<3 HEINÄVAAVAT kesäkuussa <3 *poksuminen alkanut!*

Hei vain kaikille!

Täällä yksi erittäin laiska kirjoittelija..tossa muistelin, että oon tammikuussa viimeks ite kirjotellut tänne palstalle. Lukenut olen teidän juttujanne joka viikko.

Tessak: Onnea pienestä neitokaisesta :heart: !

Mulla raskaus on sujunut tosi hyvin. Kolme viikkoa ennen äitiysloman alkua lääkäri käski jäädä saikulle, kun oon hoivaosastolla töissä, jossa nosteluja tulee niin älyttömästi. Oma vointi on kuitenkin ollut hyvä, joten tuntu oudolta jäädä kotia jo niin aikasessa vaiheessa. On kyllä ollut mukavaa, kun on saanut lasten kans touhuilla ja laitella kotia :D .
Nyt jo toivon, että pikkunen alkas piakoin syntymään. Alkaa jalat turpoamaan iltaisin, ettei meinaa pystyä käveleen. Nivuskipuja on jonkin verran. Pari päivää on nyt supistellut aika tiiviisti. Ei kyllä mitenkään kipeesti, mutta kuitenkin niin, että tietää supistelevan :D . Joutuu välillä hengitteleen jo melko raskaasti supistuksen tullessa, mutta hyvähän se vaan on, että paikat alkaa pikkuhiljaa aukiammaan B) .

On kyllä ollut melkoinen kesän alku. Meijän korkeudella ei oo montaa lämmintä päivää ollut. Toisaalta se on hyvä juttu ku on raskaana, mutta toisia kohtaan on väärin, ku lämmintä ei piisaa. Nytkin mittari näyttää +9 astetta. Lapsille sai kalsarit laittaa housujen alle ulos lähtiessä. Erikoista.

Pakkasin toissa päivänä sairaalakassin ja sit vauvalle vaatteet toiseen kassiin kun tulevat hakemaan laitokselta, niin vauvalle laitoin vanupuvun myös mukkaan, että jos on näin kylmä, niin eihän pikku-raukka muuten tarkene. Ajattelin talvella, että ompas ihana saada kesävauva, kun ei tarvihe niin paljon vaatteita tukkia hälle päälle. No, nyt sit ilmat näyttää siltä, että toppapuvussa saa pikkusta kulettaa :LOL: .

Meijän vauvalle ei oo painoarviota tehty. Sf-mitta kyllä kulkee ihan omia polkujaan yläkäyrän yläpuolella, mutta neuvolassa sanoivat, että johtuu siittä, että mulla kohtu on kallistunut eteenpäin ja "notkoselkäisyys" tekee mahasta ison, no heh heh. Voihan se tietty nuin olla, mutta luulempas, että vauvaki on ihan suht isokokoinen. Meillä toinen lapsi painoi syntyissään 4400g. Tämä on tietty viiskilonen..apuvaa!!

Mutta, nyt ajattelin mennä vähäksi aikaa pitkälleen, ku pikku-ukko on päikkäreillä ja esikoinen iskän mukana hommissa. Saa hiukan levähtää, joka on aika harvinaista herkkua tässä perheessä.

Kaikille hyvää vointia ja toivottavasti pian saamme pikkuisia nyyttejä syleihimme :heart: . Rauhaisaa juhannusta!!
-Piiku rv 38+2
 
moikka!
uc1 onnea rouviintumisen johdosta :flower:

juuri kotiuduttu sieltä neuvolalääkäristä,

arvio vauvan koosta oli nyt n.2900g eli normi kokoinen. ei sanonu mitään syntymäpainosta, kun on muutenkin kasvanut vähän miten sattuu, välillä ei mitään ja sitten yhtäkkiä kunnon kasvuspurtti.
pää oli todella alhaalla, veikkasi lääkäri että ei mene kyllä sinne laskettuun saakka. saattaa lähteä tulemaan piankin:)
syke ja liikkeet hyvät ja mullakin paineet yms. ihan ok, turvotus lisääntynyt. täytyy seurata taas mah. r.myrkytys oireita kun painoa oli tullut jonkun verran lisää. tai ei kuulemma paljon, mutta mulle paljon kun ei oo muuten noussut koko aikana.

