<3 HEINÄVAAVAT kesäkuussa <3 *poksuminen alkanut!*

Hyvää juhannusta kaikille heiniksille:)
saa nähdä pääseekö joku tosi toimiin jo nyt:)
itsellä ollut supistuksia ja selkäsärkyä myös eilisestä ja kamalaa menkkajomotusta alapäässä... mutta niinhän se lääkäri eilen pohti ettei taida tää meidän beibi sinne heinäkuun puoleenväliin malttaa, saattaa lähtö tulla piankin:) mutta jotenkin vaikea uskoa...
katsellaan...

toivova ja nyytti 36+2
 
Mulla oli kanssa viime yönä kipeitä suppareita kolmen tunnin ajan. Täällä kävelin ympäri kämppää ja pidin peukkuja itelleni, mut yllätysyllätys nepä sitte meni ja laantu :/
No toivottavasti tässä pikkuhiljaa pääsis synnyttelee ku noi yöt on nykyään mitä on :(

joannah ja poju 37+4
 
Juhannuksen kunniaks, turposin sitten entisestään -ois pitänyt oikein ottaa kuva miten pöhöttynyt voikaan olla, silmien allakin oikein pussit ja jalat.... :/ Paineetkin huiteli 140/99. Supistelikin kivasti ja sanoin miehelle josko sitten saadaan Justiina/Jussi, vaan suppailut sitten rauhottui. Yölläkään ei oikein uni tullut, kun millon tartti ravata vessassa, millon puutu lonkat ja sit taas pisteli poltteli käsiä ja jalkoja -ihanaa!
Mä niin toivoin, et ois kuulunu poks ja alkanut tulvinta ja ois päästy synnyttämään.. kahdelta aiemmalta mennyt kotona lapsivedet tulvimalla, joten sitä odotellessa- jos eivät käynnistä olotilan vuoks.
Mä alan olla todella tuskastunut olooni!

Kissansilmä & rv 35+4
 
SusSoo
Kissansilmä :wave: mä oon myös odottanut että syntyisköhän meille juhannuksena Johanna tai Jussi :D Mutta ei... viimeisin tosi kipeä ja pitkäkestoinen supistus tuli vähän puolen yön jälkeen. Yöllä nukuin nelisen tuntia ja nyt ei sitten taas yhtikäs mitään. Nyt olis sopiva sadepäiväkin lähteä synnyttämään, kun kotonakaan ei oikein mitään voi tehdä :/ Tässähän tulee pian kiire, jos aikoo kesäkuussa synnyttää. Sehän on ollu mun suunnitelma koko ajan :D :saint: :xmas:

Sussoo ja S 36+1 :heart:
 
Päivittelin listalle katka86:n uuden LA:n sekä Anna333:n tiedot. Vähänpä niitä päivityksiä on ollutkin.

Tänne ei kuulu mitään uutta. Hyvin menee mutta menköön. :D Olo edelleen aivan tosi hyvä, juuri aamulla tehtiin mimmin kanssa pitkä pyörälenkki. Nyt mietin josko illemmalla menisin salille. Siellä olis varmaan aika rauhallista.

Ettei muka yhtäkään jakautumista olisi Juhannuksena tapahtunut!? :eek: Onpa meidän heinäkuiset sitkeässä. No mikäs siinä, tietysti sitä parempi mitä vähemmän aikaisilla viikoilla syntyneitä.

Cassy rv 38+3 :heart:
 
SusSoo
Cassy :wave: sinähän energiseltä vaikutat. Hyvä kun mä tällä hetkellä pystyn kävelemään pieniä matkoja...

