35+ äidit

Olkkis en valitettavasti osaa kyllä auttaa.
Meillä,kun minä olen se tutti.
No toi tietysti,että sänky on sun vieressä laitat vaan pinnan välistä takas tutin.
Niin ja mää vasta haaveilen pitkistä unista.Kyllähän tässä jo 6,5kk on pätkissä nukuttu,mutta kyllä me joskus vielä nukutaan.

Neeanäiti onnittelut uudesta taidosta tytölle!

Jaahas nyt käy kutsu :wave:
 
Huomenta!

Olipas ihanaa kun viime yö meni ihan kuin vanhan kaavan mukaan... Ei kitinöitä eikä itkuja tutin putoamisesta. Tajusin eilen illalla että hampaitahan tuo itkee ja annoin yöksi särkylääkkeen ja sen ansiosta/siitä syystä Arttu nukkui 21-07 syöden klo 05. No, ei nyt vielä kannata nuolaista... Ensi yöhän sen oikeesti näyttää että onko oikeasti tuosta kyse mutta oli ihanaa nukkua. :D

Nyt Artun kanssa aamumaidolle ja sitten kaffille.
 
Nostellaans meitä vähän.

Täällä on rintatietukos tuloillaan.Tyttö saanut todella pahat haavat rinnanpään alaosaan.
Kivusta huolimati yrittänyt antaa siittäkin rinnasta.
Jos huomiseen pärjäis kotikonstein.Silloin on neuvolalääkäri,niin samalla vois näyttää itteensäkkin.Taitaa kyllä olla antibiootti mikä auttaa vasta mua.

Jaahas nyt tarvitaan äitiä :wave:
 
Mantana Onnittelut :flower: 1-vuotiaalle.

Meitin poika täyttää tänään 3v =)
Tytöt nuhassa 4v5kk ja nuorimmainen.Jälkimmäisen yö uniin vaikuttanut niin,etten ole kahteen yöhän nukkunut.
Muuten pikkuisemme kasvaa hyvin kierimisen lisäksi myös ryömii.

Mukavaa lauantaita :wave:
 
Heipähei!!

1,5 -vuotis lääkärineuvolassa käyty.

ikä: 1v6kk9pv
pituus: 81,7 cm
paino: 11kg 200g
pää: 49,2 cm

Keuhkot, silmät ja kaikki ok.
Seuraava neuvola sitten 2 vuotiaana.

Sara on päiväkodissa ja minä töissä. oppinut paljon sanoja.
tykkää musiikista, laulelee hiiala hiialaa, ihahaa ihahaa ja kuka saa kuka saa.

Nousee kaikille tuoleille, sohvalle ja sänkyyn ei vielä ole päässyt.

Juoksee kuin päätön kana, niin että aina joku paikka mustelmilla.

Syö hyvin, itse lusikalla mättää välillä ruokaansa minne sattuu ja nukkuu hyvin. Velliä saa vielä päiväunille ja yöunille mennessä.

Hampaita 12 kpl. Potta harjoitteluja vaihtelevasti.


-anjamarita ja Sara-
 
Anjamarita hienosti teillä kasvetaan =)

Misäs kaikki ovat :attn:

Täällä ollaan sairasteltu ja pikkuisella vielä hieman yskää ja nuhaa.Itekkin sit sain taudin päälle.Yöt ovat todella rikkonaisia.
Mukavaa sunnuntaita kaikille :wave:

ä-kengu ja tyttö-kengu 7kk 6pvä
 
Anjamarita: Onpas Sara oppinut paljon uusia asioita. :D

Meidän Arttu on nyt sitten siinä iässä että kovasti pitäis päästä eteenpäin. Kovasti yritetään mutta tällä hetkellä edetään niin että masullaan ollessa pyöritään oman navan ympäri... Siinä sitten paikka vaihtuu ja maisemakin kun pyöritään ympäri. Pienen matkan pääsee jo suoraan eteenpäinkin mutta ei mitenkään kovin pitkästi.

