<3 HEINÄVAAVAT kesäkuussa <3 *poksuminen alkanut!*

äitiyspolilta kotiuduttu :)
kaikki ok..painoa vaavilla on ihan normaalisti(menee keskikäyrää)eli nyt siis 2,5kg ja syntymäpainoksi arvioivat 3,5kg joka on mun mielestäni pieni ;)
mulle alotettiin nyt ilta insuliinitkin,sokeri arvot heittelee edelleen niin paljon..ja oksettava olo sen takia.onneks ne ei edelleenkään ole vaaviin mitenkään vaikuttanut,oma olo ei vaan ole kauhean häävi :(

kohdinkaulaa edelleen se sentti jäljellä,ja nyt oli paikat pehmenneet,vaan ei auki vielä.

painoo mulle tullut nyt yhteensä sellaiset 4kiloo,en valita siis siittä!

turvotusta löytyy,ja jalat kipeenä pienestäkin kävelystä..
niin ja närästää!!!rennie ei tunnu mitään auttavan,täytyy kokeilla sitä mistä mureena puhui!

ens viikolla olis sit taas neuvola tiistaina ja taysiin aika keskiviikkona :LOL: saa sit rampata joka paikassa oikein urakalla..

ja kivunlievityksestä oli puhetta ollut..mä sain ekassa synnytyksessä epiduraalin ja se vei aivan kaikki kivut,nopea ja helppo synnytys(4h).toisessa en ehtinyt saamaan mitään ja niin kävi myös kolmannen kanssa.kummallakin kerralla oon kyllä sitä epiduraalia pyytänyt mutta on olleet niin nopeita ettei ole ehtinyt antaa.mutta helppoja on olleet mun mielestäni kaikki kolme edellistä synnytystä!!
nytkin meinaan sen pyytää jos vaan kerkee ;)

juhannukseksi olis tarkoitus nyt sitten lähteä mökkeilemään :)

voidaanhan kaikki nämä viimeiset päivät/viikot hyvin+erittäin paksusti!

babjuska+bömbbis 35+1
 
moi!

kivunlievityksistä oli ollu puhetta, tääl ois tarkotus ottaa heti mahd. pian joko epiduraali tai spinaali riippuen tilanteesta ja ponnitusvaiheeseen pudendaalipuudutus. katsotaan miten käy.

loppuajan paniikkia on hieman vaik melki kaikki onkin kunnossa, mut silti tuntuu et hommia muka ois vaan koko ajan lisää.

itsellä ollu tänään oksettava olo ja alavatsalla tuntunu koviakin kipuja, mut aina kivut on loppunu lyhyeen. tarkkailtava kait. kävelyllä olin eikä aiheuttanu ees lieviä supistuksia |O ei tietenkään enää kun periaatteessa sais jo supistella!

pääryskä ja poju 35+6
 
Huomenia!

Täällä huonosti nukuttu yö takana. Aamuyöstä heräsin siihen, että oikean nivusen ja johonkin alavatsan seutuville tuli aaltomaisia kipuja tasaseen tahtiin. En oikein osaa sanoa kuinka kauan sitä kesti, kun olin vielä niin raskaassa horteessa ( olen hirvittävän sikiuninen). :)
Kuuden aikaan nousin ylös ja kesti vielä jonkin aikaa pystyssä ollessa tuli ainakin yksi ihan tunnistettava supistus. Mietin vaan että olikohan noikin supistuksia...? Sitten se kipu helpotti kun olin jonkin aikaa jalkeilla ja menin hetkeksi vielä nukkumaan. Eipä ole enää tuntunut mitään kummalista.

