35+ Lapsettomat

Raahauduin sitten taas ennen kukonlaulua klinikalle verikokeeseen. Iltapäivällä tuli sitten soitto, taas puhdas nega. :snotty:

Vähän aikaa sai nieleskellä, mutta nyt taas mennään eteenpäin. Eihän se testintulos mikään yllätys ollut, jos rehellisiä ollaan. Tuntemukset menkoista olivat niin selvät, mutta ainahan sitä jaksaa uskoa ja toivoa, kunnes fakta läsäytetään päin näköä.

Odottelen nyt tässä tulevat menkat ja seuraavien alkaessa otan yhteyttä klinikalle. Omassa kierrossa olisi tarkoitus yrittää vielä PASsia ennen kesälomia. Toivottavasti meidän huurunokka jaksaa sinnitellä pakkasessa ja selviää sulatuksesta.

Täällä on siis pyyhe heitetty kehään tässä hoitokierrossa, mutta onneksi on vielä monta mahdollisuutta pinossamme kevätylläriin. Hilleville tsemppiä huomiseen punktioon. Testaajille plussia ja siirrossa käyneille sitkeitä kiinnittyjiä. Kyllähän nyt todennäköisyyslaskennankin mukaan jollakin meistä täytyy jo tärpätä!!

Itse lähden nyt reippaalle sauvakävelylenkille tyhjentämään päätä. Vielä tuntuu päivän uutiset sydämessä painavina. Josko happihyppely vähän keventäisi raskasta mieltä..
 
Voi Tikrua,

Lohtuhalaus täältä sinulle :heart: :heart: Voimia ja parempaa onnea passiin!
Toivottavasti sauvakävely kevätillassa on vähän keventänyt mieltä.

Toisessa pinossa on juteltu alkionkuoren avauksesta. Sitähän käytetään, jos munasolun = alkion kuori on kovin paksu tai kova tai jos useassa siirrossa laadukkaat alkiot eivät ole kiinnittyneet. Voisikohan siitä olla teille apua. En muista tehtiinkö teille icsi, siinä selviää munasolun kuoren laatu ja voidaan päätyä kuoren avaamiseen.

Kiitos kovasti tsempityksestä, kyllä sitä aina punktioon mennessä tarvitsee...
Huomisiin,
Hillevi :wave:
 
Olen jonkun aikaa lueskellut palstaa ja nyt tuli kysymys, johon varmaankin teillä viisailla naisilla on vastauksia.
Takana on 5 vuotta yritystä, tutkimuksissa käyty pari vuotta sitten ensimmäistä kertaa ja mitään syytä ei löydy pikemminkin päin vastoin. Nyt on takana 2. inssi ja nyt pp16 (kp27/26-28). Enkä uskalla testata...

Kysymys on siis: voiko Luget aiheuttaa kuukautisten viivästymistä?
Minulla on ajoittain ollut kk-oireita, mutta ei mitään tuhrua. Ensimmäisen inssin jälkeen alkoi pp14/kp 26 tuhrut ja kp28 vuoto. Sama lääkitys molemmilla kerroilla.

Pitäisi kai uskaltaa testata huomenna... :/
 
Voi itku:-( Luja lohtuhalaus Tikrulle :hug: Ikävä kuulla, että aavistuksesi osuivat oikeaan. Tosi ikävä uutinen! Tässä kohtaa voi kai sanoa, että onneksi teillä on se yksi huurunenä siellä odottelemassa! Sekin on jo jonkinlainen saavutus, että pääsee yrittämään uudelleen ilman viikkoja kestäviä hormoni- ja punktiorääkkejä.

Kuka osaa astrologiaa? Onko nyt taivaankappaleet jotenkin väärässä asennossa vai miksi meitä nyt näin kaltoin kohdellaan? Tämä alkaa jo tosiaan masentaa meidän kaikkien puolesta. Tässä kohtaa ymmärtää, miksi lapsia sanotaan ihmeiksi. Niitä ne tosiaan ovat!

Kun miettii tätä lisääntymisprosessia alusta loppuun, niin luulisi meidän "puoleen matkaan saatettujen" onnistuvan hieman paremmin, kun ns. iso jako on suoritettu jo maljalla tai viimeistään siirtopäivän aamuna. Täytyy tosin muistaa sekin seikka, että luonnollisestikin hedelmöittyneistä alkioista aika iso osa abortoituu jo heti alkumetreillä ja nainen ei koskaan edes saa tietää olleensa raskaana.

