35+ Lapsettomat

Moi kaikille! Mä pidän nyt vähän hajurakoa palstailuihin kun alkoi tuntua siltä, että kuuppa hajoaa. IVF:n aloitus NKL:lla meni ohi suun tässä kierrossa miehen ulkomaan työmatkan takia eli kävi just niin kuin pelkäsimme. Koko alkusyksy on mennyt tähän aikataulusekoiluun, kun emme päässeet silloin elokuussa aloittamaan hoitoa. Sumuttelun pitäisi nyt kuitenkin alkaa 21.10. ja mahdollinen punktio olisi sitten marraskuun puolivälissä.

Onnea plussanneille ja sympatiani neganneille tai joilla hoito ei ole mennyt muuten putkeen.

Chloelle erityistsempit: hyvä homma, että olet käynyt lekurissa masennuksen takia.

Onnea matkaan kaikille! Käyn aina välillä lukemassa kuulumisia, mutta muuten varmaan yritän rauhoittaa elämää ja pysyä poissa palstoilta hoidon alkuun asti.
 
Soulmama Juu, tervetuloa vaan tähän Lugevihaajien kerhoon, se on kaikille avoin :) Sulla alkaa piikittely huomenna, hui :). Tsemppiiiiii hirmustiiiii :wave:

Marinatar Onnea pyhäpäivän punktioon :) Toivottavasti tulis oikein oikein monta solua jotka kaikki hedelmöittyvät ja sitten voitte tehdä sen pitkän viljelyn. Hei, tuli mieleen… voisko tehä vaik puolet lyhyellä ja puolet pitkällä? Ja sit vielä, voisko (noin niinku teoriassa) siirtää yhden lyhyellä kaavalla viljellyn alkion ja sit muutaman päivän päästä toisen? Heh, sehän olis vänkää :) :whistle:

Rosmariini Valovoimaa sinulle :flower:

Peukutuksia ja plussatuulia kaikille d=)b ++++

ON Pp 9 eikä edelleenkään eikä vieläkään mitään oireita. Kyllä tää ny oli täs :(, ihan satavarma siitä oon.
 
Hey ladies! Olen yrittänyt pysytellä poissa kaikista lapsettomuusjutuista muutamia viikkoja. Täällä on tapahtunut tajuttoman paljon, en millään ole jaksanut lukea läpi kaikkea.

Sydämelliset onnittelut kaikille plussanneille! :flower: Olen todella iloinen puolestanne. Samalla olen älyttömän pahoillani teidän kaikkien puolesta, jotka ette onnistuneet tällä kertaa. :hug: Jaksamista teille kaikille. Kyllä tämä niin paljon voimia kysyy! Minä usein mietin, että kyllä osa ihmisistä pääsee helpolla, kun ei tätä prosessia tarvitse käydä läpi. Ja pahinta on, ettei osa edes ymmärrä, kuinka onnekkaita ovat.

Teille, jotka piinailette ja jotka taas ovat aloittamassa uuden kierroksen, toivotan paljon plussatuulia minäkin! Kunpa saisi jotenkin lähetettyä onnenkipinöitä!

Meillä on prosessi käynnissä. Punktio huomenna aamulla ja vähän jännittää. Meillä on perhepiirissä juuri sattunut todella ikävä sairastumistapaus, joka tuo oman lisänsä lähiviikkoihin. No, ehkä ajatukset siirtyvät vähän pois hoidoista.

Ultrassa näkyi 10 isoa follikkelia, joiden lääkärit ennustavat sisältävän kypsiä munasoluja. Saas nähdä, viimeksi meidän reilusta 20 munarakkulasta kuoriutui kokonainen 1 kypsä munasolu. Nyt on kaikki hormonit vaihdettu, joten toivoa kai on. Mieli varovaisen positiivinen.

Tsemppiä kaikille teille rohkeille naisille!
 
Rosmariini, ikävä kuulla, että teillä on hoidot siirtyneet. Ihan kun tässä ei muuten joutuisi tarpeeksi odottelemaan. Tivottavasti pian alkaa tapahtua ja seuraava kerta on onnistunut kerta!