(.) Nyt on täällä taas ollut paikat kipeenä muutaman tunnin. Alaselkää, alavatsaa ja reisiä pakottaa kamalasti. Hieronta auttaa jonkin verran. Kipuilu tulee aaltomaisesti eli välillä ei mitään ja sitten yhtäkkiä ei tiedä miten päin olis... Supistuksia oon tiedostanu vain muutamia, mutta taitaa tuo kipuilu olla sitä samaa. Just miehen kanssa juteltiin, että tuleekohan meille taas sunnuntailapsi. Esikoisen la olis ollu aikoinaan sunnuntaina (äitienpäivänä ), mutta syntyi ke sektiolla. Kakkosta lähdettiin hakemaan lauantai-illalla ja syntyi sunnuntaiaamuna. Toivottavasti tämä olo tästä pahenee ja pääsis tositoimiin. Alkaa siis mennä pian hermot :kieh:

Kaikki muut taitaa olla niin juhannuksen vietossa, että tämä pino menee pian meikäläisen yksinpuheluksi ja valittamiseksi ;)

Sussoo ja S 36+1 :heart:
 
Sussoo:
Ihan pakko kommentoida :D
Silloin kun menin esikoista synnyttämään kalvojen puhkaisulla oli ne ekat siitä aiheutuneet supistukset juurikin tuommoista aaltoilevaa jomotusta reisissä, nivusissa, alaselässä ja alavatsalla...sitä kesti niin pitkään, kunnes kätilö totesi, että eivät tule tarpeeksi säännöllisesti ja laitetaan oksitosiini tippa...siitä se ilo sitten alkoikin ja ne oikein KUNNON supistukset sitten alkoi välittömästi ekojen satsien jälkeen...tiedät varmaan mitä tarkoitan sanalla oikein KUNNON :D

Peukkuja teille viimemetriläisille :flower:

paapelo+poju+Deri 25+0
 
Kolme ässää eilen tehty ja ei ainuttakaan supistusta |O Toisaalta jos ne tähänkään asti ei ole mitään tehneet,ei ne nytkään tee.
Sussoo kotosalla täällä pienten kanssa ollaan.
Jospa menis hommiin.
Pientä tylsistymistä ilmassa.

Jakselkaa hyvin ja paksusti =)

ä-kengu 37+2
 
Äiti-Kengu : Samat ässät täällä käytössä. Saunaankin pääsin kunnolla ekan kerran tämän raskauden aikana ja teki oikein hyvää jopa. Aikaisemmin on vain sattunut päähän ja tehnyt huonon olon..

Mureena ja papu 36+6
 
VIHDOIN 36 vkoa täynnä *poks poks poks* :D Tätä olen odottanut jo monta vkoa :saint:

Sussoo et ole täällä yksin, minä olen tämänkin päivän aikana käynyt jo monesti lukemassa onko täällä jotain uutta :ashamed: Eli ei ole mitään järkevää juhannustekemistä, paskaisesti naureskelen lähellä vesisateessa pyörivälle RMJ-kansalle :kieh:

Tänään/huomenna olisi kyllä loistava päivä synnyttää :whistle: Täällä satanut aamusta asti eikä loppua näy ja on tooosi tylsää :headwall: Huomennakaan ei mitään tekemistä ja lapsenvahditkin tuli jo pois mökiltä joten yksi synnytys tänne kiitos! :D
Tänään en ole kyllä yhtään itseäni säästellyt, kaikki liikkeet tulee tehtyä joko normaalisti tai jopa rajusti, ei ainakaan yhtään varoen :whistle:
Alapäätä on jonkin verran vihlonut suoraan tuosta häpyluun yläpuolelta, ihan alapäästä ja sitten peräaukon lähettyviltä, mahtaako vauva työnnellä päätään edelleen alaspäin...?

Täällä olo ok, olisin lähtenyt lenkille jos tuo sade olisi jossain välissä edes vähän lakannut - siis en urheilu- vaan supistusmielessä :ashamed: :D Eilen kävin saunassa ja yöllä tuli harrastettua seksiäkin, se ei tosin ollut kyllä kovin mukavaa ja liikkuminen sen jälkeen tuntui aika ikävältä :/ Mutta eipä siitä mitään tuntemuksia seurannut! |O

No mutta hyvät jussin jatkot kaikille, mä täällä kyönäilen pitkin iltaa mitä tekstiä tulee - vai tuleeko mitään :saint:

LEAL & Poju 36
 
tääl yhtenä kappaleena vielä, mut kovasti on kipuilua ollu, et saahan sitä toivoa.
leal mulla on ihan samanlaisia kipuja kuin sulla. toivotaan et on synnytystä edeltävää merkkiä.

juhannus ollu tosi tylsä, mut onneks se on kohta ohi.

 
heipat..