Josi ja Prinsessa-pave 37 POKS ( tuo luku tuntuu jo isolta kirjoittaa) B)
 
jedvenna en kyllä millään usko että vauvaa siirretään minnekään, jos vauvalla syntyessään kaikki ok. Tietysti en tiedä Lohjan käytäntöä..... Mun kuopus syntyi 38+3 Salon aluesairaalassa ja kaikki oli ok, joten ei siirrelty minnekään ja päästiin normaalisti muutaman päivän päästä kotiin jne. :)

Mukavaa päivää kaikille =)


-MiNiA ja masu 36+0 :heart:
 
Huomenia kaikille:)
tänne ei mitään uutta, kaikenlaisia uusia tuntemuksia ilmennyt, eli jotain siellä tapahtuu:)
huomenna olis se neuvolalääkäri, jossa pitäis beibin koko saada kuulla. jännittää, vaikka ei mahan koon perusteella mitään kovin suurta kaveria pitäisi tulla.
jaksamisia kaikille, ajatelkaas kesäkuun puolenvälin menty jo, kohta on meidän kuukausi:) on tosiaan nämä meidän vauvat odottaneet kuuliaisesti omaa aikaansa. mutta kyllä pikkuhiljaa vois alkaa tapahtua... minäkö malttamaton;) olis vaan kiva alkaa jännäilee kuka lähtee ja koska, kun muuten on nämä tekemiset aika vähissä.

mukavaa päivää!!!
toivova ja nyytti POKS 36+0
 
eilen kasattiin vauvan sänky enkä saanu melkein koko yönä nukuttua ku tuijotin sitä ihan koko ajan. todellisuus alkaa vähä niinku iskee ja pahasti.. missäköhä mun aivot on enne sitä sänkyy ollu. nyt vast älyyn et siin se ihan pian nukkuu. huomenna haen hoitopöydän ja turvakaukalon kotiin. sit pääsen järjestelee vaipat ym. niihi laatikoihi.

huomen kirjottelen lisää kun on se kasvukontrolli äitipolilla. katotaa onks vauva kasvanu. en kyl usko ku oma painokaa ei oo noussu kiloakaa koht kuukauteen :( toivotaan käynnistystä!

jedvenna ja poju rv 36+6 (huomenna POKS)
 
Heippa kailkille!

Täällä kans yks laiska kuulumisten kirjottaja ilmottautuu..Lukemassa olen kyl käyny melkein päivittäin varsinkin nyt kun on äitiysloma..
Mun viime kirjottelusta on niin paljo aikaa et en oo edes ilmottanu et laskettu aika on aikaistunu eli se olis nyt 10.7.

Kaikki menny tosi hyvin.Töissäkin jaksoin olla loppuun saakka.

Meillä on vauvaa varten kaikki kunnossa.et sais tulla mun puolesta vaikka heti :) Mul on kyl epäilys et yli menee ja reippaasti tämä vauva..

Eilen olin synnytystapa arviossa ja meijän vauva on vähän keskiverto suurempi siel käyrällä..tän hetkinen paino 3,2kg ja syntymäpainoks lääkäri meinas 3,8kg.

Mitäs muuta...synnytysta en oo kauheesti miettiny enkä mitänn suunnitelmia tehny.Viime torstaina oltiin tutustumassa synnärillä ja siel iski semmonen todellisuuden taju et tänne ollaan oikeesti tulossa :)

Tunnin päästä neuvola..
Jos sitä yrittäis aktivoitua tässä kirjottamisessa näin loppu suoralla :D

katka&masukki 36+5
 
Huomenia!

Täällä yks unikeko taas. |O Eilen illalla nukahdin 16:30 ja heräsin kuuden jälkeen. Noh, ei tietenkään illasta sitten väsyttänyt vaan kahden aikaan unille ja nyt aamu mennyt torkkuessa.
Jospa nyt rytmi kääntyisi kun ei päikkäreitä tänään ota.
Muuta selitystä tähän väsymykseen en kyllä keksi kuin tuo sotacor lääkitys. Pulssikin niin matala että ihan hakemalla saa hakea, levossa 50. Määhän syönkin sitä lääkettä ihan max. annoksen että välittyy vaavillekin. Normaalisti tällasia annoksia syö potilaat, joilla henkeä uhkaava refraktaarinen kammioarytmia.

Voiko muuten lapsivettä tulla ennen aikojaan pieniä määriä
? Eilen illalla hellien hetkien jälkeen lorahti jotain kirkasta nestettä, joka ei kyllä virtsaakaan ollut? Vai voiko se olla vain jotain limaa/valkovuotoa?