ei kai tässä juuri nyt muuta:)

toivova ja nyytti 36+1
 
neuvola kuulumisia...Se oli sitten vipa neukka tän raskauden ajalta :'(

rv. 37+5

paino +550g viikko, yht. vajaa 13kg
RR 140/73
pissa puhdas
sf 33 sama kuin 2vk sitten, oisko vauva laskeutunut vielä enemmän..
lapsivesi N
rt
syke +140
liikkeet ++

Eli kaikki oikein kunnossa. Tulee kyllä haikee mieli kun oli vimppa neukka, ja terveydenhoitaja jää vielä lomalle, eikä pääse käymään kotikäynnillä..Tulee sit joku sijainen :/
Kysyin samalla siittä kun aina yöllä tulee pissalla käynnin jälkeen enemmän kipeeksi alamaha ja selkä ja vähän niinkuin ois polttoja (on kyllä jatkunut jo muutamia viikkoja) niin kuulemma kuuluu asiaan, koska rakon tyhjentyessä, vauva pääsee painamaan kohdunsuulle enemmän. Tympeä aina yöllä sit kuiten miettiä, et jokos tänä yönä pääsee lahteen..

Eilen mulla oli taas "paha" päivä ton issiaksen kanssa. Jalka tuntui jatkuvasti menevän alta :/ ja kävi niin perkuleen kipeetä..Toivottavasti se loppuu siihen synnytykseen. Kaikki on tietty sen pikkupakkauksen arvoista..
On kyllä itselläkin kieltämättä semmoinen olo et onko kaikki valmista vauvaa varten, ja viimehetken panikointia on ilmassa..Tietty myös haikeutta :heart:

Oikein mukavat juhannulkset kaikille ja pian niitä nyyttejä toden totta alkaa tulemaan :heart: ihanaa!

Piku ja Tintti 37+5
 
Heipä hei!

Mulla on ollut muutaman päivän tosi väsynyt olo. myöskin kuvottava ja lievää päänsärkyä. iltapäivällä meinaa nukahdella sohvalle ihan väkisin. eilen nukahdinkin ja sitten heräsin siihen kun meinasi alkaa oksettamaan :x Parina päivänä on mahaan tullut ihan uskomattoman ikävän tuntusia vihlaisuja, ihan kun joku vetäs puukolla kylkeä auki. kestää hetken ja menee ohi. yöllä saatan herätä sellaseen tunteeseen, että ihan kun mahassa kiertäis, mutta sitten se tunne menee samantein ohi. Eilen illalla supisteli jonkun aikaa sillai polttelevasti, mutta se meni ohi. Tänään kun heräsin, tuntui että jotain lirahti vähäsen, mutta ei se varmaan mitään lapsivettä ollut kun sitä tosiaan tuli ihan vaan muutamia tippoja ja sitten ei ole enää ollut mitään, eikä ole kyllä supistellutkaan :( oisko vaan ollut jotain vetisempää valkovuotoa sitten? ihan kirkasta oli. Kävin tossa kävelemässä lenkin ja sen aikana tuli muutama ilkeä vihlasu tuonne alakertaan, mutta ei kuitenkaan ole supistellut... Mä niin toivon että vauva lähtis syntymään mahdollisimman pian. Kyttään jokaista oletettua merkkiä ja sit jo kuvittelen että juu kyllä tää jotain enteilee vaikka ei enteilisikään :headwall: aamulla oli muutenkin sellainen omituinen olo, tuntui että tänään tapahtuu jotain, mutta sekin tunne on mennyt jo ohi. Nyt tässä koneella istuessa mahaa vähän kiristelee, ei satu kuitenkaan. Odottavan aika on pitkä, mutta hyvää kyllä kannattaa odottaa :heart:

Mukavaa juhannusta kaikille ja toivottavasti tästä porukasta joku pian alkaa jakautumaan :D Minä aikaa sitten niin jo olen päättänyt että juhannusvauva meille tulee, mutta saas nähdä kuinka käy ;)