Täällä myös vielä yhdessä kasassa, vaikka kovasti myös odottelen että josko käynnistys ittestään..mutta ei..

Mulla myös samanlaisia tuntemuksia kuin LEAL sulla, välillä olenkin miettinyt et onko vauvalla suunta vaisto hukassa kun väärässä päässä tuntuu... :D Sit välillä säteilee reisiluita pitkin kun liikkuu tuolla..

Mulla tänään täsmälleen samoihin aikoihin kuin eilen alkoi taas mennä jalat alta. Vauva aloittaa kunnon päivä jumpat ja venyttelyt siihen aikaan nimittäin, ja minä oon muutaman tunnin hätää kärsimässä, kun käy niin kauhean kipeää..siis silloin aina jotenkin painaa tuonne issias hermoon.. :( Välillä ihan valehtelematta olen roikkunut ovien karmeissa kun ei jalakoista ole ollut mihinkään...Onneksi ei oo koko päivää kestänyt nää..

Viime yönä tosiaan jouduin turvautumaan jo särkylääkkeeseen, kun oli niin kipeä ala/risti selkä ja maha..No se sitten helpotti ja sain jatkettua unia muutaman tunnin jälkeen..Ajattelin jo että pääseekö jo soittamaan synnärille että joko tullaan. Mulle lääkärit on sanonut että ei tarvii odottaa sitä et muutaman tunnin tulee (synnytys) suppareita, vaan ihan piakoin voin lähteä, mutta sitten ajattelin ett ei oo vielä tarpeeksi kipeitä...mistä sitäkin sit tietää että on tarpeeksi kipeitä..kai se on vain luotettava et tietää... :whistle: (mulla oli silloin viime synnytyksessä kyllä niin kipeitä ne supistukset sit kun kalvot puhkaistiin, et meinas taju lähtee, mut oli ollut oksitosiini tippa, joten saattaa olla että olivat luonnottoman kipeitä..eikös ne sano että ne tippa suppari ois normaalia kipeämpiä, ainakin meidän th oli sitä mieltä..toki varmaan tapaus kohtaista tämäkin...)

Yötä pelkään taas aivan kauheasti ja mietin että ottaisko lääkettä varalta jo iltasella..Siis onko noi tuommoiset niitä polttoja kun on masu ja ala/risti selkä kipeä koko ajan, mutta kipu kovenee esim. viime yönä 5 min välein todella kipeeksi silleen aaltomaisesti...kellään kokemusta???

Täällä nautittu ilmoista kun aurinko paistoi, monen pilvisen päivän jälkeen..ollaan oltu käytännössä koko päivä pihalla...ja syöty hyvin :p

Mut joo useamman kerran olen täällä käynyt kurkkaamassa että onko mitään uutta...että ei oo elämää täälläkään... :saint:

Piku ja Tintti 38 :heart: :heart: :heart:
 
En päässyt lähtemään. Supistukset loppuneet ihan kokonaan :headwall: Ainoo "oire" mikä on, niin on sellanen että vessassa saa ravata vähän väliä isommalla hädällä ja se jos mikä on luksusta tässä vaiheessa :D on nimittäin sen verran nuo rautatabut aiheuttanut ummetusta, että hyvä kun kerran viikkoon on tarvinnut käydä :D mutta nyt vuorokaudessa jo neljä kertaa.. Juuh, Kuulostaapa hyvältä :LOL: Koko ajan tässä toivoo että lähtö synnyttämään tulis, mutta toisaalta tänä yönä jos tulis lähtö, se oliskin hankalampaa, koska lapsenvahdit on just tän yön satojen kilsojen päässä :/ mutta toisaalta, kai sitä jonkun kaverin vois yöllä herätellä että nyt tänne ja äkkiä :p tai sitten vaan muksut mukaan :heart: Mutta nyt saunaan.

