. Siihen kun kuuluu maitokin, sokeriahan siinäkin on.. Meillä kyllä tällä hetkellä menee suuhun useammin, kun laps ei aina huoli ruokaa/maitoa, ja sitte pitää puolen tunnin päästä yrittää uudelleen.. :headwall: voi harmi! Todellakin haluan ettei Piiperön tarvi samalla lailla kärsiä kuin minun. Onko joku muu huonohampainen?? Siis miljoona bakteeria (suuhygienistin testeissä) Mulle hoitaja antoi kuurin Corsodyl-hammastahnaa, joka tappaa kaikki (hyvätkin) bakteerit, ja sitä pitäis tosiaan kuuriluonteisesti hangata kun imetys on ohi. Saattaa kuulemma tummentaa hampaita, en haluais kyllä sitä. Pitänee vain jyrsiä aamua iltaa xylitolpurkkaa kuten tähänkin asti.

Kiitti tomaattikommenteista, ja onnea sadonsaannissa tälle(kin) vuodelle!
 
Meil on nyt keskiviikkona 6kk neukku ja viimeks puheli et heinäkuussa ois lääkäri.

Onnilla on nyt tänää ollu syömälakko =/ Ei ole kelvannu aamupuuro, ei lounas, ei päivällinen eikä iltapuuro. Ainoostaan välipalaks söi hedelmäsosetta purkillisen ja leipää. Maitoja on vaan menny. Onni kun ei huoli velliäkään enää :O vatsa on ollu löysällä pari päivää kans. Luulen (tai ainaki toivon) että hammas on puhkeemassa, tuntuu vähän kovalle yläkulmahampaan kohta.

Meidän ruokarytmi on tällänen yleensä:

8.00 puuro
11.00 lounas
14.00 välipala
16.30 päivällinen
20.00 puuro

+/- ½tuntia noissa. Ja maitoo ruokien päälle pikkusen ja aina ku tuntuu et on nälkä eikä jaksa oottaa ruokaan, saa maitoo tai vettä.
 
Heittäkääs ideoita kehiin eli:


miten voin tehdä Onnille kakun esim kaurahiutaleista ja hedelmäsoseesta? Kummilikan 1v synttärit on ens kuun alussa ja ois kiva et Onnillaki ois joku kakkunen mitä syyä :D
 
Tervehdys pitkästä aikaa! Mun pää on ollu tyhjä, niin en oo kirjoitellu, vaikka välillä lueskelenkin. Mukavasti oli mielessä kommentoitavaa, mutta nyt taas pää tyhjenee, kun tarttuu kynään!

Kateellisen ainakin luin teidän ruokalistoja. Meillä ei tytölle sovi tähän mennessä kokeilluista kuin kurpitsa ja päärynä ja niillä on nyt menty hetkinen. Tänään taas jostain syystä naama punasena, että olisko niin, ettei tuo päärynä sitten kuitenkan sovi. vähän olen neuvottomana. Tuntuu, että tuli taas ihan puun takaa, kun on päärynää kuitenkin jo 5 pv oireetta syönyt.

Teille joilla on herkkyyttä ruoka-aineille: Onko lastenlääkäri/neuvola puuttunut Suomessa tällasiin reaktioihin jo varhaisessa vaiheessa, vai miten pitkään ootte jatkaneet itse testaamalla? Mulla tilannetta hankaloittaa se, että meidän tytöllä reaktio tulee aina jälkijunassa, yleensä on sanottu, että Ruoan sulamisaika + pari tuntia.

Päivän ruokailut näyttää meillä siis tältä:

04:00 Yötissi
07:00 Aamutissi
10:00 Aamupäivätissi
12:00(-15:00) Kurpitsa ja tissi (riippuen millon kotona)
17:00 Illallistissi
19:00 Riisipuuro + (päärynäsose)
20:00 Iltatissi

Muuten meillä tosi kiva kehitysvaihe, tyttö on aurinkoinen ja hyväntuulinen ja tuntuu, että oppii joka päivä jotain uutta. Konttausasennossa keikkuu hetken, mutta ei liiku, tosi tarkka on sormillaan ja näprää mielellään kaikkea pientä yksityiskohtaa. Hokee edelleen "äiti, äiti", muttei edelleenkään tarkota sillä mua ;) Tyttö osaa hienosti vilkuttaa ja taputtaa mahaansa (matkimalla siis tekee nämä, ei yhdistä "hei-hei":tä niinkään lähtemiseen). Ja meilläkin tänään ekan kerran kääntyi sängyssä aamulla kaks kertaa mahalta selälleen!

Tytöllä ei ole viellä hampaita, eikä tunnu tekevänkään niitä. Tuutikki: Mulla on myös ihan hävettävän huonot reikäset hampaat ja kamala kärsimys aina hammaslääkärillä. Tästä saan kyllä osittain kiittää Suomen ihanaa julkista hampihoitosysteemiä, jossa jonossa vierähti vuosi jos toinenkin ja varsinkin Helsingin vuosia. täälläkin aikeissa hoitaa hyvin tytön hampit, kun ilmestyvät. Nyt on jo sellanen harjoitteluharja imeskeltäväksi.