Sairasteluista: Meillä on ollut niin possu- kuin tavallista flunssaa ja vaikka muut on sairastelleet niin Arttu ei oo sairastunut mihinkään kuumetautiin. Nyt nenä vähän vuotaa mutta se johtunee ihan siitä että on saanut lattialla ollessaan kylmää kun ei sukat tahdo pysyä lattialla ollessa jalassa kun sätkitään ja potkitaan koko ajan niin jaloilla kuin käsilläkin.

Olkkis ja Arttu 3pv vaille 5kk :heart:
 
Hei taas,
pitkästä aikaa!

Onnittelut synttärisankareille!! :flower: :flower:

Hienoja kuulumisia Anjamaritalla ja Olkkiksella. Äiti-Kengun perheelle paranemisia toivon! Samoin toki muille, jos sairauksia liikkuu useammillakin.

Tytyn sydänkontrolli oli tänään, ja saatiin "vapauttava tuomio". Ei siis toimenpiteitä luvassa tällähaavaa, ja normaalia elämää saadaan elää jatkossa. Leikki-ikäisenä vielä kontrolloidaan. Mitatkin otettiin eli nyt 3,5kk iässä 6630g ja 62cm sekä pää 41,5cm Samaa tahtia kasvaa isoveljensä kanssa näköjään. Kovasti tyty juttelee, sätkii ja potkii hirmuisesti mutta liian vähän on masullaan lattialla: minä unohdan laittaa.. Eihän sitä selällään maaten ryömimään opita :D Noh, pitää petrata tätä asiaa!

Parin viikon päästä on taas sitten 4kk neuvola, sitä odotellessa - ja teidän muiden kuulumisia odotellessa sitä ennen :wave: !!

~Tiila ja tyty 3,5kk.
 
Hereillä ei varmaan teitä oo montakaan. Meillä isäntä töissä ja lapset nukkuu. Täällä vielä koneella istuskelen ja laitanpa pitkästä aikaa viestiä.

Netta on kova touhuaja. Kävelee tukea vasten ja yhdellä kädellä kii pitäen seisoskeleekin jo. Hassuttelee ja leikkii isompien kanssa. Viihtyvät yhä enemmän yhdessä kaikki kolme. Netta konttii lujaa isompien perässä pitkin huushollia. Ei kiukuttele paljonkaan.

Pupuaan halailee, meitä kaikkia ja pusuttelee. Poskelle yleensä antaa pusun. Hampaita on 10 kpl ja hyvin syö kaikenlaista ruokaa. Tykkää hyvästä myös, sitä saa joskus, keksin tms. Kerjää aina kun joku syö jotain. Tyttöön uppoaa tosi paljon ruokaa. Lisäksi haluaa yöllä tissutella yhden kerran ja sitten nukkuu. Imetän siis vielä. Maitoa tulee hyvin, miksi lopettaisin imetyksen. 2-3 krt vrk:ssa tissillä, joskus enemmänkin.

Meillä taitaa olla noro-virusta. :( Eskarilainen oksensi ke kerran ja ripuloi muutamia kertoja ke ja to. Ei vaikuttanut edes kipeältä. Nyt alkaa olla kunnossa. Netta ripuloi tänään ja vaipasta tuli läpi ja tyttö sotki itsensäkin ja maalasi lattiaa. Hetken oli pois silmistä, kun kävin suihkussa ja mieheni oli vaatteiden vaihdossa. Suuhun ei onneksi kakkaa laittanut. :ashamed: Fiksu tyttö. =) Pesulle vein tytön ja vaatteet ja sitten nukahtikin kohta. Muutamia kertoja ripuloi tänään pienempiä määriä. Syönyt ja juonut on normaalisti. Hyväntuulisena touhunnut.

Meillä muilla ei ole oireita. Voi kuulemma olla jo vastustuskykyä norolle, kun niin rajuna sen läpi menty. Toivottavasti ohittaa meidät muut.

Vuosi sitten tänään 13 pvä olin itse noron kynsissä ja oksentelin parin tunnin ajan ja imetin jatkuvasti Nettaa joka ei vielä ollut 3 kk:n ikäinenkään. Ripulia kestikin mulla sitten lähes viikon. Nyt Netta tulee kohta 1 v 3 kk. Aika on mennyt nopeasti. Vauvani on kasvanut jo taaperoksi.