Hilleville minunkin puolesta hurjat tsempitykset huomiseen punktioon! Voi kun siellä olisi monta hyvää munasolua odottelemassa noutoaan :heart:

Extrahalaukset vielä Tikrulle ja Krisille tämän päivän ikävistä uutisista
:hug:
 
Hei Puskatäti,

Vastailenpa kun täällä nyt juuri olen vaikka omakohtaista kokemusta minulla insseistä ei ole ja en tiedä kuinka niissä pp:t lasketaan. Vastaan siis vain mutu-perustella:)

Sinuna testaisin ihmeessä, koska luulisi hcg:n olevan jo hyvässä nousussa (ja mitattavissa), mikäli kiinnittyminen on tapahtunut ja varsinkin kun vuoto on pysynyt poissa. Minulla Luget eivät pysty pitämään vuotoa loitolla, mutta monilla muilla naisilla kyllä pystyy. Se on siis täysin henkilökohtainen (=kroppakohtainen) juttu.

 
Kiitos Snow white vastauksestasi.
Änkesin tänne teidän pinoon, koska olen selkeästi +35 ja teidän jutut ovat koskettaneet.


Inssissä siis lasketaan pp:t siten, että inssipäivä on pp0.
Lääkäri sanoi, että voi testata pp16. Tässä kierrossa inssipäivä oli kp 11, kun edellisessä kp 14 (en saanut silloin ovista tikulla). Ja ed. kerralla vuoto alkoi siis pp 14.

Nyt jännittää. Edessä on elämäni ensimmäinen raskaustesti. Koskaan ei ole ollut niin paljon toivoa, että pääsisi testaamaan.

Tosin vuotohan voi alkaa ensi yönä. :ashamed:
 
:heart: -melliset kiitokset ystävät hyvät tsempityksestä, se tuli nyt totisesti tarpeeseen!

Uho oli kova lenkille lähtöön, mutta se ehti haihtua, kun kerkesin alakertaan. Olohuoneen sohva ja kupillinen kuumaa teetä veti pidemmän korren, no yritetään uudestaan huomenna.. Se lenkki olisi kyllä tullut tarpeeseen, nyt kun tuota vatsamakkaraa voisi urakalla haihdutella.

Tervetuloa puskatäti mukaan. Minulla nuo Luget näköjään onnistuvat pitämään vuotoa loitolla. Mitään tuhrujakaan ei ole ollut. Kropassa tuntuu kuitenkin selvästi menkkaoireet ja muutama päivä lopettamisen jälkeen alkoi viime hoitokierrossa vuoto. Pidetään peukkua, että saisit testiin vahvan plussan. Rohkeasti vain tikuttamaan.

Tulehan Hillevi toivuttuasi kertomaan miten toimenpide meni ja millainen saalis saatiin. Pidän täällä kovasti peukkuja pystyssä.

On ollut raskas päivä, nyt möngin höyhensaarille. Kauniita unia kaikille pinomme upeille naisille.
 
Hei kaikki.
Täällä uusi "vanha" äiti. Jo vuosia jatkuneilla hoidoilla yritetään omaa vauvaa. Eilen oli punktio ja tuloksena 3 hedelmöittynyttä alkiota. Mutta näistä 2 monitumaisia eli vain 1 selvinnee siirtoon? Nyt pitäisi pitää positiivista mielialaa yllä - 1 riittää!!

Osaatteko kertoa näistä "monitumaisista" - mistä johtuvat? Onko vika yleensä munasoluissa vai siittiöissä vai molemmissa?
 
Pahoitteluni neganneille ja :hug: , kyllä nyt on huonoa tuuria ilmassa, toivottavasti jaksatte hetken surtuanne taas käydä taistoon uudelleen.

Mukava, kun uusia ilmoittautuu ahkerasti mukaan ja moni jo varsin kokenutkin näissä hoidoissa. Itse olen kuitenkin vasta 1. ICSI:n tulosta odottelemassa tällä viikolla. Tervetuloa siis kaikille uusille :wave:

(.) Minulla oireet jatkuu entisellään eli menkkamaisia tuntemuksia, tosin ehkä taas viime päivinä vähemmän kuin viime viikon lopulla. Tänään on ollut taasen hieman päänsärkyä ja palelen herkästi ja olen erityisen väsynyt. Mutta johan tämä piina kuluttaa niin energiaa ettei pitäisi varmaan ihmetellä pientä väsymystä. Tänään on siis pp11 ja testauspäivä lähestyy ja mielialani vaihtelevat äärilaidasta toiseen.