Neitokeiju 36+4
 
Täällä oli aamulla neuvolalääkäri ja kuulinkin juuri sen mitä halusin: lääkäri ei kuulemma ollenkaan usko, että menisi laskettuun aikaan asti! :D Jee :xmas:
Toki tiedän, että onhan näitä asioita vaikea ennustaa ja voi kaikesta huolimatta mennä vaikka sinne vkolle 42, mutta antakaa mun nyt uskoa, että tämä vaavi ulostautuu muutaman vkon sisällä :saint:

Terkan kanssa kummasteltiin kun painoa oli tullut 6 päivässä 3-4 kiloa :eek: Turvotuksia ei enempää ole tullut, vaatteet oli suurin piirtein samat enkä ole syönytkään normia enemmän... Kotivaakakin näytti, että kiloja ois muutama tullut tuossa vajaassa viikossa :headwall:

Lääkäri sanoi, että kanavaa tuolla alakerrassa n. 1cm jäljellä ja kuulemma tuntui vaan sellasta pehmeää "höttöä", että selvästi on paikat kypsyneet. Ulkosuu auki, mutta sisäsuu vielä kiinni, ei päässyt lääkäri kuulemma vielä rapsuttelemaan vauvan hiuksia :D :x
Lääkäri totesi, että sovitaanko että vietät leppoisan juhannuksen ja lähdet sitten vasta synnyttämään? Sanoin että sopiihan se (mielessäni ajattelin, että lähden heti sunnutaina :LOL: )
Vauvan pää kuulemma tosi alhaalla, mutta ei kiinnittynyt ja pääsee liikuttelemaan jonkin verran vielä... Uimista ei suositellut ja siihen olin varautunutkin jo etten juhannuksena uimaan pääse kun on paikat vähän auki ja se tulehdusriski... No onneksi tuo merivesi ei niin houkuttelevan lämmintä vielä olekaan :|

Ostettiin juhannukseksi mölkky ja pari sulkapallosettiä, meinaan pelata sulkkista sitten oikeen urakalla lähiviikkoina :saint:
Eilen kävelin vanhempieni luo n. 2km ja se oli kyllä ihan tuskaa!! |O :ashamed: Sattui lantioon ja selkään ja alapäähän niin paljon, että itku meinasi tulla. Illalla en sitten päässytkään enää kävelemään kun vihloi ja sattui niin paljon :headwall:
No mutta nyt en meinaa itseäni enää pahemmin säästellä kun lääkärikin antoi toivoa, että vauva ajoissa syntyisi =)

Hyvät juhannukset kaikille, toivotaan että lähipäivinä saadaan nyyttiuutisia! :flower: =)

LEAL & Poju 35+5
 
Voi että oon kade sul leaf!!!!! Mul oli tosi huono neuvolalääkäri varmaan just valmistunut, ei osannut mihinkään ottaa kantaa ja tunnusteli tosi kauan et miten päin vaavi on ja samoin ettis sydänääniä, oli tosi kakka fiilis sen jälkeen... Voi kun mullakin tulis jo juhannuksen jälkeen, mut pelkään et menee yli niin kuin viimeksikin...
Pitää alkaa ahkerasti siivoomaan ja harrastaa 3 ässää :LOL:

Viime viikko mul oli tosi kurja alku viikko supisteli reippaasti ja loppu viikolla oli mahatauti, mut nyt on ihan loisto olo! Eilen perkasin kasvimaan (supistusten toivossa) Tänään olin rattaiden kans ½h kävelyllä ja perkasin kukkamaan, mutta kaikki supistukset hävinneet ja mä olin niin aatellut juhannuksen jälkeen lähtee synnyttämään....

Tosi paljon tullut nivuskipuja. Yht bäkkiä voi kävellessä pistää sikana nivusesta ja tuntuu että jalat lähtee alta, mutta kaippa se kuuluu asiaan....