Neitokeiju 36+6 (jee kohta poksuu ja raskaus täysiaikainen :p )
 
Saunanraikkaat vihdantuoksuiset juhannusterveiset multakin! Sade hellitti vihdoinkin, saa noi rmjläiset ees hetken kuivatella vaatteitas :) Musiikkikin sieltä kuuluu paremmin ko ei vaan sada koko aikaa.. Jos sitte ens vuonna jo pääsis kääntymään sielläkin kattoos ees jotain, ko en ol tääl Poris päässy lainkaa kattoo millasta meininkiä mahtaa olla, Raumalla oon kyl telttaillu muutamaanki otteeseen. Tietty parempi puoli täs on ko pääsis suoraan kotiin B)
Eilen ja tänään supistellu taas kovastikkin, sovittiin miehen kanssa, et mennään sit huomen synnyttämään tää (juu, sillähän se kovin työ taas on edessä..) vauva, loppuu tää mun valittamiseni sit jo :LOL: Anoppikin kauhistu et kui alhaalla mun vatta jo on, totes sit vaan, et viikkoi on jo tarpeeks, ettei mitään hätää ol vaik tuliskin jo. Viime neuvolareissun jälkeen toivoin jo ettei enää tarvis mennä ko jälkitarkastukseen, ja mulla on seuraava neuvola maanantaina, et kyl tän sit huomen jo tarvis tulla :) Nooh, aina saa toivoa..

Vointeja mammoille, ens viikolla on sit jo melkeen pakko kuulla vauvauutisia meenkin pinosta!!

Ämpee 35+1
 
Juhannusterveiset myös täältä!

Tuossahan jo moni on oireillut lupaavasti! Jos jollain on oikeen tuskasen kiire asian kanssa, niin suosittelen koittaan sitä vyöhyketerapiaa :D Vois laittaa asioita rullaan :D

Täällä ei ole tuntemuksia vielä synnytyksen suhteen, viime tiistaina oli lääkäri, ja en oikeen saanut loppujenlopuksi edes tolkullista painoarvioo vauvasta, kuulemma jotain 2600 g ja kolmen kilon väliin.. :headwall: sanoi että synnytyksen suhteen tilanne vielä hyvin epäkypsä. :whistle: kanavaa jäljellä reilu parisenttiä, pehmeä ja sormenkärjelle auki, muttei vielä laskeutunut.. että varmaan on vielä reilusti mulla tuota odottelua jäljellä. Samaisena iltana tulin kyllä tosi kipeäksi alamahasta, jos se kanava ois vaikka pikkasen siitä roplaamisesta lyhentynyt :)

Oon koittanut kauheesti touhuta jotakin, siivoillut ja pessyt terassia ( täälläpäin kamala männyn siitepöly sotkee joka paikan ) konttasin jopa pyyhkeen kanssa terassinlaudat kuivaksi, mutta ei siitä tullut kuin tälle päivälle selkäkipua. :snotty: Tänään laitettiin sitten hyvää ruokaa, kun anoppi ja appiukko tuli syömään. Grillasin muuten tuoretta ananasta ensimmäistä kertaa ja oli sairaan hyvää !! :D :attn:

Pakko myös yhtyä toisten ihmettelyihin, miten hyvin kaikki on läjässä pysynyt!
Mutta hyvähän se toisaalta on!

Kirjoittelin tuossa aikaisemmin siitä rintatulehduksesta, onko mulla täällä ketään kohtalotoveria, joka on sen "sairastanut" ? Ja onko menny ohi itekseen vai miten? Molemmilla kerroilla olen ite tarvinut lääkekuurin.. olo on vaan
niin kurja aina silloin, että se mua pikkasen jännittää, saanko taas kerran kokea sen. :/

Nyt aijon vielä iltapalaksi napata yhden jätskin, kaikille hyvät yöt ja voinnit!!

Hanttapuli ja myysy 37+1
 
Hanttapuli : Mulla oli rintatulehduksia esikoisen aikana. siis vuonna 96. Ei ollut autoa, eikä kännyköitä ja ihan makasin hullu kotona 40 asteen kuumeessa ja kärvistelin. Kovasti vain rintojen tyhjennystä, ei siihen muu auttanut, vaikka itku tuli monesti. En siis hakenut yhtään lääkekuuria, vaikka se aina uusiutui. Nyt en tee sitä virhettä jos niin käy. Toivottavasti se ei tule meille kenellekkään tällä kertaa.