Tiila Meillä ei ole oikein kukaan viihtynyt mahallaan. Sitten vasta kun ovat itse kääntyneet. Ryömimistäkään ei kukaan muu juuri harrastanut kuin Netta ja lähti vasta aika isona ryömimään. Isommat ovat halunneet tosi varhain pystyasentoon ja istuneet 6-7 kk:n iästä lattialla ilman tukea.

Netta syö lusikalla itse ja syötän useimmin toisella lusikalla. Lusikka menee hyvin suuhun. Juo nokkamukista yleensä gefilus-piimää :D Kaikki lapset meillä juovat sitä mielellään ruokajuomana ja välillä muutenkin. Maitoa myös juovat. Piimä on suosikkijuoma. Eskarilainenkin juo usein piimää aamulla syö sen kanssa voileipää.

Netta ymmärtää hyvin kehotuksia ja vie vaippaa roskiin konttaamalla ja se pitää heti viedä. Roskia keräilee huushollista ja tuo niitä jatkuvasti keittiön roskikseen. Ei enää syö aivan kaikkea, mutta menee kyllä paljon vielä suuhunkin, varsinkin paperia ja pikkutavaroita. Jatkuvasti saa vahtia tyttöä. Nopeasti liikkuu paikasta toiseen ja veskin ovea tarkkailee, jos olisi unohtunut auki.

Potalla käy säännöllisesti, aamupissat tekee lähes aina pottaan ja kakkaakin aina kun kerkee viemään. Tulee perässä joka paikkaan ja varsinkin syömään kun huikkaan. Tykkää pitää sandaaleja sisällä ja tuokin niitä välillä että laittaisin jalkaan. Pysyy paremmin pystyssä kengillä. Koko ajan nousee tukea vasten ja kulkee siinä. Ruokapöydältä kurkottelee kaikenlaista.

Uskoo myös puhetta, keittiön kaapeille ei enää mene kovin usein.Tiskikoneella haluaa tyhjätä lusikkalaatikon ja laittaa ne laatikostoon omiin lokeroihinsa. Isommat niitä tyhjänneet myös, mutta Netta haluaa nyt tyhjätä itse ne, nostan tyttöä että ylettyy laittamaan laatikkoon. Sinne niitä laittaa. :D Kaikki laittaneet lusikoita, haarukoita ja veitsiä n. 1 v 3 kk:n iässä laatikkoon ja sitten välillä ei isompana kiinnostanutkaan.

Sanoja sanoo useita, aloitteli sanoja jo 9 kk:n iässä sanomaan kuten muutkin. Näyttää kirjasta kaikenlaista kun kyselen. Vaatteista näyttää kuvia ja tykkää niistä.

Nyt pitää kömpiä nukkumaan! Öitä teille kaikille! :wave:
 
Neeanäiti hienosti teillä jaksellaan,kiva kuulla.

Tiila meillä oli vaihe milloin ei viihtynyt mahallaan laisinkaan.Nykyisin kylläkin on,kun joko ryömii tai kierii paikasta toiseen.
Hienoa,että sydän ei vaadi toimenpiteitä.

Täällä yöt jatkuu samanlaisina eli huonosti.Eroahdistusta ilmassa sekä vierastaa osaa.
Kasvis-liha ja hedelmäsoseet maistuu hyvin.Puurot ei niinkään ole tytön herkkua.Nokkamukista osaa juoda vettä ilman venttiileitä olevasta mallista.
Leluista tykkää ja seurata isompien leikkiä.

ä-kengu ja tyttö-kengu 7,5kk
 
Hyvää päivää!

Tää pino on tainnut hiljentyä ihan kokonaan???

Arttu-ukkeli täytti viikko sitten 5kk ja eilen sälli sitten oppi ryömimään. Liekö sen ansiota että aina hereillä ollessaan oon laittanut lattialle kun ei enää sitterissä viihdy kuin syödessä. Sitten kun saadaan hommattua oikee syöttötuoli niin jää sitteri sitten kokonaan pois käytöstä.