36+6 huomenna poksuu taas viikot =)
 
no nyt sieltä äitipolilta kuulumisia:

lääkäri ultras ja kattoi nyt uudestaan sen vauvan koon ja kehityksen. edellisel kerral lääkäri oli mitannu ihan omiaan (oli saanu liian pienet arvot) ja nyt lääkäri sai ihan normaalit painot sun muut :) mieli parani heti kun sain tietää et poika voi hyvin oikeesti. pikkanen se kyllä on mut niin olen minäkin! tämänhetkinen painoarvio siis on 2,4-2,6kg ja syntyessään painaa alle 3kg tai sit just tasan sen, riippuu kauan meinaan kasvatella sitä tuolla mahassa :D tän jälkeen jouduin vielä käyrään ja loistavat sydänäänet. kaikki siis hyvin!

en saanu viime yönä nukuttua ku alle 5h ton käynnin takia. jännitti niin saakelisti!! mutta kahden viikon päästä (jos kasas ollaan) olisi vielä kasvukontrolli.
vauvalla ja mulla asiat kyl jo niin hyvin et saa alkaa tulee. lähenevästä synnytyksestä on tuntemuksia ja merkkejä ollut jonkun aikaa. 3 ässää oon harrastanu tässä jo tovin ja lisää vaan!! :) hyvää jussia kaikille!

jedvenna ja poju rv 37 *POKS*
 
Heipat!

Täällä kanssa erittäin laiska kirjoittelija vaikka juttuja käynkin lukemassa melkein joka päivä. Enemmän tosiaan kirjoittelen kerhon puolella ja sitten ei jaksa toistaa samoja asioita tänne.

uc1: Onnea hirmuisesti ja ihanaa hääpäivää huomiselle! :flower:

Kivunlievityksestä: Eka synnytyksessä sain ensin Petidiiniä, mutta kuten jollakin muulla täällä, minullakin meni vain pää sekaisin eikä kipuihin auttanut pätkääkään. Spinaalin sain ja se oli taivaallista. Sen haluaisin nyttenkin, jos mahdollista. Epiduraalista ei minkäänlaista kokemusta. Toisaalta olisi kiva synnyttää ilman mitään lääkkeitä, mutta tiedän etten varmaan pystyisi siihen. Kipukynnys on mulla kai aika matala ja muutenkin...

Minulla oli tiistaina nla ja lääkäri, kun mulla oli tosi paljon niitä menkkamaisia kipuja ja särkyjä mahassa ja selässä. Kohdunsuu oli muistaakseni puolelle sormelle auki (??) mutta se sisä (vaiko ulko?? ) suu kiinni ja kohtu oli tosi takana eikä vauvakaan ole laskeutunut vielä.
Mullahan vauva ollut perätilassa sekä poikittain niin nyt ikivanhalla ultralla katsottuna lääkäri oli sitä mieltä, että rt:ssa on. Toivottavasti se nyt on niin, koska olen stressannut tuosta niin hirveästi. Tilaa kuulemma vieläkin hyvin, joten toivottavasti ei enää käänny jos todella oikein päin siellä on.

Painoa oli tullut +250/viikko
Turvotus + (todellakin, tukisukat nyt käytössä)
RR 121/66
Pissa puhdas
HB 121 (saan viimeinkin heittää kuikkaa noilla rautatableteilla)
Syke ja liikkeet ++

Nyt pitää jatkaa pakkaamista, suuntaamme auton keilan kohti kainuuta (200km) ja lähdemme mummolaan juhannukseksi. Uskaltaa vielä lähteä, kun ei isompaa vaivaa ole (paitsi suunnattomat peräpukamat :headwall: ) . Ja eihän mulla loppukuisena nuo viikothaan ihan viimeisiään vetele.

