<3 <3 <3 <3 <3 TOUKOKUUN TOIVOTUT TOUKOKUUSSA <3 <3 <3< 3 <3

Meille syntyi pieni tyttö 24.5 klo: 0:08! Painoa neitillä 3480g ja pituus 50cm ja pipo 34cm. Näyttää ihan peikkotytöltä, mustat pitkät hiukset...koko perhe on ihan lumoissa :saint: ! Synnytys oli nopea ja helppo, mutta kerron myöhemmin...nyt on väsymys päällä... Onnea vauvautuneille ja muille kovasti jaksamista :hug: .

Matamimimmi68 ja "peikkotyttö" n. 3vrk
 
Arvista ja vaatteista raskausarpia on ennestään ihan riittävästi, ja tavallaan olen niistä ylpeä. Nahka eikä maha roiku mitenkään, joten sen suhteen ni proplemos.
Vaatteet menee kaikki entiset ja suurin osa on jo liian isot kun painoa on lähtenyt toistakymmentä kiloa lähtötilanteeseen verrattuna. Vielä ei ole paino alkanut nousta, tässä odotellaan :whistle: maha oli jo laitokselta lähtiessä vetäytynyt, tosin niin se on aina ennenkin tehnyt. Millään ei kuulemma voisi arvata että on juuri ollut raskaana ;) . Voihan tilanteeseen toki vaikuttaa sekin että olen tällainen sopusuhtainen muutenkin, enkä millään muotoa laiha tms., jos en omaa ns.liikakilojakaan.
 
weiss
majj; että olenko hieman kateellinen!! Juur tänään olen kironnu, kun ei ole mitään vaatteita, omat ei todellakaan mene päälle ja vaatekaupoilla meni hermot, kun mikään koko ei mahu päälle! Tunnen ihteni aivan kamalaksi löysäksi lössöksi.. Painoa ei kuitenkaan ole jäänny, kun 7-8kg, mutta kun kaikki sekin paino roikkuu reisissä, perseessä ja mahassa! :headwall: Olen ehkä hieman kärsimätön, kun synnytyksestä on vain tuo 3 viikkoa :D .. Ylpeänä piru vie, aion kurvini ja roikkuvan nahkani kantaa! :p Miulle ei tässä raskaudessa tullu yhtään uusia arpia, mistä olen ihan kiitollinen..
 
Kauhean vähän olen kirjoitellut, mutta ilmoitanpa kuitenkin, kun pinossa mukana olen: Meille syntyi tyttö perjantaina 23.5 rv 41+2 klo. 04.21. Tytön mitat olivat 51 cm ja 3745 g ja pää 35,5 cm. Synnytys meni mukavasti. Kokonaisuudessaan kesti 12 h josta ponnistelin 20 min. Tänään päästiin kotiin oyssista.

Onnittelut kaikille, jotka ovat synnytysurakasta jo suoriutuneet ja vauvan rinnalle saaneet! Onnea tulevaan teille, jotka vielä odottelette vauvaa saapuvaksi!

pippa
 
mulle ei tullut raskausarpia ollenkaan painosta ei ole tällä hetkellä hajuakaan kun oma vaaka ei pelitä,onneksi :D
mulle on jäännyt sellainen kengurupussi löysä maha joka roikkuu melkein polvissa :eek:
vauvalla on tänään ollut mahavaivoja oikein urakalla.
kiva yö varmaan tulossa.
 
Taas onnea uusille vauvautuneille!!! :flower: :flower: :flower:

Ei meinaa mukana pysyy, ku haikarat on vieraillu vähän siellä ja vähän täällä =) Kivaa :)

:wave: Mä ilmottaudun kanssa 15.6. järjestämään ristiäiset. Nimeä meillä ei ole. Täällä kanssa käydään väsytystaistoa tuolle miehelle. Sen mielestä mun keksimä nimi on aivan liian pitkä :eek: pah!

Vauvan pukemisesta, mä sain tänään ohjeita siihen... Kukin tietty tekee omat ratkaisunsa.... Olin kuulemma fiksusti pukenut vauvan neuvolareissulle eli mulla oli body, potkarit ja kevytvanupuku (velouria) ja kypärämyssy. Ja tämä oli hyvä varustus koska vaunut eivät vilpakkaa tuulta pidä juurikaan. Musta tuntuu, et meillä merenrannalla tuulee aina!!! Myöhemmin, sitten kun oikeat helteet alkaa, niin jotain pitkähihaista ja pitkää lahjetta sekä Koko kesän joku hattu päässä aina ulkona ollessa, tätä viimeistä painotettiin. Vauvan niskasta ja nenästä voi kokeilla kuumuusastetta.