Hillevin kuulumisia odotellaan täälläkin :heart:
 
Hyvin kävi, saatiin kuusi munasolua. Mahdollisesti päästään siirtoon saakka. Punktio oli vähän kivuliaampi kuin viimeksi, kun pieniä folleja tyhjennettiin, niissä oli vähän kovempi kuori - tai sitten tainnutusainetta oli vähemmän. Pakollisen 2h huilaamisen jälkeen olisin voinut mennä töihin, mutta mies kielsi. Käytiin sitten vain syömässä ja tulin kotiin huilailemaan. Uusi hoitaja oli ihanan kannustava ja ohjasi aina välillä hengittämään syvään - mun normaalistikin matala pulssi laski 47:n kai lääkkeen takia. Toivotaan, että miehen solut tekis myös tehtävänsä kunnolla ;-) Kiitos teille ihanat ihmiset tsemppauksesta!

Lääkärin mukaan saalis oli 44-vuotiaalle oikein hyvä, kiva tietty kuulla, mutta tuntuu että ei lohduta kun ei ainakaan vielä sitä raskautta ole saatu aikaiseksi.

Tervetuloa uusille! Jostain luin, että pari ekaa päivää alkion jakautumista ohjaa munasolu, sitten alkaa myös siittiö vaikuttaa. Monitumaisuus kai lisääntyy naisen iän mukaan, mutta ei välttämättä. Ja maijamette niinhän se on, että yksi alkio riittää! Oikein paljon onnen toivotuksia alkiolle ja siirtoon! Puskatäti, minulla luget ovat pitäneet vuodon poissa. Paljon onnea testaukseen!

Krisille myös vielä plussaa toivon peukut pystyssä, tuhruttelut alussa ovat ihan tavallisia. :heart: :heart:

Tikrulle myös vielä lohtuhali :heart: :heart:

Banaanilla upeat oireet, kunpa sinä saisit tämän pinon plussahanan auki! Pinnaa piinapäiviin, ei ole montaa jäljellä!

Ihanan aurinkoista iltaa kaikille :wave:
Iloinen Hillevi
 
Hienoa Hillevi, lämpimin onnittelu :hug:
Nyt jatketaan peukuttamista, että pienet jaksavat ahkerasti jakautua ja pinnistellä siirtoon asti ja tietysti siitä eteenpäinkin. Hyvä, että miehesi sai sinut pidettyä aisoissa ja huilivaihteella.

maijametelle tervetuloa mukaan "vanhusten" joukkoon, meitä on täällä koolla melkoinen liuta pidemmällä tai lyhyemmällä hoitohistorialla varustettuja kohtalon sisaria. Mitä isompi joukko saadaan kasaan, sitä suuremmalla todennäköisellä on pakko saada plussa uutisia tähänkin pinoon!

Krisille, puskatädille, Snow Whitelle ja Banskulle sekä luonnollisesti kaikille piinailijoille pidän kovasti täällä peukkuja pystyssä. Voi kun nyt tulisi se eka plussa tai oikeammin plussat ;)

Uskokaa tai älkää tulin juuri siltä sauvakävelylenkiltä, saipahan aikaiseksi!

Tarmokasta tiistai-iltaa kaikille pinosisarille! :wave:
 
Aivan loistava tulos Hillevi! Lämpöiset onnitelut! Nyt ihan kamalasti jakautumisonnea =)

Mullekin mies kertoi vasta eilen (tai kysyi, että muistanko), että hoitaja oli kuulemma punktion jälkeen kysellyt normaalia verenpainettani. Punktiossa verenpaineeni oli kuulemma pudonnut lukemiin 105/65. Edellisessä punktiossa lopetin hengittämisen ja tästäkin punktiosta minulla on hämärä muistikuva, että hoitajat hokivat taas: "hengitä, hengitä". Tämä vaan tuli mieleeni, kun Hillevi mainitsi tuosta alhaisesta pulsistaan. Kai nuo anesteesiaaineet voivat sitten aiheuttaa pienemmissäkin määrissä juuri tuollaisia elintoimintojen tilapäisiä hidastumisia, mutta onneksi niistä kai yleensä selvitään hengissä. Toivottavasti!

Banskulla näyttää pullat olevan aika hyvin uunissa :D Peukut ovat edelleen tanassa ja toive plussaamisestasi listalla:)

Maijamettelle tervetuloa meidän "naisen iässä olevien" joukkoon =) Tänne mahtuu - ikävä kyllä!

Kuinkas Puskatädin testaamisen laita on...? Uskalsitko tikutella? Mitä tikku kertoi?