Eilen sitten saatiin isännän kanssa kunnon makeat naurut. Arttu oli (pitkästä aikaa) lelukaaren alla ja masulleen kääntyessään tuli sitten lelukaari eteen... Kun ei sitten muuta keksinyt niin otti sitten ja puri sitä kaarta. Eikä vaan kerran vaan tais tehdä sen peräti kolme kertaa... :D Oli koomisen näköistä mutta Artusta varmasti turhauttavaa.

Tällaisia terveisiä meidän arjesta. Nyt pitäis alkaa valmistautumaan mummin huomiseen vierailuun. Tulee hakemaan isosiskoa hiihtolomalle pohjoiseen. Saa isosisko kunnon synttärilahjan (täyttää 20.2 9v) kun hiihtolomareissulla pääsee isovanhempiensa ja tätinsä perheen mukana Ylläkselle asti. Kivaa kun on erilaisia juttuja ja toimintaa tarjoavia sukulaisia, kun ei itsellä tahdo lompakko kestää noita tuollaisia hiihtoloma- tai muitakaan reissuja.

Olkkis ja Arttu 5kk1vko

PS. Mihin tää aika oikein katoaa??? Enää 3vkoa ja Arttu on 6kk!
 
Joo hiljaista pinossa. Nettakaan ei tänne enää oikein kuulu vaan tuonne 1-2 v pinoon. Olen käynyt täällä kurkkimassa kun olette jo tuttuja. :) Meillä on jo taaperoikä. Muutamana päivänä seisoskellut ilman tukea pieniä aikoja. Itse päästää irti ja ottaa kiinni esim. tuolista.

Ikävää on että Netta alkoi eilen oksennella kuuden maissa ja sitä jatkui n. 20 saakka, muutaman ripulikakankin teki, vaikuttaa siltä että tuo noro on meillä sitkeänä edelleen. Netta joi muutaman desin mehu-ripulijuomaa ja maitoa. Vähän tuli ulos, mutta nukahti sitten klo 21 aikaan ja nukkui tuonne klo 24 saakka. Vähän oksensi sänkyynsä. Tankkas taas ja nukahti vähän yli puoli 1, nukkui tuonne 7 saakka sitten ihan hyvin ja aamulla söi ja joi suht hyvin, hieman vielä tuli ulos, mutta aamun jälkeen ei enää. Juonut lähinnä ja söi vähän leipää. Pirteän vointinen muuten.

Nukahti ennen 10 ja nukkuu nyt vielä.

Sotkua ja pyykkiä syntyi ja pesukone laulanut ahkeraan.

Meidän neiti on tänään 1 v 3 kk ja aika on mennyt tosi nopeasti. Ei enää ole vauvaa meillä, kasvaa ja kehittyy hurjaa vauhtia.

Esikoinen oksenteli viime ke ja ripuloi pari päivää, Netta ripuloi viikollakin. Pirteänä silloinkin touhunnut ja syönyt normaalisti sekä juonut. Olotilaan ei ole juurikaan vaikuttanut.

olkkis74 Sitteristä vain äkkiä pois kun alkaa enemmän liikkua. Syömiseen meilläkin sitä käytetty aluksi. Tuettuna isommat istuneet jo 5 kk:n iässä syöttötuolissa. Esikoinen oppi istumaan ilman tukea puolivuotiaana ja keskimmäinen taisi olla 7 kk:n ja Netta istui ilman tukea sitten 8 kk:n iässä.


 
Neeanäiti: Tarkoitus on tosiaan heivata sitteri heti mäkeen kun saadaan (Lue: on rahaa) haettua syöttis. Mä tiedän jo millaisen haluan ja löysinkin sen. Arttu istuu jo tuettuna, on istunut varmaan jo kuukauden päivät. Käytiin lääkärissä muissa asioissa ja lääkäri tutkittuaan Artun totesi että "anna pojan istua kun itse haluaa".
 
olkkis74 :)

Meillä ripuli vaan jatkuu. Osmosalia on juonut hyvin mehulla höystettynä, kun laitoin pieneen limsapulloon mehupullon korkin, josta voi imemällä juoda. Pitäny sitä aika kauan myös vesipullona. Muutakin syönyt ja juonut. Olo ihan hyvä Netalla, vaikka löysä maha. Pottaan tekee välillä, kun vaan kerkee laittamaan potalle.