Noi oli ihan hyviä neuvoja, mut eiköhän se maalaisjärki päde tässäkin asiassa parhaiten?

Täällä masua valitellaan välillä ja välillä taas nukutaan yöt ihan mallikelpoisesti. =)
 
Uusia äitejä - tupla ja varmaan tripla mammojakin pitää ihan ensin onnitella!!!

Nyt se on sit takana, laskettu päivä. Tänään on varmaan ottanu kupoliin eniten koko odotuksen aikana, aivan kaikki ahdistanu... Jotain psyykkistä tähän päivään liittyy, vaikka sitä ei niin pitäisi ajatella. En kuitenkaan osannu valmistautua, et odotan tätä toista kauemmin kuin esikkoa. Voi pylly. Nooooooh, 2 vkoa max.....

Tietääkö joku, käynnistetäänkö kättärillä suunnitellusti lauantaisin?? Kun mulla on silloin täynnä se maaginen 12 päivää yli, joka ns. vaaditaan ennenkuin pääsee edes yliaikaiskontrolliin.

Neuvolassakin kävin, sf jatkaa vaan kasvuaan. Mikähän järkäle täältäkin sit tulee, kun aika koittaa. Eli
sf 36 !!???!!!
rr 125 / 78
syke 140
Turvotusta löytyy + (+)
painoa 1000g / vko - nyt sit 20 - 21 kg lasissa. Ja tippuu sit aikanaan, en tosiaankaan meinaa tuosta ottaa lämpöjä. On niin paljon muutakin mietittävää tiedossa, kuin omat pakarat..

Alakerrassa vihlontaa aivan riittävästi, samoin alavatsaa suorastaan repii ihan per-leen kovaa. Ja kuin lasketun päivän kunniaksi, sain illan kärvistellä harkkasupparien kourissa. Tähän asti tässä raskaudessä näitä vatsan epämukavia, täysin turhia, kiristelyjä ei juurikaan ole ollut. No nyt sitten on, kuin kohtalon ivaa!

Jospa huomenna mieli olis jo taas parempi. Tsempit kaikille, samassa veneessä sitä ollaan kaikki!

sinuhe ja ukkeli 40+0 (??????! )
 
Onnea paljon kaikille nyyttinsä jo saaneille! :flower:

Täällä edelleen kärvistellään mahan kanssa ja sunnuntai/maanantai tuli vietettyä tayssissa oudon olon takia seurannassa.. Sain sit vihdoin ja viimein päätepysäkin odottelulle, eli perjantaina käynnistellään sitten jos ei ennemmi ole tullu... Valitettavasti mulla ei ees oo mitää oireita jokka viittais synnytykseen tai sen lähestymiseen, muksu muljaa mahassa kipeestikin väliin.. Sunnuntai iltana oli sitten sormelle auki ja tilanne hyvin epäkypsä joten enpä usko että tää täältä ilman käynnistystä tulee...

Nii sf mitasta, mulla oli viimeks neuvola käynnillä sf mitta 36 nii painoarvioks tayssis tehtii 3,4-3,6kg .. Mutta viimeistää sen sit näkee kun tuo ulos tulee..

Pää nyt ihan tyhjillään taas, toisaalta olen helpottunut kun tietää mikä tuleman on sitten perjantaina ja vihdoin tää kärvistely sitten loppuu, mutta toisaalta vähän jännittää ja pelottaa että kuinka sitä osaa olla pienen vauvan kanssa ja kaikkee mitä vauva arkeen kuuluu.. Mutta kaitpa se hyvin menee ;)

Mutta lähden tästä jatkamaan aamutoimia jonka jälkeen vois lähtee pois neljänseinän sisältä kaupungille käpsytteleen.. =)

Cici+ masuasukki 41+3
 
:hug: kaikille, ootte vaan niin mukavia kun jaksatte tsempata aina :)

