35+ Lapsettomat

Wabisabi ihan hurjasti Onnea ultran näkymistä ja pikkuisen sydänäänistä! Olet ollut mielessäni kovasti, ja tosi hienoa, että kaikki on edennyt hyvin. Varmaan on melkoista vuoristorataa tuo piinailuaika mihin täällä niin kovasti pyritään. Toivottavasti vuoto loppuu nopeasti ettei sinun tarvitse siitä stressata. Minusta kuullostaa ihan järkeenkäyvältä, että se saattaa johtua siitä ultrasta.
 
Seinäkukkanen Hyvä että uudet lääkkeet on paremmat. Liitytään Iineksen ”I hate Luges-clubiin”:D. Niitä kiinnittymisoireita mäkin oon kyttäilly, mutta en oo bongannu mitään! Tää on niin piinaa, että itku ei oo kaukana! Tsemppiä Seinis, koitetaan kestää! :flower:
 
Kiitos tsempistä wabisabi :flower:. Voi itku sentään tätä naisena olemisen sietämätöntä piinaa! Ei lopu piina plussaan, eikä edes ultraan - saa pelätä joka käänteessä! Mutta wabisabi kuule, ultrassa kaikki oli hyvin ja niin kuin itse sanoit, varmaan se tiputtelu johtui siitä sorkkimisesta. Uskotaaan siihen ultraan. Levollista mieltä sinulle :heart:
 
Piti tulla nopeasti onnittelemaan Wabisabia, hieno uutinen! Mun lääkärini sanoi että on ihan tavallista että voi tulla pientä vuotoa ultran jälkeen. Ei siis kuulosta pahalta pieni tihuttelu.

Mulla alkoi tuossa jo vähitellen vahvistua usko että olen kai nyt sitten raskaana. Kunnes (ja tää on kyllä niin sekopäistä) vietin eilisen illan seurueessa, jossa oli kaksi hyvin selkeästi raskaana olevaa naista. Yhtäkkiä tuli se sama surkea tunne kuin aiemmin, että ei minusta tuohon ikinä ole ja noilla on tuo normaalien naisten kerhonsa johon minä en ikinä kuulu. Tuntui vain mahdottomalta että olisin ikinä siinä missä he nyt. Oli todella vaikea ravistaa sitä tunnetta, yöllä valvoin kahden aikaan ja jopa itkeä tihrustin kun tuntui äkkiä niin kaukaiselta koko lapsen saamisen ajatus. Häh?! Mistä näitä pimeitä ajatuksia oikein tulee?

Janetski, oletko testannut uudestaan? Eikös sulla ole tänään virallinen testipäivä? Kuinka voit?
 
Viimeksi muokattu:
Paljon voimia teille kaikille. Ja sitä onnea... sitä tarvitaan. Tuntuu niin raskaalta ajatella, että tässäkin kuussa moni on hoidoista huolimatta saanut sen negan. Palatakseni tuohon aiempaan keskusteluun siitä, että plussat tulevat "aloittelijoille" - kyllähän etenkin nämä koeputkihoidot tuntuvat olevan niin tehokkaita, että suurelle osalle se plussa tulee ekalla tai tokalla kierroksella. MUTTA sitten on niitäkin, joiden pitkä yritys palkitaan. Toivottavasti moni teistä kuuluisi heihin. En pysty edes kuvittelemaan sitä tunnetta, kun joutuu päättämään hoitojen lopettamisesta.

wabisabi Pidän peukkuja. Mullahan vuosi ihan selvää verta joskus rv 7 paikkeilla, muutama päivä ennen ultraa. Ei se onneksi mitään vaarallista ollut, mutta kyllähän se kamalalta tuntui... että tässäkö tämä nyt oli. Sulla se saattaa tosiaan johtua myös "sorkkimisesta".

Anja Mulla on pari kaveria, joilla la 1-2 kk ennen mua enkä tosiaan pääse heidän kanssaan samalle aaltopituudelle tässä jutussa. Jotenkin en jaksais puhua mistään vauvajutuista... ehkä se on tää kesken oleva lapsettomuuden käsittely. Miehen kans jaksan kyl puhua ja suunnittella ja haaveilla... sen mitä nyt uskaltaa. Olin viime vkolla neuvolassa ja sydänäänten kuuleminen antoi jotenkin ihan uutta uskoa, että ehkä tästä tosiaan tulee jotain.
 