Auringokukka; milloinkas se sinun testipäiväsi olikaan? En taaskaan uskalla selailla taakse päin lunttamaan, kun tekstit katoaa samantien.

Omasta navasta ei vieläkään mitään mainitsemisen arvoista; no, ehkä tänään on ollut aivan olemattoman lievää menkkajuilintatuntemusta. Siinä kaikki!

Levollista yötä kaikille!

 
Olen todella pahoillani neganneiden puolesta! Muistaakseni emme tänne puolelle tilanneet yhtään negaa?! Kyllä nyt on jollakin mennyt paperit pahasti sekaisin...

Olen usein ihmetellyt näiden hoitojen/vuosien aikana, että miksi asiat eivät edes kerran voisi mennä alusta loppuun asti hyvin, onnellisesti? Olisin todellakin ikionnellinen yhdestä pienestä syliin saadusta omasta pallerosta. Onko se tosiaan likaa pyydetty?

Kaikesta huolimatta ajatukset on jo sen yhden huonon pakastetun alkion "mahdollisuuksissa". En ole edes vielä toipunut edellisestä ja siltikin ajatukset on tulevaisuudessa ja tulevassa Passissa. Näin se mieli aina vaan jaksaa toipua vastoinkäymisistä.

Tuosta vatsamakkarasta sen verran, että minulla on vieläkin hirveä turvotus vai olenkohan oikeasti lihonnut? Kunhan saan itseni kuntoon, minun on pakko aloittaa kuntoileminen todenteolla. Kokovartalopeili on kyllä aika armoton "kaveri"!

maijametelle ja Puskatädille tervetuloa :wave: ! Tuohon luge kysymykseen, minulla ne ei ole pitäneet vuotoa poissa. Aina on alkanut vuoto ennen testipäivää, vaikka luget on ollut käytössä.

Hilleville onnittelut hienosta saaliista ja hyvin menneestä punktiosta!

Piinailijoille suotuisia plussatuulia! Toivottavasti kaunis alkanut kevät tekee tehtävänsä =) !!!
 
Kaunista huomenta!

Minäkin olen hyvin pahoillani, ettei tähän meidän ketjuun ole, ainakaan omien laskujeni mukaan, saatu yhtään plussaa sitten Raakun viime vuotisen (vai oliko se ihan alkuvuotta) jälkeen :( Me olemme aika vahvoja naisia kun jaksamme täällä aina vaan nousta rankan pettymyksen jälkeen jaloillemme ja jatkaa taistelua. Siitä meidän pitäisi saada urhoollisuusmitali:) Aina ei kyllä ole hyväksi olla liian vahva ja liian nopeasti; surulle pitää antaa aikaa. Mielestäni kyseessä on suuri kriisi; minulla kyseessä on ollut ainakin oman elämäni suurin kriisi :'( Mitkään muut asiat eivät ole vielä tähän ikään mennessä olleet minulle yhtä rankkoja käsiteltäviä kuin tämä lapsettomuus. Minäkin kysyin aikoinaan ihan samat kysymykset kuin Suru72; onko liikaa pyydetty? Mitä pahaa olen tehnyt?

Tulipas iloisinen aamunavaus...;-) Sorry!

Parempaa päivän jatkoa siskot ja yritetään jaksaa!
 
Tänään oli testipäivä. Oikein tyylikäs vitivalkoinen viivahan siihen testiin ilmestyi, eli eipäs olla raskaana. Harmi, olis ollut niin kiva maata illat sohvalla ja pompottaa miestä... Mutta olo on kuitenkin kuin vähintäänkin toisen palkinnon saaneella. Oli ihan tajuttoman uskomatonta, että me tehtiin raskaustesti!

Valitsin wiskilasin testiastiaksi (oli mielestäni sopiva hommaan). Sitten selitin miehelle, miten testi toimii. Kun olin testiä kastamassa, mies totesi, ettei hän pysty katsomaan... "Pakotin" kumminkin... Mies on tällä hetkellä vielä jonkun verran pettynyt, mutta sanoi, että kuitenkin vähemmän kuin hän olisi itsekään uskonut. Raukkaparkaa jännitti jo eilen ihan tajuttomasti ja aamulla oli kuin pistoksissa. Mutta ihan hyvillä mielin lähti jo töihinkin.

Soitin liitton ja sovin juuri hoitsun kanssa, miten menetellään pikkuhuurulaisen kanssa. Ehditään PASsiin ennen kesälomia ja toivotaan, että sulatus sattuisi onnistumaan. Mua on kirpaissut muiden negatulokset paljon syvemmältä...Joten älkääpä olko murheissanne minun takiani, tämä ei maailmaani romahduta. Ennemmin tai myöhemmin me varmasti onnistutaan.