Eileen oli kyllä niin huono päivä, kirjaimellisesti!!
Eikä se loppunut tuohon, vaan lähdimme vielä illalla synnärille! Kun oli ollut jo kolmatta tuntia todella huono/ihmeellinen olo ja pää kipua. Automatkalla alkoi sopivast vielä napakat supistukset väli n.10 min.
No käyrällä piirtyi komeita suppareita ja kätilö kävi siinä aina välillä, ja sanoi että hyvältä näyttää. Tietysti olimme mieheni kanssa iloisia että jos ottaisivat meidät sisälle ;)
Pian tuli KAUHEA MIES LÄÄKÄRI, JONKA RINTA KARVAT NÄKYIVAT TYÖVAATTEIDEN ALTA :x otettiin pisu näyte, ja se oli puhdas, eli ei enään ollu proteiiniä veren paineet oli koholla.
Lääkäri ultrasi ja teki sisätutkimuksen, joka oli sama kuin 3vk sitten, eli 2-3 auki ja kaulaa alle centti. Kätilö siinä sitten että otetaanko sisään ja vahvistetaan supistuksia niin lääkäri vaan, ei kun kyllä nämä kotiiin saa vielä mennä :kieh: no mikäs siinä, antoi 2kpl jotain lääkettä joka tehosi hyvin huonoon oloon ja päänsärkyyn ja vei supistukset pois.
Vähänkö petyin!

No mikäs tässä odotellessa :) kesäkuulle mennään, no saadaanpa ainaki kaikki muutto hommat alta ja häihin ym!

Nyt pukemaan ja kohti neuvolaa. Saa nähdä mitä se täti tänään tuumailee!

Maj ja 39+5 ( paino arvio oli muuten 3260g :) )
 
ONNITTELUT KAIKILLE VAUVANSA SAANEILLE :flower:

me ei olla vielä ulkoiltu tytön kanssa, kun meille sanottiin ettei kannata kiirehtiä mut eiköhän me ihan hetkeksi tänään piipahdeta ulkosalla, vaatetta vain paljon päälle ja suojaisiin vaunuihin niin eiköhän tyttö hetken tarkene.

imetys on takkuilun jälkeen lähtenyt ihan hyvin käyntiin ja tyttö jaksaa imeä paremmin kuten aamulla tissi maistui jo liki puol tuntia, korviketta annoin eilen vain kertaalleen tissittelyn jälkeen muttei jaksanut juua kuin 20ml joten eiköhän tuo vauva jotain saa mun rinnoista, on tämä niin hienoa kun pystyy tätä toista vauvaa imettämään, toivottavasti jatkossakin.

torstaina tulee neuvolatäti kotio vauvaa punnitsemaan ja mun kohtua painelemaan. on se kiva tietää ollaanko pian saavutettu syntymäpaino..

kurpitsa ja tyttö 6 vrk
 
Huomenta,

cici mukavaa et säkin sait jo käynnistsajan.

Majj voi itku, kuulosti jo lupaavalta. No tekikö se tohtori edes kunnon sisätutkimuksen - et olis jotain saanut aikaan siel alhaalla. Mä alan kans olla epätoivoinen, kokeilen kohta niitä vadelmanlehtiä, eiks niitäkin aika moni testannut, mut huonol menestyksellä :| Eipä tässä taida auttaa muu kun odottaa vaan rauhas.

Toukonuppu kysyitkö sä siitä kastemekosta? Oon nähnyt kastemekkojen kanssa myytävän tytöille sellasia valkoisia/luonnonvalkoisia juhlamekkoja -en tiedä voisko niitä käyttää pitkän mekon sijaan. Jotenkin tuntuu et pitäs pikkunen olla valkosessa puvussa - vähän niinkuin rippilapsetkin niis kaavuissaan. Mut luulis et saurakunnalla olis kastepukuja myös joita vois lainata. Tai löytyiskö joltain sukulaiselta lainaan.

Täällä mahassa oli niin hiljaista aamulla et oikein pelästyin :| piti tönii ja näyttää valoo yms. mut sit kun tulin makaa sohvalle ja näpyttelee koneelle -pikkunen antoi kunnon potkun

Aurinkoista päivää kaikille! :hug:
 
Meillä oli taas sellainen päivä/ilta eilen, että oksat pois :( Äiti oli illalla jo ihan helisemässä ja itkuinen, kun mikään ei tuntunut saavan neitiä tyytyväiseksi vaan toinen vaan kitisee, itkee ja huutaa :'( Massu on ihan turvoksissa ja pinkeä, hirveitä pukluja tulee ja pylly pörisee.. Ilmeisesti syömme joko liikaa tai sitten neiti hotkii niin paljon ilmaa syödessään!

Rela- maitohappobakteeritippoja olen antanut nyt muutaman päivän ja aion jatkaa niitä ihan yleiskunnon vahvistamiseksi. Lisäksi aion hakea apteekista tänään Cuplatonia, jos se auttaisi masunpuruihin. Onko kellään kokemusta ko. tuotteesta tai voitteko suositella jotakin toista merkkiä?????