Tuuliina 36+5
 
Neuvolassa käyty taas :)

37+2
paino -1.050kg ( raskauden aikana tullu paino 4.5kg :O)
RR 106/73
U-pot -
U-gluk -
B-hb 118
Sf 33cm
RT
Syke 130-145
Liikkeet ++

Ja syntymäpaino arvio olis sit sellaset 3.5kg - 4kg, eli tuon mukaa ei mikää hirmu jätti :)

joannah & poju 37+2
 
Mukava kuulla kuulumisia sellaisiltakin, jotka harvemmin kirjoittelevat. Verrattuna noihin muihin pinoihin, meidän pino ei ole kovin aktiivinen ollut missään vaiheessa. Onko kerho vienyt omansa? :p

Eilen illasta asti minulla on ollut päänsärkyä, se johtuu joko hormoneista tai sitten kiristyneistä hartioista. Olen tehnyt kovasti käsitöitä, että saisin edes jotain valmiiksi ennen synnytystä. Verhot ovat lähes valmiina, vauvan peiton neuloin tänään loppuun asti, pitäisi vielä päätellä, samoin kastemekon kirjontatyötä olen työstänyt pikku hiljaa. Ompelin myös jotain housujen puntteja ja pöytäliinan saumoja. Kiva tehdä sellaista, missä näkee työnsä jäljen. =)
Samoin en ole pystynyt oikein syömään mitään, kun tuntuu, että heti tulee ulos. Ehkä vauva painaa niin paljon vatsalaukkua vielä.

Eilen olin anopin kanssa Keskisellä shoppailemassa - vähänkö siellä oli porukkaa!! Sain vauvan kehtoon huonekaluhuopaa jalkojen alle, että nyt se voidaan viedä makuuhuoneeseen niin, ettei parketti mene rikki. Pitää pyytää miestä tänään kantamaan se tuonne yläkertaan, jos minullakin menisi samalla tavalla yöunet niin kuin Jedvenalla oli mennyt viime yönä. Uskomatonta miten lähellä vauvan tulo jo on. Miten minä pärjään? Alkaa tulla viime hetken jännitykset kehiin...

Tuuliina Minulle ainakin sanottiin, että lapsivettä voi tihkua ajoittain. Sen takia kannattaa laittaa side, et jos sitä tulee lisää niin synnärillä voivat jollain liuskalla testata onko se lapsivettä vai jotain muuta. Jos sitä tulee "liikaa" eli paikat ovat liian auki, niin sit on tulehdusvaara olemassa, jonka takia saattaa joutua sairaalaan makaamaan.
Nuutti ja Ville Vallaton 35 + 2
 
SusSoo
Nuutti :wave: vai käväisit Keskisellä... Mä asun ihan vieressä ja en erehdy sinne jalallani astumaan kesäaikaan, varsinkaan viikonloppuisin. Siellä on aina niin paljon ihmisiä kesäaikaan liikenteessä! Suosin mieluummin sitten pienempiä kauppoja, joissa useimmiten elintarvikkeet ovat vielä paljon edullisempia :whistle:

Tuuliina :wave: Mulla on välillä lorahtanut housuihin jotain :/ ja olen vain ajatellut että valkovuoto on lisääntynyt. Voihan se tietty olla lapsivettäkin. Mutta silloin kun lapsivesi kotona multa meni, niin siitä ei voinut kyllä erehtyä :D

(.) Neuvolakäynti takana. Kaikki ok. Hb on 130 vaikka rautaa en ole syönyt pariin viikkoon. Primaspaneja en ole ottanut tällä viikolla enää ollenkaan lääkärin ohjeiden mukaan. Eilen supisteli muutamia kertoja tosi kipeästi. Tänään on sitten tullut supistuksia nopeampaan tahtiin. Katsotaan mihin tilanne tästä kehittyy eli pääsenkö yllättäen juhannuksena ihan tositoimiin. Mies käski mut lepäämään, koska sillä on juhannus töitä ja ei yksityisyrittäjänä ehtisi mitenkään laitokselle mukaan. Neuvolassa sanoivat, että vauva on ihan hyvän kokoinen eli voi ihan hyvin jo alkaakin syntyä.