Joten hauskaa ja toivottavasti aurinkoista jussia kaikille! =)

Pikkumuksis rv 34+4
 
Neuvolassa taas käyty. Painoa oli tullut 853g/vko. Sen kummemmin en ole katsonut ruokavalioni perään enää. Nyt vloppuna aion tarkkailla että varmasti nautin joka murusen makkarasta ja grilliherkuista. :p
Verenpaine 125/79
Pissa puhdas
HB 117
Vauvan syke 135
Liikkeet ++
SF-mitta 33,5cm

Vauva oli laskeutunut muttei kiinnittynyt. Lorahtelusta ei tarvitse olla huolissaan kun ei sen jälkeen ole alkanut jatkuva tihkuttelu eikä lisää ole lorahtanut. Mutta seurattava tarkemmin "eritteitä".
Tänään emme ainakaan lähde mihinkään ajelemaan. Grillaamaan menemme ja nautimme olosta. Sinänsä en turvallisin mielin ainakaan olisi sinne häihin lähdössä kun sieltä synnyttämään matkaa n. 100km. Joten taitanemme nyt tyytyä kaupunkijuhannukseen. Sitä kun ei voi ennustaa milloin vaavi päättää syntyä ja meillä kun vaavi vielä tarvitsee erityisseurantaa.
Rautakuurin aloitin taas tänään. Viimeksi kun mitattiin oli 132 jolloin lopetin raudan ja kahdessa vkossa laskenut taas tuohon 117. Normaalisti kun on tosi korkea hb niin voi hyvinkin väsymys johtua siitäkin.

Mutta eipä muuta kuin oikein mukavaa juhannusta kaikille! Nautitaan ja voidaan hyvin!

Tuuliina 36+6
 
Heipä hei taas, äitipolilla jälleen käyty: Olikin uusi vallan ihana lääkäri-joka tutkaili vauvaa varsin tarkkaan ja pitkään, niin pitkään että siinä pöydällä maatessa olo tuli varsin tukalaksi.
Vauva painoi 2400g ja sirpakka tyttönen? on tulossa =) ei oo ainakaan äitiinsä tullut...
Napanuoran virtaukset on edelleen kehnommat kun kuuluis olla, johtunee mun korkeista paineista ( hoitona edelleen lepoa ja lepoa) ja nyt olivat sitten huolestuneita tän ipanaisen laiskasta liikkumisesta, minkä olen itsekkin huomioinut. Käyrällä olin tunnin ja lääkäri kävi seuraamassa sykkeitä +liikettä - eihän tää tuuppimisesta välittänyt ja nukkui tasaista käyrää n. 40 min- siinä vaiheessa kun lääkäri alkoi miettimään tarttisko nyt sitten liikkeiden vähyyden vuoksi osasto seurantaa, alkoi sen verran liikehtimään, ettei me nyt lähdetty sen vuoksi osastolle. Nyt sitten kotona kolmesti vahdattava tunnin verran kerrallaan että ainakin 10 liikettä tulee ja mieluusti niin etten tuuppaile- ellei tuu liikehdintää -> sairaalaan. Siis uutta pään vaivaa! Kuinka saadaan mahavauva liikkumaan, jollei se tönimisestä havahdu hereille? Tää mun raskausmyrkytys on hitaasti etenevää, joten sen suhteen seurantalinja edelleen. Alkuviikosta sitten taas takaste tutkailtavaks. Mä melkein toivon että tää ipanainen alkais syntymään heti kun tiistaina tulee 36 täyteen, niin ei tarttis olla niin huolissaan paineista ja sykkeistä ja liikkeistä ja... kaikesta!

Meiän juhannus meneekin nyt sitten niin, että lapset pääsee mun siskon luo juhannusta viettämään ja mä makaan sohvalla ja mies sanoi kelien niin salliessa ajelevansa moottoripyörällä ja sanoipa se voivansa mulle grillata =)

Kivunlievityksestä synnytyksestä.. aiemmilla kerroilla oon saanut molemmilta epiduraalin ja olen niitä harvinaisia kelle se ei tehoa :/ ilokaasusta alan oksentamaan ja muistan vain että se oli kauheaa eli ei varmaan edellenkään käy, spinaalin laittoivat viimeksi, muistan että sen laitto sattui kauhiasti vaan auttoiko se- en muista yhtään- ponnistaminen sattui kyllä kauheasti, sen muistan. Jaa- mitähän mä sitten mahdan kipuihin saada, varmaan luomuna karseilla kärvistyksillä - toivottavasti ei :x

Piti kysymäni katotteko te muut eri synnytyksiä mitä nyt telkkarista tulee, niinkun kätilöt tai meille tulee vauva? Mitä ajatuksia ne herättää..? Nyt kun oma synnytys alkaa lähestyä niin ainakin eilisen kätilöt katsottuani, kipu ja kaikki aiemmat kokemukset palautui varsin mieleen ja hirvitti ajatella mitä on kohta edessä.