Muuten pirteänä touhuaa ja isompien kans leikkii. Nyt nukkunu toista tuntia päikkyjä. :)
 
Kiitos Äiti-Kengu Ripulia jatkunu ja tiistaina käytiin viemässä kakkanäyte. Nappasin polilta meidän oman lääkärin lähes lennosta kii, kun ei saanu edes puhelinaikaa, kun viikon päähän. Juoksin perään kun näin lääkärin menevän hoitajien kopille päin. :LOL:

Kerroin tilanteen ja saimmekin heti lähetteen verikokeeseen. Kävimme siellä, soitteli sitten samana päivänä, mitään ei löytynyt, noroa varmaan sitten kuten epäilimme, jostain syystä vaan kestänyt tytöllä pitkään.

Hyvä vointinen tyttö, syönyt ja juonut hyvin ja pirteänä touhunnut päivät pitkät ja välillä nukkunut. Ei huolta, joten katsomme vielä viikonlopun yli, sanoi lääkärimme. No, torstaina sitten hieman uloste vahveni, vieläkin löysää, mutta pysyi jo vaipassa. Tänään teki pottaan yhdet kakat ja löysää vieläkin, mutta ei ripulia. Tänään ei sitten muuta tehnytkään.

Netalle on tullut jonkinlainen pissatustunne selvästi ja sitä ilmaisee konttaamalla veskiin potan luo ja kun laitan potalle, useimmin pissannut.

Eilen eli to aamuna herätessään väänsikin aikamoisen kakun pottaan. Kiva kun pottatouhut sujuu. :) Vaippa välillä pitkään kuivana, kun käy yleensä syömisten jälkeen potalla. Pesee kädet hanan alla ja kuivaa pyyhkeeseen. =)

Olen aivan pirteänä täällä kun erehdyin nukkumaan illalla hetkisen päiväunia Netan kanssa. Imettäessäni Nettaa, nukahdin itsekin hetkeksi ja täällä nyt sitten hereillä kukun.
 
Netta keksi itse oman kävelytuen. Keskimmäisen tuoli keittiössä. Sitä lykkii kivilattiaa pitkin ja kävelee sitä työnnellen. Ihan itse keksi. Hyvin jo menee ja malttaa työnnellä vähän rauhallisemminkin välillä, ettei tuoli karkaa edellä. Kekseliäs tyttö. =) Öitä! :wave:
 
Vielä mainitsen että aamulla on meidän pikkuneidin saatava puuroa, ei ole väliä onko manna- vai kaura- tai muuta puuroa, kun vaan saa puuroa. Sitä syö sitten ison lautasellisen. Seassa on usein hilloa tai hedelmäsosetta. Paino ei ole tippunut ripulitaudin aikana, kun käytin puntarilla, istuu hienosti kotipuntarilla ja nostaa jalat ristiin, eikä koske maahan. Haluaa usein punnita itseään. :)

1 v 3 kk nla on sitten tulevana maanantaina.
 
Mihin tää aika oikeen menee :eek:
Tyttökin eilen tuli 8kk ikään.
Missä on mun vauva???!!!
Yösyöttöt neljän yön osalta poissa.Nyt nukkuu hieman pitempiä pätkiä jo =)
Aamu herääminen hieman aikaistunut,mutta...
Ens viikolla on vasta neuvola,joten sitten vasta mittoja.

Neeanäiti kiva,että paranemaan päin ja ettet itse pahasti sairastunut.Tomera tyttö sulla siellä on =)

Lunta senkun satelee :( sais jo kyllä riittää.

Mukavaa viikkoa kaikille.