Sussoo ja Suloinen 35+5 :heart:
 
Mun häntäluu on ihan järkyttävän kipeä. Istuminen on lähes mahdotonta. Pari tyynyä perseen alla, niin voi hetken olla. Lääkäri sanoi maanantaina, että siellä voi olla tulehdus nikamien välissä ja siihen ei kait sitten hänen mukaansa auta, kun synnytys.. |O

Mureena ja papu 36+3
 
Täällä myös oli äippäpoli käynti "turha" taas kun verenpaineet on olleet ihan kohtuulliset. Lääkäri onneksi sanoikin että nyt riittää jatkossa neuvola käynnit ja jos kotona paineet koholla niin suoraan vaan äitipolille.

Kiva oli tietysti nähdä vauva ultrassa ja vastasi kooltaan viikkoja. Kohdun suu oli pehmeä tai jotain mainitsi(mutisi) että ei mee varmaan ainakaan yli lasketun ajan???Itse en välttämättä usko tot, No saa nähdä kuin käy.

Ens viikolla taas neuvola sitten......

Mua vasyttää ihan hirveästi ja ei meinaa millään jaksaa esikon kanssa leikkiä koko päivä, joten DVD joutuu tyttö välillä katsoa(tai siis aika paljonkin) että saan levättyä. Tyttö on niin tottunu että joku sen kanssa koko ajan leikki ta itekee jotain ehkä ihan hyvää harjoitusta että en koko aikaa touhua vaan itsekseenkin touhuaisi jotain. Olen yrittänyt selittää että kun vauva synty niin ei koko aikaa ehditä leikkiä sen kanssa.

Voi että mun aika matelee mies tekee pitkiä päiviä ja me vaan ollaan kotona pitää varmaan ens viikolla mennä mummolaan yö kylään että saa vähän jotain uutta näihin ympyröihin.

Vointeja kaikille

Annora rv 34+ jotain
 
uc1
Nyt on äippäpolilta kotiuduttu ja outoja uutisia taas.

Kävin 2 viikkoa sitten raskausdiabeteksen takia koko-ja synnytystapa-arviossa ja silloin saivat vauvan painoksi huikeat 3,7kg, joka enteili 4,6kg syntymäpainoa. Tänään sitten tehtiin uusi arvio ja kappas vaan: nyt kaveri painoi enää 3,3kg ja syntymäpainoarvio max 3,8kg. Lääkäri mittasi moneen kertaan, muttei saanut suurempaa tekemälläkään.

Ei tullut sitten tarvetta katsoa käynnistysaikaa, eikä miettiä synnytystapaa sen kummemmin.
Vähän on epäluuloinen olo. Ero arvioissa oli niin suuri, etten oikein tiedä mitä uskoa.
Mutta ei kai tässä auta kun odotella mitä tuleman pitää... Lääkäri totesi, ettei tarvitse enää tulla käymään, että harvoin näkee näin tervettä äitiä näillä viikoilla :)

Sisätutkimuksen mukaan kohdunkaula hävinnyt ja kohdun suu auki sentin verran. Sunnuntaista asti supistuksia on ollut kohtuu säännöllisesti noin tunnin välein, joten tiedä sitten onko tässä jo omatoiminen lähtö miten lähellä. Laskettuun aikaan on kuitenkin enää 2 viikkoa.

Vaikea sanoa näin ensikertalaisena, mutta viimeisen kuukauden aikana oma kroppa on kyllä antanut kovasti vihjeitä siitä, että viimeisillään ollaan. Yli 100m kävely alkaa olla jo todella hankalaa, kun heti alkaa vihlominen ja supistelut. Yöunet on tosi katkonaisia, turvottaa, pissattaa ja puhisututtaa kauheasti ;) Ja tosiaan tämän viikon supistellut kohtuu säännöllisesti. Vauva pitää hurjaa elämää vatsassa, möyryää ja potkii paljon enemmän kuin aiemmin.