Aurinkoista päivää kaikille!
 
Hei,
Täältä taustalta olen teitä seurannut ja välillä jonkun viestin laittanut.
Nyt voisin vähän paremmin aktivoitua =)

Tikru - Pahoitellut negasta(((((T))))))Hienoa kuitenkin ,että olet jaksanut taas katsoa tulevaisuuteen ja seuraavaan passiin :wave:

puskatäti - Mulla henk.kohtaisesti prpget/luget pitää vuodon poissa ja kun ne olen lopettanut alkaa vuoto 2pvän sisällä.

banaani71 - siellä ollaan piinailun loppumetreillä bdbdbdbdbdbdbdbdbd nyt toivotaan kaunista ja pysyvää PLUSSAA :)

Suru72 - Mä olen huomaanut että lihon joka hoidosta n.3kg eli lisäkiloja on näiden kahden vuoden aikana tullut. Toivottavasti kuitenkin sinulla mahamakkara tarkoittaa vain turvotusta
;) On se ihmisen mieli aika kummallinen , että aina sitä jaksaakin suunnata katseen tulevaisuuten ja uuteen hoitoon. Kyllä se teidän pieni sieltä pakkasesta selviää !

Auringonkukka - Voi, miten ihanan positiivinen jaksat olla vaikka negan testasit. Kunpa itsekin jaksaisin olla tuollainen. Olet päivänpiristys :flower:

SnowWhite - Kirjoitit aivan kuin minä olisin itse kirjoittanut. Tämä lapsettomuus on ollut minulle ja miehelle suurin kriisi mitä on ikinä ollut tai tulee olemaan. Mä olen monesti kysynyt itseltäni Miksi? Mitä pahaa olen tehnyt että tämän ansaitsen? Enhän ole edes nainen kun lasta pysty saamaan jne..jne..voi, näitä tunteita jotka menee vuoristorataa joka päivä.
Toivotaan meille kaikille sitä ihana ja lämmintä kesää :flower: ja parempaa mieltä.

ON - Eilen sitten tehtiin PAS n.6 meille. Kaksi alkiota siirrettiin. Toinen 7-soluinen ok ja toinen raukka rääpäle 4-soluinen oli eka tiputtanut soluja ja sitten alkanut jakautumaan. Lääkäri sanoi, että todella IHME jos kaksoset tulee.Pah ! Tuskin tulee sitä yhtäkään mutta oli miten oli nyt piinaillaan taas seuraavat kaksi viikkoa. Testipäivä pp14 6.5 mutta teen testin pp11 lauantaina 3.5 kuten tein viimeksi ja jossa plussa sitten näkyikin. Lääkäri tosin varoitteli kun kerroin, että testaan aikaisemmin, että voipi olla että pp11 testi näyttää negaa mutta pp14 virallisena testipäivänä plussaa..Just..joo Mä uskon, että kyllä se jo pp11 näyttää plussaa jos on näyttääkseen ja siksi teenkin testin silloin kun olen vapaa. Kun kaikesta huolimatta tulee suru olo jo se on negaa VAIKKA mieluummin nega kuin plussa joka otetaan pois(ei sitä kolmatta kertaa peräjälkeen jaksaisi, ei sitten millään :( )

Eli nyt sitten piinaillaan..

Voimia meille kaikille vahvoille naisille.. :flower:
Olette mun ajatuksissani
Jannika pp1
 
Heipä hei kaikille!
Täällähän on tapahtunut kaikenlaista, kun hetken on poissa! Uusille tervetuloa ja Hilleville onnittelut hyvästä sadosta. Heh heh, kuulostipa hassulta tuo sato..
Auringonkukalle ja Tikrulle :hug: ja pahoittelut negasta. Itse en päässyt edes testailemaan. Tai päässyt ja päässyt.. ei tarvinnut! Vuodothan alkoi jo maanantaina, mutta nyt vasta oikein moninkertaisena verrattuna tavalliseen..
Pidetään vielä Banaanille71 peukkuja ja toivotaan plussatuulia! Ja Jannikalle tsemppiä piinailuun! =)