Kiitos siitä, että jaksatte välittää! Puhdas negahan se ruutuun pätkähti, niin kuin oli jo odotettavissa. Vuoto on ollut moninkertaista jopa tavanomaisiin kuukautisiin verrattuna, joten tulos ei mitenkään yllättänyt. Vaikkakin edelleen tuntui niin järjettömän pahalta katsoa tekstiä ei raskaana :'(

Onnea teille kaikille! Nyt on plussaonni ollut ensikertalaisten puolella ja pidän peukkuja heillekin, että kaikki menee hyvin loppuun saakka. Toivon kuitenkin oikein sydämestäni, että joku pitkänmatkalainenkin onnistuisi pitkästä aikaa!!!
 
Janetski, toivoin vielä salaisesti, että olisit testannut liian aikaisin - joten hirmuisen ikävä kuulla negasta. Voimia toipumiseen!

Toivoisin niin kaikille teille pitkänmatkalaisille erityistä plussa-aaltoa! :heart:

Seinäkukkanen, kiitos kun olet ajatellut minua :) Olo onkin ollut kummallisen orpo, kun en kertakaikkiaan osaa asettua odotuspalstoille. Tuntuu kuten Liisasta ja Anjasta: lapsettoman identiteetti istuu niin tiukassa, ettei siitä varmasti pääse ikinä eroon. Huoletkin ovat ihan eri tasoa kuin keskiverto-odottajilla: ei oikein jaksa uskoa onnistumisprosentteihin, kun on ollut ennenkin niiden ulkopuolella... Mutta olen kyllä kiitollinen, kun hoito onnistui lopulta. Sitä toivon oikein kovasti sinullekin ja kaikille muille palstalaisille!!

Liisa, helpotti kuulla, että sinulla on ollut vaarattomia vuotoja - ja Anja, suurkiitos kun kerroit, ettei ultran jälkeinen vuoto ole ihan hatusta tempaistu juttu!
 
Viimeksi muokattu:
janetski mäkin vielä elättelin toiveita, että olit testannut liian aikaisin. Pahoittelut negasta. Koitahan jaksaa, halauksia :hug:

Onhan ok, että jätin sut vielä listalle? Jos vaikka jossain vaiheessa tuntuisi siltä, että jaksaa vielä yrittää. Nimen kokonaan poistaminen tuntuu jotenkin niin lopulliselta :(
 
Viimeksi muokattu:
Janetski olen todella pahoillani. :( Voimia teille molemmille! :hug:

Sharlin niinkö siinä sitten kävi, voi itku. :hug: Mitenkäs nyt jatko?

Marinatar hauska hääpäivä teille tulossa. =) Sitähän voi tosiaan sitten pitää jälkeenpäin ystäville hääjuhlat.

Iinekselle superpaljon tsemppiä, että kyytiläiset myös pysyvät kyydissä! Myös Hysterialle, Frangipanille, Hiiripöllölle ja Seinäkukkaselle onnea piinailuun! Ompas meillä paljon piinailijoita. d :) b

Menkat alko ja piikkittely alkaa nyt torstaina. Elikkäs viimoinen inssi lähestyy, toivottavasti Menopur kasvattaa muniksia sopivasti. Eka ultra 28.9. Joutunee ottamaan jarrupiikit, ovis on varmaan TAAS viikonloppuna.
 
Janetski olen todella pahoillani. Voimia suruunne.

Soulmama onnea hoidon aloitukseen!

Minulla on nyt pp8 ja toiveikkuus kääntynyt pessimismiin ja kauhuun testipäivän lähestyessä. Toisaalta päivät etenevät todella hitaasti ja on vaikeata keskittyä mininkään muuhun. Oireita ei ole mitään. Päänsärky on taas vaivannut pari päivää, mikä ilmeisesti johtuu tuosta Crinonesta. Ei yhtään palele eikä ole lämpöä, pikemminkin päinvastoin on kuuma, mikä ei kai ole hyvä merkki. Vähän menkkakipuja ja pari kertaa on tullut crinonemössöä, joka on ollut hiukan kellertävää, ei onneksi mitään vuotoa kuitenkaan. Mitenkäs teillä muilla piinailijoilla??
 