Tavallaan vähän harmittaa, että taas tuli vain lisää odottamista, kun viimeksi kehottivat valmistautumaan käynnistykseen. Olin jo asennoitunut siihen, että pe tai viim. ma lähdetään vauvanhakuun ja nyt ei sitten olekaan tarkkaa päivämäärää... no toisaalta, niinhän se kuuluu ollakin.

Neuvolassakin ehdin käymään ja kaikki siellä ok. Painokin oli tippunut 100g/vko, joten tiukka dieetti toimii edelleen- Ainoa poikkeava oli sf-mitta, joka viime kerralla 2 viikkoa sitten oli huikeat 38cm, eilen 37cm. Edes äitiyskorttiin ei ole merkitty lukuarvoja niin pitkälle ;)
Sanoivat kyllä, ettei siitä pidä olla huolissaan, mutta silti... kyllähän sekin mietityttää.

Siinäpä sitä oli omaa napaa. Jaksamisia kaikille ja oikein hyvää juhannusta näin etukäteen. Mä aion viettää huomenna juhannushäitä ja muuttua rouvaksi :) Toivottavasti vauveli jaksaa vielä pysyä mahassa, niin ei tarvitse neitinä mennä synnyttämään ;)

uc1 ja "normivauva" 37+6
 
SusSoo
uc1 :wave: Meidänhän kakkonen "laihtui" viimeisen viikon aikana lähes kilon ennusteisiin nähden eli mä en tosiaan usko noihin kokoennustuksiin enää ollenkaan. Hienoa, jos tosiaan teidän pikkuinen olisi pikkuisempi mitä ensin oletettiin! Sulla on on jo paljon hyviä merkkejä lähestyvästä synnytyksestä. Mullakin nukkuminen aika vähäistä. Nukun yössä ehkä neljä tuntia. Ei vaan uni tule ja vessassa pitää käydä yön aikana monta kertaa, lonkkiakin on alkanut kolottaa. Sanoinkin miehelle, että mä varmaan nukun sitten synnytyksen jälkeen pari vuorokautta putkeen :D
 
Moi :wave:

tuuliina jos on epäilys että se on lapsivettä, niin kannattaa tosiaan käydä synnärillä. Ne tekee siellä sen liusketestin ja jos se on lapsivettä niin ainakin mä jouduin edellisessä synnytyksessä jäämään suoraan sairaalaan. Mun synnytys ei siitä lapsiveden tihkumisesta huolimatta käynnistynyt itsekseen edes seuraavanakaan päivänä vaan se käynnistettiin sen tulehdusvaaran vuoksi sitä seuraavana päivänä.


Mureenalle :hug:


Kyllä alkaa kuulostaa lupaavalta jo monien oireet :D Ihan kohta niitä ihania pikkukääröjä syntyy lisää :heart:


-MiNiA ja masu 36+0 :heart:
 
Kohta varmaan muuten jysähtää semmoset nyyttikestit tähän pinoon että huh :heart:

Tänne ei kummempaa, synnytystapa-arviossa käyty. Kaikki oli suht ok, vauva kääntyny nyt rt:aan. Kumpa vaan jäis niille sijoilleen, kun lapsivettäki oli kuulemma aika paljo vielä. Kohdunsuulla ei merkittävää, kiinniki oli vielä.

Aika rauhallinen olo on odotuksen suhteen nyt.. Muutama viikko sitte oli niin malttamaton, mutta nyt on semmonen fiilis, että tulee kun on valmis, äiti odottaa =)

Ja tää tyyppi oli nyt sit ilmeisesti "lihonnu" aika rankal kädel, ku aikasemmin sanottu, että varmistapa sit et vauva on ees kolmikilonen syntyessään ja tänää povattii mahdollisest jopa nelikilosta. Saas nähdä.