Pitkän raapustuksen aikaan saanut Kissansilmä ja todellakaan ei "vilkas" rv 35+2
 
SusSoo
Piiku83 :wave: mulla edellisessä odotuksessa sf-mitta kulki korkealla yläkäyrän yläpuolella. Kokoarviossa äitiyspolilla ultrattiin ja varoiteltiin tosi isosta lapsesta. Painokin oli mulla noussut liikaa eli kaikki viittasi siihen että iso lapsi on syntymässä. Tyttöhän painoi syntyessään rv38 peräti 2800g eli semmoinen jättiläinen... Eli ei tosiaan kannata stressata koon suhteen turhaan etukäteen.

Piku81 :wave: tiedän tunteen kun jalat menee alta! Viime odotuksessa mulla oli salibandymaila kävelykeppinä :) Onneksi nyt ei ole ollut mitään pahoja iskiasvaivoja. Ja toivottavasti ei enää tulekaan.

Jedvenna :) hienoa, että kaikki oli hyvin. Tuommoinen alle kolmikiloinen oli kyllä aikasta helppo synnyttää. Itsekin olen lyhyt (160cm) ja normaalikokoinen normaaliolosuhteissa, niin ensimmäiseksi alatiesynnytykseksi tuo pikkuinen tyttö oli hyvä kokemus.

Leal :wave: sun lääkäri oli samaa mieltä ku mun mies. Eli vietetään kotona leppoisa juhannus ja lähdetään vasta sitten sen jälkeen synnyttämään. Katsotaan nyt uskaltaako se avata punkkupullon. Sanoi kyllä, että pakko sitä grillatun lihan kanssa on nyt lasi-kaksi punkkua juoda. Lupasi tilata meille taksin jos on tarvetta lähteä laitokselle.

Kissansilmä :wave: sullahan on monenmoista seurattavaa tosiaan. Toivotaan, että pikkuinen innostuu enemmän peuhaamaan. Jospa vauva vaan on rauhallinen tapaus :)

Tsemppiä kaikille! Kohta varmaan tosiaan tässä pinossa alkaa tapahtua.

Sussoo ja Suloinen 35+6 :heart: ...huomenna poksuu taas!
 
Heipat tännekin puolelle, paljon on kuulumisia tullut ja tuntuis vähän siltä että aika monella on merkkejä ilmassa synnytyksen lähenemisestä, jee! :) :D

Toivottavasti Kissansilmän vauva siellä nyt sitten liikuskelisi, kyllä varmaan vähän mietityttää joo kun sullakin on ollut kaikenlaista raskaudessasi. :hug:

Ja kiva oli lukea että jedvennallakin ja vauvalla asiat kunnossa, nyt vaan nautit loppuajasta! :)

Noista vuodoista, mulla ainakin on taas tässä loppua kohden ollut vetisempää myös, muistan että sama juttu oli ekassa raskaudessa. Oon mäkin kyllä kerran pari miettinyt että oliko lapsivettä mut kaippa sitä vuotais enemmän..