Janetskille lämmin lohtuhalaus :hug:

Soulmama Kiitos tsempistä ja hurrrrrjasti onnea inssiinne :heart:

Seinäkukkanen Veit sanat suustani: mullakaan ei mitään oireita! Tosin ei myöskään päänsärkyä. Toivottavasti se sun päänsärky menee hittoon ellei se sitten olis The Oire :). Päivät menee to-del-la hitaasti, vasta pp8.. Huoh!
 
Seinäkukkanen ja Hysteria hyvältähän se oireettomuus kuulostaa. Sekin on oire, ettei ole oireita. Oliskos se wabisabi, jolla oli just niin?

Mulla ei voi mitään oireita vielä ollakaan, paitsi lugejen aiheuttamia. Niitä kyllä on, mut nytpä jo tiedän kuinka pirullisia ne valkoiset pallerot on, enkä edes kuvittele mitään muuta :kieh:
Fiilikset tän piinailun aikana on jo heitelleet laidasta laitaan.
 
Iines-74 Ihana tsemppaja olet, kiitos :heart:, mut en kyl usko tähän :(. Koita sinä Iinukainen jaksella niiden Luge-oireiden kanssa, mulla ne laimeni jossain pp5:n kohdalla, ehkä elimistö tottuu niihin. Toivotaan, että sun Luge-oireet muuttuu r-oireiksi tuota pikaa :).

Onpas tänään muuten harmaa päivä, ihan tympii! Aurinkoa sisuksiinne ja tsemppiä piinailuihin palstasiskot :flower:
 
Hysteria, Seinäkukkanen ja Iines, tsempitys piinailuun!

Ultrassa näkyi tänään noin kuusi follikkelia ja jonkin verran pienempiä, joista tuskin tulee mitään. Limis oli paksumpi kuin koskaan (n.9mm) - se ei ole ollut edes punktiopäivänä koskaan noin lihava. Yksityisklinikan johtaja suositteli pitkää viljelyä. Niillä on jotain uusia koneita ja ovat nyt kokeilleet viljelyä 13 naiselle ja kaikki kuulemma ovat raskaana (takana monta yritystä jne). En jaksanut innostua. Tässä on väkisinkin tullut peruspessimistiksi.

Torstaina ultraan ja punktio todennäköisesti sunnuntaina. Eipähän tarvii ottaa saikkua. Huomaattehan, että yritän olla positiivinen :)
 
Iines, joo, mulla ei ollut oikeastaan ollenkaan oireita. Rinnat olivat tavanomaisen kipeät kuten aina siihen aikaan kuusta. Repäisyjä oli alavatsassa, mutta ne häipyivät heti kun Crinone loppui (joten ihan pulmunen ei ole sekään lääke!). Ehdottomasti ei siis kannata masentua, jos oireettomuus vaivaa!

Seinäkukkanen, älä sitten säikähdä, jos crinonemössö muuttuu jossakin vaiheessa punertavaksi tai rusehtavaksi. Meinasin saada sätkyn, kun minulle kävi niin, mutta nuo väriefektit ovat kuulemma ihan tavallisia!

Marinatar, kuulostaa hokuttelevalta tuo pitkä viljely. Meinaatko kuitenkin kokeilla sitä?
 
marinatar hyvältä kuulostaa ultranäkymät. Ai että sunnuntaina punktioon? Mä en tiedä tehdäänkö täällä missään edes viikonloppuna. Niinhän se on, et pessimisti ei pety (mukamas).

wabisabi niin mä muistelin et se olit sinä.

Niin, mun oli tultava vielä näin sateisen illan piristykseksi kertoon teille, et mä oon kulkenut tän alkuviikon housut auki! Mulla on maha vieläkin niin turvoksissa siitä punktiosta, et työhousujen ylin nappi ei mene kiinni. Vielä viime viikolla meni ihan kevyesti, joten tuskin oon niin paljon ehtinyt lihoakaan. Nyt sitten pitää toivoa, et ne loput napit pysyy kiinni eikä housut valahda nilkkoihin. Kumartuessa tuntuu et kun siitä itsensä oikasee, housut on auenneet. On ollut pakko pitää jätti-paitoja, ettei koko maailma näe et kuljen housut auki :LOL:
 
Kiitos Wabisabi Crinone tiedoista, itseasiassa kerran se mössö olikin aika oranssihtavaa ja kieltämättä hermostuin aika kamalasti. Aluksi ei mitään valunutkaan, nyt on pikkasen tullut.