Hysteria, tsemppiä vielä. Minäkin olen ymmärtänyt niin, ettei monilla ole oireita ja monella joilla oireita, oireet eivät johdu raskaudesta. Peliä ei ole tältä kerralta vielä menetetty pp 9 kohdalla. Toivottavasti kuitenkin nyt tärppäisi!
 
Hysteria älähän nyt vielä menetä toivoa. Nyt on vielä tosi aikaista ja luulisin, että monella oireet voivat alkaa vasta plussauksen jälkeen.

Hoppis onnea tulevaan punktioon!

Minulla ny siis pp10 ja aamulla heräsin kuukautiskipuihin. Ihan kunnon kipuihin eikä mihinkään pieniin menkkajuilimisiin. Vielä ei ole vuoto alkanut, mutta usein minulla alkaa menkat juuri näin, muutamana aamuna/yöllä kipuja ja sitten ne alkavat. Ja aikaisemmissa hoidoissa tuhruttelu on alkanut aina pp11 ja siitä parin päivän päästä kunnon vuoto. Jos lasketaan normaalikiertoa niin nyt on kp28. Nytkin vähän kouristelee mahasta. Yritän vielä vähän toivoa, mutta kyllä on aika surullinen olo ja minustakin tuntuu, että tämä oli nyt tässä.
 
Marinatar, ainakin kolmella täkäläisellä klinikalla homma menee niin että biologi voi aikaistaa siirtoa tarpeen mukaan, vaikka olisi ollut pitkä viljely suunnitteilla. Eli jos 2-3 päivän alkiot näyttää siltä että ei näistä ehkä ole blastoiksi, sitten siirretään ainakin jotain heti silloin, ja ehkä lopuille se pitkä viljely. Eli alkioita kyllä seurataan joka päivä ja siirtopäivä päätetään sen mukaan miten ne pärjäävät. Tässä on klinikan biologin taidoilla ja välittämisellä/asenteella iso osuus.

Seinäkukkanen, voi ei miten surullista jos ennakko-aavistuksesi osuu oikeaan... Pidän kuitenkin vielä peukkuja!

Rosmariini, no olipa harmi että se matka osui just väärälle viikolle! Te olette todella saaneet pitkään odotella. Mutta onneksi on nyt sentään aikataulut sovittuna ja tiedossa, niin ei enää tule yllättäviä esteitä.

Meillä yritetään sulattaa sitä ainokaista pakkasalkiota ensi kierrossa. Jotenkin erittäin välinpitämätön olo koko jutun suhteen. Olen ihan turtana. Outoa.
 
Hoppis73 Onnea huomiseen punktioon ja toivotaan kovasti, että kaikissa kymmenessä on kunnon solu :heart:! Ja kiitos sulle tsempeistä :)!

Seinäkukkanen Kiitos sullekin kannustuksesta, mutta mulle ei tuu plussaa, koska en aio testata! Ensinnäkään en uskalla ja toisekseen ei mun tarvii, kun se tätsy kurvaa jossain vaiheessa kuitenkin :(. Sulle kuitenkin uskon sen plussan tulevan, koska oon päättänyt niin. Nii, ettäs tiedät! :).
 
miisamari Osaan kuvitella ton välinpitämättömän olon... :( Sillai sitä kai koittaa itseään suojella mahdolliselta pettymykseltä. Mut koska sinä et ite nyt jaksa etkä uskalla toivoa, niin me muut täällä pidetään sitä toivoa sun puolestasi yllä. Sillä tavalla sä voit tavallaan rauhoittua ja olla ihan rauhassa turtana ja olla ajattelematta, koska me pidetään sun uskoa ja toivoa yllä ja läheteään täältä hyviä säteitä sulle :heart:! Valovoimaa miisamari!
 
Piinailijat oireettomuus on mun mielestä oire. Harva saa mitään selkeitä oireita ennen plussaamista, että niistä jotenkin voisi jo jotain tulkita. Mulla itsellä on aina alkanut menkat siinä pp11-12, joten olen aina tiennyt tuloksen jo ennen testausta.