Meillä oli sitten tämä hoito tässä. Eipä päästä passiin, kun pakkaseen ei saatu mitään ja nyt sitten ennen kesää ei ehdi enää aloittaa 3ivf.hoitoa. Seuraava hoito menee siis syksyyn, elo-syyskuulle. Eli tulee pakollinen tauko. Nyt ajattelin sitten aloittaa oikein kuntokuurin ja sen viherjuoman juomisen. Ei nyt ole tietenkään fiilikset kovin korkealla.. eikä mikään ihme tsemppi päällä, mutta on pakko saatava jotain muuta ajateltavaa.
Mullakin paino on noussut tai en mä ole vaa'alla edes käynyt, mutta on siis levinnyt ihan silmissä! Takapuoli on kun päärynä ja ylimääräistä läskiä on kertynyt oikeestaan ihan joka paikkaa.. vatsaan, reisiin,, käsivarsiin, -siis oikeestaan koko kroppaan. Että tässä on kyllä tekemistä, että pääsee vanhoihin mittoihin, tai niihin mistä lähettiin! Työmaata löytyy :whistle:
 
Kris - Pahoittelut negasta(((((((K))))))) :hug:
Täälläkin kärsitään tuosta kummallisesta mikä on ilmestynyt joka paikkaa ympäri kroppaa :whistle: Tosin en mikään laiha ole ikinä ollutkaan mutta nyt alkaapi ahistaa.
Päätinkin, että jos tästä nyt negaa paukahtaa niin alkaa kuntoilu..Kuntosalia maksan joka kuukausi 54?/kk ja nyt olen TODELLA vähän siellä käynyt. Eihän siinä ole mitään järkeä...Mieskin sanoi, että mitä helv****maksat kun sohvalla makaat :ashamed:
Jossain vaiheessa vielä kävin ahkerasti vähintään 3krt viikossa aerobicissä yms. mutta nyt en vain saa itseäni kiskottua sinne..Mietinkin, että jos lopettaisi koko homman MUTTA kun tiedän että kun sinne vain persiini saan raahattua niin siitä tulee NIIN mahtava olo...joten..nyt teille vannon ja vakuutan , että tämä tyttö pistää stopin tälle paisumiselle. :LOL:
 
Hei kohtalotoverit!

Lämmin lohtuhali Auringonkukalle negasta, samoin Krisille :heart: :heart:
Täytyy uskoa tilastomatematiikkaan, että jossain vaiheessa on tärpättävä jollain meistä. Se nyytti saakin sitten monta virtuaalikummitätiä - tuntuu että toiveemme alkaa jo olla sen verran kollektiivinen.

Jannikan alkioille tarrasukkia ja liimaa lisäksi. Tuollaiset rääpälealkiot voivat hyvinkin tukea sitä vahvempaa kiinnittymisessä, toivottavasti edes vahvempi jaksaisi loppuun asti!

Tämä Synarelaton hoito on ollut paljon helpompi kuin edellinen, jossa sitä käytin. Maha ei ole ollut oikeastaan ollenkaan turvoksissa ja ilmavaivoja :saint: ei ole myöskään ollut. Labrasta soittivat tänään, viisi kuudesta munasolusta oli tykännyt miehen simpoista. Toivotaan, että jakautuminenkin on alkanut ja jos oikein hyvin kävisi saattaisi jotain mennä pakkaseenkin. Nyt olen kyllä aika toiveikas...

Kyllä aina joskus tulee mieleen, miksi ei meille mutta muille lapsia tulee. Yksikin bailupariskunta n. 35v. saivat terveen pojan ja molemmat vanhemmat viikoittain ympärikännissä ja rouva tupakoi ketjussa. En saanut edes onniteltua, kun samaan tilaisuuteen satuimme - niin epäreilulta tuntui. Mieheni pitää lapsettomuuttamme rangaistuksena eron jälkeisiin hulivilivuosiinsa, hänellä kun simpoissa ihan pientä häikkää. Lisäksi hän halusi odotella pari vuotta minua pidempään ennen kuin aloimme yrittää (aloimme seurustella 1999) uudelleenkouluttautumisen ja firman perustamisen takia ja pelkää että aikaisemmin olisi paremmin onnistuntu. Voihan se pitää paikansa, mutta ei sille enää mitään voi.

Simpukka-yhdistyksellä on keskusteluryhmiä suurimmissa kaupungeissa, niihin kannattaa hakeutua jos tuntuu, että sellainen vertaistuki voisi olla avuksi. Onhan tämä perustavaa laatua oleva asia ihmisen elämässä, mikä meillä ei ole onnistunut.

Krisille tsemppiä tauolle ja hoikistuskuurille :)
Me pidimme viime kesän taukoa hoidoissa ja se teki oikein hyvää. Pääsi nauttimaan mukavista asioista, jotka hoitorumbassa olivat jääneet taka-alalle.