Mureena ja papu 37+0 (vartin päästä täysiaikainen :heart: )
 
Hanttapuli mulla on kaikista ollut yksi ja kahdesta oli kahteen eri otteeseen :/ Lääkekuurilla niistä on selvitty.
Eli kyllä mua nytkin mietityttää miten saan rinnat tuulelta suojattua.

Nuha pääsi iskeen ja kurkku kipee.

Kovasti jaksuja kaikille.

ä-kengu 37+3
 
LEAL ja ämpee: meillä on ollut kovin samanlainen juhannus, täällä minäkin seurailin rmj-porukan kastumista ja LEALin tapaan touhuilin, että pääsisi edes synnyttämään sateisen viikonlopun ratoksi (tosin kolmesta ässästä vain siivous onnistui kun mies on lasten kanssa reissussa ja saunaa ei ole) :) Mä jopa kaksi kertaa suuntasin tuonne ulos vesisateeseen reippaalle kävelylenkille, mutta se sai vaan aikaan menkkajomotusta ja se taas sai mahan sekaisin mikä onkin ollut jokapäiväistä jo viikon verran kun on ollut noita reippaampia harkkasuppareita öisin ja kyllä pitkin päivääkin. Pitää sanoa, että ikinä ei ole Porin keskusta ollut niin hiljainen kuin eilen klo 10 kun vettä satoi ja tuuli reippaasti. Oli oikein virkistävä lenkki ja sai olla rauhassa! Nyt paistaakin aurinko ja heräsin jo klo 6 kun naapurin nuoriso kiipesi kännissä kerrostalon katolle laulamaan... Mutta nyt alkaa kaupunki hiljentyä ja ajattelin kohta lähteä lenkille. Miten sitä on tullut nyt raskaana jotenkin araksi eikä välitä törmätä humalaisiin yksin liikkeellä ollessa?

Hanttapuli kyseli rintatulehduksesta: Mulla oli esikoisesta toukokuussa -05, antibioottikuurin silloin hain. Kun nuorempi syntyi maaliskuussa -07, onnistuin välttymään tulehdukselta varmaan koska silloin tuli kuitenkin ekat kuukaudet ilmojenkin puolesta pukeuduttua tarpeeksi lämpimästi ja rinnat pysyi tuulelta suojassa sen vähän aikaa kun onnistuin edes imettämään. Esikoisen kohdalla kun oli jo toukokuussa niin lämmin muuten, ettei sitä tajunnut suojata rintoja tuulelta tarpeeksi hyvin.

Nyt on mentävä aamupalalle ja sitten alan valmistautua siihen ulkoiluun.

Katja ja masukki rv 37+5
 
Mä sitten nukuin heräämättä 7h putkeen -ihmettelen itsekkin =) Virkeä on olotila ja vihdoin kun aukaisi aamulla verhot, EI satanut.
Mä alan odottamaan ens viikkoa, tulee rv 36 täyteen -mikä on ollut meiän "raja" ja loppuvkoa, jolloin ennustin synnyttäväni kun isovanhemmat (isompien lapsenvahdit) lähtevät reissuun... saas nähdä =) leppoisaa sunnuntaita!

Kissansilmä & rv 35+5
 
Tääläkin vielä yhtenä kappaleena. To ja pe supisteli jo lupaavasti, mutta kun makuulle kävi niin loppui. :snotty:
Eilen heti aamusta tuntui alavattalla menkkamaista juihlintaa, muttei auttanut vaikka ässät otin käyttöön. K-18 S sai vain kauheat liitoskivut aikaan.. :kieh:
Tänään kokeilen vielä siivoilla josko tilanne olisi kypsä. Mikäli ei tulosta niin sitten saa mennä heinäkuulle, oon vaikka jalat ristissä loppukuun. Kuitenkin ainakin sellanen vko pitää sairaalassa olla ja eri paikkakunnalla ja nyt olis just sopiva rako ollut.