Tänään skannauksessa näkyi 6-7 munasolua, jotka lääkäri toivoi onkivansa sunnuntaina kypsinä maljaansa. Kysyin tuosta pitkästä viljelystä ja se menee niin, että toisena viljelypäivänä biologi tsekkaa tilanteen ja soittaa meille tuloksista. He sitten joko suosittelevat siirtoa samana päivänä tai pitkää viljelyä. Eli jos saadaan tuo 6-7 kypsää solua ja suurin osa hedelmöittyy, niin sitten varmaan ne suosittelee sitä pitkää viljelyä. Jos, jos, jos. Mä kaavailin itsekseni, että vähintään 4 hedelmöittynyttä ja normaalisti jakautunutta täytyy olla, että lähden pitkään viljelyyn. Mitäs te tekisitte mun tilanteessa? Kuinka monella nelisoluisella uskaltaisitte lähteä pitkään viljelyyn?
 
Marinatar, riippuisi varmaan siitä monesko hoito, mitä tietoja viljelyllä halutaan saada ja millaisia viljelyjä aiemmin tehty. Onko tarkoitus nähdä voiko alkiot kasvaa niin isoiksi, vai kupsahtaako ne jo ennen viidettä päivää kaikki (=mietitään kannattaako hoitoja ylipäänsäkään jatkaa), vai onko tärkeintä se että varmasti päästään siirtoon ja saadaan se raskauden mahdollisuus. Tai jos aiemmissa hoidoissa pakastealkiot eivät ole selvinneet hengissä, pitkä viljely ehkä kannattaa, että saadaan sieltä seulottua ne parhaat, eikä ole niin väliksi jääkö mitään pakkaseen. Onhan se iso riski se pitkä viljely (toisilla ei jää sen jälkeen yhtäkään alkiota, toisilla kaikki porskuttaa hyväkuntoisina), mutta jos sen uskaltaa ottaa niin voi saada arvokasta tietoa seuraavia hoitoja varten. Etenkin jos on jo monta hoitoa tehty lyhyellä viljelyllä ilman tuloksia.
Mutta vaikea päätös, vaikka olisi kymmenen ok alkiota tokana päivänä, ei kukaan voi taata että niistä yksikään on elossa viidentenä päivänä.
 
Rosmariini, joskus on hyvä ottaa vähän etäisyyttä ja antaa itselle vähän muutakin ajateltavaa. Mukava kuitenkin kun pitkien odotusjaksojen jälkeen teillä on nyt jonkinlainen aikataulu. Tsemppiä!

Hysteria, mä ainakin peukutan sulle 10:llä, vaikka itse oletkin pessimistisellä kannalla. :D

Hoppikselle kans peukkuja punktioon, toivottavasti tulee hyvä saalis!

Marinatar vaikeita kysymyksiä sulla. Mä ehkä kuitenkin kuuntelisin lekuria tässä asiassa. Mut jos itsestä tuntuu toisin, niin sit kantsii ehdottaa omaa mielipidettä.

Tänään lähtee sit eka piikki napaan. Viikonloppu menee töissä Helsingissä ja oon kaverin luona majailemassa, ajoitan piikittelyn sille ajalle, kun hän ei ole kotona...
 
Meillä viljeltiin ekalla kerralla 3 päivää ja silloin muistaakseni seitsemästä oli jäljellä enää kaksi. Muilla kerroilla on viljelty 2 päivää ja jakatuneita on ollut 4/4 ja 2/5. Minä haluaisin ottaa sen riskin ja nähdä, onko niistä alkioista mihinkään. Lääkäri sanoi, että he kyllä kertovat oman mielipiteensä silloin soittaessaan. Alustavasti hän oli sitä mieltä, että ehdottomasti kannattaa valita pitkä viljely. Taidan kuunnella heidän mielipidettään.

Soulmamalle hyviä piikityshetkiä :)

Ai niin, sen yksityisklinikan johtajan autossa oli erikoiskilvet: EGGMAN Mä meinasin revetä ihan täysin, kun näin auton :)
 
marinatar toi eggman oli ihan paras :LOL: Meneepä jännäks ton viljelyn kanssa.

Soulmama tsempit piikittelyyn!