Rattaista: Teillä joilla matkarattaat hankittuna; tuleeko viellä käytettyä isoja yhdistelmiä/vaunuja tms. Mun on hirveen vaikee kuvitella, että luopuisin noista Emmaljungista, mutta ovat kyllä tosi isot täällä julkisissa ja rappusissa kulkiessa. Pitäis löytää joku JÄRKEVÄ ratkasu, ettei ihan kolmia rattaita olis. nyt mulla on siis myös maxi Cosin taxi-alusta.
 
Mieletön sää ollut tänään! Ollaan "asuttu" ulkona lähes koko päivä, niin kuin yleensä hyvällä säällä. Iltapäivällä käytiin ostamassa vihdoin pihavalot ja sähkötarvikkeet/valaisimet pihavarastoon (jonka mies viime kesänä kyhäsi). Ostettiin myös vauvakeinu pikku-ukolle niin on missä terassilla kiikkua:)

Meil on ollu ihan hirveetä huutamista hampaiden takia muutama päivä. Eka hammas tuli vajaa pari viikkoo sitten ja toisen puhkeaminen on saanu aikaan semmoisia raivo/tuskahuutoja, et oon harkinnu korvatulppia... Nyt illasta alkoi jo helpottaa ja kun sormella kokeilin niin toinenkin on jo aavistuksen tullut läpi :D Yöt on onneksi nukkunu.

Alkaneesta kesästä ollaan kuitenkin yritetty nauttia niin paljon kuin mahdollista. Eilen pikkumies pääsi istumaan nurmikolle (on oppinu istumaan tuetta). Kyllä oli mielenkiintoista, ruohoa repi ihan tohkeissaan! Muuten viihtyy jalkojen päällä, koko ajan pitäisi saada seisoa. Seisoo siis itsenäisesti tukea vasten, muttei nouse seisomaan ilman apuja. Tykkää myös astella käsistä kannatellessa, nää onkin hittejä nyt kun on ollut tuota hammasvaivaa.

Ruokailut meillä menee näin:

7.30 (kun herää) maito
9 puuro+hedelmäsose
12 kana/lohi-kasvisose
14 maito
17 hedelmä+maito
20 puuro+hedelmäsose
20.30-21 maito

Oon ajatellu aloittaa toisen liharuoan kunhan mussukka täyttää 7 kk, toistaiseksi on tuntunu riittävän yksi kana/kala-ateria. Nautaa tarjoilen varmaanikin samoihin aikoihin vaikka itse en syökään muuta kuin kanaa/kalaa. Myös muu perhe on enimmäkseen samoilla linjoilla, tosin syövät nautaa silloin tällöin.


Luminka kyseli täytekakkujen himotekijöistä =) Minä tunnustaudun sellaiseksi, vaikka kovin monia erilasia koristeluja en ole opetellutkaan. Pikkumiehen ristiäisiin käytin ekan kerran marsipaania kakun koristelussa, tein omin käsin marsipaaniruusuja ja -lehtiä! Tuli hienoja! Seuraava taidonnäyte on kesällä, kun esikoinen pääsee ripille :eek: En vielä tarkalleen tiedä mitä marsipaanista kyhäilen, mutta jotain uutta haluan kuitenkin kokeilla :D

Taisipa tulla tekstiä.. Ai niin, päivän naurut sain maariasin kommentista "mies yöjalassa meidän huoneessa" :LOL:

 
maotao: meillä puuttuivat Leevin viljakokeiluihin heti koska niistä maha meni löysälle ja nyt on sit kaura altistus menossa. Soitin neuvolaan silloin ja kyselin neuvoa niin sieltä sit lääkääri soitteli ja kertoi tehneensä lähetteen lastenlääkärille. Ja sit käytiin verikokeissa joista näkyy iho-oireiset allergiat muttei suoli-oireiset. Nyt sit viime perjantaina aloitettiin kaura kokeilu ja ilmeisemmin sopii kun ei oireita ole tullut. Meni aika sekavaks mut koita saada selvän, laita vaikka yv:tä jos jäi joku vaivaan.
 
hansu: Mun ekat kukat meni ihan plörinäksi vuosi sitten, en tiennyt että ne pitäisi kuivattaa :LOL: :) Nyt otin netistä kaikki neuvot talteen ja tällä kertaa jopa onnistuikin =) Vieläkin ovat tosin kuivumassa, 2 pv jo pöydällä olleet..... Jospa pian ois kuivia ni sais kerätä talteen ennen ku miehellä menee hermot :D

neuvolan lääkärikäynnit:
Aikoja pääsee varaamaan noin 1,5kk aiemmin kuin on tarve. Eli kun viimeksi kävin 6kk neuvolassa, th sanoi että soittele kolmen vk päästä 8kk lääkäritarkastus ettei kaikki ajat ennätä mennä.
Meilläpäin siis on n.6vk tarkastus, (tänä vuonna tullut) 4kk, 8kk, ja sitä seuraavaan en muista enää. Suht hyvin ollaan saatu ajat, kun on vaan ajoissa liikkeellä =)