Lisätuntemuksia odotellessa ja kaikille jaksamisia :hug:

- Jousku ja Pertsa 36+4
 
Tää ei osaa mennä taaskaan nukkumaan vaan kukkuu... mua väsyttääkin ihan sairaasti mutta silti vaan istun täällä :D

Tulipahan vaan sellanen olo kun pikkuisen jalka näkyy tossa ja voin "pitää kantapäästä kiinni", että onpa hassua miten lähellä toinen on, mutta syliin ei saa otettua.

Nyyttikestejä odotellessa. Monilla niin hyvältä jo kuulostaa :) Mulla tuli kipuja kun heiteltiin frisbeetä koiralle, mutta ne tuli ja meni. Yks päivä oli myös tosi kipeä alavatsa, mut tais olla vain eksynyt pieru :D No joo.. nyt mehujään kimppuun.. ja jos sitten menis nukkuu.

Skorppan ja beebi 37+1
 
Nuutti79 siellähän on ahkerana touhuttu.

Annora Täällä myös ajottain väsymys vaivaa ja sitten kantaa huonoa omaatuntoa kun esikoinen joutuu yksin touhuilemaan. :hug:

uc1 Aika hurja ero kokoarvioissa. Niihin ei kyllä uskominen ihan 100% ole. Mun kohdalla esikoisen arvioitiin olevan max. 4kg päivää ennen käynnistystä ja olikin sitten 4,6kg. Joku lääkäri joskus sanoikin että semmonen 10% heitto voi olla noissa arvioissa.

Tänään on neuvola ja punnitus...joku ihme taika että herään aina sormet ja jalat turvoksissa kun on se pelätty punnitus... :kieh:
Täytyy siellä kysäistä tuosta lapsivesiasiasta vielä. Eilen sitä ei kuitenkaan enempää ainakaan loppupäivästä tullut, silloin yöllä sen n.0,5dl.
Eilen tuli harjoitussupistuksia vähän väliä ja illalla oli sellaista menkkamaista jomotusta alavatsalla. Yön nukuin kuitenkin hyvin ja aamulla ei uni maittanut klo 7 jälkeen. Nyt tuntuukin ihan kuin ei olisi raskaana ollenkaan, mitä nyt nuo turvotukset. :/

Kaikille jaksamisia! Kyllä tässä pinossa alkaa viime hetket olla käsillä!

Tuuliina 36+6 (huomenna poksuu)
 
Huomenia kaikille! =)

On ollut niiiiin pitkä väli kirjoittelussa että ihan harmittaa :ashamed: aika ajoin kuitenkin käynyt teidän tunnelmia lukemassa, kovasti vaan tsemppiä kaikille heinämassuille - kohta meillä kaikilla mytty sylissä! :heart:

tessak Suuren suuret onnittelut , joskin vähän myöhään tulevat! ja mukavaa vauva-arkea toivotellen =)

Täällä on podettu jos jonkinlaista supistelua ja kipuilua jo pitkän aikaa ja niin paljon on ollut touhuttavaa että tämä koneella käynti tosiaan jäänyt. Eilettäin oli käynti äippäpolilla jossa tehtiin mahtuvuusarviota (kun aiemmissa synnytyksissä ongelmia ollut), vauvan painoarvio tällä hetkellä 3,1-3,2 kg ja paikat hyvin kypsät, kohdunsuu auki 2 cm ja kaulaa jäljellä 1 cm verran ja pehmeätä on. Mulla todettiin tuota lantion ahtautta aiemmin ja nyt selvisi myös että häntäluun kärki on jotenkin kourussa joka on aiheuttanut ongelmia ed. synnytyksissä- nyt pyritään siis siihen ettei vauva nelikiloiseksi kasva ja minun olisi se helpompi synnyttää.
Mikäli vauva ei itekseen tässä nyt ala tulemaan niin ens keskiviikkona sitten käynnistellään ja meille saadaan oma mytty sylkkyyn :heart: Joten jännät on paikat ja hieman sellanen levoton olokin on! Vauvaa varten kaikki on valmiina ja nyt vaan vietellään juhannusta rennoin mielin ja valmistaudutaan tulevaan koitokseen.