Hysteria tottakai testaat! Toi oireettomuushan kuulostaa oikein hyvältä. Koita vielä jaksaa piinailla muutama päivä.

Seinäkukkanen sitä samaa sulle toivottelen, eli hyvää loppupiinaa. Toivotaan ettei ne menkat nyt kuitenkaan tulisi.

Miisamari :hug:

Hoppis toivottavasti punktio meni hyvin ja sait hyvän saaliin.

Rosmariini harmi että aikataulut ei osuneet yksiin. Onneksi nyt on tiedossa tarkka päivä, jolloin hoito lähtee käyntiin.

o.n: pp6, mieliala heittelee laidasta laitaan. Välillä yrittää uskaltaa edes hitusen toivoa ja jo seuraavassa hetkessä on ihan takuu varma, ettei meille sitä onnea suoda. Voi plääh tätä naisen mieltä.
 
lyhennetyllä listalla nyt hoidossa olevat ja hoitoa odottavat

pidempi lista löytyy sivulta 144

Perjantai 1.10.2010

Frangipani 35/39...................3.iui.......................17.9., testi 3.10.
Hoppis73 37/40.....................2.ivf....................siirto 25.9., testi 9.10.
ikäneito70 40......................1.ivf/icsi:n 1.pas.....siirto 30.9., testi 14.10.
marinatar 36/36....................4.ivf....................siirto 1.10., testi 15.10.
Soulmama 36/39, In-Tiim........2.iui.....................1.10., testi 15.10.
Niiskunen 36/29.....................2.iui......................syyskuu
toivorikas-72 38/47...............4.icsi.....................vk 42
pekku 35...............................2.ivf......................vk 42
Chloe70 40/43.......................3.ivf:n 1.pas.........lokakuu?
Miisamari 36/36.................... 5.icsi:n 1.pas.........lokakuu
ekavekara- 40+, fel...............2.ivf:n 1.pas..........lokakuu
Armi74 36/34.......................2.iui........................lokakuu
Rosmariini -74 35/36............1.ivf/icsi...............marraskuu
Solakka Silakka 41/40............2.ivf:n 1.pas..........marraskuu
StellaR 38/45.......................5.ivf........................syksy
Vesiheinä 39/43....................3.ivf.......................syksy?
Sinivatukka 40/37.................3.ivf:n 1.pas ?
Relish 35/38.........................1.ivf ?
MariAnne-S 40/37.................6.ivf?
Laura-70 40.........................hoidot alkamassa
Ninnatar 36/32.....................?
Sointu2010 41.....................2.icsi?
Arielle75 35.........................4 ivf/icsi?
kozmic 35...........................?
rikupi 37.............................?
Carinna 38/34.....................3.icsi:n 1.pas?
pottu70 40/42....................?
Sharlin 35/41...............2. yritys luov. munasoluilla
janetski74 35/35...................4.icsi?
Seinäkukkanen 45.................4.icsi?
Iines-74 36/41......................4.ivf?
Hiiripöllö.................................1.ivf?

Plussanneet :heart:

Tikru70, tyttö syntyi 22.8.09.......... (3.ivf)
Maaria, poika syntyi 17.12.09........ (5.icsi)
Vaahtokarkki, tyttö syntyi 13.1.10 ..(3.icsi)
sarina13, tyttö syntyi 17.2.10..........(1.ivf:n 1.pas)
talvikauris, poika syntyi 24.3............(1.ivf)
tiki-71, LA 24.5.10 (tuplat).............. (3.ivf)
vilhelmiina72 (tuplat)..(1.siirto luovutetuilla, taustalla 6 ivf:ää omilla)
Auringonkukka, tyttö syntyi 30.5.10....(3.icsi)
tyhmäblondi73............................... (1.ivf:n 1.pas)
idaliina, poika syntyi 21.7.10 ........... (2.icsi)
Möhkö-72...................................... (1.ivf/icsi)
mileena......................................... (luomu)
Wäinö............................................(luomu, inssiä odotellessa)
Mullu, LA 21.10.10.........................(3.icsi:n 2.pas)
meriharakka...................................(2.ivf)
jipsis...............................................(luomu)
Villiheinä, LA 20.11.10....................(3.ivf/icsi)
Siiri Sisilisko....................................(luomu)
wellamo........................................(1.ivf:n 3.pas)
karmilla........................................(1.ivf)
PetKat.........................................(1.ivf)
Liisa34..........................................(1. icsi:n 1.pas)
vilkas75.........................................(1.iui)
wabisabi.......................................(2.ivf)
Anja73.........................................(1.iui)
Miso.............................................(1.ivf)
Libby ..........................................(1.ivf)
Hysteria.......................................(1.icsi)
 