Pakko keksiä jotakin, sillä äidin sydän särkyy, kun pieni huutaa pahaa oloaan... :ashamed:

Tänään meillä on ensimmäinen lastenneuvola! Onneksi pääsee juttelemaan tästä syömishässäkästä ja pukluista/löysästä mahasta/vatsakivuista. Imetystukihenkilö soittelee tänään ja sovimme, koska hän tulee meille katsomaan neidin imuotetta ja muutenkin koko imetystouhua.

Carmen ja Nirppu 15vrk
 
ONNEA KAIKILLE VAUVAN SAANEILLE :flower: :heart: !

Eilen jo ajattelin, että kyllä tulee yöllä lähtö. Mutta ei. Koko illan tuli sisäreiteen sellaisia sähköiskuja, että meinas mennä jalat alta. Suolikin tyhjeni rajusti. Sitten menin saunaan, ni ei mitään ! Loputkin supistukset hävis :kieh: !

Kropasta: Mulle on tullu näiden kolmen raskauden aikana muutama pieni raskausarpi lonkkien kohdalle, tonne paremminki takapuolelle. Mahaan ei ole tullut ainuttakaan, vaikka edellisessä raskaudessa sf meni yli 37. Olen atoopikko ja olen aina ihmetellyt, että tää kuiva iho vaan kestää ton venymisen, vaikka en ole pahemmin rasvannutkaan. Kiloja on esikoisen odotuksen jälkeen jääny pari. Nyt olis tarkoitus saada ämmältä muutama lisäkilo vielä pois
:whistle: . Katsotaan kuinka ämmän käy :LOL:

Annaliina: todella raivostuttavaa tuollaienn kommentointi toisen painosta! Vois pitää mölyt mahassaan |O . Älä ota kuuleviin korviin ollenkaan tuollaista ala-arvoista tekstiä :hug: .

Sädis rv 40+6
 
Merika No ei! :D Se kätilö vielä sanoi että "pyörittele vähän edes niitä kalvoja" nii ei ! :D Kätilö oli ihana, lääkäri ei! toivottavasti ei satu olemaan työ vuorosso kun joskus sinne vielä pääsen! :)
Annaliina Tosiaan inhottavaa tuollainen kommentointi painosta!

Neuvolassa ei mitään uutta, ja tulin ILOISEKSI koska paino ei ollut noussut viikon aikana yhtään! :p Verenpaineet vielä koholla, mutta pisu puhdas. SF oli kasvanut centillä, elikkä nyt 34, kumma kun SF kasvaa ja vauva painautuu vaan alemmas, sanoi että juuri ja juuri vielä tunsi pään. ( no noin on moni muukin tässä viime viikkojen aikana sanonut ) :D

Mutta nyt pakkailemaan tavaroita muuttoa varten :)
 
Heips kaikille!

Onnitteluja kaikille vauvautuneille!! :heart: Toukokuisia nyyttejä alkaa olla jo aikamoinen liuta!

Kävin äsken neuvolassa. Verenpaineet on olleet vähän kohoamaan päin niin oon käynyt nyt viime viikot kaksi kertaa viikossa neuvolassa. Tänään sitten laitettiin lähete kätilöopistolle kun paineet on taas vähän nousseet ja painokin kohonnut yli 1kg puolessa viikossa... Kun koko alkuraskauden oli toisinpäin, että paino ois saanut nousta enemmänkin. Mies vitsaili että se on 500g/pohje, koska jalat on nyt olleet aika turvoksissa. Onneksi mitään päänsärkyjä, kutinoita tai ylävatsakipuja ei oo ollut, niin neuvolan th epäili että voi olla etteivät ota mua tarkistuskäynnille kättärille. Mutta arvioivat siellä nyt kuitenkin tilanteen.

Pitihän sitä nyt alkaa tietty tässä loppuvaiheessa kerätä vähän jonkinlaista oiretta, kun koko raskaus on mennyt tosi mukavasti - paitsi mitä nyt alussa oli pientä kokopäiväpahoinvointia - ja olo on ollut lähes koko ajan loistava. Nyt sitten oon kerännyt yhteen syssyyn kaikki turvotukset, häpyluun vihlonnat (joihin muuten huomasin jumppapallon päällä hajareisin istumisen auttavan erinomaisesti!), verenpaineet, ym. :headwall: Sais nyt vaan vaavi syntyä jo ettei tarvitse kauaa oirehtia tai mennä käynnistykseen.

sinuhe: Täällä vielä kärvistellään. Niin se la tuli ja meni. Vauva on tosi alhaalla ja kaiken järjen mukaan pitäisi synnytyksen alkaa minä hetkenä hyvänsä, sitä on nyt usealta taholta sanottu jo pidemmän aikaa. Juttelin jo vauvallekin tässä yksi ilta että mikä hetki tahansa sopis. :D