Täällä myös pistelyä alapäässä ja tänään ollut muutama vähän tiukempi suppari tässä illalla, oon tosin touhunnutkin paljon kun on juhannusvieraita tulossa ja su on pojan synttärit, vielä luvassa siivoamista ja leipomista, sunnutain jälkeen voipi sitten syntyä, ennen ei.. :D

Synnytysohjelmista, katson oikein innolla, tosin usein ihmettelen sitä että synnyttäjät tuntuvat lähinnä makaavan sängyissään, tai sitten ne ohjelmat leikataan niin hassusti että siitä jää vaan sellainen kuva.
Mulla kun auttoi tosi paljon liikkuminen, suihkussa olo ja itteni heijaaminen, sänkyyn menin lähinnä ponnistamaan vauvan ulos. :LOL:
Mutta siis, innolla jo odotan synnytystä, vaikka toisaalta tuntuu haikealtakin odotusajan päättyminen. Ja kun luultavasti ei enää enempää lapsia meille tule niin sitä miettii kaikenlaista.. :heart:

Kaikille toivottelen minäkin hyvää ja nautinnollista juhannusta! :flower:

illuusia&murunen 38+2
 
Hei!
Ihan fiilistellen teitä loppumetriläisiä tulin kommentoimaan kissansilmälle.

Eli itse sain esikon odotukseen ohjeen liikkeiden aikaansaamiseen ilman tökkimisiä.

Jotain makeaa pikkaisen, vaikkapa makeaa juotavaa tai parit namut.

Hiukan liikkumista, siis ihan vain käväisy vessassa peilin ääressä harjaamassa hiukset ja sitten makuulle.

Nämä auttoi itsellä joka kerta kun pikkuherra oli ollut koko päivän liikkumati ja tietenkin ensikertalaisen katastrofi ajatukset pääsi valloilleen.

Kannattaa ainakin kokeilla.

paapelo+poju+Deri 24+5
 
kissansilmä jaksamisia! :hug: Ja tosiaan peesaten paapeloa tuota makeaa kannattaa kokeilla. Itse sairaalassa ollessa ohjeistettiin juomaan vaikka makeaa mehua kun masussa ei liikehdintää tuntunut. Se kyllä tepsi useimmiten.
 
mukavaa juhannusta kaikille :heart:
grillailkaa ja saunokaa kunnolla,ja jos sitten päästäisiin poksumaan jussin jälkeen vuorotellen :)

meillä aamusta lähtö mökille!joten pakko mennä koisimaan..

babjuska+bömbbis 35+4(ups,otin minuutin etuaikaa ja pistin päivän lisää )
 
paapelo kiitos- kokeillaan. Tänä aamuna sentään oli hieman aiempaa vilkkaampi neitokainen.
Tää on kyl kummallista, miten mun raskauksissa aina on jotain hämminkiä, mä olenkin pohtinut, ettei mua oo tarkoitettu odottamaan eikä synnyttämään, vaan kun ei näitä lapsia tilausmyynnistäkään saa.. vaan lopputulos kyllä palkitsee kaikki odotuksen vaivat =)
Ja tää on kyl viimonen kerta kaikkia näitä koettelemuksia, meille ei enää haikara tuu tän jälkeen....

Täällä ihme kyllä paistaa aurinko, toivotaan että paistaa muuallakin - nauttikaa juhannuksesta!

 
Mahtuuko mukaan vielä??

Mä oon tuossa elokuisissa kirjoilla mutta nyt tuntuu siltä että tää vauveli taitaa aivan varmasti syntyä heinäkuussa...

Oon 21 v odottava esikoista, sairaala on kätilönopisto. Asustellaan helsingissä. LA on 24.7

mulla vauveli pää ylöspäin.
On puhuttu keisarinleikkauksesta, koska mulla syntyessäni oli lantio trauma joka nyt on kipeytynyt toosi paljon. (ei oo vaivannut mitenkään ennen raskautta)
Onko täällä muita joilla tulee olemaan keisarinleikkaus???

Anna ja masukki 35+ POKS
 
Iloista juhannusta kaikille :) Minä vietän sitä yksin kotona, kun mies töissä ja esikko isällään.

uc1 onnea tuoreelle rouvalle!

Täällä voidaan todellakin paksusti, alkaa olla jo malttamaton olo. Kovasti yritän ottaa rennosti, mutta... Olen sen tyyppinen, että ahdistun jos minulla ei ole selkeää aikataulua kalenterissa :LOL:
Muutoin voinnin puolesta tämä on parasta aikaa raskaudesta! Vaikka puhisen ja tuhisen liikkuessani kuin astmaattinen siili :D

Neuvolalääkäri oli viikko sitten, kaikki ok. Vauvan pää jo kovasti painaa kohdunsuulle, ja siellä näkyi muutenkin kypsymisen merkkejä.
Kokoarvio oli nyt 2700g, la 3300g. Seuraava neuvola olisi 23pvä, toiv olemme jakautuneet ennen sitä! (Vaikka tuskin, supistelut ovat kadonneet kokonaan.)