Tänään muuten tulee tasan 2kk siitä kun menin lääkärineuvolaan ja lopulta tie vei Kuopion kautta Helsinkiin. Leikkauspaita päällä ehdin jo olla eikä olisi uskonut että pieni saa matkata masussa näinkin pitkälle. :heart:
Loppujen lopuksi nopeasti mennyt tämä 2kk...elämä on kyllä aika pysähdyksissä ollut tämän aikaa, muttei onneksi kauan kun pieni on sylissä.

Cassy vaikuttaa viikkoihin nähden energiseltä ja hyvinvoivalta, hyvä vaan. =)

Jaksamisia ja supisteluja niitä kaipaaville!

Tuuliina 37+2 (vihdoinkin täysiaikainen B) )
 
Oi, täälläkin ollaan yhtenä kappaleena, tosin ei ole millään tavalla sellainen tunnekkaan että vielä aikoihin oltaisi jakaantumassa. Olo on mitä loistavin! Ei turvotuksia ja nukkuakin saa oikein vallan mainiosti! Ihan tuntuu muiden puolesta pahalta kun on hankalaa.
Pelottaa kyllä että raskaus kun on sujunut näin mukavasti niin miten synnytys mahtaakaan mennä, ja onhan tässä nyt vielä kuukausi aikaa sattua vaikka mitä. :(
Mutta koska ilma on täällä piiitkästä aikaa aivan loistava niin pakko on kyllä mennä ulkoilemaan, viimeistään tiistaina sitten neuvola-uutisia!
Hyviä vointeja kaikille! :heart:

Tinnaa&Iita(tai otto, poika-olo ei ole muuttunut mihinkään)35+6 huomenna POKS :heart:
 
uc1
Heips kaikille.

Se alkaa olla sitten juhannus vietettynä - ei tullut juhannusvauvaa toiveista huolimatta. Ei tänne eikä ilmeisesti muuallekaan tähän pinoon... huoh. Kyllä odottavan aika on välillä TOSI pitkä ;)

Kiitos naimisonnitteluista, ehdin kuin ehdinkin rouvaksi ennen synnytystä :) Hieman koominen oli maistraatissa käynti, kun supisteli ja vihloi ihan kauheasti koko reissun. Onneksi ei ollut kirkkohäitä, niin ei tarvinnut kirkonkäytävää vaappua...

On se jännä juttu, että kun jännitin niin kovasti, että pysyykö vauva mahassa niin kauan, että ehditään aviooin, niin joka ikinen päivä viime sunnuntaista asti oli tunnin välein suppareita, joulimista, vihlontaa ja kaikinpuolin sellanen olo, että kohta se on menoa.
Ja nyt kun ehdittiin naimisiin, niin ei mitään. Torstain jälkeen ei yhden yhtä supparia, kävely sujuu eikä muutenkaan kauheasti kolota mihinkään.
Viimeiseen pariin kuukauteen en ole pystynyt koiria lenkittämään, niin eilen ja toissa päivänä meni useampi kilometri tosta vaan... ei tunnu yhtään siltä, että olis lähtö lähellä, blääh... Jostain syystä myös masukki on käynyt tosi rauhalliseksi vatsassa.

Mua hieman huolestuttaa tuo vauvan liikehdinnän rauhoittuminen, kun viime neuvolakäynnillä sydänäänetkin oli laskenut. Normaalisti on aina ollut yli 150, mutta viimeksi olikin 135. Th kyllä vakuutteli, ettei ole syytä olla huolissaan, mutta vainoharha meinaa iskeä taas. Luin jostain, että diabetesvauvoilla esiintyä normaalia enemmän hapenpuutetta ihan loppuraskaudessa... Voi miksi sitä aina tuleekin googletettua...tieto lisää tuskaa ;)

Järkyttävän pitkältä tuntuu tämä juhannusviikonloppu, kun ei uskallettu enää lähteä mihinkään mökkeilemään ja kaupungissa on tällaisilla säillä niin kovin vähän mitään tekemistä.

Tulipa valitusvirsi... Hyvää ja leppoisaa sunnuntaita kuitenkin kaikille!

uc1 rv 38+3
 

Yhteistyössä