 
Ä-K: Mä ihmettelen ihan samaa tuosta ajan kulumisesta. Arttukin täyttää ensi viikolla 6kk. Vastahan tuo poika tuotiin sairaalasta kotiin. :D

Mulla on tää palsta jäänyt vähän vähemmälle kirjoittelulle. Sain tuolla meidän kk-pinossa niin paljon julkista haukkumista yhdeltä mammalta ettei tee kovinkaan paljon mieli kirjoitella. Palstan lisäksi kun hän häiriköi myös kännykkään (on entinen kaveri). Toivottavasti tää pino saa nyt olla rauhassa ja edes täällä voi kirjoitella rauhassa.

Oon käynyt lueskelemassa tuota odotuspuolen 35+ äitien pinoa. Sieltä on toivottavasti tulossa lisävahvistusta tähän pinoon piankin. Ainakin rv:t siellä on käymässä vähiin yhdellä ja toisella. Toivottavasti tää meno täällä sitten taas piristyy.

Olkkis ja Arttu
 
Neuvolakuulumisia Netan 1 v 3 kk neuvolassa käytiin kun ripulitauti vihdoin hellitti.
Ripulointia kesti 2 vkoa, mitään ei labrakokeista löytynyt eikä viljelystäkään. Noro-virusta varmaan sitten kun se meillä riehunut.

Netan mitat:

Paino 9240 g (2070 g)

Pituus 75 cm (45 cm)

Tyttö kasvaa ja kehittyy hyvin. Palikkatornia teki, näytti kuvia kirjasta, missä mitäkin, palloa pyöritteli ison siskonsa kanssa.

Pottailusta ei vieläkään mainintaa neuvolakortissa, vaikka kerroin että tyttö jopa välillä tiedostaa hätänsä, kun konttaa potalle ja tekee siihen istuttuaan usein hätänsä pottaan. Eräänäkin päivänä oli kakka tullut jo vaippaan ja kun otin pois vaipan, pissas pottaan. :D Vaippa myös usein ollut kuiva päiväunien jälkeen.

Tuettuna kävelee ja välillä seisoskelee ilman tukeakin lyhyitä hetkiä. Yrittää kovasti riisua ja pukea, syö hyvin kaikenlaista ruokaa ja herkkuja kerjää, välillä saanutkin.

Ripulitaudista parannuttuaan, ma kun tulimme neuvolasta, tuli yöllä kuumeeseen n. 39 kävi kuume. Sitten alkoikin kova räkätauti ja lääkärissä kävimme muutama päivä sitten kun tyttö yski haukkuvaa yskää ja kovin limainen ja rohisi. Epäilin kurkunpääntulehdusta ja niin olikin. :( Lisäksi alkava korvatulehdus ja limaisuus. Saatiin lääkkeet tautiin ja kävimme kylmähöyryssä.

Viime yön valvoinkin osittain sohvalla istuen, pidin Nettaa pystyasennossa, että sai vähän edes nukuttua, kun yskä oli kamalan kuuloista, eikä saanut oikein nukuttua. Otimme viereen tytön ja nukkui melko levottomasti. Välillä nostin pystyasentoon. Aamulla nukuimme sitten vähän pidempään. Kamalan kuuloista tuo yskä, vein tytön hetkeksi vielä rattaissa ulos että saisi hengiteltyä helpommin kun kylmässä ilmassa. Nukahtikin tänään hyvin ja ei juuri yskinytkään.

Täytyy kuulostella tarkasti. Isosisko illalla oksensi kun hänelläkin alkoi yskä ja limaisuus. :eek:

Saapa nähdä miten tauti etenee, hiihtoloma eskarilaisella mennyt näin kotosalla kun vuorotellen sairasteltu.
:(

Olkkis Ikävää tuo mitä kerroit. :hug: Mä en oikein kuuluisi enää tälle sivustolle, mutta en oikein ole löytänyt kivaa sivustoa 1-2 v:n sivuilta, siksi täällä vielä roikun.

Nyt nukkumaan! Hyvää Yötä teille kaikille jotka varmaan jo nukutte. ;)
 

Yhteistyössä