Turvotusta on minullakin ollut mutta onneksi nyt sitten vähentymään päin - kaiken kaikkiaan painoa kertynyt 12 kg koko raskauden aikana. Aika lailla saman verran kuin aiemmissakin raskauksissa.

Kokoarvioista olitte kirjotelleet. Se on kyllä totta että nuo arviot heittää joskus tosi paljonkin! Mulla onneksi aina pitäneet melko hyvin paikkansa, kakkosta odottaessa tuo painoarvio heitti vain 80 gr. Luottavaisin mielin siis tälläkin kertaa olen. Muistan tosin kakkosen aikaan vieruskaverin sairaalalta jolla tuo painoarvio oli heittänyt 900 gr eli vauvan oli arvioitu painavan 4,1 kg ja painoikin vähän vajaa 5 kg :whistle: Huh!

Täällä on kyllä monella sellasia ennakoivia oireita että tosiaan alkaa poksumaan kohta ja kunnolla! =) Eipä muuta tällä kertaa kun kovasti jaksamista loppuajalle toivottaen ja oikein mukavaa juhannusta kaikille! Nautiskellaan vielä näistä mahoistamme ennen h-hetkeä ;)

katta2 ja mörö rv 38+1
 
Ekaksi neuvola kuulumisia tiistailta:

Rv: 37+0
Painon muutos : +1120 (3 viikon aikana tullut melkein 2,5 kg!! :eek: )
Turvotus: -
RR: 112/76
Kohdunpohjan korkeus: 38 ( kasvua 3 cm kolmen viikon aikana, viikko aikasemmin lääkäri sai vain 31 cm mitaksi. Luotan silti enemmän terkan mitttoihin, koska hän ne on aina melkein mitannut).
Tarjonta: edelleen rt, pää ei ole kiinnittynyt

Terkka totesi, että maha ja vauva on ottanut kovan kasvupyrähdyksen. Ennen vauvalla on ollut tilaa oleilla toisella puolella kohtua, mutta nyt muutaman viikon aikana tila on käynyt sen verran ahtaaksi, että pikkuinen täyttää koko mahan. Toisaalta ei mikään iso vauvan tarvii olla, että mun mahani täyttää, kun oon niin lyhyt; 157 cm. Totesi, että saisi alkaa syntymään =)

Millainen on limatulppa?? Mulla tuli eilen päikkäreiden jälkeen vessanpyttyyn hiukan verta, laitoin siteen ja siihen tuli sitten jonkun verran enemmänkin ruskeaa verta. Sitten noin tunnin päästä kävin vessassa ja pyyhkiessä tuli sellaista limaista tummaa verta paperiin. Soitin kyllä synnärille varuiksi, mutta ei tarvinnut lähteä näytille. Illan mittaan tuli sitten pyyhkiessä sellaista verensekaista limaa, enenmmänki vaaleanpunaista. Joskus rv 34 tuli myös verta, silloin kävin synnärillä näytillä, ettei vaan istukassa ole mitään, eikä ollut. Veri tulee jostain sieltä kohdunsuulta eikä syytä saatu selville. Anteeksi noi yksityiskohtaiset kuvaukset, jos jotakuta ällöttää :ashamed:

Illalla tuli sit muutama napakampi supistus, mutta siihen ne jäi. Alavatsa ja -selkä on tosi kipeenä, samoin häpyluu ja nivuset huutavat kuolemaa ja kävely on vaikeaa!! |O Saa nähdä onko lähtö lähellä vai onko tää jotain ihan muuta.

Teillä oli ollut veikkauksia koska vauvat syntyvät, niin itse veikkaisin että tämä vauva menee yli se 2 viikkoa ja joudutaan käynnistämään. Eli veikkaan, että meidän nyytti syntyy 21.7. Tai sitten tämä päättää syntyä nyt juhannuksena, jompi kumpi :)

Anteeksi taas omanapainen kirjoitus :ashamed:

Hyvää alkavaa juhannusta kaikille! Jännittää jo kovasti pääseekö joku meistä juhannuksena nyytin hakuun :heart:
 

Yhteistyössä