Jaksamista kaikille tsemppiä kaipaaville! Onhan tämä kuitenkin ainutlaatuista aikaa, kohta sitä kuljetaan silmät ristissä unenpuutteesta ja tissit kipeenä imetyksestä... :D Muista vaivoista puhumattakaan!
 
aamulla heräsin tosi kipeisiin suppareihin :) niitä jatkui maatessa aika kauan, nousin sit ylös ja ne laantui.. Oli pari tuntia pois ja nyt tuntus alkavan taas uudestaan, ei ihan niin kipeenä kun aamulla. aamusta tosiaan sai hengitellä supistuksen aikana ja kyllä tekikin kipeetä! Nyt vaan toiveet on korkeella että lähiaikoina alkais tapahtumaan kunnolla :D Koko päivän ollut menkkamainen olo, selässä jomotusta ja sellanen olo kun ois kauhee vessa hätä, mutta mitään vaan ei sit tule. vauva painaa :p Tulen ilmottelemaan jos lähtö tulee ;) en tosin jaksa siihen vielä uskoa, mutta toivossa on hyvä elää :D

Neitokeiju 36+5
 
Alkuperäinen kirjoittaja Neitokeiju:
aamulla heräsin tosi kipeisiin suppareihin :) niitä jatkui maatessa aika kauan, nousin sit ylös ja ne laantui.. Oli pari tuntia pois ja nyt tuntus alkavan taas uudestaan, ei ihan niin kipeenä kun aamulla. aamusta tosiaan sai hengitellä supistuksen aikana ja kyllä tekikin kipeetä! Nyt vaan toiveet on korkeella että lähiaikoina alkais tapahtumaan kunnolla :D Koko päivän ollut menkkamainen olo, selässä jomotusta ja sellanen olo kun ois kauhee vessa hätä, mutta mitään vaan ei sit tule. vauva painaa :p Tulen ilmottelemaan jos lähtö tulee ;) en tosin jaksa siihen vielä uskoa, mutta toivossa on hyvä elää :D

Neitokeiju 36+5

Oijoi... pidetään peukkuja, että pääsisit jo synnyttämään

Mureena ja papu (samat päivät)
 
neitokeiju: tsemppiä jos lähtö tulee.

tääl on eilisen ja tän päivän ollu selkä kipee. lisäks suppailee mut tosii kevyesti. toiveikas olo et lähtö tulis kun ois siskokin meil vklopun niin ois hyvä lapsenvahtikin paikalla. ajattelin saunaa ja kävelyä ja siivousta ainakin harrastaa tänään jos auttais.
just tuli mieleen et viime kesänähän mulla oli just juhannuksena keskenmeno :'( et ois ihanaa jos vauva syntyis terveenä ja hyvinvoivana just nyt juhannuksena, no pääasia et syntyy hyvinvoivana jossain vaiheessa.

juhannuksia vaan kaikille !

päärynärouva ja poju 36+2
 
SusSoo
Neitokeiju ja Päärynärouva :wave: toivottavasti pääsisitte tositoimiin. Täälläkin supistelee, välillä enemmän ja välillä vähemmän. Kävely on hidasta hipsuttelua, koska alkaa supistella heti jos vauhtia yrittää kiihdyttää :D Olo on aikalailla tynnyrimäinen... no, ehkä voisin verrata itseäni valaaseen :xmas:

Aamulla juttelin anopin kanssa, joka lupasi olla varuillaan lastenhoidon vuoksi, että jos tuleekin yllättävä lähtö synnyttämään. Mutta en mä kuitenkaan usko, toivon vaan kovasti =)

Sussoo ja S 36+0 :heart:
 

Yhteistyössä