Jostain luin että 40+2 on nykyään hyvin yleinen synnytysaika. Joten kaikki toivo huomiselle! Tääkin päivä ois kyllä hyvä (mikä tahansa päivä mahdollisimman pian käy). Mies palasi tänään loman jälkeen takaisin töihin, joten sitten kun synnytys alkaa, kestää mieheltä 40min kotiin ja sitten sairaalaan arviolta toiset 40min. Pieni jännitys vatsanpohjassa kun pitäisi sitten varautua soittamaan tarpeeksi hyvissä ajoin miehelle että ehditään ajoissa sairaalaan. Ajattelin tänään imuroida ja laittaa illalla saunan päälle, josko avittaisi vauvaa tulemaan ulos.

majj: mullakin on nyt parin vikan viikon aikana tullut raskausarpia. Tähän asti oon saanut pidettyä ne rasvaamisella poissa, mutta pelästyneenä kanssa huomasin tuossa yks päivä että toisessa sivussa mahan alaosassa on arpia. Toivotaan että ne tuosta haalistuu aikaamyöten. Jos ei haalistu, niin täytyy yrittää suhtautua noihin "ansiomerkkeinä"... Vähän niin ku sotaveteraaneilla. :LOL: Kaiken lisäksi mulle on raskauden aikana tullut hyvin selvästi erottuva tumma viiva koko vatsan yli aina kylkiluiden tasolle saakka (se joka kuulemma joillekin tulee alavatsalle navan alapuolelle). Mutta oon siinä uskossa että se ainakin lähtee pois raskauden jälkeen.

annaliina: toi raskauskiloihin puuttuminen on kyllä ärsyttävää ja tuntuu tosiaan olevan jokaiselle ulkopuoliselle kuuluva asia. |O Itse oon koko raskauden ajan kuullut päinvastaisia kommentteja että miten sun maha voi olla noin pieni ja oot varmaan tahallaan yrittänyt pitää painon alhaalla ettei jää lisäkiloja. Vaikka ite oon yrittänyt syödä ihan hurjasti. Ja sitten neuvontaa siitä kuinka olisi imetystä varten hyvä vähän lihoa... Ihan kuin sitä itse voisi kovin paljon vaikuttaa painon kertymiseen raskaana ja kilojen tippumiseen heti raskauden jälkeen. Eikö ne lisäkilot oo vaan hyvät imetyksen kannalta.

Tsempitykset kaikille "kärvistelijöille"!! :hug:

Ja onnea matkaan käynnistykseen menijöille!

Raskausveteraani Tupuna ja masuasukki 40+1
 
Mitkäs kaikki kikat nyt olikaan käytössä kivun lievityksenä, kun supistukset vetää oksennuksen kurkkuun ja melkein tajun pois? 04:stä asti supistellut 7-10 minuutin välein kunnolla, välillä ihan tajuttoman kipeesti, välillä silleen, että kestää kyllä sen olon. Suihku ei auta mitään, eikä mikään asento tunnu hyvältä supistuksen aikana :|
Äsken tuli vähän vaaleenpunaista verta pyyhkiessä, kaipa sitä pitää kohta lähteä näytille...Soitan miehen vaan töistä mukaan... Ärsyttää vaan, jso taksill ajoutuu suhaamaan ees taas turhaan... Meinasin jo kerran lähteä, mutta tietenkin supinat laantui sen verta, et pääsin kyljelle makaamaan... Siis laantuivat kipuasteikolla, ei ajallisesti... Huiiiih, nytköhän se ois menoa... :eek:

Raskausarvista ja kiloista... Kilot, mitä tästä raskaudesta on tullut, kantaisin mieluusti itselläni, iloinen olen näistä, kun aina oon ollut ku tulitikku. Raskausarvista kerkesin tuulettelemaan sen verran jo muutama vko sitten, ettei niitä ole tullut laisinkaan, mutta toinen on tilanne... :kieh: Vatsa oikealta puolelta on ihan sini-raidallinen :kieh: Ruun raapima jälkiä nääs... No eih, todellakaan ei naurata, harmittaa...
 
Onnea matkaan Mymmelis!! Kuulostaa silta, etta se on menoa.
Kivun taytyy kai vain karsia...

:/ ...itse en saanut mitaan kivunlievytysta koko synnytyksen aikana, ja hengittelin vain itseni melkein hyperventilaation tasolle...Laventelioljy rauhoitti, se kai oli ainoa tukeni ja turvani...edes miehen kosketusta en karsinyt.

:hug:
 

Yhteistyössä