Viimeksi muokattu:
Marinatar Onpa sulla nyt pähkinöitä purtavaks! Mitä sit teetkin, niin peukutan hurrrrjasti, että olis oikein monta munasolua enivei :).

Kiitos sulle Soulmama, sä olet mun suhteen varsin uppiniskainen :LOL: – kiitos siitä :heart: Mitenkäs piikitykset sujuu? Pistätkö ite vai saatko apuja?

Iines Nyt en oo enää oireeton: menkkajuilinta alkoi pikkuhiljaa aamulla ja on hitusen yltynee. Täti tulee, se on varma ku mikä :( Koita sinä kestää tota vuoristorataa ja pitää oksu pois (vuoristoradassa voi mennä pää niin sekaisin että alkaa siksi oksettaa) – PAITSI plussaoksennus saa sulle tulla, eiks ni. Toivon sulle oikeenlaista oksua :LOL: :heart:

Ja kiitos Iines kun listan päivitit :) (On muuten ihana pitkä plussalista... :))
 
Viimeksi muokattu:
Marinatar, mustakin tuo eggman oli hyvä :D. Tarvitsee varmaan olla hyvä ego, että kehtaa ajaa kyseisellä autolla. Mulla ei ole kokemusta pitkästä viljelystä, mutta tuntuu, että lääkärin pitäisi tietää mitä tehdä. Mieti kysymyksiä valmiiksi ja kirjoita ne paperille ennen keskustelua lääkärin kanssa, jottet unohda kysymyksiä. Lääkäriltä pitäisi saada riittävät tiedot omaakin päätöksentekoa / suostumusta varten.

Hysteria, et anna vielä periksi.

Iines ja Seinäkukkanen, pidän peukkuja. Jaksamista piinailuun, perässä tullaan toivottavasti!
Ja kiitos Iines taas listasta.

Meillä meni punktio ihan hyvin. Tällä kertaa saatiin 9 munasolua, mikä oli huima parannus viimekertaiseen. Huomenna saadaan soittaa yhden jälkeen ja kysyä montako on hedelmöittynyt. Toivottavasti jää jotain pakkaseen. Siirto on lauantaina ja testata saadaan sitten 11.10., jos kaikki menee hyvin.

Meillä on kyllä tosi kiva klinikka. Kaikki siellä on aivan ihania. Sillä on iso merkitys hoidoissa jaksamiseen!
 
Hoppis hienoa!! Toivottavasti lämpökaapissa käy kova kuhina :)

Se meidän munamies on kyllä yks iso ego vaikka pituudeltaan ei ole paljon 160cm korkeampi mies. Mutta tuntuu osaavan asiansa, luotan kyllä hänen ammattitaitoonsa. Päätämme tosiaan sitten toisena viljelypäivänä sen, jatketaanko viljelyä vai siirretäänkö saman tien. Luulen, että päätös tulee olemaan selkeä. Joko siellä on hedelmöittynyt ja jakautunut suurin osa tai sitten ne normaalit kaksi, kuten parilla aiemmalla kerralla.

Huimasti tsemppiä piinailijoille myös! Voi kun saatais joku pitkänmatkalainenkin plussalistalle...
 