Me pienimmän kanssa herättiin aamulla 7 maissa. Köllöteltiin maitopullon jälkeen sohvalla, nukahti välillä mun mahanpäälle :heart: Sit heräili ja kävin tekee aamupesut. Olin jo meinaamassa alkaa keittää aamupuuroa, mut kun kävin vaihtaa vaatteet ja laitoin sängynpäälle vauvan, köllötti siinä nii väsyneenä jo =) Laitoin sit sänkyynsä ja sinne jäi nukkuu! Esikoinenkin nukkuu vielä yöunillaan.
Meidän viime yö meni taas ilman syöntiä.
Ette usko että mä olen onnellinen, 00 jälkeen vähän vaan pyöri mutta nukahti yksin ja aamuun vetäisi! :D :D
Niin kauheita öitä oli pitkän aikaa, että oli jo aikakin muuttua paremmiksi |O =)

Mutta nyt jos lähtis tekee itelle jotain aamupalaa..
 
Huomenia!
Meilläon menny muutama edellinen yö ihan ketuilleen, Olli söi illalla 180ml velliä(ku ei se puuro ole vielä sopinu). Nukahti 22 ja heräs klo 1 syömään ja sen jälkeen 2 tunnin välein, laitoin aina maitopullon suuhun, mut ei varmaankaan ollu nälkä, alkaa itellä olla jo aika väsy..torstaina 6kk neuvola,pitää varmaan kysyä ohjeita..neuvolakäynneistä vielä en sen verran, että me ollaan käyty lääkäri neuvolassa 3kk ikäisenä ja neuvola täti meinas, että 1.5 vuotislääkäri neuvola on seuraava, mut tarvittaessa tietenki pääsee aikasemmin.. neuvola käynnitkin n.2kk välein...kai sit supistetaan tuolla neuvolapuolellakin menoja..nyt menen syöttään pojua :wave:
 
Luminka, tosi ihana kuulla teidän hyvistä öistä! Toivotaan että jatkuu samanmoisina.

Meillä oli lääkärineuvola 6kk iässä eli just viimeks ja sit seuraava lääkäri on 1,5v. JA tota puolivuotislääkäriä ennen oli kerran sillon hmm no en ny muista minkä ikänen oli, aika pieni :D Täällä neuvolantäti antaa ne lääkäriajatkin. 8kk neuvola-aika täälläkin on vähän kiven alla kun on ne lomat just...mut mun täytyy soitella joko tän kuun lopulla(...oho kuukausihan on melkeen loppu jo!) tai sit kesäkuun toisella viikolla, ekalla viikolla oma täti on lomalla.
Tosta tuli mieleen, ku aina puhutaan neuvolantädeistä...onks kellään neuvolansetää? En tarkota lääkäriä, meilläki on mieslääkäri, vaan ihan tätä terkkaria. Ylipäänsä en oo koskaan nähnyt miestä terkkarina! Mieskätilöitä tiiän kyllä, mut silti toivoin salaa omassa synnytyksessä saavani naisen kätilöks ja sainkin onneks :)

Tarttis alkaa kai siivoomaan, kaveri tulossa 1v poikansa kanssa kylään parin tunnin päästä.

Aijuu, Maotao...oon niin kateellinen ku oon yrittäny iteki Lumille opettaa vilkuttamista! Ei se viel mitää tajuu :D

Pottaan sen sijaan tuli aamulla sekä pissa että kakka! :attn:

Mut ny siivoomaan, heihei!
 
Ekun pakko vielä hehkuttaa,kun meillä on kans ollu sitä ongelmaa et vain äiti kelpaa ja mikään muu ei. Eli aina jos oon koiran kanssakin menny ulos, Lumi on kuulemma huutanut koko ajan siihen asti et tuun takas ja otan syliin. JA puuroa ei saa kukaan muu syöttää ku äiti, ei auta et mä istun vieressä ja isi syöttää...huoh. No mutta: eilen olin ulkona tunnin verran (19-20) ja sillä aikaa oli isi syöttänyt puurot, juottanut nokkamukista lypsettyä tissimaitoa ja laittanut Lumin nukkumaan! Tulin takas ja tääl oli ihan hiljasta! Oho! Tosi hieno juttu :) Eikä kuulemma ollut edes itkenyt mun perään ku lähdin. B)

Mulla oli kyl sit loppuilta ihan ihmeellinen olo kun en osannut olla ja jotenki haikee fiilis. Oli niin outoa et Lumi oli jo nukkumassa vaikken ollu ees iltatissiä antanut. Oih. Sit se söikin yöllä vasta joskus kahden paikkeilla. No mut, heihei!
 

Yhteistyössä