Kiitos paljon kaikille tsemppauksesta :wave:
Huomiseksi suunnitteilla kahden alkion siirto...

Voikaa kaikki hyvin!
Hilde
 
Minulle siirrettiin tänään yksi (ainokainen kunnollinen) alkio. Se oli 4-soluinen. Nyt luin, että Jannika kutsui omaa vastaavaa "rääpäleeksi" ;) Osaisiko joku neuvoa tietämätöntä - mikä merkitys tällä solumäärällä on? Kun mun lääkäri oli sitä mieltä, että tuo kahdessa vuorokaudessa saavutettu 4-soluaste on hyvä?!

Tsemppiä kaikille piinailijoille ja Hilleville onnea siirtoon!
 
Jannika07, mullekin on jokaisen hoitokierroksen (viisi) tullut kiloja. Olen muuten pieni ja hoikka, mutta kun tuo vatsan kohta kasvaa, on se järkyttävää! Nyt kyllä on vatsa kasvanut erityisen paljon ja todellakin näytän aivan kuin olisin raskaana :whistle: ! Luulenpa osan ainakin johtuvan vielä leikkauksen jälkeisestä turvotuksesta, mutta onko se sitten totuus, se on se asia joka huolettaa mua :D .

Mahtavaa että pääsit piinailemaan. Positiivisiä ajatuksia sulle piinailun ajaksi lähetän. Mulle on aina siirretty kaksi alkiota ja lääkäri on ollut sitä mieltä, että kahden alkion siirto edesauttaa alkion kiinnittymistä. Ja siihenhän me nyt sitten tietysti luotamme, eikö vain?!

Kris, pahoittelut negasta :hug: . Näin olen minäkin päättänyt, että kyllä saa sekä punttipenkki että pururata kyytiä. Kunhan nyt ensin pääsen siihen kuntoon, että liikuminen onnistuu ilman kipuja. On hyvä antaa välillä kropan levätä, mutta itse olen ainakin nykyään niin malttamaton, etten jaksaisi yhtään noita klinikan kesälomia... Jahka tuo ikä on tehnyt tehtävänsä siinäkin asiassa?!
 
Hillevi - Olen kuullutkin tuon , että rääpele voipi auttaa parempaa kiinnittymään. Kiitos kun tsemppaat :flower: Samat fiilikset täällä siitä että MIKSI muut mutta ei me saada sitä pientä???Tunnen yhden naisen joka sai jo toisen lapsen yhdenillanjutun kanssa....daa :/ Siitä vain yhdestä kerrasta, suunnittelematta ja ikää on nyt naisella 38v....Ei ole elämä reilua ei TODELLAKAAN :kieh:

maijamette - Voi, kauhiaa..Olisi pitänyt selittää paremmin. Anteeksi :ashamed: Siis 4-soluinen on todella hyvä 2pvän viljelyssä MUTTA meillä viljeltiin yksi päivä lisää joten alkion olisi pitänyt olla jo 7-8 soluinen, joten siitä syystä sanoin meidän 4-soluista rääpäleeksi. Teillä on hieno kahden pvän alkio kyydissä =)

Suru72 - Meille on muistaakseni kerran siirretty kaksi kun mies on ollut aina vastaan mutta nyt suostui, hyvä niin. EHKÄ nyt tämä huonompi auttaa parempaa kiinnittymään hyvin..tiedä sitten mutta ainahan sitä voi toivoa.
voi, kuule ikä todellakin tekee tehtävänsä, valitettavasti :whistle: Huomasin, tämän kun pesin ikkunoita..Luoja, miten väsyneeksi siitä tulin ja niin kun tuo kuntokin on mikä on..tosin nuo Zumenonit edes auttaa väsymystä joten..tiedä sitten onko ikä oikeesti tulossa vastaa..jag hoppas että ei :eek: ei ihan vielä, pliis :LOL:

Hyvää alkavaa päivää, aurinko paistaa ja kaikki hyvn. Olette rakkaita :heart:

Jannika JO pp2 =)
 
Huomenia siskoset!

On se kiva lukea, että muutkin taistelevat vatsamakkaroita vastaan =) No eihän ihan oikeasti kiva juttu ole, mutta hauska huomata, etten ole ainoa, jolla hoidot saavat kilot kertymään. Jokainen hoitokierros on aina tuonut minullekin keskimäärin 3 kg.

Lohtuhali :hug: Auringokukalle ja pahoittelut negasta. Sinä ainakin jaksoit olla positiivnen loppuun asti ja huomaan, että katse on jo kirkas tulevaisuutta kohden. Ihana asenne :heart:

Jannika07:n kaksosille paljon liimaa! Toivotaan, että rääpäle auttaisi edes toista kaksosta kiinnittymään ja jatkamaan matkaa loppuun asti.