Ja Iines sama vaiva minulla edelleen, jättipuserot päällä täälläkin, vaikka punktiosta onkin jo pidemmän aikaa. Taitaa olla nuo crinonet/ lugesteronit, jotka myös vaikuttaa turpoamiseen.

Marinatar kuullostaa hyvältä, onnea loppukasvatteluun!
 
Iines-74 ja Seinäkukkanen. Sama juttu täällä; vaatteet tuntuu ahtaalta. Tosin se johtuu siitä, että olen koko ajan ahtamassa itseeni ruokaa, enkä edes syö nälkääni. Vaatteet ei mahdu päälle siksi, että olen oikeasti lihonut! Jahka se nega ens maanantaina tulee, niin seuraavan kuun olenkin sit lomalla vauvanteosta ja sit mä haluan päästä takaisin entisiin mittoihini ja kevyeen oloon. Haluun pienet tissini takaisin ja käyttää taas lempifarkkujani.

Tää hormonihulluus ottaa lujille, meinaan tulla sekopäiseks tän odottamisen ja lihomisen kanssa. Jos nää kaikki p***a-olot olis r-oire, niin sit kestäisin, mutta suorastaan v*****aa, että joutuu sietämään tällaista turhaan:mad:. Anteeks omanapainen valititukseni :(.

Teille Iines ja Seinis toivon, että tuboamisen syy on plussa, joka pian teidän tikkuihin tärähtää :heart:.
 
Viimeksi muokattu:
Marinatar ai sulle tehdään punktio sunnuntaina, harvinaista. Toivottavasti et sit oo kipeenä, mulla ainakin oli se 3 päivää saikkua tarpeeseen. Tsemppiä punktioon!

Heh, I hate luge kerho täällä jyllää. :p Omasta IVF:stä on niin monta vuotta, että olen jo ehtinyt unohtaa tuon. Ehkä sitä loppuvuodesta jo joutuu liittymään kerhoon...
 
Täällä Köpiksessä on julkinenkin klinikka auki sunnuntaisin. Tämä meidän yksityinen on kuulemma auki kaikkina päivinä, joulusta juhannukseen. Mulle on joka kerta punktion jälkeen riittänyt päivän lepo, toivottavasti nytkin.

Mietin sitä pitkää viljelyä. Jos hedelmöittyneitä alkioita tuleekin vain esim. kaksi, niin siirtoon pääsy pitkän viljelyn jälkeen on aika epävarmaa.. Toisaalta jää sitten "turha" piinailu väliin. Vaikeita valintoja!
 
Viimeksi muokattu:
Marinatar, täkäläisillä klinikoilla ei taideta suostua tekemään pitkään viljelyä jos alkioita on vain muutama, sillä kato on siinä kokeilussa aina niin suuri. Ja sellainen alkio joka kuolee maljassa pitkän viljelyn aikana, saattaisi kohdun olosuhteissa kuitenkin kehittyä vauvaksi. Joten jos vain pari kunnollista alkiota, niin siirto 2-3-päiväisenä. Tästä syystä meillä ei koskaan päästy kokeilemaan pitkää viljelyä. Toivottavasti teille se toisi hyviä uutisia!
 
Miisamari tätä minäkin mietin. Tietty, jos kaikki kuudesta hedelmöittyisi, niin sitten... Pitää tehdä strategia valmiiksi ja päättää etukäteen kuinka monella hedelmöittyneellä siihen pitkään viljelyyn on valmis lähtemään. Eli ensin jännitetään (taas) punktion saalista, sitten hedelmöittymistä ja vasta sitten on sen viljelypäätöksen vuoro. Mistään ei voi olla varma. Sillä kerralla, kun punktiosaalis oli pienin (4), niin hedelmöittyneiden/jakautuneiden määrä olikin suurin (kaikki neljä).

Vai pitääkö siitä viljelystä päättää heti punktion jälkeen? En tullut kysyneeksi. Olisi paras, jos ne tsekkaa tokana päivänä millainen kato silloin on käynyt ja päätöksen voisi tehdä vasta silloin.. Pitääpä huomenna ultrassa muistaa kysyä.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä