<3 <3 <3 <3 <3 TOUKOKUUN TOIVOTUT TOUKOKUUSSA <3 <3 <3< 3 <3

Onnea vauvansa saaneille ja käynnistystä tai h-hetkeä "muuten" odottaville! :flower:

Meillä on tehty kotidiagnoosi koliikista ja huomenna menemme vyöhyketrapiaan kokeilemaan, josko se auttaisi.. Netistä löytyi koliikin kuvaus, joka sopii kuin nenu päähän meidän pimulle :ashamed:

Koliikki: Jos vauvasi on levoton, ärtyisä ja itkee jatkuvasti, vaikka hänen tavallisimmat tarpeet ovat täytetyt, on mahdollista että hänellä on koliikki. Koliikille on tyypillistä kova, jatkuva lohduton itku, kovat kivut vatsassa - usein ilmenevät jalkojen kouristeluna - itku selinmakuulla ja ilmavaivat. Koliikki voi alkaa vaivata vauvaa 2-4 viikkoisena ja jatkua 3-4 kuukauden ikään. Koliikki ei ole vakava sairaus ja valitettavasti siihen ei ole "parannuskeinoa". Vyöhyketerapia ja vauvahieronta voivat auttaa ja ovat varmasti kokeilemisen arvoisia! Jos koliikkioireet ovat vaikeita, niin käänny lääkärin puoleen, jotta hän voivat tarkistaa ettei vauvallasi ole mitään muuta hätänä.

Löytyykö kohtalotovereita?

Carmen ja tuskainen pieni tyttömme 3vkoa
 
carmen,
oon kanssa sitä mieltä että kuvausten perusteella myös meillä koliikkia. Tosin ei itke koko ajan vaan enemmänkin puhisee ja ähkii. Varmasti meidän typyä vaikeampiakin tapauksia on. Mahaan sattuu ja ilmaa paljon. Nyt ollaan kolmesti käyty vyöhyketerapiassa ja keskiviikkona vielä mennään. Typy saa aika hyvin ähkimällä ilmaa pois. Nyt on yrittäny ähkien nukkua monta tuntia...ei oikein näytä onnistuvan nukkuminen. Yöt meillä menny aina hyvin. Tosta koliikista vielä että monet ajattelee sen niin, että sillon vauva itkee yötä päivää sen kolme kuukautta. Jos näin on, niin ei meillä sit sitä ole. Kaikki puhuu koliikista, mutta monikaan ei edes tiedä mitä se sitten on.
 
Koliikki on tosi ikävä, kokemusta on kakkosen ajalta. Hänellä oli todella vaikea koliikki, vauva-ajasta ei muistikuvia itsellä juuri ole, kun olin kokoajan niin väsynyt kun en itsekään saanut nukuttua. Harmittaa kovin, kun ei voi muistaa koska vauva hymyili ekan kerran, koska otti katsekontaktia jne.

Vyöhyketerapiasta siis te, jotka olette alkaneet vyöhyketerapiaa käyttää apuna, niin käyttekö useinkin terapeutilla???? Meidän terapeutti antoi todella hyvät ohjeet liikkeistä ihan kädestä pitäen, ja niiden kanssa ollaan kotona tehty. Itkut on ehkä vähentyneet, ilmaa ainakaan ei enää niin paljoa mene mahaan, joten sen osilta ollaan edistytty. Terapeutin kanssa sovittiin että viikon, parin kuluttua mennään uudelleen, jos ei apua tunnu kotona olevan, tai ei osaa oikein tehdä. Itsellä ainakin on kovasti olo helpottunut, kun osaa auttaa vauvaa.
Kannattaa teidänkin kysellä/katsella noita liikkeitä ja jatkaa kotonakin. Oppii pian itsekin paremmin tulkitsemaan mikä on kipeä, ja samalla oppii antamaan helpotusta. Meidän neiti naureskelee minulle kun tehdään noita liikkeitä, tykkää selvästi!! Ja säästää siinä rahaakin, jos vain itse opettelee. Toki rahahan ei meilläkään tässä merkitse, mutta onhan se positiivista ;)
 
saaara, kätilö mainitsi synnärillä että nykyään suositaan selälleen nukuttamista, mutta siellä ne laitto vauvat lievästi kyljelleen nukkumaan. Itse nukutan välillä kyljelleen, varsinkin silloin jos on juuri syönyt (mielessä ähky puklut), mutta yleensä poika itse kääntyy siitä selälleen. Useimmiten kyllä laitan suoraan selälleen.

Vyöhyketerapiasta, kuinka paljon siellä käyminen keskimäärin maksaa. Ajattelin että olisi ihan mukava käyttää pikku-ukkoa siellä vaikka kipeitä ilmavaivoja ei ole, mutta näyttää ähkivän vähän väliä kunnon pörinöitten kera. Ja olisi kiva oppia siinä sivussa, niin voisi kotona hieroa pikkuista.

Pukeminen kyllä mietityttää täälläkin. Varsinkin kotona kun aurinkoisena päivänä on kuuma, mutta ei uskalla pitää ikkunoita/pervekkeen ovea sepposen selällään, jos veto käy toiseen... Täällä sitten tukehdutaan miehen kanssa kuumuuteen.... :ashamed: :D :| :ashamed:

Paljon onnea kaikille vauvautuneille!!!! :flower: :hug:
 
NuoriÄiti, onnea :heart: :heart:
gha, ollaan käyty nyt sen kolme kertaa ja ainakin yhesti mennään vielä. Kertojen väli kannattais olla muistaakseni vähintään neljä päivää. Kotona jatkan sitten. Se on kyllä neuvonu miten.
 
Heips

Mäkin haluaisin liittyä kerhoon, mut pikku ongelma en pysty lähettää yv:tä :|
en oo joskus laittanut sähköpostiosoitetta kun rekisteröin eikä tää kone anna mun muuttaa tietojani.

Mulle vois laittaa tunnukset tällaiseen osoitteseen Merika1977@gmail.com

Mä en muista millä nimellä olen edes aikoinani kirjautunut tänne, muistihäiriöt ovat selkeitä vaikka synnytyksestä vast muutama päivä. :LOL:

onnistuuko tää näin?
 
Täytyypä heti tänään kokeilla tuota Edlan vinkkiä, että 20min per rinta. Tänäänkin tyttö viihtyi tuossa iltapäivällä rinnalla n.2,5h putkeen. Ei todellakaan syönyt koko aikaa, vaan ihan selvästi käytti rintaa tuttina. Yritin tarjota rinnan sijasta tutin suuhun, mutta tyttö ei huolinut.

Santrra Aloitan imettämisen imetyskumilla ja otan sen muutaman imaisun jälkeen pois, kun rinta on hieman pehmentynyt. Täydestä rinnasta meidän tyttö ei aina saa otetta. Jos vauva ei nappaa rinnasta kiinni jatkan kumin kanssa ja kokeilen pian taas uudelleen ilman. Autan itse vauvaa puristamalla nänniä hieaman kasaan niin, että vauva saisi mahdollisimman laajalta aluelta rinnan suuhunsa. Tässä on täytynyt olla kyllä kärsivällinen. Joka kerta ei meilläkään tämä onnistu. Esim. tänään en ole saanut yrityksistä huolimatta tytölle rintaa suuhun ilman kumia, mutta eilen söi useammankin kerran ilman sitä. Täytyy illalla vielä kokeilla...periksi en anna :D ! Sairaalassa oli seinällä ohje vieroittamisesta, jossa sanottiin, että kumin reikiä voi suurentaa pikkuhiljaa. Jossain vaiheessa jäljellä ei sitten ole kuin kumin reunat, jolloin kumin voikin jättää pois.
 
koliikista kummipojallani oli koliikki nyt oon jo 15v, sen mitä muistan siitä ajasta kummipoika itki kaikki yöt suoraa huutoa välillä nukahti hetkeksi :|
olin silloin paljon ystävälläni yötä tai poitsu oli mun luona.
me lähettiin keskellä yötäkin pihalle vaunuileen rauhoittu hetkeksi.
koliikki voi olla todella rankkaa aikaa sen takia on hyvä jos olis apuja että äiti ja isäkin saa levätä välillä.
 
Hei,
Pieni rakkaamme syntyi 23.5. keisarinleikkauksella. Paino 3100g ja pituus 50 cm. Tyttö on maailman suloisin ja elämä on lähtenyt hyvin käyntiin, mutta rintaruokinta on rankkaa!! Jatkamme silti valitsemallamme linjalla...

Keisarinleikkaus meni miten meni, onneksi olemme menossa traumaterapiaan mieheni kanssa

:p

Mukavia päiviä kaikille!
 
Onnea kaikille vauvan saaneille!!!

Hankin tänään tommosen kantoliinan vauvalle. nyt sitten kovasti opetellaan sen käyttämistä.. Kovasti on vielä hakusessa toi touhu... eli paras kokeilla kantoliinaa niin, että mies on kotona varmistamassa ettei vauva tipu lattialle.

Unohdin ihan tyystin mitä piti kirjoittaa.. Mulla kanssa varmaan joku dementia iskenyt... Mutta mukavasti menee pojan kanssa... Edelleen on toodella rauhallinen lapsi.. Mutta kovin näyttää rimpulalta edelleen.. Kenen geenit sitten saanut..

Ainiin. piti kysyä että kääntyykö teidän muiden vaavit jo kyljeltä selälleen??? meillä kääntynyt tänään pari kertaa... Ei siis auta jättää vauvaa mihinkään mistä vois pudota.. Aika venkoilija ja kova liikehtimään on meidän juniori.. Kovasti myös ääntelee (hyy, äh jne).. Mutta hymyä en oo vielä bongannut, paitsi kun toinen vääntää kakkaa...

palaan astialle, kunhan muistan mitä piti kirjoittaa

birdie
 
meillä käännytään jo kyljelleen hymyillään kanssa =) tänään aloitettiin juttelu :heart:
katselin tänään kuvia kun nuppu oli viikon ikänen kovasti on kasvanut ja pyöristynyt siitä =)
torstaina onkin jo 1 kuukautis neuvola.
onneksi flunssakin on alkanut paranee toivotavasti ei tule takasi vähään aikaan.
nuppu on alkanut syomään 2 tunnin välein ja korvikettakin menee jo 130-150milliä aikas suursyömäri.
mahavaivoja on ei onneksi joka yö.
koliikista piti viälä sen verran mitä nyt muistan kummipoitsun itkut ajoittu iltaan ja yöhön päivät menikin ihan hyvin kesti siihen 4-5kk ikäseksi.
 
Onnea vaan taas kaikille vauvautuneille! Itsekin valvoisin jo mielummin vauvan kuin mahan kanssa. Mun pötsi on nyt oikeasti niin sairaan iso, ettei tätä jaksais enää. Koko maha on jatkuvasti kivikova, kosketusarka ja tiellä. Mitään järkeviä hellevaatteita ei oo eikä viittisi enää n. 10 päivän takia hakea. Kävin eilen kampaajalla, että jotenkin jaksaisin loppuun asti. Ei oikeasti kannattais tällä iällä enää hankkia vauvoja, positiiviset ajatukset alkaa olla loppu, vaikka kaikki muut ihmiset ympärillä on ihan ihania. Mun 3v tästä eniten kärsii, kun mutsi vuorotellen kuin tapettu lahna ja perseeseen ammuttu karhu. Haluisin jäädä makkariin hautomaan loppuajaksi.

kriisi + typsy 40+3
 
Ihanaista aamua kaikille

Onnaea kaikille vauvansa hakeneille ihana kuulla että kaikilla on mennyt hyvin tarkoitan siis että kaikki on saaneet kainaloonsa terveitä ihania vauvoja :heart:

Birdie: Meillä on käännytty jo pitkään ei toivoakaan et nukkus kyljellään...ja yksi päivä olin ihan :eek: :eek: :eek: :eek: jätin hetkeksi pojan mahalleen mut löysin hänet selältäään ja oltiin kahdestaan kotona joten ei kukkaan ole voinut auttaa..muutenkin pojulla kauhee meno eteenpäin :D ei malttas vauvana olla yhtään...ja se ensimmäinen hymy tui n. 3 vkon iässä ja vanhemmat oli myytyja :heart: :heart: :heart: voiko jotakin rakastaa näin paljon =)

massu vaivasille iso :hug:

odottajille voima :hug: :hug: :hug: :hug:
 
Huomenta Kaverit!

Pikaiseen tulin vaan ilmoittamaan, että meillä lähdetään nyt vauvan haku- matkalle :)
Toivotaan vaan, etteivät nyt enää kotiin laita!

Ilmoittelen itsestäni, jahka saan siihen mahdollisuuden ( KYSin ihanuus, internetin käyttö mahdollisuus, heh heh...)

Aurinkoista päivää!

Kohta "mahaton" ( toivottavasti ) PP ja Onni-poika 41+5 :heart:
 
Heippati!

Onnea ihanista vauvoloista!!!!