Paljon liimaa myös maijamettelle! Meilläkin on kyydissä yksi 4-soluinen, joka oppineiden mukaan on aivan optimisoluinen (= ei liian nopea eikä liian hidas) viljelypäiviin nähden.

Hilleville onnentoivotuksia siirtoon! Toivotaan, että nuo kaikki hedelmöittyneet jatkaisivat kehittymistään ja saisitte jopa jotain vielä pakkaseenkin. Kiva lukea näin iloisia uutisia välillä jo ikävältä näyttäneen tilanteenne jälkeen :heart:

Hyvää kevätpäivän jatkoa!

 
JANNIKA Kiitos selvennyksestä. Itse olen jotenkin ollut sellainen, etten ole välittänyt selvittää lääkäriltä kovinkaan yksityiskohtaisesti asioita. Tieto lisää tuskaa ;) Mutta hyvä tietää, että 4-soluinen on ihan ok. Toivotaan, että tyypillä masussani olisi tänään jo paljon paljon enemmän soluja =) Tsemppiä sullekin piinailuun - kovin samalla aikataululla tässä mennään.

SURU72 ja muut kilojen kanssa tuskailevat. Mullakin on hoitojen aikana (reilu 7 vuotta) tullut 10 kg lisää!!!! Kamalaa. Toisaalta minä en voi syyttää kuin itseäni - liikunta on jäänyt tosi vähiin. Nyt kevään tullen pitää tsempata ja siirtyä lenkkipolulle. Osa näistä kiloista on varmasti nestettä - mulla ainakin hoidot keräävät nestettä elimistöön. Otetaan tavoitteeksi, että kilot karisee syksyyn mennessä. Kuka liittyy mukaan mun laihdutusrinkiin? ;)

AURINGONKUKKA, KRIS ym NEGANNEET...olen pahoillani. Eteenpäin mennään parasta toivoen.

Ja meille kaikille piinalijoille positiivisia ajatuksia ja uskoa hyvään lopputulokseen!!

:hug:
Maijamette
 
Hei kaikki,

Kaksi 4-soluista masussa, eivät top-luokkaa mutta hyviä. Pakastettavaa ei jäänyt. Kaksi muuta neljästä jakautumaan alkaneesta olivat huonolaatuisia, toisessa monitumaisuutta ja toinen vahvasti fragmentoitunut. Vähän oli fragmentaatiota myös siirretyissä. Mutta lekurin mukaan kaikki meni paremmin kuin ikäisilläni keskimäärin. Kolmas kerta kyllä nega-tapauksessa vielä yritetään, varmaan elokuussa. Mutta Auringonkukan lailla ajattelen, nyt ollaan raskaana, kunnes toisin todistetaan. Veritesti on 8.5.

Maijamette, nelisoluinen toisena päivänä on tosiaan hyvin jakautunut. Toivottavasti teillä tärppää nyt!

Minullakin paino nousi edellisessä hoidossa, jossa oli Synarela käytössä + lahjasoluhoidossa, jossa oli iso annostus Zumenonia. Nyt ei ole käynyt näin ja muutenkin ollut helppo olo. Mutta minä olin lihonut mieheni tutustumisen jälkeen 7-8 kiloa ihan hänen kokkaustaitojensa takia ja hoitojen aikana (reilu vuosi) ehkä 3 kiloa lisää. Tutustuessani mieheeni olinkin alipainoinen. Ja lääkärin mukaan alipaino vaikeuttaa raskautumista. Minun tavoitteni on päästä noin viidestä kilosta - täytyy jatkaa työmatkapyöräilyä (päivässä 14 km) ja jättää herkut kauppaan. Pimeät syksyt ovat kaikkein hankalimpia, sohva ja shaali kutsuvat ja pähkinöitä jne. on kiva rouskuttaa ennen kuin mies kotiutuu ja tekee herkullisia ruokiaan :p
Minä myös olen ns. omenalihava, kaikki kertyy epäterveellisesti mahaan eikä yhtään esim. peppuun, jonne pehmusteet olisivat oikeastaan tervetulleet ;)

Nyt kaikille oikein positiivista kevätmieltä ja plussatuulia :heart: :heart: :heart:
Luitteko elämänperhosen tarinan pinossa 'luopuako vai ei'. Se oli todella kannustava.

Voikaa hyvin ja paksustikin!
Hillevi
 

Yhteistyössä