Pitkänmatkalaisista puheenollen... kysyin eilen meidän klinikalta, että miten he näkevät mahdollisuudet onnistua, kun hoitokerrat lisääntyvät. He näkivät sen niin, että kun tosi monta kertaa on kokeillut niin ilman muuta pitää alkaa miettiä, onnistumismahdollisuuksia. Mutta heillä on paljon porukkaa, jotka ovat onnistuneet esim. 5 tai 6 kerralla. Onnistuminen kun ei ole kiinni ainoastaan asiakkaista / potilaista vaan myös siitä, kuinka hyvin hormonit sopivat, kuinka hyvin kaikki onnistutaan ajoittamaan, onnenkantamoisesta ym. ym. Ainoat kaksi henkiöä, jotka itse tunnen jotka ovat käyneet hoidot läpi, ovat onnistuneet kerroilla 4 ja 6. Jos laskee, että keskimääräinen onnistumisprosentti IVF-hoidoissa on n. 30% / kerta, niin voi helposti mennä esim. 4-5 kertaa, ennenkuin kaikki loksahtaa paikoilleen.

Mielettömästi tsemppiä erityisesti kaikille pitkänmatkalaisille. Nyt on teidän vuoronne! (ja tietysti myös vähemmän aikaa yrittäneille, me kun kaikki olemme jo ehtineet yrittää keskimääräistä kauemmin)
 
Hysteria, kiitos kauniista sanoistasi! Tsemppiä sulle piinailun loppupäiviin, älä menetä vielä toivoa.

Hoppis, olipa hieno saalis! MItkä lääkkeet sulla oli viimeksi kun meni niin paljon huonommin, ja mitkä nyt?

Ja Iines ja muut piinailijat, ootte kaikki mun mielessä! Onnen toivotuksia lähetän.

Olette kyllä kaikki niin ihania, tämä on tosi hyvä tuki tämä palsta vaikeina päivinä. Ihanasti kaikki auttoivat viime viikolla Chloetakin kun hänellä oli mieli niin maassa. Toivottavasti voit jo paremmin Chloe? Minkälaiset on tunnelmat, kävitkö uudelleen lääkärissä?
 
Miisamari, ekalla kerralla mulla oli Puregon 150 IU+irrotuspiikkinä Ovitrell. Munarakkuloita kasvoi paljon, mutta munasoluja ei saatu juuri lainkaan. Nyt meillä oli Menopur 225 IU ja irrotuspiikkinä Pregnyl 10 000 IU. Se toimi meillä hyvin.
Soitin juuri klinikalle ja 5 munasolua on hedelmöittynyt eli todennäköisesti päästään siirtoon. Tekivät mikroinjektion kaikille, koska meillä sperman laadussa on ollut vähän ongelmia. Toivottavasti munasolut jaksavat myös jakautua, että tällä kertaa saataisiin joku pakkaseenkin.
 
Jep, ensimmäinen kerta menopurilla. Aiemmin kokeiltu Puregonia ja Gonal F x2 (pitkä ja lyhyt ivf). Annokset ovat olleet 150 (puregon) ja pitkässä Gonal 112.5 (en käsitä miks noin pieni annos) ja lyhyessä hoidossa 225 Gonalia. Pitkällä kaavalla gonalilla tuli vain 4 munasolua (johtui varmaan tuosta minimaalisesta annoksestakin) mutta ne kaikki hedelmöittyi ja jakaantui hyvin. Lyhyellä kaavalla karsinta olikin sitten suurempaa ja muistaakseni kuudesta tai seitsemästä solusta vain kaksi hedelmöittyi ja jakaantui.

Tänään pregnyl klo 21.00 ja sunnuntaina klinikalle klo 8.30. Pitäkää peukkuja, että ainakin ne kuusi solua saatais ehjänä ja täytenä talteen!
 
Minulla sitten tänään pp11 alkoi vuoto. Samana päivänä kun aikaisemmissakin hoidoissa. Ihan punaista verta ja pieniä hyytymiä, myöskin on menkkakipuja. Joten tämä oli sitten tässä. Pettymys on niin suuri, että yritän vieläkin ajatella jospa toinen alkio kuitenkin olisi napannut kiinni ja muuten vaan vähän vuotaa, mutta toivotontahan tämä on. Ajattelin huomenna aamulla tehdä kuitenkin varoiksi testin, ja sitten pitää miettiä viitsinkö maanantaihin asti leikkiä noiden Crinoneiden kanssa. Elämä tuntuu kyllä tyhjältä.
 

Yhteistyössä