Täällä onneks on vielä muitakin mahojensa kanssa. Toisaalta oon jo täysin hyväksyny tilanteen, et voisin periaatteessa sit odotella vaikka kuukaudenkin vielä. Ainut, et tietysti joutuu enemmän kiinnittää huomiota vauvan vointiin tuolla mahassa tässä yliajalla. ITsellä vointi ollu jo niin kauan suoraan sanottuna paska, ettei jaksa välittää enää. Ehkä eniten haittaa nivusten kramppaaminen, että joku voi tuntuakin sitten ärsyttävän kipeeltä ja ikävältä!

Mulla onkin perjantaina meno kättärille yliaikaiskontrolliin, sillon saapi tietää käynnistelläänkö sit vai annetaanko mennä vielä. Kuulemma viimenen takaraja on 42 + 3, joten kyllä tässä vielä kerkee odotella :D Tää ei nimittäin täältä omin keinoin ulos löydä, synnytyksen en ole odottanut käynnistyvän enää pitkään aikaan.

Yrittäkäähän selvitä vauvojenne kanssa! Raskastahan se on ja alituista kantapää-opistoa. Pakko kyllä sanoa, että pikkusen särähti korvaan, kun jotkut kaipaavat jo omaa aikaa???!!! Vauva 3 vkoa vanha, jopa. No nyt tietysti joku loukkaantuu, mutta onhan sen nyt oltava jo selvää kun vauvaa alkaa edes harkitsemaan, ettei sitten tarvitse hinkua mihinkään miehen kanssa rentoutumaan. Höpö höpö, nauttikaa siitä vauvasta!

Sinuhe ja Ukkeli 41 +1
 
Huomenta! Elikkäs mentiin keskiviikona kolmen maissa synnärille kun supisteli niin kauhian kipiästi ja tihiään.... No kätilö kahto tilanteen ja sano että 3cm auki mutta kaulaa on jäljellä ootellaan vielä Siinä ootelin iltakaheksaan asti kattelin telkaria ja isäntä käväs kotona saunassa. :) Kaheksalta mentiin saliin ja sillon olin jo 5-6cm auki mutta kaulaa oli vielä vähä jäljellä ootelu siis jatku... No sitte lääkäri kävi laittamassa kohdunkaulan puudutuksen mutta se ei oikeen toiselle puolelle onnistunu mutta puudutti ihan hyvin kuitenki. Annestessia lääkäri kävi laittaan se spinaalin se autto kyllä hyvin mulla =) Sitte vaan taas ooteltiin kunnes alko painon tunnetta olemaan alapäässä ja alko työnnätyttään... vauvalla oli muuten pinni päässä koko ajan sykettä seurattiin. No vauvan pää ei oikeen aluksi meinannu tulla mutta sitte kun lähti niin lupsahti maailmaan tyttövauva klo 0.54 painoa 3680 pituutta 51cm =) Äitiä meinas vähä pyöryttää mutta sain tippaa ja olo koheni.Oli pikkusen meinaa verenvuotua. Nyt ollaan kotona ja tottutellaan arkeen. =) :heart:
 
Huomenta!!

ONNEA vauvautuneet :heart: ja tsemppiä ja jaksamista masukkaat :hug: !

Kiitos Wilhelmiina yv:stä...katselen mihin tää porukka lopulta päätyy jatkamaan kirjoittelua =)

Majj, tsemppiä...uskon että, synnytys on sulla tosi lähellä, kerää vain voimia ja lepäile :hug:

Matamimimmi68 ja peikkotyttö 10vrk
 
Onnea Merika, NuoriÄiti, Brighton calling ja Nissu76 :flower: :flower: :flower:

Paljostako lyödään vetoa, että täältä ei vauva yksiötänsä jätä muuta kuin häädettynä? Mulla on ihan liian hyvä olo, että yhtään mitään synnytykseen viittavaa tapahtuisi itsestään. Sinänsä kyllä tietysti hyvä ettei tarvitse paljoa olonsa kanssa kärvistellä.

Kuten Sinuhea, eniten minuakin huolestuttaa vauvan vointi näin yliajalle mennessä. Koko ajan pitää kuulostella liikkeitä... eilen yliaikaiskontrollissakin jouduin sydänkäyrille 2 kertaa, kun vauva vaan nukkui. :) Jos vauva ei olisi edeltävänä iltana ottanut mahdottomia potkutreenejä, olisin jo itsekin huolestunut. Mutta heräilihän tuo onneksi sitten ilmottelemaan itsestään.

Taidanpa vääntäytyä syömään ja sitten vähän siivota. Jos liikkuminen auttaisi vähän paikkojen kypsymiseen.
 

Yhteistyössä